Feyenoorder ziet af van buitenlands avontuur: 'Dat wil ik niet zomaar weggooien'

Feyenoorder ziet af van buitenlands avontuur: 'Dat wil ik niet zomaar weggooien'

Gepubliceerd: donderdag 11 oktober 2018 om 20:33do 11-10-2018 om 20:33

Jens Toornstra heeft niet meer de ambitie om nog een buitenlands avontuur aan te gaan. De 29-jarige middenvelder voelt zich op zijn plek bij Feyenoord, vertelt hij aan Feyenoord TV.

"Dat had ik vroeger wel meer, dat ik graag naar het buitenland wilde", zegt Toornstra. "Maar je hoort ook verhalen om je heen, veel spelers komen ook terug. Het lijkt altijd heel mooi in het buitenland, maar dan moet je wel spelen. Als je niet speelt, ben je heel erg op jezelf aangewezen. In Nederland is dat toch anders. Ik ben gewoon blij met wat ik hier heb. Dat wil ik ook niet zomaar weggooien."

Toornstra heeft het goed naar zijn bij Feyenoord. "Vanwege mijn teamgenoten, de club en het feit dat ik kan wonen waar ik ben opgegroeid. In combinatie met de korte reisafstand naar Rotterdam, zijn dat voor mij factoren die doorslaggevend zijn." De middenvelder scoorde dit seizoen twee keer in acht Eredivisie-duels.

Plaats een reactie

donderdag 11 oktober 2018 om 20:39
Lijkt mij ook verstandig, denk eerlijk gezegd ook dat hij maximaal nog maar 1 á 2 seizoenen met ons meekan en dat hij dan weer een niveau naar beneden moet
Vind ik leuk
Nuance +10427
donderdag 11 oktober 2018 om 21:18
De Jens van dit seizoen is niet goed genoeg. Ik vind hem erg tegenvallen.
Vind ik leuk
donderdag 11 oktober 2018 om 21:33
Dat ben ik met je eens, alleen presteert iedereen nu ondermaats dus ik hoop dat het daar aan ligt. Het wordt nu gewoon per seizoen aankijken wat het beste is
Vind ik leuk
vrijdag 12 oktober 2018 om 08:05
Ik denk dat hij zich gewoon aanpast aan het niveau.
Vind ik leuk
donderdag 11 oktober 2018 om 20:40
Uit score hij nooit dus wordt lastig buiten rotterdam .
Vind ik leuk
donderdag 11 oktober 2018 om 20:44
Dan zal hij maar naar sparta moeten gaan
Vind ik leuk
Jan Nijhof +414
zaterdag 13 oktober 2018 om 15:30
:-)
Alleen dan nog uit tegen Feyenoord.
Vind ik leuk
DrDeef +2372
donderdag 11 oktober 2018 om 20:41
Nog een jaar of 2 Feyenoord als degelijke en betrouwbare wisselspeler en dan nog een paar jaartjes van nut zijn bij een leuke club als ADO ofzo.
Vind ik leuk
#Keizerout +41766
donderdag 11 oktober 2018 om 20:46
Nou, dan weet je in ieder geval zeker dat je er niks meer voor krijgt.
Vind ik leuk
tremere +733
vrijdag 12 oktober 2018 om 09:15
Als die in Nederland wilt blijven krijg je er hoe dan ook niks voor. PSV en Ajax hebben hem niet nodig en de rest heeft geen geld.
Vind ik leuk
Come on Utreg +29066
donderdag 11 oktober 2018 om 20:53
Niks mis met een loopbaan met alleen clubs in de Eredivisie. Maar ik gun hem toch wel een club in de zandbak. Gewoon ff lekker cashen aan het eind van zijn loopbaan.
Vind ik leuk
repeP +2087
donderdag 11 oktober 2018 om 21:05
Inderdaad niets mis mee. Komt bij dat hij in zijn woonplaats een huis heeft laten bouwen voor hem en zijn ouders(?), een familieman is én een universitaire opleiding heeft afgerond met het oog op zijn carrière na het voetbal.
Vind ik leuk
FC Treurwilg +7122
donderdag 11 oktober 2018 om 21:50
Die opleiding heeft hij niet afgemaakt
Vind ik leuk
repeP +2087
vrijdag 12 oktober 2018 om 01:40
Mocht dat echt zo zijn dan was ik verkeerd op de hoogte.
Vind ik leuk
kcim +3050
donderdag 11 oktober 2018 om 21:52
écht? Wat heeft hij gestudeerd?
Vind ik leuk
repeP +2087
donderdag 11 oktober 2018 om 22:13
Economie, al weet ik 1-2-3 welke afstudeerrichting. Ik dacht fiscaal maar dat kan ik mis hebben.
Vind ik leuk
Darter 876 +793
donderdag 11 oktober 2018 om 20:57
Off topic: ik las net bij een ander forum, dat Gio weg is!! En Bosz het overneemt....
Weet iemand hier iets over?
Vind ik leuk
repeP +2087
donderdag 11 oktober 2018 om 20:59
Onwaar. Is een groep Feyenoorders die al jaren lang tegen alles en iedereen zijn die bij Feyenoord de scepter zwaaien, ongeacht wat betreffende personeelsleden presteren.
Vind ik leuk
Darter 876 +793
donderdag 11 oktober 2018 om 21:04
Oké, ik gun dat Gio ook niet....
Want hij heeft toch prijzen gepakt!
Met op de kers op de taart, het kampioenschap!!!
Vind ik leuk
donderdag 11 oktober 2018 om 21:26
Zonder Dirk Kuyt had Gio het kampioenschap nooit binnen gehaald.
Het doet mij pijn als ik zulke negatieve berichten over Dirk Kuyt leest.
Hij heeft veel gegeven en ik kon heel goed begrijpen dat hij de kampioen wedstrijd wilde spelen, het was stijlloos dat Gio hem tegen Exelsioor niet opstelde.
Toen Gio zag dat het niet ging mocht hij weer opdraven als laatste kans, en Dirk scoorde al de doelpunten in de laatste wedstrijd thuis voor het kampioenschap.
Dirk was in de kleedkamer goed en daarbuiten ook, hij tilde al de spelers naar een hoger niveau.
Van Persie is ook een goede speler meer een technische Ik ziet hem graag spelen, het is een goede kerel, denk wel zijn laatste jaar.
Vind ik leuk
kcim +3050
donderdag 11 oktober 2018 om 21:59
Word zo moe van de zelfpijperij van Kuyt en alle anderen die vinden dat Kuyt in zijn eentje voor het kampioenschap gezorgd heeft.
Elhamadi, Elia, Jorgenssen, Jones, die Braziliaanse CV staken dat jaar allemaal boven zichzelf uit. Kuyt was op het laatst zelfs nummer 12.
Dus kappen met die Kuyt onzin.
Denk dat RVP een veel positievere invloed heeft op de selectie dan Kuyt. Mijn mening ;-)
[Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 08:24]
Vind ik leuk
Wouta80 +915
donderdag 11 oktober 2018 om 22:42
Zonder Dirk was het niet gelukt, maar de andere waren ook nodig (en een hele grote dosis geluk). Alles viel goed voor ze...
Vind ik leuk
tremere +733
vrijdag 12 oktober 2018 om 09:18
Dit dus, iedereen was essentieel, van de doelpunten van Kramer t/m de reddingen van Jones. Het was een uitzonderlijke collectieve prestatie.
Vind ik leuk
HanV +5113
donderdag 11 oktober 2018 om 21:02
Als het echt zo'n bericht is dan geloof ik het alleen als het op de nos of op vi staat.
Vind ik leuk
Darter 876 +793
donderdag 11 oktober 2018 om 21:05
Mag je hier de naam noemen dan?
Vind ik leuk
repeP +2087
donderdag 11 oktober 2018 om 20:57
Denk dat Toornstra beter zou renderen als valse rechtsbuiten.

Berghuis dan maar op de 10 ofwel als linksbuiten. Met Vilhena en Malacia of Haps achter zich is dat direct een sterke flank.
Vind ik leuk
Romo +1268
donderdag 11 oktober 2018 om 22:26
Vilhena en Berghuis lekker n poossie op de bank lijkt me nog beter
Vind ik leuk
Midden-Noord +94678
donderdag 11 oktober 2018 om 21:04
Daarna lekker terug naar ons, waar het voor hem allemaal is begonnen. Beetje dankzij Kees Jansma.
Vind ik leuk
Gyrosregime +2689
donderdag 11 oktober 2018 om 21:14
Kan maximaal niveau feyenoord en Brugge aan.. nu ik dat zo zeg.. België is ook het buitenland er is dus nog hoop voor hem als hij toch stiekem nog wil..
Vind ik leuk
Johnnie +897
donderdag 11 oktober 2018 om 21:23
Toch mooi om te zien wat voor een carrière die jongen heeft. Afkomend van de amateurs en dadelijk jarenlang gewaardeerd kracht bij Feijenoord en zelf oranje gehaald. Diepe buiging voor de mentaliteit en professionele houding van die jongen.
Vind ik leuk
Napolitanos +9712
donderdag 11 oktober 2018 om 21:33
Zou iemand hem willen ?
[Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 21:33]
Vind ik leuk
donderdag 11 oktober 2018 om 21:59
ben ik gek of mag die blij zijn dat die bij feyenoord afentoe mag spelen ! ik vindt hem echt geen nederlandse top
Vind ik leuk
El Cazador +8645
donderdag 11 oktober 2018 om 22:31
Geld is niet alles!!
Vind ik leuk
Wouta80 +915
donderdag 11 oktober 2018 om 22:39
Matige speler...
Vind ik leuk
WilcoS64 +3217
donderdag 11 oktober 2018 om 23:13
Buitenlandse clubs zitten niet op Toornstra te wachten. Zelfs Raiola zou hem nergens kwijt kunnen.
Vind ik leuk
Mo +12327
donderdag 11 oktober 2018 om 23:15
Laten we eerlijk zijn. Die jongen is enorm beperkt en komt nergens op niveau aan de bak. Onderin in Duitsland bijvoorbeeld zou hij echt niet spelen. Lekker bij Feyenoord blijven Jens, is immers je plafond.
Vind ik leuk
donderdag 11 oktober 2018 om 23:39
Ook een beetje raar om midden in het seizoen op vakantie te gaan 🤓
Vind ik leuk
wattenstaafje +23541
vrijdag 12 oktober 2018 om 06:38
Verstandige jongen. Weet wat ie kan.
Vind ik leuk
Roy_87_ +1582
vrijdag 12 oktober 2018 om 07:22
Als niemand op je zit te wachten is het ook wel makkelijk gezegd dat je niet naar het buitenland wil.
Vind ik leuk
Vinnie J +2004
vrijdag 12 oktober 2018 om 07:51
Ik vind het wel prima. Past moeiteloos bij het niveau wat men voor ogen heeft in Rotterdam.
Vind ik leuk
Smithsonian +41268
vrijdag 12 oktober 2018 om 08:38
Prima 12de man.
Vind ik leuk
vrijdag 12 oktober 2018 om 10:31
Krijg nou wat, een normaal, tevreden mens.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws