Oranje-aanvoerder Van Dijk heeft nog steeds last en haakt af voor duel met België

Oranje-aanvoerder Van Dijk heeft nog steeds last en haakt af voor duel met België

Gepubliceerd: zondag 14 oktober 2018 om 11:48zo 14-10-2018 om 11:48

Oranje-captain Virgil van Dijk ontbreekt aanstaande dinsdag tijdens het oefenduel met België. De verdediger heeft last van een ribblessure, meldt de KNVB. Om die reden reist hij niet mee af naar Brussel. 

Een maand geleden liep Van Dijk bij zijn club Liverpool een ribblessure op tijdens de Premier League-ontmoeting met Southampton. Zaterdagavond, direct na de 3-0 zege op Duitsland in Amsterdam, gaf de aanvoerder aan diverse media reeds aan dat hij twijfelde over de vriendschappelijke interland tegen de Belgen. 

Nu is dus in goed overleg besloten dat Van Dijk níet met de nationale ploeg afreist naar Brussel. Dinsdagavond neemt Nederland het daar op tegen De Rode Duivels. De wedstrijd begint om 20.45 uur.

Bondscoach Ronald Koeman heeft voor de clash met België 23 spelers tot zijn beschikking. Eerder al moest hij een streep zetten door de naam van Davy Pröpper. Stefan de Vrij (Internazionale) is op papier de logische vervanger van Van Dijk. 

Poll

Wat wordt België-Nederland?

(6545 stemmen)

Plaats een reactie

zondag 14 oktober 2018 om 11:50
De vrij er in.
Vind ik leuk
Wijndalum +563
zondag 14 oktober 2018 om 12:57
Ik prefereer Aké!
Vind ik leuk
chicken +13222
zondag 14 oktober 2018 om 13:10
Van Aanholt als linksback dan...
Middenveld zoals we gisteren eindigden.
Vind ik leuk
Vowtar +5870
zondag 14 oktober 2018 om 13:21
Nee joh. Rosario en De Jong als controlerend blok. Daar gaan we de komende 10 jaar nog veel plezier aan beleven.
Vind ik leuk
chicken +13222
zondag 14 oktober 2018 om 13:23
Zucht....

Niemand heeft rosario in het nl elftal zien spelen dus hou ff op dat hij de verlosser ofzo is..

De debutanten hebben gisteren vooral aangetoond nog stappen te kunnen maken. Waarom zou dat bij rosario anders wezen..
Vind ik leuk
Jozef +40928
zondag 14 oktober 2018 om 14:30
Debutanten speelden aardig, maar lieten inderdaad zien dat er nog stappen gemaakt móeten worden. Logisch, maar nog niet te veel halleluja roepen lijkt me verstandig.

Dumfries op Hazard... het risico lijkt mij persoonlijk nog te groot, zonder dat ik Dumfries wil afvallen of zo...
[Reactie gewijzigd op zondag 14 oktober 2018 om 14:31]
Vind ik leuk
chicken +13222
zondag 14 oktober 2018 om 14:52
Dumfries melden zich idd veel vooraan...maar van wie kreeg hij die ballen...

Verdedigende positionering moet beter..
Vind ik leuk
Vowtar +5870
zondag 14 oktober 2018 om 15:58
Ik heb het over de komende tien jaar he. Natuurlijk ga ik er niet vanuit dat Rosario dinsdag even Griezmann in zijn broekzak stopt, maar dat we in de toekomst veel plezier aan Rosario gaan beleven staat imo wel vast.

Hetzelfde geldt voor Frenkie de Jong. Die is nog niet in de buurt van het niveau dat hem hier op VP vaak wordt toegedicht, maar hij kan erg ver komen. Samen kunnen ze nog heel lang een uitstekend blok vormen.
Vind ik leuk
chicken +13222
zondag 14 oktober 2018 om 16:08
Ben allang blij dat er gisteren een beetje stabiel elftal in het veld stond. De mix was iig niet verkeerd.

Vind ik leuk
John M. +4965
zondag 14 oktober 2018 om 16:08
Speelt Rosario bij de Duitsers of Griezmann bij de Belgen?, anders kan Rosario dinsdag niet tegen Griezmann spelen.
Vind ik leuk
Vowtar +5870
zondag 14 oktober 2018 om 16:43
Extra reden om er niet van uit te gaan dat Rosario Griezmann niet in zijn broekzak zal hebben dinsdag ;-)
Vind ik leuk
John M. +4965
zondag 14 oktober 2018 om 16:46
Op zo'n manier heb je het goed gezien.
Vind ik leuk
0260165 +676
zondag 14 oktober 2018 om 14:44
De Roon was een van onze beste spelers tegen Duitsland.
Vind ik leuk
hantayo +1169
zondag 14 oktober 2018 om 15:45
Beetje lomp wel. Bal of been, het is hem om het een.
Vind ik leuk
Vowtar +5870
zondag 14 oktober 2018 om 16:44
De Roon is zeker een degelijke speler, ik ben er wel fan van. Kijkend naar de toekomst (potentie én houdbaarheidsdatum) ben ik echter nog veel meer fan van Rosario.
Vind ik leuk
0260165 +676
zondag 14 oktober 2018 om 19:31
Hmm Rosario heeft een handvol goede wedstrijden gespeeld, nog minder dan Bazoer destijds...
Vind ik leuk
zondag 14 oktober 2018 om 11:50
Stefan kom er maar in.
Vind ik leuk
zondag 14 oktober 2018 om 11:51
De Ligt en Aké, mooi duo. 😎
Vind ik leuk
voetbal!!! +9005
zondag 14 oktober 2018 om 11:54
De Vrij is toch veel beter. Doet het heel goed in de Serie A.
Vind ik leuk
zondag 14 oktober 2018 om 11:58
Aké doet het heel goed in de Premier League en kent Lukaku inmiddels ook goed, die kun je wel om een boodschap sturen. Daarnaast heb je dan zowel een linksbenige als rechtsbenige speler centraal achterin, al is dat niet noodzakelijk om te functioneren.
Vind ik leuk
Thereisonly1 +1051
zondag 14 oktober 2018 om 14:33
Er zit denk nog rek in ook! Ake gaat niet zo snel alsmede toptalenten misschien maar hij gaat ook wel hogerop spelen denk ik! Goeie speler👌🏻
Vind ik leuk
zondag 14 oktober 2018 om 18:45
De Vrij is een beest, maar hij is niet beter dan van Dijk. Als je Liverpool of de Premier League een beetje zou volgen weet je dat hij de beste centraal verdediger is van Engeland.
Vind ik leuk
voetbal!!! +9005
zondag 14 oktober 2018 om 18:54
Zeg ik dat dan? Tuurlijk is Van Dijk beter dan De Vrij.
Vind ik leuk
zondag 14 oktober 2018 om 19:25
Oh sorry ik dacht dat je dacht dat de Vrij beter is dan van Dijk (maar dan had je t vast over een andere speler).
Vind ik leuk
zondag 14 oktober 2018 om 12:04
De vrij is toch wel wat verder vind ik. Wint echt heel veel duels, goede positionering en dito tackle. Voetballend ook in orde. Wel een luxe achterin zo. Ake zie ik graag links ipv blind.
Vind ik leuk
WilcoS64 +2310
zondag 14 oktober 2018 om 16:18
De Vrij met De Ligt toch zeker?
Vind ik leuk
Pazienza +141
zondag 14 oktober 2018 om 11:52
Volgens een betrouwbare bron heb ik gehoord dat De Ligt en F. De Jong het centraal verdedigingsduo gaan vormen, omdat ze tegen Lukaku spelen en deze totaal niet fysiek, groot en kopsterk is. Aldus Ten Hag.
Vind ik leuk
aartstyle +1759
zondag 14 oktober 2018 om 11:54
Je bedoeld blind en F. De jong
Vind ik leuk
Pazienza +141
zondag 14 oktober 2018 om 11:55
Klopt, maar De Ligt is fit dus zal niet gebeuren vandaar.
Vind ik leuk
Foden +4567
zondag 14 oktober 2018 om 11:54
Laat Matthijs en Frenkie maar banken aub
Vind ik leuk
zondag 14 oktober 2018 om 11:55
Kan de vrij er mooi in uitstekende vervanger! De ligt aanvoerder! En ake i.p.v. blind
Vind ik leuk
zondag 14 oktober 2018 om 12:10
Ik geef je een like voor je spelerskeuze. Maar de ligt geen aanvoerder joh. Na van dijk heb je in mijn ogen cillessen, de vrij en wijnaldum die eerder in aanmerking komen. De ligt is wel de aanvoerder van de toekomst, laat hem bij ajax maar oefenen!
Vind ik leuk
zondag 14 oktober 2018 om 14:46
Ik zie liever Cillesen als aanvoerder. Het meest ervaren van alle 11 tot nu toe.
Vind ik leuk
Gyrosregime +2556
zondag 14 oktober 2018 om 12:00
Dumfries, de Vrij, de Ligt, Aké en dan nog Rosario als cvm dan heb ik er wel vertrouwen in..
Vind ik leuk
Het Brein +4532
zondag 14 oktober 2018 om 12:23
En Frenkie als Cvm naast Rosario dan....verder geen Babel voorin maar Groeneveld :)
Vind ik leuk
Gyrosregime +2556
zondag 14 oktober 2018 om 12:25
Ben wel benieuwd naar Groeneveld, nog niets bijzonders van gezien in zijn invalbeurt..
Vind ik leuk
Het Brein +4532
zondag 14 oktober 2018 om 12:28
Groeneveld en Bergwijn is een mooi duo op de flanken. Wat ze beiden hebben is snelheid, doelgerichtheid en een goede techniek. Het zijn geen blinde renpaarden.
Vind ik leuk
MojoRisin +13554
zondag 14 oktober 2018 om 12:04
Doe maar De Vrij en Ake, kan De Ligt wat rust pakken..
Vind ik leuk
Strijp +14028
zondag 14 oktober 2018 om 12:07
Wat een luxe probleem als een van je Centrale wegvalt en je kunt een basisspeler van Inter opstellen.
Vind ik leuk
COYG +7614
zondag 14 oktober 2018 om 12:16
Als je toch drie toppers hebt voor de centrale verdediger positie, met Van Dijk, De Vrij en nog in mindere maten De Ligt dan kan je best zo nu en dan wat afwisselen.
Vind ik leuk
zondag 14 oktober 2018 om 12:20
Mietje is die van Dijk............;-) Maar geen probleem, de Vrij erin en het probleem is opgelost.
Vind ik leuk
Pimman +7751
zondag 14 oktober 2018 om 12:22
Jammer..Gelukkig hebben we Viergever!
Vind ik leuk
Zoonvanmnoma +6844
zondag 14 oktober 2018 om 12:39
De Ligt kan Lukaku wel in z'n eentje aan. Hopelijk neemt ie een tasje mee, want z'n broekzakken zitten inmiddels bomvol.
[Reactie gewijzigd op zondag 14 oktober 2018 om 12:40]
Vind ik leuk
JOJO +1767
zondag 14 oktober 2018 om 12:52
Nou De Vrij dan maar voor Van Dijk.
Sowieso vind ik dat De Vrij erin hoort. Die Blind kan echt gewoon niet meer. Veel te traag. Als Muller iets sneller was geweest, hadden de Duitsers een paar keer gescoord. Blind werd er continu uitgelopen. Waarom blijft Koeman hem nog opstellen, terwijl je De Vrij en Aké hebt? En die Groeneveld is een toppertje in wording. Kwam veel meer dreiging vanaf dan van Babel. En De Roon leuk hoor dat ie hard speelt, maar hij heeft er wel veel overtredingen voor nodig. Rosario speelt bij PSV ook hard, maar zonder de onnodige overtredingen.

Kortom gewoon de toekomst de kans geven:
De Vrij, Van Dijk, De Ligt - Dumfries, Rosario, Frenkie, Groeneveld - Gini (10) - Memphis, Bergwijn.

Overigens eindelijk stond Gini op zijn goede positie, namelijk op 10 met 2 controleurs erachter. En warempel hij speelde super. Ik roep al jaren dat Gini verkeerd word opgesteld en gebruikt en hij daarom minder rendement heeft. Dus hem voortaan gewoon op 10 laten en Rosario en Frenkie erachter. Lekker veel voetballend vermogen, fysieke kracht, snelheid en goede passes op het middenveld. Met Dumfries en Groeneveld op de flanken, gewoon geweldig. Dan komen de kwaliteiten van Memphis en Bergwijn ook het beste tot hun recht.
Vind ik leuk
John M. +4965
zondag 14 oktober 2018 om 16:54
Dat kan ik je wel vertellen waarom Blind altijd speelt. Pa Blind is vriendje met Koeman en dan geeft het niet hoe slecht Blind speelt. Altijd vaste prik.
Vind ik leuk
Hupfean +4531
zondag 14 oktober 2018 om 13:01
Ff die grote Belgische bekken ff dicht timmeren.
Vind ik leuk
stratumseind +186612
zondag 14 oktober 2018 om 14:14
Gewoon de opdracht van klopp volgen .
Das wel duidelijk.
Vind ik leuk
Kuip +9089
zondag 14 oktober 2018 om 14:25
Een centrum met de Vrij en Ake lijkt me prima. Dumfries en van Aanholt als backs. Blind de Jong en Rosario midden. Van de Beek achter de spitsen Babel en Memphis.
Cillissen
Dumfries, de Vrij, Ake, van Aanholt
Rosario, de Jong, Blind
Van de Beek
Memphis, Babel
[Reactie gewijzigd op zondag 14 oktober 2018 om 14:26]
Vind ik leuk
Analyse075 +1823
zondag 14 oktober 2018 om 15:17
Dit is een enorme aderlating maar gelukkig hebben we de Vrij nog achter de hand.
Vind ik leuk
kees ee +688
zondag 14 oktober 2018 om 15:19
. . niet overschatten die van dijk, dat doen ze in engeland al voldoende met hun portemonnee dan !?
Vind ik leuk
SanKev +913
zondag 14 oktober 2018 om 16:28
Ik denk dat Ten Hag zou voorstellen om Frenkie centraal achterin te posteren. Misschien beter wel naast Blind in plaats van De Ligt..

België heeft toch geen spits die sterk is in luchtduels

Sorry, kon het niet laten
[Reactie gewijzigd op zondag 14 oktober 2018 om 16:29]
Vind ik leuk
Blindsy +15794
zondag 14 oktober 2018 om 16:59
Prima. Tuurlijk wil je de Belgen partij geven, maar je wil ook een goede relatie met Liverpool en de speler Van Dijk houden. Lekker De Vrij opstellen.
Vind ik leuk
Napolitanos +9752
zondag 14 oktober 2018 om 18:38
Maakt toch niet uit, winnen toch niet
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws