Megabod op Wembley ingetrokken: 'Het zorgde voor meer verdeeldheid dan verwacht'

    Megabod op Wembley ingetrokken: 'Het zorgde voor meer verdeeldheid dan verwacht'

    woensdag 17 oktober 2018 om 17:33

    De Amerikaanse miljardair Shahid Khan, eigenaar van voetbalclub Fulham en het American Football-team Jacksonville Jaguars, ziet af van de overname van Wembley. Volgens de FA heeft Khan zijn bod ingetrokken.

    "Eerder dit jaar heeft de FA een ongevraagd, officieel bod gehad van Shahid Khan om Wembley te kopen. Het was een heel geloofwaardig bod en het werd serieus overwogen", aldus FA-directeur Martin Glenn. "Shahid Khan heeft ons vandaag laten weten dat hij het bod intrekt, een besluit dat wij volledig respecteren."

    De miljardair had 600 miljoen pond (omgerekend 682 miljoen euro) geboden op het stadion. "Het zorgde voor meer verdeeldheid dan verwacht en daarom heeft hij besloten zijn aanbod in te trekken." Onder meer Tottenham Hotspur is tegen de verkoop van het iconische stadion. Door de komst van het nieuwe White Hart Lane spelen de Spurs al maanden op Wembley.

    Lees meer over:Premier League

    Plaats een reactie

    Rectificatie +1124
    woensdag 17 oktober 2018 om 17:45
    Ook alleen maar omdat tottenham anders in een kartonnen doos moet voetballen.
    Vind ik leuk
    Timmmdw +98
    woensdag 17 oktober 2018 om 17:49
    nee, want dan ze zouden wachten tot het stadion van de spurs klaar was
    Vind ik leuk
    Rectificatie +1124
    woensdag 17 oktober 2018 om 17:50
    Serieus waarom zeuren ze dan ? 600m lekker toch.
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 17:51
    Je denkt dat Wembley van Spurs is? Of wat bedoel je?
    Vind ik leuk
    Rectificatie +1124
    woensdag 17 oktober 2018 om 17:52
    Bedoel voor die eigenaar who cares dat spurs tegen is.

    Ik weet trouwens dat wembley niet van spurs is...
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 17:54
    Of Spurs wel of niet voor de verkoop van Wembley is speelt nauwelijks een rol in dezen (het is slechts 1 van de 127(!) stemmen, niets meer of minder), hij (Shahid Khan) heeft zich teruggetrokken omdat er in algemene zin teveel weerstand was tegen het idee om Wembley aan hem te verkopen.. Hem was al te kennen gegeven door de FA dat het alleen door zou kunnen gaan als een grote meerderheid van de FA Counsil voor zou zijn, maar daar is geen sprake van en dan houdt het dus op.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 18:45]
    Vind ik leuk
    firewire2 +344
    woensdag 17 oktober 2018 om 18:21
    en waarom zou de FA Wembley verkopen? geld zat daar en een amerikaan moet je al helemaal niet willen, dacht dat tradities daar hoog in het vaandel stonden....
    Vind ik leuk
    Itsese +5114
    woensdag 17 oktober 2018 om 18:37
    Khan is een grote voorstander van de EU, ook met Jaquar gaat het allemaal verplaatsen, dit is de enige rede waarom hij Wembley niet koopt, als je een beetje het normale nieuws volgt, dan weet je dit:p
    [Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 18:37]
    Vind ik leuk
    firewire2 +344
    woensdag 17 oktober 2018 om 18:47
    de reden dat hij Wembley niet koopt is omdat er weerstand is lees ik hierboven, weerstand van wie Itsese? wat versta je trouwens onder normaal nieuws? telegraaf? NOS? Volkskrant? wikipedia of twitter?
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 18:51
    Sterker nog: hij kon het ook niet meer kopen, aangezien de FA als voorwaarde had gesteld dat een grote meerderheid voorstander zou moeten zijn van het plan en daar is simpelweg geen sprake van.. Het zou teveel eer zijn om te doen alsof Khan de eindbeslissing kon nemen.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 18:53]
    Vind ik leuk
    pietprecies +6376
    woensdag 17 oktober 2018 om 17:50
    Welnee, ik denk eerder dat politiek, gemeente etc ook hier een mening over hebben, er worden immers ook grote concerten gehouden etc etc en ik gok dat ze graag willen dat ze daar iets van zeggeschap over houden aangezien zo’n figuur er vooral alleen zn eigen show van zal willen maken want waarom wil je anders zo’n stadion kopen?
    Vind ik leuk
    Rectificatie +1124
    woensdag 17 oktober 2018 om 17:51
    Geen idee, zijn niet zo veel dagen dat ik 600m op zak heb dus denk er ook niet echt overna wat ermee te doen 😂
    Vind ik leuk
    Arvin +4329
    woensdag 17 oktober 2018 om 18:21
    Toch maar een andere baan zoeken dan? 😉😂
    Vind ik leuk
    Rectificatie +1124
    woensdag 17 oktober 2018 om 18:24
    Als je tips hebt graag
    Vind ik leuk
    Arvin +4329
    woensdag 17 oktober 2018 om 18:25
    Nou er post om de zoveel tijd een Debora hier dat je makkelijk 32549 Euro per maand kan verdienen. Gewoon achter je computer. Misschien toch maar eens proberen? 😂
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 18:32
    helaas ga ik dan toch nog niet de 600 miljoen pond halen voor mijn pensioen , dus ze moeten met wat beters komen op deze site
    Vind ik leuk
    Rectificatie +1124
    woensdag 17 oktober 2018 om 18:46
    Wij willen minimaal 2m per maand zien anders komen we ons bed er niet voor uit!
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 17:59
    Om baas te blijven/zijn in eigen huis?
    [Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 18:00]
    Vind ik leuk
    G.Kopf +2042
    woensdag 17 oktober 2018 om 17:58
    Is het dan de bedoeling dat Fulham op Wembley gaat spelen, mocht het als Tottenham opgehoepelt is, doorgaan of heeft die knakker gewoon iets teveel centen?
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 18:02
    Het is nooit de intentie geweest om Fulham op Wembley te laten spelen. Sowieso waren er al langer plannen om Craven Cottage voor zo'n 80-100 miljoen te verbouwen en daar gaan ze als het goed is in de zomer van 2019 mee beginnen.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 18:10]
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 18:49
    Ik zou de Nachtwacht ook niet aan Qatar verkopen
    Vind ik leuk
    Thobar +4383
    woensdag 17 oktober 2018 om 18:55
    Van dat zootje zonder principes wat nu onze regering vormt zou ik zo snel niet durven zeggen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws