Belgische arbiter doet verhaal: 'Bijna elk duel is voor de aftrap al gespeeld'

    Belgische arbiter doet verhaal: 'Bijna elk duel is voor de aftrap al gespeeld'

    vrijdag 12 oktober 2018 om 18:31

    Een scheidsrechter heeft anoniem zijn verhaal gedaan in België over het omkoopschandaal dat de Belgische competitie al een aantal dagen in de wurggreep heeft. 

    Deze week werden er in België diverse mensen opgepakt. Trainers, scheidsrechter, zaakwaarnemers, allemaal werden ze ondervraagd door de politie. Tegenover RTL laat de arbiter zich uit over de druk van spelers en clubvoorzitters tijdens een wedstrijd. "Er is bijna geen enkele wedstrijd die niet gefixt is of vooraf nog niet gespeeld is. Het zou leuk zijn als je me laat winnen, het zou leuk zijn als je me laat verliezen."

    "De wedstrijden worden niet gefixt door de arbiters, maar door de clubvoorzitters zelf. De voorzitters kennen elkaar, ontmoeten elkaar en beslissen vooraf over de uitslag. Bijvoorbeeld wanneer een ploeg het hele seizoen met dezelfde ploeg heeft gespeeld en dan plots in de beslissende fase met jonge voetballers gaat spelen. Of als een speler een enorme kans mist of een doelman zwaar in de fout gaat. Op dat niveau begaan doelmannen geen enorme blunders, die zijn vooraf afgesproken."

    Het motief is volgens de anonieme scheidsrechter simpel: geld. "Hoe het gebeurt? Soms betaalt de voorzitter van de ene ploeg de winstpremie van de verliezende ploeg. Ploegen krijgen dus winstpremies om te verliezen. Dan heb ik het over eerste klasse, maar net zo goed over derde provinciale. Maar een scheidsrechter gaat nooit naar een wedstrijd met als doel om de boel te belazeren."

    Plaats een reactie

    Potjan3 +714
    vrijdag 12 oktober 2018 om 18:33
    Flinke klap voor de Belgen.competitie leek eindelijk in de lift te zitten.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +32139
    vrijdag 12 oktober 2018 om 18:46
    Weten we meteen waar dat aan lag.... het benodigde geld kwam dus van criminelen... nu eens ff de boel in Portugal doorlichten.... daar gebeuren ook dingen die het licht niet kunnen verdragen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 18:48
    Waar wel? Alleen Portugal en Belgie?

    Dat zou een onnozele gedachte zijn.

    Geld maakt meer kapot dan je lief is.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +32139
    vrijdag 12 oktober 2018 om 18:49
    Handig spul dat geld....
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 19:45
    Nu verklaart het dus waarom Belgie ineens beter is dan Nederland en dat Ruud Vormer ineens zo goed is!!
    Vind ik leuk
    Truth +3019
    zaterdag 13 oktober 2018 om 05:04
    Goeieke 😂👍
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9765
    vrijdag 12 oktober 2018 om 18:57
    Het geld zou ons ten dienste moeten staan, maar wij allen verafgoden de poen.......de voetbalwereld staat er bol van en is wat dat aangaat een uitstekende reflectie van "hoe het in de echte wereld" ook toegaat......
    Wij, "met z'n allen" kiezen hier voor kennelijk ....

    Met dat kapot maken heb je het letterlijk goed weergegeven.
    Kijk maar naar onze voedsel en farmaceutische industrie bijvoorbeeld.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 18:58]
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 19:52
    Het wordt steeds droeviger op deze planeet.
    De ene werkt voor een cent per dag en de ander voor 1 miljoen.
    Dieren gaan door de gehakt molen, als afval.

    Het geld maakt de mensen helemaal gek.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 19:52]
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9765
    vrijdag 12 oktober 2018 om 20:12
    We leven in een morbide wereld.
    Als je mensen snel vermoord, met een mes of een pistool, ga je de gevangenis in of krijg je de doodstraf. Vermoord je mensen langzaam, middels de verkoop van sigaretten, alcohol, geneesmiddelen en voedsel dan wordt je rijkelijk beloont met geweldige bedragen en krijg je een lintje, als je het moorden maar lang genoeg en succesvol doet......
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 20:12]
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 oktober 2018 om 01:22
    De mens is zelfdestructief, dus zelfdestructie of moord, daar zit toch een nuance verschil tussen...
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9765
    zaterdag 13 oktober 2018 om 07:39
    Als je ( fabrikant ) weet dat je ( verslavend ) product ( sigaretten ) op den duur voor veel mensen betekent dat ze kanker krijgen, dan is dat gewoon moord met voorbedachte rade, motief: Geld.

    Mensen die dat soort producten nog steeds gebruiken kan je inderdaad wel als destructief beschrijven, dat ben ik volledig met je eens.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 13 oktober 2018 om 07:41]
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 oktober 2018 om 09:02
    Het menselijk bestaan is een verschrikkelijke ziekte die onherroepelijk eindigt met de dood.

    Gerard Reve
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9765
    zaterdag 13 oktober 2018 om 09:04
    Prachtig !
    Fantastische schrijver.
    Bedankt.
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 oktober 2018 om 20:29
    Dat is wel zo.

    Maar waarom zeggen ze dan, dat de schoorstenen moeten roken? Waarom rijden er dan auto's op benzine? Waarom bestaat de MCDonalds nog?
    En waarom mogen Coca Cola en Heineken nog steeds reclame maken?
    Waarom kun je in NL jointjes kopen? En waarom is vuurwerk nog steeds niet verboden?

    En oh ja, in het verkeer vallen duizenden doden, elk jaar.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9765
    zaterdag 13 oktober 2018 om 22:00
    Dat zijn allemaal afwegingen die wij als samenleving samen moet overwegen.
    Dat is een hele leuke materie, wat je je feitelijk af zit te vragen: "hoe ver moeten we gaan, waar ligt de grens" wat zijn de gevaren als Geld altijd op de eerste plaats komt ?
    Ik denk dan; dat we om te beginnen, geld niet ( meer ) op de eerste plaats moeten laten komen.
    Eerst ons welzijn, dan het geld, daar moeten we een betere balans in zien aan te brengen, wereldwijd. ( een beginnetje maken )
    Maar goed, ik wil niet weg lopen met een vage theorie.
    Kijk; Cola, suiker is een product waar kanker cellen gek op zijn, Glucose in feite speelt een belangrijke rol in het ontstaan van kanker.
    Daarnaast is het een bron van ontzettend veel ziekten. ( hart/vaat en bloedsuiker problemen )
    Je zou bijvoorbeeld "suiker / glucose" zwaarder moeten belasten en dan ( nu komt het ) dat vrijgekomen geld besteden aan ons welzijn......
    Bijvoorbeeld in het onderwijs, mensen onderrichten wat goed voor je is en wat niet etc.,
    Dus je belast degene die "bevuilt" en je helpt de samenleving met kennis om toch vooral te "voorkomen" want genezen is vaak een pijnlijk en moeizaam proces. Verbieden doet niet veel, maar kennis overdragen / over bezitten, wel.
    Zoiets dus......( je moet ergens beginnen )
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 13 oktober 2018 om 22:13]
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9765
    zaterdag 13 oktober 2018 om 22:11
    We gaven ( 2010 ) in Nederland ongeveer 8,5 miljard uit aan ziektezorg welke ontstaat d.m.v. ongezond gedrag. Belast je suiker dan krijg je meer geld binnen maar kan ook bezuinigen op de zorg.....EN het draagt bij aan ons welzijn !
    Ergo: Het mes snijdt aan 3 kanten.

    In 2010 werd er in Nederland in totaal 74,9 miljard euro aan zorg uitgegeven. Dit
    zijn de totale zorguitgaven volgens de zorgrekeningen van het CBS, minus
    ‘overige welzijnszorg’ (met name kinderopvang en asielopvang). Er werd 2,8
    miljard euro besteedt aan zorg die te maken heeft met ziekten als gevolg van
    roken (zie Tabel 2). Het gaat dan om hart- en vaatziekten, beroerte, longkanker
    en chronische aandoeningen aan de luchtwegen (COPD). Hoewel roken voor
    sommige aandoeningen tot de belangrijkste oorzaak van ziekte gerekend kan
    worden, is dit toch slechts 3,8% van de totale zorguitgaven in 2010. Ook
    overgewicht, lichamelijke inactiviteit en hoge bloeddruk brengen aanzienlijke
    kosten met zich mee. Aan ziekten als gevolg van overgewicht werd 1,6 miljard
    euro uitgegeven (2,2% van de totale uitgaven). Het meeste geld werd ook hier
    uitgegeven aan hart- en vaatziekten, gevolgd door diabetes en klachten en
    aandoeningen aan het bewegingsstelsel. Aan ziekten als gevolg van inactiviteit
    werd 1,3 miljard euro uitgegeven (1,8% van de totale uitgaven). Het gaat hier
    vooral om diabetes, hart- en vaatziekten en beroerte. En aan hoge bloeddruk
    werd 2,2 miljard euro uitgegeven (3% van de totale zorgkosten) en deze kosten
    zijn vooral toe te wijzen aan hart- en vaatziekten en beroerte.
    Vind ik leuk
    Truth +3019
    zaterdag 13 oktober 2018 om 05:09
    Hier in belgië toch niet , hier vlieg je enkel de bak in als je de offerblok openbreekt of moslims viseert ...voor de rest mag je bejaarde vrouwen overvallen , er op lustig stelen , oplichting en zelfs de politie wat stampen geven ...alles word de vuilbak ingegooid onder het mom justitie heeft daar geen tijd voor !
    Wij zijn te druk bezig met klaverjassen !
    4 jaar heeft het geduurd eer ik nieuws kreeg ivm mijn aanklacht en er is nog geen licht aan het eind van de tunnel !!!
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 oktober 2018 om 09:10
    U zijt dus Vlaming?
    Hier mag je geen bejaarde vrouwen overvallen, daar krijg je wel veertig uur taakstraf voor!!!
    Vind ik leuk
    Truth +3019
    woensdag 17 oktober 2018 om 03:26
    Hier krijg een je een vingertje van de rechter ....niet meer doen he jongen !
    Zo een laks en laf land ....pretenderen dat we baasjes zijn maar overal waar ik kom in de wereld hoor ik hetzelfde geluid ...harde werkers , levensgenieters maar wel grote bek maar alst nodig trekken ze hun deur dicht en zijn ze stoer vanachter de pc ...ik ben belg maar ben in het verkeerde land geboren ! Laf , zwak en hypocriet volk , maar dat mag je nergens zeggen of je bent verzuurd , racist , depri etc etc ...neen de waarheid kwetst zo simpel is het !!
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 08:13
    Die de Wever is toch ook van tamelijk rechts naar links gekropen?
    Je zou bijna voor S&V kiezen maar ik vertrouw die van Langenhove ook niet...
    VB is licht gegroeid bij de laatste verkiezingen. Laat ik het over die andere linkse rattenpartijen maar niet hebben.
    Vind ik leuk
    Truth +3019
    dinsdag 23 oktober 2018 om 09:49
    Ook zo een hypocriet ! Geef mij maar de winter die is net zoals ik ...hij zegt wat al die lafaards niet durven zeggen ...je zegt het correct ratten !!
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 oktober 2018 om 20:23
    Prachtig dat je een Belg bent en je je zegje doet. Blijf vooral. Welkom.
    Vind ik leuk
    Truth +3019
    woensdag 17 oktober 2018 om 03:26
    Thanks 👍👍👍
    Vind ik leuk
    Rondebal +693
    vrijdag 12 oktober 2018 om 19:25
    Juist!! Dat smerige rot geld!
    Vind ik leuk
    stephank +124
    vrijdag 12 oktober 2018 om 21:00
    Wil je €500 hebben @rondebal?
    Vind ik leuk
    Lurton +2083
    vrijdag 12 oktober 2018 om 21:58
    NL06INGB0008925664
    Op naam van L. Urton
    Vind ik leuk
    stephank +124
    vrijdag 12 oktober 2018 om 22:49
    Gelukkig toch nog iemand die het geen “smerig rot geld” vindt!
    Vind ik leuk
    Wouta80 +990
    vrijdag 12 oktober 2018 om 20:32
    Vrouwen en drank zijn nog veel erger :-)
    Vind ik leuk
    Rondebal +693
    vrijdag 12 oktober 2018 om 21:47
    Nou? Drank?
    Vind ik leuk
    Spartan +6727
    vrijdag 12 oktober 2018 om 18:47
    Naar die competitieopzet wil onze top-3 ook.

    Blijkt het allemaal doorgestoken kaart te zijn. Lol.

    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9765
    vrijdag 12 oktober 2018 om 18:59
    Daarom verloor Ajax met 3-0 van PSV natuurlijk, ik trap er niet in !
    Vind ik leuk
    Sideburnn +2715
    vrijdag 12 oktober 2018 om 19:12
    Dat had een luggie natuurlijk
    Vind ik leuk
    Castromann +6924
    vrijdag 12 oktober 2018 om 19:34
    Is omgekocht idd.
    Vd Sar vroeg aan psv of ze het onder 4-0 wilde houden....
    Psv heeft dat netjes gedaan 😋
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9765
    vrijdag 12 oktober 2018 om 19:44
    Dan ben jij medeplichtig, jij wist er van, ik zal het meteen rapporteren bij de plaatselijke veldwachter van dat gehucht waar je woont !
    Vind ik leuk
    Sideburnn +2715
    vrijdag 12 oktober 2018 om 19:11
    Ja...laten wij onze competitie snel hervormen naar Belgisch model...….
    Vind ik leuk
    stephank +124
    vrijdag 12 oktober 2018 om 22:51
    Ja het ligt allemaal aan het model!! Neem je het zelfde model dan krijg je dit gedonder, 100%. Het ligt puur en alleen uitsluitend aan het competitiemodel.

    Wist niet dat er nog zulke kortzichtige mensen bestonden....
    Vind ik leuk
    Sideburnn +2715
    zaterdag 13 oktober 2018 om 07:25
    Was sarcastisch....
    Vind ik leuk
    #Keizerout +28036
    vrijdag 12 oktober 2018 om 18:34
    Dus alle spelers, trainers en voorzitters in België doen eraan mee?
    Dat lijkt me best onwaarschijnlijk.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +13456
    vrijdag 12 oktober 2018 om 18:38
    Zoals de scheids het uitlegt is het een spel van de voorzitters. Deze kunnen natuurlijk met een zakje geld bepaalde spelers omkopen. Zeker met vreemde uitslagen kan je natuurlijk miljoenen verdienen, en dan is een keeper bijv. Een ton geven helemaal niks.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +28036
    vrijdag 12 oktober 2018 om 18:42
    Ik snap wel hoe omkoping financieel uitkan, dat is het probleem niet.
    Hij heeft het hier over een scenario waar in een beslissende fase van het seizoen ineens jonge spelers mogen spelen. Hoe loopt dat normaal gesproken in een selectie? Dat zorgt toch gewoon voor problemen met de basisspelers?
    Verliezende ploegen krijgen winstpremies van de andere voorzitter.
    Nou, dat zou je moeten merken als je ineens een winstpremie krijgt als je verliest. Van een andere voorzitter.
    Daarnaast denk ik dat lang niet iedereen zin heeft om zich om te laten kopen. Je verdient prima en als het uitkomt speel je nooit meer. Kun je bij Kargbo in de 6e divisie gaan voetballen in Engeland.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +13456
    vrijdag 12 oktober 2018 om 18:47
    Die lui bij VI (het tijdschrift) die onderzoek hebben gedaan naar matchfixing hebben toen wel redelijk uitgelegd hoe het gaat. Het is bijna nooit een heel elftal maar vaak een paar spelers die na 1 keer meewerken voor altijd verplicht zijn. Daar komt natuurlijk ook die dubieuze zaakwaarnemer ook wel weer in beeld want die kan bepaalde spelers van club naar club brengen om ze daar weer de boel te laten fixen.
    En ik betwijfel ten zeerste dat alle spelers die "verliespremie" te zien krijgen.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +28036
    vrijdag 12 oktober 2018 om 18:51
    Ja, daarom vind ik dit ook een beetje een gek verhaal.
    Dat alle voorzitters dat onderling overleggen, dat hele opstellingen om worden gegooid.
    Dat alle spelers die premie te zien krijgen betwijfel ik ook. Dat de voorzitters die betalen betwijfel ik ook.

    Dat je, als je iemand onder druk kunt zetten of chanteren kunt dwingen tot een blunder geloof ik direct. Dat dat geldt voor scheidsrechters ook.

    Alleen deze vorm, waarin voorzitters het onderling regelen en halve teams het zouden weten lijkt me echt onwaarschijnlijk.
    En vooral die laatste zin vind ik heel onwaarschijnlijk.
    Helemaal uit de mond van een scheidsrechter.
    "Maar een scheidsrechter gaat nooit naar een wedstrijd met als doel om de boel te belazeren."
    Alsof hij dat allemaal weet. Spelers weten het toch ook niet van elkaar?
    Vind ik leuk
    Barry Engels +32139
    vrijdag 12 oktober 2018 om 18:58
    Het zullen nooit "alle" wedstrijden zijn geweest, zoals deze anonieme "bron" beweert. Het kan echter niet anders dan dat er hier wel iets behoorlijk stinkt.... deze arbiter is ook duidelijk zijn straatje aan het schoonvegen.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +28036
    vrijdag 12 oktober 2018 om 18:59
    Ja dat idee heb ik inderdaad wel. Het waren de spelers en de voorzitters en de trainers. Allemaal. En geen enkele scheidsrechter, want die ken ik allemaal tot en met de derde klasse. Ik vraag me af of hij het zelf gelooft.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +32139
    vrijdag 12 oktober 2018 om 19:02
    Ik geloof er niet zoveel van, maar zie het alleen als een signaal.... 1 van de vele van de laatste dagen....
    Vind ik leuk
    #Keizerout +28036
    vrijdag 12 oktober 2018 om 19:03
    Nee, ik ben benieuwd hoe dit af gaat lopen.
    Als Nederlandse clubs maar geld hebben om er voordeel mee te doen.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +32139
    vrijdag 12 oktober 2018 om 19:36
    Ik ben ook benieuwd, begrijp me niet verkeerd.

    Alleen heb ik en beetje moeite om bronnen als deze tot op de letter te geloven.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +28036
    vrijdag 12 oktober 2018 om 20:04
    Oh ja ik denk er hetzelfde over.
    Vind ik leuk
    HanV +4284
    vrijdag 12 oktober 2018 om 20:01
    Wat lijken je de beste spelers in België om naar Nederland te halen? Of bedoel je het niet zo.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +28036
    vrijdag 12 oktober 2018 om 20:06
    Ik moet eerlijk bekennen dat ik het belgische voetbal niet echt volg. En geen idee heb welke clubs problemen gaan krijgen. Alleen er moeten voor de meeste (zo niet alle) clubs toch interessante spelers tussen zitten.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +32139
    vrijdag 12 oktober 2018 om 20:07
    Danjuma....
    Vind ik leuk
    MR - +91
    vrijdag 12 oktober 2018 om 20:22
    Dus je wil dat ze/we méé gaan doen?!!! Ben jij een voetballiefhebber?😇
    Vind ik leuk
    #Keizerout +28036
    vrijdag 12 oktober 2018 om 20:27
    Ja, alleen de matchfixers hoef ik niet.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26329
    vrijdag 12 oktober 2018 om 21:30
    Het hoeft niet eens om een "verliespremie" te gaan. Welk team de eerste gele kaart pakt is al inzet bij het gokken. Of welk team de eerste corner krijgt. Hiervoor hoef je niet een een heel team om te kopen.

    Door en door verrot. Dat kunnen we concluderen.

    En wij in NL zijn niet roomser dan de paus. Zeker niet met teams die werken met een kleine begroting en semi profs..
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9765
    vrijdag 12 oktober 2018 om 19:03
    Dat is toch niet relevant, als het 20% is dan is dat al ernstig genoeg,
    omdat het invloed heeft op de gehele competitie.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +28036
    vrijdag 12 oktober 2018 om 19:05
    Ik vind 20% al een flink percentage. Daarnaast vind ik het nogal een claim dat voorzitter, trainer en spelers allemaal op de hoogte zijn.
    En dat hij de eerlijkheid garandeerd van alle Belgische scheidsrechters vind ik ook een beetje gek. Het hele idee is juist dat mensen dit soort dingen geheim houden.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9765
    vrijdag 12 oktober 2018 om 19:27
    Ja, dat vond ik ook wel grappig, tot die opmerking nam ik hem nog serieus ha ha
    Vind ik leuk
    #Keizerout +28036
    vrijdag 12 oktober 2018 om 19:31
    Ik ben het trouwens met je eens dat het maar een deel hoeft te zijn, maar dat beeld schetst hij niet.
    ""Er is bijna geen enkele wedstrijd die niet gefixt is of vooraf nog niet gespeeld is."
    Vind ik leuk
    MR - +91
    vrijdag 12 oktober 2018 om 20:24
    Nee, het idee is dat je dit soort dingen juist meldt, zodat het niet wéér gebeurt.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +28036
    vrijdag 12 oktober 2018 om 20:29
    Ja, dikke fiets, dat snap ik ook wel. Alleen het idee van geheimhouden is dat je het niet doorvertelt. Daarom vind ik het een raar verhaal dat deze scheidsrechter zegt dat geen enkele scheids wedstrijden beïnvloedt. Als ze dat doen vertellen ze hem dat heus niet.
    Vind ik leuk
    MR - +91
    vrijdag 12 oktober 2018 om 20:59
    Maar dat geldt toch ook voor de bestuursleden en de spelers
    En collega's onder elkaar die vangen heus wel eens wat op...
    Maar ja je weet nooit alles

    Gelukkig is er nu de VAR :-) Dat is én een extra controle op de scheidsrechters, en je hebt beter zicht op de beelden als er afwijkende dingen gebeuren (spelers die opzettelijk fouten maken, enz. Iig heb je dan de beelden om het te bewijzen
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 21:19]
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +13456
    vrijdag 12 oktober 2018 om 18:35
    Als dit zo is dan kan de Belgische competitie zich beter vandaag dan morgen opdoeken.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 18:36
    Hier is manneke pis niet blij mee
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 18:41
    Nu weten we meteen waarom die al zolang aan het pissen is en waartegen hij kennelijk demonstreert 😆
    Vind ik leuk
    Barry Engels +32139
    vrijdag 12 oktober 2018 om 18:45
    Hij is echt helemaal over de zeik....
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 19:01
    Die pis voorlopig niet meer in zijn broekje
    Vind ik leuk
    stratumseind +166596
    vrijdag 12 oktober 2018 om 18:39
    Toon :
    Marc menneke , we gaan vandaag weer met 3-0 van jullie winnen

    Marc:
    Is goed Toon
    Vind ik leuk
    ReneAjax +3570
    vrijdag 12 oktober 2018 om 18:41
    Toon zal geen menneke zeggen, die komt uit Apeldoorn
    Vind ik leuk
    stratumseind +166596
    vrijdag 12 oktober 2018 om 18:46
    Onzen Toon heeft met goed gevolg de inburgeringscursus Brabants gevolgd
    Vind ik leuk
    Jozef +37171
    vrijdag 12 oktober 2018 om 19:29
    Wat een bezopen idee...
    Vind ik leuk
    stratumseind +166596
    vrijdag 12 oktober 2018 om 19:30
    dat was inderdaad een onderdeel van de cursus
    Vind ik leuk
    ReneAjax +3570
    vrijdag 12 oktober 2018 om 18:40
    Cheat codes zal er wel achter zitten
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 18:40
    Nee, wij Nederlanders zullen jouw geloven anonieme Belgische scheidsrechter. Scheit toch uit man, neem lekker die Belgen in de maling.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +13456
    vrijdag 12 oktober 2018 om 18:42
    " scheit toch uit"?
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 18:48
    Wat dan Ruud?
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +13456
    vrijdag 12 oktober 2018 om 18:48
    Schei toch uit
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 18:50
    Verdorie, je hebt nog gelijk ook.
    Vind ik leuk
    J Kiprich +15744
    vrijdag 12 oktober 2018 om 20:42
    *scheit toch uit. Het is een Rotterdammert!
    Vind ik leuk
    Barry Engels +32139
    vrijdag 12 oktober 2018 om 18:48
    Het is inderdaad een dubieuze bron.... en bovendien wordt hier duidelijk een straatje schoongeveegd. Hij heeft vast een geheime rekening in Zwitserland.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 18:40
    Je ziet ook wel vaker bij dit soort zaken dat sommigen er dan een wedstrijdje van maken om zo schromelijk mogelijk te overdrijven, dat lijkt me vooral aan de hand met deze anonieme arbiter.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 18:41
    Zo ... dat zijn nog eens teksten.

    Je kan een strafschop geven. Waarom niet? Of waarom wel. Dat is nu al een stuk duidelijker.

    Scheidsrechters doen zoiets niet ... nee, want die zijn niet gek op geld. Die houden zich gewoon gek.
    Nou goed.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 18:41]
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +13456
    vrijdag 12 oktober 2018 om 18:43
    Het scheidsrechters hebben hier niks mee te maken gedeelte is inderdaad niet heel geloofwaardig.
    Vind ik leuk
    Jozef +37171
    vrijdag 12 oktober 2018 om 19:35
    Ik weet niet waarom hij het zegt en dan nog anoniem ook, maar ik vind het hele verhaal redelijk onwaarschijnlijk.

    Dat er dingen gebeuren geloof ik wel, maar niet zo. Volgens mij wil iemand aandacht en lacht zich nu kapot. Een anonieme ex-scheids kan iedereen zijn.
    Vind ik leuk
    Uncle Fester +1955
    vrijdag 12 oktober 2018 om 18:42
    Oogjes openen allemaal. Dit is niet alleen in België zo. Waar (veel) geld is, is smerigheid. Normen en waarden bestaan niet, alleen eigenbelang. Lekker wereldje hoor ;-)
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 18:45
    Misschien moeten ze maar de voetbal-Oscars uit gaan reiken ipv de gouden bal.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 18:46]
    Vind ik leuk
    Uncle Fester +1955
    vrijdag 12 oktober 2018 om 18:56
    Yep, kun je bij het gala direct alles oppakken. Al kan dat bij de gouden bal natuurlijk ook.

    Onwillekeurig komt een uitspraak van Karel Lodzy (KNVB, begin jaren 50) naar boven, op het moment dat de bond geen professioneel voetbal wilde: "Geld maakt het voetbal kapot. Als we het voetbal willen behouden voor de mensen, zullen we het grote geld buiten moeten sluiten." Waarheid als een koe.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9765
    vrijdag 12 oktober 2018 om 19:22
    Ik begrijp wel wat je zegt, maar voetbal is nog nooit zo populair geweest........
    Zoals met alles: je moet het in de hand houden....zoals met ; alcohol gebruik, drugs, technologische toepassingen, vervuiling van ons milieu.....m.a.w. voetbal is een onderdeel van onze kapitalistische maatschappij welke door normen, waarden en wetten in goede banen moet worden geleidt.
    Geld doet ook wonderen bij regeerders, voedsel industrie en de farmaceutische concerns, om er een paar te noemen.
    M.a.w. het grote geld beheerst alles en iedereen, dus ook het voetbal, je kan "voetbal" niet isoleren of los zien van onze totale kapitalistische samenleving, waarvoor WIJ kiezen als Democraten.
    Vind ik leuk
    Reinout1 +19
    vrijdag 12 oktober 2018 om 18:48
    Hoeveel heeft karius gekregen voor de cl finale als dit waar is?
    Vind ik leuk
    Uncle Fester +1955
    vrijdag 12 oktober 2018 om 18:50
    Een boot van 25 meter. Zie zijn Insta...
    Vind ik leuk
    Lekkerjoh +121
    vrijdag 12 oktober 2018 om 18:52
    Die onana, die had sws bij de wedstrijd tegen Sturm Graz op 1 tegengoal gewed als ik dit moet geloven
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 18:52
    In Nederland is dat ook! Als je ziet hoe de scheidsrechters iedere keer in het voordeel van de Eindhovenaren fluiten, kan het niet anders dan dat het opgezet spel is 🤣
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 20:22
    Zeg ik ook al jaren of de KNVB helpt of de gemeente Eindhoven, koop club😜
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 18:56
    Dit is nog maar het topje van de ijsberg
    Vind ik leuk
    Henk020 +41
    vrijdag 12 oktober 2018 om 18:58
    Dit is denk ik het failliet van het Belgisch voetbal
    Vind ik leuk
    lemon9 +854
    vrijdag 12 oktober 2018 om 19:14
    Dat is niet echt spannend die wedstrijden in belgie
    Vind ik leuk
    HupHolland +2367
    vrijdag 12 oktober 2018 om 19:16
    Jaja, iedereen wel, voorzitters en spelers, maar scheidsrechters niet.

    De competities en alle 'lotingen' zijn al zwaar gemanipuleerd, niet alleen in Belgie, zelfs als het om Nationale teams gaat. De grootste oplichter is de UEFA zelf.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 19:23
    Ach, zo lang mensen het normaal vinden dat ze voor veel te weinig werken, is er geen vuiltje aan de lucht. Ik ga nog maar eens een gokje doen. Net een goede tip gehad.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +20816
    vrijdag 12 oktober 2018 om 19:31
    Aldus anoniempje.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +20816
    vrijdag 12 oktober 2018 om 19:32
    Alle uefa punten afpakken
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 19:42
    Zelfs in de 3e klasse word 1000 euro betaald, om degredatie te voorkomen.
    Vind ik leuk
    Napolitanos +9477
    vrijdag 12 oktober 2018 om 19:42
    Onzin natuurlijk. België zit bij de beste 4 landen ter wereld
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 19:46
    Na een aantal Nederlandse, engelse en Duitse boeken gelezen te hebben, geloof ik dit direct.
    Zelf regelmatig ingezet op 2de divisie Engeland en België na tips en met de raarste uitslagen gewonnen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 20:09
    Anonieme bron. Klaar. Volgend bericht svp.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 20:20
    Schandalig, België is een soort van derde wereldland. Verbaasd me niks...
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 20:35
    Ik heb het gevoel dat dit enorme onzin is
    Vind ik leuk
    Laliga +2056
    vrijdag 12 oktober 2018 om 22:10
    Bij amateurs zeker een bekend verhaal ook hier , hoofdklasse niveau hoor ik regelmatig over winstpremies die betaald worden door de andere club
    Vind ik leuk
    wil +1073
    vrijdag 12 oktober 2018 om 22:55
    Nu ook Grieks voetbal in opspraak.
    Vind ik leuk
    fr1963 +3033
    zaterdag 13 oktober 2018 om 01:05
    Standaard Luik liet zich ook wel erg makkelijk door ajax uitschakelen, nou we het er toch over hebben....
    Ajax heeft geld zat....
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 13 oktober 2018 om 01:05]
    Vind ik leuk
    soksa +1562
    zaterdag 13 oktober 2018 om 16:01
    Op dat niveau maken keepers geen blunders? Wat een onzin. Zelfs de grootste keepers maken wel eens een grote fout. Laatstaan in de Belgische competitie.

    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws