'Frenkie de Jong ging zich ermee bemoeien, als Cruijff in z'n beste dagen'

    'Frenkie de Jong ging zich ermee bemoeien, als Cruijff in z'n beste dagen'

    zondag 14 oktober 2018 om 16:45

    Het was vooral spelverdeler Frenkie de Jong die Oranje zaterdagavond op de goede weg hielp na een moeizame start tegen Duitsland. Dat vindt Valentijn Driessen, chef sport van De Telegraaf. 

    In de openingsfase van het thuisduel met Die Mannschaft liep het bij onder meer Matthijs de Ligt niet lekker, zag Driessen vanaf de tribune. "Van debutanten kan ik me voorstellen dat ze zenuwachtig zijn, maar van De Ligt verwacht je niet dat-ie met 220 volt op z'n schoenen loopt", zegt hij voor de camera van Telegraaf TV

    "Bij hem reken je op een leidersrol. In het begin liep dat helemaal niet. Op een gegeven moment ging Frenkie de Jong zich ermee bemoeien. Hij ging wijzen, zoals Johan Cruijff in z'n beste dagen, allerlei mensen neerzetten. Waar ze moesten staan, wat er moest gebeuren in de opbouw... Toen ging het ineens wél draaien."

    "Als De Jong zelf aan de bal kwam, deed hij eigenlijk alleen maar goede dingen. Z'n passing was goed, het passeren. Zijn versnelling is weergaloos. (...) Als hij echt op gang komt, is er geen houden meer aan. De Jong gaf Oranje na die 25 nerveuze minuten een boost om de schroom van zich af te gooien."

    Lees ook: Spelersrapport: nieuwe Oranje-ster maakt status waar, geen enkele onvoldoende

    Poll

    Vond jij De Jong de grote uitblinker?

    (4309 stemmen)

    Plaats een reactie

    zondag 14 oktober 2018 om 16:53
    Moet toch iemand de weg wijzen
    Vind ik leuk
    Bengelino +11986
    zondag 14 oktober 2018 om 16:57
    De drie wijzen uit het oosten
    Vind ik leuk
    tannat +14011
    zondag 14 oktober 2018 om 19:23
    Valentijn Driessen zal niet nalaten om iemand uit zijn favoriete clubje te hypen.
    Vind ik leuk
    Iggy +3830
    zondag 14 oktober 2018 om 19:58
    Piep, piep, piep.....
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 20:20
    Bullshit ! Je weet niet hoe kritisch Driessen op Ajax is. Wekelijks laakt hij in zijn columns in de Telegraaf de opstelling en speelwijze van Ajax. Ook het aanloopbeleid van Ajax, met name de aankoop van Blind, werd door hem bekritiseerd. Dus ga hier geen onzin lopen schrijven met je badinerende opmerking “clubje”
    [Reactie gewijzigd op zondag 14 oktober 2018 om 20:47]
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 20:37
    Clubje? Wat is psv dan wel niet?
    Vind ik leuk
    tannat +14011
    maandag 15 oktober 2018 om 21:05
    5 punten meer ...
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 10:20
    3 sterren op ons shirt
    Vind ik leuk
    tannat +14011
    dinsdag 16 oktober 2018 om 11:42
    Wat heb je liever: Vergeelde foto's of nu succes?
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 12:41
    Ajax heeft genoeg succes. Hoeveel punten hebben jullie ook alweer in de CL
    Vind ik leuk
    tannat +14011
    dinsdag 16 oktober 2018 om 16:27
    Ik geniet nog na van onze onderlinge confrontatie waar Ajax helemaal niet te vertellen had
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 19:50
    Ik geniet ook nog van dat kansloze spel van jullie in de CL
    Vind ik leuk
    tannat +14011
    dinsdag 16 oktober 2018 om 20:30
    Tsja, als je zelf niet van ons kan winnen moet je het van zulke surrogaat hebben.
    Sneu voor je.
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 12:38
    Leuk he winnen van het grote ajax. Wij gunnen de kleintjes ook wat hoor
    Vind ik leuk
    tannat +14011
    woensdag 17 oktober 2018 om 13:43
    is eerder regel dan uitzondering.
    Ajax was vroeger groot idd. Vergeelde foto's.
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 07:56
    De jaloezie straalt ervan af :).
    Misschien komt het voetbal verstand bij jou later nog wel.
    Vind ik leuk
    tannat +14011
    donderdag 18 oktober 2018 om 23:53
    ik hoor werkelijk geen enkel argument bij jou dat ook maart enigszins op voetbal verstand duidt.
    Maar laat mij maar. ik ben tevreden met resultaten uit het heden waar jij af en toe van je opa de resultaten uit het verleden mag beluisteren
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 10:28
    Die resultaten die ajax ooit behaald heeft moet psv nog maar eens laten zien. Die 3-0 is trouwens ook al verleden tijd inmiddels
    Vind ik leuk
    tannat +14011
    vrijdag 19 oktober 2018 om 12:25
    Ja. het meest recente verleden.
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 18:05
    Het verleden mag niet meegeteld worden volgens jou maar behalve als psv daar goed uitkomt telt het opeens wel...
    Vind ik leuk
    tannat +14011
    vrijdag 19 oktober 2018 om 18:17
    Ik vier liever zelf feestjes dan dat ik mijn opa er over hoor vertellen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 09:45
    Je moet ook niet naar de kerkhofjes luisteren ;)
    Vind ik leuk
    buddha +8873
    zondag 14 oktober 2018 om 17:22
    Dat deed ik ook aan het einde van een wedstrijd. was gewoon een te kort aan conditie ;)
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 17:38
    Een tekort aan conditie bestaat niet.
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +46055
    zondag 14 oktober 2018 om 18:13
    Wijzen naar de bar in de kantine?
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 18:24
    Naar de vrouw die erachter staat vermoedelijk
    Vind ik leuk
    pietprecies +6097
    zondag 14 oktober 2018 om 18:42
    Nou die vriendin van Danny Vera, niet verkeerd hoor :-P
    Vind ik leuk
    Herendivisie +1744
    maandag 15 oktober 2018 om 06:29
    De jong speelde een goede wedstrijd. Niks meer niks minder .
    Vind ik leuk
    Riszh +242
    zondag 14 oktober 2018 om 16:55
    Eindelijk weer een Frenkie topic, dacht al duurt te lang dit.
    Vind ik leuk
    Wickie +158
    zondag 14 oktober 2018 om 17:30
    Loopt echt de spuigaten uit
    Vind ik leuk
    JustH +15476
    zondag 14 oktober 2018 om 20:20
    Wel gaaf dat jullie het ook steeds lezen!
    Vind ik leuk
    pieter14 +44
    zondag 14 oktober 2018 om 17:37
    Goed dat er ook een topic van Frenkie is
    Vind ik leuk
    HanV +4352
    zondag 14 oktober 2018 om 17:55
    Zoals de verslaggever zei: hij speelt altijd vooruit. En terug ging die bal, hij kreeg hem weer terug en speelde weer terug. Toen zei de verslaggever: Hij speelt altijd vooruit, als het kan.
    [Reactie gewijzigd op zondag 14 oktober 2018 om 17:56]
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 18:35
    Het commentaar zegt meer over de kwaliteit van de man achter de microfoon.
    De Jong is een van de grotere talenten in het Nederlandse voetbal. Prettig dat we die hebben. Je hebt naast snelheid en fysiek nu eenmaal slimheid nodig op het veld. Ik denk overigens dat Gutiérrez ook het type slimme speler is. Alleen, die speelt dan weer voor een ander land. Leuk wel dat voetballen in Nederland Zuid-Anerikaanse spelers een plek in hun nationale elftallen oplevert.
    [Reactie gewijzigd op zondag 14 oktober 2018 om 18:36]
    Vind ik leuk
    HanV +4352
    zondag 14 oktober 2018 om 18:39
    Het kwam door het commentaar grappig over. Heel verstandig dat je terug speelt, als je de bal kwijt raakt op die plek staan ze alleen voor de keeper.
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 18:45
    Yup. Bij sommige terugspeelballen ging mij 'der Arsch auf Grundeis' zoals de Duitsers zeggen als ze alle kleuren van de regenboog sch....ten.
    Die waren echter niet van De Jong.
    Vind ik leuk
    Daaniet123 +360
    zondag 14 oktober 2018 om 20:14
    De commentator was ook in vorm gisteren, ook van genoten.
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 16:55
    Frenkie de Jong is gewoon in alles de beste van Nederland. Wat een geweldige ras Ajacied.
    Vind ik leuk
    Vowtar +5216
    zondag 14 oktober 2018 om 16:56
    Die leiden ze tegenwoordig op in Tilburg
    Vind ik leuk
    firewire2 +315
    zondag 14 oktober 2018 om 17:00
    het is heel belangrijk om ook de onderkant van de samenleving mee te maken, daar wordt je door gevormd....
    Vind ik leuk
    Vowtar +5216
    zondag 14 oktober 2018 om 17:02
    Wie komt er van Helmond Sport?
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 17:38
    daarom heeft ie waarschijnlijk ook voor Ajax gekozen en niet voor PSV.....
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 17:54
    Hij wilde in ieder geval niet naar PSV, dat had hij snel door, verstandige jongen
    Vind ik leuk
    buddha +8873
    zondag 14 oktober 2018 om 16:58
    Is misschien wel de beste idd. Alleen dat ras ajacied klopt niet helemaal.
    Vind ik leuk
    Eendracht +16026
    zondag 14 oktober 2018 om 17:16
    Of helemaal niet?
    Vind ik leuk
    buddha +8873
    zondag 14 oktober 2018 om 17:19
    laten we het er op houden dat het een goede aankoop is voor ajax.
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 17:41
    Alweer een rare zin!
    Vind ik leuk
    buddha +8873
    zondag 14 oktober 2018 om 19:16
    En alweer begrijp jij wat ik bedoel.
    Vind ik leuk
    AFCA_Scooby +1032
    zondag 14 oktober 2018 om 17:45
    jawel, Frenkie is geen ras, maar wel Ajacied!
    Vind ik leuk
    Jozef +38627
    zondag 14 oktober 2018 om 17:52
    Qua spel en intenties een rasajacied, hoor.

    Eigenlijk is er maar een club in Nederland waar hij zó goed kan gedijen met zijn kwaliteiten...
    Vind ik leuk
    Eendracht +16026
    zondag 14 oktober 2018 om 18:05
    Frenkie is een echte winnaar...
    Dus helaas voor hem zit hij bij de verkeerde club..
    Vind ik leuk
    Jozef +38627
    zondag 14 oktober 2018 om 18:30
    Hoezo?

    Je gaat toch niet meedoen aan dat geblèr over enkele jaren geen kampioen en zo hè?

    ;-)
    Vind ik leuk
    Eendracht +16026
    zondag 14 oktober 2018 om 18:49
    Is mijn post niet duidelijk genoeg?
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 18:52
    Nogal kneuterig.
    Vind ik leuk
    Eendracht +16026
    zondag 14 oktober 2018 om 19:29
    Nogal duidelijk, en nogal waar ook..
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 20:39
    Vanwege de laatste 4 jaar, onnozele hals dat je er bent. De meest succesvolle Nederlandse club neerzetten als een niet winnaars club.

    Dan ben je niet alleen een haatdragende sukkel maar ook enorm zielig. ;-)
    Vind ik leuk
    Eendracht +16026
    zondag 14 oktober 2018 om 22:06
    En hoeveel prijzen heeft Frenkie al gewonnen dan?
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 22:23
    En jijzelf dan? Sneu figuur!
    Vind ik leuk
    Eendracht +16026
    zondag 14 oktober 2018 om 22:27
    Ikzelf?
    Meer dan voldoende, niet met voetbal maar toch...

    En doet niks af aan het feit dat Frenkie voor prijzen bij de verkeerde club zit he...
    Vind ik leuk
    AFCA_Scooby +1032
    zondag 14 oktober 2018 om 18:52
    mee ens jozef, maar schijnt nogal gevoelig te liggen als je frenkie rasajacied noemt, komen er gelijk mensen in de comments (voornamelijk psvers: "nee hij komt uit de jeugd van tilburg!!!"
    Vind ik leuk
    Eendracht +16026
    zondag 14 oktober 2018 om 19:28
    Wow..
    Moet je eens kijken wat de reacties zijn over Bergwijn, Rosario etc...
    Vind ik leuk
    AFCA_Scooby +1032
    zondag 14 oktober 2018 om 19:37
    tja het is ook nooit goed
    Vind ik leuk
    Eendracht +16026
    zondag 14 oktober 2018 om 19:52
    Zijn idd veel Calimero's onder je mede supporters..
    Vind ik leuk
    AFCA_Scooby +1032
    zondag 14 oktober 2018 om 19:56
    haha hoe durf je, ajacieden kan je geen calimero's noemen, dat is je eigen scheldnaam en ajacieden kijken teneer naar psv 😆✌
    Vind ik leuk
    Jozef +38627
    zondag 14 oktober 2018 om 21:31
    Is dat een rechtvaardiging?

    Ik vind dat een beetje kinderachtig als reden, maar goed, ieder zijn ding hè.

    Als jij het fijn vindt om over niet winnaars te beginnen in een artikel over Dit talent, ga je gang.

    Ik doe er alleen niet aan mee. PSV heeft momenteel goede jonge talenten in zijn elftal en in mei kennen we de kampioen.
    Vind ik leuk
    GOAL! +442
    zondag 14 oktober 2018 om 21:25
    Scooby dat was gewoon een goede grap van vowtar! Jouw reactie in tegenstelling is dan weer heel piep pieperig oftewel van zeer hoog calimero gehalte.
    Vind ik leuk
    AFCA_Scooby +1032
    zondag 14 oktober 2018 om 21:36
    dat zou ik er ook snel van maken GOAL! snel, verdedig modus aan! haha
    [Reactie gewijzigd op zondag 14 oktober 2018 om 21:38]
    Vind ik leuk
    GOAL! +442
    zondag 14 oktober 2018 om 21:44
    Die gast zegt:bla bla rasajacied en hij zegt: die leiden ze tegenwoordig op in Tilburg. Dat is toch gewoon een grapje? Ik snap je probleem niet...
    Vind ik leuk
    AFCA_Scooby +1032
    zondag 14 oktober 2018 om 21:47
    ik had gewoon een comment geplaatst waar niks aan de hand was, tot dat jij opeens erbij kwam en er iets van probeerd te maken😆.... achja
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 17:43
    10 fouten in één zin.
    Vind ik leuk
    buddha +8873
    zondag 14 oktober 2018 om 19:22
    Als jij hier alle reacties gaat controleren op taalfouten dan heb je nog wel wat te doen. Succes er mee.
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 20:22
    Als je dat gaat doen moet je ook gewoon dood. Ik controleer altijd alleen de comments van taalfetisjisten:
    er mist een komma in je eerste zin.
    [Reactie gewijzigd op zondag 14 oktober 2018 om 20:23]
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 08:32
    Bij jou mist er wel meer. ;)
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 17:07
    Helemaal mee eens, over een paar jaar kan hij zomaar de beste van de wereld zijn. Hij zette die Duitsers aan de kant alsof ze er niet waren.
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 18:25
    Cruijffiaans zeg ik je gap.
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 20:01
    En als hij dan de beste van de wereld is zeggen wij met zijn allen wat een geweldige voetballer heeft ons aller Ajax groot gebracht.
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 20:04
    Ja tuurlijk zeggen wij dat, bij Willem2 heeft hij leren blaffen bij ons aller ajax leren bijten.
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 20:11
    En dat bedoel ik maar.
    Vind ik leuk
    Sytz +3228
    zondag 14 oktober 2018 om 17:50
    Alleen was hij voor Feyenoord toen hij opgroeide! ;)
    Vind ik leuk
    Jozef +38627
    zondag 14 oktober 2018 om 17:53
    Wijsheid komt met de jaren.
    Vind ik leuk
    Sytz +3228
    zondag 14 oktober 2018 om 17:56
    Bij Frenkie alleen niet.
    Vind ik leuk
    Jozef +38627
    zondag 14 oktober 2018 om 17:59
    Haha, ik vermoed dat je die ervaring nog niet opgedaan hebt...
    Vind ik leuk
    Sytz +3228
    zondag 14 oktober 2018 om 18:51
    Goede opvoeding is wel blijven hangen bij mij ;)
    [Reactie gewijzigd op zondag 14 oktober 2018 om 18:51]
    Vind ik leuk
    Florian87 +10948
    zondag 14 oktober 2018 om 18:25
    12 jaar geleden kon Frenkie kiezen tussen de jeugdopleiding van Feyenoord en Willem II, hij wilde niet naar Feyenoord, hoezo is ie toen ie opgroeide volgens jou voor Feyenoord geweest?
    Vind ik leuk
    Sytz +3228
    zondag 14 oktober 2018 om 18:50
    https://regio-voetbal.nl/nieuws/frenkie-de-jong-op-weg-naar-eerste-profcontract
    Frenkie:
    Zelf ben ik op korte termijn al blij met een contract bij Willem II. In De Kuip voor Feyenoord spelen, toch mijn favoriete Nederlandse ploeg, is natuurlijk ook geweldig.”
    Vind ik leuk
    Florian87 +10948
    zondag 14 oktober 2018 om 19:47
    Schijnbaar toch niet echt favoriet genoeg dat ie voor Tilburg koos en niet voor Feyenoord :D
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 17:58
    Goede aankoop van Ajax geweest. Bij Willem II was hij al uitblinker en PSV wilde hem daar ophalen. Deal bijna rond en toen kwam Ajax en Overmars en Vd Sar hebben hem en zijn familie gesproken en dat gaf de doorslag. Nogmaals, goede aankoop!
    Vind ik leuk
    RDAMREBEL +1119
    zondag 14 oktober 2018 om 18:10
    Klopt helemaal,zo is het gegaan! Dus geen "ras-ajacied" ( of eigen jeugd!),wel een heel goede aankoop van ajax( en dat is ook een kwaliteit)
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 18:53
    Toch opvallend dat hij zo laat pas gehaald is. Door wie dan ook.
    Vind ik leuk
    RDAMREBEL +1119
    zondag 14 oktober 2018 om 18:07
    Ha,ha,ha,...."ras-ajacied????" Man,die jongen is helemaal opgeleid bij Willem2 en speelt pas 2 jaar bij ajax!! Sommigen hier,op het forum,zijn echt slecht geinformeerd!!
    Vind ik leuk
    buddha +8873
    zondag 14 oktober 2018 om 19:26
    niet slecht geinformeerd hoor. maar gaan het alleen nooit toegeven ;)
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26435
    zondag 14 oktober 2018 om 20:21
    De Ligt is de allerbeste van Nederland. Hij kan kiezen waar hij gaat spelen. Barca, Real, City, ManU.. De Jong nog niet.
    Vind ik leuk
    WRFM +228
    zondag 14 oktober 2018 om 16:56
    Wat een kolderverhaal weer
    Zo goed was ie niet hoor
    Vind ik leuk
    MiloZandt +1802
    zondag 14 oktober 2018 om 16:57
    Ja joh, vergelijking maken met Cruijff, waarom ook niet?
    Vind ik leuk
    Verratti +2018
    zondag 14 oktober 2018 om 17:05
    Ik zag gisteren wel dat de speelstijl op Modric en Cruijff lijkt. En met stijl. Of hij een hoger niveau aankan is afwachten. Het tempo elders ligt veel hoger en je moet 2 wedstrijden per week kunnen spelen. Ik volg hem pas sinds dit seizoen. Ik heb hogere verwachtingen van de Jong dan van de Ligt.
    Vind ik leuk
    Itsese +4922
    zondag 14 oktober 2018 om 18:51
    Is het nou Modric? Of Cruijf? Beide lang harig, voor de rest echt weinig gelijkenis qua spel... Dus welke is het? Ik denk zeker meer de Cruijf van nu, de Cruijf van toen was een heel andere speler die voetbal met elke move schreef, Modric perfectioneert met elke move. Frenkie gaat hopelijk weer schrijven, want we hebben nieuw toekomst nodig in voetbal.
    [Reactie gewijzigd op zondag 14 oktober 2018 om 18:52]
    Vind ik leuk
    Romario9 +11791
    zondag 14 oktober 2018 om 17:37
    Zal niet lang meer duren tot ie heilig verklaard wordt. Moeten we hem allemaal Sint Frenkie gaan noemen.
    Vind ik leuk
    Dutchies +591
    zondag 14 oktober 2018 om 17:48
    Of Sir Alex Versusdejong!
    Vind ik leuk
    HanV +4352
    zondag 14 oktober 2018 om 18:34
    Op zijn naamdag zijn er al 4, drie martelaren en een abdis. Vreemd dat Wikipedia denkt dat de heiligen / martelaren Nereus en zijn broer Achille(u)s Griekse goden/helden zijn. Heel veel martelaren en abdissen. Maar of hij dat wil worden. Overigens bekijk ik het verkeerd, de naamdag is hier niet de geboortedag maar de sterfdag.
    Vind ik leuk
    HJR +7874
    zondag 14 oktober 2018 om 18:06
    Over 80 jaar krijg je het : Frenkie de Jong stadion. Ik koop alvast het domein. Al zullen er geen domeinen meer zijn dan en ik ben er ook niet meer, dus laat maar zitten ;)
    Vind ik leuk
    myrthewit +1629
    zondag 14 oktober 2018 om 16:58
    Ik vond hem gewoon the man of the match... Vreemd dat Depay daarmee aan de haal ging.
    Over de Ligt: Koeman nam een risico met 3 debutanten (hoewel de Roon wel eens eerder speelde), zeker aan de linkerkant. Dat een relatief onervaren speler als de Ligt daar even niet mee om kan gaan is niet zo vreemd. Dumfries liep positioneel niet goed, waardoor de Ligt heel vaak in een twijfelpositie kwam: de man van Dumfries over nemen of niet? Ik ben dus ook nog niet zo gecharmeerd van Dumfries. Natuurlijk is hij sterk en snel, maar in Oranje wordt er meer van je gevraagd.
    Vind ik leuk
    Palafima +96
    zondag 14 oktober 2018 om 17:07
    Dat de Ligt diverse passes over zijlijn plaatst heeft niets te maken met Dumfries
    Vind ik leuk
    Pimman +5003
    zondag 14 oktober 2018 om 17:16
    Nee lijkt mij ook niet..maar ze moesten wél wennen aan elkaar. Later ging het prima.
    Vind ik leuk
    Degier +446
    zondag 14 oktober 2018 om 17:18
    Precies. Ook niet dat hij een paar ballen zo bij tegenstanders in de voeten plaatst.
    Maar goed. Een leidersrol eisen is weer het andere uiterste. We vergeten iets te vaak dat hij eigenlijk net junior af is.
    Vind ik leuk
    Palafima +96
    zondag 14 oktober 2018 om 17:48
    Het wordt echt een topper, kan niet missen. Laten we die gasten even niet teveel hypen wederom
    Vind ik leuk
    HJR +7874
    zondag 14 oktober 2018 om 18:08
    Nee dat klopt. Gewoon slechte helft van De Ligt. Niks mis mee, zal hem vast nog weleens vaker gebeuren. Iedereen maakt er weer een punt van, 1 slechte wedstrijd.
    Iedereen heeft wel eens een slechte wedstrijd. Hij moet er geen gewoonte van gaan maken natuurlijk.
    Vind ik leuk
    Pimman +5003
    zondag 14 oktober 2018 om 17:15
    Klopt, Depay was heel slordig met véél balverlies.. op het einde toen de Duitsers kapot zaten maakte hij wel goéd gebruik van de ruimtes.
    Vind ik leuk
    Romario9 +11791
    zondag 14 oktober 2018 om 17:39
    Duitsers staan ook bekend om hun slechte conditie. Daar had Memphis natuurlijk alleen maar geluk mee.

    [/sarcasme]
    Vind ik leuk
    Pimman +5003
    zondag 14 oktober 2018 om 19:33
    Inderdaad dat zag je goed op het einde..óók Koeman kwam er naderhand op terug dat die Duitsers er op het eind doorheen zaten vandaar oa de grote ruimtes ..óók Promes en Wijnaldum maakten mede door hun snelheid daar dankbaar gebruik van ;)
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 17:23
    Klopt de ligt moest het puin opruimen van dumfries of hij bracht de ligt in de problemen,maar is ook zij. Eerste wedstrijd
    [Reactie gewijzigd op zondag 14 oktober 2018 om 19:30]
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3957
    zondag 14 oktober 2018 om 17:47
    Andersom
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 19:12
    Dan heb je een andere wedstrijd gezien
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3957
    zondag 14 oktober 2018 om 20:34
    Nee hoor, iedereen, op de ajax fans na, vond alsof het leek dat de ligt debuteerde ipv dumfries.
    Iedereen vond de ligt een mindere wedstrijd speelde maar ik vond hem de eerste helft zwak.
    Liet 2x zijn tegenstander een voorzet geven, werd er eenmaal finaal uitgelopen, liet muller eenmaal ongestoord schieten waaro cillessen moest redden en passes die of uit gingrn of bij de verkeerde kleur, liet 2x kinderlijk de bal van zijn voet springen.
    Gelukkig herpakte hij zich de tweede helft want het blijft natuurlijk wel een toptalent
    Vind ik leuk
    fedor2501 +4571
    zondag 14 oktober 2018 om 17:43
    Daarom is het ook goed dat Dumfries nu al meters mag maken bij Oranje. De tegenstand die hij dan krijgt moet hij met meer dan alleen kracht en snelheid oplossen. Jongens als de Vrij, de Ligt en van Dijk kunnen hem daar goed bij helpen qua looplijnen en positie kiezen. MOTM was voor mij de Roon die extreem nuttig speelde ondanks 1 foutje met Sane. Toch zou ik Rosario of Vilhena liever op die positie willen hebben. Beetje zoals Davids/Nigel de Jong. Lekker fel en stevig.
    Vind ik leuk
    HJR +7874
    zondag 14 oktober 2018 om 18:10
    Doe maar niet Vilhena. Is niet echt beter geworden laatste jaar. Moet voor hem zelf zeker Feyenoord verlaten, volgend seizoen
    Vind ik leuk
    fedor2501 +4571
    zondag 14 oktober 2018 om 18:17
    Ja dat is wel noodzakelijk voor hem maar is voor mij toch wel verder dan Rosario.
    Vind ik leuk
    HJR +7874
    zondag 14 oktober 2018 om 18:41
    Dat zeker, al is Rosario wel in vorm. Van mij mogen ze hem erin zetten. Mocht je na het ek gaan, heb je aardige speler over 2 jaar. Mocht hij zich zo door ontwikkelen. En hij heeft al wat ervaring opgedaan
    Vind ik leuk
    fedor2501 +4571
    zondag 14 oktober 2018 om 19:33
    Ja de gloriejaren van Oranje moeten nog komen:-)
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 19:24
    Vilhena had eerst nu naar een suptopper moeten gaan in Engeland exc is nu te lang bij Feijenoord(gek he meestal te vroeg)
    Vind ik leuk
    3-0 +633
    zondag 14 oktober 2018 om 17:00
    Kom op met die volgende Frenkie-topic. ik krijg afkickverschijnselen....
    Vind ik leuk
    pieter14 +44
    zondag 14 oktober 2018 om 17:40
    Is in de maak!
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4666
    zondag 14 oktober 2018 om 17:01
    Frenkie=God.

    Morgen in de Telegraaf. De handelsoorlog zorgt voor grote zorgen op de mondiale beurzen, de WHO spreekt van een dreigende situatie en onderhandelingen tussen USA en China dreigen stukken te lopen. Echter, toen Frenkie zich met de onderhandelingen bemoeide was binnen een uur een akkoord bereikt.
    [Reactie gewijzigd op zondag 14 oktober 2018 om 17:02]
    Vind ik leuk
    pieter14 +44
    zondag 14 oktober 2018 om 17:41
    Heb je goed gezien
    Vind ik leuk
    HJR +7874
    zondag 14 oktober 2018 om 18:13
    Veel mensen hier doen er aardig aan mee, ook al is het op een sarcastische wijze.
    Dat betekent dus dat Frenkie de Jong berichten, clicks krijgen en mensen reageren er op. Dus goed voor VP. Dus ja dan maar wat vaker een F de Jong bericht he.
    Beste is niet lezen /reageren als je je er aan ergert.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89514
    zondag 14 oktober 2018 om 18:25
    Let's hype the world.
    Vind ik leuk
    alaaf +1194
    zondag 14 oktober 2018 om 17:01
    🤮
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 17:01
    Als het zo door gaat wordt het echt een kanjer
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 17:03
    De jong was goed maar laten we niet gaan overdrijven met Cruyff..Denk dat de scouts wel even afgehaakt zijn met de Ligt en Memphis was gewoon echt goed.Dumfries deed het echt wel goed hoor. Zeker de eerste helft had hij na de mooiste aanval een goede voorzet in huis.Belgie is daar en tegen andere koek hoor. Dus laten we de vlag niet gelijk gaan uithangen al denk ik het meest positieve deze periode is de coach. Koeman is zoveel beter bezig dan die Blinde..
    Vind ik leuk
    pieter14 +44
    zondag 14 oktober 2018 om 17:51
    Frenkie is geen Johan,en Johan is geen Frenkie.
    Vind ik leuk
    WRFM +228
    zondag 14 oktober 2018 om 17:05
    Jaa de vergelijking met Cruijff
    Om te kotsen
    Vind ik leuk
    Hast57 +2000
    zondag 14 oktober 2018 om 17:46
    Is idd onmogelijk. Ik heb het genoegen de grote JC als voetballer aan het werk te hebben gezien maar laten we het voetbal van 40 jaar geleden aub niet gaan vergelijken met nu. Alle vergelijk gaat mank. Er werd heel anders gevoetbald en het tempo is nu gigantisch veel hoger. Natuurlijk had hij ook nu nog een groot voetballer geweest maar of hij ook nu de beste was geweest zullen we nooit weten. Persoonlijk denk ik van niet.
    Vind ik leuk
    Blindsy +12331
    zondag 14 oktober 2018 om 17:06
    Heh. Eindelijk weer iets over Frenkie. En terecht.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89514
    zondag 14 oktober 2018 om 17:12
    Ik heb echt kwijl moeten vegen.
    Vind ik leuk
    Blindsy +12331
    zondag 14 oktober 2018 om 17:25
    Van ontroering?
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89514
    zondag 14 oktober 2018 om 17:27
    Er kwam van alles los. Nog nooit zoiets op een veld zien lopen. Aan dat loopje zie je het al dat hij de aller beste is.
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 18:39
    Hehe.
    Vind ik leuk
    Blindsy +12331
    maandag 15 oktober 2018 om 09:18
    Ik let normaal gesproken niet zo op mannenloopjes , maar ze lieten close ups van wat acties zien en dan valt dat achteloze loopje wel op. Ook mooi, hij drijgt met zijn bovenlichaam of een been in dat loopje soms met n actie om dan toch gewoon door te lopen, gewoon op volle snelheid. Vaak zie je de tegenstander dan even instappen en dan is hij meteen bij je weg.
    [Reactie gewijzigd op maandag 15 oktober 2018 om 09:19]
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89514
    maandag 15 oktober 2018 om 09:50
    Met dat loopje denk je dat hij dartelt over de catwalk.
    Vind ik leuk
    pieter14 +44
    zondag 14 oktober 2018 om 17:53
    Dat moet je nu eens niet doen,dit gaat te ver
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89514
    zondag 14 oktober 2018 om 17:59
    Niets gaat te ver voor ''ons aller Frenkie''
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 17:07
    Doelpunt van Wijnaldum was ook van ultieme schoonheid. Die pegel op de lat was ook mooi .
    Vind ik leuk
    Pimman +5003
    zondag 14 oktober 2018 om 17:12
    Mee eens..prachtige goal Wijnaldum!
    Vind ik leuk
    Pimman +5003
    zondag 14 oktober 2018 om 17:11
    De Ligt 10 Miljoen minder waard, Frenkie 10 Miljoen meer waard sinds gisterenavond..de balans blijft prima zo ;)
    Vind ik leuk
    stratumseind +171147
    zondag 14 oktober 2018 om 17:14
    Over drie dagen speelde ie een weergaloze pot die zijn evenaring niet kent........
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89514
    zondag 14 oktober 2018 om 17:19
    Dat worden zelden vertoonde beelden. Het zal op ieders netvlies zijn gebrand.
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9480
    zondag 14 oktober 2018 om 17:15
    Grote uitblinker was met verve de Roon.
    En Dumfries als goeie tweede.
    Vind ik leuk
    Pimman +5003
    zondag 14 oktober 2018 om 17:20
    Idd de Roon was boven verwachting goéd! Dumfries een voldoende..vergat aantal keren zijn verdedigende taken.
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 19:33
    ..????
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +21456
    zondag 14 oktober 2018 om 17:16
    Er kan maar 1 leider zijn Droeftoeter Driessen en dat is Virgil van Dijk.
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 17:18
    Wat me jet meest verbaasd is dat ze het maar niet lijken te leren die Ajacieden..'hoe hoger de vlucht des te harder de val'
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +21456
    zondag 14 oktober 2018 om 17:30
    Welke Ajacieden?
    Vind ik leuk
    Kim Jung-On +3471
    zondag 14 oktober 2018 om 17:18
    Allemachtig wat een misplaatste veren. Frenkie de grote man? Welnee.
    Vind ik leuk
    pieter14 +44
    zondag 14 oktober 2018 om 17:59
    Wel ja als je alles wat in de wedstrijd gebeurt is JA
    Alleen al dat rechtzetten met de achterhoede heeft zeker doelpunten voorkomen. Je moet het kunnen en ze moeten ook nog van je aannemen.
    Vind ik leuk
    Benniewies +920
    zondag 14 oktober 2018 om 17:19
    Flikker op.... Die Dumfries bracht de Ligt in problemen
    [Reactie gewijzigd op zondag 14 oktober 2018 om 17:19]
    Vind ik leuk
    Degier +446
    zondag 14 oktober 2018 om 17:26
    Hoi Aad de Mos. Dus ook die mislukte passes over de zijlijn en bij tegenstanders in de voeten waren de schuld van Dumfries?
    Die meneer van Achilles vond hem de eerste helft een KUT verdediger.
    De tweede helft ging het weer een stuk beter.
    Vind ik leuk
    Jozef +38627
    zondag 14 oktober 2018 om 17:58
    Als je elftal even niet goed staat is een bal over de zijlijn rossen soms de beste optie. Dát heb ik met name in de eerste helft enkele keren gezien bij de Ligt. Dat klopt...
    Vind ik leuk
    3-0 +633
    zondag 14 oktober 2018 om 18:26
    Yeah right. Eerder andersom. Stond gewoon als een bange juffrouw te verdedigen. Niet erg, hij is nog jong. Maar om dan Dumfries de schuld te geven is lachwekkend.
    Vind ik leuk
    Benniewies +920
    zondag 14 oktober 2018 om 19:58
    Dumfries 22 de Ligt 3 jaar jonger.
    Mag zijn rotzooi opruimen
    [Reactie gewijzigd op zondag 14 oktober 2018 om 20:01]
    Vind ik leuk
    3-0 +633
    zondag 14 oktober 2018 om 20:19
    Dumfries debutant, De Ligt al meerdere interlands. Maar goed, geef Dumfries m aar de schuld. Gelukkig zag onze bondscoach het wel wie er slecht begon...
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 17:20
    Valentijn lult weer alsof hij Cruijff zelf nooit heeft zien spelen. Gooi er maar weer een vergelijking tegenaan, alsof het niks is.
    Vind ik leuk
    munkikiii +1935
    zondag 14 oktober 2018 om 17:35
    Ja Valentijn slaaappppp gaaaapppp
    Vind ik leuk
    Smash +3327
    zondag 14 oktober 2018 om 17:39
    Hé, daar heb je Valentijn Ajax Driessen weer eens! De Ligt en De Jong waren gisteren de mindere spelers. Maar nee, volgens de heer Driessen, ging onze heer De Jong zich met het spel bemoeien en ging het opeens beter lopen. Wat een voetbaltechnisch onbenul is dit zeg.
    Vind ik leuk
    Degier +446
    zondag 14 oktober 2018 om 19:40
    De Ligt speelde de eerste helft zeker niet goed. Frenkie speelde daarentegen gewoon een goeie pot.
    De Ligt de mindere ok, maar de Jong niet mee eens.
    Vind ik leuk
    Smash +3327
    zondag 14 oktober 2018 om 19:46
    De Ligt herstelde zich de tweede helft iets. De Jong was de hele wedstrijd flets. Hij was in ieder geval niet zo nadrukkelijk aanwezig, als dat Valentijntje schrijft.
    Vind ik leuk
    Degier +446
    zondag 14 oktober 2018 om 19:53
    Driessen denkt dat de nieuwe verlosser opgestaan is, maar hij vergeet dat Cruyff op zijn zestiende verder was dan Frenkie op zijn eenentwintigste. Maar flets was hij niet. Eén van de beteren toch wel.
    Vind ik leuk
    Smash +3327
    zondag 14 oktober 2018 om 22:11
    Met dat eerste ben ik het zeker eens. Met dat laatste niet.
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 17:41
    Frenkie was in mijn ogen erg goed, tenminste een speler die bijna altijd vooruit denkt en het belangrijkste twee benig is. Was voor mij man of the match.
    Vind ik leuk
    pieter14 +44
    zondag 14 oktober 2018 om 18:01
    Ik krijg zo net het bericht dat er een nieuw topic van Frenkie in aantocht is.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89514
    zondag 14 oktober 2018 om 18:28
    Voor Miss Universe?
    Vind ik leuk
    Garinsha +4796
    zondag 14 oktober 2018 om 17:43
    Maar het is allemaal een hype volgens vele hier. Pffff..

    De man is gewoon echt een hele goeie voetballer.
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 18:39
    Vergelijkingen met Cruijff zijn echt zeer ongepast me dunkt.
    Vind ik leuk
    Garinsha +4796
    zondag 14 oktober 2018 om 22:03
    Maar heb ik het niet het niet over. Ik zei alleen dat Frenkie een hele goeie voetballer is.
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 22:06
    Sorry, ik las te snel. Ja eens. Frenkie is hele goeie voetballer. Ik denk dat één van de redenen is dat hij het voetbal sompel houdt en ruimtes zeer slim weet te bespelen.
    Vind ik leuk
    Garinsha +4796
    maandag 15 oktober 2018 om 09:33
    Precies! Mee eens.
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 17:44
    ... "Toen ging het ineens wél draaien." Aldus Valentijn.

    Nee, Grobbebol. Dat kwam omdat Duitsland moe begon te worden.

    Zodra Frenkie voorin kwam, verloor ook hij gewoon de bal.
    [Reactie gewijzigd op zondag 14 oktober 2018 om 17:45]
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 17:44
    Valentijn hou je koest
    Vind ik leuk
    Foebele +54947
    zondag 14 oktober 2018 om 17:47
    En ja hoor, de vergelijking met Johan is gemaakt, duurde nog lang.
    Vind ik leuk
    RR12 +496
    zondag 14 oktober 2018 om 17:48
    Frenkie was helemaal niet best, of je moet breedtepassjes mooi vinden.
    Vind ik leuk
    pieter14 +44
    zondag 14 oktober 2018 om 18:03
    Achter die breedpassing zit wat achter moet je weten.
    Vind ik leuk
    Mari +9312
    zondag 14 oktober 2018 om 17:55
    Wat een ongelooflijke onzin
    Vind ik leuk
    MojoRisin +12698
    zondag 14 oktober 2018 om 17:57
    Het is wel duidelijk dat die jongen het spel veel sneller ziet dan de meeste andere spelers..
    Vind ik leuk
    Phoxy75 +584
    zondag 14 oktober 2018 om 17:59
    Valentijn is echt de weg kwijt. Als Cruijff in zijn beste dagen. JC in zijn beste dagen was onnavolgbaar. Elk vergelijk is zinloos.
    Vind ik leuk
    pieter14 +44
    zondag 14 oktober 2018 om 18:08
    Cruyff dat was vroeger en heel goede voetballer
    Nu is NU,het spel veel veel sneller, veel betere tacktiek en techniek
    Veel meer voetballers dus meer kans op concurrentie.
    En daarmee heeft Frenkie het mee af terekenen in vergelijking met Johan. Tussen haakjes ik was en ben een groet fan van Johan en nu van Frenkie
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 18:03
    We kunnen pas zeggen dat ie net goed als Cruijf is als ie in 2020 de finale haalt en in 2022 de finale wint. En dan ook nog in een belangerijke rol. Tot die tijd moeten we gewoon genieten van de weg die hij gaat bevoetballen geschetst als hierboven.
    Vind ik leuk
    pieter14 +44
    zondag 14 oktober 2018 om 18:09
    dat zal hij wel voor ons doen,maar dan is de vergelijke nog mank
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 18:14
    Laten we dan zeggen de Cruijf van zijn tijd. Zo beter.
    Vind ik leuk
    3-0 +633
    zondag 14 oktober 2018 om 18:30
    Heeft pas een handvol wedstrijdjes op niveau gespeeld. Meer geblesseerd geweest als gespeeld. Een grove belediging voor Cruijff dit....
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 18:34
    Lees even hier boven dan snap je de context. Dan zal je zien wat ik er mee bedoel.
    Vind ik leuk
    3-0 +633
    zondag 14 oktober 2018 om 18:38
    Jij schrijft Cruijff van deze tijd. Dus vergelijk je hem met Cruijff. Nog niets gewonnen, nog niets betekent voor het Nederlands voetbal, totaal andere positie, totaal andere speler. Ach ja als het maar lult...
    [Reactie gewijzigd op zondag 14 oktober 2018 om 18:39]
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 18:41
    Misschien nog een reactie hoger lezen , dan zie en lees je duidelijk dat ie als..... snapie.
    Vind ik leuk
    3-0 +633
    zondag 14 oktober 2018 om 19:07
    Dan snap ik je tweede reactie niet..
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 19:18
    Ik reageer dus op Pieter14, die zegt dat als het zou gebeuren de vergelijking nog mank is. Met andere woorden je kunt hem niet vergeljjken met Cruijf, want Cruijf speelde in een andere tijd. Dus van daar de Cruijf van zijn tijd als ie doet wat ik schetste. Dat betekent dat het net zo'n grote voetballer als Cruijf zou kunnen worden. Makkelijk gezegt, net zo goed als Cruijf. Nu wel duidelijk.
    Vind ik leuk
    3-0 +633
    zondag 14 oktober 2018 om 19:25
    Ja duidelijk. Maar Cruijff gaat hij nooit benaderen. Frank is is goed maar niet zo goed...
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 19:29
    Nee sterker nog, beter zelfs hij is dan wel wereldkampioen. ;-)
    Vind ik leuk
    aartstyle +1282
    zondag 14 oktober 2018 om 18:05
    Kunnen jullie de volgende keer in de titel aangeven dat het van Valentijn komt? Hoef ik niet verder te lezen.
    [Reactie gewijzigd op zondag 14 oktober 2018 om 18:05]
    Vind ik leuk
    MOKUM*** +1304
    zondag 14 oktober 2018 om 18:07
    Cillessen hield ze op de been, en niemand anders
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 18:37
    Eens.
    Vind ik leuk
    rinirat +2648
    zondag 14 oktober 2018 om 18:11
    We hadden een hele foute verslaggever die overall spoken zag..
    Frenky speelde heel erg makkelijk,maar kan nog veel beter.
    Vind ik leuk
    JoTaPe +860
    zondag 14 oktober 2018 om 18:22
    Ach ja....die kneus van de Telegraaf die slaapt onder een Ajax dekbed en rukt zich af op foto's van Frenkie.
    Goede voetballer en gozer hoor...maar vergelijken met Johan....dan ben je echt in de derde helft blijven hangen en nog altijd niet nuchter....
    Kneus Valentijn
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 18:33
    Heb ik een andere wedstrijd gezien?
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 18:37
    Valentijn Driessen, wordt zo verduvelde moe van die praatpop.
    Vind ik leuk
    Gu3rilla +15766
    zondag 14 oktober 2018 om 18:39
    Hopelijk trekt Txiki de beurs en betaalt wat Overmars wilt.

    De Jong zou dan volgens de geruchten seizoen afmaken bij Ajax en dan gaat die 100% meteen in de basis. Ik hoop echt De Jong te zien onder Pep dat is een perfecte match. De manier waarop City speelt en de belangen van een 6 in het systeem plus Pep en Arteta om van de leren.
    [Reactie gewijzigd op zondag 14 oktober 2018 om 18:40]
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 19:20
    Laat Ronald zijn gang maar gaan spelers moeten wennen aan elkaar,hij heeft nog niet op alle posities de goede spelers,maar team stond hier gisteren wel,heeft zijn tijd nodig
    Vind ik leuk
    Uncle Fester +2052
    zondag 14 oktober 2018 om 19:24
    Depay leek de grote kartrekker door steeds weer te blijven gaan, maar zou de pot nog wel es terug willen zien. En dan speciaal op De Jong letten ;-)
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +3170
    zondag 14 oktober 2018 om 19:30
    Mooie foto trouwens ,ajacieden en psv ers gebroederlijk lachen samen
    Vind ik leuk
    cornelisse +214
    zondag 14 oktober 2018 om 19:34
    Wordt zelfs als Ajacied moe van de Frenkie Hype, hij speelde gisteren redelijk, voor de rest hadden we veel geluk dat Duitsland weigerde te scoren en waren alleen depay, de roo en van dijk echt goed
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 21:19
    Aad de Mos moe... Valentijn Driessen moeee... wat is nou erger ?
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 22:07
    de nieuwe Cruijff
    Vind ik leuk
    zondag 14 oktober 2018 om 22:51
    Scahpo....frenkie
    Vind ik leuk
    Vinnie J +1421
    zondag 14 oktober 2018 om 23:35
    De verlosser... wat een joke. Net als blindje die het weer niet snapte. U wordt bedankt, u bent de zwakste schakel. Tot ziens!
    Vind ik leuk
    Jash +5
    maandag 15 oktober 2018 om 00:56
    Wat een overdrijven. Frenkie was echt niet zo goed en ook vaker Europees nog wisselvallig. Enige waarom hij opgehemeld wordt is die versnelling om in de opbouw langs een speler te komen, wat die enkele keren per wedstrijd doet en risicovol blijft. Hij houdt zich tijdens die versnelling ook fysiek sterk. Maar verder moet je op zoveel meer letten. Hij verliest ook gewoon de bal met slordigheden en op plekken waar dat niet mag. Ook vaak te onzichtbaar en weinig verdedigend werk waardoor alles steeds op de schouders van de verdediging beland. Ik zeg niet dat die het slecht doet maar dat overdrijven steeds is wel vermoeiend.
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 01:13
    Geweldig die gozer👍F de jong👍
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 09:31
    was gewoon de schuld van dumppie (psv) liep elke x verkeert en de ligt voor de voeten!!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws