Van der Vaart: Het is schandalig hoe er met zo'n grootheid is omgegaan

    Van der Vaart: "Het is schandalig hoe er met zo'n grootheid is omgegaan"

    zondag 14 oktober 2018 om 12:47

    Rafael van der Vaart is niet te spreken over de manier waarop voormalig bondscoach Marco van Basten is behandeld door pers en publiek. De oud-international werkte bij het Nederlands elftal met veel plezier met hem samen. 

    Van der Vaart - zaterdag uitgezwaaid na de zege op Duitsland én benoemd tot bondsridder van de KNVB - zei dat bij De Tafel van Kees op FOX Sports. "Ik heb het al in een paar interviews gezegd. Het is schandalig hoe er met zo'n grootheid is omgegaan."

    "Natuurlijk zal hij ook fouten hebben gemaakt, maar het échte topvoetbal wat we begonnen te spelen met Oranje, was onder hem. Ik vond het een geweldige trainer", aldus de 109-voudig international. "Hij zei tegen Wesley Sneijder, Arjen Robben, Robin van Persie en mij: jullie moeten het gaan doen met z'n vieren. Ga met elkaar zitten. Hij zag dat. Elke dag goede trainingen...  Ik heb goede ervaringen met hem gehad."

    Van Basten, bondscoach tussen 2004 en 2008, maakte eerder deze week bekend dat hij stopt als hoofd technische ontwikkeling bij de FIFA

    Plaats een reactie

    kwartje50 +1027
    zondag 14 oktober 2018 om 12:50
    Buitenspel afschaffen wie verzint het, jawel Marco, was echter wel een top voetballer
    Vind ik leuk
    chicken +11386
    zondag 14 oktober 2018 om 13:07
    Zou nog een goede regel wezen ook ...creëert zeeën van ruimte op het veld.
    Vind ik leuk
    ReneAjax +4758
    zondag 14 oktober 2018 om 21:10
    Heel goed idee juist van Marco. Er komen meer doelpunten, het voetbal wordt spectaculairder, Er komen meer toeschouwers op af... Een win-win-win-win situatie.
    Het enige vervelende is dat het spel gaat veranderen, het gaat ten koste van de opbouw. Je zet alvast wat balletjes-wachters neer bij de goal van de tegenpartij. Gewoon keihard de bal naar voren schieten en het wordt PSV 2.0-voetbal.
    Een beter idee was om de goal groter te maken. Bijvoorbeeld een halve meter hoger en een meter breder.
    De stelling is dat er te weinig doelpunten vallen. Een foute beslissing van de scheids zal niet meer zo erg worden als we standaard korfbal uitslagen hebben ipv 1-0 of 0-1.
    Jammer dat het UEFA en FIFA bestuur zo conventioneel zijn dat deze revolutionaire goede ideeën geen kans van slagen hebben.
    Dat is jammer.... voor het voetbal.
    Vind ik leuk
    Polly11 +3905
    zondag 14 oktober 2018 om 13:16
    Vroeger was er geen buitenspel regel en toen vond iedereen het hele buitenspel onzin...
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +46304
    zondag 14 oktober 2018 om 13:37
    Zo is dat.
    De echte vernieuwers zijn nooit bang om heilige huisjes omver te gooien.
    Als buitenspel zou worden afgeschaft dan komt dat ten goede aan de echte voetballers en zijn de verdedigende teams in het nadeel. Voorbeelden van teams die hierbij zijn gebaat; Brazilië en Nederland. Kwestie van accepteren dat het geen 2-1 wordt maar 7-4
    Hoe erg is dat allemaal?

    Omtrent van Basten; de wedstrijden tijdens EK 2008 in de poule tegen Frankrijk en Italië onder zijn hoede zijn een van de beste wedstrijden ooit door Oranje gespeeld.
    De opmerkingen van vd Vaart zijn terecht.
    [Reactie gewijzigd op zondag 14 oktober 2018 om 13:52]
    Vind ik leuk
    Arvin +4298
    zondag 14 oktober 2018 om 13:55
    Hij liet wel seedorf en van Bommel buiten de selectie vanwege zijn eigen persoonlijke voorkeuren en heeft tegen Roemenië (en daarna tegen Rusland) ook zo'n beetje de slechtse wedstrijden van het NL geleid. Bovendien hadden we toen nog de gouden generatie met de big four en hadden we gewoon kans moeten maken op een titel. Van Gaal en Van Marwijk kwamen veel dichterbij met mindere selecties, dus nee. Ik vind Van Basten een held, maar ik was geen van van hem als bondscoach.
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +46304
    zondag 14 oktober 2018 om 14:00
    Het gaat er met name om dat van Basten respectloos is behandeld. En dat ben ik met vd Vaart eens.
    Vind ik leuk
    Nashua +6911
    zondag 14 oktober 2018 om 14:18
    Bommel & Seedorf waren stoorzenders die hun eigen ego belangrijker vonden.

    We versloegen met prachtig en overtuigend voetbal de Europees én wereldkampioen.

    Echter na het bezoek aan het ziekenhuisbed van Sabiah Bhoularouz was de focus weg.
    Vind ik leuk
    Polly11 +3905
    zondag 14 oktober 2018 om 14:43
    Een goede trainer kan met spelers als Seedorf en van Bommel omgaan
    Vind ik leuk
    Babelagtig +564
    zondag 14 oktober 2018 om 14:45
    Van bommel heeft zelf bedankt. Hij wilde niet onder van basten spelen
    Vind ik leuk
    Polly11 +3905
    zondag 14 oktober 2018 om 15:29
    Daar ging nogal wat vooraf, is dus de halve waarheid
    Vind ik leuk
    Babelagtig +564
    zondag 14 oktober 2018 om 17:36
    Ja idd ...gemoedelijke mark werd tegen zijn zin in gewisseld en sindsdien wil hij van basten geen hand meer geven..
    Vind ik leuk
    Polly11 +3905
    maandag 15 oktober 2018 om 08:18
    Raar dat hij verder met geen 1 coach problemen had.
    Vind ik leuk
    Babelagtig +564
    maandag 15 oktober 2018 om 09:44
    Vraag dat maar aan van gaal...overigens kan ik dat ook omdraaien en dan klopt t wel. Raar dat geen enkele andere speler niet onder van basten wilde spelen..
    Vind ik leuk
    Polly11 +3905
    maandag 15 oktober 2018 om 22:43
    Zorg dat je je feiten op orde hebt, iemand met de naam Ruud alias van the man... Davids overigens ook...
    Vind ik leuk
    Babelagtig +564
    maandag 15 oktober 2018 om 23:03
    Van nistelrooij en van basten hebben alles uit gepraat en gaan normaal met elkaar om. Overigens...waarom zeg je dat ik mijn feiten op orde moet hebben terwijl ik degene ben die jou telkens moet corrigeren? Je komt een beetje gefrustreerd over....
    Vind ik leuk
    Polly11 +3905
    dinsdag 16 oktober 2018 om 08:43
    zucht.....wat je wil. Een Ajacied kan nu eenmaal geen commentaar verdragen dat blijkt maar weer
    Vind ik leuk
    Babelagtig +564
    dinsdag 16 oktober 2018 om 10:20
    Zucht...wat je wil. Een psver heeft nu eenmaal geen zelfreflectie dat blijkt maar weer
    Vind ik leuk
    Extightass +1608
    zondag 14 oktober 2018 om 14:53
    Seedorf werd door elke bondscoach buiten de selectie gelaten.. Kwam waarschijnlijk door zijn eigen principes
    Vind ik leuk
    chicken +11386
    zondag 14 oktober 2018 om 19:00
    Seedorf was altijd een beetje een ingeleid projectiel. Voetbalde teveel voor zichzelf.
    Vind ik leuk
    Admat +396
    zondag 14 oktober 2018 om 13:17
    Zo'n gek idee is dat echt niet! Voetbal gaat er zeker leuker op worden
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 13:23
    Haha dat veranderd niks. Voetbal is al verziekt door types als Mourinho. Buitenspel veranderd niks aan het feit dat ploegen verdedigend spelen. Waar Nederland gisteren op won was de omschakeling, ruimte achter de verdediging. Die heb je dan ook niet meer.
    Vind ik leuk
    chicken +11386
    zondag 14 oktober 2018 om 13:34
    Je krijgt ruimte op het middenveld omdat het effectieve speelveld groter wordt...
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 18:01
    Dat hoeft toch niet als de tegenstanders zoals nu met 10 man op eigen helft staan kan dat dan nog.
    Vind ik leuk
    Roger Otten +1125
    zondag 14 oktober 2018 om 13:27
    Ik word zo moe van Van der Vaart en van Basten, geef die microfoon meer.
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 15:52
    Wat dacht je van: 3e corner penalty? Of kleinere ballen hahahaha! Je zou bijna vergeten hoe goed die kerel was
    Vind ik leuk
    COYG +6178
    zondag 14 oktober 2018 om 12:51
    Mijn beste herinnering aan Van Basten als coach was toch wel het EK van 2008. Die groepsfase. Wát een uitslagen!

    Maar zoals vaker gezegd wordt: een goede speler hoeft ten alle tijden niet een goede trainer te zijn. Het trainers vak is gewoon heel anders...
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +13930
    zondag 14 oktober 2018 om 13:00
    Mijn beste herinnering aan hem als coach was toen hij voor pannenkoek werd uitgemaakt door een eigen fan.
    Komisch moment.😅
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 13:29
    Jij bent dus net zo'n kansloos figuur als die doorgesnoven junk die dat riep en iedereen die het overnam. Maar ik had ook niet anders van je verwacht natuurlijk..
    Vind ik leuk
    Jackhalls +198
    zondag 14 oktober 2018 om 13:50
    Klopt maar iedereen vergeet wk 2006 toen we ook goede resultaten haalden en een goede wedstrijd tegen portugal niet beloont zagen worden
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 12:51
    Offtopic.
    En waarom lezen we niks over het voetbal uit de KKD vandaag.
    Want voorlopig is GAE - Roda JC niet om aan te zien.
    Welke bijdehand heeft eigenlijk dat interland voetbal uitgevonden?
    Vind ik leuk
    Hast57 +2068
    zondag 14 oktober 2018 om 13:02
    Iemand die commercieel een kei is en vol zit met nationalistische gevoelens. En schijt heeft aan de clubs.
    Vind ik leuk
    Hupfean +4107
    zondag 14 oktober 2018 om 13:07
    Dat is idd verschrikkelijk slecht, en dat voor een (top)wedstrijd van de KKD.
    Vind ik leuk
    stratumseind +171481
    zondag 14 oktober 2018 om 13:24
    Misschien wel een rotterdammer? wie weet
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 13:31
    Nee, wij uit Rotterdam zijn niet zo " bijdehand ".........
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 13:25
    Dat is ook de reden dat we tijdens de interlandperiode geen rekening hoeven te houden met de KKD.
    Vind ik leuk
    Broekie +508
    zondag 14 oktober 2018 om 12:54
    Alleen (ex) Ajax spelers vielen in de smaak bij de Pannenkoek. Had problemen met van Bommel en van Nistelrooy. Toevallig spelers met een PSV achtergrond.
    Vind ik leuk
    Zico Ali +447
    zondag 14 oktober 2018 om 13:04
    Scherp man!. Vandaar dat hij als Ajax trainer ooit Aisatti kocht en Orlando Engelaar op een groot toernooi liet spelen.
    Vind ik leuk
    Zoonvanmnoma +7078
    zondag 14 oktober 2018 om 13:30
    https://youtu.be/GezUzYh2aL4

    Deze Aissati bedoel je toch?
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 12:54
    Volgens mij probeert van der vaart te solliciteren naar een job waar Marco hem aan kan helpen?
    Vind ik leuk
    Marco S +4718
    zondag 14 oktober 2018 om 13:03
    Onzin, hij zit niet meer bij de FIFA. Van Basten heeft het als trainer van Nederland, Ajax en Heerenveen gewoon goed gedaan.
    Vind ik leuk
    Hupfean +4107
    zondag 14 oktober 2018 om 13:05
    Bij ons wel iig.
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 15:24
    Klopt maar van basten heeft wel veel meer ingangen tot de baantjes dan raffie
    Vind ik leuk
    Zico Ali +447
    zondag 14 oktober 2018 om 12:56
    Van Basten z'n eigen persoonlijkheid zat hem in de weg. Als voetballer was dat waarschijnlijk 1 van de redenen dat hij uiteindelijk de maestro werd die de wereld gekend heeft, maar als trainer moet je flexibeler kunnen zijn in je omgang en overbrengen van ideeën. Dat hij echt wel wat in zijn mars had was wel duidelijk. Het lijkt alsof iedereen vergeten is hoe hij compleet een nieuwe weg insloeg met nieuwe spelers, om er vervolgens een heerlijk elftal van te maken. Die overwinningen op Frankrijk en Italië waren om van te watertanden...en dat was allemaal op zijn conto te schrijven. Het elftal dat onder van Marwijk de finale haalde was 80% zijn elftal, inclusief formatie.
    Vind ik leuk
    Hupfean +4107
    zondag 14 oktober 2018 om 13:04
    Helemaal juist.
    Vind ik leuk
    Bizzy +20985
    zondag 14 oktober 2018 om 12:57
    Pannekoek van Basten heeft zijn kansen gehad. Geef van Bommel groot gelijk. Ik zou ook niet onder die mafklapper willen uitkomen voor Oranje
    [Reactie gewijzigd op zondag 14 oktober 2018 om 12:58]
    Vind ik leuk
    Hupfean +4107
    zondag 14 oktober 2018 om 13:04
    v Bommel mag de veters van v Basten niet eens strikken.
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 13:32
    Die engnek van een van Bommel mag de veters van van Basten nog geeneens aanraken. Hij mag de grond kussen waarover van Basten heeft gelopen.
    Vind ik leuk
    Marco S +4718
    zondag 14 oktober 2018 om 13:06
    Vertel nog eens wat actueels.. wist je ook dat Rensenbrink op de paal schoot?
    Vind ik leuk
    Wilex +1264
    zondag 14 oktober 2018 om 13:15
    Dat was zen beste daad als trainer, die betweterige kwal van een van Bommel eruit gooien.
    Van Basten wat een grootheid is deze Ajax legende, de beste spits die de wereld ooit heeft gezien, was vorig jaar in Italië, wat een respect daar voor deze man, nu nog steeds.
    Lekker met pensioen gaan Marco en ze het uitlaten zoeken in dit landje.
    Begin met zo`n pisvlek uit Eindhoven over Cruijff en ze komen gelijk met van Beveren aandraven, heb je het over Van Basten dan komt trauma van Bommel bovendrijven.

    Vind ik leuk
    dezink +1163
    zondag 14 oktober 2018 om 13:31
    De beste spits die de wereld ooit heeft gezien ? Van Basten was een fenomenale spits , maar de beste ooit ..
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 13:38
    Als 1 van nederlands grootste voetvallers ooit een pannenkoek is, wtf ben jij dan wel niet. Je bent iig een ongelofelijke stumpert die graag junkies napraat die iets te veel poedersuiker achterover heeft gesnoven. Kansloos figuur dat je bent.
    Vind ik leuk
    Bizzy +20985
    maandag 15 oktober 2018 om 00:34
    Heb geen flikker met MvB. Romario was altijd nog 3 klasse beter.
    [Reactie gewijzigd op maandag 15 oktober 2018 om 07:20]
    Vind ik leuk
    Busk +1412
    zondag 14 oktober 2018 om 12:58
    Daar heb je van der Vaart weer,met z'n "grote vier" verhaal. Om maar te benadrukken dat hij zo'n belangrijke voetballer was.
    Je doet het met z'n allen,inclusief de wissels.
    Nu is de inbreng van de een wat meer dan de ander. Maar zo'n Kuyt, die geen grote vier-lid was,vond ik toch iets imponerende dan onze Rafael.

    Dat hij verder nog in Denemarken een balletje wil trappen,misgun ik 'm niet.
    Zolang hij er nog plezier in heeft,ga je gang.
    Vind ik leuk
    lemon9 +873
    zondag 14 oktober 2018 om 13:00
    De aanval is de beste verdedeging
    Vind ik leuk
    companen +1360
    zondag 14 oktober 2018 om 13:01
    Het is pannenkoek en dat was hij zeker niet. Voor de betweters en de jonge pannenkoeken hier hij was de beste spits ter wereld nooit een betere geweest.
    Vind ik leuk
    Hupfean +4107
    zondag 14 oktober 2018 om 13:03
    100% gelijk Raffa, v Basten is en blijft onze wereld spits die ons Europees kampioen heeft gemaakt. De rest zijn randzaken. Topper is t!
    Vind ik leuk
    Marco S +4718
    zondag 14 oktober 2018 om 13:08
    Als ik een wereldelftal op papier zet staat Marco in de spits en Johan erachter
    Vind ik leuk
    RWA040 +351
    zondag 14 oktober 2018 om 13:11
    Word een beetje moe van die van de Vaart met zijn “grote vier”.
    [Reactie gewijzigd op zondag 14 oktober 2018 om 13:11]
    Vind ik leuk
    lexy88 +1358
    zondag 14 oktober 2018 om 13:34
    Wat mij betreft hoorde VDV niet bij de grote 4, maar Kuyt wel. Heerlijke voetballer hoor VDV, maar te vroeg gepiekt en nooit écht het verschil gemaakt op de grote toernooien voor oranje, in tegenstelling tot Kuyt.
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 13:39
    Vond Romario een veel betere spits alleen was vaak beetje moe / had altijd koppijn ;) geen zin om te trainen op herdgang maar wel diezelfde dag zaalvoetballen met zn matties , tegenwoordig ondenkbaar zulke streken!
    [Reactie gewijzigd op zondag 14 oktober 2018 om 13:39]
    Vind ik leuk
    Mo +11697
    zondag 14 oktober 2018 om 13:40
    Het was een geweldenaar vroeger maar als je er serieus over nadenkt om buitenspel af te schaffen moet je gewoon opgenomen worden want dat is het stomste wat iemand ooit heeft gezegd.
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 14:04
    Helemaal eens met van der Vaart!
    Marco van Basten was een van de allerbeste spelers ter wereld en de beste spits die wij ooit gehad hebben.
    Wat een genot was het om naar hem te kijken! En Rijkaard word ook zwaar onderschat. Die 2 samen....manmanman wat genieten was dat.
    Marco is voor mij nog steeds een halfgod!
    De meeste mensen die hier van alles over hem schreeuwen hebben hem niet eens als voetballer meegemaakt.
    YouTube doet wonderen. Bekijk zijn beelden en je zal genezen. Degenen die hem pannenkoek durven noemen werken waarschijnlijk bij de plantsoenendienst en hebben het verstandelijk vermogen van een verbrande ui.
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9608
    zondag 14 oktober 2018 om 14:28
    Topvoetballer , ,maar als mens in omgang een irritant mannetje.
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 15:26
    Van Basten had rare voorstellen bij de FIFA , maar hij was een grootheid laten we dat AUB niet vergeten .
    Heb er altijd van genoten ik zeg Respect voor deze voetballer .
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws