Leko strijdvaardig: 'Ik was echt geschokt, maar ik zal terugvechten'

    Leko strijdvaardig: 'Ik was echt geschokt, maar ik zal terugvechten'

    vrijdag 12 oktober 2018 om 14:52

    Club Brugge-trainer Ivan Leko is afgelopen dagen verhoord in verband met illegale praktijker. Vrijdag was hij weer aanwezig op de training van zijn club en verklaarde hij keihard terug te willen vechten.

    De Kroaat belandde in een nachtmerrie toen hij woensdag werd aangehouden in het grootschalige onderzoek naar omkoping en witwassen in het Belgische voetbal. "Ik was echt geschokt. Het was vooral moeilijk voor mijn vrienden en familie. Dit is een belevenis die niemand ooit mag doormaken", tekent Knack op uit de mond van Leko.

    "Jullie hadden me hier vandaag niet verwacht? Ik schrik daarvan", vervolgde hij. "Heel mijn leven al loop ik met mijn hoofd omhoog. Ik ben ook volledig toegewijd aan deze club waarvoor ik me volledig inzet. Dit is mijn plaats."

    Leko weet niet hoe schadelijk zijn arrestatie is geweest voor zijn imago. "Ik heb er nog geen besef van. Ik ken ook de omvang niet van de schade. Ik heb twee dagen binnen gezeten. Maar ik zal terugvechten. Het is een verplichting aan mezelf om hier sterker en beter uit te komen. Ik heb dit allemaal niet verdiend."

    Plaats een reactie

    Kopstootje +8954
    vrijdag 12 oktober 2018 om 14:55
    Ik heb dit allemaal niet verdiend."

    Maar ik heb er wel genoeg aan overgehouden.
    Vind ik leuk
    Wijsneus01 +1885
    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:00
    Mits hij er een rol in heeft gespeeld. Althans daar ga jij nu al van uit. Als jij dit al weet maar de authoriteiten nog niet, moet je toch maar eens een babbeltje gaan maken daar.
    Vind ik leuk
    Kopstootje +8954
    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:03
    Mogen ze zelf uitzoeken. Ik ga hem niet verlinken.
    Vind ik leuk
    Arvin +3659
    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:29
    Als ze je aanhouden is daar echt wel een gegronde reden voor. Ik denk dat dit nog wel een staartje krijgt.
    Vind ik leuk
    SnelKookPan +8317
    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:37
    Tussen iemand met gegronde reden aanhouden en veroordelen zit dan ook weer een zee van verschil.

    In de rechtzaal tellen gezegdes als "waar rook is, is vuur" vaker niet dan wel.
    Vind ik leuk
    mcmodd +23692
    vrijdag 12 oktober 2018 om 16:28
    Als er in Brugge rrok is, dan is dat vuur nog niet in Amsterdam, of Parijs. Dat zal zich toch in Brugge bevinden. Overigens klinkt dit alsof de trainer wil zeggen dat hij van niets weet. Ik ben geneigd om hem te geloven. Totdat het tegende... etc.
    Vind ik leuk
    SnelKookPan +8317
    vrijdag 12 oktober 2018 om 16:38
    Inderdaad.
    Vind ik leuk
    JCJWZ +13851
    zaterdag 13 oktober 2018 om 02:55
    Ja zo vreselijk voor deze man, verhoord worden is natuurlijk ook het vreselijkste wat je kan overkomen en gun je niemand. Liever dood van de honger of worden verkracht maar verhoord worden en dat je daarna pas weer mag gaan en staan waar je wilt, hoe kun je zoiets ooit verwerken. Slachtofferhulp voor deze Kroaat.

    Zag ik hem nou knipogen?
    Vind ik leuk
    AFCA G.G. +1806
    vrijdag 12 oktober 2018 om 14:55
    Ben wel benieuwd wat er allemaal aan het licht gaat komen door dit schandaal. Dit is waarschijnlijk nog maar het topje van de ijsberg
    Vind ik leuk
    Michiel1913 +8750
    vrijdag 12 oktober 2018 om 14:55
    L€ko.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:03
    onschuldig dat zie je zo
    Vind ik leuk
    Leozao +1415
    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:06
    Voor twee geeltjes hou ik mijn bek!
    Vind ik leuk
    mcmodd +23692
    vrijdag 12 oktober 2018 om 16:32
    Leozao, die geeltjes bestaan niet meer, je zult trouwens moeten zakken want alles is stiekem al bekend.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 16:32]
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:09
    Als het tegen deel bewezen is ben je pas
    schuldig .
    Voor nu dus onschuldig .
    Vind ik leuk
    Pretjoodje +659
    vrijdag 12 oktober 2018 om 16:01
    En ik ben clown Bassie, dag vriendjes....
    Vind ik leuk