Spaan schrijft boek over Nouri: 'Twee passes op de stropdas van Kluivert'

Spaan schrijft boek over Nouri: 'Twee passes op de stropdas van Kluivert'

Gepubliceerd: woensdag 17 oktober 2018 om 14:12wo 17-10-2018 om 14:12

Als Abdelhak Nouri in 2017 níet was getroffen door het noodlot, had de Ajacied zéker de Europese top en het Nederlands elftal kunnen bereiken. Dat denkt Henk Spaan. De columnist en auteur schreef een boek over Nouri. Deze week kwam 'Nouri, de belofte' op de markt. 

Spaan stond al jaren bekend als groot bewonderaar van Nouri. Hij wijdde tal van columns aan de technische middenvelder. Spaan weet zeker dat Nouri een absolute topper had kunnen worden, ook in Oranje. Dat vertelt hij aan Ajax Showtime"Ik heb nooit anders gedacht. Vanaf het moment dat ik hem samen met Stevie Bergwijn zag lopen....Ze waren niet te stuiten! Ik zie in de jeugd van Ajax nu ook geen Nouri lopen."

Spaan weet dat onder meer Jaap Stam, bij Jong Ajax, en Peter Bosz niet laaiend enthousiast waren over Nouri. "Ik neem het hen kwalijk, omdat ik een enorme fan van Nouri ben en een enorme liefhebber van zijn spel. Ik vond het gewoon doodzonde."

"Drie weken voor de Europa League-finale speelde Ajax tegen Go Ahead Eagles. Speelde Nouri Kluivert twee passes vanaf vijftig meter op zijn stropdas. Dat betekende dat hij in vorm was. Toen zette Bosz hem tijdens de finale op de tribune, zonder dat hij het hem zelf verteld had."

Plaats een reactie

woensdag 17 oktober 2018 om 14:18
Verhalen over Nouri blijven mooi en verdrietig, maar hopelijk gaat de opbrengst naar Nouri foundation.
Vind ik leuk
woensdag 17 oktober 2018 om 14:46
Denk dat Henk Spaan het besteed aan de aflossing van zijn hypotheek
Vind ik leuk
zwollie +9748
woensdag 17 oktober 2018 om 14:51
Oude Spaan steekt het vast in eigen zak.
Vind ik leuk
Nuance +10845
woensdag 17 oktober 2018 om 22:20
Het is dan ook zijn eigen boek en schrijven is zijn werk.
Vind ik leuk
RtdDub +13295
woensdag 17 oktober 2018 om 15:48
Iets zegt me dat het naar de Spaan foundation gaat.
Begin dit zo langzamerhand een beetje genant te vinden, tegen het lijkenpikken aan, waar die Spaan mee bezig is.
Vind ik leuk
ArieBombarie +43371
woensdag 17 oktober 2018 om 14:22
Misschien pijnlijk om nu te zeggen; maar ik vond Nouri helemaal niet geweldig als voetballer. Zodra de ruimtes groter werden was t leuk om naar te kijken. Zeker met het middenveld wat er in zijn laatste jaar stond. Maar het was grillig en veel te vaak niet goed. In mijn ogen totaal geen type wat wel even Oranje of de Europese top zou halen.

Sowieso bijzonder om het Bosz en Stam kwalijk te nemen dat zij iemand niet goed zouden vinden.
Vind ik leuk
#Keizerout +50031
woensdag 17 oktober 2018 om 14:24
Deze analyse had van mij niet gehoeven.
Vind ik leuk
ArieBombarie +43371
woensdag 17 oktober 2018 om 14:26
Er is weinig analyse aan. Maar als iemand een speler zo ophemelt is het evident dat een ander, ik in dit geval, daar op reageert.
Vind ik leuk
#Keizerout +50031
woensdag 17 oktober 2018 om 14:49
Wat is het dan? Want qua definitie is het gewoon een analyse.
En ik zou niet weten waarom het 'evident' is dat iemand reageert op een ophemeling.

Dat hij Stam en Bosz dingen verwijt vind ik trouwens ook een beetje gek.
Vind ik leuk
ArieBombarie +43371
woensdag 17 oktober 2018 om 14:52
Als ik een analyse zou geven, kwam ik met passingspercentages, gecreëerde kansen en de opvallende verschillen bij hem tussen uit- en thuiswedstrijden benoemen.
Één tegenstelling en -argument deponeren, zoals ik hierboven feitelijk deed, kan je geen analyse noemen.

Als je niet begrijpt dat het evident is dat er op dit medium gereageerd wordt op een ophemeling, heeft verder babbelen daarover in ieder geval geen zin. Je begrijpt dit medium dan geheel niet.
Vind ik leuk
#Keizerout +50031
woensdag 17 oktober 2018 om 14:54
Hoezo? Analyses bestaan in alle gradaties.

Haha, en jij het woord evident niet.
Vind ik leuk
ArieBombarie +43371
woensdag 17 oktober 2018 om 14:58
Eh? Dit wordt een erg vreemd gesprek. Zoek even op wat evident en analyse betekenen. En lees dan even terug.

Groetjes!
Vind ik leuk
#Keizerout +50031
woensdag 17 oktober 2018 om 14:58
Nee, want ik weet namelijk wel wat die woorden betekenen.
Vind ik leuk
Juventus FC +4102
woensdag 17 oktober 2018 om 14:48
Ik vind het ook zo jammer dat mensen maar blijven doorgaan over het feit dat hij een aardig balletje kon trappen, Nouri is een jongen met een goud hart, jongens die goed kunnen voetballen zie je genoeg, maar mensen die op het sociale niveau zitten van Nouri zijn vrij zeldzaam in de voetballerij
Vind ik leuk
ArieBombarie +43371
woensdag 17 oktober 2018 om 14:56
Tuurlijk, echt geweldige gast. Ik zit niet vaak meer in het stadion, maar zat er wel toen ie scoorde. Tegen Willem2. En moest er ook om lachen. Vond het geweldig voor die gast. Zeker toen ik thuis de beelden zag hoe hij het vroeg aan ik meen Lasse.

Prima gast. Voor zover wij hem kennen natuurlijk. Lopen er echt wel meer van rond. Maar hij viel wel echt op door zijn positiviteit.
Vind ik leuk
Lampenpit +1364
woensdag 17 oktober 2018 om 14:56
Inderdaad niet te zeggen of hij zo ver was gekomen, maar Nouri had wel iets speciaals. Zeer grote gunfactor en flair die je niet veel ziet.
Vind ik leuk
Ajaxroermond +2229
woensdag 17 oktober 2018 om 15:15
Arie bom barie jij hebt vind ik een goede en oprechte mening ..die verhalen van : WEET zeker dat hij de top had kunnen halen !!!!! Wat een onzin dat moet de doelstelling van ajax zijn , dat alle spelers dat kunnen halen .... maar niemand weet wat hij had kunnen bereiken en zeker HENK spaan niet , misschien heeft hij verstand van de paus of de gewone man maar zeker niet van voetbal
Vind ik leuk
Markieee +1249
woensdag 17 oktober 2018 om 16:53
Los van het feit dat deze hele reactie onnodig is en ik me echt afvraag wat je ermee wil, interessant doen misschien, Nouri was echt een fantastische voetballer. Als je hem achteloos balletjes dwars door twee linies zag geven. Ongekend. Geweldige techniek, inzicht en balgevoel. Nouri had echt een heel grote kunnen worden en dan ook nog zo'n goede jongen.
[Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 16:54]
Vind ik leuk
ArieBombarie +43371
woensdag 17 oktober 2018 om 19:34
Dus je geeft mij kritiek op het 'hoe en waarom' van mijn bericht, maar gaat vervolgens wel zelf met een bericht komen als inhoudelijke reactie daarop?

Beetje dubbele moraal he?
Vind ik leuk
woensdag 17 oktober 2018 om 17:30
Dan vraag ik me af wat voor wedstrijden jij hebt zitten kijken en naar welke speler? “ vaak was het niet goed” grootste onzin die ik ooit gelezen heb. Batuurlijk kunnen we alleen maar speculeren over of hij het wel of niet had waargemaakt, maar werkelijk elke wedstrijd ( een uitzondering daar gelaten) was die man geniaal, strooide hij met passes, heerlijke doelpunten. En dan zeggen te vaak niet goed.
Vind ik leuk
ArieBombarie +43371
woensdag 17 oktober 2018 om 19:35
In de jaren van Nouri keek ik vrijwel alles van jong Ajax. Ook veel uitwedstrijden. De uitwedstrijden waren dat jaar vaker dan gemiddeld erg matig. Van Ajax en bovenal van Nouri.

Niks nieuws mag ik hopen. Werd dat jaar door vrijwel alle jong-volgers zo gezegd.
Vind ik leuk
woensdag 17 oktober 2018 om 14:22
Nouri was fantastisch! Zoveel creativiteit en voetbalde altijd met een glimlach!
Vind ik leuk
Rectificatie +1179
woensdag 17 oktober 2018 om 14:22
Nouri had nu gewoon op de bank gezeten.
Vind ik leuk
woensdag 17 oktober 2018 om 14:23
Spaan...
[Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 14:25]
Vind ik leuk
Stewie89 +701
woensdag 17 oktober 2018 om 14:26
Lekker suggestieve kop weer...
Vind ik leuk
Tienus +1440
woensdag 17 oktober 2018 om 14:29
Nouri had gewoon voor Marroko gespeeld hoor.
Vind ik leuk
pos +9927
woensdag 17 oktober 2018 om 14:33
Wat een zeikverhaal van Spaan.
Vind ik leuk
Foebele +52759
woensdag 17 oktober 2018 om 14:35
Mag aannemen dat iedere Euro van de omzet naar de familie Nouri gaat om zijn medische behandelingen te financieren!?

Anders is het gewoon een schoft die Spaan, vind het sowieso al sinds jaar en dag een irritante kerel die een hoop onzin uitkraamt, maar als hij nu over de rug van Nouri geld gaat verdienen dan is het echt een intense schoft!
Vind ik leuk
Florian87 +12489
woensdag 17 oktober 2018 om 14:44
Henk is geen intense schoft! Kijk eens terug op uitzending gemist van AT5, daar was Spaan te gast bij het nieuws en daar werd ook gezegd dat het geld gedoneerd wordt aan een medische instelling waar ze zich focussen op hersenonderzoek! Dat was een kleine week geleden. Misschien kan je het terugvinden!
Vind ik leuk
Foebele +52759
woensdag 17 oktober 2018 om 14:59
Ik zeg dat als hij hier geld aan wil verdienen dat hij een schoft is, is dat niet het geval dan niet, maar het blijft een dwaas die alleen maar onzin uitkraamt.
Vind ik leuk
PoepWagen +2238
woensdag 17 oktober 2018 om 15:06
In de jaren tachtig met zijn maat Vermeegen was het nog wel vermakelijk maar nu hij zichzelf al jaren ook nog eens serieus neemt is het snel bergafwaarts gegaan helaas.
Vind ik leuk
Foebele +52759
woensdag 17 oktober 2018 om 15:08
Dat was vermakelijk dankzij Vermeegen, Spaan was toen al de irritante zeikerd.
Vind ik leuk
Tinus040 +210
woensdag 17 oktober 2018 om 16:02
Hebben jullie toch nog iets gemeen mm
Vind ik leuk
Ajaxroermond +2229
woensdag 17 oktober 2018 om 15:17
Hahaa vergeet nooit meer dat hij over ronaldo zei : hij staat er nooit in grote wedstrijden !!! Wat een maffe kerel zeg gesjeesde intellectueel
[Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 15:17]
Vind ik leuk
DrDeef +2369
woensdag 17 oktober 2018 om 14:49
Elke keer die stellige overtuiging in die lelijke bol. Bazoer bijvoorbeeld noemde hij de nieuwe Rijkaard, een megatalent. Je weet het nooit zeker Henk, ook jij zit er vaak genoeg naast.
Vind ik leuk
Storm015 +265
woensdag 17 oktober 2018 om 15:18
Ter meerdere financiële glorie van Henkie Klikspaan zelf of gaat de opbrengst naar Nouri
cs. Ben benieuwd? Maar vrees het ergste😭😭
[Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 16:53]
Vind ik leuk
michelhx +4682
woensdag 17 oktober 2018 om 16:07
Gaat er ook nog een gedeelte van de opbrengst naar de familie van Nouri, of is het weer makkelijk geld binnenharken voor Spaan op conto van iemand anders?
Vind ik leuk
Shelbourne +6167
woensdag 17 oktober 2018 om 18:10
ApGod, naast FrenkGod en Donny of Careltje. Hoeveel supertalenten zijn er wel niet?
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 00:26
Goede actie van Henk!Integere man!Geld gaat gewoon naar een goed doel na aftrek van onkosten voor Henk!Mag dat?De man heeft er duizenden uren ingestoken!
Vind ik leuk
ABAB +143
donderdag 18 oktober 2018 om 12:55
Bosz is een domme mongool
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws