Lof voor 'héérlijke speler' van Oranje: Het is geweldig hoe de rest profiteert

    Lof voor 'héérlijke speler' van Oranje: "Het is geweldig hoe de rest profiteert"

    maandag 15 oktober 2018 om 09:22

    De entree van Frenkie de Jong in het Nederlands elftal is goed nieuws voor Georginio Wijnaldum. Dat ziet Sjoerd Mossou. De middenvelder van Liverpool speelt beter, nu de Ajacied achter hem staat.

    "Het is geweldig hoe de rest profiteert van Frenkie de Jong", aldus Mossou, journalist van het Algemeen Dagblad, bij Studio Voetbal. "Je ziet het met name bij Wijnaldum. Hij speelt verder naar voren dan voorheen en kan echt spelen zoals hij wil."

    Wijnaldum speelde tegen Duitsland een goede wedstrijd en bepaalde de eindstand op 3-0. "Wat een meters en wat een diepgang, zowel aanvallend als verdediging. Dat kan hij eindelijk laten zien, omdat hij Frenkie de Jong achter zich heeft. Hij hoeft zich niet meer te bekommeren om die eerste ballen. Ik heb echt van Wijnaldum genoten."

    Pierre van Hooijdonk prijst De Jong, die zijn derde interland voor Oranje speelde. "De Jong is een héérlijke speler. Als je op die leeftijd zo onbezonnen op het veld kan staan, tijdens Nederland - Duitsland..."

    Lees meer over:NederlandNederland

    Plaats een reactie

    Mr. Writer +346
    maandag 15 oktober 2018 om 09:25
    Ik zou deze stelling best in praktijk willen testen: Strootman in de basis tegen de Belgen!
    Vind ik leuk
    Metal +2638
    maandag 15 oktober 2018 om 10:24
    Denk dat het een combi is van De Roon en De Jong. De Roon is de stofzuiger die veel vuil werk opknapt voor iedereen. De Jong zorgt ervoor dat Wijnaldum niet meer degene is die alle ballen van achteruit op moest eisen. Wijnaldum deed dat vooral omdat hij verantwoordelijkheid nam, waar de rest ervoor wegliep. En daarop door velen werd afgerekend. Maar Wijnaldum is geen echte spelverdeler. Meer een schakel die de juiste loopacties weet te maken.
    Het lijkt erop dat iedere positie beter wordt/is ingevuld, spelers lijken meer complementair aan elkaar. En zo moet je ook selecteren. Te vaak werden spelers geselecteerd op basis van het verleden ipv op vorm en op geschiktheid voor het systeem dat je wilt spelen.
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 16:02
    Neeeeeeeeee
    Vind ik leuk
    Blindsy +12563
    maandag 15 oktober 2018 om 09:29
    Vind ik ook hoor. Gewoon van een Wijnaldum-bericht, een Frenkie-bericht maken.
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 09:32
    Had je BZV nog gezien?
    Ja ... met Frenkie de Boer.
    Hoe was het op je werk?
    Ik kwam Frenkie nog tegen.
    En nog wat gevangen gisteren, met vissen?
    Ja, 1 kleine Frenkie en 2 groten.
    Vind ik leuk
    Blindsy +12563
    maandag 15 oktober 2018 om 10:53
    Heb je lekker geslapen? Ja, heerlijk van Frenkie gedroomd.
    Heb zelfs 2 dorpsgenoten die, sinds ze Frenkie op tv hebben zien draven, eindelijk uit de kast zijn gekomen.

    Ben je nog steeds zo depressief? Nee, ben net genezrnen. Heb n maandje de Frenkie-therapie gevolgd. Elke dag n half uur naar die grote glimlach kijken, blijkt 100x beter te werken dan lichttherapie.

    Is de nieuwe jaartelling al ingegaan? 1997 Is nu het nieuwe jaar 0, we leven nu in het jaar 21 A.F. (Anno Frenciscus).
    [Reactie gewijzigd op maandag 15 oktober 2018 om 10:57]
    Vind ik leuk
    The Iceman +10725
    maandag 15 oktober 2018 om 09:33
    Sjoerd Mossou is nou niet bepaald een Ajax- of Willem II fan, dus misschien zit er wel een kern van waarheid in wat hij zegt.
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 09:35
    Moet je fan zijn, om deze onzin te verzinnen dan?

    Dus dat is makkelijk.

    Na een volgende slechte wedstrijd van Wijnaldum, dan ligt dat ook aan Frenkie. Goh, wat grappig.
    Vind ik leuk
    The Iceman +10725
    maandag 15 oktober 2018 om 09:38
    Nee, maar de implicatie van kwade opzet van Mossou om maar per se Frenkie te moeten noemen zou ik graag weerleggen. Wijnaldum speelt al 1,5 wedstrijd een stuk beter dan we de laatste jaren van hem gewend zijn bij het Nederlands elftal. Ik vind het geen gekke gedachte dat Frenkie daar iets mee te maken heeft.
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 09:42
    Wijnaldum speelde vorig jaar in het begin van het seizoen ook goed.

    Zo werkt dat met vorm. Een terugkerend fenomeen. Alleen als Oranje verliest, dan ziet Sjoerd dat niet. Scorebordjournalist.
    Vind ik leuk
    The Iceman +10725
    maandag 15 oktober 2018 om 09:51
    Denk je niet dat het spel van De Jong Wijnaldum in staat stelt om bij NL meer te spelen zoals hij bij Liverpool doet? De laatste tijd kreeg Wijnaldum bij NL de bal al veel eerder/lager op het veld en was hij met naast zich Vormer/De Roon/Pröpper/Strootman/Van de Beek veel meer de man die de aanval moest opzetten. Frenkie de Jong kan dat minstens zo goed (understatement) en is veel meer complementair aan Wijnaldum dan de genoemde middenvelders.
    Vind ik leuk
    Adjab +981
    maandag 15 oktober 2018 om 12:01
    Wimpie rustig nu eens ik kan best bergrijpen dat de frustraties hoog zit als je elke week naar Vilhena, Toornstra, Larson moet kijken op dat middenveld 😜
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 15:24
    Haha.

    Wrijf het er nog maar ff in.

    Wacht maar, het supertrio komt er aan. Ze zullen wat gaan laten zien.

    Wat?

    Hopelijk heel veel.
    Vind ik leuk
    Ajax✌ +345
    maandag 15 oktober 2018 om 10:59
    Kan er wel degelijk mee te maken.. met goede spelers om elkaar heen en een goede balans waarbij je zelf beter tot je recht komt, dn ga je ook beter spelen lijkt me!
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 16:01
    Het is vooral fijn dat strootman niet bij m staat er was toen ook een wedstrijd waarin vdbeek speelde ipv strootman toen speelde weinaldum ook veel beter
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4155
    maandag 15 oktober 2018 om 09:41
    Nee dan ligt het aan van Roon
    Vind ik leuk
    Adjab +981
    maandag 15 oktober 2018 om 11:58
    Doe jij toch ook Wimpie, onzin verzinnen en jij ben nogwel Fan
    Vind ik leuk
    Blindsy +12563
    maandag 15 oktober 2018 om 10:46
    Ik heb het gezien, gisteravond, en ik hoop graag dat hij gelijk heeft/gaat krijgen.
    Let er nooit zo op maar elke goede voetballer stelt een andere goede voetballer in staat om lekker te voetballen. Zo zal Wijnaldum dat effect net zo goed op Frenkie hebben.
    [Reactie gewijzigd op maandag 15 oktober 2018 om 10:49]
    Vind ik leuk
    JSV +1004
    maandag 15 oktober 2018 om 09:46
    Is dit niet gewoon een Frenkie bericht dat jij (als ware Feyenoorder) probeert te kapen en om te dopen in een Wijnaldum-topic?
    Vind ik leuk
    Blindsy +12563
    maandag 15 oktober 2018 om 10:43
    Nee, dan moet je beter opletten. Ik roep dagelijks VP op om meer Frenkie-berichten te plaatsen.
    En Wijnaldum.. ik zou het graag willen maar in Eindhoven claimen ze dat hij PSV-er is geworden 😉.
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 09:29
    En De Ligt speelde slecht door Dumfries. Jaja.
    Vind ik leuk
    Itsese +5114
    maandag 15 oktober 2018 om 09:35
    En Blind door Bergwijn.
    Vind ik leuk
    Fce9091 +2663
    maandag 15 oktober 2018 om 09:36
    De Ligt is gewoon nog niet zo ver als Dumfries. Maar dat is niet erg..
    [Reactie gewijzigd op maandag 15 oktober 2018 om 09:58]
    Vind ik leuk
    Blindsy +12563
    maandag 15 oktober 2018 om 10:44
    Zo doe je dat. Ombuigen. Omdenken. Mooi man.
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 15:31
    Haha.

    Ik wilde eerst zeggen, dat Frenkie zo goed kon spelen, door Wijnaldum.

    Maar dat is flauw zeker?
    Vind ik leuk
    Blindsy +12563
    maandag 15 oktober 2018 om 20:58
    Tja, en omgekeerd is het níet flauw?
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 21:13
    Nee, natuurlijk niet. Juist zeer volwassen.

    Af en toe ...
    Vind ik leuk
    AllAdIn +18061
    maandag 15 oktober 2018 om 09:29
    Wijnaldum speelt inderdaad makkelijker en beter met Frenkie achter hem.
    Die twee zou ik nu altijd basis zetten.
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 09:33
    Naprater.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +18061
    maandag 15 oktober 2018 om 09:36
    Hahahaa, want?
    Is toch duidelijk te zien..
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4155
    maandag 15 oktober 2018 om 09:42
    Ja en Depay was beter af zonder Babel, duidelijk te zien.
    Dus........Babel moven.
    Vind ik leuk
    The Iceman +10725
    maandag 15 oktober 2018 om 09:53
    Voor wie? En is die spits bereid om net zoveel mee terug te verdedigen als Babel?
    [Reactie gewijzigd op maandag 15 oktober 2018 om 09:53]
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4155
    maandag 15 oktober 2018 om 11:48
    Depay ging in de spits en Promes en Groeneveld in de plaats van Babel en Bergwijn

    Maar het was sarcastisch bedoeld hoor.
    [Reactie gewijzigd op maandag 15 oktober 2018 om 11:48]
    Vind ik leuk
    Analist +269
    maandag 15 oktober 2018 om 10:50
    Jij snapt het spelletje niet
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4155
    maandag 15 oktober 2018 om 11:46
    Niet?
    De drogreden was toch dat Wijnaldum beter ging spelen omdat de Jong achter hem stond?
    Konden we toch allemaal zien?
    Niet dat Wijnaldum een goede dag had of in die geest, nee alleen maar omdat de jong achter hem stond.
    Zeg ik weer op mijn beurt, Depay werd pas echt goed toen Babel eruit was en Promes mee deed.
    Dussssss
    Promes erin en Babel eruit.
    Was toch ook overduidelijk te zien?
    Of had dit wel weer andere oorzaken?
    Nee joh, ik heb het helemaal verkeerd.
    We moeten Frenkie de jong in de kerk op het kruis zetten en aanbidden.
    We moeten de Arena niet meer de Johan Cruijff Arena noemen maar de Frenkie de Jong Arena.
    Zo goed?
    [Reactie gewijzigd op maandag 15 oktober 2018 om 11:47]
    Vind ik leuk
    Analist +269
    maandag 15 oktober 2018 om 12:54
    Jij snapt er echt echt niks van. De reden was dat Duitsland vol op de aanval ging spelen de laatste 15 min, waardoor er super veel ruimte ontstond. Zo kon nederland makkelijk counteren. Als je dat niet ziet kan je beter nergens op reageren
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4155
    maandag 15 oktober 2018 om 14:06
    Oh jawel dat snap ik heel goed.
    Maar het gaat mij te ver om alle credits aan ene Frenkie te geven als Wijnaldum een keertje goed speelt.
    Heeft ook met meer dingen te maken.
    Misschien kon hij nu wel zo spelen omdat niet Frenkie maar de Roon in zijn rug stond die bijna alle ruimtes dichtliep en ballen veroverde.
    Vandaar mijn sarcasme.
    Maar als jij dat niet snapt dan begrijp ik dat jij denkt dat ik jou niet snap.
    Vind ik leuk
    Dani82 +1993
    maandag 15 oktober 2018 om 10:06
    Ja en strootman voorlopig op de bank laten
    Vind ik leuk
    stratumseind +172582
    maandag 15 oktober 2018 om 09:37
    frenkie schijnt ook iedereen beter te laten klaverjassen
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 09:38
    En met Frenkie naast je, heb je veel betere sex.
    Vind ik leuk
    stratumseind +172582
    maandag 15 oktober 2018 om 09:40
    Frenkie lost ook het probleem van de ouderenzorg op en als de engelsen hem vragen heeft ie ook tips over de brexit
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 09:43
    Misschien kan hij die Engelse doos, dan ook leren dansen.

    Dat moet geen probleem zijn.
    Vind ik leuk
    stratumseind +172582
    maandag 15 oktober 2018 om 09:45
    frenkie ontvangt binnenkort de nobelprijs
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 09:47
    Wel ja, die geven ze tegenwoordig toch aan elke gek.
    Vind ik leuk
    Leozao +4303
    maandag 15 oktober 2018 om 10:08
    Sommige zaken ontgaan jou toch niet.. Zo scherp op de Maandagochtend!
    Vind ik leuk
    The Iceman +10725
    maandag 15 oktober 2018 om 09:40
    Boer en aas ineen.
    Vind ik leuk
    Korm +36756
    maandag 15 oktober 2018 om 10:00
    Frenkie en wijnaldum moet je ook gewoon laten staan. Roon viel ook positief op, al zie ik liever propper op die positie.
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 10:58
    Precies, al staan wat jij zegt 2 posities vast. Die moeten er niet meer uit. Wie er dan verder naast de jong en Wijnaldum op het middenveld staan, maakt niet uit denk ik. Rosario, Propper, de Roon, Strootman, Vormer. Ik zou wel kiezen voor een Rosario, werkt dat, heb je een middenveld die een jaar of 5 vast kan staan.
    Vind ik leuk
    John M. +4803
    maandag 15 oktober 2018 om 10:33
    Wat al die journalisten toch zien wat de rest van Nederland niet ziet. Ik ben blij dat Sjoerd ons vertelt dat Frenkie goed kan voetballen, was nog niemand opgevallen.
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 11:27
    Goed nieuws ... Wilt u thuis geld verdienen door op een computer of laptop te werken van 4 tot 6 uur per dag, dan betaalt Google $ 25368 tot 35294 per maand en krijgt u elke maand een uitbetaling via Google. U kunt hier kijken ..


    ❥❥❥❥❥❥❥❥❥ 𝐰­𝐰­𝐰.E­a­r­n­9­1.𝐜­𝐨­𝐦
    Vind ik leuk
    pieter14 +80
    maandag 15 oktober 2018 om 13:46
    wat is die Frenkie toch goed,dit laatste van Sjoerd wis ik nog niet.
    Ik was bij de wedstrijd aanwezig ik zag ook dat Frenkie de spelers in de achterhoede toen het niet goed liep kwam zeggen wat er fout ging. Ik zag ook dat die back van PSV er heel blij mee was en alles liep toen goed.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws