De Telegraaf kraakt 'non-argumenten' Van de Looi: 'Wekelijks bij Jong Ajax'

    De Telegraaf kraakt 'non-argumenten' Van de Looi: 'Wekelijks bij Jong Ajax'

    woensdag 17 oktober 2018 om 08:19

    De Telegraaf vindt het merkwaardig dat Jong Oranje-bondscoach Erwin van de Looi tijdens de laatste twee interlands van zijn team spelers van 'de nieuwe garde' links liet liggen. Van de Looi deed tegen Jong Letland en Jong Oekraïne een beroep op veel spelers die tijdens de volgende kwalificatieronde niet meer inzetbaar zijn. 

    De argumentatie van Van de Looi deugt niet, constateert De Telegraaf. 'Jongens die de afslag naar het Nederlands elftal voorgoed lijken te hebben gemist, krijgen de voorkeur boven jongens voor wie deze minuten goud waard zouden zijn voor hun ontwikkeling', aldus de krant.

    'Van de Looi kwam met het non-argument dat Perr Schuurs 'weinig Eredivisie-duels had gespeeld’' Kevin Diks, een rechtsback die dit seizoen nog geen enkele minuut bij Fiorentina maakte, mocht centraal achterin spelen in plaats van de man die wekelijks bij Jong Ajax speelt.'

    'Javairo Dilrosun, die zijn ambities richting Oranje kracht bijzette met goede prestaties, was deze interlandperiode spekkoper met 156 minuten in twee duels. Maar een groot talent als Malen moest het daarin doen met een magere 39 minuten, Schuurs met 12, Ferdi Kadioglu met 10 en Tyrell Malacia met 0.'

    'De grote vraag die rijst: wat zijn de laatste vier talenten wijzer geworden van deze interlandperiode, die voor hen voornamelijk bestond uit trainen, als je dat vergelijkt met de trainingen die zij gewend zijn bij topclubs als PSV, Ajax, Fenerbahçe en Feyenoord?'

    Plaats een reactie

    Martinus69 +4495
    woensdag 17 oktober 2018 om 08:22
    Ach...gaat de Telegraaf zich er even mee bemoeien... tja, de Oranje-speeltuin moet wel gevuld blijven natuurlijk
    [Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 08:23]
    Vind ik leuk
    Aspers +528
    woensdag 17 oktober 2018 om 08:37
    Telegraaf heeft echt volledig gelijk in deze! Dat je dat niet doorhebt zeg.
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 09:40
    Even je aversie opzij zetten. Wat vind je dan van de inhoudelijke argumenten?
    Vind ik leuk
    HanV +4375
    woensdag 17 oktober 2018 om 12:05
    Het lijkt me sterk dat die spelers zoveel beter waren geworden van 2 potjes tegen zulke 'sterke' tegenstanders. Maar ze waren erbij en hebben de sfeer geproefd in een drukke heksenketel in een echt eredivisiestadion (De Vijverberg, 8000 toeschouwers waaronder veel jeugdspelers van amateurclubs) en een echt Lets stadion Skonto.
    Ik denk dat ze meer opsteken van het trainen bij dit jong-Oranje dan van het spelen van die wedstrijden.

    Zou het trouwens kunnen zijn dat er aan een eindstand in de poule voordelen zitten bijvoorbeeld een gemakkelijkere loting, geen idee of hier ook een soort ranglijst voor is.
    Vind ik leuk
    Thobar +4383
    woensdag 17 oktober 2018 om 13:55
    Telegraaf zou is wat verder moeten kijken dan hun neus lang is. In de lagere leeftijdscat. is het grotendeels alleen maar Ajax, PSV of Feyenoord wat de klok slaat, terwijl het gros geeneens een modale eredivisiespeler wordt
    Voorbeeld
    Virgil van Dijk en Frenkie de Jong speelden voor hun 19e, 0 en 1 interland. (bv Derwig Martina 7 en Ruben Ligeon 20)

    Spelers bij een grote club worden echt tekort gedaan
    Vind ik leuk
    Bizzy +20987
    woensdag 17 oktober 2018 om 08:22
    Deze man is zo stug als een looie deur.
    Vind ik leuk
    fr0do +1388
    woensdag 17 oktober 2018 om 08:22
    Ik denk dat Erwin van Looi zijn elftal als het hoofdelftal van Nederland zien,volgens mij droomt hij van een WK finale spelen tegen Brazilië en schrikt hij vervolgens wakker dat hij maar trainer is van Jong Oranje.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 08:23]
    Vind ik leuk
    2cents +56780
    woensdag 17 oktober 2018 om 08:23
    Van der Looi moet gewoon wegwezen. Die speelde deze potjes puur voor zijn eigen CV en niet met het oog op het opleiden van het echte talent.

    Nieuwe reeks, nieuwe coach.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13605
    woensdag 17 oktober 2018 om 08:40
    Zou dan nummer 4 in 2 jaar worden maar dat moet dan maar.
    Je zal maar een jaar of 19\20 zijn en opgeroepen worden voor Jong Oranje en dan moet deze voormalig keeper je wat gaan leren?
    Als je dat vergelijkt wat die gasten bij Ajax, Feyenoord en PSV gewend zijn en waren (in de jeugd) en je weet dat deze man met pek en veren Tilburg is uitgejaagd, dan heb je toch al meteen geen zin meer?
    Vind ik leuk
    fedor2501 +4661
    woensdag 17 oktober 2018 om 08:50
    Voormalige keeper???
    Vind ik leuk
    RtdDub +13605
    woensdag 17 oktober 2018 om 08:51
    Ja.... van der Looi stond als speler toch onder de lat of ben ik een beetje in de war?

    Edit:
    Dat laatste dus....
    Zo lang betaald voetbal gespeeld... kan je nagaan wat voor een onuitwisbare indruk hij heeft achtergelaten dat ik denk dat ie in de goal stond.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 08:53]
    Vind ik leuk
    fedor2501 +4661
    woensdag 17 oktober 2018 om 09:00
    Ik dacht al dat ik in de war was haha
    Vind ik leuk
    RtdDub +13605
    woensdag 17 oktober 2018 om 09:08
    Nou.... denk niet dat ik de enige ben die het dacht want heb dat al meerdere keren gesteld hier en je bent de eerste die er vraagtekens bij zette.
    Vind ik leuk
    fedor2501 +4661
    woensdag 17 oktober 2018 om 10:29
    Ik ben dan ook een echte vd Looi watcher;-)
    Vind ik leuk
    RtdDub +13605
    woensdag 17 oktober 2018 om 10:37
    Je typt "de enige" verkeerd.
    Vind ik leuk
    Ehv-er +1048
    woensdag 17 oktober 2018 om 08:23
    Eigen trainers carrière is belangrijker lijkt het, “advocaatje” 🤔
    Vind ik leuk
    Pimman +5064
    woensdag 17 oktober 2018 om 08:24
    Van de Looi maakt maakt er een zooitje van!
    Vind ik leuk
    Strijp +13414
    woensdag 17 oktober 2018 om 08:27
    Heb hem altijd al een aparte man gevonden.
    Vind ik leuk
    Storm015 +239
    woensdag 17 oktober 2018 om 08:27
    Het zou goed zijn als deze pseudo dominee snel gaat vertrekken. Mist alles wat een goede trainer/ coach zou moeten hebben. Grijze muis die beter in de bible belt ( Veluwe)zou kunnen opereren met godsdienstige blaadjes huis aan huis. Ongeschikt en arrogant. Vuilnisman: kan deze zak aub ook mee
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 08:29
    Ik zie toch liever een oud international bij jong Oranje. Ik begrijp ook niet waarom Van Wonderen, assistent van Koeman moet zijn.
    Een jeugdcoach die wat gepresteerd heeft, moet opschuiven, naar de hogere jeugdteams. En wordt daarna de volgende bondscoach.
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1859
    woensdag 17 oktober 2018 om 08:30
    Van der Looi is een van de slechtste trainers en die wordt door arrogantje van Praag voor jong oranje gezet. Hoe lang duurt het nog voordat ze die oude seniele arrogante man laten afvoeren naar een gesloten instelling. Weg er mee met het duo Erwin en Michael. Ze maken meer kapot dan lief is.
    Vind ik leuk
    Peterfc +1741
    woensdag 17 oktober 2018 om 08:37
    Schuurs is nog lang niet goed genoeg voor Ajax en speelt daarom in Jong Ajax de nummer 11 van de KKD.
    Dat is dus juist een reden om Schuurs NIET op te stellen.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 08:38]
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 08:37
    van der Looi out...
    Zet Ron Jans daar maar neer, zijn dagen zijn bij Groningen geteld maar is wel een trainer die goed met jonge spelers kan werken en die snapt hoe het werkt.

    Bij Jong Oranje moeten louter jongens spelen die het Nederlands Elftal kunnen halen.
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 08:43
    Looi ziet het niet en houdt van veilig. Onzin om de oudere te laten speler terwijl er in de rest meer talent zit. Belachelijk ook gewoon. Lekker de echte talenten opstellen moet het doel zijn om ze meer ervaring te geven en de minuten laten maken die hard nodig zijn. Zo klaarstomen voor uiteindelijk het grote oranje. Dit werkt tegen en daar heb je geen jong oranje voor zeg. Opzouten en een man neerzetten die de jonge jongens wil ontwikkelen en de durf heeft om het te doen ipv zo laf als Looi te zijn.
    Vind ik leuk
    NvC +4414
    woensdag 17 oktober 2018 om 08:44
    Fout van de KNVB. Ze moeten een echte opleider als bondscoach van Jong Oranje hebben. Esn soort Foppe de Haan. Alhoewel ik denk dat een Louis van Gaal ook erg goed kan zijn voor deze jonge spelers. Vd Looi is eigenlijk een standard middelmatige ED trainer. Niet voor niets is hij mislukt bij FCG en W2.
    Vind ik leuk
    aartstyle +1287
    woensdag 17 oktober 2018 om 08:46
    Telegraaf moeten we gewoon negeren. Zijn alleen maar onrust aan het stoken als het ze even niet zint.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 08:47]
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 09:20
    Van der Zooi
    Vind ik leuk
    Och jeh +2033
    woensdag 17 oktober 2018 om 09:29
    Oeiii kom niet aan de telegraaf talenten uit Amsterdam he, foei foei foei van der Looij
    Vind ik leuk
    Zoonvanmnoma +7072
    woensdag 17 oktober 2018 om 09:32
    Aan talenten uit Rotterdam zal hij niet komen, want die zijn er niet.
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 09:33
    Malacia voetbalt volgens mij bij Feyenoord, Malen bij PSV en Kadioglu bij Fenerbahçe. Maar ik kan het mis hebben.
    Vind ik leuk
    Och jeh +2033
    woensdag 17 oktober 2018 om 09:35
    nee want jij weet alles beter
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 11:54
    V.d. Looi heeft zowel bij Groningen, op het winnen van de KNVB-beker na dan, als bij Willem II als trainer nooit kunnen overtuigen. Dat blijkt bij Jong Oranje niet anders te zijn. Hij heeft nog een contract tot december 2020, maar als ik de KNVB was, zou ik hem nu alvast vervangen. Maurice Steijn of Mitchell v.d. Gaag lijken mij prima alternatieven.
    Vind ik leuk
    AjaxRio81 +240
    woensdag 17 oktober 2018 om 23:00
    Wijlen Frits Korbach zei het mooi "Erwin van der Looij heeft al 5 jaar zijn dag niet". Als trainer ook bepaald geen hoogvlieger. Kan me niet voorstellen dat hij die jongens echt iets bij kan brengen. Moven!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws