Belgische Eerste Divisie voelt naweeën van arrestaties: geen voetbal dit weekend

    Belgische Eerste Divisie voelt naweeën van arrestaties: geen voetbal dit weekend

    donderdag 11 oktober 2018 om 18:08

    Het grootschalige fraudeschandaal in België heeft grote gevolgen voor de Proximus League, het één na hoogste niveau van het land. De tiende speelronde van de competitie zal geen doorgang vinden, zo heeft men via de officiële kanalen bekendgemaakt.

    Op zaterdag en zondag zouden eigenlijk vier wedstrijden worden afgewerkt. OH Leuven-Lommel, Roeselare-Westerlo, Union-Beerschot Wilrijk en Tubize-KV Mechelen worden echter uitgesteld.

    Wanneer deze wedstrijden ingehaald worden, is nog niet bekend. 'De aangepaste kalender zal zodra mogelijk meegedeeld worden', laat de organisatie van de competitie weten. Mogelijk zullen er nog meer speeldagen uitgesteld worden. De Jupiler Pro League, de hoogste competitie, ging sowieso al niet door vanwege de interlandbreak.

    Het Belgische voetbal werd woensdag opgeschrikt door een arrestatiegolf van ongekende omvang. De invloedrijke zaakwaarnemers Mogi Bayat en Dejan Veljkovic zijn aangehouden door de politie op verdenking van fraude en matchfixing. Ook Club Brugge-trainer Ivan Leko moest een nachtje in de cel doorbrengen, maar is inmiddels weer op vrije voeten.

    Lees meer over:Jupiler Pro League

    Plaats een reactie

    donderdag 11 oktober 2018 om 18:11
    Oud nieuws
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +13456
    donderdag 11 oktober 2018 om 18:14
    Is inderdaad al een half uur oud, wat is volgens jou de grens van hoe oud nieuws mag zijn wil vp er een bericht van maken?
    Vind ik leuk
    AllAdIn +16657
    donderdag 11 oktober 2018 om 18:22
    10 minuten? ;-)
    Vind ik leuk
    pietprecies +4833
    donderdag 11 oktober 2018 om 18:24
    Precies, de stagiairs moeten eerst nog het bericht in tienen knippen, vervolgens het een beetje aanpassen zodat het minder opvalt, weliswaar met spelfouten maargoed, kost je al snel een half uur.
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +23622
    donderdag 11 oktober 2018 om 19:34
    Als makelaarsnamen eidigen op Vic of Yat, dam weet je dat je maffia in huis haalt. Bij PSV liep er ook ooit eentje rond...Over lijken voor de poen. Dit is Belgie, maar tis overal.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 20:01
    Jouw laatste zin, daar ben ik het totaal mee eens.
    Het zal zeer waarschijnlijk het topje vsn de ijsberg zijn.
    Vind ik leuk
    pietprecies +4833
    donderdag 11 oktober 2018 om 20:25
    Lemic?
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +23622
    donderdag 11 oktober 2018 om 20:49
    ja, die maffioos...
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 19:59
    2 minuten nadat iets gebeurd is is deadline toch??
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 18:39
    Gaat lekker daar
    Vind ik leuk
    Foebele +55148
    donderdag 11 oktober 2018 om 19:13
    Ach, zulke schandalen kennen we in Nederland ook, ze zijn alleen nog niet aan het daglicht gekomen.

    Let maar op joh, ooit komt er naar boven dat KNVB officials en gemeentebestuurders omgekocht zijn door kunstgrasleveranciers om overal die kutvelden neer te leggen, dat zou me echt niets verbazen, ik kan me nog goed herinneren hoe in 1 zomer tijd zo ongeveer half Rotterdam met haar honderden voetbalclubs overal dat kunstgras neerlegde, gesubsidieerd door de gemeente.

    Daar zijn ook gewoon mensen betaald, let nou maar op, zo werkt dat in deze wereld en het overgrote deel van dit soort acties komt alleen nooit aan het licht .
    Vind ik leuk
    diekertjedap +4347
    donderdag 11 oktober 2018 om 19:23
    hoe ga je nu eigenlijk uitleggen waarom dat kunstgras moet verdwijnen? 2 clubs in de cl, ajax de finale gehaald, het nl elftal begint weer enigzins te draaien. en er is nog helemaal niks veranderd. nog steeds 18 clubs in de ere en net zoveel kunstgrasvelden.
    Vind ik leuk
    Foebele +55148
    donderdag 11 oktober 2018 om 19:27
    Hoe je het gaat uitleggen? Iedereen vind het kut, zelfs de clubs die er op spelen, maar commercieel is het nu nog interessanter. Als er geld komt om dat te veranderen zal iedereen op gras willen spelen, zoals het spel hoort gespeeld te worden.
    Vind ik leuk
    diekertjedap +4347
    donderdag 11 oktober 2018 om 19:38
    nee, die het kut vinden schreeuwen het hardste. ik wil alleen maar zeggen dat eerst de prestaties , die er niet waren, kwamen door het kunstgras, toen was er niet genoeg weerstand, toen moesten er maar weer 2 clubs minder in de eredivisie en kijk nu? misschien hebben die top clubs er zelf wel een zooitje van gemaakt?
    Vind ik leuk
    Foebele +55148
    donderdag 11 oktober 2018 om 19:40
    Nee, je haalt heel veel dingen door elkaar.
    Vind ik leuk
    HanV +4284
    donderdag 11 oktober 2018 om 20:49
    Dat er dit jaar 2 ploegen de CL gehaald hebben ze zelf gedaan, daar heeft kunstgras niets mee te maken, net zo min als dat dat de laatste 12 jaar daarvoor maar 2x gelukt is. Dat waren ook ploegen die op gras speelden die het elk jaar mochten proberen.
    Anders dan anders, had Ajax nu eens de selectie compleet (met echte versterkingen als Tadic en Blind) voor de start, andere jaren was de start blijkbaar te onverwacht om de selectie rond te hebben. Of was de tegenstander te onbekend om de vaderlandse sterren te motiveren (Locadia). Dan kreeg je weer verhalen dat er te weinig ervaring was, een of twee jaar later konden ze dat weer zeggen met die transfers. Deze week was er een verhaal dat topclubs hun selectie veel meer intact houden dan in Nederland en dat alle clubs beter zouden presteren als er niet te veel mutaties zijn.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 21:54
    Heb jij ook de bijbel geschreven? Net zo veel onzin in namelijk.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 19:24
    Zeker waar, maar wel gewoon goed dat dit nu wel aan het licht komt en er mensen verantwoordelijk voor worden gehouden.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 19:24]
    Vind ik leuk
    Foebele +55148
    donderdag 11 oktober 2018 om 19:28
    Dat is het altijd, maar het blijft een druppel op een gloeiende plaat.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 20:04
    Klopt maar er zullen hoogstwaarschijnlijk nog veel meer schandalen naar boven komen.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +13456
    donderdag 11 oktober 2018 om 19:26
    Dat kunstgras door de leveranciers wordt betaald is toch geen nieuws? Zwolle krijgt geld van Greenfields Heracles van Ten Kate en dat zal bij de rest niet anders zijn. Dat het ooit door Heracles is neergelegd komt simpelweg door het feit dat het niet verboden is.

    De beerput zal in Nederland heus wel open gaan, maar dat zal net als in België vooral gewoon matchfixing en witwassen behelzen.
    Vind ik leuk
    Foebele +55148
    donderdag 11 oktober 2018 om 19:29
    Nee, ik doel op bestuurders die omgekocht zijn om gemeentelijk geld te gebruiken om dat flut spul van te financieren.

    Net zoals de politiecommissaris een dikke zakgeld kreeg om dienstauto's bij een bepaalde leverancier af te nemen van publieke gelden.

    Echt, let nou maar op, dat kunstgras is er zo doorheen geduwd, daar is ook gewoon iemand omgekocht!
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +13456
    donderdag 11 oktober 2018 om 19:32
    Kunstgras is zeker voor amateurs gewoon een ideale oplossing. Gemeentes subsidiëren voetbalclubs wel vaker en als dat dan kan door ze een hyperefficient veld te geven is dat alleen maar slim.
    Vind ik leuk
    Foebele +55148
    donderdag 11 oktober 2018 om 19:39
    Je snapt mijn punt kennelijk niet, de Politie heeft ook auto's nodig en die worden ook van gemeentegeld betaald, dat betekend niet dat het goed is dat iemand zijn macht misbruikt en zich laat omkopen.

    En de hoeveelheid kunstgrasvelden valt ook zeer te bediscussieren, een trainingsveld voor de wintermaanden is prima, maar je gehele club laten voorzien van die rotzooi is gewoon erg extreem, zeker in zo'n korte tijd.

    En dat gelul van goedkoper in onderhoud is allang bewezen niet waar te zijn, want kunstgras slijt en moet vervangen worden, echt gras groeit weer aan en het aanleggen van zo'n kunstgrasveld is ruim een miljoen euro aan kosten, nogal veel geld voor een amateurclub en voor een veld wat maar 10 jaar mee gaat (zeggen ze).
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +13456
    donderdag 11 oktober 2018 om 19:52
    Even snel gezocht en een kunstgrasveld kost ongeveer een half miljoen.
    Normaal gras kun je niet met alle teams bespelen en dan heb je dus een veelvoud aan velden nodig die jaarlijks ook tienduizenden euro's kosten in onderhoud.
    Volgensmij bespaar je dan gewoon erg veel met een kunstgrasveld en is het logisch dat clubs het gaan gebruiken.
    Bedrijven zullen vast proberen om ergens een voet tussen de deur te krijgen maar dat is inherent aan kapitalisme.
    Ik heb zelf ook een schurfthekel aan kunstgras, maar ik verwacht niet dat hier duistere complotten in het spel zijn.
    Vind ik leuk
    HanV +4284
    donderdag 11 oktober 2018 om 20:53
    Ik denk dat het meeste zal gaan over wat er altijd al is, het ontduiken van loonbelastingen doordat transfersommen niet naar de clubs, makelaars of eigenaren gaan maar naar de speler. Maar het sponsoren van een grasmat is volkomen legaal.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 20:02
    Na de RK kerk, het immer terugkerende voetbal, zijn de moskeeën aan de beurt, dan de politiek enz enz, het lijkt maar niet op te houden.
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3239
    donderdag 11 oktober 2018 om 20:01
    Opdoeken die handel...
    Vind ik leuk
    repeP +1279
    donderdag 11 oktober 2018 om 20:13
    Tip voor de Belgen: meester in oplossingen Marjan Olfers. 😇

    http://marjanolfers.nl
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 21:55
    Inderdaad je moet haar aanstellen en dan de laan uit trappen

    Dat werkte bij ons uitstekend namelijk!
    Vind ik leuk
    repeP +1279
    donderdag 11 oktober 2018 om 22:14
    Zou zij geen lid van de RvC zijn bij Ajax?
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:16
    Ja dat was ze en toen ze weg getrapt was schoot de banksaldo en prijzen omhoog.

    Ze is een rat heeft ook een keer een ongefundeerd zonder enkel bewijs stuk over matchfixing geschreven. Echt gewoon fictie niks met de werkelijkheid te maken. Gewoon een dom overbetaalde UvA zakkenvuller leeft al haar hele leven van gemeenschaps geld.
    Vind ik leuk
    repeP +1279
    vrijdag 12 oktober 2018 om 17:49
    Vergis je niet in de corruptie in Nederland. Die is er wel degelijk, op tal van niveaus. Zou mij niet verbazen wanneer zij daar wel degelijk aanwijzingen voor heeft.
    Vind ik leuk
    Napolitanos +9477
    donderdag 11 oktober 2018 om 20:29
    Jammer zeg, had zon in Leuven Lommel
    Vind ik leuk
    KoiFreak +269