Assaidi zag af van Eredivisie-transfer: 'Daar wilde ik Twente niet voor verlaten'

    Assaidi zag af van Eredivisie-transfer: 'Daar wilde ik Twente niet voor verlaten'

    donderdag 11 oktober 2018 om 23:05

    Oussama Assaidi is op de weg terug na een knieblessure. De dertigjarige aanvaller speelt ondanks de degradatie nog altijd bij FC Twente. Hij erkent dat er de voorbije zomer concrete interesse voor hem was, maar zag af van een transfer.

    "Ik vind dit een fantastische club, ondanks dat er veel gebeurd is. Maar daar heeft deze club niks mee te maken en de fans zijn eigenlijk de club en daar voetbal ik graag voor", steekt Assaidi van wal in gesprek met 1Twente.

    De Marokkaanse dribbelaar bevestigt dat er wel degelijk interesse was van meerdere clubs. "Natuurlijk zijn er veel clubs die mij graag wilden hebben, bijvoorbeeld FC Groningen", verklapt Assaidi. "Zij wilden mij graag hebben, maar om FC Twente te verlaten voor FC Groningen dat zie ik op dit moment niet zitten."

    "Er was ook een Russische club die mij graag wilde hebben met deze blessure, dus het is onzin dat een transfer niet is doorgegaan om mijn knie", vervolgt Assaidi. "Ik wil gewoon hier lekker voetballen voor deze mooie club. En wie weet wil ik mijn carrière hier wel afsluiten."

    Plaats een reactie

    rexxo +853
    donderdag 11 oktober 2018 om 23:12
    Blinkt ook uit in de juiste keuzes maken.
    Vind ik leuk
    Leedz +6842
    donderdag 11 oktober 2018 om 23:15
    Misschien maakt hij juist nu een goede keuze, maar je hebt wel gelijk dat zijn keuzes in het verleden drama waren met als hoogtepunt of moet ik eerder dieptepunt zeggen zijn overgang naar Liverpool in plaats van naar Ajax
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 23:52
    Ben jij trouwens Leeds United fan en zo ja, hoe is dat zo ontstaan?
    Vind ik leuk
    TheSavior +916
    vrijdag 12 oktober 2018 om 07:02
    Edit VP: Reactie verwijderd
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 11:01]
    Vind ik leuk
    Leedz +6842
    vrijdag 12 oktober 2018 om 10:04
    Ik was zeer zeker fan van Leeds zij hadden een paar geweldige spelers zoals Alan Smith, Hasselbaink, Cantona, Robbie Fowler en nog meer die ik vergeten ben, en daarnaast voetbalde wij vroeger veel op straat (wat nu bijna niet meer voorkomt) en gaven mijn vrienden mij deze bijnaam vanwege mijn naam en dat ik fan was
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 06:35
    Een overgang naar Liverpool zou ik niet echt een dieptepunt kunnen noemen denk ik
    Vind ik leuk
    Thobar +4301
    donderdag 11 oktober 2018 om 23:27
    Financieel zeker, sportief dus zeker niet. Maar omdat hij financieel er goed bijzit en zijn contract bij Twente zeker op eredivisieniveau ligt is er voor hem geen reden om te verkassen zo wel financieel als sportief niet.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 23:54
    Bij Twente krijgt hij rust, geduld en speelminuten mits fit, dat is ook al heel wat waard.
    Waarschijnlijk is hij ook nog extern gefinancierd waardoor hij er ook nog eens heel warmpjes bijzit in Enschedé.
    Vind ik leuk
    munkikiii +1872
    vrijdag 12 oktober 2018 om 00:00
    Sportief hoeft ie ookk niet naar Groningen te gaan dat is een week of 2 wel gebleken toch ?
    Vind ik leuk
    Balls +190
    donderdag 11 oktober 2018 om 23:44
    Nee, groningen was een lekkere keuze geweest... al is dat achteraf makkelijk praten natuurlijk.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 23:51
    Ja dat blijkt inderdaad keer op keer.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 23:13
    Snap hem wel, hij wil niet 2 jaar achter elkaar degraderen...
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 23:18
    Twente is ook beter dan Groningen op het moment dus.
    Vind ik leuk
    zwollie +7519
    donderdag 11 oktober 2018 om 23:21
    Speelt Groningen dan in de keuken competitie?
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 23:28
    Twente heeft gewonnen van Groningen, en Twente heeft een beter team als Groningen.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 23:29]
    Vind ik leuk
    FCGrunn050 +167
    donderdag 11 oktober 2018 om 23:30
    Heb je een glazen bol? Geef mij de Toto van volgende week even door dan! 😏
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 23:31]
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3687
    vrijdag 12 oktober 2018 om 07:48
    Bekerwedstrijd.
    Voor Groningen erop of eronder.
    Uitslag Fc Groningen - Fc Twente 0-2
    Nog niet zo lang geleden.
    Ik denk een week of 2 à 3?
    Groningen werd door Twente, vooral 2de helft, alle hoeken van het veld laten zien.
    2x paal, dus 0-4 of meer was degelijk mogelijk geweest.
    Geen glazen bol voor nodig.
    Vind ik leuk
    FCGrunn050 +167
    vrijdag 12 oktober 2018 om 10:36
    Lucky Kes@ ik reageerde op Julian Bruns1. Die deed namelijk voorspellingen over de toekomst van FC Groningen. Nu heeft hij naderhand zijn reactie gewijzigd en lijkt het bij mij idd alsof ik niet weet dat Groningen de 2e helft zoek is gespeeld!
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3687
    vrijdag 12 oktober 2018 om 10:46
    Oke, sorry voor mijn verkeerd begrepen reactie.
    In de toekomst kan niemand kijken.
    Misschien als jullie twee basisspelers (Mahi en Cassierra) er weer bij zijn, het eindelijk gaat lopen daar bij jullie.
    Succes verder in de competitie.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 23:56
    Dat is 1 wedstrijdje, totaal nietszeggend dus.
    Beter dan moet het overigens zijn;)
    Vind ik leuk
    munkikiii +1872
    vrijdag 12 oktober 2018 om 01:04
    Nou vond de 2de helft wel heel veel zeggen hoor !
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 01:06
    Dat is een momentopname.
    Groningen speelt niet voor niks in de eredivisie en Twente in de eerste divisie.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3687
    vrijdag 12 oktober 2018 om 07:51
    Dat was weer een moment opname van vorig seizoen.
    Hij heeft het over nu.
    Voor Groningen was het echt erop of eronder.
    Dan verwacht je een getergd Groningen die een KKD clubje oprolt.
    Het was echter andersom, dus voor dat moment was Twente (duidelijk) beter.
    Moet wel gezegt worden dat Groningen 2 basisspelers miste.
    Maar Twente miste daartegen nog steeds Assaidi
    Vind ik leuk
    Vvgimmurt +507
    vrijdag 12 oktober 2018 om 11:43
    Daar kan je ook weer niks van zeggen... op die keeper na hebben ze een goede selectie ook voor de eredivisie.
    Vind ik leuk
    Arendheim +455
    vrijdag 12 oktober 2018 om 04:57
    Natuurlijk want Twente heeft ook spelers met de kwaliteiten van Padt, Mahi, Doan, Cassiera. Dat Twente een keer van Groningen wint zegt natuurlijk ook niet veel. Er wint wel eens vaker een minder team tegen een sterkere tegenstander.
    Vind ik leuk
    13 +13181
    donderdag 11 oktober 2018 om 23:59
    Heeft Groningen dan niet in de beker tegen Twente gespeeld?
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3687
    vrijdag 12 oktober 2018 om 07:53
    Ja en met 0-2 verloren.
    Kwam Groningen nog genadig van af gezien het spelbeeld (vooral 2de helft) en kansen verhoudingen.
    Zo schoot Twente ook nog 2x op de paal en werd er 2x de bal van de lijn gehaald (1x door Padt zelf)
    Vind ik leuk
    13 +13181
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:42
    Dat moet toch een mooie avond voor jullie geweest zijn!
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3687
    vrijdag 12 oktober 2018 om 09:07
    Jazekerssss
    Nooit verwacht, gehoopt op een stuntje, en dan Groningen uit gewoon plat spelen.
    Maar ja........waarom in de competitie niet verder op borduren.
    Nu weet ik dat het gemis van Brama meer is dan iedereen dacht, maar punt verlies bij Eindhoven deed toch wel weer zeer.
    Zeker dat als je resp uit bij Dordrecht, Telstar en Groningen heb gewonnen.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 23:55
    Dat waag ik te betwijfelen, maar goed!
    Vind ik leuk
    13 +13181
    donderdag 11 oktober 2018 om 23:58
    Twente heeft in de beker gewonnen van Groningen.
    Vind ik leuk
    Martinus69 +4389
    vrijdag 12 oktober 2018 om 07:29
    En?
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3687
    vrijdag 12 oktober 2018 om 07:54
    Dus waren ze beter
    Vind ik leuk
    Ron jans +181
    vrijdag 12 oktober 2018 om 09:51
    Gefeliciteerd.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3687
    vrijdag 12 oktober 2018 om 10:47
    Dank je wel.
    Alleen wel een beetje laat niet?
    Toch beter laat dan nooit :O)
    Vind ik leuk
    Ron jans +181
    vrijdag 12 oktober 2018 om 11:46
    Waarom laat? Aangezien jij het drie weken later nog steeds over deze overwinning hebt.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3687
    vrijdag 12 oktober 2018 om 12:11
    Wie ik?
    Iemand zei dat Twente beter was dan Groningen.
    Weer een ander zei dat hij dat betwijfelde
    Waarop iemand antwoorde dat Twente gewonnen had waarop weer iemand gereageert met En?
    Waarop ik, let wel: als vierde reageerder!, daarop weer antwoorde dat ze dus beter waren.
    Waar lul je over man.
    Vind ik leuk
    Ron jans +181
    vrijdag 12 oktober 2018 om 19:59
    Dan heb je het er toch over of wat? Zeg ik iets over de volgorde, nee dacht het niet. En terug naar de keuken lucky luck.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3687
    zaterdag 13 oktober 2018 om 09:38
    Ach een hekel aan mij?
    Nederlands begrijpend lezen kun je dus niet.
    En dat laatste, doe niet zo denigrerend naar vrouwen toe, hebben ze een hekel aan. Of ben jij homo?
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +19186
    donderdag 11 oktober 2018 om 23:23
    Wel tof van hem..
    Vind ik leuk
    FCGrunn050 +167
    donderdag 11 oktober 2018 om 23:29
    Die hadden wij wel kunnen gebruiken 😁
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 23:57
    Het gros van de eredivisieclubs kan hem goed gebruiken;)
    Vind ik leuk
    Kingb +23
    donderdag 11 oktober 2018 om 23:30
    Aan moeilijke jongens hebben we niets aan. Zie mahi, veldwijk, van weert, Drost. Niemand wil voor de Fc spelen. Zodra een speler 2 stuivers meer kan verdienen vertrekken ze. Hoop voor Assaidi dat ie goede keuze heeft gemaakt
    Vind ik leuk
    Eimersweide +7320
    donderdag 11 oktober 2018 om 23:41
    En wat is er precies moeilijk aan deze jongen?
    Vind ik leuk
    peinke +2031
    vrijdag 12 oktober 2018 om 07:52
    Z'n ego op basis van zijn roots!!
    Vind ik leuk
    Eimersweide +7320
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:00
    Help me even, noem eens een paar voorbeelden?
    Vind ik leuk
    peinke +2031
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:06
    Zelfingenomen, poenjagers, louter bezig om eigen ego te strelen! Geen teamspeler! 0 binding met een club! Kort samengevat, typische Maroc
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 08:07]
    Vind ik leuk
    Eimersweide +7320
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:10
    Als hij op poen uit was dan was hij wel vertrokken he. Maar goed, met racisten heeft het geen zin om te discussieren.
    Vind ik leuk
    peinke +2031
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:14
    Niet voor 5 ton, Groningen biedt nog niet de helft en zelfs Russen betalen dit niet voor dit zelfingenomen figuur! Twente heeft zich lekker laten naaien door 5 ton te dokken in een tijd dat het eigenlijk niet kan en zelfs niet eens een clausule heeft opgenomen om van dat salaris af te komen bij degradatie! Hij heeft er schijt aan hoe Twente er voorstaat en zou de eerste zijn als hij door financiële omstandigheden binnen de club zou moeten inleveren om zich dan tegen FCT te keren. Dan is ie morgen weg en gaat op z'n strepen staan. Niet erg, maar stop dan wel met dat demagogische gelul. Maroc's en clubliefde, ze weten niet eens wat het betekent! En ook al speelt hij geen minuut voor FCT, het zal hem een zorg zijn, zeker als hij maandelijks z'n bankafschrift nakijkt!
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 08:16]
    Vind ik leuk
    Bergwag +850
    vrijdag 12 oktober 2018 om 00:03
    Wat een goede interviewer zeg. Hij geeft aan bij de club te blijven omdat je t mooi vindt. Vervolgens begint ze over kunstgras te lullen, dat die er zoveel zijn in de kkd en of dat zijn keuze heeft beïnvloed....

    Euh, nee dus sherlock. Anders was hij wel weg
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 00:03]
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 01:11
    Want ik heb hier een prima salaris en ik blijf hier wel zitten....
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 05:58
    Eigenlijk een triest figuur en dan met een verhaal komen dat meerdere Eredivisie clubs hem zouden willen hebben. Hij komt niet verder dan FC Twente en daarna kan hij gaan " voetballen " bij het UWV.
    Vind ik leuk
    Cappie +7371
    vrijdag 12 oktober 2018 om 06:43
    Wel een mooie club hoor, UWV. Uit Veenendaal als ik mij niet vergis.
    Vind ik leuk
    harryheck +1438
    vrijdag 12 oktober 2018 om 06:24
    pff Groningen..... met een voorzitter die er alleen op uit was Fc Twente kapot te maken, Nee, uiteraard wilde hij daar niet naar toe!!!
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31564
    vrijdag 12 oktober 2018 om 06:24
    Knap zijn hele carriere verkloot. Zonde.
    Vind ik leuk
    peinke +2031
    vrijdag 12 oktober 2018 om 07:51
    Ik denk eerder dat zijn buitensporige contract met de Tukkers een belangrijke rol heeft gespeeld. Deze jongen heeft helemaal niets met Twente anders dan z'n salarisbriefje!
    Vind ik leuk
    Kuip +7458
    vrijdag 12 oktober 2018 om 07:59
    Heb jij wat met je werkgever? Of werk je er ook omdat je helaas (nog) geen miljonair bent.
    Vind ik leuk
    peinke +2031
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:10
    Tussen poenjagen en werken voor je levensonderhoud zit nog wel een verschil. En sterker nog, miljonair hoef ik niet te worden en zal ik ook wel nooit halen. Dus waar jij je onzinnige reactie op baseert is mij een raadsel!
    Vind ik leuk
    Kuip +7458
    vrijdag 12 oktober 2018 om 17:25
    Hoe weet jij dat hij een buitensporig contract heeft, en wat is een buitensporig contract? Is het salaris dat een Ajax speler verdient buitensporig of het salaris van Ronaldo?
    Verdienen niet alle voetballers buitensporig en hoeveel spelers voetballen voor hun eer bij hun club? Of is Assaidi de uitzondering.
    Hebben alle andere spelers van FC Twente wel wat met hun club dan? Kom op zeg....alle spelers spelen toch voor de poen bij ‘hun’ club. En als het salaris omlaag gaat is de liefde snel over.
    Vind ik leuk
    peinke +2031
    zaterdag 13 oktober 2018 om 08:32
    Helemaal mee eens, maar doe niet net alsof je clubliefde hebt, zeker niet als je een Maroc bent. Die hebben al helemaal geen clubliefde! en die 5 ton, die is juist, neemt dat maar van mij aan! Dat is een buitensporig salaris voor een speler van een club die flink in de financiële problemen zit en in de KK divisie speelt. Dat wil echt niemand meer betalen voor deze gast!
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 13 oktober 2018 om 08:34]
    Vind ik leuk
    Johnnie +701
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:15
    Dat hij hoogstwaarschijnlijk een “oud Twente” contract heeft zal wel niet van invloed zijn. Bij Groningen en in Rusland heeft hij denkelijk een veelvoud aan salaris afgestaan, maar wil bij Twente blijven uit clubliefde....
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 09:34
    Wij hebben geduld, rustig terug komen. Spelers welke afgezien van het salaris graag spelen in Twente, sluiten wij in ons hart, een mooi voorbeeld is Blaise N'Kufo en Sander Bosker. Statement, hij vindt het een mooie club en speelt graag voor de trouwe aanhang, ondanks alles wat er gebeurd is. Zou wel heel lekker zijn wanneer hij zijn niveau weer terug krijgt. Twente heeft deze ervaring en voetbalgogme nodig. Mooie combi met Aitor en Espinoza.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 11:49
    Goede keuze van Assaidi de supporters van Groningen willen hem ook helemaal niet hebben er is hier al middelmaat genoeg
    Vind ik leuk