Kwakman verbaast zich over Cambuur: 'Als je die uit het buitenland moet halen...'

    Kwakman verbaast zich over Cambuur: 'Als je die uit het buitenland moet halen...'

    zondag 14 oktober 2018 om 16:03

    FOX Sports-analisten Kees Kwakman en John de Wolf hebben hoofdschuddend gekeken naar de Keuken Kampioen Divisie-wedstrijd tussen Sparta en SC Cambuur. De Duitser Kevin Schindler gaf namens de gasten een penalty weg met een opzichte overtreding op Sparta-aanvaller Ilias Alhaft.

    "We hebben in de Keuken Kampioen Divisie geen VAR, maar die hadden we in dit geval ook niet nodig", opent presentator Jan Joost van Gangelen de discussie. "En dan gaat hij nog met zijn armen omhoog staan... ", aldus De Wolf, die wel vindt dat de strafschop slim is uitgelokt door Alhaft. "Hij is een rappe jongen. Net even dat stapje waardoor hij ervoor komt."

    Kwakman is echter vernietigend in zijn oordeel. "Dat Cambuur valt me niet mee. Mbende, Schindler, Sambissa. Allemaal buitenlanders. En dan vraag ik me af: is dat nodig? Dan heb ik liever een club als Volendam, die zeggen: dan gooien we er drie jongens van negentien in. Want als je dit soort jongens uit het buitenland moet halen..."

    Plaats een reactie

    Ricky030 +20
    zondag 14 oktober 2018 om 16:10
    Past bij niveau van Cambuur die club is in verval net als Roda
    Vind ik leuk
    Pec010 +2091
    zondag 14 oktober 2018 om 16:12
    Het is wel heel makkelijk om nu in de rust van een slechte wedstrijd zo te oordelen over Cambuur. Doen het gewoon goed dit jaar en hebben een stuk meer kwaliteit dan Volendam.
    Vind ik leuk
    schfan1920 +5580
    zondag 14 oktober 2018 om 17:31
    Nou hebben de meesten meer kwaliteit dan Volendam.. dat daar gelaten: Cambuur begon goed, maar zijn al enkele weken in verval. Volgens mij verloor men van Sparta Roda en Dordt, en speelden gelijk tegen Utrecht.
    Vind ik leuk
    HuizemWest +287
    zondag 14 oktober 2018 om 19:18
    Ze hebben eigenlijk nog geen goede pot gespeeld dat Cambuur. Mooi rechterrijtje dit jaar stel sukkels. I denk met weemoed aan de jaren 80 toen stonden we op de banken elke week.
    Het wordt elk jaar minder, onbegrijpelijk Booy dat je dit soort spelers haalt. En dat achterlijke kunstgras eruit.
    Vind ik leuk
    Cookee +10891
    maandag 15 oktober 2018 om 12:51
    Ze stonden wat te hoog in het begin van de competitie.
    Ik mis wat consistente spelers die er elke week staan.
    En ik ben dat gedoe vd trainers ook zat, die elke week iets nieuws uitvinden ook, Kippersluis was de man en is ineens weer eruit. Het is gewoon een labiel team... net Piet Paulusma ene dag zon en dan weer niet. Maar zo is elke Nederlandse club en dat maakt het ook leuk omdat je nooit weet wat je kan verwachten.
    Vind ik leuk
    HuizemWest +287
    maandag 15 oktober 2018 om 17:41
    Hee buurman!, nou het wordt m dit jaar ook niet Cookee. Enige troost is onze keeper, die op deze manier zo goed doet wel verkocht wordt rond de kerst...flapdrol aankopen echt...
    Vind ik leuk
    Cookee +10891
    maandag 15 oktober 2018 om 17:55
    Hey buurman :)

    Je moet om hier te slagen ook met druk kunnen omgaan.
    En daar scouten ze niet op, als een stel H'veners naar de sloop laten leiden.
    Een toppertje van Oss is hier nog geen topper.
    Maar goed, ik had ze ook niet bij de 1e 4 ingeschat, hoor.
    Vind ik leuk
    HuizemWest +287
    dinsdag 16 oktober 2018 om 07:45
    Tis omdat ik hier nog zit maar ben echt klaar met dat Cambuur wat een neverending story zolangzamerhand.
    Vind ik leuk
    Cookee +10891
    woensdag 17 oktober 2018 om 21:35
    Nou, dat wisten we toch al? Soms komt er door mazzel een goede persoon binnen en dan is er een opleving... als ie weg is... is't weer over. Maar je ziet bij H'veen hetzelfde het is daar ook wankel. We missen Arne Slot denk ik. Niks mis met Hake, maar de spelers die hij krijgt zijn dit jaar ietsje minder dan nodig is. En NEC, Sparta en Twente pikken alle echt goede spelers voor de neus weg en zelfs Volendam en Telstar al.
    Lijkt erop dat jij gelijk had, dat de beurs op de knip zit.
    Vind ik leuk
    donderdag 25 oktober 2018 om 14:25
    Het is Huizum West. Elk jaar is het sappelen welke spelers er zijn binnen je budget. Zomaar even een nieuw veld en onderhoud ipv kunstgras is oek suksawat. De keeper is inderdaad niet verkeerd de rest is veelal erg matig helaas.
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 16:30
    Wat van ver komt, is veel lekkerder.
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 16:36
    Nou, mijn buurvrouw is anders toch ook een godverdommens lekker ding!
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 16:38
    Je hebt ook altijd mensen, die geluk hebben.
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 16:48
    Noem dat maar geluk, heb je een lekker jong mokkeltje naast je wonen en dan iedere ochtend wakker worden naast een lelijke fret met een grote uitgedroogde grijze boodschappentas.
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 16:51
    Och, kwestie van keuzes.....!
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 17:02
    Ze kan zeker niet lezen?
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 17:12
    Wie mijn buurvrouw😀😃
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4671
    zondag 14 oktober 2018 om 16:49
    Allemaal interessantdoenerij van die clubs, waarom zou je als Cambuur zijnde een speler uit het buitenland halen. Kunnen die niet bij Heerenveen en Groningen kijken naar jongens die daar buiten de boot vallen of een eens kijken bij de beloftes van Ajax en AZ die niet de stap naar het eerste kunnen maken maar wellicht wel goed genoeg zijn voor de KKD.
    Vind ik leuk
    SP-AR-TA +1946
    zondag 14 oktober 2018 om 17:21
    Ben echt geschrokken van Cambuur. Veruit de slechtste club die ik heb gezien dit seizoen. Vooral die Mbende haha wat een gast is dat.
    Vind ik leuk
    HuizemWest +287
    zondag 14 oktober 2018 om 19:20
    denk ook wel dat we laatste worden dit jaar wat een schande..
    Vind ik leuk
    SP-AR-TA +1946
    zondag 14 oktober 2018 om 19:33
    Laatste lijkt me niet maar er moet wel wat gebeuren. Vind het wel zonde hoor want Cambuur hoort ook bovenin mee te draaien.
    Vind ik leuk
    HuizemWest +287
    maandag 15 oktober 2018 om 07:48
    Tis al jaren pruts hier in Leeuwarden op alle fronten..
    Vind ik leuk
    donderdag 25 oktober 2018 om 14:31
    Bist wel een echte Liwwadder met dien geseur. ;o) 4 jaar leden deden we ut best leuk dus ut ken wel. 3-1 op H'veen en tegen Grung (4-1 winst) speulden we de beste wedstried ooit. Met het nieuwe stadion (komt er wel) is het stap voor stap bouwen (meer sponsors) naar een gedegen club en ploeg.
    https://www.youtube.com/watch?v=evhpNO07Lxk
    https://www.youtube.com/watch?v=Yy6UQxDJkFE
    Vind ik leuk
    HuizemWest +287
    donderdag 25 oktober 2018 om 17:16
    Het is geen zeuren maar afzien voor ons Liwadders Willem dat weest zelf oek wel.
    Als ik 1969 zie staan, dan ben je er ook al langer, dus bent beter gewend, en met op alle fronten bedoel ik onze Gemeente.
    Een grotere puinhoop hef ik nog niet eerder zien hier. Qua voetbalmateriaal zitten we nu wel een heel laag niveau. Echt bijzonder...
    Vind ik leuk
    donderdag 25 oktober 2018 om 14:48
    Cambuur opstelling tegen Heerenveen (met o.a. Ziyech, Anholt en de Roon, Finnbogason en Başaçıkoğlu) is een groot verschil met nu:
    22 Leonard Nienhuis
    2 Wout Droste
    4 Martijn van der Laan
    17 Lucas Bijker
    30 Ramon Leeuwin
    10 Paco van Moorsel
    21 Mohamed el Makrini
    24 Marcel Ritzmaier
    18 Bartholomew Ogbeche 72'
    19 Jody Lukoki geel 87'
    28 Elvis Manu

    Reservespelers
    9 Martijn Barto 72'
    11 Oliver Feldballe 90'
    26 Harm Zeinstra
    3 Robert van Boxel
    5 Marlon Pereira
    6 Erik Bakker
    8 Bart van Brakel

    Tel uit je winst. ;o)
    Vind ik leuk
    badeend. +1408
    zondag 14 oktober 2018 om 18:55
    Wat een bende achterin...
    Vind ik leuk
    didi +18
    zondag 14 oktober 2018 om 19:27
    Ik heb Cambuur hier in Utrecht gezien, en Cambuur (toen nog koploper) viel mij tegen. Eigenlijk één goede voetballer in de verdediging en de rest vrij matig.


    Vind ik leuk
    HuizemWest +287
    maandag 15 oktober 2018 om 07:47
    Volledig gelijk,tis niet om aan te zien idd. Zo
    slecht was het nog nooit.
    Vind ik leuk
    Vinnie J +1421
    zondag 14 oktober 2018 om 23:37
    Maar ondertussen wel janken over de jong-elftallen van PSV en ajax... wat een droef.
    Vind ik leuk
    donderdag 25 oktober 2018 om 14:33
    Er zijn zoveel matige ploegen met armoedige spelers in de Keuken Kampioen Divisie. SCC is daar 1 van. What else is new?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws