Koeman moet 'Ziyech-scenario' voorkomen: 'Desnoods geeft hij hem een minuut'

Koeman moet 'Ziyech-scenario' voorkomen: 'Desnoods geeft hij hem een minuut'

Gepubliceerd: vrijdag 12 oktober 2018 om 09:27vr 12-10-2018 om 09:27

Bondscoach Ronald Koeman moet een 'Hakim Ziyech-scenario' voorkomen en Arnaut Groeneveld minuten geven tegen Duitsland. Dat stelt chef sport van De Telegraaf Valentijn Driessen. Groeneveld heeft nog de mogelijkheid om voor Nigeria te kiezen.

"Als je zo'n snelle ontwikkeling maakt..Bij Club Brugge is het echt een openbaring, als je ziet wat hij aan de linkerkant doet. Alleen daar heb je ook Memphis staan. Die is op dit moment onomstreden bij Koeman", zegt Driessen bij De Telegraaf.

"Het zijn wel jongens die de concurrentiestrijd verhevigen, waardoor het niveau omhoog gaat. Hij moet het gewoon bij Brugge laten zien en Koeman moet hem zéker een aantal speelminuten geven tegen Duitsland. Dat betekent dat hij niet meer uit mag komen voor een ander land, want zijn moeder is Nigeriaans. Desnoods geeft Koeman hem een minuut. Het is iemand om in de gaten te houden. Een heel intelligente speler."

Poll

Is Groeneveld een Oranje-speler voor de toekomst?

(2543 stemmen)

Plaats een reactie

Jopi1982 +890
vrijdag 12 oktober 2018 om 09:30
Het zal mij benieuwen
Vind ik leuk
MojoRisin +16175
vrijdag 12 oktober 2018 om 09:31
Koeman is daar slim genoeg voor..
Vind ik leuk
JCJWZ +15099
vrijdag 12 oktober 2018 om 11:19
Als wij allemaal dit niet ook kunnen bedenken. Het is echter de vraag of deze Groeneveld nog iets van respect voelt wanneer hij wordt opgeroepen om even één minuutje te maken zodat hij niet meer voor een ander land kan kiezen.
Vind ik leuk
aartstyle +2006
vrijdag 12 oktober 2018 om 09:32
Lastig. Je kan ook zeggen dat wij ons niet moeten verlagen tot het niveau van andere landen om iemand maar op te stellen zodat we ze "binnen" hebben. Anders kunnen we wel al die wedstrijden alle spelers van 16 met een dubbele nationaliteit opstellen zodat ze voortaan alleen voor ons spelen. Het is een probleem wat je eigenlijk niet zo wil oplossen, maar andere landen doen het helaas wel.
Vind ik leuk
vrijdag 12 oktober 2018 om 10:44
Precies mijn punt. Niet lang geleden werd dat hier als bananenreplubliek praktijken bestempeld.
Welnu welkom in een.
De politiek zat er al niet ver vanaf.
;-)
Vind ik leuk
Zoonvanmnoma +6762
vrijdag 12 oktober 2018 om 09:36
Wat een wijsheid weer van Valentijn. En wat fijn dat hij iedereen van zn geweldige adviezen voorziet.
Vind ik leuk
vrijdag 12 oktober 2018 om 09:36
Moeten ... ? Het is aan de speler om te laten zien dat hij op die plek thuis hoort. De bondscoach hoeft niet een opstelling te wijzigen om maar te hopen dat bepaalde jongens geen beroep doen op een tweede paspoort. Omgekeerde wereld dit.
Vind ik leuk
Fritske01 +5306
vrijdag 12 oktober 2018 om 09:38
Goed over nadenken. Als je hem 1 minuut geeft en uiteindelijk valt hij tegen of zn ontwikkeling stokt (zomaar mogelijk daar in Belgie) dan heb je een ontevreden speler voor de rest van zn carrière.
Het is een speler in ontwikkeling die z'n eigen keuze moet maken
[Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 09:39]
Vind ik leuk
3Bier +15498
vrijdag 12 oktober 2018 om 10:12
Denk niet dat ze bij de KNVB wakker liggen van het feit dat Arnaut ''Danjuma'' Groenveld wel eens ontevreden zou kunnen zijn de rest van zijn carrière.
Vind ik leuk
Stom +724
vrijdag 12 oktober 2018 om 10:17
Dan zeg je toch lekker tegen Memphis dat hij zich in 75 minuten leeg moet spelen omdat Groeneveld er niet in de 89 maar in de 75e minuut in komt. Krijgt hij 15+ minuten, ziet het er een stuk netter uit ;-)
Vind ik leuk
vrijdag 12 oktober 2018 om 09:41
Als een speler van Club Brugge al topprioriteit is voor onze bondscoach, ga ik verder in mijn hoekje zitten huilen.
Vind ik leuk
Patje024 +127
vrijdag 12 oktober 2018 om 15:00
Scoort ook al in de champions league een wereldgoal die jongen is echt onderweg naar de top
Vind ik leuk
vrijdag 12 oktober 2018 om 09:42
1 minuut laten spelen daarvoor kan je niet maken .... Of je ziet in hem een topper en je selecteert hem, en dan wilt hij gewoon voor NL spelen. Of je vindt hem niet goed genoeg en je gunt hem een andere interland carrière. Te sneu voor woorden dat dit in je opkomt.
Vind ik leuk
vrijdag 12 oktober 2018 om 09:47
Wel tegen duitsland in de basis laten starten da wisselen in 60ste minuut voor malen

Voorin switchen die handel met groenveld depay bergwijn
Vind ik leuk
3Bier +15498
vrijdag 12 oktober 2018 om 10:14
Voor Malen nog wel? Die wordt speciaal daarvoor op de valreep nog even opgeroepen?
Vind ik leuk
JCJWZ +15099
vrijdag 12 oktober 2018 om 12:25
Malen in Oranje... het wordt met de dag triester. Straks staan Dumfries en Ramselaar er ook nog in...
Vind ik leuk
ELD070 +983
vrijdag 12 oktober 2018 om 09:48
Het opstellen van een speler zodat hij alleen nog maar voor NL kan spelen vind ik persoonlijk niet de juiste beweegreden om iemand bij oranje te halen (dat staat even los van de discussie of Danjuma goed genoeg is).
Maar ook de speler weet in dit geval dat als hij een minuut speelt hij niet meer voor een ander land uit mag komen. Als hij zelf de keuze nog niet gemaakt heeft moet hij op dit moment gewoon "nee" zeggen. De coach kan hem natuurlijk niet dwingen te spelen.
Vind ik leuk
Herendivisie +1926
vrijdag 12 oktober 2018 om 10:00
Memphis en babel in de spits met luuk op de bank als pinch-hitter.

Groeneveld, bergwijn en promes voor de flanken.

Frenkie, wijnaldum, klaassen, rosario, v.d. beek voor het middenveld ( met evt. Strootman en hendriks als defensieve opties) en achterin vilhena/ake v.dijk de ligt en dumfries/ karsdorp.

En op goal sergio padt natuurlijk, xD.

Haha nee doe dan toch maar cilessen.
Vind ik leuk
vrijdag 12 oktober 2018 om 11:40
Haal Hendrixx maar weg en gooi Propper er maar in. En wat kom je met Karsdorp, die heeft in 2 seizoenen niks gespeeld. Fosu Mensah, Dumfries, Tete en Hateboer staan er al voor. Je vergeet voor het gemak een de Vrij, en is Blind gewoon beter dan Vilhena. Van mij mag je Luuk de Jong ook wel thuis laten.
Vind ik leuk
Herendivisie +1926
zaterdag 13 oktober 2018 om 01:28
Ik kan mij vinden in uw suggesties. Maar blind is simpelweg nooit goed genoeg geweest. Deze man mag blij zijn met zn vader anders was ie nooit verder gekomen dan willem2. Als je me 3 verdedigers wil spelen is voor de linker vleugel vilhena, ake of hendrix toch echt het beste wat we hebben.
Vind ik leuk
Koeien +4212
vrijdag 12 oktober 2018 om 11:51
Padt kon niet komen, hij had wat problemen met het openbaar vervoer.
Vind ik leuk
rexxo +15937
vrijdag 12 oktober 2018 om 10:15
Kunnen wij bij Valentijn Driessen het process omdraaien?
Snel één artikel laten schrijven voor Noord Korea dan kan hij voor dat land kiezen.

Wegwezen met deze pratende reclame voor een container azijn.

Vind ik leuk
Zultkop +6734
vrijdag 12 oktober 2018 om 10:34
Dan mag onze wilbert van VP wel met hem mee naar Noord Korea.
Vind ik leuk
torinofc +599
vrijdag 12 oktober 2018 om 10:26
Tegenwoordig hoef je maar een regenboog scheet te laten en bijna heel voetballend nederland is lyrisch over je.
Vind ik leuk
vrijdag 12 oktober 2018 om 10:31
Geen 1 minuut natuurlijk. Een volwaardige helft zeker. Hij is daar goed genoeg voor.
Vind ik leuk
Corse996 +1669
vrijdag 12 oktober 2018 om 10:31
Gewoon a la Ten hag. Bij een 3-0 achterstand nog even laten debuteren onder het mom, kijk ons eens goed bezig zijn.
Vind ik leuk
vrijdag 12 oktober 2018 om 11:07
Tsja, beter een kans dan helemaal geen kans! En wat betreft zit er een volksclubke in de ed waar je helemaal geen kans krijgt!
Vind ik leuk
vrijdag 12 oktober 2018 om 10:37
Groeneveld heeft in principe niet de intentie om voor Nigeria te gaan voetballen.
Ik denk dat Nigeria pas in beeld komt als Nederland niet te halen blijkt voor hem.

Geen paniek dus, Valentijntje.
Vind ik leuk
Vinnie J +1911
vrijdag 12 oktober 2018 om 10:39
Voor de leeuwen gooien onze nieuwe welpjes!
Vind ik leuk
CR.17 +314
vrijdag 12 oktober 2018 om 10:56
Beter geeft hij hem geen 1 minuut maar wel gewoon bij de selectie houdt.

Wilt hij daarna niet meer voor oranje uitkomen, dan weten we precies wat zijn gevoel voor ons land is en ben ik blij dat die opdondert.

Vind ik leuk
vrijdag 12 oktober 2018 om 10:58
Groeneveld is een aardig talent die nu toevallig in een flow zit bij Club Brugge. Echter mag Koeman de Belgische competitie niet als maatstaf nemen voor de kwaliteit van het Nederlands elftal.
We waren even wanhopig in de Blind-periode. Waardoor er vreemde selectiekeuzes werden gemaakt. Maar dat lijkt mij voor nu niet meer nodig.
Wij hebben zat aanvallend talent met Depay, Bergwijn, Kluivert en binnenkort Gravenberch. Maar ook Berghuis schat ik momenteel hoger in dan Danjuma.
Het mislopen van Ziyech is de enige flater van de KNVB. Want verder zijn er weinig spelers in de Benelux met dergelijke kwaliteiten als de Marokkaan. Voor de rest is de selectie van Oranje voor de aankomende kwalificatiecyclus nagenoeg rond.
Vind ik leuk
vrijdag 12 oktober 2018 om 11:17
Gewoon laatste 10 minuten laten meedoen. Of de wedstrijd is al in de zak of in de Duitse zak. Ik verwacht niet dat het namelijk tot het einde spannend zal blijven.
Vind ik leuk
Cookee +12953
vrijdag 12 oktober 2018 om 15:28
"verwacht niet dat het tot het einde spannend blijft"

Omdat?
Beide defensie zo zwak zijn en de aanvallers zo goed?
Of heb je iemand met een telefoon gezien?
[Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 15:28]
Vind ik leuk
vrijdag 12 oktober 2018 om 17:32
Telefoon, die begrijp ik niet.
De reden dat ik het denk is omdat beide ploegen kansen hebben en tevens genoeg zwaktes hebben. Zodoende zal er wel eentje komen bovendrijven halverwege de wedstrijd
Vind ik leuk
Cookee +12953
maandag 15 oktober 2018 om 12:31
Haha, ik doelde op de grap met belchinees, die weten de uitslag toch vaak?
Beetje lucky countertjes van Nederland en Duitsland worstelt met vertrouwen en vorm.
Maar je had wel gelijk, heb je al een voorgevoel voor vanavond?
Vind ik leuk
vrijdag 12 oktober 2018 om 11:41
Google betaalt wekelijks huiiswerk van $ 8152 tot $ 10396. Ik verdien de eerste maand van $ 31952 in deze baan voor het werken 2 uur per dag. Ik ben een fulltime universiteitsstudent en alleen dit werk in deeltijd. Iedereen zou nu effectiever meer online kunnen verdienen door de instructies op deze blog te lezen..



➤➤➤➤➤➤➤➤➤➤ w­w­w.M­a­x­P­a­y­9.C­o­m
Vind ik leuk
Lulookmee +1359
vrijdag 12 oktober 2018 om 13:23
Dat dubbele paspoorten gedoe komt mij mijn strot uit..... geen mensen meer selecteren met een dubbel paspoort.... tenzij ze bewust met zijn hart voor Oranje kiezen.... en anders opzouten.... hoe goed je ook bent
Vind ik leuk
DeNeutrale +283
vrijdag 12 oktober 2018 om 14:30
Groeneveld moet gewoon de gehele eerste helft spelen. Ik verwacht een klinkende overwinning van Oranje. Duitsland heeft flink ingeboet aan kwaliteit, hetgeen op het WK te merken was!
Vind ik leuk
Cookee +12953
vrijdag 12 oktober 2018 om 15:26
"Ingeboet aan kwaliteit?"

Maar zij waren er wel en wij niet, ze liepen fluitend door de kwalificatie.
Vind ik leuk
Cookee +12953
vrijdag 12 oktober 2018 om 15:15
Nou dat zegt meteen wat voor iemand Valentijn is.
Een manipulatief kreng.
En wat nou als hij die minuut speelt en nooit weer opgeroepen wordt?
Ik heb liever dat een land mij echt wil gebruiken dan MISbruiken.
Dat ventje van H'veen toen, die Marokaan is nooit weer opgeroepen, rechtsbuiten meen ik. Daar ben je lekker mee Valentijn.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws