'We konden Messi drie keer zijn Barcelona-salaris bieden, maar hij wilde niet'

    'We konden Messi drie keer zijn Barcelona-salaris bieden, maar hij wilde niet'

    Gepubliceerd: zaterdag 13 oktober 2018 om 18:29za 13-10-2018 om 18:29

    Manchester City heeft in het verleden een poging gedaan om Lionel Messi van FC Barcelona te kopen. De Argentijn wilde niet, ondanks dat hij in Engeland een verdrievoudiging van zijn huidige salaris kon krijgen.

    Khaldoon al Mubarak, voorzitter van City, vertelt dat op een mediabijeenkomst in de Verenigde Arabische Emiraten. Hij moet even nadenken als hij de vraag krijgt welke speler hij nooit naar City heeft kunnen halen. "Messi! We hebben Pep Guardiola gevraagd om met hem te praten. We konden hem drie keer zijn huidige Barcelona-salaris bieden, maar hij accepteerde niet."

    In 2016 werd er door Spaanse media al bericht dat City een poging deed om Messi te halen en dat ook Guardiola werd ingezet. De Spanjaard ontkende vervolgens echter toen hem werd gevraagd of hij ooit Barça-spelers naar City wilde halen.

    Plaats een reactie

    zaterdag 13 oktober 2018 om 18:30
    Dat verdomde geld, om je ballen uit je broek te huilen. Wat maakt dat het voetbal idioot veel kapot.
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 oktober 2018 om 18:33
    Als geld er niet toe deed, waren de Nederlandse clubs groter geweest in Europa...
    Vind ik leuk
    diekertjedap +4674
    zaterdag 13 oktober 2018 om 18:38
    dan stak de top 3 er ook niet kilometers boven uit qua begroting. en de knvb helpt dit in stand te houden.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 13 oktober 2018 om 18:39]
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 oktober 2018 om 18:40
    De top 3 liggen in economisch gezondere regio's dan de rest.
    Vind ik leuk
    diekertjedap +4674
    zaterdag 13 oktober 2018 om 18:47
    maar spelen in dezelfde competitie. ik vraag me nog af waarom die top 3 kunstmatig groot gehouden worden
    Vind ik leuk
    Summit +606
    zaterdag 13 oktober 2018 om 19:02
    Hogere plaatsing in de competitie levert meer geld, mede door televisiegeld. Daarnaast kijken er meer mensen liever naar ajax-az dan excelsior-vvv. Daarnaast wordt Ajax niet echt groot gehouden aamgezien die gwn minimaal 20 miljoen aan transfers verdienen. PSV en feyenoord hebben de afgelopen 5 jaar heel veel gewonnen.
    Vind ik leuk
    diekertjedap +4674
    zaterdag 13 oktober 2018 om 19:15
    dus je krijgt zowieso tot in lengte van dagen " prijzengeld " in de competitie, tenminste, de nummer 1 heeft ongeveer het 10 voudige van de nummer laatst en dan krijg je dus ook nog het prijzengeld van de cl of el die je compleet mag houden. en ondertussen liggen zeiken dat er niet genoeg weerstand is en dat clubs kiezen voor kunstgras. iets is hier krom of niet? het gaat er in de sport niet om hoeveel mensen op je afstemmen.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 13 oktober 2018 om 19:17]
    Vind ik leuk
    Summit +606
    zaterdag 13 oktober 2018 om 19:19
    Ik snap je punt, maar het is helaas wel zo... De KNVB moet gewoon stoppen met een sandbox mode zijn voor fifa en uefa
    Vind ik leuk
    diekertjedap +4674
    zaterdag 13 oktober 2018 om 19:29
    de prijs moet gewoon het europees voetbal zijn. gewoon de tv gelden eerlijk over alle teams verdelen. dan krijg je ook een sterkere competitie en kunnen teams ook eens hun talenten langer vast houden. dan krijg je vanzelf ook een sterkere competitie.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +11302
    zaterdag 13 oktober 2018 om 20:27
    Eens. Ieder geval TV geld (meer) gelijk verdelen.
    Vind ik leuk
    diekertjedap +4674
    zaterdag 13 oktober 2018 om 20:33
    gewoon helemaal verdelen. als ze el of cl halen mogen ze dat geld houden, doen ze nu ook al. dat moet de prijs zijn van de competitie.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +9585
    zaterdag 13 oktober 2018 om 21:38
    Je bedoelt Europees dan ook niks, als dat geld wegvalt heb je een probleem
    Vind ik leuk
    diekertjedap +4674
    zaterdag 13 oktober 2018 om 21:42
    dan zorg je maar dat je het fatsoenlijk geregeld hebt. dit is ook niks, 15 clubs die in dienst zijn van de top 3.
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 08:09
    Joh, laat dat clubje van jou lekker zelf zijn zaakjes regelen.
    Zorg voor meer sponsoren, meer seizoenskaarten verkopen etc. dan krijg je meer geld binnen, kun je betere spelers kopen, win je meer wedstrijden en eindig je hoger op de ranglijst.
    Hou dat een paar jaar vol en je speelt Europees, nog meer inkomsten, spelers worden meer waard .... gesnapt ?

    Altijd maar wijzen met het vingertje. De top 3 is ook klein begonnen ....
    Vind ik leuk
    diekertjedap +4674
    zondag 14 oktober 2018 om 11:19
    de eerst komende 50 jaar kun je de top3 op papier afhandelen. dat heeft niks met sport te maken. daarom is het mooi dat hetzelfde gebeurt in europa met jullie.
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 12:35
    Lekker negatief blijven doen joh, dan kom je er wel.

    Roda was ooit een mooie club die standaard meespeelde voor Europees voetbal, is nie veel meer van over he ? komt zeker ook door ons :D
    Vind ik leuk
    diekertjedap +4674
    zondag 14 oktober 2018 om 12:47
    je praat met mij, niet met roda, laat die er nu buiten.
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 18:46
    Jij mekkert toch ook over "de top 3" ? Daar is mijn clubje onderdeel van.

    Als ik Roda erbuiten moet laten, moet jij niet mekkeren over "de top 3"
    Vind ik leuk
    Il Gordo +11302
    zaterdag 13 oktober 2018 om 20:27
    Hoe worden ze kunstmatig groot gehouden?
    Vind ik leuk
    Benniewies +1418
    zaterdag 13 oktober 2018 om 18:43
    Geld?
    De Spaanse banken draaien op onze kosten, die banken leveren geld aan al die clubs.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +11302
    zaterdag 13 oktober 2018 om 22:10
    De Spaanse banken draaien op Nederlands geld? Oké...
    Vind ik leuk
    Hengelaar +112
    zondag 14 oktober 2018 om 03:07
    Als mn tante een lul had gehad, dan was het mn oom geweest
    Vind ik leuk
    Ron jans +525
    zondag 14 oktober 2018 om 14:53
    Nee een hermafrodiet.
    Vind ik leuk
    rexxo +2824
    zaterdag 13 oktober 2018 om 18:33
    Zou jij het weigeren als je in de voetballerij actief was?
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 oktober 2018 om 18:36
    Wij staan niet aan die kant van de streep...
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 oktober 2018 om 18:36
    Tsja dat niet. Maar het gegeven dat geld zoveel voetbal kapot maakt, is toch een trieste conclusie? Of het ooit nog veranderd kan worden? Waarschijnlijk niet. En toch.... de zeepbel moet ooit een keer uit elkaar spatten.
    Vind ik leuk
    rexxo +2824
    zaterdag 13 oktober 2018 om 18:39
    Deal with it, de hele wereld draait om geld daar gaan jij en ik niks aan veranderen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 oktober 2018 om 19:01
    Dat is wel het beste ja, moet er altijd nog aan wennen.
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +6843
    zaterdag 13 oktober 2018 om 18:50
    Ik zou zoveel mogelijk geld binnenharken als ik de kans had. Ik ging spelen in vreemde landen in de sneeuw in lege stadions als ze me maar betalen. Gewoon profiteren van de gekte rondom het grote voetbalgeld. Dan maar niet in de geschiedenisboeken hoor 😃
    Vind ik leuk
    rexxo +2824
    zaterdag 13 oktober 2018 om 19:20
    Je heet niet voor niks Johnny Cash😁😁😁
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +6843
    zaterdag 13 oktober 2018 om 20:00
    Ik doe me naam eer aan 😀
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 10:52
    Johnny Cash had een arme jeugd, heeft-ie later ruim gecompenseerd...
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +6843
    zondag 14 oktober 2018 om 11:10
    Toch was hij niet zo van kopen om geld uit te geven. Hij kocht een huis en hier en daar wat antiek en oude wapens omdat hij dat echt mooi vond.
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 11:21
    Hij en June gaven ook geld uit aan poedertjes en de pilletjes maar laten we hem herdenken om de goede muziek die hij maakte...
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +6843
    zondag 14 oktober 2018 om 11:22
    Ja dat natuurlijk ook maar ik bedoel hij had geen 6 cadillacs of zo zoals elvis. Die kocht elke week een nieuwe
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 11:25
    Toch effe weer Cash opgezet, hij is geen countryartiest, hij IS country...
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 oktober 2018 om 19:00
    Volgens mij wijst dit artikel juist uit dat geld niet alles is

    Als je als Messi weet ik hoeveel honderd miljoen hebt, en een prachtige vrouw hebt en een gezin... Ga je dan in de druilige regen van Manchester voetballen?

    Nee dus

    Spanje is mooi hoor, en Barcelona ook

    Vind ik leuk
    Barry Engels +31565
    zaterdag 13 oktober 2018 om 19:02
    3x zoveel.... had ik toch graag gezien... al was het alleen maar om Ronaldo groen te zien kleuren ;-))
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +6843
    zaterdag 13 oktober 2018 om 20:21
    Traantjes op een groen gezicht is ook mooi
    Vind ik leuk
    Gerro +7482
    zondag 14 oktober 2018 om 08:11
    Niet het voetbal maat juist het geld maakt veel kapot
    Vind ik leuk
    stratumseind +174731
    zaterdag 13 oktober 2018 om 18:31
    Non nieuws dit, Brands heeft het zo vaak geprobeerd de afgelopen jaren.....
    Vind ik leuk
    AllAdIn +19312
    zaterdag 13 oktober 2018 om 18:39
    Maar tegen 95% loonsverlaging zou ik ook nee zeggen.. ;-)
    Vind ik leuk
    stratumseind +174731
    zaterdag 13 oktober 2018 om 18:41
    het zou een eer moeten zijn..........
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 oktober 2018 om 18:43
    En dan naar de hypotheekbank gaan en betalen met 'Eren'...
    Vind ik leuk
    Benniewies +1418
    zaterdag 13 oktober 2018 om 18:45
    Als psvfan valt mij dit enorm tegen van jou!!!!!
    Messi is ooit aangeboden bij psv.
    Toen zeiden ze nee.
    Dus ja ik zou ook bedanken voor de eer
    Vind ik leuk
    stratumseind +174731
    zaterdag 13 oktober 2018 om 18:59
    toen kon ie er nog nie zoveul van.........
    Vind ik leuk
    Benniewies +1418
    zaterdag 13 oktober 2018 om 19:15
    Nee afellay was inderdaad beter ;)

    Maar PSV heeft bedankt.... Dus die EER is er niet meer
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 13 oktober 2018 om 19:16]
    Vind ik leuk
    stratumseind +174731
    zaterdag 13 oktober 2018 om 19:16
    ik herken een kenner
    Vind ik leuk
    Benniewies +1418
    zaterdag 13 oktober 2018 om 19:18
    Ik volg 5 clubs intensief

    AZ
    Barcelona
    PSV
    Ajax
    Feijenoord.

    Daarnaast de rest een beetje.
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 19:46
    PSV wilde hem maar op het allerlaatste moment ging het aanbod van Barcelona niet door omdat ze hem op het allerlaatste moment bij de selectie toevoegde...
    Vind ik leuk
    Benniewies +1418
    zondag 14 oktober 2018 om 20:11
    Ajuu. Barcelona moest hem verhuren ivm aantal EU spelers.
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 20:18
    De verhuurovereenkomst kwam uiteindelijk niet. Messi kreeg uiteindelijk een vergunning om bij de Spaanse club te spelen.

    Bron: Soccernews.nl

    Opgezocht om bewijs te vinden voor wat ik al wist.
    Vertel mij niks over PSV, maat.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31565
    zaterdag 13 oktober 2018 om 19:03
    Maar die paste de factor drie negatief toe.... daarom was het een vergeefse poging...
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 oktober 2018 om 18:34
    Die Khaldoon al Mubarak van Man. City is echt gestoord.

    Hij heeft het geld niet, maar het geld heeft hem want anders zou je zoiets idioots nooit doen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 oktober 2018 om 18:37
    Idd. Het geld heeft die oetlul in zijn macht.
    Vind ik leuk
    Wouta80 +934
    zaterdag 13 oktober 2018 om 18:36
    Hij heeft t ook echt nodig..
    Vind ik leuk
    Benniewies +1418
    zaterdag 13 oktober 2018 om 18:40
    Haha hij verdubbeld zijn salaris al met zijn reclames.
    Vind ik leuk
    Summit +606
    zaterdag 13 oktober 2018 om 19:04
    Eerder ×2.5/3
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +6843
    zaterdag 13 oktober 2018 om 18:42
    Ik wil messi niet bij een andere club zien. Iedereen loopt te klagen dat clubhelden die hun hele leven bij 1 club spelen er bijna niet meer zijn. En dan roepen ze juist dat messi het maar moet laten zien in een andere competite. Ik zeg onzin !
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 oktober 2018 om 19:04
    Barca is de mooiste club

    Messi is de beste speler

    Messi is al met de eerstvolgende 4 generaties binnen

    Wie heeft 4 zwembaden nodig? Als je eigenlijk nooit zwemt?
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +6843
    zaterdag 13 oktober 2018 om 20:00
    Eens ( met ajax dan )
    Eens
    Eens
    Eens
    Vind ik leuk
    Foebele +54658
    zaterdag 13 oktober 2018 om 18:46
    Omdat Messi in Engeland ineens stukken minder er bovenuit zou steken en nooit van zijn leven 50 goals per seizoen kan maken daar.

    Engeland is een te zware competitie, hij en Ronaldo zaten liever in het ideale Spanje, waar ze beide de onaantastbare giganten konden uithangen, omdat Barca en Real met kop en schouders boven de rest van Spanje uitstaken waardoor het leek alsof die twee van een andere planeet kwamen.

    Zoals ik al zeg, als ze in Engeland hadden gespeeld en ze zouden daar hooguit rond de 30 goals maken dan hadden ze veel minder goede statistieken gehad (ook in Europa, want Engelse clubs presteren niet in Europa vanwege hun zware competitie) en dan had iedereen toch even anders naar ze gekeken.
    Vind ik leuk
    Degier +571
    zaterdag 13 oktober 2018 om 18:59
    Je weet dat Ronaldo jaren lang uitgeblonken heeft in de Premier League hè? Je reactie raakt dus kant nog wal.
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 oktober 2018 om 19:03
    In het geval van C. Ronaldo gaat die vlieger inderdaad niet op, is meer dan terecht een aantal keer tot speler van het seizoen in Engeland verkozen en heeft ook nog de Champions League met United gewonnen.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 13 oktober 2018 om 19:10]
    Vind ik leuk
    Foebele +54658
    zaterdag 13 oktober 2018 om 20:22
    Heeft Ronaldo ooit 50 goals gemaakt in de PL of uberhaupt iets in die buurt? Nee, totaal niet zelfs.

    Ik zeg niet dat ze niet tot de beste spelers behoren, ik zeg dat ze alleen niet 2 spelers zijn die zogenaamd van een totaal andere planeet zijn, want zogezegd vijzelen ze hun statistieken aardig op tegen kleinere tegenstanders in Spanje en Italie waarbij ze bij een club zitten die verreweg domineren!
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 oktober 2018 om 20:25
    Vanzelfsprekend niet, maar het regeltje " als ze in Engeland hadden gespeeld.." deed vermoeden dat je niet bekend was met het feit dat Ronaldo ook jaren uitmuntend heeft gerendeerd in Engeland en ook heel ver kwam in de Champions League, zoals gezegd werd de finale zelfs gewonnen.
    Vind ik leuk
    MR - +132
    zaterdag 13 oktober 2018 om 20:29
    En als Ronaldo het kan, waarom zou Messi het dan niet kunnen? Zijn ongeveer even goed toch (al denken de fans van Ronaldo en Messi allebei dat hun favoriet het beste is)
    Vind ik leuk
    Foebele +54658
    zaterdag 13 oktober 2018 om 20:09
    Nee, jij snapt het niet. Heeft Ronaldo ooit in de buurt van 50 goals gescoord in de PL? Nee, dat heeft ie niet.

    Hij heeft uitgeblonken zoals Hazard dat ook doet en vele anderen ook uitblinken, dat is mijn punt.

    Door de absurde verschillen in Spanje tussen de top en de rest konden die twee 50 goals per seizoen maken in de competitie, iets wat nooit iemand zal bereiken in de PL aangezien je dus veel meer weerstand krijgt.

    Maar goed, blijf vooral onnozel reageren waarmee je laat blijken dat je het niet snapt.
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +6843
    zaterdag 13 oktober 2018 om 20:25
    Ronaldo was toen ook nog wel jong he. De ronaldo uit zijn toptijd in madrid had het waarschijnlijk beter gedaan. Ik zeg geen 50 goals hoor maar denk wel beter
    Vind ik leuk
    Degier +571
    zaterdag 13 oktober 2018 om 21:03
    Niemand haalt 50 goals in de PL. Hazard ook niet. Vraag me zelfs af of Hazard er 50 maakt bij Real of Barca. Kijk maar naar Bale. Absoluut één van de uitblinkers in de PL, maar bij Real nog weinig klaargespeeld.
    Bovendien komt Ronaldo alleen boven de 50 doelpunten per seizoen, als je de CL goals er bij telt. Dat komt omdat Real steeds het verst komt in de CL.
    Kortom, mij heb je nog niet overtuigd.
    Vind ik leuk
    Summit +606
    zaterdag 13 oktober 2018 om 19:08
    Ik zou het met je eens zijn als de laastste 5 CLs niet door Barca of Real gewonnen waren, daarbij in de laatste engelse CL alweer 7 jaar geleden...
    Vind ik leuk
    Nummer Diez +3062
    zondag 14 oktober 2018 om 08:57
    Pep heeft jaren Messi jaren gecoacht en weet verdomd goed wat Messi wel of niet zou aankunnen wees daar maar zeker van, daar is Pep veel te perfectionistisch voor hoor!
    Maar zoals altijd kan jij met uw beste wil van de wereld nooit iets positiefs zeggen als het over Barça of Messi gaat, wat een triestige mens ben jij zeg!
    [Reactie gewijzigd op zondag 14 oktober 2018 om 08:58]
    Vind ik leuk
    Degier +571
    zaterdag 13 oktober 2018 om 18:57
    Bij Barca zijn de spelers en de taktiek op Messi afgestemd. Dat kan ook, omdat Messi sympathiek is en die gasten het prima vinden. Je kan niet Messi binnenhalen en dan tegen al je spelers zeggen: "Zo en nu gaan jullie allemaal in dienst van Messi spelen". Dat werkt natuurlijk niet met al die haantjes eromheen.
    Bij Argentinië kan Messi ook het verschil niet maken, omdat iedereen alle ballen aan hem wil geven. Als je zijn aanvoer afsnijdt en je zet nog eens 2 man kort op hem, dan weten ze het niet meer. En dat terwijl er nog genoeg andere grootheden rondlopen daar. Nee laat Messi maar lekker bij Barca blijven. Dan kunnen we van hem blijven genieten.
    Vind ik leuk
    WilcoS64 +1918
    zaterdag 13 oktober 2018 om 18:59
    Messi wil maar naar 1 andere club natuurlijk ... AJAX!
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 oktober 2018 om 19:06
    Welnee we hebben de Jong al... En die is veel jonger
    Vind ik leuk
    WilcoS64 +1918
    zaterdag 13 oktober 2018 om 20:02
    Ruilen tegen Messi!
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 oktober 2018 om 20:15
    Dat vind ik te overwegen...
    Vind ik leuk
    WilcoS64 +1918
    zaterdag 13 oktober 2018 om 20:18
    Zou wat zijn zeg, hij mag ook over 8 jaar nog komen, kan nog best.
    Vind ik leuk
    LIO7 +1272
    zaterdag 13 oktober 2018 om 19:03
    Deze mensen kijken amper om naar de clubs die ze kopen. Jammer, maar de passie ontbreekt volledig....
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9676
    zaterdag 13 oktober 2018 om 19:45
    Hij wil alleen nog naar Utrecht.
    Vind ik leuk
    Omam-Biyik +303
    zaterdag 13 oktober 2018 om 19:54
    Gelukkig bestaat er ook nog zoiets als clubliefde....al is het tegen een zeer riant Barcelona salaris.
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 oktober 2018 om 20:21
    Vergeet niet dat Messi met zijn groeiproblemen alles te danken heeft gehad aan Barca

    Anders had hij de huidige 1 meter 70 niet gehaald en was blijven steken op 1.55

    Dat joch heeft alles te danken aan Barca en andersom

    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27622
    zaterdag 13 oktober 2018 om 20:11
    Messi heeft al meer dan genoeg geld. Dan gaat hij Barcelona natuurlijk niet inruilen voor Manchester.
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 oktober 2018 om 20:17
    Nee alleen Londen is mooi

    Maar de rest... even lelijk als de bewoners
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 13 oktober 2018 om 20:34]
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27622
    zaterdag 13 oktober 2018 om 21:02
    Haha..

    Engeland heeft naast Londen nog meer mooie plekken. Overigens heeft Londen ook veel lelijke plekken. Maar Manchester is niet zo fraai..
    Vind ik leuk
    Wilkie58 +225
    zaterdag 13 oktober 2018 om 23:43
    Voetbal is al heeeeel lang ziek. De meeste wedstrijden interesseren me niet eens meer. Dit gaat ook nooit meer goed komen.
    Vind ik leuk
    Kevinm +1884
    maandag 15 oktober 2018 om 12:22
    Clubliefde bestaat dus toch nog
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws