Lof voor 'héérlijke speler' van Oranje: Het is geweldig hoe de rest profiteert

Lof voor 'héérlijke speler' van Oranje: "Het is geweldig hoe de rest profiteert"

Gepubliceerd: maandag 15 oktober 2018 om 09:22ma 15-10-2018 om 09:22

De entree van Frenkie de Jong in het Nederlands elftal is goed nieuws voor Georginio Wijnaldum. Dat ziet Sjoerd Mossou. De middenvelder van Liverpool speelt beter, nu de Ajacied achter hem staat.

"Het is geweldig hoe de rest profiteert van Frenkie de Jong", aldus Mossou, journalist van het Algemeen Dagblad, bij Studio Voetbal. "Je ziet het met name bij Wijnaldum. Hij speelt verder naar voren dan voorheen en kan echt spelen zoals hij wil."

Wijnaldum speelde tegen Duitsland een goede wedstrijd en bepaalde de eindstand op 3-0. "Wat een meters en wat een diepgang, zowel aanvallend als verdediging. Dat kan hij eindelijk laten zien, omdat hij Frenkie de Jong achter zich heeft. Hij hoeft zich niet meer te bekommeren om die eerste ballen. Ik heb echt van Wijnaldum genoten."

Pierre van Hooijdonk prijst De Jong, die zijn derde interland voor Oranje speelde. "De Jong is een héérlijke speler. Als je op die leeftijd zo onbezonnen op het veld kan staan, tijdens Nederland - Duitsland..."

Lees meer over:NederlandNederland

Plaats een reactie

Mr. Writer +580
maandag 15 oktober 2018 om 09:25
Ik zou deze stelling best in praktijk willen testen: Strootman in de basis tegen de Belgen!
Vind ik leuk
Metal +3479
maandag 15 oktober 2018 om 10:24
Denk dat het een combi is van De Roon en De Jong. De Roon is de stofzuiger die veel vuil werk opknapt voor iedereen. De Jong zorgt ervoor dat Wijnaldum niet meer degene is die alle ballen van achteruit op moest eisen. Wijnaldum deed dat vooral omdat hij verantwoordelijkheid nam, waar de rest ervoor wegliep. En daarop door velen werd afgerekend. Maar Wijnaldum is geen echte spelverdeler. Meer een schakel die de juiste loopacties weet te maken.
Het lijkt erop dat iedere positie beter wordt/is ingevuld, spelers lijken meer complementair aan elkaar. En zo moet je ook selecteren. Te vaak werden spelers geselecteerd op basis van het verleden ipv op vorm en op geschiktheid voor het systeem dat je wilt spelen.
Vind ik leuk
maandag 15 oktober 2018 om 16:02
Neeeeeeeeee
Vind ik leuk
Blindsy +20314
maandag 15 oktober 2018 om 09:29
Vind ik ook hoor. Gewoon van een Wijnaldum-bericht, een Frenkie-bericht maken.
Vind ik leuk
The Iceman +18099
maandag 15 oktober 2018 om 09:33
Sjoerd Mossou is nou niet bepaald een Ajax- of Willem II fan, dus misschien zit er wel een kern van waarheid in wat hij zegt.
Vind ik leuk
Blindsy +20314
maandag 15 oktober 2018 om 10:46
Ik heb het gezien, gisteravond, en ik hoop graag dat hij gelijk heeft/gaat krijgen.
Let er nooit zo op maar elke goede voetballer stelt een andere goede voetballer in staat om lekker te voetballen. Zo zal Wijnaldum dat effect net zo goed op Frenkie hebben.
[Reactie gewijzigd op maandag 15 oktober 2018 om 10:49]
Vind ik leuk
maandag 15 oktober 2018 om 09:29
Wijnaldum speelt inderdaad makkelijker en beter met Frenkie achter hem.
Die twee zou ik nu altijd basis zetten.
Vind ik leuk
Dani82 +3805
maandag 15 oktober 2018 om 10:06
Ja en strootman voorlopig op de bank laten
Vind ik leuk
Korm +40083
maandag 15 oktober 2018 om 10:00
Frenkie en wijnaldum moet je ook gewoon laten staan. Roon viel ook positief op, al zie ik liever propper op die positie.
Vind ik leuk
maandag 15 oktober 2018 om 10:58
Precies, al staan wat jij zegt 2 posities vast. Die moeten er niet meer uit. Wie er dan verder naast de jong en Wijnaldum op het middenveld staan, maakt niet uit denk ik. Rosario, Propper, de Roon, Strootman, Vormer. Ik zou wel kiezen voor een Rosario, werkt dat, heb je een middenveld die een jaar of 5 vast kan staan.
Vind ik leuk
John M. +5128
maandag 15 oktober 2018 om 10:33
Wat al die journalisten toch zien wat de rest van Nederland niet ziet. Ik ben blij dat Sjoerd ons vertelt dat Frenkie goed kan voetballen, was nog niemand opgevallen.
Vind ik leuk
maandag 15 oktober 2018 om 11:27
Goed nieuws ... Wilt u thuis geld verdienen door op een computer of laptop te werken van 4 tot 6 uur per dag, dan betaalt Google $ 25368 tot 35294 per maand en krijgt u elke maand een uitbetaling via Google. U kunt hier kijken ..


❥❥❥❥❥❥❥❥❥ 𝐰­𝐰­𝐰.E­a­r­n­9­1.𝐜­𝐨­𝐦
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws