Update: 'Henry vrijdag voor het laatst op bank bij België, maandag presentatie'

    Update: 'Henry vrijdag voor het laatst op bank bij België, maandag presentatie'

    vrijdag 12 oktober 2018 om 14:10

    Roberto Martinez weet nog niet of Thierry Henry volgende week dinsdag tegen Oranje op de bank zit bij de Rode Duivels. De assistent-bondscoach staat in de nadrukkelijke belangstelling van AS Monaco, dat op zoek is naar een opvolger van Leonardo Jardim.

    België neemt het vrijdag op tegen Zwitserland en vier dagen later volgt de derby tegen het Nederlands elftal. Op de persconferentie werd aan Martínez gevraagd hoelang hij denkt dat Henry nog actief is bij België. "Ik kan alvast garanderen dat hij naast mij op de bank zit tegen Zwitserland", aldus Martínez geciteerd door Het Nieuwsblad. "Wat daarna? Vraag me dat daarna nog eens."

    Henry werd vorige week in verband gebracht met Aston Villa, maar Monaco ligt op pole position. "Elke keer dat we samenkomen met de nationale ploeg is er wel een nieuw bericht rond Thierry Henry", vervolgt de bondscoach. "Dat is nu niet anders. Maar ik weet natuurlijk ook dat er een speciale band is tussen Thierry en Monaco (de eerste profclub waar Henry voetbalde, red.)."

    Update 14.10 uur: Het heeft er alle schijn van dat Thierry Henry dinsdag inderdaad niet meer op de bank zit bij België wanneer de Rode Duivels het opnemen tegen het Nederlands elftal. Volgen L'Équipe zal Henry er vrijdagavond nog wel bij zijn als België het opneemt tegen Zwitserland. Volgens het Franse medium vertrekt Henry zaterdag en wordt hij maandag gepresenteerd als opvolger van Leonardi Jardim bij AS Monaco.

    Poll

    Zou Henry de juiste persoon zijn om coach te worden van AS Monaco?

    (386 stemmen)

    Plaats een reactie

    vrijdag 12 oktober 2018 om 11:01
    De Rode Duivels hebben Henry niet nodig om Oranje een (voetbal)lesje te leren.
    Vind ik leuk
    Analyse075 +860
    vrijdag 12 oktober 2018 om 11:07
    Onderschatting is dodelijk. Belgie heeft een wereld team. Om oranje een lesje te leren in het voetbal moeten ze Nederland zeker niet onderschatten anders gaat het mis en er gaat al zoveel mis, qua voetbal in Belgie.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 11:08]
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 14:18
    Wereld team wat overdreven. Het blijven wafelknagers.
    Vind ik leuk
    AFCA G.G. +1806
    vrijdag 12 oktober 2018 om 14:39
    Als Belchinees zegt dat België gaat winnen, zou ik mijn geld daar maar op in zetten
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 14:54]
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:05
    Match Fixing door Bel-Chinezen,
    Al die Belgen zijn omgekocht!
    Vind ik leuk
    AFCA G.G. +1806
    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:06
    En nog steeds geen wereldkampioen worden 😂
    Vind ik leuk
    Balls +190
    vrijdag 12 oktober 2018 om 11:09
    Ha ha, wat een arrogantie... we gaan t zien kerel.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 11:17
    Zelfs tegen het b-team van de Belgen hebben we niets te vertellen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 11:50
    Ik adviseer België om Nederland zeker te onderschatten. Want dan gaan wij echt over jullie heen. Wij hebben een paar big time-talenten die gaan verassen. Ik voorspel een 1-2 nederlaag voor jullie. Mark my words.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 13:00
    Speel jij in het Nederlands Elftal?
    Vind ik leuk
    Leozao +1415
    vrijdag 12 oktober 2018 om 11:03
    Hijzelf zal zich wel de juiste persoon vinden... Lijkt me ook iets interessanter dan wat hij nu doet.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 11:04
    Wat zal ik blij wezen als het volgende week is en er weer overal competitie voetbal is i.p.v. dat internationale voetbal. IK heb er nou eenmaal niks mee, maar ieder z,n mening natuurlijk.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 11:09
    De eindrondes Wk's en EK's zijn leuk maar de weg er naar toe echt niet, steeds weer die onderbrekingen van competities en Europees voetbal.
    Vind ik leuk
    Analyse075 +860
    vrijdag 12 oktober 2018 om 11:52
    Knockout systeem invoeren en geen poules meer. Dan is dat saaie interlandvoetbal weg en komt de spanning terug. De slechtste 128 landen reduceren naar 8 dan stroomt de rest in en heb je maar twee a drie interlandperiodes nodig om je te kwalificeren.
    Vind ik leuk
    stratumseind +166560
    vrijdag 12 oktober 2018 om 14:27
    ik ben exact dezelfde mening maar als ik jou recente reacties lees na de afgelopen voetbalweken zag ik dat je alles behalve blij over kwam......
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 14:54
    En hoe zou dat komen stratumseind?
    Nu geen onzin schrijven want daar is het onderwerp waar jij het nu over hebt ( althans voor mij en vele andere Feyenoord supporters ) veel te gevoelig voor.
    Vind ik leuk
    stratumseind +166560
    vrijdag 12 oktober 2018 om 16:07
    ik heb zo n donkerbruin vermoeden dat dat ligt aan het feit dat het in het rotterdamse nog niet zo wil lopen als jullie het graag zouden willen zien......
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 16:26
    Laat jij het met je donkerbruin vermoeden nou helemaal goed hebben. En ter aanvulling, er wordt niets aangedaan want van Bronckhorst is te laf om b.v. Ayoub eens een kans te geven i.p.v. Clasie of Vilhena.
    En een beetje TD had allang zijn visie laten schijnen maar hij zit alleen maar op dat ere terras met z,n vrouw en daarna verdwijnt hij als een speer, na eerst de nodige versnaperingen naar binnen te hebben gewerkt want betalen doen anderen wel voor hem.
    Maar wees eerlijk stratumseind, bij elke andere club waar iets aan de hand is daar zegt een TD toch iets, maar het laatste wat Martin van Geel in het openbaar heeft gezegd was op 18 juli tijdens een interview met RTV Rijnmond.
    Vind ik leuk
    Cookee +10670
    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:41
    Ben helemaal uit mijn ritme.
    En deze potjes gaan nergens over.
    Vind ik leuk
    Analyse075 +860
    vrijdag 12 oktober 2018 om 11:12
    Belgie heeft een waanzinnig goed elftal. Ik vraag me alleen af of ze met hun sterkste elf gaan beginnen. De match tegen Zwitserland is een belangrijke en tegen Nederland niet.
    Vind ik leuk
    Adjab +817
    vrijdag 12 oktober 2018 om 14:35
    Ook Nederland zou niet met het sterkste team beginnen denk ik. Ik hoop dat die huiler Courtais wel mee doet 😁😜
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26325
    vrijdag 12 oktober 2018 om 11:23
    Haha wilde hij Henry opstellen dan tegen Oranje? De rol van een assistent bondscoach moet je ook weer niet overschatten.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 11:32
    Ah, de Belgen. De levende stukjes minderwaardigheidscomplex die al hun buurlanden beledigen door ze te beschuldigen van zaken waar ze helemaal niet schuldig aan zijn, zoals arrogantie en dergelijke... Om vervolgens zèlf dat gedrag wèl daadwerkelijk te vertonen, en dan ook meteen in extreme mate, zodra daar de kans voor is.

    Ik hoop dat we dat zielige teringvolkje met hun zwaar overgewaardeerde team van de mat gaan vegen.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 11:32]
    Vind ik leuk
    13 +13181
    vrijdag 12 oktober 2018 om 14:32
    Triest om een volk, welk dan ook, zo te noemen.
    Vind ik leuk
    Cookee +10670
    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:45
    Ik vind Belgen sympathiek, maar ik zit er 300 km van af.
    IN het zuiden daar plagen Belgen Nederlanders nog wel eens, met ons voetbal-falen begreep ik, dus wellicht komt het Hert uit het zuiden.
    Een cambuur-hert zou dit niet zeggen.
    Vind ik leuk
    3Bier +8657
    vrijdag 12 oktober 2018 om 14:37
    Hee dat doet me ergens aan denken, dit speelt momenteel in Nederland ook.
    Vind ik leuk
    Adjab +817
    vrijdag 12 oktober 2018 om 14:38
    Nou nou met dat 1e daar heb je gelijk in met het 2e zwak je het weer af helaas
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:03
    Leg uit? Wat maakt het Belgische elftal zo fascinerend, kijkend naar het WK?

    Zijn het de klinkende zeges tegen nietszeggende prut als Tunesië en Panama? Of de wedstrijd tegen Engeland die beide teams eigenlijk niet wilden winnen?

    Was het de pot tegen Japan, de nummer 61 van de wereld die ze er zelfs al uit had geknikkerd als de Jappen zich niet te vroeg in de volgende ronde hadden gewaand?
    Of de tragische wedstrijd tegen Brazilië, waarvan de eerste helft de enige 45 minuten waren waarin België enigszins professioneel presteerde, terwijl het doorstaan van de tweede helft één grote geluksopgave was?

    De 'wereld'spits Lukaku, koning kleine landjes pesten, die geen pepernoot heeft geraakt tegen de echte tegenstanders? Hazard die zich altijd stukdribbelt omdat dribbelen het enige is dat hij nou echt goed kan, en zodoende eveneens geen goal heeft gemaakt tegen serieuze opponenten (behalve dan een penalty...)?

    Is het hun hoge positie op de FIFA Ranking, vergaard door 100en oefenpotjes tegen de #120 van de wereld of lager?

    Als dit WK niet 90% van alle traditioneel goede landen er in de groepsfase al uit had gelegen, was dat hele België nooit zo ver gekomen. Meunier is de enige Belg die serieuze indruk heeft gemaakt en hij zal niet meedoen dinsdag.

    België is niet zo goed als we denken en we kunnen ze gewoon een pak slaag geven als onze spelers zelf gewoon op hun kunnen presteren.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 15:04]
    Vind ik leuk
    Adjab +817
    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:16
    Allemaal waar bedankt voor lange uitleg maar dat neemt niet weg dat de opmerking zielig teringvolkje het geheel afzwakt en nu nog steeds. Dus de lange uitleg had je kunnen vermijden
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 12:18
    Thierry Henry is veruit de meest geschikte kandidaat voor AS Monaco. Hij heeft veel affiniteit met de club. Aangezien hij er zelf de jeugdopleiding heeft genoten. Ook denk ik dat hij goed kan levelen met de talenten die de Monegasken altijd laten doorbreken. Henry geldt natuurlijk als een van hun voorbeelden.
    Ik hoop dat hij een mooie trainerscarrière tegemoet gaat. Zijn spelopvatting is altijd aanvallend. Dat is al een dik pluspunt.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 14:17
    Ik hoop het voor beiden, maar hij heeft als manager natuurlijk nog niets bewezen en in die zin is het interessant om eens te kijken wat hij er de komende tijd van bakt.. Het is wel mooi om te zien dat ook ex-topspelers als Gerrard (Rangers), Lampard (Derby) en Henry zulke ambities hebben, Terry wordt nu eerst assistent bij Villa, maar zal ongetwijfeld ook de ambitie hebben om ooit hoofdcoach te worden.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 14:19]
    Vind ik leuk
    stratumseind +166560
    vrijdag 12 oktober 2018 om 14:15
    Als dat zo zou zijn waarom zit ie dan vandaag nog op dat belgisch benske?
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 14:19
    Omdat de voorbereiding op de wedstrijd tegen Zwitserland al in volle gang is en het een wedstrijd om de nations league is. De wedstrijd tegen Nederland is een oefenwedstrijd dus vandaar misschien Stratum.
    Vind ik leuk
    stratumseind +166560
    vrijdag 12 oktober 2018 om 14:20
    zou zo maar kunnen maar denk je dat het van zo n enorm belang is dan dat hij vanavond nog op de bank zit als assistent?
    Vind ik leuk
    13 +13181
    vrijdag 12 oktober 2018 om 14:33
    Netjes met elkaar afsluiten voor alle betrokken partijen beter.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 14:16
    Ik hoop het, hij was een fantastische speler maar dat maakt je nog geen fantastische trainer. Denk wel dat de spelersgroep respect zal hebben als hij binnenkomt.
    Vind ik leuk
    Socrates +635
    vrijdag 12 oktober 2018 om 14:32
    Fijne poll...Who cares?
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:14
    Wij komen er aan de tijd dat ze weer echt rekening gaan houden met Oranje .
    Is Coming .
    Vind ik leuk
    Ron83 +203
    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:30
    Mijn gevoel zegt geen goede match... maar ja wat is mijn gevoel😋
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws