Zweden rouwt om Harbuzi: oud-speler Feyenoord overlijdt op 32-jarige leeftijd

Zweden rouwt om Harbuzi: oud-speler Feyenoord overlijdt op 32-jarige leeftijd

Gepubliceerd: donderdag 11 oktober 2018 om 16:56do 11-10-2018 om 16:56

Het Zweedse voetbal rouwt om de dood van Labinot Harbuzi. De oud-speler van onder meer Malmö FF en Feyenoord stierf donderdag op 32-jarige leeftijd.

Harbuzi zakte thuis in elkaar en werd volgens Aftonbladet gevonden door zijn vader Ismet. Ondanks pogingen om hem te reanimeren en een snelle gang naar het ziekenhuis, kon zijn leven niet meer worden gered.

Harbuzi stond een decennium geleden te boek als een groot talent, dat alle vertegenwoordigende elftallen van Zweden doorliep. Op vijftienjarige leeftijd maakte hij de overstap naar Feyenoord, dat hem in het seizoen 2004/2005 verhuurde aan Excelsior. In 2006 keerde hij terug naar het Zweedse Malmö FF, waar hij uitgroeide tot een vaste waarde.

Harbuzi verliet Malmö in 2009 voor een avontuur in Turkije, waar hij aan de slag ging bij Genclerbirligi en Manisaspor. Zijn carrière bracht hem vervolgens langs Syrianska FC, KSF Prespa Birlik en Malacca United SA uit Maleisië. Sinds 1 januari 2017 was Harbuzi zonder club.

Plaats een reactie

Echt? +5257
donderdag 11 oktober 2018 om 17:03
Ontzettend triest nieuws. Altijd weer even schrikken als je zoiets hoort. Vorig jaar natuurlijk Nouri, nu dit. Dan maakt het opeens niet meer uit wat voor shirt iemand draagt of droeg.
Vind ik leuk
Aliassmits +277
donderdag 11 oktober 2018 om 17:04
Veel te jong
Vind ik leuk
Blindsy +17207
donderdag 11 oktober 2018 om 17:11
Feyenoord? Nog nooit van deze jongeman gehoord. Maar wat een triest nieuws, en dat zijn vader hem ook moet vinden. Rust zacht, kerel. En alle sterkte aan familie en vrienden.
Vind ik leuk
Vakkie D +4441
donderdag 11 oktober 2018 om 17:32
Jeugdopleiding, nooit doorgebroken. Maar wat een triest nieuws dit.
Vind ik leuk
repeP +2021
donderdag 11 oktober 2018 om 17:11
Triest voor zijn dierbaren. Zo jong nog maar.
Vind ik leuk
Tjoep Cola +6756
donderdag 11 oktober 2018 om 17:42
Wat een narigheid. Triest nieuws.
Vind ik leuk
Cookee +12162
donderdag 11 oktober 2018 om 17:51
Goh, dat is schrikken voor wie hem kende, zo jong ook nog.
Vind ik leuk
donderdag 11 oktober 2018 om 18:02
R.I.P.
Vind ik leuk
donderdag 11 oktober 2018 om 18:57
R. I. P
Vind ik leuk
Mari +11716
donderdag 11 oktober 2018 om 19:00
Wat erg.
Rust zacht. Ik wens zijn familie en vrienden heel veel strekte
Vind ik leuk
DeNeutrale +181
donderdag 11 oktober 2018 om 19:01
Op dit soort momenten merk je dat het (voetbal)leven zeer betrekkelijk is, of je nou voor Ajax, PSV of Feyenoord bent of zelfs geen voorkeur hebt. Sterkte aan de nabestaanden! R.I.P.
Vind ik leuk
Pimman +9463
donderdag 11 oktober 2018 om 19:04
Vreselijk nieuws en nog zo jong!
Vind ik leuk
donderdag 11 oktober 2018 om 19:14
Vreselijk nieuws. R.I.P. en veel sterkte voor de familie.
Vind ik leuk
Tfoe +3890
donderdag 11 oktober 2018 om 19:37
Wat een drama....Geen woorden voor....
Vind ik leuk
Roya +1681
donderdag 11 oktober 2018 om 20:18
Redelijk talent in de jeugd maar kwam net te kort maar dat maakt allemaal niets uit deze jongeman is te vroeg heen gegaan

Rust in vrede en YNWA
Vind ik leuk
donderdag 11 oktober 2018 om 20:34
Zo zie je maar weer. Geniet alsjeblieft van het leven. Pluk de dag. Het is te kort. Doe lekker waar je zin in hebt
Vind ik leuk
donderdag 11 oktober 2018 om 20:37
?
[Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 20:40]
Vind ik leuk
donderdag 11 oktober 2018 om 20:39
rust zacht en vredig jongen
Vind ik leuk
Come on Utreg +28959
donderdag 11 oktober 2018 om 21:34
RIP. Veel te jong. Mijn gedachten gaan even terug naar 29 november 2005. Naar Dito.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws