Zweden rouwt om Harbuzi: oud-speler Feyenoord overlijdt op 32-jarige leeftijd

    Zweden rouwt om Harbuzi: oud-speler Feyenoord overlijdt op 32-jarige leeftijd

    donderdag 11 oktober 2018 om 16:56

    Het Zweedse voetbal rouwt om de dood van Labinot Harbuzi. De oud-speler van onder meer Malmö FF en Feyenoord stierf donderdag op 32-jarige leeftijd.

    Harbuzi zakte thuis in elkaar en werd volgens Aftonbladet gevonden door zijn vader Ismet. Ondanks pogingen om hem te reanimeren en een snelle gang naar het ziekenhuis, kon zijn leven niet meer worden gered.

    Harbuzi stond een decennium geleden te boek als een groot talent, dat alle vertegenwoordigende elftallen van Zweden doorliep. Op vijftienjarige leeftijd maakte hij de overstap naar Feyenoord, dat hem in het seizoen 2004/2005 verhuurde aan Excelsior. In 2006 keerde hij terug naar het Zweedse Malmö FF, waar hij uitgroeide tot een vaste waarde.

    Harbuzi verliet Malmö in 2009 voor een avontuur in Turkije, waar hij aan de slag ging bij Genclerbirligi en Manisaspor. Zijn carrière bracht hem vervolgens langs Syrianska FC, KSF Prespa Birlik en Malacca United SA uit Maleisië. Sinds 1 januari 2017 was Harbuzi zonder club.

    Plaats een reactie

    Echt? +3381
    donderdag 11 oktober 2018 om 17:03
    Ontzettend triest nieuws. Altijd weer even schrikken als je zoiets hoort. Vorig jaar natuurlijk Nouri, nu dit. Dan maakt het opeens niet meer uit wat voor shirt iemand draagt of droeg.
    Vind ik leuk
    Aliassmits +166
    donderdag 11 oktober 2018 om 17:04
    Veel te jong
    Vind ik leuk
    Analyse075 +892
    donderdag 11 oktober 2018 om 17:08
    R.I.P.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 17:11
    Rillingen
    Vind ik leuk
    Blindsy +11261
    donderdag 11 oktober 2018 om 17:11
    Feyenoord? Nog nooit van deze jongeman gehoord. Maar wat een triest nieuws, en dat zijn vader hem ook moet vinden. Rust zacht, kerel. En alle sterkte aan familie en vrienden.
    Vind ik leuk
    Vakkie D +2121
    donderdag 11 oktober 2018 om 17:32
    Jeugdopleiding, nooit doorgebroken. Maar wat een triest nieuws dit.
    Vind ik leuk
    repeP +1279
    donderdag 11 oktober 2018 om 17:11
    Triest voor zijn dierbaren. Zo jong nog maar.
    Vind ik leuk
    Tjoep Cola +5561
    donderdag 11 oktober 2018 om 17:42
    Wat een narigheid. Triest nieuws.
    Vind ik leuk
    Cookee +10671
    donderdag 11 oktober 2018 om 17:51
    Goh, dat is schrikken voor wie hem kende, zo jong ook nog.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 18:02
    R.I.P.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 18:57
    R. I. P
    Vind ik leuk
    Mari +8623
    donderdag 11 oktober 2018 om 19:00
    Wat erg.
    Rust zacht. Ik wens zijn familie en vrienden heel veel strekte
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 19:01
    Op dit soort momenten merk je dat het (voetbal)leven zeer betrekkelijk is, of je nou voor Ajax, PSV of Feyenoord bent of zelfs geen voorkeur hebt. Sterkte aan de nabestaanden! R.I.P.
    Vind ik leuk
    Pimman +3921
    donderdag 11 oktober 2018 om 19:04
    Vreselijk nieuws en nog zo jong!
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 19:14
    Vreselijk nieuws. R.I.P. en veel sterkte voor de familie.
    Vind ik leuk
    Tfoe +3760
    donderdag 11 oktober 2018 om 19:37
    Wat een drama....Geen woorden voor....
    Vind ik leuk
    Roya +1464
    donderdag 11 oktober 2018 om 20:18
    Redelijk talent in de jeugd maar kwam net te kort maar dat maakt allemaal niets uit deze jongeman is te vroeg heen gegaan

    Rust in vrede en YNWA
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 20:34
    Zo zie je maar weer. Geniet alsjeblieft van het leven. Pluk de dag. Het is te kort. Doe lekker waar je zin in hebt
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 20:37
    ?
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 20:40]
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 20:39
    rust zacht en vredig jongen
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26331
    donderdag 11 oktober 2018 om 21:34
    RIP. Veel te jong. Mijn gedachten gaan even terug naar 29 november 2005. Naar Dito.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws