Assaidi zag af van Eredivisie-transfer: 'Daar wilde ik Twente niet voor verlaten'

    Assaidi zag af van Eredivisie-transfer: 'Daar wilde ik Twente niet voor verlaten'

    Gepubliceerd: donderdag 11 oktober 2018 om 23:05do 11-10-2018 om 23:05

    Oussama Assaidi is op de weg terug na een knieblessure. De dertigjarige aanvaller speelt ondanks de degradatie nog altijd bij FC Twente. Hij erkent dat er de voorbije zomer concrete interesse voor hem was, maar zag af van een transfer.

    "Ik vind dit een fantastische club, ondanks dat er veel gebeurd is. Maar daar heeft deze club niks mee te maken en de fans zijn eigenlijk de club en daar voetbal ik graag voor", steekt Assaidi van wal in gesprek met 1Twente.

    De Marokkaanse dribbelaar bevestigt dat er wel degelijk interesse was van meerdere clubs. "Natuurlijk zijn er veel clubs die mij graag wilden hebben, bijvoorbeeld FC Groningen", verklapt Assaidi. "Zij wilden mij graag hebben, maar om FC Twente te verlaten voor FC Groningen dat zie ik op dit moment niet zitten."

    "Er was ook een Russische club die mij graag wilde hebben met deze blessure, dus het is onzin dat een transfer niet is doorgegaan om mijn knie", vervolgt Assaidi. "Ik wil gewoon hier lekker voetballen voor deze mooie club. En wie weet wil ik mijn carrière hier wel afsluiten."

    Plaats een reactie

    rexxo +3038
    donderdag 11 oktober 2018 om 23:12
    Blinkt ook uit in de juiste keuzes maken.
    Vind ik leuk
    Leedz +7062
    donderdag 11 oktober 2018 om 23:15
    Misschien maakt hij juist nu een goede keuze, maar je hebt wel gelijk dat zijn keuzes in het verleden drama waren met als hoogtepunt of moet ik eerder dieptepunt zeggen zijn overgang naar Liverpool in plaats van naar Ajax
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 06:35
    Een overgang naar Liverpool zou ik niet echt een dieptepunt kunnen noemen denk ik
    Vind ik leuk
    Thobar +4398
    donderdag 11 oktober 2018 om 23:27
    Financieel zeker, sportief dus zeker niet. Maar omdat hij financieel er goed bijzit en zijn contract bij Twente zeker op eredivisieniveau ligt is er voor hem geen reden om te verkassen zo wel financieel als sportief niet.
    Vind ik leuk
    munkikiii +2136
    vrijdag 12 oktober 2018 om 00:00
    Sportief hoeft ie ookk niet naar Groningen te gaan dat is een week of 2 wel gebleken toch ?
    Vind ik leuk
    Balls +221
    donderdag 11 oktober 2018 om 23:44
    Nee, groningen was een lekkere keuze geweest... al is dat achteraf makkelijk praten natuurlijk.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 23:13
    Snap hem wel, hij wil niet 2 jaar achter elkaar degraderen...
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 23:18
    Twente is ook beter dan Groningen op het moment dus.
    Vind ik leuk
    zwollie +8523
    donderdag 11 oktober 2018 om 23:21
    Speelt Groningen dan in de keuken competitie?
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 23:28
    Twente heeft gewonnen van Groningen, en Twente heeft een beter team als Groningen.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 23:29]
    Vind ik leuk
    FCGrunn050 +553
    donderdag 11 oktober 2018 om 23:30
    Heb je een glazen bol? Geef mij de Toto van volgende week even door dan! 😏
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 23:31]
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4873
    vrijdag 12 oktober 2018 om 07:48
    Bekerwedstrijd.
    Voor Groningen erop of eronder.
    Uitslag Fc Groningen - Fc Twente 0-2
    Nog niet zo lang geleden.
    Ik denk een week of 2 à 3?
    Groningen werd door Twente, vooral 2de helft, alle hoeken van het veld laten zien.
    2x paal, dus 0-4 of meer was degelijk mogelijk geweest.
    Geen glazen bol voor nodig.
    Vind ik leuk
    FCGrunn050 +553
    vrijdag 12 oktober 2018 om 10:36
    Lucky Kes@ ik reageerde op Julian Bruns1. Die deed namelijk voorspellingen over de toekomst van FC Groningen. Nu heeft hij naderhand zijn reactie gewijzigd en lijkt het bij mij idd alsof ik niet weet dat Groningen de 2e helft zoek is gespeeld!
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4873
    vrijdag 12 oktober 2018 om 10:46
    Oke, sorry voor mijn verkeerd begrepen reactie.
    In de toekomst kan niemand kijken.
    Misschien als jullie twee basisspelers (Mahi en Cassierra) er weer bij zijn, het eindelijk gaat lopen daar bij jullie.
    Succes verder in de competitie.
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +19980
    donderdag 11 oktober 2018 om 23:23
    Wel tof van hem..
    Vind ik leuk
    FCGrunn050 +553
    donderdag 11 oktober 2018 om 23:29
    Die hadden wij wel kunnen gebruiken 😁
    Vind ik leuk
    Kingb +29
    donderdag 11 oktober 2018 om 23:30
    Aan moeilijke jongens hebben we niets aan. Zie mahi, veldwijk, van weert, Drost. Niemand wil voor de Fc spelen. Zodra een speler 2 stuivers meer kan verdienen vertrekken ze. Hoop voor Assaidi dat ie goede keuze heeft gemaakt
    Vind ik leuk
    Eimersweide +7884
    donderdag 11 oktober 2018 om 23:41
    En wat is er precies moeilijk aan deze jongen?
    Vind ik leuk
    peinke +2131
    vrijdag 12 oktober 2018 om 07:52
    Z'n ego op basis van zijn roots!!
    Vind ik leuk
    Eimersweide +7884
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:00
    Help me even, noem eens een paar voorbeelden?
    Vind ik leuk
    peinke +2131
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:06
    Zelfingenomen, poenjagers, louter bezig om eigen ego te strelen! Geen teamspeler! 0 binding met een club! Kort samengevat, typische Maroc
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 08:07]
    Vind ik leuk
    Eimersweide +7884
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:10
    Als hij op poen uit was dan was hij wel vertrokken he. Maar goed, met racisten heeft het geen zin om te discussieren.
    Vind ik leuk
    peinke +2131
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:14
    Niet voor 5 ton, Groningen biedt nog niet de helft en zelfs Russen betalen dit niet voor dit zelfingenomen figuur! Twente heeft zich lekker laten naaien door 5 ton te dokken in een tijd dat het eigenlijk niet kan en zelfs niet eens een clausule heeft opgenomen om van dat salaris af te komen bij degradatie! Hij heeft er schijt aan hoe Twente er voorstaat en zou de eerste zijn als hij door financiële omstandigheden binnen de club zou moeten inleveren om zich dan tegen FCT te keren. Dan is ie morgen weg en gaat op z'n strepen staan. Niet erg, maar stop dan wel met dat demagogische gelul. Maroc's en clubliefde, ze weten niet eens wat het betekent! En ook al speelt hij geen minuut voor FCT, het zal hem een zorg zijn, zeker als hij maandelijks z'n bankafschrift nakijkt!
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 08:16]
    Vind ik leuk
    Bergwag +958
    vrijdag 12 oktober 2018 om 00:03
    Wat een goede interviewer zeg. Hij geeft aan bij de club te blijven omdat je t mooi vindt. Vervolgens begint ze over kunstgras te lullen, dat die er zoveel zijn in de kkd en of dat zijn keuze heeft beïnvloed....

    Euh, nee dus sherlock. Anders was hij wel weg
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 00:03]
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 01:11
    Want ik heb hier een prima salaris en ik blijf hier wel zitten....
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 05:58
    Eigenlijk een triest figuur en dan met een verhaal komen dat meerdere Eredivisie clubs hem zouden willen hebben. Hij komt niet verder dan FC Twente en daarna kan hij gaan " voetballen " bij het UWV.
    Vind ik leuk
    Cappie +7394
    vrijdag 12 oktober 2018 om 06:43
    Wel een mooie club hoor, UWV. Uit Veenendaal als ik mij niet vergis.
    Vind ik leuk
    harryheck +1453
    vrijdag 12 oktober 2018 om 06:24
    pff Groningen..... met een voorzitter die er alleen op uit was Fc Twente kapot te maken, Nee, uiteraard wilde hij daar niet naar toe!!!
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34701
    vrijdag 12 oktober 2018 om 06:24
    Knap zijn hele carriere verkloot. Zonde.
    Vind ik leuk
    peinke +2131
    vrijdag 12 oktober 2018 om 07:51
    Ik denk eerder dat zijn buitensporige contract met de Tukkers een belangrijke rol heeft gespeeld. Deze jongen heeft helemaal niets met Twente anders dan z'n salarisbriefje!
    Vind ik leuk
    Kuip +8512
    vrijdag 12 oktober 2018 om 07:59
    Heb jij wat met je werkgever? Of werk je er ook omdat je helaas (nog) geen miljonair bent.
    Vind ik leuk
    peinke +2131
    vrijdag 12 oktober 2018 om 08:10
    Tussen poenjagen en werken voor je levensonderhoud zit nog wel een verschil. En sterker nog, miljonair hoef ik niet te worden en zal ik ook wel nooit halen. Dus waar jij je onzinnige reactie op baseert is mij een raadsel!
    Vind ik leuk
    Kuip +8512
    vrijdag 12 oktober 2018 om 17:25
    Hoe weet jij dat hij een buitensporig contract heeft, en wat is een buitensporig contract? Is het salaris dat een Ajax speler verdient buitensporig of het salaris van Ronaldo?
    Verdienen niet alle voetballers buitensporig en hoeveel spelers voetballen voor hun eer bij hun club? Of is Assaidi de uitzondering.
    Hebben alle andere spelers van FC Twente wel wat met hun club dan? Kom op zeg....alle spelers spelen toch voor de poen bij ‘hun’ club. En als het salaris omlaag gaat is de liefde snel over.
    Vind ik leuk
    peinke +2131
    zaterdag 13 oktober 2018 om 08:32
    Helemaal mee eens, maar doe niet net alsof je clubliefde hebt, zeker niet als je een Maroc bent. Die hebben al helemaal geen clubliefde! en die 5 ton, die is juist, neemt dat maar van mij aan! Dat is een buitensporig salaris voor een speler van een club die flink in de financiële problemen zit en in de KK divisie speelt. Dat wil echt niemand meer betalen voor deze gast!
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 13 oktober 2018 om 08:34]
    Vind ik leuk
    Johnnie +862