'Borussia Dortmund wil helemaal opgeleefde Alcácer voor spotprijsje inlijven'

    'Borussia Dortmund wil helemaal opgeleefde Alcácer voor spotprijsje inlijven'

    Gepubliceerd: donderdag 11 oktober 2018 om 20:15do 11-10-2018 om 20:15

    Paco Alcácer is uit de startblokken geschoten bij Borussia Dortmund. De 25-jarige Spanjaard scoorde in 81 Bundesliga-minuten, verspreid over drie duels, liefst zes keer. Die Schwarzgelben willen dan ook onmiddellijk de koopoptie in zijn huurcontract lichten.

    Dat meldt BILD. Alcácer kwam afgelopen zomer op huurbasis over van FC Barcelona, waar hij de voorbije seizoenen mede door de moordende concurrentie nauwelijks aan de bak kwam. Dortmund bedong tevens een optie tot koop van 23 miljoen euro en dat lijkt nu een koopje te zijn. Hoewel de spits als invaller wordt gebruikt, scoort hij er op los.

    Zaterdag was Alcácer als invaller nog drie keer trefzeker tegen FC Augsburg (4-3). Dortmund wil spijkers met koppen slaan en hem tot medio 2023 vastleggen. De oud-speler van Valencia heeft al laten weten dat hij graag in het Signal Iduna Park wil blijven.

    Zijn uitstekende prestaties in Duitsland leverden Alcácer tevens voor het eerst in anderhalf jaar een uitnodiging voor het Spaanse elftal op. Hij staat donderdagavond in de oefeninterland van Spanje tegen Wales direct in de basis.

    Poll

    Heeft Barça Alcácer te makkelijk laten gaan?

    (959 stemmen)

    Plaats een reactie

    patcatcher +186
    donderdag 11 oktober 2018 om 20:23
    Tegenwoordig is dit zeker een koopje. Huh zeg ik dat nou echt? Waar gaat het voetbal heen?
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32911
    donderdag 11 oktober 2018 om 20:32
    Dat had je 5/10/20/30 jaar geleden ook kunnen zeggen.
    Over een paar jaar is een koopje weer een stuk duurder.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 20:35
    Beetje vreemd zaken doen van Barcelona, ze kopen voor dik 100 miljoen Dembele van Dortmund en verkopen een soortgelijke speler aan dezelfde club voor 23 miljoen, ik zie het verschil van 80 miljoen tussen die 2 spelers op het veld niet terug, Dortmund kan Alcacer met winst verkopen terwijl Barcelona die 100 miljoen niet zo makkelijk meer zal vangen voor Dembele, slecht zaken doen dus.
    Vind ik leuk
    rexxo +2058
    donderdag 11 oktober 2018 om 20:49
    Wat Alcacer vergelijkbaar met Dembele?
    Geef mij ook een beetje van dat spul dan lijkt mij transportfiets misschien op een Ferrari.
    Vind ik leuk
    pvdsmissen +915
    donderdag 11 oktober 2018 om 21:24
    Goeie 😂
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 10:11
    Wat je er ook van vindt, ik vind het verschil van ruim 80 miljoen gewoon niet logisch, als Alcacer er straks meer dan 20 inschiet bij Dortmund kunnen ze hem nog met winst verkopen, er zijn maar 4 of 5 club 's die meer dan 100 miljoen voor een speler willen /kunnen betalen, Dembele ga je dus niet zo makkelijk verkopen.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 21:12
    Nieuwe gouden bal kandidaat of is dat de voorbarig vind hem wel een topper .
    Vind ik leuk
    Smithsonian +33634
    donderdag 11 oktober 2018 om 21:19
    Gelijk halen. Prima opvolger van batsuhayi.
    Vind ik leuk
    tikkitrug +820
    donderdag 11 oktober 2018 om 22:44
    Draak van een wedstrijd tegen augsburg, maar uit het niets drie goals. Lijkt inderdaad een “koopje”.
    Vind ik leuk
    Gerro +7230
    donderdag 11 oktober 2018 om 22:55
    6 goals in 81 minuten da's een moyenne van 1 goal per 13 minuten tja er zijn spitsen die op 0,6 doelpunt per wedstrijd staan en een stuk duurder zijn om in te lijven. Maar laten we over 20 wedstrijden nog es kijken of ie dat moyenne heeft en dan kun je de optie altijd nog lichten.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 12:23
    Al zou hij er de rest van het seizoen maar 9 of 10 inschieten (kom je uit op 15 a 16 goals) zou het al goed zijn, ik denk dat ie de 20 wel haalt, kan Barcelona hem terugkopen voor 75 miljoen.
    Vind ik leuk
    Gerro +7230
    vrijdag 12 oktober 2018 om 13:15
    Clubs zijn niet achterlijk en zeker Barca niet die hebben hem een aantal jaar in de eigen keuken gehad en weten wat ze aan hem hebben. Dat het nu even goed loopt voor hem is leuk en misschien is Borussia wel de club die het beste bij hem past maar ondanks zijn 6 goals heeft ie ook daar nog geen vaste basisplaats.Zie Barca in igg dat bedrag niet aftikken.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 13:31
    Klopt, alleen weet je het tegenwoordig nooit meer met die clubs
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws