KNVB grijpt in en straft spugende Teze alsnog: 'Laagste wat je kunt doen'

KNVB grijpt in en straft spugende Teze alsnog: 'Laagste wat je kunt doen'

Gepubliceerd: zaterdag 13 oktober 2018 om 17:54za 13-10-2018 om 17:54

De KNVB heeft alsnog besloten om Jordan Teze te straffen na het spuugincident. De PSV'er leek er met een waarschuwing vanaf te komen, maar is op last van de KNVB-directie uit de selectie van Oranje O20 verwijderd. 

Dat laat de KNVB zaterdagmiddag weten via de officële kanalen. In het duel met Duitsland spuugde Teze naar een tegenstander. "Dit is ongeveer het laagste wat je als sportman kunt doen bij een tegenstander. Een ongelooflijk slecht voorbeeld. Dat tolereren we niet, dus is hij uit de selectie verwijderd", zegt algemeen directeur Eric Gudde, die de beslissing samen met directeur topvoetbal Nico-Jan Hoogma genomen heeft.

Oranje O20-bondscoach Bert Konterman liet eerder op zaterdag aan de NOS weten dat Teze enkel gewaarschuwd is. "Wij zien dit als een incident, maar het mag wel duidelijk zijn dat we dit niet meer willen zien." 

"Goed dat dat gebeurde, maar het was voor zo’n lage actie onvoldoende", aldus Gudde. "Hier past onmiddellijk straf." Teze wordt geschorst, maar hoe lang is nog niet duidelijk. De negentienjarige PSV'er mist in ieder geval het duel met de leeftijdsgenoten van Polen, dat aanstaande dinsdag in Katwijk wordt gespeeld.

Plaats een reactie

AllAdIn +20767
zaterdag 13 oktober 2018 om 17:57
Slappe hap daar in Zeist!
Vind ik leuk
Niels92 +30825
zaterdag 13 oktober 2018 om 17:58
Niks met slappe hap te maken, gewoon een goed besluit van de KNVB, wat Teze heeft gedaan hoort gewoon niet en dat hoort gestraft te worden!
Vind ik leuk
AllAdIn +20767
zaterdag 13 oktober 2018 om 18:02
Natuurlijk hoort hij gestraft te worden, maar eerst doen ze niks en omdat dat verkeerd is gevallen bij iedereen doen ze het alsnog.

KNVB had meteen aktie moeten ondernemen!
Dus stelletje slapjanussen daar.
Vind ik leuk
jamesquinn +3732
zaterdag 13 oktober 2018 om 18:08
Hoe weet je dat men pas wat doet als ze merken dat het verkeerd valt? Kan ook zijn dat Konterman besloot niet te straffen en de directie het er niet mee eens was.
Vind ik leuk
PSV noord +1248
zaterdag 13 oktober 2018 om 18:11
Als Bertje niet het eindwoord heeft moet hij zn snavel houden richting pers. Dit komt namelijk erg raar over.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 13 oktober 2018 om 18:11]
Vind ik leuk
jamesquinn +3732
zaterdag 13 oktober 2018 om 18:27
Dat heeft hij normaal gesproken ook, maar soms moet een directie ingrijpen als de coach niet adequaat reageert.
Vind ik leuk
PSV noord +1248
zaterdag 13 oktober 2018 om 18:37
Woordvoering over zulke media berichten stem je toch af met de leiding? Bertje moet dus zn snavel houden als hij dat niet gedaan had.
Vind ik leuk
jamesquinn +3732
zaterdag 13 oktober 2018 om 19:07
Het lijkt me niet dat elke KNVB coach voor elke scheet die ze laten toestemming moeten vragen aan de directie. Dat werkt op basis van vertrouwen. En dan kan het een keer voorkomen dat een coach de verkeerde keuze maakt en teruggefloten moet worden.
Vind ik leuk
PSV noord +1248
zaterdag 13 oktober 2018 om 19:19
Elke scheet? Dit is mij wel een incident waarin je even appt of belt om af te stemmen. Dan heb je het niet eens over toestemming en vertrouwen maar over professionaliteit.
Vind ik leuk
AllAdIn +20767
zaterdag 13 oktober 2018 om 18:21
Had de KNVB dan niet gisteren, meteen na de wedstrijd, met dit statement moeten komen als ze dit gedrag zo erg vinden?

Waar lijkt het dan op?
Vind ik leuk
jamesquinn +3732
zaterdag 13 oktober 2018 om 18:24
Kan ook zijn dat ze het eerst aan de trainer laten, en nu die coach niet adequaat ingrijpt, dat de directie ingrijpt.

Beetje voorbarige en negatieve conclusie trek je.
Vind ik leuk
AllAdIn +20767
zaterdag 13 oktober 2018 om 18:27
Ik vind dat je als KNVB zijnde meteen actie moet ondernemen bij zulk gedrag, en dat niet aan een coach moet overlaten.
Vind ik leuk
jamesquinn +3732
zaterdag 13 oktober 2018 om 18:28
“Als KNVB zijnde”.

Konterman is ook KNVB, hè?
Vind ik leuk
AllAdIn +20767
zaterdag 13 oktober 2018 om 18:30
Begrijp je echt niet wat ik bedoel, of wil je het gewoon niet begrijpen?
Vind ik leuk
jamesquinn +3732
zaterdag 13 oktober 2018 om 18:38
Je zegt KNVB moet gelijk ingrijpen. Dat was in eerste instantie de taak van konterman als coach van het team. Konterman grijpt niet goed in, dus doet de directie het. Ik zie niet in wat de directie hierin fout heeft gedaan.

Leg het me uit.
Vind ik leuk
AllAdIn +20767
zaterdag 13 oktober 2018 om 19:06
Ik vind gewoon dat de directie gisteren na de wedstrijd meteen had moeten ingrijpen zodra ze wisten dat Konterman niks zou doen.

Nu komt het op mij over dat de directie alleen actie onderneemt omdat het publiek er schande van sprak dat Teze niet bestraft werd.

Maar beter dat hij nu alsnog bestraft wordt hoor.
Vind ik leuk
jamesquinn +3732
zaterdag 13 oktober 2018 om 19:11
“Oranje O20-bondscoach Bert Konterman liet eerder op zaterdag aan de NOS weten dat Teze enkel gewaarschuwd is.”

Dezelfde dag nog overrulet de directie dus Konterman. Lijkt me weinig mis mee.

Maar inderdaad, dat hij bestraft is, is het belangrijkste.
Vind ik leuk
AllAdIn +20767
zaterdag 13 oktober 2018 om 19:18
Een waarschuwing vind ik geen straf, maar het is iig goed dat de directie uiteindelijk wel actie ondernomen heeft ja.

Nu Duitsland nog even pakkie geven..
Vind ik leuk
Antikunstgras +13616
zaterdag 13 oktober 2018 om 18:17
Niks slappe hap. Eerst een waarschuwing geven en nadat de publieke opiniet tegen hun keert alsnog straffen. Zeker een goed besluit....
Vind ik leuk
AllAdIn +20767
zaterdag 13 oktober 2018 om 18:25
Met slappe hap bedoelde ik dat de KNVB meteen actie had moeten ondernemen, en niet nadat iedereen er schande over spreekt.

Neemt niet weg dat het goed is dat ze dat ventje alsnog verwijderd hebben hoor..
Vind ik leuk
MeAgain +6829
zaterdag 13 oktober 2018 om 18:30
Ik ben het eens dat het niet hoort, maar wat is erger? Iemand onderuit schoppen, natrappen, een elleboog geven of zelfs bijten?
Gewoon een paar wedstrijden schorsen of uit de selectie gezet worden?
Vind ik leuk
Hyena +30220
zaterdag 13 oktober 2018 om 18:42
Jammer alleen dat die slappe zak van een trainer niet ingreep en dit überhaupt nodig is.
Vind ik leuk
zaterdag 13 oktober 2018 om 19:09
Eens. Als PSV-er schaam ik me voor dit wangedrag. Moet ie bij mij een keer doen....
Vind ik leuk
Plattekar bv +28390
zaterdag 13 oktober 2018 om 18:00
Ja , Rijkaard gaf t voorbeeld....en de huidige bondscoach was ook zo n smeerlap door het shirt van Matheus door zijn naad te halen....dus wat kun je deze jongen verwijten ?
Vind ik leuk
Il Gordo +14555
zaterdag 13 oktober 2018 om 18:08
Dus omdat anderen het eerder al deden, moeten we dit maar goed vinden?
Vind ik leuk
Plattekar bv +28390
zaterdag 13 oktober 2018 om 19:36
Ik bedoel ook t ook volledig cynisch...spugen is vreselijk. Zo laag, vies en vernederend. De schorsing en / of boete kan niet hoog genoeg zijn. Sorry als je mijn statement niet begreep. Fijne pot vanavond
Vind ik leuk
Il Gordo +14555
zaterdag 13 oktober 2018 om 19:39
Ah, my bad dan. Excuus. Normaal heb ik dat cynisme wel door (ben er zelf ook niet vies van), maar deze niet. Sterk ;-)

Mooie pot!
Vind ik leuk
jamesquinn +3732
zaterdag 13 oktober 2018 om 18:08
Je kunt hem verwijten dat hij zelf niet nadenk en spuugt op een tegenstander. Vrij eenvoudig.
Vind ik leuk
zaterdag 13 oktober 2018 om 18:28
Ja, maar.... hij deed het ook!

Wat een slap excuus. Ik verwijt hem dat hij zich niet op een normale manier kan gedragen. Dat hij een heethoofd is die moet leren nadenken voordat hij iets doet. Nu dit. Eerder dat geintje op de bank tegen BATE Borisov.

Hij is nog jong en mag best fouten maken, als hij er maar van leert. Op dit moment heeft hij de schijn behoorlijk tegen.
Vind ik leuk
Il Gordo +14555
zaterdag 13 oktober 2018 om 18:07
Ja, want de directeur grijpt in nadat de trainer/staf het halfslachtig doet. Nee, prima zet zo. Niets slappe hap (in dit geval).
Vind ik leuk
Paulus1962 +1299
zaterdag 13 oktober 2018 om 18:38
Terecht.
Vind ik leuk
Niels92 +30825
zaterdag 13 oktober 2018 om 17:57
Juiste beslissing!
Vind ik leuk
kwartje50 +1015
zaterdag 13 oktober 2018 om 18:31
Voor Deze gast is het geen incident meer,kreeg ook al rood toen die bankzat tegen Bate borisov!!🤥
Vind ik leuk
zaterdag 13 oktober 2018 om 17:57
Gewoon een normale reactie tegen een Duitser
[Reactie gewijzigd op zaterdag 13 oktober 2018 om 17:58]
Vind ik leuk
zaterdag 13 oktober 2018 om 18:00
dus jij keurt spugen goed man laat je nakijken spugen=het allersmerigste en laagste dat er bestaat.. en dient keihard bestraft te worden.
Vind ik leuk
Plattekar bv +28390
zaterdag 13 oktober 2018 om 18:02
Wouter Wouter maakt een account aan om te melden dat spugen op een Duitser het enige juiste is....Wouter, bedankt voor je wijze les en nu ophoepelen van VP.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 13 oktober 2018 om 18:03]
Vind ik leuk
johny +88
donderdag 18 oktober 2018 om 19:23
Platte Kar zegt genoeg Komt uit Eindhoven dus doe geen moeite deze Teze breng je daarom niks meer bij .
Vind ik leuk
Il Gordo +14555
zaterdag 13 oktober 2018 om 18:09
Duitsers zijn over het algemeen prima Leute. Liever een Duitser dan een Fransoos.
Vind ik leuk
johny +88
zaterdag 13 oktober 2018 om 18:44
Volgens mij ben je nog minder dan min . Uit welk ei ben jij gekropen ? Spugen is goor en oerlelijk .keur je dit goed dan kom je van mindere afstand. Dan kom je niet uit een fatsoenlijke familie .Het maakt niet uit tegen wie je spuugt het is gewoon een goor gedrag en dat zullen je ouders jou nooit geleerd hebben.TEZE is een LAMA en die hoort niet in het tenue van het Nederlands elftal te lopen.Een goede straf is voor deze Lama ...Hem voor altijd uit de selectie te zetten . Mischien is er wel een plaatsje over in de dierentuin in de buurt van Eindhoven. wouter wouter dit is een wijze raad ,,verlaag je niet als deze TEZE
[Reactie gewijzigd op zaterdag 13 oktober 2018 om 18:48]
Vind ik leuk
Diesel1977 +1522
zaterdag 13 oktober 2018 om 17:58
Terecht!
Vind ik leuk
zaterdag 13 oktober 2018 om 17:59
Spugen kan niet! Straf kan niet zwaar genoeg zijn. 🤨
Vind ik leuk
zaterdag 13 oktober 2018 om 17:59
en nu nog uit de selectie van zijn club gezet worden!!
Vind ik leuk
zaterdag 13 oktober 2018 om 18:03
Eens met de sanctie, maar wat heeft zijn club er mee te maken?
Vind ik leuk
aartstyle +1760
zaterdag 13 oktober 2018 om 17:59
En terecht!
Vind ik leuk
Enden +4422
zaterdag 13 oktober 2018 om 18:02
Terecht
Vind ik leuk
zaterdag 13 oktober 2018 om 18:03
Uit gespuwd
Vind ik leuk
deltiaan +1322
zaterdag 13 oktober 2018 om 18:03
in Zeist moeten jullie eens die scheidsrechters gaan schorsen die hun eigen wedstrijd fluiten anders hebben we eerdaags de zelfde taferelen als in belgie
Vind ik leuk
zaterdag 13 oktober 2018 om 18:05
Wil wat je ook met die voornaam: voortaan als Jordan Tandenborstel door het leven. Spugen na het poetsen!
Vind ik leuk
Degier +804
zaterdag 13 oktober 2018 om 18:06
Konterman dus terecht overruled.
Vind ik leuk
Vb.twente +88
zaterdag 13 oktober 2018 om 18:08
een hele goede reactie van de k.n.v.b. het valt me tegen dat Konterman het met een waarschuwing af wilde doen .
Vind ik leuk
Shelbourne +5321
zaterdag 13 oktober 2018 om 18:08
Terecht, dit soort gedrag is ongepast. Gelijk straffen.
Vind ik leuk
Florian87 +11667
zaterdag 13 oktober 2018 om 18:11
De juiste beslissing van de voetbalbond, zo'n stuk verdriet hoort geen Oranjeshirt te dragen. Vies figuur is het.
Vind ik leuk
zaterdag 13 oktober 2018 om 18:15
Snelkookpan!! Lul dat je er bent is er weer wat negatiefs over PSV mag niet he iets zeggen over dat schijtclupje van je
Vind ik leuk
zaterdag 13 oktober 2018 om 18:17
Die KNVB zijn zelf Duitsers.
Vind ik leuk
Il Gordo +14555
zaterdag 13 oktober 2018 om 18:35
?
Vind ik leuk
zaterdag 13 oktober 2018 om 18:40
Begrijp hem zelf ook niet maar kwam ineens in me op.
Vind ik leuk
zaterdag 13 oktober 2018 om 18:22
Maar hoort de KNVB dan ook niet te praten met Konterman? Lijkt me dan dat ze het ook niet goed vinden dat hij Teze met een waarschuwing weg liet komen
Vind ik leuk
zaterdag 13 oktober 2018 om 18:23
Ik heb superveel zin in vanavond. Ik ga er echt voor zitten. De clash der clashen, de twee grootste voetbalinaties tegenover elkaar. Ik word bijzonder ontroerd bij de gedachte alleen al. De uitvinder van het échte voetbal tegen het land waarbij de spelers pas opgeven na het aller-laatste fluitsignaal.
Vind ik leuk
WilcoS64 +2273
zaterdag 13 oktober 2018 om 18:25
Smerige actie, maar laten we er geen halszaak van maken.
Vind ik leuk
Martinnat +1010
zaterdag 13 oktober 2018 om 18:25
Als de technische staf het niet doet , dan moet de bond het maar doen, ik ben geen fan van de KNVB maar dit doen ze goed ,om je kapot te schamen voor zo een gozer
Vind ik leuk
zaterdag 13 oktober 2018 om 18:25
Je kan later altijd nog bondscoach worden
Vind ik leuk
johny +88
zaterdag 13 oktober 2018 om 18:29
Eindelijk een te rechte besluit van de KNVB .Dit goor ventje moet niet meer opgenomen worden in de selectie , je kan wel een overtreding maken waar je voor een gele of rode kaart kan krijgen maar spugen tegen je tegenstander terwijl je onderdeel maakt van het Nederlands elftal dat slaat nergens op. Dit is smerig dit is goor en dan verdien je geen plaats meer in de selectie . Psv mag dan ook trots zijn op deze speler en hem dan ook te straffen. Henk
Vind ik leuk
Gyrosregime +2543
zaterdag 13 oktober 2018 om 18:32
Sneu.. dit is een jonge speler die nog heel veel moet leren.. die moet je een fikse waarschuwing geven en pas als hij weer te ver gaat straffen.. vreemd, terwijl een rode kaart voor van Persie die iemand echt kan blesseren wordt kwijtgescholden..
Vind ik leuk
Il Gordo +14555
zaterdag 13 oktober 2018 om 18:37
Ga jij effe twee totaal verschillende zaken erbij halen. Die niets met elkaar te maken hebben.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 13 oktober 2018 om 18:37]
Vind ik leuk
Martinnat +1010
zaterdag 13 oktober 2018 om 19:31
Een vergelijking die nergens op slaat
Dit is iemand in een Nederlands elftal shirt Aan het begin van zn carrière die iets doet wat beneden elk peil is
Vind ik leuk
johny +88
zondag 14 oktober 2018 om 15:21
Wat voor een domme idioot ben je toch . Echt zielig Kneusje. Ga je nou appels met peren vergelijken ? Gyrosregime dit wat je aanhaalt is toch een groot verschil van wat van Persie doet en dat beest TEZE . Maarja dat zullen ze in Eindhoven niet erg vinden van dat onbeschoft gedrag .Niet meer geselecteerd worden voor ORANJE dat is de juiste straf voor deze gore lama.
Vind ik leuk
Gyrosregime +2543
zondag 14 oktober 2018 om 18:07
Spugen doet geen pijn.
Vind ik leuk
stratumseind +185573
zaterdag 13 oktober 2018 om 18:36
Oei oei als onzen denzel zich vanavond na de wedstrijd maar in kan houden dan met het shirt van Muller........
Vind ik leuk
Il Gordo +14555
zaterdag 13 oktober 2018 om 18:41
Effe langs de bilnaad met dat shirt?
Vind ik leuk
stratumseind +185573
zaterdag 13 oktober 2018 om 18:42
history repeats.....
Vind ik leuk
johny +88
zondag 14 oktober 2018 om 15:24
Heet je ook TEZE en kom je ook uit Eindhoven , Wat ben je sportief.Zwijn iL GORDO ........GONZO
Vind ik leuk
torinofc +622
zaterdag 13 oktober 2018 om 18:37
Schandalige actie van die PSV'er
Vind ik leuk
ABAB +144
zaterdag 13 oktober 2018 om 18:38
Warm PSV gedrag
Vind ik leuk
harryheck +1450
zaterdag 13 oktober 2018 om 18:42
Die Konterman is al net zo'n zacht ei dan "vriend" v.d.Looi. Gewoon heel blij met het baantje, en lekker zakken vullen
[Reactie gewijzigd op zaterdag 13 oktober 2018 om 18:44]
Vind ik leuk
zaterdag 13 oktober 2018 om 18:51
Niet normaal dat zulke dingen gebeuren terechte straf. Hoop dat hij wat van leert
Vind ik leuk
Kopstootje +9643
zaterdag 13 oktober 2018 om 18:56
Hij moest alleen niezen.

Kon hij er wat aan doen dat er iets meekwam.
Vind ik leuk
zaterdag 13 oktober 2018 om 19:00
Dan had je destijds ook Frank Rijkaard moeten straffen,als Lama,maar dat was niet in het belang van Oranje! Wat een hypocretie!!
Vind ik leuk
zaterdag 13 oktober 2018 om 19:01
Ik vind dat het nodeloze gepuug wat ik dagelijks zie ook hard aangepakt moet worden. Iemand gaat achter een boom plassen(het is bewezen dat het slecht is om het op te houden), en krijgt een boete. En die idioten die om de 20 secondes spugen worden niet aangepakt. Gewoon hard aanpakken die hap.
Vind ik leuk
Vinnie J +1932
zaterdag 13 oktober 2018 om 19:03
Geef die gast een standbeeld. Wat een topper!
Vind ik leuk
zaterdag 13 oktober 2018 om 19:08
Dan had de KNVB destijds ook Frank Rijkaard moeten vervolgen, maar daar hadden de Lama s in Zeist geen belang bij!! Stelletje Farizeers ,met Gudde voorop! Wat een Rand Debiel,net als Tete
Vind ik leuk
Reneb +3
zaterdag 13 oktober 2018 om 19:12
Waardeloze aktie van de knvb
Hier bereik je dus helemaal.niets mee.
2 coaches, en 2 spelers bij elkaar in een ruimte het incident laten uitpraten. Binnenskamers.
Anders wordt t weer een hetze van de pers
Vind ik leuk
Smash +3723
zaterdag 13 oktober 2018 om 20:08
Smerige overtredingen laat men onbestraft, maar dit vindt men ontoelaatbaar.
Ben het eens dat spugen, laag en primitief is, maar deze reactie van de KNVB is ook weer tenenkrommend.
Vind ik leuk
zaterdag 13 oktober 2018 om 20:31
Juiste beslissing. Onacceptabel. En ik ben een diehard PSV supporter. Eindelijk eens een goede beslissing van de KNVB👍
Vind ik leuk
Teamgeest +2100
zaterdag 13 oktober 2018 om 20:34
Zeist is een kut organisatie !

Stelletje afgekeurde piemel shakers !

Corrupt inactief log ondoorzichtig en laf.

Gudde is imbiciel uit zijn functie halen verrekt mongol!

Ge macht tegenwoordig niks meer watjes. 🤕
[Reactie gewijzigd op zaterdag 13 oktober 2018 om 20:36]
Vind ik leuk
kees ee +680
zondag 14 oktober 2018 om 15:25
. . de knvb èn goede beslissingen, . . zou ook weer wat nieuws zijn ??
Vind ik leuk
henk1952 +109
zondag 14 oktober 2018 om 18:25
De bobo's hebben gesproken.. Met consumptie, zoals gewoonlijk....
[Reactie gewijzigd op zondag 14 oktober 2018 om 18:26]
Vind ik leuk
henk1952 +109
zondag 14 oktober 2018 om 18:34
Teze heeft direct zijn verontschuldigingen aangeboden. Hij zei 'Het was eruit voor ik er erg in had".
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws