'De stappen die ik hier maak zou ik in tien jaar bij Heracles niet hebben gemaakt'

    'De stappen die ik hier maak zou ik in tien jaar bij Heracles niet hebben gemaakt'

    donderdag 11 oktober 2018 om 15:44

    Justin Hoogma staat volledig achter zijn keuze om Heracles Almelo te verlaten voor het TSG 1899 Hoffenheim. Na een jaar in de Duitse luwte, stond de twintigjarige verdediger vorige week in de basis tijdens het Champions League-duel met Manchester City.

    "Toen de Champions League-hymne werd gespeeld had ik wel even zoiets van: dit is heel vet", vertelt Hoogma aan Voetbal International. Ondanks dat de Tukker pas twintig jaar oud is en zijn debuut maakte op het internationale toneel, was er van koudwatervrees geen sprake. Hij moest een leidende rol op zich nemen van trainer Julian Nagelsmann. "Ik heb dat wel een beetje over me heen, dat ik heel veel praat in het veld."

    Hoogma heeft nog geen moment spijt gehad van zijn keuze om Heracles in 2017 te verlaten voor Hoffenheim. "Ik ben bewust hier naartoe gegaan. De stappen die ik hier heb gemaakt zou ik in tien jaar bij Heracles niet hebben gemaakt. Natuurlijk, ook daar ontwikkel je je door wedstrijden te spelen, maar door op dit niveau te trainen gaat het nog harder."

    Poll

    Heeft Hoogma de potentie om Oranje te halen?

    (1477 stemmen)

    Plaats een reactie

    AFCA G.G. +1806
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:49
    Leuke verdediger, maar denk dat het niveau van de verdediging van Oranje de komende tijd wel boven zijn niveau is.
    Vind ik leuk
    Leading87 +56
    vrijdag 12 oktober 2018 om 20:16
    Het niveau zal het probleem niet worden, je zag bij Heracles al dat hij barstte van de potentie. De concurrentie wordt het probleem met De Ligt, Van Dijk, De Vrij en in de toekomst Van Drongelen en Schuurs. We kunnen wel met 8 man achterop gaan spelen in Oranje.
    Vind ik leuk
    AFCA G.G. +1806
    vrijdag 12 oktober 2018 om 21:07
    Dat is wat ik zeg
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:54
    Prachtige ontwikkeling zeg.
    Hij was afgelopen jaar de absolute 'abwehrchef' van de U23 van Hoffenheim.
    Weliswaar in de Regionalliga maar toch werd hij met de week slimmer, sterker en fitter, met de ultieme beloning tot gevolg.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:54
    Bij Heracles hoef je geen grote stappen maken... kleine pasjes is genoeg..
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:59
    En weer zo'n prachtig Heracles product.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:03
    Wel leuk hoe snel het kan gaan. Heracles die Twente gewoon voorbij is gestreeft.
    Vind ik leuk
    repeP +1278
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:07
    Hoe lang zal het duren voor Twente Heracles weer voorbij gaat?
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:09
    Het zou een normale zaak moeten zijn. Het stadion is 2,5 keer zo groot. Veel meer middelen. Des te knapper is het hoe Heracles het doet.
    Vind ik leuk
    repeP +1278
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:14
    Zeker weten knap van Heracles. Al heeft de gemeente Almelo daar wel aan toe bijgedragen met die lening van €8,2 miljoen voor het stadion: https://www.rtvoost.nl/nieuws/184637/Gemeenteraad-Almelo-akkoord-met-miljoenenlening-verbouw-stadion-Heracles

    Dat was daadwerkelijk een lening, niet een garantiestelling.
    Vind ik leuk
    Schaar +1517
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:55
    Waarbij Heracles de lening netjes terugbetaald, en daarbij sneller aflost dan afgesproken.

    En daarbij is het Heracles Almelo wat de stad veel positieve exposure geeft als voorbeeldclub. Prima prestaties, positieve uitstraling, gastvrij, en financieel gezond.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 16:58]
    Vind ik leuk
    repeP +1278
    donderdag 11 oktober 2018 om 17:09
    Heracles komt dus goed zijn verplichtingen na. Wat echter onverlet laat dat het best wel een grote wissel trok op de financiën van Almelo: https://www.tubantia.nl/almelo/gemeente-almelo-komt-nog-negen-ton-tekort~a66aae5a/ wat (mede door die lening(?)) onder financieel toezicht van de provincie staat.
    Vind ik leuk
    Schaar +1517
    donderdag 11 oktober 2018 om 20:04
    Gemeente Almelo heeft er inderdaad in het verleden een potje van gemaakt, maar daarvoor is Heracles niets te verwijten lijkt me. Er is door het geld een prima stadion verrezen, daardoor is het geld dus niet verkwanseld om vage financiële gaten te dichten.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 20:06]
    Vind ik leuk
    repeP +1278
    donderdag 11 oktober 2018 om 20:08
    Ben niet voldoende thuis in de lokale politiek van Almelo maar dacht me te kunnen herinneren dat met name de lokale SP die lening aan Heracles heeft gebruikt in lokale verkiezingen indertijd, toch?

    Hopen voor zowel de gemeente Almelo als Heracles dat het goed mag blijven gaan.
    Vind ik leuk
    Schaar +1517
    donderdag 11 oktober 2018 om 20:22
    Heracles gaat financieel goed, en Gemeente Almelo gaat ook de goede kant op. Jij kunt rustig gaan slapen.
    Vind ik leuk
    repeP +1278
    vrijdag 12 oktober 2018 om 17:50
    Gaat niet om mij als persoontje hoor. Ik hoef me financieel geen zorgen te maken. Inwoners van Almelo die noodgedwongen een beroep moeten doen op gemeentelijke voorzieningen daarentegen wel.
    Vind ik leuk
    Schaar +1517
    vrijdag 12 oktober 2018 om 18:23
    De potjes voor de medische zorg en zorg hulpmiddelen zijn allemaal naar Heracles gegaan. Een ieder die afhankelijk is van de Gemeente is sindsdien volledig aan hun lot overgelaten, ook dankzij Heracles.

    Wat denk je zelf..... wat wil je met deze info over een lening echt zeggen...... onverantwoorde staatssteun? Wat is je punt, spreek je uit en spuw je gal over Almelo en Heracles.
    Vind ik leuk
    repeP +1278
    zaterdag 13 oktober 2018 om 20:30
    Je hoeft je niet aangevallen te voelen toch? Weet dat het indertijd nogal een punt is geweest in Almelo. Weinig met gal spuwen of i.d. te maken lijkt mij.

    Ziet het bij meer gemeenten. BVO's worden niet zelden bevoordeeld ten opzichte van andere ondernemingen. Of het nu Enschede of Kerkrade is, Rotterdam of Amsterdam, om er maar een paar te noemen.
    Vind ik leuk
    Schaar +1517
    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:39
    Wie gaat er 2 wekelijks op zondag 14:30 uur met +/- 9000 man naar Harry's houthandel om 90 minuten naar houtzagen kijken, met een halve liter in de hand? Is toch geen vergelijk met een betaald voetbal organisatie. Ik heb het al eerder gezegd, het is Heracles Almelo wat voor de city marketing etc. ook wat opleverd. Daarbij geeft Heracles ook terug aan de maatschappij door samenwerkingen, lessen, voorlichtingen, clinics etc. Dat zie ik Harry van de houthandel ook niet (kunnen) doen. Je gaat wat betreft die lening tekort door de bocht, het gaat hier om een stadion wat voor de club, de stad en de supporters een mooie locatie en eyecatcher is. Daarbij is er in het stadion ook detailhandel gevestigd en een bibliotheek, dus het stadion wordt breed gebruikt.
    Vind ik leuk
    lepel +0
    maandag 15 oktober 2018 om 16:57
    ik weet niet hoor maar heracles heeft laatste jaren geen cent van de gemeente gekregen\

    daarentegen onze buren Fc twente wel
    Vind ik leuk
    Schaar +1517
    maandag 15 oktober 2018 om 22:34
    Ging om lening voor het stadion waar die padvinder moeilijk over doet.
    Vind ik leuk
    HanV +4283
    donderdag 11 oktober 2018 om 17:00
    Als Twente dit seizoen promoveert dan komen ze op de lijst voor de tv-gelden terug achter Heracles. Heracles heeft dan over de laatste 10 jaar betere resultaten dan Twente, moet Heracles dit seizoen wel minstens 14e worden. Een jaartje 18e en in de eerste divisie hakken er behoorlijk in.
    Vind ik leuk
    Connycoll +112
    vrijdag 12 oktober 2018 om 09:01
    niet meer
    Vind ik leuk
    repeP +1278
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:07
    Gaat de goegemeente nu ook deze jongen omhoog schrijven?
    Vind ik leuk
    Cookee +10670
    donderdag 11 oktober 2018 om 18:06
    Iedereen die kan lopen heeft potentie om Oranje te halen.
    Wel jammer dat hij zo jong al weg ging, nu is hij hier wat uit beeld.
    Gaat het zo worden dat wat in de ED speelt spelers zijn die het buitenland niet wil?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws