Van der Vaart: Het is schandalig hoe er met zo'n grootheid is omgegaan

Van der Vaart: "Het is schandalig hoe er met zo'n grootheid is omgegaan"

Gepubliceerd: zondag 14 oktober 2018 om 12:47zo 14-10-2018 om 12:47

Rafael van der Vaart is niet te spreken over de manier waarop voormalig bondscoach Marco van Basten is behandeld door pers en publiek. De oud-international werkte bij het Nederlands elftal met veel plezier met hem samen. 

Van der Vaart - zaterdag uitgezwaaid na de zege op Duitsland én benoemd tot bondsridder van de KNVB - zei dat bij De Tafel van Kees op FOX Sports. "Ik heb het al in een paar interviews gezegd. Het is schandalig hoe er met zo'n grootheid is omgegaan."

"Natuurlijk zal hij ook fouten hebben gemaakt, maar het échte topvoetbal wat we begonnen te spelen met Oranje, was onder hem. Ik vond het een geweldige trainer", aldus de 109-voudig international. "Hij zei tegen Wesley Sneijder, Arjen Robben, Robin van Persie en mij: jullie moeten het gaan doen met z'n vieren. Ga met elkaar zitten. Hij zag dat. Elke dag goede trainingen...  Ik heb goede ervaringen met hem gehad."

Van Basten, bondscoach tussen 2004 en 2008, maakte eerder deze week bekend dat hij stopt als hoofd technische ontwikkeling bij de FIFA

Plaats een reactie

kwartje50 +1255
zondag 14 oktober 2018 om 12:50
Buitenspel afschaffen wie verzint het, jawel Marco, was echter wel een top voetballer
Vind ik leuk
chicken +15039
zondag 14 oktober 2018 om 13:07
Zou nog een goede regel wezen ook ...creëert zeeën van ruimte op het veld.
Vind ik leuk
ReneAjax +10687
zondag 14 oktober 2018 om 21:10
Heel goed idee juist van Marco. Er komen meer doelpunten, het voetbal wordt spectaculairder, Er komen meer toeschouwers op af... Een win-win-win-win situatie.
Het enige vervelende is dat het spel gaat veranderen, het gaat ten koste van de opbouw. Je zet alvast wat balletjes-wachters neer bij de goal van de tegenpartij. Gewoon keihard de bal naar voren schieten en het wordt PSV 2.0-voetbal.
Een beter idee was om de goal groter te maken. Bijvoorbeeld een halve meter hoger en een meter breder.
De stelling is dat er te weinig doelpunten vallen. Een foute beslissing van de scheids zal niet meer zo erg worden als we standaard korfbal uitslagen hebben ipv 1-0 of 0-1.
Jammer dat het UEFA en FIFA bestuur zo conventioneel zijn dat deze revolutionaire goede ideeën geen kans van slagen hebben.
Dat is jammer.... voor het voetbal.
Vind ik leuk
Polly11 +4277
zondag 14 oktober 2018 om 13:16
Vroeger was er geen buitenspel regel en toen vond iedereen het hele buitenspel onzin...
Vind ik leuk
Admat +420
zondag 14 oktober 2018 om 13:17
Zo'n gek idee is dat echt niet! Voetbal gaat er zeker leuker op worden
Vind ik leuk
zondag 14 oktober 2018 om 15:52
Wat dacht je van: 3e corner penalty? Of kleinere ballen hahahaha! Je zou bijna vergeten hoe goed die kerel was
Vind ik leuk
COYG +8525
zondag 14 oktober 2018 om 12:51
Mijn beste herinnering aan Van Basten als coach was toch wel het EK van 2008. Die groepsfase. Wát een uitslagen!

Maar zoals vaker gezegd wordt: een goede speler hoeft ten alle tijden niet een goede trainer te zijn. Het trainers vak is gewoon heel anders...
Vind ik leuk
Mosquito +22148
zondag 14 oktober 2018 om 13:00
Mijn beste herinnering aan hem als coach was toen hij voor pannenkoek werd uitgemaakt door een eigen fan.
Komisch moment.😅
Vind ik leuk
zondag 14 oktober 2018 om 13:29
Jij bent dus net zo'n kansloos figuur als die doorgesnoven junk die dat riep en iedereen die het overnam. Maar ik had ook niet anders van je verwacht natuurlijk..
Vind ik leuk
zondag 14 oktober 2018 om 12:51
Offtopic.
En waarom lezen we niks over het voetbal uit de KKD vandaag.
Want voorlopig is GAE - Roda JC niet om aan te zien.
Welke bijdehand heeft eigenlijk dat interland voetbal uitgevonden?
Vind ik leuk
Hupfean +5688
zondag 14 oktober 2018 om 13:07
Dat is idd verschrikkelijk slecht, en dat voor een (top)wedstrijd van de KKD.
Vind ik leuk
Broekie +685
zondag 14 oktober 2018 om 12:54
Alleen (ex) Ajax spelers vielen in de smaak bij de Pannenkoek. Had problemen met van Bommel en van Nistelrooy. Toevallig spelers met een PSV achtergrond.
Vind ik leuk
Zico Ali +478
zondag 14 oktober 2018 om 13:04
Scherp man!. Vandaar dat hij als Ajax trainer ooit Aisatti kocht en Orlando Engelaar op een groot toernooi liet spelen.
Vind ik leuk
Zoonvanmnoma +6762
zondag 14 oktober 2018 om 13:30
https://youtu.be/GezUzYh2aL4

Deze Aissati bedoel je toch?
Vind ik leuk
zondag 14 oktober 2018 om 12:54
Volgens mij probeert van der vaart te solliciteren naar een job waar Marco hem aan kan helpen?
Vind ik leuk
Marco S +6935
zondag 14 oktober 2018 om 13:03
Onzin, hij zit niet meer bij de FIFA. Van Basten heeft het als trainer van Nederland, Ajax en Heerenveen gewoon goed gedaan.
Vind ik leuk
Hupfean +5688
zondag 14 oktober 2018 om 13:05
Bij ons wel iig.
Vind ik leuk
zondag 14 oktober 2018 om 15:24
Klopt maar van basten heeft wel veel meer ingangen tot de baantjes dan raffie
Vind ik leuk
Zico Ali +478
zondag 14 oktober 2018 om 12:56
Van Basten z'n eigen persoonlijkheid zat hem in de weg. Als voetballer was dat waarschijnlijk 1 van de redenen dat hij uiteindelijk de maestro werd die de wereld gekend heeft, maar als trainer moet je flexibeler kunnen zijn in je omgang en overbrengen van ideeën. Dat hij echt wel wat in zijn mars had was wel duidelijk. Het lijkt alsof iedereen vergeten is hoe hij compleet een nieuwe weg insloeg met nieuwe spelers, om er vervolgens een heerlijk elftal van te maken. Die overwinningen op Frankrijk en Italië waren om van te watertanden...en dat was allemaal op zijn conto te schrijven. Het elftal dat onder van Marwijk de finale haalde was 80% zijn elftal, inclusief formatie.
Vind ik leuk
Hupfean +5688
zondag 14 oktober 2018 om 13:04
Helemaal juist.
Vind ik leuk
Bizzy +22804
zondag 14 oktober 2018 om 12:57
Pannekoek van Basten heeft zijn kansen gehad. Geef van Bommel groot gelijk. Ik zou ook niet onder die mafklapper willen uitkomen voor Oranje
[Reactie gewijzigd op zondag 14 oktober 2018 om 12:58]
Vind ik leuk
Hupfean +5688
zondag 14 oktober 2018 om 13:04
v Bommel mag de veters van v Basten niet eens strikken.
Vind ik leuk
Marco S +6935
zondag 14 oktober 2018 om 13:06
Vertel nog eens wat actueels.. wist je ook dat Rensenbrink op de paal schoot?
Vind ik leuk
Wilex +3172
zondag 14 oktober 2018 om 13:15
Dat was zen beste daad als trainer, die betweterige kwal van een van Bommel eruit gooien.
Van Basten wat een grootheid is deze Ajax legende, de beste spits die de wereld ooit heeft gezien, was vorig jaar in Italië, wat een respect daar voor deze man, nu nog steeds.
Lekker met pensioen gaan Marco en ze het uitlaten zoeken in dit landje.
Begin met zo`n pisvlek uit Eindhoven over Cruijff en ze komen gelijk met van Beveren aandraven, heb je het over Van Basten dan komt trauma van Bommel bovendrijven.

Vind ik leuk
dezink +1164
zondag 14 oktober 2018 om 13:31
De beste spits die de wereld ooit heeft gezien ? Van Basten was een fenomenale spits , maar de beste ooit ..
Vind ik leuk
zondag 14 oktober 2018 om 13:38
Als 1 van nederlands grootste voetvallers ooit een pannenkoek is, wtf ben jij dan wel niet. Je bent iig een ongelofelijke stumpert die graag junkies napraat die iets te veel poedersuiker achterover heeft gesnoven. Kansloos figuur dat je bent.
Vind ik leuk
Bizzy +22804
maandag 15 oktober 2018 om 00:34
Heb geen flikker met MvB. Romario was altijd nog 3 klasse beter.
[Reactie gewijzigd op maandag 15 oktober 2018 om 07:20]
Vind ik leuk
Busk +2145
zondag 14 oktober 2018 om 12:58
Daar heb je van der Vaart weer,met z'n "grote vier" verhaal. Om maar te benadrukken dat hij zo'n belangrijke voetballer was.
Je doet het met z'n allen,inclusief de wissels.
Nu is de inbreng van de een wat meer dan de ander. Maar zo'n Kuyt, die geen grote vier-lid was,vond ik toch iets imponerende dan onze Rafael.

Dat hij verder nog in Denemarken een balletje wil trappen,misgun ik 'm niet.
Zolang hij er nog plezier in heeft,ga je gang.
Vind ik leuk
lemon9 +1034
zondag 14 oktober 2018 om 13:00
De aanval is de beste verdedeging
Vind ik leuk
companen +2343
zondag 14 oktober 2018 om 13:01
Het is pannenkoek en dat was hij zeker niet. Voor de betweters en de jonge pannenkoeken hier hij was de beste spits ter wereld nooit een betere geweest.
Vind ik leuk
Hupfean +5688
zondag 14 oktober 2018 om 13:03
100% gelijk Raffa, v Basten is en blijft onze wereld spits die ons Europees kampioen heeft gemaakt. De rest zijn randzaken. Topper is t!
Vind ik leuk
Marco S +6935
zondag 14 oktober 2018 om 13:08
Als ik een wereldelftal op papier zet staat Marco in de spits en Johan erachter
Vind ik leuk
RWA040 +822
zondag 14 oktober 2018 om 13:11
Word een beetje moe van die van de Vaart met zijn “grote vier”.
[Reactie gewijzigd op zondag 14 oktober 2018 om 13:11]
Vind ik leuk
lexy88 +1947
zondag 14 oktober 2018 om 13:34
Wat mij betreft hoorde VDV niet bij de grote 4, maar Kuyt wel. Heerlijke voetballer hoor VDV, maar te vroeg gepiekt en nooit écht het verschil gemaakt op de grote toernooien voor oranje, in tegenstelling tot Kuyt.
Vind ik leuk
zondag 14 oktober 2018 om 13:39
Vond Romario een veel betere spits alleen was vaak beetje moe / had altijd koppijn ;) geen zin om te trainen op herdgang maar wel diezelfde dag zaalvoetballen met zn matties , tegenwoordig ondenkbaar zulke streken!
[Reactie gewijzigd op zondag 14 oktober 2018 om 13:39]
Vind ik leuk
Mo +13219
zondag 14 oktober 2018 om 13:40
Het was een geweldenaar vroeger maar als je er serieus over nadenkt om buitenspel af te schaffen moet je gewoon opgenomen worden want dat is het stomste wat iemand ooit heeft gezegd.
Vind ik leuk
Kopstootje +9350
zondag 14 oktober 2018 om 14:28
Topvoetballer , ,maar als mens in omgang een irritant mannetje.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws