Van der Vaart en Kuyt prijzen Oranje-uitblinkers: 'In potentie een topspeler'

    Van der Vaart en Kuyt prijzen Oranje-uitblinkers: 'In potentie een topspeler'

    maandag 15 oktober 2018 om 08:55

    Rafael van der Vaart en Dirk Kuyt zien dat steeds meer spelers opstaan in het nieuwe Oranje. De oud-internationals, die zaterdag afscheid namen, wijzen na de 3-0 zege op Duitsland de pijlers van het nieuwe succes aan.

    "Memphis is in potentie een topspeler. Hij kan een wedstrijd beslissen en dat soort spelers heb je nodig in een elftal", zegt Van der Vaart in De Telegraaf. "Frenkie de Jong is een groot talent en doordat hij nu staat opgesteld steeds, gaat Gini Wijnaldum zo goed functioneren. Die hoeft niet meer het voetballende gedeelte van achteruit voor zijn rekening te nemen."

    "Als je naar de as kijkt, staan daar je bepalende spelers als Virgil van Dijk, die een echte leider begint te worden, Frenkie de Jong, Georginio Wijnaldum en Memphis Depay", vult Kuyt aan. "Frenkie is al zo bepalend aan de bal en ik denk dat Wijnaldum en hij elkaars kwaliteiten versterken. Je ziet dat Gini in dit elftal steeds meer in zijn element is. Dat bekroonde hij met een schitterende goal."

    "En ik heb genoten van Memphis, die negentig minuten lang twee grote kerels (Boateng en Hummels) heeft beziggehouden", vervolgt Kuyt. "Voortdurend loerend wanneer hij kon toeslaan. Hij is een gevaar voor elke verdediging. En complimenten voor Ryan Babel, die een echte teamspeler is geworden. Het Nederlands elftal heeft spelers zoals Ryan nodig."

    Lees meer over:NederlandNederland

    Poll

    Wint Nederland ook van België?

    (6240 stemmen)

    Plaats een reactie

    AllAdIn +18087
    maandag 15 oktober 2018 om 09:03
    Het begint er steeds beter uit te zien, ben benieuwd morgen.
    Wel jammer dat v. Dijk niet speelt.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9634
    maandag 15 oktober 2018 om 09:04
    Tsja, zetten we De Vrij erin toch? ;-)
    Vind ik leuk
    AllAdIn +18087
    maandag 15 oktober 2018 om 09:26
    Of Koeman zet Aké daar.
    Maar wat je zegt, De Vrij in Centrum en Aké links en middenveld met Wijnaldum, de Jong en Blind.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9634
    maandag 15 oktober 2018 om 09:33
    Dat laatste (Blind) zei ik niet ;-)

    Wat mij betreft gewoon Wijnaldum, De Jong en De Roon. En Aké op linksback ;-)
    Vind ik leuk
    AllAdIn +18087
    maandag 15 oktober 2018 om 09:38
    Sowieso Aké linksback ja, en Blind vind ik voetballend beter op het middenveld, vandaar..
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9634
    maandag 15 oktober 2018 om 09:42
    Daarentegen vind ik De Roon weer verdedigend een stuk sterker ;-)

    Wel handig met een fladderende De Jong en een veel diepgaande Wijnaldum.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +18087
    maandag 15 oktober 2018 om 09:55
    Je hebt een punt hoor, en had Koeman niet gezegd dat hij Blind als verdediger ziet?
    Dat moet hij echt nooit meer doen.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9634
    maandag 15 oktober 2018 om 10:04
    Ja, onbegrijpelijk.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +18087
    maandag 15 oktober 2018 om 10:09
    Zal je zien, morgen gewoon weer Blind in verdediging.
    Naast de Ligt.. hahahaa
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9634
    maandag 15 oktober 2018 om 10:14
    Dat zou me ook niets verbazen nee. Ik vraag me echt oprecht af welke geheimen die Blind van deze bondscoach en de vorige kent...
    Vind ik leuk
    AllAdIn +18087
    maandag 15 oktober 2018 om 10:19
    Je zou het haast denken ja..
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +3206
    maandag 15 oktober 2018 om 10:15
    De Roon heeft me positief verrast .
    Vind ik leuk
    AllAdIn +18087
    maandag 15 oktober 2018 om 10:20
    Dat zeker, speelde degelijk en heeft er geen problemen mee om de bal het stadion uit te schieten als de situatie erom vraagt.
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +3206
    maandag 15 oktober 2018 om 10:25
    Dat is ook nodig ,altijd maar opbouwen vanachter werkt niet soms
    Vind ik leuk
    AS ROMA24 +2745
    maandag 15 oktober 2018 om 14:35
    Geen Blind!! Van Roon is 100x beter dan Blind op het middenveld. Dat heb je ook gezien tegen Duitsland en AKE moet gewoon links achter staan. En de Vrij voor van Dijk
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 09:09
    De puzzelstukjes vallen steeds beter in elkaar. Oranje wereldkampioen in 2022! Verklaar me voor gek, maar dit gaat echt gebeuren.
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 09:21
    Je bent gek
    Vind ik leuk
    FRFC'08 +73
    maandag 15 oktober 2018 om 09:56
    We lopen alweer veel te hard van stapel, het gaat weer effe goed, we gaan weer hoog van de toren blazen, en voor je het weet zitten we weer te rouwen omdat we er niet bij zijn,... Rustig aan, nederig de winst boeken, en niet direct roepen dat het nieuwe Oranje "klaar" staat.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8728
    maandag 15 oktober 2018 om 11:21
    Blind zou je moeten niet moeten opstellen en net als Strootman gewoon op de bank moeten zetten om achter de hand te hebben.Beide komen ten opzichte van de jonge garde nu gewoon te kort. Babel speelde prima maar voor de toekomst zou je daar beter met Kluivert kunnen spelen en Promes alleen als je aan het einde op snelheid iets moet forceren.
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 11:27
    Goed nieuws ... Wilt u thuis geld verdienen door op een computer of laptop te werken van 4 tot 6 uur per dag, dan betaalt Google $ 25368 tot 35294 per maand en krijgt u elke maand een uitbetaling via Google. U kunt hier kijken ..


    ❥❥❥❥❥❥❥ 𝐰­𝐰­𝐰.E­a­r­n­9­1.𝐜­𝐨­𝐦
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws