Koeman: Geen probleem als daar een, twee, drie of vier debutanten tussen zitten

Koeman: "Geen probleem als daar een, twee, drie of vier debutanten tussen zitten"

Gepubliceerd: vrijdag 12 oktober 2018 om 12:58vr 12-10-2018 om 12:58

Ronald Koeman werkt met een fitte Oranje-selectie toe naar de Nations League-wedstrijd tegen Duitsland (zaterdag). Over zijn vier debutanten is hij tevreden.

Denzel Dumfries, Pablo Rosario, Steven Bergwijn en Arnaut Danjuma Groeneveld trainen deze week allemaal voor het eerst mee bij het Nederlands elftal. "Ja, ik zou ze allemaal op durven stellen. Lijkt me logisch. Als je spelers selecteert heb je er vertrouwen in", laat Koeman weten op de persconferentie in Zeist.

"Ze maken allemaal een prima indruk", verklaart Koeman. "Ze worden erg goed opgenomen door de andere jongens, dat gaat perfect. Die jongens, met name van PSV en ook Ajax, kennen het hoogste niveau door hun ervaring in de Champions League en passen zich prima aan."

Koeman weet nog niet wie hij laat debuteren tegen Duitsland. "Dat ligt ook aan wat je wil, hè. Ik kijk naar posities en hoe ik een elftal wil neerzetten. Daar maak ik keuzes op. Ik heb er geen problemen mee als daar een, twee, drie of vier debutanten tussen zitten."

Plaats een reactie

vrijdag 12 oktober 2018 om 13:02
Ik denk dat Nederland 3-1 van Duitsland gaat winnen. Bergwijn en 2x de Ligt.
Vind ik leuk
vrijdag 12 oktober 2018 om 13:09
Cillessen
Dumfries De Ligt Van Dijk Van Aanholt
Frenkie Wijnaldum Strootman
Promes Depay Bergwijn
Vind ik leuk
jepo10 +736
vrijdag 12 oktober 2018 om 13:12
Met Strootman erin moet dit een vertraagde 1 april grap zijn
Vind ik leuk
vrijdag 12 oktober 2018 om 13:13
Rosario mag ook😁
Vind ik leuk
jepo10 +736
vrijdag 12 oktober 2018 om 13:23
Daar teken ik voor!
Vind ik leuk
stratumseind +191506
vrijdag 12 oktober 2018 om 13:02
Zet die van psv maar lekker 2 potjes op het bankje koeman.
Vind ik leuk
Prof(.) +268
vrijdag 12 oktober 2018 om 13:11
De ervaring die ze hierdoor krijgen is veel waardevoller dan de extra rust die die (jonge) gasten krijgen. Als ED club moet je dit soort wedstrijden altijd koesteren.
Vind ik leuk
stratumseind +191506
vrijdag 12 oktober 2018 om 13:48
totdat een belangrijke speler in een nietszeggend oefenpotje iets af scheurt....
De club is dan de lul
Vind ik leuk
lexy88 +1553
vrijdag 12 oktober 2018 om 18:21
Als je je dan toch niet afmeld met een zgn. liesblessure en dan alsnog wordt opgeroepen, is het minste wat je kunt doen je team helpen en gewoon spelen..
Vind ik leuk
stratumseind +191506
vrijdag 12 oktober 2018 om 18:22
gewoon lekker banken
Vind ik leuk
Koeien +3338
vrijdag 12 oktober 2018 om 13:11
Waarom zou je dat als PSV fan willen? Sparen voor de CL ofzo?
Vind ik leuk
stratumseind +191506
vrijdag 12 oktober 2018 om 13:48
of voor de knvb beker, rkc thuis is geen sinecure
Vind ik leuk
vrijdag 12 oktober 2018 om 13:03
Toch mijn geld maar op Duitsland gezet
Vind ik leuk
oke dan +4528
vrijdag 12 oktober 2018 om 13:06
Zonde van je geld dan
Vind ik leuk
vrijdag 12 oktober 2018 om 13:08
Dat moet nog blijken,Nederland heeft wel een hoge quotering 4.10 keer je inleg
Vind ik leuk
Chielus +133
vrijdag 12 oktober 2018 om 13:04
Alle vier verdienen ze het om minuten te krijgen.
Vind ik leuk
vrijdag 12 oktober 2018 om 13:08
Van mij mogen alle Ajax spelers op de bank. Je wilt echt niet hebben dat ze geblesseerd raken.
Vind ik leuk
Breur +5
vrijdag 12 oktober 2018 om 13:17
Cilessen

Dumfries - de Vrij - van Dijk - Ake

Rosario - F de Jong - Wijnaldum

Memphis - Bergwijn
Vind ik leuk
piet potlood +2256
vrijdag 12 oktober 2018 om 14:13
hee 1 van de 17 mln, je hebt er nogal vertrouwen in dat je denkt het met 10 man te kunnen doen.
Vind ik leuk
vrijdag 12 oktober 2018 om 13:37
Cilessen

Dumfries de ligt de vrij van dijk ake

Rosario. De jong

Wijnaldum

Memphis. Groeneveld/bergwijn
Vind ik leuk
Stom +536
vrijdag 12 oktober 2018 om 14:01
Cilessen
Dumfries | De Ligt | Van Dijk | Van Anholt
Rosario | F. De Jong
Wijnaldum
Promes | Babel | Memphis

4-3-3 met de punt naar voren. 80e minuut Groeneveld voor Promes of Babel om hem vast te leggen.
Vind ik leuk
vrijdag 12 oktober 2018 om 14:35
De selectie met de doelpuntenmakers en wissels er alvast bij.. Uitslag 3-1

Cilessen
Dumfries - De Ligt - Van Dijk (1) - Van Aanholt
Rosario - De Jong (Vilhena)
Wijnaldum (v/d Beek)
Babel (Groeneveld) - Depay (1) - Bergwijn (1)
Vind ik leuk
HupHolland +3564
vrijdag 12 oktober 2018 om 16:17
Jeetje, wat een vreselijk interview. Ten eerste is het maar een waardeloze vertaling in vreselijk slecht Duits. Ten tweede duurt het interview op deze manier wel erg lang.

Waarom synchroniseren ze dat interview niet naderhand na. Dan heb je gewoon een interview in het Duits voor Duitsers en in het Nederlands voor Nederlanders. Tijdverlies zal minimaal zijn en de vertaling zal van een kwalitatief aanzienelijk hoger nivo zijn, lijkt mij.

Stel je eens voor dat een F1 interview op deze manier in 20 talen wordt uitgezonden door mislukte vertalers.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws