'Frenkie de Jong staat voor alles wat Nederlandse voetbal is: geniet iedereen van'

    'Frenkie de Jong staat voor alles wat Nederlandse voetbal is: geniet iedereen van'

    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:06

    De kern van het Nederlandse voetbal is 'creativiteit' en 'lef' en zeker niet verdedigen. Dat is dan ook de reden dat de Nederlandse voetbalfans graag kijken naar Frenkie de Jong, zo stelt directeur topvoetbal Nico-Jan Hoogma.

    "Het is niet voor niets dat iedereen zo geniet van Frenkie de Jong. Hij staat voor alles wat het Nederlandse voetbal is: Frenkie speelt met durf, zijn spel is naar voren gericht en hij is technisch heel goed. Dat willen we graag zien", aldus Hoogma in een interview met Voetbal International.

    Volgens Hoogma moeten Nederlandse ploegen zich dan ook vooral richten op aanvallen. "In onze voetbalcultuur past geen defensieve muur. We kunnen trouwens ook helemaal niet verdedigen. Nog steeds niet", stelt hij. "Mede daardoor is het goed dat Koeman bij Oranje zekerheden inbouwt, die ons minder kwetsbaar maken voor tegenstoten. Vanuit die organisatie moeten we tot het spel komen dat bij ons past. Gericht op aanvallen."

    Poll

    Heeft Frenkie de Jong al bewezen dat hij klaar is voor de Europese top?

    (27724 stemmen)

    Plaats een reactie

    AFCA G.G. +1841
    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:08
    FRENKKIEEEEEE EEEEEEEEL SALVADOOOOOOOOORRRRRRRRR
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:10
    Leuk en aardig allemaal, maar laat het maar eens een jaar lang zien in wedstrijden op een hoog niveau..
    Vind ik leuk
    AFCA G.G. +1841
    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:11
    Gaat hij dit jaar doen
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:12
    Laten we het hopen.. Maar vind de hype rondom hem een beetje overdreven....
    Vind ik leuk
    SnelKookPan +8323
    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:25
    Laat Frenkie eerst maar eens uitgroeien tot een onmisbare schakel van dit Ajax. Zoals Ziyech, De Ligt en Tadic zijn.

    Pas als een van deze 3 uitvalt is de impact drastisch.

    Het is niet zo dat hij overdreven gemist wordt nu hij even niet speelt, onze el salvador.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 15:26]
    Vind ik leuk
    Snapje? +6692
    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:50
    Wat moet die jongen laten zien dan precies? Iedereen ziet dat hij kan voetballen in de compleetste zin van het woord.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 16:21
    Behalve tegen een veel betere club zoals PSV, dan is ie onzichtbaar of zichtbaar in een negatieve zin.
    Vind ik leuk
    Dani82 +1668
    vrijdag 12 oktober 2018 om 16:28
    Dat komt omdat zijn coach hem in de verdediging had gezet.
    Vind ik leuk
    Julio-dvd +1992
    vrijdag 12 oktober 2018 om 16:51
    Daar deed ie inderdaad alles waar het Nederlands voetbal voor staat: zijn mannetje laten lopen, te veel ruimte geven en niemand aanpakken. En daarna verbaasd om je heen kijken :)
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 oktober 2018 om 07:43
    Je bedoeld zeker Vilhena.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 21:24
    Ei
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 oktober 2018 om 07:41
    Haha Frenkie is beter en 3x zoveel waard dan dat hele middenveld van PSV. Of denk je dat de scouts van de Europese topclubs het verkeerd zien en beter naar jou kunnen luisteren. 🤣🤣🤣
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:32
    Dat is de media voor je :). Zowel de speler als de club doen niet echt mee aan de hype.
    Vind ik leuk
    AjaxN01 +322
    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:53
    De hype rond Messi was destijds ook héél erg overdreven.. ik hoorde het veel mensen beweren, te klein, niet bestand tegen de druk en geen partij voor echte verdedigers. En zie.. Frankie Rijkaard stelde 'm gewoon op.

    #dragontattoo73. Helemaal juist.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:54
    Die hype is positief. De eredivisie moet het hebben van transfers om de aansluiting te maken met de rest van Europa. Commercie en tv-gelden brengen nooit voldoende op en als we daar op varen gaan we naar de kelder.

    Iedere euro die we verdienen aan uitgaande transfers betekend een financiële injectie voor de eredivisie die we hard nodig hebben. Nu alleen nog een iets socialer transfersysteem binnen Nederland zoals de Engelsen doen.. dan klimmen we weer in plaats van vallen
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:59
    De Eredivisie moet het er niet van hebben alleen PSV en Ajax profiteren derest loopt steeds verder achter maar verder heb je gelijk hoor
    Vind ik leuk
    Zultkop +5108
    vrijdag 12 oktober 2018 om 16:25
    Na de Brexit zullen er wel minder spelers van het vasteland naar Engeland verkassen. Dat zal minder vanzelfsprekend zijn en een stuk duurder worden voor de engelse clubs (mag ik aannemen). In ieder geval een kaper minder voor onze talenten.
    Vind ik leuk
    pinkelman +4180
    vrijdag 12 oktober 2018 om 18:41
    Typerend dat hij niet, maar wel Boadu van AZ tot de beste 60 talenten van de wereld gerekend wordt volgens de Guardian.
    Tevens als Calvin Stengs na de winterstop terug keert zal het met hem ook niet lang duren want dat is een extreem goed talent wat je niet vaak ziet.

    https://www.theguardian.com/football/ng-interactive/2018/oct/11/next-generation-2018-60-of-the-best-young-talents-in-world-football
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 18:46
    Gaat om spelers onder 20 frenkie is 21
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:26
    Hij is nog jong, ik heb buiten Ziyech geen vooruit denkende speler gezien als Frenkie.
    Mason was er ook zo een, maar buitenlands.
    Ook de lang geblesseerde Sinkgraven is nog niet afgeschreven.voetballers met meer gogme, stappen vooruit denken.
    alleen je medespelers moeten het begrijpen.
    hoog niveau...., hij komt net kijken en Ajax en nu de wereldtop is overtuigd.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:26
    Nee hij is DE Jong
    Vind ik leuk
    PinoyDenHaag +5195
    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:31
    Ik snap wat je bedoelt hoor, maar deze jongen is echt een geboren voetballer. Als die heel blijft wordt het echt een hele grote.
    Vind ik leuk
    JanvdLisme +1132
    vrijdag 12 oktober 2018 om 16:10
    Wat Frenkie doet op het veld, doe jij bij je werkgever/ studie. Gewoon prima presteren zonder tot het uiterste te gaan. Dat kost hem verder geen enkele moeite. Ik voorspel jou dat hij dit de komende 15 jaren moeiteloos gaat doen. Hij hoeft het dus niet een heel jaar te laten zien aan ons.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 19:21
    Blablabla! Geniet er gewoon van man! Fantastische speler om naar te kijken!
    Vind ik leuk
    Leeuw +5786
    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:11
    Je hebt bijna een record te pakken door het artikel binnen 2 minuten te lezen en te reageren. :-)
    Vind ik leuk
    AFCA G.G. +1841
    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:13
    Het zijn twee alinea's en een inleiding, dat duurt niet zo lang
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:16
    Bij hem wordt er automatisch een bericht geplaatst wanneer er een bericht over de jong wordt geplaatst (ongeveer 50x per dag).
    Vind ik leuk
    AllAdIn +16658
    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:25
    Ik had het binnen 30 seconden gelezen, maar ik hoef niet zo nodig als eerste te reageren.. ;-)
    Vind ik leuk
    rexxo +860
    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:16
    Krijg je bonus likes als je binnen 2 min reageert?😁
    Vind ik leuk
    AFCA G.G. +1841
    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:41
    Ik krijg er voor betaald
    Vind ik leuk
    Leeuw +5786
    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:09
    Hoogma is veels te laat met zijn Frenkie topic. Enkele weken geleden was dit meer dan normaal, maar goed. We gunnen deze jongen het beste in Oranje.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:10
    eindelijk weer eens frenkie nieuws duurde erg lang dit keer
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:11
    Wordt een top speler alleen niet bij Utreg.
    Dat is dan wel weer jammer .
    Vind ik leuk
    DBCooper +107
    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:12
    Weet iemand ondertussen al wie Frenkie de Jong is?
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:18
    Is dat niet die broer van Luuk of hoe heet die ook alweer? die rood pakte in de verloren kampioenswedstrijd afgelopen april>>>
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:20
    Siem?
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:21
    Oja ;P
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:22
    Alleen was Siem wel kampioen geworden.
    Vind ik leuk
    Peterfc +795
    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:12
    Welja meneer Hoogma, voer de druk nog een beetje op!! Frenkie is ook mijn favoriet maar laat hem eerst eens fit worden en laat hem bij Nederland aan de kant totdat hij fit is.
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4464
    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:13
    FrenkGod Messias
    Vind ik leuk
    3Bier +8657
    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:17
    FrenkGod it's friday!
    Vind ik leuk
    Leozao +1446
    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:16
    Frenkie de Jong staat voor alles wat AJAX voetbal is: geniet iedereen van
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:21
    Frenkie moet eigenlijk in de goal staan. Lekker van achteruit opbouwen.
    Vind ik leuk
    De fries +768
    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:16
    We kunnen niet verdedigen , gaan we lekker aanvallen !! Dit is een tactische vondst hoor ... het Nederlandse voetbal komt er wel !
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:16
    Wordt GROOT
    Vind ik leuk
    Bizzy +20727
    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:18
    Het is toch wat. We leggen ons lot in handen van dit ventje. Moet niet gekker worden.
    Vind ik leuk
    yabba1000 +947
    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:20
    We kunnen niet verdedigen?? Dijk? De ligt? De vrij?
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:24
    + Aké die nu 45 milj waard is volgens Engelse clubs
    Vind ik leuk
    Cookee +10671
    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:25
    Kunnen niet verdedigen nee, als we dat wel konden dan hoefden er geen 3 te staan op 1 spits.
    Vind ik leuk
    Oeb +37
    vrijdag 12 oktober 2018 om 16:24
    ook verdedigen doe je als team,zijn wij indd niet zo goed in
    Vind ik leuk
    Frotnek +463
    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:22
    Www.frenkieprimeur.nl misschien een idee ?
    Vind ik leuk
    Wijsneus01 +1890
    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:22
    Zo, heftige uitspraak van Directeur Top voetbal dat Nederland niet kan verdedigen. Zullen de verdedigers en trainers etc blij mee zijn. Kon zo een uitspraak zijn van een lijmsnuiver hier op VP.
    Vind ik leuk
    Frotnek +463
    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:29
    Wie zegt dat hij geen lijm snuift 😉
    Vind ik leuk
    Cookee +10671
    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:23
    Prima woorden van Nico-Jan, zo is het wij kunnen creatief zijn maar niet verdedigen en helemaal niet met 3 man die naar elkaar kijken.
    Die extra man kom je voorin tekort.
    Vind ik leuk
    torinofc +266
    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:28
    niemand kan een pass over 3 meter geven zoals hij, geweldenaar is het!
    Vind ik leuk
    diekertjedap +4347
    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:29
    ja, daar kan willem 2 best trots op zijn.
    Vind ik leuk
    Ron83 +203
    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:29
    Dhr Hoogma... wat heeft deze man eigenlijk gepresteerd. Vind het nog steeds onbegrijpelijk dat die man daar zit. Pols dan een Hiddink, van gaal, Rijkaard, Seedorf ofzo...
    Vind ik leuk
    chuckie88 +1914
    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:29
    "Wij kunnen ook totaal niet verdedigen" een opmerking die we wel vaker gelezen en gehoord hebben.... toch best vreemd dat we een prima keeper (top 10 van Europa?) hebben en 3 van de beste CV van Europa (van Dijk, De Ligt en De Vrij).... misschien heeft het een en ander ook te maken met de speelwijze van Oranje en Ajax door de jaren heen... nl pressing spelen en aanvallend, waardoor altijd enorm veel ruimte in de rug is van de verdediging... Ik weet zeker dat als wij 20 jaar catenaccio hadden gespeeld wij ook prima kunnen verdedigen. het een kan je gewoon niet los zien van het andere... kan maar zo zijn dat Duitsland of Belgie ons komende wedstrijden weer uit counteren en dan roept iedereen dat we te naïef spelen . Toch liever dat dominante voetbal dan dat saaie verdedigen... Binnen 3 jaar staan we gewoon weer in de top 10, en ik denk zelfs top 5 van de Fifa ranking.. mark my words
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 15:30]
    Vind ik leuk
    SanKev +761
    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:36
    Verdedigend spel past niet bij onze voetbalcultuur... Het past wel binnen onze mogelijkheden. Misschien moet je naar je mogelijkheden voetballen in plaats van naar een (momenteel) onhaalbaar ideaalbeeld.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:38
    Oranje ontbrak op het laatste WK en ook de voetbalresultaten van Oranje zijn al jarenlang niet best. Desalniettemin zijn er in Nederland een grote groep personen en voetbalkenners die zeker menen te weten dat Oranje de komende jaren weer bij de top van Europa gaat behoren. Waarop dat gebaseerd is, mag Joost weten. Alsof andere voetballanden stil staan en geen talenten hebben à la Franky de Jong. De zelfoverschatting en hoogmoed komt als vanouds weer snel bovendrijven bij deze kenners.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 15:39]
    Vind ik leuk
    Oeb +37
    vrijdag 12 oktober 2018 om 16:37
    Duitsland speelde WK,en resultaten voor WK waren jarenlang goed,kortom laat t verleden t verleden,zegt dus niks. We hebben momenteel betere spelers/talenten dan aantal jaren geleden. Tuurlijk staan andere landen niet stil,maar om nu te zeggen dat we onszelf aan t overschatten zijn en hoogmoedig zijn? Nee ,dr is gewoon weer een beetje hoop,en terecht!
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:39
    hopelijk speelt die morgen!
    Vind ik leuk
    El Cazador +6128
    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:48
    FRENKIE bericht 2.002.011, FRENKIE is hot
    Vind ik leuk
    stratumseind +166603
    vrijdag 12 oktober 2018 om 16:02
    Een dag zonder frenkie topic is als een dag zonder fleske bier
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 16:10
    Frenkie nog paar jaar in Amsterdam Aub
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 16:57
    Oom naar ons
    Vind ik leuk
    isnake +2387
    vrijdag 12 oktober 2018 om 17:08
    Frenkie de Jong staat voor alles wat Nederlandse voetbal is.

    Dat is momenteel niet zo veel.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 17:08]
    Vind ik leuk
    HansVites +4807
    vrijdag 12 oktober 2018 om 17:45
    Die gast heeft 1 aardige interland gespeeld maar sommigen doen net of de nieuwe Johan Cruijff is opgestaan.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 18:06
    Als Oranje niet kan verdedigen moet Koeman 11 aanvallers opstellen. Geheid dat Oranje de kwalificatie ronde gemakkelijk doorkomt en op sporttoernooien de titel pakt. Wat Frenkie de Jong betreft; het is duidelijk dat hij kan voetballen, maar dat kunnen de tegenstanders ook. Tegen Frankrijk leidde hij bijna de 3 - 1 in door balverlies ip het middenveld. Het is dat Mbappe niet de juiste keuze maakte, zodat Virgil van Dijk een doelpunt voorkwam.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +28036
    vrijdag 12 oktober 2018 om 18:30
    Hij staat voor alles wat het Nederlandse voetbal is: Frenkie speelt met durf, zijn spel is naar voren gericht en hij is technisch heel goed.

    Als hij staat voor alles wat het Nederlandse voetbal is, waarom is hij dan de enige Nederlandse voetballer met die kwaliteiten?
    Ik vind het een kutverhaal, Hoogma.
    Vind ik leuk
    Ray01 +71
    vrijdag 12 oktober 2018 om 21:09
    Laat Frenkie maar eerst zijn eerste 15 a 20 interlands spelen en dan pas svp praten en oordelen.. Dank !
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws