''Ajax-mania' bij FC Barcelona: 130 miljoen euro voor De Ligt én De Jong'

    ''Ajax-mania' bij FC Barcelona: 130 miljoen euro voor De Ligt én De Jong'

    Gepubliceerd: donderdag 11 oktober 2018 om 08:21do 11-10-2018 om 08:21

    FC Barcelona is getroffen door Ajax-mania, schrijven de Spaanse kranten Mundo Deportivo en Diario Sport. De regerend Primera Division-kampioen heeft Matthijs de Ligt gebombardeerd tot prioriteit nummer één, maar is ook nog steeds van plan om ploeggenoot Frenkie de Jong binnen te halen.

    Volgens Mundo Deportivo heeft Barcelona de eerste stappen in de richting van De Ligt al gezet. De club zou al contact hebben gezocht met Mino Raiola, de invloedrijke zaakwaarnemer van 'de nieuwe Gerard Piqué'. Men lijkt zich echter voor te bereiden op pittige onderhandelingen met Ajax-directeur Marc Overmars. MD verwacht niet dat Ajax De Ligt voor minder dan zeventig miljoen euro wil laten gaan.

    Diario Sport bericht dat Barcelona voor een dubbeldeal wil gaan: het prijskaartje van De Ligt en De Jong samen zou 130 miljoen euro bedragen. De Ligt zou direct ingepast kunnen worden in het hart van de Barcelona-verdediging. De Catalanen hebben met routinier Piqué slechts één rechtsbenige centrale verdediger onder contract staan en zoeken daarom vers bloed voor de achterhoede. De Jong wordt meer gezien als een speler voor de toekomst, aangezien Barça vooralsnog ruim in de middenvelders zit.

    Lees ook: 'Barça informeert bij oud-speler Koeman naar Ajacied en krijgt positief advies'

    Poll

    Zijn De Ligt en De Jong al toe aan FC Barcelona?

    (9186 stemmen)

    Plaats een reactie

    Zoonvanmnoma +7038
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:24
    Met zn 2-en 3x zoveel waard als de hele Feyenoord-selectie. Verschil moet er zijn.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:26
    Feyenoord en PSV samen bedoel je?
    Vind ik leuk
    heur es +780
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:17
    Helemaal mee eens. Feyenoord is heel weinig waard. De waarde daar zit in het Trainingscomplex.
    Vind ik leuk
    LifeErazor +1524
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:49
    Feyenoord is momenteel inderdaad vooral aan het investeren in jeugd. Hopelijk zien we dat binnen een paar jaar op het veld bij het eerste. Het had de directie gesierd als ze open kaart hadden gespeeld dat ze dat zo gingen doen. Je kan deze selectie van Feyenoord en hoe ze spelen moeilijk concurrerend noemen met die van ajax en psv momenteel. Al weet ik me nog wel goed te herinneren dat iedereen tijdens de zomer een jaar geleden riep dat Feyenoord zo goed had ingekocht. Het kan verkeren.
    Vind ik leuk
    Voebtal +7611
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:37
    Komt dat niet omdat ze toen een record bedrag van 27 miljoen ofzo hadden geïnvesteerd in... Daar komt die... Spelers voor het eerste!

    Onzin dus dat ze voornamelijk in jeugd investeren. Op dit moment is er gewoon geen geld.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:09
    Ze hebbendit jaar 11,5 miljoen geplust toch? Hoezo geen geld?
    Vind ik leuk
    Voebtal +7611
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:11
    Ik dacht dat het 1.5 miljoen was? Anyway ze moeten eerst nog 29.5 miljoen terug betalen aan de vrienden.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:15
    PSV nog 69 miljoen aan een stadion..
    Vind ik leuk
    SirUltionem +2866
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:52
    als Feyenoord 29.5 terug MOET betalen aan de vrienden (aandeelhouders) en je dat dus als schuld rekent...

    hoeveel schulden heeft Ajax dan wel niet...
    Vind ik leuk
    Voebtal +7611
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:02
    Ajax heeft iets van 150 miljoen eigen vermogen op de bank. Hoezo je vraag?
    Vind ik leuk
    Artikia +491
    donderdag 11 oktober 2018 om 21:44
    Omdat eigen vermogen niks met schulden te maken heeft. In het jaarverslag van 17/18 staat dat Ajax ruim €110 miljoen aan schulden heeft.
    Vind ik leuk
    Voebtal +7611
    donderdag 11 oktober 2018 om 22:02
    Je moet wel even de activa vs de passiva in het geheel bekijken. Ajax heeft onderaan de streep 156 miljoen op de bank staan waar ze bijvoorbeeld spelers van kunnen kopen.
    Vind ik leuk
    Artikia +491
    donderdag 11 oktober 2018 om 22:41
    Het ging toch over schulden die afbetaald moeten worden? Daar heeft Ajax er ook gewoon genoeg van. Je kan niet over Feyenoord zeggen dat ze al hun schulden eerst maar eens af moeten betalen terwijl Ajax zelf ook 110 miljoen aan schuld heeft.
    Vind ik leuk
    Voebtal +7611
    vrijdag 12 oktober 2018 om 00:34
    Je moet denk ik even terug naar school.. of het jaarverslag beter lezen want je snapt er zo te zien niet veel van.


    Ajax heeft genoeg geld op de bank om bijvoorbeeld Feyenoord op te kopen en daar de jeugd te stallen.
    Vind ik leuk
    repeP +1472
    vrijdag 12 oktober 2018 om 01:55
    De pot verwijt de ketel. Ajax heeft echt geen €150,- miljoen op de bank staan. Ze zouden wel gek zijn. Dat is het eigen vermogen. Aan liquide middelen heb ik elders gelezen dat het iets meer is dan €20,- miljoen. Ook niet weinig. Maar toch echt te weinig om bijvoorbeeld in virtuele zin een club als Feyenoord over te kunnen nemen.
    Vind ik leuk
    Voebtal +7611
    vrijdag 12 oktober 2018 om 04:41
    Waar denk je dan dat het geld staat? Natuurlijk staat het bij een bank.

    Ajax heeft alleen al een reserve potje van 50 miljoen (ook op de bank). En met het eigen vermogen kunnen ze investeren.. mits de aandeelhouders akkoord gaan. Ze zouden bijvoorbeeld een opleidings club in Rotterdam kunnen opkopen voor zeg 60 miljoen.
    Vind ik leuk
    repeP +1472
    vrijdag 12 oktober 2018 om 17:42
    Effecten staan niet op de bank, om maar iets te noemen. Daar heeft Ajax aan liquide middelen iets meer dan €20,- miljoen staan.
    Vind ik leuk
    Voebtal +7611
    vrijdag 12 oktober 2018 om 00:47
    Ik zal even een voorbeeld geven wat ajax opneemt als "schuld". Bijvoorbeeld: seizoenkaarthouders betalen in het seizoen 2017 hun seizoenskaart voor het seizoen 2018. Ajax ontvangt het bedrag in 2017 en noteert dit als schuld, omdat seizoenskaarthouders nog de wedstrijden moet ‘ontvangen’. De transactie is pas voltooid als alle thuiswedstrijden van 2018 gespeeld zijn.

    Feyenoord moest gered worden door "vrienden". Deze zakenmensen hebben de afspraak staan dat Feyenoord het geld terug moet betalen zodra er winst gemaakt wordt op spelers (of europees). Het frappante is dat Feyenoord dit niet als schuld opneemt maar als eigen vermogen. Terwijl het gewoon terug betaald moet worden.

    De reden dat Ajax zo open en transparant is komt omdat het beursgenoteerd is. Feyenoord kan creatief boekhouden, Ajax mag dit niet.
    Vind ik leuk
    repeP +1472
    vrijdag 12 oktober 2018 om 01:50
    Vanuit financieel oogpunt kun je als investeerder beter aandelen Feyenoord dan aandelen Ajax hebben. Die van Feyenoord kennen een veel beter rendement.
    Vind ik leuk
    Voebtal +7611
    vrijdag 12 oktober 2018 om 04:43
    De angst is natuurlijk dat de vrienden al hun aandelen verkopen aan een of andere oostblokker of Chinees. En die persoon heeft dan opeens heel veel macht binnen Feyenoord.
    Vind ik leuk
    repeP +1472
    vrijdag 12 oktober 2018 om 17:44
    Volgens mij begrijp je niet helemaal hoe de relatie is tussen Feyenoord en de Vrienden van Feyenoord.
    Vind ik leuk
    Voebtal +7611
    vrijdag 12 oktober 2018 om 17:48
    Er was laatst een heel topic over op Rijnmond. De strekking van het verhaal is dat Feyenoord zo snel mogelijk eigen baas moet worden.
    Vind ik leuk
    repeP +1472
    vrijdag 12 oktober 2018 om 17:51
    Feyenoord is altijd al eigen baas geweest, dat je je niet vergist. En dat zal dat ook altijd blijven.
    Vind ik leuk
    Voebtal +7611
    vrijdag 12 oktober 2018 om 17:56
    Zie ook dit filmpje:
    https://youtu.be/GhymDu3jmmM
    Vind ik leuk
    repeP +1472
    vrijdag 12 oktober 2018 om 18:00
    Heb ik geen filmpje voor nodig. De aandeelhouders van Feyenoord kunnen niet meer dan 49% verkrijgen. Is statutair vastgelegd.
    Vind ik leuk
    Voebtal +7611
    vrijdag 12 oktober 2018 om 18:02
    Dat klopt maar ze hebben wel zitting in de rvc. En als ze alle aandelen verkopen aan één of andere Chinees dan ben je verder van huis.
    Vind ik leuk
    repeP +1472
    vrijdag 12 oktober 2018 om 18:11
    Stel voor je op de hoogte te stellen van de RvC van Feyenoord. Daarin hadden de VvF geen meerderheid en met de mutaties in de RvC van nog niet zo lang geleden helemaal niet meer.

    En nogmaals, Feyenoord kan niet overgenomen worden, gelijk Duitse clubs ook niet overgenomen kunnen worden door buitenlandse investeerders.
    Vind ik leuk
    Voebtal +7611
    vrijdag 12 oktober 2018 om 18:14
    Dat is het punt.. Blokland en co zijn vertrokken uit de rvc omdat ze te weinig invloed hadden. Nu zijn dit hele machtige mannetjes die bijvoorbeeld sponsors kunnen beïnvloeden. Dat is geen gezonde situatie en dat weet Feyenoord. Vandaar dat ze deze schuld zo snel mogelijk af willen betalen. Zonder de vrienden was Feyenoord failliet dus het is niet dat ze veel keuze hadden destijds. Maar nu zo snel mogelijk volledig baas zijn in eigen huis.
    Vind ik leuk
    repeP +1472
    vrijdag 12 oktober 2018 om 18:22
    Sorry dat ik het schrijf hoor maar je draait echt in cirkeltjes.

    De stelling die jij poneert als zou Feyenoord failliet zijn geweest zonder de VvF is onjuist.

    Waarom denk je dat Blokland zich indertijd zo inzette meer investeerders aan te zoeken kapitaal in Feyenoord te stoppen? Voor Feyenoord of toch misschien meer voor hemzelf en al diegenen die reeds kapitaal in Feyenoord hadden zitten? Al diegenen die reeds kapitaal in Feyenoord hadden zitten middels de talentenpools, de beloftepool of het Feyenoord investeringsFonds kenden van te voren de risico's daarvan. Feyenoord is wat dat betreft bijzonder coulant geweest naar al diegenen toe.

    De macht lag en ligt echt niet bij de VvF, toen niet en nu nog steeds niet. En dat zal ook nimmer veranderen. Feyenoord was altijd al baas in eigen huis en zal dat ook altijd wel blijven.
    Vind ik leuk
    Voebtal +7611
    vrijdag 12 oktober 2018 om 18:29
    In wat voor sprookjes wereld leef jij?
    Feyenoord was op sterven na dood... en is gered door de vrienden van Feyenoord.

    Ontken je dat nou echt?
    Vind ik leuk
    repeP +1472
    zaterdag 13 oktober 2018 om 20:32
    Zou voor willen stellen dat je mijn reacties nog eens door leest. Al kun je natuurlijk ook je op de hoogte stellen van de feiten elders.
    Vind ik leuk
    Voebtal +7611
    zaterdag 13 oktober 2018 om 20:33
    Je schrijft "De stelling die jij poneert als zou Feyenoord failliet zijn geweest zonder de VvF is onjuist.". Dit is feitelijk onjuist.
    Vind ik leuk
    repeP +1472
    zaterdag 13 oktober 2018 om 20:34
    Die voorstelling van zaken in de media indertijd was domweg niet correct. Feyenoord kon ook toen aan al zijn verplichtingen voldoen.
    Vind ik leuk
    Voebtal +7611
    zaterdag 13 oktober 2018 om 20:38
    Je mag best een eigen mening hebben... Alleen geen eigen feiten.

    Feyenoord heeft zelf meerdere malen aangegeven dat het failliet was gegaan zonder de vrienden. Dat zijn de feiten.
    Vind ik leuk
    repeP +1472
    maandag 15 oktober 2018 om 15:38
    Je snapt er weinig van. Verdiep je eerst voor je begint te krakelen.
    Vind ik leuk
    Voebtal +7611
    maandag 15 oktober 2018 om 16:33
    Volgens mij moet jij je roze bril eens afdoen en proberen objectief naar de feiten te kijken ipv je eigen gekleurde feiten te produceren. Just saying.
    Vind ik leuk
    Voebtal +7611
    zaterdag 13 oktober 2018 om 20:45
    Feyenoord stond toen zelfs onder curatele van de KNVB.. en had 43 miljoen schuld ..

    Last van je geheugen?
    Vind ik leuk
    repeP +1472
    maandag 15 oktober 2018 om 15:37
    Kon Feyenoord aan zijn verplichtingen voldoen of niet? Je snapt er weinig van.
    Vind ik leuk
    Wong Ho +316
    maandag 15 oktober 2018 om 14:07
    Ik hoop dat Feyenoord er weer bovenop komt
    [Reactie gewijzigd op maandag 15 oktober 2018 om 14:09]
    Vind ik leuk
    repeP +1472
    vrijdag 12 oktober 2018 om 01:46
    Was inderdaad iets meer dan €11,- miljoen winst.

    Aandelen hoef je niet persé terug te kopen hoor. Kan wel maar hoeft niet.

    Feyenoord had indertijd publiekelijk laten weten dat het bij een minimaal eigen vermogen van ik dacht €4,- miljoen een begin zou maken van het opkopen van aandelen.

    Onlangs werd bekend dat Feyenoord op dit moment een eigen vermogen heeft van meer dan €30,- miljoen. Dat het een gedeelte van de aandelen heeft opgekocht (dacht iets van €3,5 miljoen) en dat het rendement over de resterende aandelen van 4% naar 2% is bijgesteld.
    Vind ik leuk
    Voebtal +7611
    vrijdag 12 oktober 2018 om 04:45
    Je mist geloof ik het punt dat Feyenoord de schuld bij de vrienden opneemt als eigen vermogen. Dus die 30miljoen is niet van Feyenoord.
    Vind ik leuk
    repeP +1472
    vrijdag 12 oktober 2018 om 17:47
    Dat zijn investeerders die aandelen Feyenoord hebben aangeschaft. Niet zo heel verschillend als bij Ajax ware het dat die van Ajax op de beurs worden verhandeld en die van Feyenoord niet. Niets mis mee overigens, komt vaker voor.

    Op die van Feyenoord zit een goed rendement. Ajax verzint allerlei trucjes om maar geen dividend uit te hoeven keren.
    Vind ik leuk
    LifeErazor +1524
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:21
    Er is inderdaad geen geld voor transfers omdat ze dat uitgegeven hebben aan het nieuwe trainingscomplex en een nieuw jeugdcomplex. Plus dat ze een deel aan de vrienden van Feyenoord terugbetaald hebben.
    Dus voordat je gaat schreeuwen ze hebben geen geld moet je mssn even verzinnen waarom ze dan geen geld hebben.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 13:22]
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:22
    INVERSTEREN ?in jeugd dat door Ajax dan weg worden gekocht voor ze 18 jaar zijn!?
    Vind ik leuk
    Blindsy +13976
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:19
    Een nieuwe trainer zou wel eens het verschil kunnen maken.. 😉
    Vind ik leuk
    Knorrenboef +1109
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:34
    De hamvraag: staat het vermogen van Feyenoord nu op het veld of niet?
    Vind ik leuk
    LifeErazor +1524
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:24
    Dat antwoord is duidelijk nee. Feyenoord is nu stappen aan het zetten die ajax en psv al lang geleden gezet hebben.

    Duidelijk is, is dat er simpelweg nog een verschil is tussen de clubs.
    Vind ik leuk
    Knorrenboef +1109
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:46
    Hun geld is dus het veld?
    Vind ik leuk
    repeP +1472
    vrijdag 12 oktober 2018 om 01:51
    Bij Feyenoord is het én én, zowel vermogen in stenen als op het veld. Diegenen die voor willen laten doen komen dat er geen kapitaal op het veld staat bij Feyenoord doen de waarheid geweld aan.
    Vind ik leuk
    Knorrenboef +1109
    vrijdag 12 oktober 2018 om 14:31
    Oké dan, Feyenoord heeft wel kapitaal op het veld.
    Vind ik leuk
    Degier +571
    donderdag 11 oktober 2018 om 18:34
    En in een nieuwe prijzenkast. Daar hebben ze in Amsterdam natuurlijk ook lekker op kunnen bezuinigen de afgelopen jaren.
    Vind ik leuk
    Snapje?. +80
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:20
    PSV gaat ook veel cashen voor hun spelers dus wat je zegt klopt niet. De selectie van Real is 10 keer zoveel waard dan die van Ajax. Dus wat is je punt?
    Vind ik leuk
    dhrwobo +29265
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:50
    Precies. Blijft leuk voor de amsterdarrogantjes om even clubs als PSV te sarren. Met Lozano, Rosario en Bergwijn hebben wij drie spelers die de komende jaren zo maar 120 miljoen kunnen opleveren, dus hij lult in de ruimte.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:01
    Dat zijn er drie versus 2 voor 10 miljoen minder. Dan zijn we er nog niet heelaas. Ziyech á 40 milj, Neres á 40 milj, van der Beek á 30 milj. Dan klopt het niet helemaal wat ie zegt. Maar zijn zeker 2x zoveel waard als Psv. En misschien nog wel meer. En dit is niet arrogant bedoeld maar een feit.
    Vind ik leuk
    2-1 +768
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:05
    bak een taart en ga het vieren.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:21
    Hij bedoeld ermee te zeggen dat Ajax gewoon heel goed bezig is. PSV ook trouwens. Feyenoord blijft nu toch wel ver achter.
    Vind ik leuk
    Teamgeest +2017
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:37
    Zo ist nondju.

    Gij het een skon avatar 👍🏻. 3-0 is het begrip in lampenstad 👍🏻

    As ‘t kon krede 4000 dusend likes van mijn 😉
    Vind ik leuk
    Snapje?. +80
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:14
    Edit VP: Reactie verwijderd
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 10:19]
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:22
    Nee, jij lult lekker wil je zeggen. Wat is dat nou voor redenatie: Ziyech is een mocro en daar ga je de hoofdprijs niet voor betalen? Salah is toch ook de hoofdprijs voor betaald? Dat is een Egyptenaar
    Vind ik leuk
    Snapje?. +80
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:27
    Egyptenaren hebben geen aggresieve mentaliteit in verhouding met marokanen. Die laatste zijn van geen meter te vertrouwen en brengen alleen maar onrust in de selectie. De reden dat Ziyech wat laat zien is dat ie hoopt dat er nog clubs tussen zitten zodat ie als de bliksem weg kan bij Ajax.

    Ajax vraagt veel voor hun spelers. Dat wil niet zeggen dat ze dat er voor krijgen. Er zijn genoeg spelers te koop met een veel betere potentie dan zo'n nietszeggend clubje uit ons frutlandje die toevallig in de makkelijkste poule in de CL komen en denken dat ze een wereld prestatie neerzetten door te winnen van een poepclubje uit Griekenland en een Bayern die hopeloos uit vorm is.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 10:33]
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:30
    Hou op hoor! Je kraamt nu nog meer onzin uit. Generaliseren klinkt jou zeker heel vreemd in de oren?
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:43
    @Dlanor Ed Reob reageer toch iet op die onzin van Snapje? want zijn naam zegt het al snapje met die naam bedoeld die snapje ik snap er niets van hij is gewoon jaloers dat onze speler meer waarde heeft dan de spelers van zijn clubje en dat wij meer verdienen aan spelers dan dat zijn clubje minder verdien aan spelers
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:37
    Het maakt mij geen moer uit wat ze voor een speler van Ajax betalen. Ik reageer op jou zeer domme reactie. Maar goed, je zal wel een ouwe turfsteker zijn met je domme geneuzel. Door types zoals jij schaam ik me soms om Nederlander te zijn.
    Vind ik leuk
    Snapje?. +80
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:40
    Edit VP: Reactie verwijderd
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:45
    Hahahaha, wow! Heb je dat helemaal zelf verzonnen? Weet je wat het is? Ik word getriggerd door überdomme reacties. Dat moet ik niet doen, want dat maakt mij net zo zielig als jij..
    Vind ik leuk
    Snapje?. +80
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:48
    Edit VP: Reactie verwijderd
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:15
    Dat klopt nu helemaal.. en la je nu eens na gaat dat hij gezien de transferinkomsten van de afgelopen jaren redelijk kan onderbouwen (wat hij overigens nalaat). Kom je bij de neutraal denkende lezer helemaal als zeldzaam zaadje over.

    Dan laat ik je racistische uiting over Marokkanen nog maar even achter wegen, want daar moet je je gewoon kapot voor schamrn.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:28
    Gast, hou gewoon je bek met je Ziyech kunnen ze niet de hoofdprijs voor vragen, ik zou zeggen haal die doppen uit je ogen en ga is even kijken hoe die jongen aan het voetballen is. Zeker weer zo'n PSV supporter die dr geen moer van begrijpt
    Vind ik leuk
    19AZ82 +1775
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:04
    En we hebben een winnaar iedereen. Het meest trieste persoon op VP heeft zich geopenbaard. Inhoudelijk ga ik verder geeneens reageren op je reacties.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 11:04]
    Vind ik leuk
    Snapje?. +80
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:04
    En weer hebben een winnaar iedereen. Het meest trieste persoon op VP heeft zich geopenbaard. Inhoudelijk ga ik verder geeneens reageren op je reacties.
    Vind ik leuk
    Voebtal +7611
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:41
    Hey weer een nieuw account? Snapje?
    Vind ik leuk
    Blindsy +13976
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:27
    Of is dit ook weer een incarnatie van Cheat Codes, de übertroll?
    Vind ik leuk
    MagicFeeling +3968
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:57
    Ik ken er toevallig een paar waarvan sommige een flinke schorsing hebben gehad en 1 zelfs nooit meer mag spelen. Om te beginnen zou je niet iedereen over 1 kam moeten scheren met die debiele uitspraken van je, сосунок.
    Vind ik leuk
    Snapje?. +80
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:04
    Ik ken er toevallig een paar waarvan sommige een flinke schorsing hebben gehad en 1 zelfs nooit meer mag spelen. Om te beginnen zou je niet iedereen over 1 kam moeten scheren met die debiele uitspraken van je, сосунок.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:00
    zo Snapje heb je een papegaai bij je zitten of kun je niet winnen van de ander lezers dat je continu het zelfde herhaald van de ander lezers of reactie gevers op jou jij bent toch echt niet goed als je al 'n papegaai moet gebruiken
    Vind ik leuk
    Degier +571
    donderdag 11 oktober 2018 om 18:50
    Ik denk dat hij kip zonder kop had besteld, maar dat ze hem papegaai hebben gegeven bij de plaatselijke frietjuwelier.
    Vind ik leuk
    Kwikwek +2888
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:47
    Khaaaaabib nurmagomedov!!!
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 12:48]
    Vind ik leuk
    Hvdp +1271
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:02
    haha heerlijk die frustratie en calimero uitingen
    tsjonge tsjonge
    ga zo door laat ons genieten van je frustraties
    en het zal nog erger worden
    de komende maanden zal ajax zich nog enorm gaan verbeteren en psv blijft hangen op hun nivo
    Vind ik leuk
    2-1 +768
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:29
    'de komende maanden zal ajax zich nog enorm gaan verbeteren en psv blijft hangen op hun nivo'

    Nou leg dat maar eens uit dan.....
    Vind ik leuk
    Hvdp +1271
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:57
    ajax heeft nog steeds niet in de sterkste opstelling kunnen spelen!!
    en desondanks stijgen ze in de CL boven zichzelf uit
    psv haalt een behoorlijk nivo in de eredivisie maar verbetert zich niet in de CL
    lijkt me duidelijk he
    Vind ik leuk
    2-1 +768
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:13
    1. Omdat De Ligt een keer geblesseerd is geweest ? Of de Jong een keer ? Bij PSV missen ze al veel langer Romero en Thomas. Of telt dat niet ?

    2. Ik hoop dat jij het verschil in kwaliteit tussen de 2 poules toch ook wel ziet. Of je moet blind zijn natuurlijk.

    Dus zo duidelijk zie ik het allemaal niet....
    Vind ik leuk
    Hvdp +1271
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:31
    haha
    oei oei

    Thomas (wisselspeler) vergelijken met de Ligt??
    Romero (wisselspeler) vergelijken met Dolberg??


    je ziet het idd niet erg duidelijk

    Barca en Bayern zijn van gelijkwaardig nivo (pot 1)
    Inter was slechts 4e in Italie
    maar duidelijk beter voorbereid dan psv
    bommel blijft stug uitgaan van "eigen kracht"
    dus géén tactische vondsten
    géén verrassingen
    dat doet het ergste vrezen voor de toekomst
    en zoals je weet is de toekomst van Ajax!!





    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 20:09
    Dan zijn psv en ajax ook gelijkwaardig (pot 3) :P
    Vind ik leuk
    Hvdp +1271
    donderdag 11 oktober 2018 om 22:04
    In de eredivisie bijna
    In Europa duidelijk niet
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 01:10
    Aangezien je super debiele argumenten hebt heb ik ook een debiel tegenargument: in de eredivisie scheelt het 5 punten, in europa 4. Aangezien het volgens jou in de eredivisie bijna gelijkwaardig is, is het dus in europa nog gelijkwaardiger. Haha ga daar maar eens tegen in XD
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 01:11]
    Vind ik leuk
    Hvdp +1271
    vrijdag 12 oktober 2018 om 09:02
    Haha het zit je dus erg dwars dat PSV het zo slecht doet in de CL
    Mij ook want PSV verspeelt dure punten voor Nederland
    En omdat je géén tegen argumenten hebt Ga je het maar benoemen als “debiele” argumenten
    Zwakjes





    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 13:20
    Het zit mij helemaal niet dwars. Maar met een ajax en psv omgedraaid waren hadden ze dezelfde resultaten behaald jn europa. Wat mij dwars zit is jou onlogische argumenten om ajax beter te laten lijken terwijl ze in werkelijkheid minder zijn dan psv.
    Vind ik leuk
    Hvdp +1271
    vrijdag 12 oktober 2018 om 13:43
    Huh?,?
    Tot mijn grote spijt kan PSV zich niet verbeteren in de CL
    Ajax groeit in de CL boven zichzelf uit
    Waarom PSV niet?
    Slechte tactiek?
    Calimero denken ?
    Zeg het maar.
    Inter is echt niet zo goed maar was wel veel beter voorbereid dan psv
    Vind ik leuk
    Degier +571
    vrijdag 12 oktober 2018 om 14:12
    Is wel leuk dat je roept dat Inter vorig seizoen 4e is geworden, maar misschien moet je de selectie van toen eens vergelijken met de selectie van nu. Er is 100 miljoen geïnvesteerd in de zomer. Die zijn echt wel een bak sterker geworden. Op mij lieten ze in ieder geval een betere indruk achter dan Bayern en AEK.
    Vind ik leuk
    Hvdp +1271
    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:15
    Haha ik had niets anders verwacht van je
    Maar je ontwijkt het kernpunt!
    Niet goed voorbereid , tactisch naïef en geen duidelijke verbetering tov hun eredivisievorm
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 14:39
    Inter won door een onreglementair doelpunt, een niet gegeven rode kaart en een incidentele persoonlijke fout. Barca is een vd beste clubs ter wereld. Ajax won door een zeer teleurstellend bayern dat alles verliest momenteel. En een zwaar matig aek dat je normaal in de EL treft. Ajax heeft goed gespeeld, klopt. Psv ook maar had het geluk niet deze keer. Maar als je zo ontzettend teleurgesteld bent in psv dit jaar. Was je dat ook de afgelopen jaren in ajax? Aangezien zij CL niet eens haalde.
    Vind ik leuk
    Hvdp +1271
    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:21
    Vorig jaar was een absoluut rampjaar voor Ajax
    Dat klopt
    En PSV werd toen uitgeschakeld oor Ryeka ?
    En nog even over “geluk”
    PSV heeft al enorm veel geluk in de eredivisie gehad
    Toen noemde ze het echter proffesioneel doorgaan tot het einde
    Nu is het plotseling géén geluk
    Bizarre omzwaai!!
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 17:40
    Scheidsrechter niet mee hebben (hij volgt de regels niet) en doorgaan tot het bittere eind en toch nog scoren zijn twee totaal verschillende dingen
    Vind ik leuk
    Hvdp +1271
    vrijdag 12 oktober 2018 om 17:56
    Met héél véél geluk
    In de CL ontbreekt dat
    De klutsgoals ook trouwens
    Bergwijn zei zelfs na Inter dat ze géén geluk hadden met de kluts
    Zie je hoe gevaarlijk het is te rekenen op klutsgoals?
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 19:31
    Geniet van je weekend maat, tegen jou logica kan ik niet op
    Vind ik leuk
    Hvdp +1271
    vrijdag 12 oktober 2018 om 20:52
    Dank jij ook
    Vind ik leuk
    Blindsy +13976
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:31
    Geef jij dan eens de ideale opstelling aan Ten Hag door, want behoudens n paar wedstrijdjes afwezigheid van De Ligt en De Jong is wekenlang iedereen fit geweest. Blijkbaar snapt de trainer het niet helemaal, Hvdp?
    Vind ik leuk
    Hvdp +1271
    donderdag 11 oktober 2018 om 17:57
    Onana
    Mazroui de ligt wober Nico
    Frenkie blind
    Zyech Neres tadic
    Dolberg
    Ten hag snapt het wel maar deze opstelling was nog geen één keer mogelijk!!
    Vind ik leuk
    Blindsy +13976
    vrijdag 12 oktober 2018 om 06:58
    Jemig, ik dacht nog 'nou komt het'. Maar ee hebben het dus over Dolberg ipv Huntelaar.
    Jemig, het is bijna een wonder dat Ajax ondanks die enorme aderlating nog 2e staat!
    Vind ik leuk
    Hvdp +1271
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:55
    Even verder kijken
    Het is veel meer dan alleen Dolberg !!
    Kijk maar na
    En je” vergeet” het belang van automatisme( volgens Bommel is dat juist de kracht van PSV )
    Tegen PSV bijvoorbeeld 5 posities anders ingevuld
    Andere wedstrijden minstens 3 posities
    Dus de rek is er bij Ajax nog lang niet uit.
    Het begint pas!!!
    Vind ik leuk
    Blindsy +13976
    vrijdag 12 oktober 2018 om 11:22
    Je klinkt als Sjakie, H.
    Neres was aanvaller maar schijnt in BRA niet in n 3-spitsensysteem te hebben gespeeld, Ziyech is CM maar begon bij Ajax als rechtsbuiten, later linkshalf, Mazroui was middenvelder maar is dit jaar als rechtsback doorgebroken. Blind was altijd verdediger maar kan ook als middenvelder prima functioneren. En Tadic speelt bij Ajax ook niet helemaal zoals in Engeland.
    Wil je mij nu werkelijk wijsmaken dat je al vanaf juli die opstelling in je hoofd had? Heet jij Cruyff? Lulkoek. Echt indekken 'op zijn Mokums'. Geen mens kon deze huidige opstelling bedenken. Zoiets valt gewoon op zijn plaats.

    Met 1 ding ben ik het wél met je eens: dit is pas het begin. Ik herken patronen uit 1993-96, toen er een speelwijze ontstond waarbinnen spelers ook ineens op andere plekken konden spelen. En waar het spel absoluut iet onder hoefde te lijden. Dat het verschuiven soms tot verbeteringen leidde (Jonk, Davids, R. de Boer, Bergkamp).
    Ik vond Ziyech als rechtsbuiten niks, maar kijk eens hoe het nu invult' Neres achter de spits, een openbaring. Op het middenveld gaan types als Vd Beek en Schöne sneuvelen, maar je hebt er n ijzersterke bank mee. En zelfs de afgeschreven lijkende Wöber stáát er meteen als hij nanaweer maanden weer de kans krijgt.

    Dat zijn de ware kampioensploegen.
    Ben benieuwd wie allemaal verkocht gaan worden deze zomer, want kan er zo 6 opnoemen waar flink op geboden gaat worden. En hij die niet weg mag, raakt misschien gedemotiveerd.
    Maar laat dat voor Overmars maar een luxeprobleem zijn, feit is: deze ploeg stáát. En met de waarde die zij vertegenwoordigen, kan Ajsx járen vooruit.
    Vind ik leuk
    Hvdp +1271
    vrijdag 12 oktober 2018 om 12:25
    Ik ben blij dat je het met me eens bent
    “Zoiets valt gewoon op zijn plaats”
    In dit geval kon het door blessures niet eerder op zijn plaats vallen!
    Dat is géén indekken dat is gebruik maken van de mogelijkheden die er zijn
    Daar hoef je géén Cruijff voor te zijn
    Ten hag begrijpt dat ook (en zijn slippertjes hebben Ajax alleen maar sterker gemaakt)
    Vind ik leuk
    Blindsy +13976
    vrijdag 12 oktober 2018 om 12:33
    Over de manier waarop zullen wij t niet eens worden maar jij mag jezelf best wijsmaken dat jij graag Wöber weer als CV terug zag komen , Neres achter de spitsen, Ziyech gewoon weer op zn minst succesvolle plek (RB), Blind ook weer op t middenveld en dus die Vd Beek op de bank en die Mazraoui als rechtsback. Niets zo makkelijker als terugkijken en als n psedudo-kennet gaan rechtpraten.

    Feit is: het staat. Als een huis. En ook als t wat door elkaar wordt gehusseld (De Jong, Blind achterin, Neres weer rb, Vd Beek basis, blijft het er voetballend prima uitzien).
    Mooie ploeg, dit jaar oogsten en volgend jaar gedoseerd spelers verkopen zodat je niet meteen 6 basisspelers moet vervangen (zoals De Boer n paar keer moest doen).
    We gaan het zien!
    Vind ik leuk
    Hvdp +1271
    vrijdag 12 oktober 2018 om 13:55
    Je begrijpt duidelijk niet hoe je een elftal en speelwijze opbouwt
    Je begint ergens met een doel
    In het proces daarheen worden fouten gemaakt
    En
    Door blessures kan dit proces vertragen
    Zie hier ,in een notendop, wat er bij Ajax is gebeurd
    Dat je allerlei zaken nu noemt en zegt dat je dat vooraf niet wist
    Zegt veel over jouw starre denken en dat je het opbouwen van een team en speelwijze niet begrijpt
    Gelukkig zijn we het weleens dat de rek er bij Ajax nog lang niet uit is
    Dit is nog pas het begin!
    Volgende examen Benfica!!
    Vind ik leuk
    Blindsy +13976
    zaterdag 13 oktober 2018 om 14:14
    Maar daarom ben jij er toch? Jij ziet ziet al maanden dingen die niemand zag. Knap hoor.
    Kirk-out.
    Vind ik leuk
    Hvdp +1271
    zaterdag 13 oktober 2018 om 15:33
    Ik moet weer toegeven dat ik meer dingen juist zie dan jij
    Als je nu eens begint met de dingen te hegrijpen die al geweest zijn
    Gewoon stapje voor stapje
    Vind ik leuk
    DBCooper +244
    vrijdag 12 oktober 2018 om 14:13

    Rekken doe je maar bij Yoga, maf
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 14:42
    De trainer is onderdeel van het team. Hij wijzigde die 5 posities. Dus ze zijn gewoon matig
    Vind ik leuk
    Hvdp +1271
    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:42
    Haha
    Ik hoop echt dat PSV eindelijk punten haalt in de CL
    Anders is het nu al einde verhaal
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 17:41
    Dat is ook geen schande in deze poule. Maak jij je nou maar zorgen om de eredivisie, anders speelt ajax volgend jaar niet eens CL
    Vind ik leuk
    Hvdp +1271
    vrijdag 12 oktober 2018 om 17:59
    Haha de winnaar plaatst zich toch ?
    En de competitie is nog erg lang
    Wie maakt zich in oktober daar druk om ?
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 01:14
    Dida
    Alves puyol cannavaro carlos
    Zanetti
    Figo zidane
    Messi ronaldo ronaldinho
    Vind ik leuk
    Blindsy +13976
    vrijdag 12 oktober 2018 om 06:54
    Een aantal spelers wordt lastig, maar ik zal het via Hvdp aan Marc Overmars doorgeven. 😉
    Vind ik leuk
    Hvdp +1271
    vrijdag 12 oktober 2018 om 09:13
    Real wil ze allemaal ruilen voor de ligt
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:40
    Gast als je nu voor me neus stond na deze opmerkingen van je, had ik je een kopstoot op je porem gegeven.
    " Dat soort volk" vuil bloedhond tyfus racist dat je bent. Heb een beetje respect voor een ander dan krijg je het terug.
    Word je zus geneukt door een mocro dat je ze zo haat?


    Ps. Deze reactie is op die kneus : snapje?
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 12:44]
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:38
    Vuile racist !
    Vind ik leuk
    Blindsy +13976
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:25
    Jemig, kom je nu mee.. jarenlang was El Ahmadi mijn favoriete Feyenoorder. Begrijp nu dus dat hij niet te vertrouwen was en voor onrust in de selectie heeft gezorgd? Gedverderrie!
    Vind ik leuk
    Madrileen +425
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:30
    Ben je op je teentjes getrapt Marokkaantje?
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:34
    Nog zo’n helder licht. Dus omdat ik zeg dat hij onzin uitkraamt, ben ik een Marokkaan? Kudo’s voor jou Einstein
    Vind ik leuk
    129 +999
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:33
    Ziyech 35 miljoen, Van de Beek 25 miljoen, Tagliafico 25 miljoen, Neres 40 miljoen, Dolberg 20 miljoen. Snap je?
    Vind ik leuk
    Snapje?. +80
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:35
    Lekker onrealistische bedragen gooien en dan denken dat ze dat er voor krijgen. Misschien kun je beter zeggen:

    De Ligt kost 200 miljoen. Komt lekker geloofwaardig over.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 10:35]
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:40
    Het is maar goed dat je geen technisch directeur van ajax bent. Jij snapt er echt geen moer van. Als ze dat niet voor die spelers willen betalen, dan blijven ze toch lekker bij Ajax? Maar ik zie het al, je bent een fucking trol die er een levensdoel van maakt om anderen hier te zieken. Get a life
    Vind ik leuk
    035 +6414
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:49
    Dat jij nog reageert op die gozer.😊
    Vind ik leuk
    Snapje?. +80
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:53
    Edit VP: Reactie verwijderd
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 10:54]
    Vind ik leuk
    035 +6414
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:14
    Familie er bij betrekken is niet netjes. Snap je?
    Vind ik leuk
    Neuzekneus +2008
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:10
    VP ALSJEBLIEFT geef die snapje een IP-Ban. Dat jullie accepteren dat zo’n vuilnisvat dit forum lopen te verzieken! Ik denk dat ik voor de meesten hier spreek als ik dit zeg. Zien jullie het niet of....
    Vind ik leuk
    Dipset +10
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:45
    Mislukt experiment is wat jij bent. Ga beter knikkeren man je slaat enkel onzin uit met je snap je. Snap je het zelf wel.
    Vind ik leuk
    MagicFeeling +3968
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:21
    Sneu figuur eerste klas. Weet niet meer wat ie moet zeggen en begint maar met kopiëren van teksten. Ajax is zijn favoriete club staat er in zijn profiel. O ja, vandaar dat je dan op Ajax gaat lopen bashen.
    Vind ik leuk
    Harry.f +351
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:35
    En dan gaan ze hier lopen schelden op elkaar...Ajax is een bedrijf wat zoveel mogelijk winst moet maken, en dat hebben ze zeer goed gedaan. Zelfs voor een Rotterdammer die niet wilde spelen voor feyenoord.Its a shame!
    Vind ik leuk
    Frevol54 +127
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:05
    Inderdaad niet realistisch deze bedragen, ze gaan voor aanzienlijk hogere bedragen weg.
    Vind ik leuk
    Snapje?. +80
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:46
    Je bedoeld nog lager
    Vind ik leuk
    129 +999
    vrijdag 12 oktober 2018 om 09:22
    Dat jij ze onrealistisch vindt betekend natuurlijk niet dat ze dat zijn. Elke kenner zal dat realistische prijzen vinden, alleen haters niet. Maar die willen ook vaak niet weten wat Ajax al heeft verdient aan spelers zoals Kluivert. Spelers waar clowns zoals jij van beweerde dat die geen 10 miljoen zouden opbrengen.
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +5524
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:21
    Hier zit ook meteen de fout. Ajax praat over geld en psv over kampioenschappen.

    We hebben het over een warme club of een beursgenoteerd bedrijf.
    Vind ik leuk
    129 +999
    zaterdag 13 oktober 2018 om 09:45
    Zolang het beursgenoteerde bedrijf alle uitvakken uitverkoopt, en over 3 weken met meer dan 3.000 supporters richting Portugal vertrekt, kan de warme club met amper 1.000 man in Barcelona beter het mondje houden.
    Vind ik leuk
    MagicFeeling +3968
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:39
    Vandaar dat de Europese topclubs al geïnformeerd hebben bij de zaakwaarnemer van van de Beek...
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:11
    Grootste onzin ooit, Neres levert sowieso al 50 milj op
    Vind ik leuk
    Snapje?. +80
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:47
    Neres is zwaar overschat. Die gaat het nooit halen bij het braziliaans elftal. Als je dat wilt bereiken moet je niet bij Ajax spelen. Die status heeft Ajax niet.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:33
    Misschien wordt Neres overschat. Overschatten kan je jou zeker niet gezien je leeghoofdige reacties. Goh, wat lijkt het mij heerlijk om zo simpel als jou te zijn... Zelfs de naam van je favoriete club kan je niet eens goed spellen 😂
    Vind ik leuk
    129 +999
    zaterdag 13 oktober 2018 om 09:47
    Ajax alleen heeft in haar eentje meer status dan de rest van de eredivisie opgeteld. Goed punt om daarover te beginnen. Haha!
    Vind ik leuk
    Voebtal +7611
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:40
    Je vergeet onana en tacliofigo.. Beiden geen Marokkanen.

    Denk dat Neres nog het meeste waard is. Buitenlandse clubs kijken toch meestal naar cl wedstrijden.
    Vind ik leuk
    Snapje?. +80
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:48
    Neres is zwaar overrated man.
    Vind ik leuk
    Voebtal +7611
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:50
    Ik hoop het!!! Des te meer krijg je ervoor.
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +3359
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:43
    Dan zie je hem niet voetballen
    Vind ik leuk
    Teamgeest +2017
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:58
    Warme club snapte 🤮
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:34
    Ik vind dit een racistische opmerking en van mij mag je een eeuwig ban krijgen.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:19
    Lekker belangrijk wat ze waard zijn. Ik wordt liever gewoon kampioen. Zoals Johan Cruijff zei: ik heb een zak geld nog nooit zien scoren. Ik heb liever dat ze beiden nog drie jaar bij Ajax spelen en dan voor 20 miljoen worden verkocht..
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:21
    Is dat nu al een feit ja?

    Altijd dat domme, voorbarige en kinderachtige gelul..

    Voor her zelfde geldt breekt er een zn poot of komt iemand in een gigantische vormdip tetecht..

    Hebben jullie Ajacieden niet geleerd van Dolberg? Roepen dat die voor 60 miljoen de deur uit gaat. Zoek nu maar eens een club die 1/3 daar van betaalt voor hem.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:29
    En zelf verdien je ook 4x zo veel als iedereen en heb je het grootste huis en de mooiste vrouw........bla bla bla
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 20:35
    Je komt aardig in de richting.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:37
    30 miljoen voor Van den Beek, lol. 40 miljoen voor Neres lol. Overdrijven kan ook he.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +29265
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:56
    Tot nu toe horen we bij Ajax alleen maar grote bedragen, maar zien we nog niets op tafel liggen. Voor hetzelfde geldt lopen 1-2 van die jongens straks gratis de deur uit bij einde contract als ze er niet uit komen met contractverlenging. De bedragen die nu over de selectie worden genoemd is op gebakken lucht gebaseerd. We gaan het zien
    Vind ik leuk
    Frevol54 +127
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:15
    Misschien is het jou ook opgevallen dat Ajax er alles aan het gedaan de selectie bij elkaar te houden en te versterken. Om nu eens wel met een ingespeeld team Europa in te gaan. Hetgeen overigens geen windeieren heeft gelegd.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +29265
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:24
    Net zoals PSV de selectie bij elkaar heeft gehouden en te versterken waar nodig. Prima move van beide clubs. Maar het gelul dat de selectie van Ajax 3x meer waard is dan die van PSV is gelul in de ruimte. Gebaseerd op bedragen die men uit hun duim zuigt.

    Dan kunnen we ook bedenken dat de selectie van psv meer dan 250 miljoen waard is

    - Zoet 8 miljoen
    - Dumfries 15 miljoen
    - Schwaab 5 miljoen
    - Viergever 5 miljoen
    - Angelino 15 miljoen
    - Rosario 25 miljoen
    - Hendrix 13 miljoen
    - Pereiro 18 miljoen
    - Guti 18 miljoen
    - Lozano 50 miljoen
    - de Jong 12 miljoen
    - Bergwijn 50 miljoen
    - Malen 10 miljoen
    - enz enz

    Net zoals de selectie van Ajax, gebaseerd op barweinig
    Vind ik leuk
    JanTa48 +6250
    donderdag 11 oktober 2018 om 17:47
    Op overtuigend de voorronde gehaald en 4 punten CL. Die kan je best op tafel leggen.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 20:37
    En dat zelfde geld voor jullie spelers die naar zeggen hierboven wel evem 120 milj. zullen opbrengen.
    Vind ik leuk
    Rodajc +15840
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:26
    Heb je wat aan als je geen prijzen pakt. Trouwens, zelf waardes geven aan spelers berust niet op feiten, maar op geruchten en meningen.
    Vind ik leuk
    companen +1408
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:35
    Ik zou als ik jouw was de vlag buiten hangen
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 20:39
    Ik zeg nergens dat ik er blij mee ben. Ik heb liever dat de selectie bij elkaar blijft.
    Vind ik leuk
    Te ligt +282
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:38
    Hahaha een feit? Tot toch op man... Het is pas een feit als ze daadwerkelijk verkocht zijn. Arrogantje
    Vind ik leuk
    Finaltouch +105
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:42
    Dat is cashen. Heb eigenlijk liever dat de spelersgroep intact blijft voor het volgend seizoen. In Europa halen we nog meer geld op en sportief gezien willen de meeste voetbalspelers graag in Europa CL presteren.

    Alleen als spelers naar een topclub als Barcelona willen gaan, ja dan hou je ze natuurlijk niet tegen.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 20:24
    Anders ik wel. Maar ja als je ze dan toch moet verkopen dan je huid maar heel duur lijkt me.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:53
    Neres 40milj? Whahaha nog geen 12milj waard
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:27
    Daarom heeft Borussia 40 milj voor hem over
    Vind ik leuk
    Finaltouch +105
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:56
    Het is heerlijk om te zien hoeveel PSV supporters zich niet kunnen verbijten om deze reactie in een Ajax topic :).
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 20:22
    Ben eindelijk klaar met werken, ik denk ga weer is op VP kijken. Wist niet dat, wat ik in een wat onnozele bui op geschreven had, het zo'n impact zou hebben op al die gasten. En die haat ook, het is lachwekkend. En blijven zeggen dat wij arrogant zijn. Sjeez dat is toch wel een overduidelijke "Een pot verwijt de ketel, tot ie zwart ziet".
    Vind ik leuk
    DBCooper +244
    vrijdag 12 oktober 2018 om 14:28
    Goh das gek, als 9/10 topics Ajax topics zijn...
    Vind ik leuk
    Blindsy +13976
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:21
    Het is een feit wanneer de contracten zijn getekend. Nu is het vooral lulkoek.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 20:30
    Op papier zijn we zijn we meer waard dan Psv en wel 2x zoveel. En daar ging het mijn om. En tuurlijk snap ik dat het feit er pas is als er getekend is. Maar zeg dat dan ook ff tegen die gozer die denkt dat jullie wel even 120 miljoen gaan krijgen voor Lozano, rosario en Bergwijn.
    Vind ik leuk
    Blindsy +13976
    vrijdag 12 oktober 2018 om 07:16
    Je hebt helemaal gelijk hoor. En het zullen ook best aardige bedragen gaan worden.
    Maarre.. 'jullie'? Ik ben voor Feyenoord. Daar hebben ze het trouwens over hele andere transferwaardes 😉.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 16:59
    Ik vind het ook zeer jammer hoe Feyenoord er momenteel voor staat, qua spelers en trainer. En dat hele gedoe met het nieuwe stadion. Ik hoop voor jullie dat het gauw weer de goede kant op gaat met of zonder nieuwe Kuip. Want ik heb honderd keer liever Feyenoord als dat cluppie onder de rivieren.
    Vind ik leuk
    Blindsy +13976
    zaterdag 13 oktober 2018 om 13:31
    Ik vind een top 3 ook prima. 😉 Wat overigens alleen op papier nog bestaat. In de praktijk is er sprake van een top 2. Jammer maar helaas.
    Dat stadion gaat er komen, Feyenoord City is ook voor de gemeente een speerpunt.
    Nu snel een nieuwe trainer die een team kan smeden en met een herkenbaar taktisch strijdplan het veld in kan sturen, ook een plan B heeft, én jonge spelers beter kan maken, zodat een Wehrman, Kokcu, De Mooij, Burger, Touré (hoop dat de spelling klopt) etc echt succesvolle basisspelers worden, dan moet het over n paar jaar weer gaan lopen. 😉👍
    Vind ik leuk
    reinmark +37
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:12
    Psv(ou) mensjes blijven onzin uitkramen.
    Je moet als club ook aanzien hebben om de prijzen te kunnen opdrijven.

    Vind ik leuk
    Johan_D +3549
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:31
    Precies,

    Als Ajax om de hoek komt kijken dan is de waarde al automatisch veel hoger dan dat dezelfde speler bij Feyenoord of PSV zou spelen.

    Heeft niks met arrogantie te maken maar met feiten.
    Vind ik leuk
    2-1 +768
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:31
    Proficiat, hebben ze daar ook een beker voor ?
    Vind ik leuk
    129 +999
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:31
    Haha!
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:33
    Je bent echt niet goed wijs. Wat is nu de verhouding precies ? Als Barcelona bereid is om voor twee spelers van Ajax 120 miljoen neer te leggen en voor PSV (volgens jouw redenering dan die dan weer getuigt van een ongelooflijke arrogantie) 3 spelers dan weet ik een ding zeker. De verhouding toont aan dat twee spelers van Ajax MEER waard zijn dan drie van PSV. Trouwens, nog efkes afwachten of er inderdaad een club is die 120 miljoen voor de Drie van Eindhoven op tafel wenst te leggen.
    Vind ik leuk
    Knorrenboef +1109
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:36
    Heerlijk dit. Ik denk dat wij Eindhoven maar moeten kopen om een calimero-censuur op te leggen.
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +5524
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:18
    Je vergeet Angelino Dumfries en zelfs Malen die gaat doorbreken als opvolger van lozano
    Vind ik leuk
    abraksas +1594
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:03
    Is wel weer typisch hoor. 1 Ajacied zegt iets en gelijk worden alle Ajacieden (ow nee, sorry, je had het over Amsterdammers) onder 1 kam gescheerd.

    De marktwaarde (puur de marktwaarde, niet wat clubs uiteindelijk betalen) ligt bij:
    Ajax: 301,45 miljien bij 28 spelers
    PSV 168,80 miljoen bij 26 spelers
    Feyenoord 102,15 miljoen bij 26 spelers
    En AZ als nummer 4 61,35 miljoen bij 31 spelers.

    En voor de grap kijken we ook ff naar de laagstgenoteerde FC Emmen met een waarde van 8,28 miljoen bij 30 spelers

    Frenkei heeft een marktwaarde van 40 miljoen en De Ligt 50 miljoen. Ajax zou dus wel meer dan 50 mogen vragen voor de Ligt aangezien clubs toch wel meestal ver boven de marktwaarde betalen.

    Lozano heeft nu een marktwaarde van 40, Bergwijn 20 en Rosario 5. Zal zeer zeker ook nog wel flink gaan stijgen.

    Maar goed, marktwaarde is natuurlijk wel leuk en al en op financieel gebied betekent het ook wel vrij veel maar op sportief gebied koop je puur met de marktwaarde natuurlijk vrij weinig. NAC heeft een totale waarde van 13,5 miljoen, Fortuna Sittard 12,5 miljoen en toch hadden PSV en Ajax het lastig tegen ze. En Ajax heeft een flink wat hogere marktwaarde dan PSV en toch won PSV overtuigend.
    Vind ik leuk
    popiejopie +2790
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:08
    Alsof het uitmaakt wat een speler opbrengt.

    het gaat erom wat ze opleveren (prijzen).

    Iedereen weet dat in de huidige situatie Ajaxspelers voor meer verkocht worden dan PSV of Feyenoordspelers.
    Vind ik leuk
    Adjab +990
    donderdag 11 oktober 2018 om 17:01
    We gaan het zien maar ik denk het niet hoor
    Vind ik leuk
    Camacho +189
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:25
    Real speelt alleen niet in de Eredivisie. Beetje jammer dit....
    Vind ik leuk
    Gerro +7433
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:44
    Overdrijven is ook een kunst
    Vind ik leuk
    Red de Kuip +1934
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:08
    En dan toch achter psv staan.....
    Vind ik leuk
    Psssttttt +271
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:16
    Hahaha en toch 5 jaar geen kampioen wijsneus
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:28
    En hier een rekenwonder... Het wordt steeds triester op VP
    Vind ik leuk
    Wogotje +24
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:56
    Wel 5 punten minder
    Vind ik leuk
    Henk 1971 +8103
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:30
    En weer geen kampioen ❌❌❌❌❌NIKS!
    Vind ik leuk
    Jozef +40091
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:32
    De juf roept je naar binnen hoor.
    Vind ik leuk
    Henk 1971 +8103
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:40
    Ja shit.....weer te laat😉
    Vind ik leuk
    Jozef +40091
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:40
    😁
    Vind ik leuk
    LuckyLuksch +12039
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:51
    Hij gebruikt wel de originele Amsterdamse sterren 😂😂😂
    Vind ik leuk
    benny-boys +1350
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:27
    De juf vraagt ook of hij het volgende bericht wil schrijven over de Ligt en de Jong.
    Vind ik leuk
    Pimman +6313
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:33
    33-24=9+ groeten uit Amsterdam.
    Vind ik leuk
    Henk 1971 +8103
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:39
    4 jaar geleden 33-21=12+ groeten uit Eindhoven!

    We komen snel dichterbij.....
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:46
    Henk, ik hoop echt zo voor jou dat 1971 niet het jaar is dat jij op aarde bent gestort, want dan ben ik bang dat je ergens een mentale achterstand hebt opgelopen van plus minus 40 jaar..
    Je bent echt de enige die elke keer zover te krijgen is om op de meest stomme dingen te reageren het is echt lachwekkend!
    Iedere keer lees ik iets stoms, en dan weet ik gewoon direct dat Henkie er een reactie onder heeft geplaatst.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 08:48]
    Vind ik leuk
    rexxo +2651
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:03
    Topreactie, idd een volwassen man die als een kleuter goedkope oneliners post om likes te scoren.

    Hetzelfde niveau als die vader die met een kind op schoot zijn dochter influistert om 020 te zeggen ipv Ajax tijdens een Feyenoord kids persconferentie. Ongeacht je clubvoorkeur is het triest dat je als volwassenen je bezig houd met dit kansloos gedrag. En dat geldt voor alle supporters.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:04
    Henk heeft een achterstand. Hij heeft het vermogen van een kind van 2. Schijt nog in de luier en heeft zeiver aan de lip hangen
    Vind ik leuk
    Zultkop +5710
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:29
    Hij kan wel rekenen, dat is dan weer typisch.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +29265
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:52
    Terwijl rekenen toch typisch Amsterdams is... in Eindhoven zijn we meer van het feesten ;-)
    Vind ik leuk
    Zultkop +5710
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:54
    Hoeven jullie nooit af te rekenen dan na het feesten? Zo nee, dan kom ik ook maar eens naar het Brabantse.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +29265
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:59
    Vaak komen we er de volgende dag pas achter da ut toch wa duurder was dan wa we dachte ;-)
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:11
    Hoeven inderdaad niet af te rekenen, de gemeente staat garant!
    Vind ik leuk
    Zultkop +5710
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:13
    Die gemeente ook altijd.
    Vind ik leuk
    2-1 +768
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:33
    Jaloers ?
    Vind ik leuk
    dhrwobo +29265
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:40
    Voor een knuffelbeer ben je weinig vredelievend
    Vind ik leuk
    benny-boys +1350
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:31
    Ga jij Henk dan even Knuffelen, Knuffelbeer?
    Vind ik leuk
    APE +222
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:38
    Nou het is wel te hopen voor Henkie dat hij in 1971 is geboren, heeft hij toch maar mooi de eerste Europa cup winst van Ajax mee kunnen maken😁
    Vind ik leuk
    Pimman +6313
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:11
    Goh wat origineel Henk1971 gebruikmakend van mijn rekenmethode..dat simpele past wel bij je. Iets meer creatief kan geen kwaad. Groeten van de Recordmeister. ;)
    Vind ik leuk
    Henk 1971 +8103
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:46
    Gaan we nu allemaal bijdehand lopen doen, goed visweer vandaag. Onze Amsterdamse vrienden zijn weer op hun pik getrapt. Heerlijk al die frustratie die steeds loskomt na 1 opmerking van mij.
    Pimmetje jij bent zo kinderachtig om een rekensommetje te maken om leuk voor de dag te komen en ja daar kan je van mij dezelfde reactie op ontvangen.
    Fijne dag nog.
    Vind ik leuk
    Bossie020 +5606
    donderdag 11 oktober 2018 om 23:29
    Henkie, je krijgt de groeten van Fons Spooren.
    Vind ik leuk
    Henk 1971 +8103
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:11
    Bassie jij deze groeten van Adolf.....
    Vind ik leuk
    Bossie020 +5606
    vrijdag 12 oktober 2018 om 14:21
    Als je werkgever dit toch eens leest, stoute Henkie, dan mag je voor straf 2 maanden niet meer op de heftruck.

    Overigens is er een nieuwe diagnose. Je hebt een disharmonisch profiel. Het empatisch vermogen blijft enorm achter, gezien je nazistische ideeen.
    Vind ik leuk
    Pimman +6313
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:14
    Oh ja voor de volledigheid Henk1971. Europees; 0+0=0
    Vind ik leuk
    Emnu +5408
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:27
    8 jaar geleden (33-4) - (24-3) = 8

    Dat snel dichterbij komen valt nog wel mee hoor.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +29265
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:58
    Prima... en zo kunnen we door blijven gaan. Dat we sinds de eeuwwisseling 9-6=3 kampioenschappen zijn ingelopen op jullie. Feit is dat jullie de rijkste historie hebben, de grootste bankrekening hebben en al 4 jaar geen prijs meer hebben gepakt. Wij hebben een kleinere historie, veel minder geld te besteden, en regerend kampioen. Laten we dat allemaal accepteren. Ik kan er prima mee leven. Ik geniet liever van actuele prijzen dan van historie of spaartegoed.
    Vind ik leuk
    Emnu +5408
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:09
    Zoals t goed supporter betaamt. Niks mis mee.

    Ik persoonlijk lig niet wakker van n al dan niet misgelopen titel en geniet meer van t spel.
    Als daarin n combinatie wordt gevonden, word ik pas blij.

    Om met Cruijff te spreken: mooi voetbal zonder resultaat heb je niks aan maar aan resultaat zonder mooi voetbal ook niet.

    Maar goed, dat hoort natuurlijk ook n beetje bij n Ajax supporter:
    Ajax staat voor mooi, aanvallend voetbal
    Feyenoord staat voor werkvoetbal
    PSV staat voor schijtbakkenvoetbal.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 10:13]
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3547
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:11
    Nee, PSV staat voor resultaatvoetbal. Maar ik begrijp dat het jarenlang de tweede viool spelen achter PSV zeer doet, dus het zij je vergeven
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 11:13]
    Vind ik leuk
    Emnu +5408
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:15
    Lezen blijft lastig, zeker als je meteen in de emotie schiet.
    Vind ik leuk
    Finaltouch +105
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:58
    Gewoon een tissue toegooien!
    Vind ik leuk
    Emnu +5408
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:05
    Goede suggestie, multifunctioneel ook aangezien t jankmuil èn n rukker is.
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3547
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:02
    Ik in de emotie ? Ik kan tenminste reageren zonder je uit te schelden. En met je lezen blijft lastig. Lees je zelf wat je schrijft of moet ik het citeren met je "PSV staat voor schijtbakkenvoetbal" ?? Maar ik snap het wel. Het doet gewoon zeer om tweede viool te zijn en als het dan met voetbal niet lukt ga je gewoon anderen afzeiken op een forum. Zo zie je maar dat een profielfoto niet altijd laat zien hoe volwassen iemand is. Wel grappig dat je een ander dan een jankmuil noemt overigens :)
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 13:14]
    Vind ik leuk
    Finaltouch +105
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:06
    Cruijff had mooie woorden, alleen iemand die voetbal verstand heeft snapt Cruijff waarover hij praat als het over voetbal gaat.

    Ajax is creatief en laat meestal combinatie voetbal zien. Als je van mooi, aanvallend voetbal en de geschiedenis houd. Dan is er zeker maar één club, mijn ideaal.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 12:08]
    Vind ik leuk
    Emnu +5408
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:29
    Dat schelden had ik idd niet moeten doen, excuus.

    De rest roep je echter over jezelf af met je denigrerende toon die totaal gespeend is van enige originaliteit.

    Daar krijg ik af en toe de schijt van, mensen die voor de 346.653e keer dezelfde grap maken en t moet nog leuk gevonden worden ook of zo.

    Daarbij negeer je (opnieuw) wat ik zeg (schrijf) waarmee je ook niet bepaald in aanmerking komt voor de meest elegante respons.
    Vind ik leuk
    SimonSays +6061
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:13
    9 nog maar? 😂
    Vind ik leuk
    Pimman +6313
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:25
    Keep calm!😀
    Vind ik leuk
    Iggy +4002
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:18
    Aldus een door Ajax geobsedeerde droeftoeter.
    Vind ik leuk
    Vakkie D +3429
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:32
    Zo into de clubs die de prijzen pakken. Geen liefde voor je eigen club maar afgunst voor de rest.
    Vind ik leuk
    Stranger +5570
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:11
    Alleen jammer dat het geruchten zijn.😂😂😂😂
    Vind ik leuk
    benny-boys +1350
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:24
    Hoe sloom kun je reageren!
    Nu komt er eindelijk een bericht over de Jong en de Ligt en
    dan beginnen ze over Feyenoord en ook nog over de geweldige Kampioen PSV. HAHA
    Vind ik leuk
    dhrwobo +29265
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:00
    Fijn dat je ons geweldig vind benny! Vinden wij ook :-)
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +26600
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:38
    Alles wat in de plaats van de Ligt komt, is per definitie minder. Wat een klasbak.
    Vind ik leuk
    thierryer +1781
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:55
    Ja de rest is vervangbaar, maar hij zeker voorlopig niet!
    Vind ik leuk
    dhrwobo +29265
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:51
    Liever minder miljoenen maar wel ieder jaar feest dan schatrijk en jaren prijsloos geweest.

    En liever een prijzenkast die glanst dan een prijzenkast waar het stof op de prijzen danst.
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +26600
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:10
    130.000.000 miljoen is wel lekker whobo...kun je ook wel iets voor terughalen
    Vind ik leuk
    AVDV +758
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:17
    Ja misschien halen ze ex-spelers terug voor veel geld. Is El Ghazi niks?
    Vind ik leuk
    Red de Kuip +1934
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:08
    Weer lekker duimpjes gescoord kleuter. Het gaat hier over 2 buitengewone talenten, en niet over Feyenoord. Zeg genoeg over jou dat je er weer een andere club moet bijhalen, of voor lul moet zetten.
    Vind ik leuk
    Nielsk +1254
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:15
    Die vergelijking met Feyenoord na 4 jaar geen prijzen winnen is wel erg hoor, toch nog iets meer de afgelopen 4 jaar
    Vind ik leuk
    Lulookmee +1410
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:23
    Ja....en als ze weg zijn....zijn ook je titelaspiraties weg......veel plezier met je geld....want dezelfde kwaliteit koop je niet terug....😉
    Vind ik leuk
    BomB +64
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:38
    Volgens mij is dat de laatste 4 jaar al zo maar prijzen winnen ho maar...
    Vind ik leuk
    Gerro +7433
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:54
    Alleen denk ik dat de berichtgeving voor een groot deel uit zijn duim gezogen is. Barça doet bijv geen zaken met Raiola en laat die nou net de Ligt in zijn portefeuille hebben dus hoe gaan ze dat oplossen? Met Barry Hulshoff zijn mede zaakwaarnemer? Maar zelfs in dat geval gaat er een flinke som naar Raiola dus hoe consequent gaan ze zijn bij Barca..Daarnaast als we de.media mochten geloven de afgelopen maanden dan wilde Barça niet meer dan 50 miljoen voor de Ligt betalen en voor de jong niet meer dan 30 miljoen en nu er ineens 50 bovenop. Echter hoop ik dat de Jong zijn woorden van gisteren gaat waarmaken nog enkele seizoenen bij Ajax te spelen en dat de Ligt er ook nog een jaar of 2 bij aanplakt. Als Ajax de rest van het TEAM bij elkaar weer te hpuden dan gaan er leuke dingen gebeuren de komende jaren en daar zullen ze in Amsterdam hopelijk zwaar op in zetten.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:08
    Ajax heeft spelers van meer waarde dan de gehele eredivisie samen!
    Vind ik leuk
    Red de Kuip +1934
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:19
    .
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 11:21]
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:38
    En dan nog geen eerste staan , verschil moet er wezen
    Vind ik leuk
    TheLobster +1528
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:58
    Je en het geld komt weer op de bank en wordt op gebroed tot ze een ons wegen.
    Vind ik leuk
    Swout +1136
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:01
    De titel zou moeten zijn:

    "Barca Mania" bij Ajax. 130 miljoen voor Suarez en Messi.
    Vind ik leuk
    repeP +1472
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:09
    De meest waardevolle dingen in het leven zijn niet te koop. Die laten zich slechts geven en ontvangen.
    Vind ik leuk
    JWK +493
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:13
    😂👍🏻
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:32
    Zoveel geld en zo'n goedkope reactie! :)
    Vind ik leuk
    AS ROMA24 +2760
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:03
    Overdreven zeg en ze moeten het nog maar laten zien op dat niveau! Hetzelde als Davy Klaassen, die is ook gewoon mislukt
    Vind ik leuk
    Zoonvanmnoma +7038
    donderdag 11 oktober 2018 om 17:48
    Ja klopt.
    Vind ik leuk
    Echt? +4013
    donderdag 11 oktober 2018 om 17:41
    Wat heeft Feyenoord hier nu weer mee te maken? Deze jongens hebben nog nooit wat gewonnen, als ze prijzen willen moeten ze in ieder geval zo snel mogelijk een andere club zoeken.
    Vind ik leuk
    Zoonvanmnoma +7038
    donderdag 11 oktober 2018 om 18:22
    Ja helemaal gelijk.
    Vind ik leuk
    Degier +571
    donderdag 11 oktober 2018 om 18:05
    Lekker hoor al dat geld, maar nu eerst maar weer eens een prijs(je) winnen; anders is het slot van die prijzenkast straks nog vastgeroest en kan ie niet meer open.
    Vind ik leuk
    Zoonvanmnoma +7038
    donderdag 11 oktober 2018 om 18:23
    Hihi wat een leuk grapje.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 00:57
    @zoonvanmnoma: contract al getekend? Geld al overgemaakt? Als de Telegraaf van Spanje wat schrijft lijkt het al rond... Overigens des te knapper van ons Feyenoord om vijf prijzen te pakken in vier jaar als twee van jullie "godenzonen"meer waard zijn als onze complete selectie. Het maakt me allen nog maar trotser.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 22:26
    Lekker om te zeggen, of niet? Onthoud wel: die scheefgetrokken voetbaleconomie staat op het punt te ontploffen. Binnenkort heeft niemand zin om in Europa nog maar naar 5 clubs te kijken. Dan kan Ajax wel 300 miljoen op de bank hebben staan maar geen hond kijkt meer naar hun wedstrijden. Voor mij is de lol er al bijna van af. Dank je wel Uefa en Fifa.
    Vind ik leuk
    zaterdag 8 december 2018 om 21:51
    Het is maar wat een gek ervoor wilt geven,maar zijn ze het ook werkelijk waard
    Vind ik leuk
    Basschot +2246
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:25
    130 maar??? Zou er 200 miljoen van maken
    Vind ik leuk
    Eimersweide +7861
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:28
    Nou als je nagaat dat dit 2 van de grootste talenten ter wereld zijn is dat niet zo'n gek bedrag
    Vind ik leuk
    Vakkie D +3429
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:32
    Je kijkt enkel eredivisie?
    Vind ik leuk
    Eimersweide +7861
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:00
    Zeker niet, maar dan nog kom ik tot de conclusie dat dit 2 van de grootste talenten ter wereld zijn. Toegegeven: ik kijk niet naar de Braziliaanse, Argentijnse, Poolse, Nigeriaanse competities inderdaad
    Vind ik leuk
    Korm +37638
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:16
    Dan kijk je de rest ook niet hahaha.

    Wel vind ik dit grote talenten maar de beste? ik denk het niet :)
    Vind ik leuk
    thierryer +1781
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:57
    De Ligt zeker wel het grootste talent op zijn positie en op zijn leeftijd. Frenkie de Jong is een talent maar niet het grootste talent op zijn positie( middenveld)
    Vind ik leuk
    Vakkie D +3429
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:27
    Ik sluit me aan bij korm, ik zeg niet dat dit geen grote talenten zijn maar de grootste ter wereld bij lange na niet
    Vind ik leuk
    Eimersweide +7861
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:35
    Noem jij dan eens een verdediger van 19 die je beter vindt? Die zou ik graag leren kennen
    Vind ik leuk
    Peast22. +123
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:36
    Inderdaad! Ik ben ook benieuwd!
    Vind ik leuk
    Sytz +3586
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:05
    Misschien niet beter maar wel net zo talentvol, Upamecano. Echt een goede verdediger van Leipzig vind ik dat.
    Vind ik leuk
    Eimersweide +7861
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:21
    Oja dat is toch zo'n afrikaan die 6 jaar ouder is dan in zijn paspoort staat? Maar zonder gekheid, ik zei dat ze tot de grootste talenten van de wereld behoren van hun leeftijd. Niet dat ze persé de allerbesten zijn, maar ze zitten in elk geval bij de top 10 van de wereld dus daar mag je best veel voor vragen vind ik
    Vind ik leuk
    Vakkie D +3429
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:36
    Helemaal waar, maar dan is 70 mio de kop toch ongekend veel. Zeker voor spelers die het nog maar moeten waar maken als ze echt onder druk staan.
    Vind ik leuk
    Eimersweide +7861
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:04
    Of ze druk van een Barca of Madrid aankunnen dat weet je pas als ze er spelen. Dat is ook op 25jarige leeftijd nog maar de vraag.
    Vind ik leuk
    Vakkie D +3429
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:25
    2 seizoenen meedraaien in de PL, PD, BL of Serie A is toch anders dan de ED, dan kom je toch anders binnen.
    Vind ik leuk
    Eimersweide +7861
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:52
    Welnee, vanaf Ajax heb je bij Barca meer aanzien dan dat je van Torino of Leverkusen afkomt
    Vind ik leuk
    Vakkie D +3429
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:24
    Het gaat meer om hoe goed iemand is, en niet om de leeftijd. Jij leeft in een wereld waar barca beginnersfouten accepteerd omdat hij nog zo jong is, ik in een wereld waar je er moet staan in de absolute top.

    Maar enkele namen is niet zo lastig hoor, fosu mensah, upamecano, süle, sarr
    Vind ik leuk
    Korm +37638
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:35
    Achraf Hakimi
    Vind ik leuk
    Dongie +11
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:45
    De beste is Mbappé, die kost in zn ééntje al meer dan de Ligt en de Jong bij elkaar. Zo gek zijn de prijzen nog niet
    Vind ik leuk
    Vakkie D +3429
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:34
    Ja maar na mbappe zijn er nog zo veel geweldige talenten. Neemt niet weg dat dit goede talenten zijn maar ze moeten meer tegenstand krijgen om tw groeien, daarom naar de subtop, spelen en de beste worden.

    Je noemt mbappe maar wat denk je dat spelers als tielemans, donnaruma en assensio mogen kosten.
    Vind ik leuk
    Zekur +349
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:55
    Dat is zeker niet onrealistisch. Als Barcelona dit nu al laat doorschemeren dan kan je er donder op zeggen dat dit een startbod is. Vergeet niet dat de hele top in Europa die jongens wil, nee, moet hebben!! Het ziet er verder trouwens wel weer heel zonnig uit voor het Nederlands elftal de komende jaren!
    Vind ik leuk
    Vakkie D +3429
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:59
    Niet als deze jongens op de bank komen, en dat gaat wel gebeuren bij de absolute top.

    Leuk voor ajax om de bankrekening te spekken maar een aderlating voor het nl elftal.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:37
    Als ze zoveel geld betalen worden ze niet gehaald voor de bank.
    Vind ik leuk
    Vakkie D +3429
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:26
    Nee je hebt helemaal gelijk, messi mag banken want er wordt een akaciedje gehaald 😂... ik gun die jongens een mooie carriere en dat is soms wat tijd nemen en spelen.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:35
    Tuurlijk ollie!! De ligt is dus een aanvaller?? En de jong gaat op doel staan zeker
    Vind ik leuk
    Vakkie D +3429
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:21
    Leuk ballen tegen emmen en een puntje pakken tegen bayern is wat anders dan de basis van barca. Als jij echt denkt dat deze boys even een basisplek bij barca op kunnen eisen ben je nog naïever dan Kluivert
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:13
    Als jij denkt dat ze de ligt halen voor de bank ben jij niet helemaal goed bij je paasei denk ik.
    Vind ik leuk
    Vakkie D +3429
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:56
    Sorry, als je 1 leuk potje tegen bayern hebt gespeelt hou je spelers als umiti, pique, vermalen en lenglet wel op de bank, of vergeet ik nu nog wat cv van barca?
    Vind ik leuk
    stratumseind +174590
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:25
    EEn nieuwe dag een nieuw gerucht . Gelukkig komen de topics nu ook in “ pakkage deal” ....
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:27
    Doet pijn he, dat ze zich niet melden voor de freggels uit Eindhoven? Voor die 130 miljoen koop je ook het ganse basis elftal uit Eindhoven, inclusief bommeltje
    Vind ik leuk
    stratumseind +174590
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:28
    Is het busje later vandaag bij je?
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:39
    Edit VP: Reactie verwijderd
    Vind ik leuk
    stratumseind +174590
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:42
    Tis voor de gemeenschap in je buurt wel te hopen dat ze je vandaag niet vergeten op te halen .
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:45
    Dat bedoel ik...

    Voor jou te hopen dat je wordt opgevangen in een mooi bejaardenhuis! Jij bent zo geliefd dat je eigen vlees en bloed je niet eens komt bezoeken, laat staan verzorgen! Jij moet toch toch echt trots zijn op jezelf dat je het zover geschopt hebt
    Vind ik leuk
    stratumseind +174590
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:30
    er is niemand in je buurt die je verteld dat je je met het aanmaken van iedere keer weer een nieuw account steeds meer hier voor lul zet?
    Vind ik leuk
    AVDV +758
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:21
    Vent je doet er zelf net zo hard aan mee door hier op te reageren
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1835
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:43
    De haat zit diep bij pamperbeertje. het is al weer 4 jaar geleden dat zijn clubje een prijsje won. Drie jaar lang achter PSV aanhollen en niets winnen is zeer frustrerend. PSV heeft een minder jaar en dan kunnen ze niet eens het stokje overnemen want Feyenoord kaapte dat schaaltje weg. Hebben ze eindelijk een waardig team en dan verliezen ze met 3-0 in Eindhoven en staan ze al weken 5 punten achter op PSV. Daar kan een beer flink ziek van zijn. Zo ziek dat hij niet eens meer weet wat hij allemaal opschrijft. Best wel zielig zo'n helemaal niets ziekte.
    Vind ik leuk
    Jozef +40091
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:01
    Euh voor afgelopen seizoen werd PSV derde achter Feyenoord en Ajax hoor.
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1835
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:04
    Dat klopt maar ik heb het over kampioenschappen en geen 2e of 3e plaatsen.
    Vind ik leuk
    Jozef +40091
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:07
    Je had het over drie jaar lang achter PSV aanhollen.

    Dat is feitelijk onjuist en daar wijs ik je op. Niks meer.
    Vind ik leuk
    Korm +37638
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:21
    hij heeft het over en periode van 4 jaar. dan is dat wel terecht want 3x psv en 1x feyenoord
    Vind ik leuk
    Jozef +40091
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:31
    🤔Nou, vooruit...😁
    Vind ik leuk
    Korm +37638
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:37
    maar de rest van zijn betoog gaat nergens over :)
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1835
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:27
    Goed jij je zin. Ze rennen 2 jaar lang achter PSV aan. In het derde jaar hebben ze PSV ingehaald maar worden ze weer ingehaald door Feyenoord om vervolgens het jaar er op weer achter PSV aan te rennen. 2 + 1 = 3.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:08
    En dan moeten we ons ook nog kapot schamen omdat PSV een wanvertoning buiten Nederland neer zet! Europees gezien lachen ze kei hard om PSV, dat is toch nog wat anders dan dat PSV lacht om de Mickey mouse competitie
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1835
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:15
    Wat heb jij een verstand van voetbal of is het nu korfbal.
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +46746
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:30
    Ach, Ajax heeft nu al 170mio op de bank staan en kijk wat de resultaten zijn...4 jaar helemaal niets in Amsterdam.
    Vind ik leuk
    Pimman +6313
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:35
    33-24=9+ Groeten uit Amsterdam ;)
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:38
    waarvan het grootste gedeelte in de tijd dat er nog met guldens werd betaald
    groeten terug uit Eindhoven ;-)
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1835
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:49
    Je kan goed rekenen. Reken nu eens uit hoeveel schalen er de laatste 32 jaar naar Eindhoven zijn gegaan en hoeveel er naar Amsterdam zijn gegaan. Ik zal je een beetje helpen. in 2009 werd mijn AZ voor de 2e keer Kampioen van Nederland. Ik geef je nog een zetje 2010 was het jaar van Twente en 1993, 1999 en 2017 waren voor Feyenoord. Zo ik heb het je makkelijk gemaakt.

    Groeten uit Zaandam
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 09:42]
    Vind ik leuk
    2cents +57908
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:55
    Misschien een gekke vraag, maar waarom het op het oog totaal uit de lucht gegrepen getal 32?
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1835
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:01
    Geen gekke vraag hoor. Het getal 32 heeft bij mij een bepaalde waarde.
    Vind ik leuk
    2cents +57908
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:17
    Bij Jozef hieronder 8.

    Beiden leveren nogal een ander beeld op.

    Beiden even arbitrair volgens mij.

    Totaal onzinnig hierdoor.
    Vind ik leuk
    Korm +37638
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:31
    inderdaad, als je prijzen wil vergelijken dan moet je dat doen over de gehele periode. Als je wilt zien in wat voor tempo dan pak je de groei curve. meer opties heb je niet ;)
    Vind ik leuk
    Bossie020 +5606
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:07
    Toen je 32 was voor het eerst de coitus bedeven?
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1835
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:10
    Typisch een antwoord uit Amsterdam
    Vind ik leuk
    Jozef +40091
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:03
    Ik vind termijnen van acht jaar het meest maatgevend....😂😂
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:07
    🤣🤣
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:49
    daar houd ik je aan dan
    want als PSV dit jaar kampioen word , dan is PSV de laatste 8 jaar 4 keer kampioen geworden en Ajax 3 keer , dus dan is PSV volgens jouw theorie de meest succesvolle club van Nederland :D
    Vind ik leuk
    Foden +4648
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:38
    Ajax heeft nu 60 miljoen op de bank staan
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:53
    Jezus man, worden jullie allemaal niet moe van al die negativiteit iedere dag?
    Ik kijk eens per week een keer naar een aantal topics, en zie jullie elkaar alleen maar afzeiken.
    Het is echt kinderachtig hoor jongens, kom op joh, ga lekker werken, eten met je vrouwtje of vriendje, drink een biertje met je maten weet ik het.
    Dit is toch niet leuk joh elke dag?
    Elke dag dit maakt je een zuur persoon..
    Vind ik leuk
    CR.17 +278
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:10
    Ik dacht net hetzelfde voordat ik op je reactie stuitte. Ben een minuut aan het scrollen voordat ik is bij een fatsoenlijke post kom.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:10
    Die eerste reacties moeten ook gewoon direct verwijderd worden.
    Echt belachelijk dit.
    Vind ik leuk
    Jozef +40091
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:19
    Ach kom Sjaakie, vrijheid blijheid.

    We leven in een waar je vrij mag kiezen over de dingen die je doet.

    Mijn vrouw kijkt godbetert graag detectives... het standaard plegen van een gruwelijke bloederige moord die in 50 minuten standaard wordt opgelost lijkt me ook bepaald afstompend, maar godzijdank merk ik niks.aam haar...
    😄
    Vind ik leuk
    stratumseind +174590
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:55
    totdat de verzekeringspremie op de tafel ligt...........
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:16
    heb jij nog geluk , die van mij kijkt GTST .....
    Vind ik leuk
    Jozef +40091
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:34
    😂😂😂

    Nou, in ieder geval niet gewelddadig, maar ik ben blij dat hij daar nooit op staat...
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:46
    jawel , daar word ook ooit iemand vermoord , en dan gaan mijn vriendin en dochters discussieren wie de dader is
    en dan vinden ze het gek hier dat ik regelmatig naar de kroeg moet ;-)
    Vind ik leuk
    Jozef +40091
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:02
    Dat doe je natuurlijk met frisse tegenzin...😄
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:47
    hahahaha tja , alles is beter dan GTST
    ik heb ooit een aflevering meegekeken , maar ken jij dat testbeeld nog wat ze vroeger op tv hadden ???
    dat was echt beter dan GTST
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +46746
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:28
    Spreek je mede ajax fans aan, types als knuffelbeer, cheat codes etc.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:13
    Misschien dan ook naar je eigen achterban kijken. Het ligt niet alleen aan onze.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:31
    Kan ik me ook aan storen hoor, maar als we nou ff kappen met dat reageren iedere keer stopt het vanzelf wel toch?
    VP is echt een site voor zuurpruimpjes geworden.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +19262
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:30
    Totaal mee eens, er wordt amper nog inhoudelijk gereageerd op een topic. Meteen dat kleuter gedrag om reacties over en weer uit te lokken, en dan te bedenken dat de meerderheid van de personen hier ''volwassen'' is..

    En wat je zegt, hoe zuur ben je als persoon als je alleen maar kan zieken, zeiken en naar anderen wijzen.
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1835
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:41
    Ze hebben wel wat gekregen hoor. Vier jaar rente op de bank dat is toch iets uit helemaal niets.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:32
    en dan nog 5 punten achter en een vernedering in Eindhoven door die Freggels ......
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:57
    en de grootste vernedering ooit .afgelopen seizoen, kampioen worden tegen de concurrent ,dat deed pijn he
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:03
    ja maar vorig seizoen is vorig seizoen
    maar inderdaad 2 keer vernederd worden door een paar freggels in een half jaar moet wel heel pijn doen voor de rukbeer
    Vind ik leuk
    Bruurke +577
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:33
    Wat ben je toch een triest figuur. Laat je moeder even een nieuw stukje vlees om je nek hangen zodat de hond weer met je wil spelen. Lijkt me wel wel echt klote een leven zonder vrienden en alleen maar stoer doen achter je computer in je rukbunker.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:36
    Edit VP: Reactie verwijderd
    Vind ik leuk
    Bruurke +577
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:33
    Haha super grap echt wat een humor!
    Vind ik leuk
    Voetbal.com +1017
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:34
    Doet pijn al 4 jaar niks.

    Maar goed bij verkoop van beiden heeft wzdbwza toch blind jr om de posities over te nemen.

    Enne ik hoop dat er geen freggel weggaat bij ons PSV.
    Vind ik leuk
    floormunges +1118
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:39
    Hey cheatcodes nieuw acountje weer aangemaakt, hoeveel mail adressen heb je nu onderhand??
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:39
    80 ofzo?
    Vind ik leuk
    floormunges +1118
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:42
    Zo dan wat moet jij toch een ongeloofelijke loser zijn
    Vind ik leuk
    Korm +37638
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:19
    hahah waarom gelijk weer zo doen. iemand reageer dat je doodgegooit wordt met deze geruchten en eerlijk gezegd vind ik het ook allemaal erg overdreven. Helaas leveren deze topics veel clicks op omdat er elke keer weer wedstrijdjes gehouden wordt wie de langste heeft.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:14
    Ik! ;-)
    Vind ik leuk
    Peast22. +123
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:35
    Ik ben noch voor PSV noch voor Ajax, maar wat ik oprecht niet snap is dat 130 miljoen op de bankrekening van Ajax pijn moet bij een PSV'er?? PSV is de laatste 4 jaar 3 maal kampioen geworden en staat nu (in oktober!!!!!!) alweer 5 punten los van Ajax. Dat vind ik toch wel iets indrukwekkender en belangrijker dan eventueel 130 miljoen bijschrijven op een bankrekening.
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +46746
    donderdag 11 oktober 2018 om 19:47
    Je weet waar Ajax bekend om staat...geld, geld, geld.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:28
    Ik heb zo’n idee dat ze vandaag ook nog wel in een los topic voorbij komen, maar weet het niet zeker hoor!
    Vind ik leuk
    Jozef +40091
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:35
    Zelf vernam ik dat PSV in het geheim onderhandelt over een nog grotere Package deal met een grote Engelse club. Lozano, Rosario en Bergwijn voor 150 miljoen weg in de winterstop...

    Bron: betrouwbaar😁
    Vind ik leuk
    stratumseind +174590
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:38
    Ochtendalcohol is niet voor iedereen weggelegd zie ik .....
    Vind ik leuk
    Jozef +40091
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:42
    Het is minstens zo betrouwbaar als alle berichten over Ajax spelers hoor.

    Ik zoeweer ut ju....😆
    Vind ik leuk
    stratumseind +174590
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:43
    Die kans is inderdaad groot ja
    Vind ik leuk
    Foden +4648
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:40
    Gaan ze de club verkopen?
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:41
    gelukkig hebben wij in Eindhoven liever een kampioensschaal als geld Jozef , dus dit gaat in de winterstop zeker niet gebeuren
    misschien dat Overmars ook eens dit beleid kan gaan voeren in Amsterdam
    liever een hoofdprijs als geld op de bank ;-)
    Vind ik leuk
    Jozef +40091
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:45
    Beetje achterhaald standpunt. Ajax gaf dit jaar meer uit dan er binnen kwam aan transfers en qua salarissen kan er inmiddels meer naar het schijnt.

    De club is inmiddels kerngezond en kan het zich inmiddels permitteren.

    Tja, zó werkt dat bij ons....
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:48
    PSV is ook gezond , en maakt elk seizoen winst
    maar we pakken ook wel eens een hoofdprijs

    tja, zó werkt het bij ons ....
    Vind ik leuk
    Jozef +40091
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:53
    Weet je, ik ben blij voor het voetbal in Nederland dat ook PSV geen infuus meer nodig heeft. Zonder was de club ten dode opgeschreven een jaar of wat geleden, want zó moest het dus niet.

    Het verbaasde me trouwens oprecht dat die Guty pas binnen werd gehaald toen plaatsing voor de CL een feit was. Natuurlijk, nu kon het, maar daarvoor blijkbaar niet? Mij bekruipt het gevoel dat er buitengewoon amateuristisch geprutst wordt daar in Eindhoven...

    Kan goed uitpakken, maar het verleden leerde vaak anders dat opportunisme niet vaak de beste leidraad is....
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:07
    leuk geprobeert Jozef , maar jouw reactie raakt kant nog wal
    ten eerste heeft Ajax eerder dan PSV een infuus gekregen van de gemeente en van aandeelhouders
    de gemeente heeft in de jaren 90 al de grond onder de Meer gekocht , en toen de Arena voor Ajax gebouwt
    daarna verkochten ze nog een keer aandelen
    Guti is pas gekocht toen zijn club is gezakt met de prijs , en dat heeft dus helemaal niks te maken met de plaatsing voor de cl want PSV heeft niet meer betaald dan dat ze van plan waren te betalen voor de plaatsing van de cl
    en verder doet het gevoel van een Ajacied er niet zo toe
    want voor Ajacieden schijnt het nogal moeilijk te zijn om iets positiefs over een andere Nederlandse club uit hun strot te krijgen
    daarom lacht ook heel Nederland jullie uit als je een keer 4 jaar of meer geen kampioen worden , en word Feyenoord niet uitgelachen als die langer geen prijs pakken
    dit heeft te maken met het gedrag van Feyenoord supporters hier , en het gedrag van sommige Ajacieden hier
    Vind ik leuk
    Jozef +40091
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:12
    De aartsvijand van elke Feyenoorder is Ajax. Het siert ons inderdaad dat we het er niet massaal tot in de eeuwigheid in blijven wrijven met zoveel jaar niks en zo....

    Grappig trouwens dat we qua prijzen het liefst over de laatste jaren praten, maar dat je voor vermeende overheidssteun wel terug wilt grijpen naar de tijd dat Ajax nog CL finales speelde....
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 09:13]
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:18
    volgens mij ben jij degene die over overheids steun begint
    maar ja , iets anders kunnen jullie niet verzinnen in Amsterdam tegenwoordig
    gemeentesteun en prijzen uit het verleden , die 90% van de Ajacieden hier niet eens bewust heeft meegemaakt
    Ajax is de meest succesvolle club van Nederland dat heb ik nooit ontkent
    maar je schiet er maar weinig mee op in 2018 , als je weer achterstaat op je concurent en je alle hoeken van het veld hebt gezien in een onderling duel
    Vind ik leuk
    Iggy +4002
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:22
    Ach jochie toch!
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:23
    och Piggy toch , ben je al over de Eindhovense billekoek heen , of blijf je nu een gefrustreerd zielig , depresief knulletje
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 09:25]
    Vind ik leuk
    Jozef +40091
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:27
    Ik begon over een recente situatie en gaf daarmee aan wat het verschil in beleid. Jij haalt er de periode bij Ajax
    de laatste keer heerste in Europa. Eigenlijk hebbem.we dat graag, maar voor de beoordeling van het nu speelt alleen recente geschiedenis een rol lijkt me. Jullie refereren toch aan vier keer niks zo?

    Wij refereren graag aan de laatste 8 jaar. Een periode waarin Ajax 4 keer kampioen werd en met zeer goed en vooral verantwoord financieel beleid een vermogenspositie wist op te bouwen die sensationeel is te noemen.... en die kampioenschappen? Dat komt wel weer.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:33
    niet alles omdraaien in jouw voordeel
    jij hebt het over een infuus , terwijl je eigen club die ook heeft gehad , dus wat lul je nu
    en inderdaad jij refereert graag aan de laatste 8 jaar , want dat komt je natuurlijk goed uit
    ik refereer dan lliever aan de history
    Ajax is gewoon de succesvolste club van Nederland , maar zoals ik al zei ; daar heb je nu geen fuck aan
    net zoals PSV niks heeft aan het feit dat ze vorig jaar kampioenschap
    Vind ik leuk
    Jozef +40091
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:48
    Ach joh, we lullen hier inderdaad maar een end. Niet te zwaar oppakken. We zijn fan van twee verschillende clubs en da's alles...
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:51
    ach ja een beetje stangen hoort er gewoon bij toch ???
    jij haalt de mindere dingen bij PSV naar boven , en ik bij Ajax
    maar allebei de clubs doen het zo slecht nog niet , en als Ajax gelijkspeeld in München ben ik als PSV-er ook gewoon trots
    Vind ik leuk
    Zultkop +5710
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:15
    Feyenoord wordt zeker wel uitgelachen. Maar hoofdzakelijk door types die de club uit Amsterdam steunen.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:19
    ja dat bedoel ik ook , bepaalde types , niet allemaal , krijgen geen fatsoenlijk woord over andere Nederlandse clubs uit hun strotje
    maar dat zijn hoofdzakelijk de boertjes uit de provincie die meelopen met de Amsterdammers , en die vanaf de hooizolder van hun boerderij stoer lopen te doen op VP
    Vind ik leuk
    Zultkop +5710
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:23
    Nou of het boeren zijn betwijfel ik....Echte boeren supporten hun lokale club. Hier in het noorden meestal wel, ik ken er een paar die dan een club als Ajax supporten maar die worden hier niet serieus genomen, eigenlijk worden ze behandeld als de klassieke 'dorpsgek'.
    Vind ik leuk
    Snapje? +7656
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:57
    Over trollen gesproken, wat laat je je kennen.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:14
    och gutte gutte
    trolletje Snapje? komt weer een keer klaar
    het word tijd dat Ajax weer een keer verliest
    dan kruipen lafaards zoals jij weer in hun grot , en hebben we een week geen last van figuranten zoals jij
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:07
    en waar is onze grootste trol die Turkse nl
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:11
    dies het land uitgezet , wegens opruiing op VP ;-)
    Vind ik leuk
    Snapje? +7656
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:42
    Wat een sneu taalgebruik.
    Vind ik leuk
    LOZGUTI +284
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:55
    Ajax gaf meer uit dan er binnen kwam mmmmmmm!!!!

    Dus eigenlijk zeg je dat niemand een speler van ajax wilde kopen
    Vind ik leuk
    Orphen89 +2264
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:57
    Kampioens schaal is geen hoofdprijs.
    Europese bekers zijn hoofdprijzen. Ajax wil weer mee gaan doen in Europa, PSV doet liever stoer in de Mickey Mouse league?
    Bij Ajax komt steeds meer geld binnen en kan steeds beter inkopen. Ajax word alleen maar sterker komende jaren.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:09
    dus de laatste keer dat Ajax een hoofdprijs heeft gewonnen is 23 jaar geleden , en dan heeft Feyenoord dus als laatste Nederlandse club een hoofdprijs gepakt
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:18
    Haha inderdaad
    Vind ik leuk
    Orphen89 +2264
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:39
    Klopt helemaal.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:42
    en geen Nederlandse club gaat nog ooit een hoofdprijs pakken , dus de kampioensschaal is de hoogst haalbare prijs voor een Nederlandse club
    Vind ik leuk
    Orphen89 +2264
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:48
    Nou Ajax was met de EL finale toen toch ook behoorlijk dichtbij? En zowel PSV als Ajax worden steeds sterker. Dus waarom niet? CL zal wel lastig worden denk ik tenzij ze een manier vinden om de inkomens van de teams te verhogen naar Europees topniveau.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:59
    ja dat klopt
    qua beleid doen Ajax en PSV het gewoon goed , alleen het geld ontbreekt
    Ajax heeft op dit moment een team dat als het langer bij elkaar blijft , gewoon een keer de cl kan winnen
    helaas gaan er deze zomer weer een paar spelers weg , waardoor ze weer aan een nieuw team moeten bouwen
    met deze lichting zou Ajax ook wel de el kunnen winnen denk ik , ze moeten dan wel een beetje geluk hebben met de loting
    als ze na de winter meteen Chelsea zouden loten bijv , word het moeilijk
    maar in 1 finale wedstrijd tegen Chelsea zie ik dan wel weer mogelijkheden voor Ajax
    maar ik weet haast wel zeker dat Ajax dit jaar gaat overwinteren in de cl , en als ze een beetje gunstig loten dan kunnen ze zomaar de kwartfinale halen
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:26
    70 miljoen is dat de tekenbonus toch?
    Vind ik leuk
    floormunges +1118
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:51
    50 voor mino 10 voor ajax 10 voor de ligt
    Vind ik leuk
    Leozao +5617
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:27
    Ik zoek al weken, maar dit soort berichten in NL gaan alleen maar over Ajax-spelers.... Ik heb toch het idee dat we wel wat goed doen in Mokum! Eigenlijk weet ik dat wel zeker!
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 08:38]
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +46746
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:32
    Zo goed dat Ajax jaren droog staat qua prijzen.

    Ajax is ook geen voetbalclub meer maar een beursgenoteerd handelshuis.
    Geld verdienen voor de aandeelhouders krijgt voorrang boven voetbalprijzen halen.
    Toegejuicht door supporters als Leozao, knuffelbeer.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 08:33]
    Vind ik leuk
    Jeroen Water +3391
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:41
    Whaha geld verdienen voor de aandeelhouders..
    wat hebben die volgens jou verdient dan want aandelen in een voetbalclub zijn echt niet lucratief.
    Vind ik leuk
    2cents +57908
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:58
    Dit moet je niet vragen, Jeroen, Dat is namelijk gemeen, vragen stellen over de inhoud.
    Vind ik leuk
    floormunges +1118
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:41
    Knuffelbeer alias Cheatcodes
    Vind ik leuk
    Leozao +5617
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:58
    Zeg vlotte vriend, wat ik toejuich bepaal ik zelf! Ik juich mooi voetbal met goede spelers toe. Overmars heeft geld uitgegegeven aan Tadic, Zyech heeft verlengd. Laten we het eens omdraaien: psv heeft de JC-Schaal al verloren. CL is zo goed als over.. Als ze geen kampioen worden is er ook niets meer. En Ajax.. dat wordt alleen maar beter!
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 09:07]
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:23
    ja Leazo , als als als , de kampioenschaal en de beker , zijn ook de enige prijs die Ajax die Ajax kan winnen , net zoals elke andere club
    dus ook voor Ajax geldt dat als ze geen kampioen worden ze niks hebben , of dacht jij dat ze de cl gaan winnen
    ze hebben het echt goed gedaan tegen Bayern , en ik als PSV-er vond het ook mooi
    maar Bayern verliest 3 dagen later kansloos tegen Mönchengladbach , dus dat Ajax gelijk gespeeld heeft tegen Bayern wil dus zeker niet zeggen dat ze kans maken op de cl
    dus blijft er voor jouw club ook alleen een kampioenschap over , en daarin staan ze tot nu toe 5 punten achter op PSV , dus wat dat aangaat is PSV voorlopig beter op koers voor de enige hoofdprijs die een Nederlandse club kan pakken
    Vind ik leuk
    Jozef +40091
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:58
    Ajax voetbalde prima afgelopen week. Toch zeker voor een beursgenoteerd bedrijf....

    Sorry, wat een hopeloze onzin.

    Categorie gemeentesteun...
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:35
    veel plezier ermee
    misschien dat jullie voortaan huldigingen kunnen houden op de parkeerplaats , voor het geld dat Overmars binnenhaalt
    dan doen wij wel de huldigingen voor een kampioenschap
    Vind ik leuk
    floormunges +1118
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:51
    Klopt de aandeelhouders zullen 2wel in hun nopjes zijn gaan straks weer cashen een aan het einde van het verhaal weer geen beker en geen schaal hahaha
    Vind ik leuk
    Leozao +5617
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:15
    Floormunges: het artikel ging ergens anders over. Daarnaast mag jij denken dat wij aan het eind van het seizoen met lege handen staan, maar ik weet dat dat niet het geval zal zijn!. Die 4 jaar onder F. de Boer hoorde ik je niet blaten.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 09:19]
    Vind ik leuk
    floormunges +1118
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:19
    Ja en die 4 jaar ons Hiddink en Koeman hoorde ik jou niet BALTEN. Nu kom jij natuurlijk met iets uit de jaren 90, kijk vooruit en blijf niet in het verlden hangen pikkie

    Tip: Vraag een tijdmachine voor je verjaardag
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 09:20]
    Vind ik leuk
    Leozao +5617
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:21
    Beetje vermoeiend jij! Dit heeft geen zin. Heb je daar ook Google? Check dan even wanneer Ajax onder F. de Boer kampioen werd...
    Vind ik leuk
    floormunges +1118
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:25
    5 jaar geleden pikkie, alweer een eeuwigheid, maar klamp jij je er maar aan vast hahaha
    Vind ik leuk
    Leozao +5617
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:32
    Trek jij maar een streep in het verleden die jou goed uitkomt... Moet ook wel, want anders verlies je het!
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:26
    ik kijk alleen naar het heden , zelfs het kamp