Dubbelslag van Griezmann zorgt voor grotere problemen bij Duitsland

Dubbelslag van Griezmann zorgt voor grotere problemen bij Duitsland

Gepubliceerd: dinsdag 16 oktober 2018 om 22:48di 16-10-2018 om 22:48

Het lek is nog niet boven bij Duitsland. De ploeg van Joachim Löw verliest drie dagen na de nederlaag tegen Nederland ook op bezoek bij Frankrijk: 2-1. De druk op de bondscoach neemt toe.

De Duitse bondscoach besloot om het roer om te gooien tegen Frankrijk. Zo mocht Leroy Sané in Parijs vanaf de eerste minuut beginnen. Die Mannschaft begon uitstekend in Frankrijk en nam via Toni Kroos al snel de leiding. Sané versierde een penalty door de bal tegen een arm van de Fransman te schieten. Kroos benutte de toegekende strafschop: 0-1.

Duitsland was in de eerste helft de betere partij, maar in de tweede helft draaide Frankrijk de rollen om. Les Bleus kwam na een uur gelijk door een fantastische goal van Antoine Griezmann, die Manuel Neuer met het hoofd verschalkte. Duitsland liep achteruit en kwam er zelf niet meer aan te pas. Tien minuten voor tijd kreeg Frankrijk een discutabele strafschop. Blaise Matuidi ging naar de grond na contact met Mats Hummels. De scheidsrechter vond het genoeg voor een penalty.

Het buitenkansje werd benut door Griezmann, die zijn tweede treffer van de avond maakte. In de slotfase wist Duitsland niets meer aan de achterstand te doen. Frankrijk gaat aan kop in de Nations League-poule en heeft zeven punten. Duitsland heeft er slechts een. Oranje pakte er door de zege op de Duitsers drie.

Plaats een reactie

Herendivisie +1926
dinsdag 16 oktober 2018 om 22:51
Mooi systeem die var !
Vind ik leuk
dinsdag 16 oktober 2018 om 22:51
Joachim gaat Löwe...
Vind ik leuk
Veraa_x +0
zaterdag 27 oktober 2018 om 19:23
Viespeuk dat het is xd
Vind ik leuk
dinsdag 16 oktober 2018 om 22:52
Het mooiste is nog dat wij nu in Duitsland, Duitsland kunnen laten degraderen uit de hoogste divisie van de Nations League..
Vind ik leuk
Pimman +11480
dinsdag 16 oktober 2018 om 22:56
1-1 had voor NL.beter geweest óók voor Löw.
Vind ik leuk
poklane +5381
dinsdag 16 oktober 2018 om 22:56
Als wij volgende maand een puntje pakken tegen de Fransen moet Duitsland ons 3 dagen later met 3 of 4 doelpunten (hangt af van de exacte uitslag tegen Frankrijk en of wij een uitdoelpunt scoren in Duitsland) verslaan om niet te degraderen. Frankrijk heeft trouwens volgende maand ook aan 1 punt genoeg tegen ons om de groep te winnen, dus die hoeven niet per se vol op de aanval.
Vind ik leuk
Verratti +2403
dinsdag 16 oktober 2018 om 22:59
Dat doen ze al jaren niet meer. die wachten hun kansjes af.
Vind ik leuk
poklane +5381
dinsdag 16 oktober 2018 om 22:59
Deden ze tegen ons in de openingsfase zeker niet.
Vind ik leuk
Verratti +2403
dinsdag 16 oktober 2018 om 23:12
De Fransen spelen in hun nationale team heel behoudend. Ze hebben zoveel goede creatieve spelers, maar die zitten op de bank of zijn niet geselecteerd. Ze willen ook geen wedstrijd overheersen. Of bedoel je die wedstrijd van enkele jaren gelen (4-0 of zoiets). Toen deden die creatieve spelers wel mee. Met mooi voetbal. Ze zijn WK geworden met goed en zakelijk voetbal. En ook terecht. Maar niet mooi.
Vind ik leuk
dinsdag 16 oktober 2018 om 22:57
Deutschland grusse an poule B ole ole 🎤
Vind ik leuk
Dj Storm +497
dinsdag 16 oktober 2018 om 23:01
Duitsland dat Frankrijk van het kastje naar de muur voetbalde. Terechte hand-penalty , met 1-0 de pauze in. Dan een schandalige beslissing van de Servische scheidsrechter! ONTERECHTE PENALTY TEGEN DUITSLAND!!! schandalige beslissing. Kimmich is een echte topper.
Vind ik leuk
dinsdag 16 oktober 2018 om 23:01
Lekker, maar extreem lucky Fransen.
Vind ik leuk
JanTa48 +9293
dinsdag 16 oktober 2018 om 23:07
Is geen schande om van de wereldkampioen te verliezen.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 oktober 2018 om 23:07]
Vind ik leuk
HansVites +6722
dinsdag 16 oktober 2018 om 23:12
Gelijk spel tegen de Duitsers is genoeg om niet te degraderen en Nederland is dan groepshoofd op het volgende EK.
Vind ik leuk
dinsdag 16 oktober 2018 om 23:17
Eens, maar eerst tegen de Fransen.
Vind ik leuk
Bergwag +1107
woensdag 17 oktober 2018 om 00:26
Volgens mij is dit een overtreding van matuidi dan andersom
Vind ik leuk
Gearry +1537
woensdag 17 oktober 2018 om 00:59
Idd, matuidi stond op de voet van Hummels.
Vind ik leuk
Vinnie J +1911
woensdag 17 oktober 2018 om 00:28
Tis eerder een klapband.
Vind ik leuk
Roy_87_ +1558
woensdag 17 oktober 2018 om 07:02
Benieuwd of ze Lòw eruit schoppen
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws