'Memphis bleef vechten en liet zich niet wisselen zoals de misselijke Hazard'

    'Memphis bleef vechten en liet zich niet wisselen zoals de misselijke Hazard'

    woensdag 17 oktober 2018 om 19:04

    Oranje-ster Memphis Depay bewees tegen België een betere teamspeler te zijn dan Eden Hazard. Dat stelt Henk Spaan, die tijdens België - Nederland niet onder de indruk is geraakt van de Chelsea-ster.

    Hazard steekt dit seizoen in een supervorm en wordt tot de beste spelers ter wereld gerekend. Spaan is minder over hem te spreken. 'Ik zou, in elk geval in deze wedstrijd, zonder meer kiezen voor Memphis in plaats van dat Belgische wonderkind Eden', schrijft hij in Het Parool. 'Memphis bleef tenminste vechten en liet zich niet wisselen zoals de misselijke Hazard, die zijn matig begaafde broertje moest laten opdraven.'

    Spaan is na het 1-1 gelijkspel in Brussel complimenteus over Donny van de Beek en Kevin Strootman. 'Tweede conclusie: Van de Beek speelde beter, met meer energie en diepgang, dan de timide Rosario', verwijst hij naar de PSV'er, die de tweede 45 minuten minuten mocht meedoen. 'Strootman was de machinist van het middenveld en Snoeks experimenteerde tevergeefs met de uitspraak van de naam Alderweireld.'

    Plaats een reactie

    #Keizerout +29798
    woensdag 17 oktober 2018 om 19:10
    Dan wil je ook gewoon niet serieus genomen worden.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9420
    woensdag 17 oktober 2018 om 19:12
    Begint echt steeds meer onzin uit te komen, he?
    Vind ik leuk
    #Keizerout +29798
    woensdag 17 oktober 2018 om 19:31
    Ja, of hij bedoelt het vanuit het oogpunt van de bondscoach van Nederland. Dan is het logisch dat je Memphis kiest boven iemand die beter is, maar niet mee mag doen.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9420
    woensdag 17 oktober 2018 om 19:54
    :-)

    Ik denk dat Henk weer lekker aan het zwetsen is. "Die misselijke Hazard"... alsof ze elkaar kennen. Gewoon een uitstekende speler. En als iemand Belgïe naar de halve finale heeft geloodst, afgelopen zomer was het die misselijke Hazard wel ;-)
    Vind ik leuk
    JSV +963
    woensdag 17 oktober 2018 om 21:47
    Zou het zo kunnen zijn dat er met misselijk iets gezegd is over zijn instelling en niet zijn voetbal kwaliteit?
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9420
    woensdag 17 oktober 2018 om 21:52
    Ieder geval niet over z'n voetbalkwaliteiten. Het broertje werd immers "matig begaafd" genoemd.

    Nee, z'n instelling of gedrag inderdaad. Tsja, daar is niet mis mee vind ik.
    Vind ik leuk
    JSV +963
    woensdag 17 oktober 2018 om 21:54
    Ik zeg ook niet dat hij gelijk heeft.
    Vind ik leuk
    JCJWZ +14380
    donderdag 18 oktober 2018 om 02:16
    Henk is opzoek naar aandacht en erkenning. Hij denkt oprecht dat Nederland niet zonder zijn mening kan. Het is om misselijk van te worden, net als dat achterlijke kapsel van hem.
    Vind ik leuk
    Farmer +12241
    woensdag 17 oktober 2018 om 19:20
    "Ouderdom komt met gebreken' luidt het gezegde toch?
    Vind ik leuk
    #Keizerout +29798
    woensdag 17 oktober 2018 om 19:30
    Ja, maar 'steeds minder verstand van voetbal' kende ik nog niet.
    Vind ik leuk
    Farmer +12241
    woensdag 17 oktober 2018 om 19:33
    Dat krijg je met die schnabbelende stripfiguren-op-leeftijd :P

    Spaan begint, mijns inziens, steeds meer op een verstrooide parodie te lijken van Semafoor, uit de tekenfilm Dommel.
    (Aadje de Mos zou als mw Beatrix doorkunnen :P CGI kan wel wat tegenwoordig :P)
    Vind ik leuk
    #Keizerout +29798
    woensdag 17 oktober 2018 om 19:35
    Was Semafoor van zichzelf al niet vrij verstrooid? Dat lijkt me dan een heel slecht teken.
    Zet Nijhuis een petje op en je hebt je agent en je hebt je cast bijna compleet.
    Vind ik leuk
    Farmer +12241
    woensdag 17 oktober 2018 om 19:44
    Hehe, Nijhuis, of Higler? Welke vd 2 kunnen we het meest missen als kiespijn?

    Of wacht, misschien wil de een, de andere wel er bij als standin/stuntman bv!
    Vind ik leuk
    #Keizerout +29798
    woensdag 17 oktober 2018 om 19:46
    Nijhuis is bij nader inzien ongeschikt.
    De agent fluit steeds terwijl het niet hoeft. Dat is anti-Nijhuis.
    Vind ik leuk
    Kakkerlak +348
    woensdag 17 oktober 2018 om 19:10
    Henk Cohen.....bla bla bla ajax bla bla ajax
    Vind ik leuk
    Napolitanos +9467
    woensdag 17 oktober 2018 om 19:10
    Memphis THA BOMB !
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9420
    woensdag 17 oktober 2018 om 19:11
    Ik zou op basis van het afgelopen WK en de afgelopen zeven jaar kiezen voor Hazard.
    Vind ik leuk
    Blindsy +12331
    woensdag 17 oktober 2018 om 19:12
    Kan Henkie niet samen met Aadje een komisch duo op tv gaan vormen?
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9420
    woensdag 17 oktober 2018 om 19:14
    Arno "Ziyech is na de komst van Tadic overbodig" Vermeulen erbij.
    Vind ik leuk
    Blindsy +12331
    woensdag 17 oktober 2018 om 19:29
    Arno wordt dan Van Leemhuyzen, die slijmerige ambtenaar.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 19:39]
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9420
    woensdag 17 oktober 2018 om 19:51
    Hehehe.
    Vind ik leuk
    Farmer +12241
    woensdag 17 oktober 2018 om 19:22
    Denk je echt dat Gert Verhulst daar nog intuimt met zijn Studio 100?

    Zelfs de Belgen zijn niet zo gek :P

    Ik zie ze anders zo een poging wagen, Aadje de Mos met een afgezaagde 'Ja-ik-moest-kloppen-want-de-bel-doet-het-niet".
    Vind ik leuk
    Blindsy +12331
    woensdag 17 oktober 2018 om 19:28
    Aadje als de nieuwe burgemeester? Dan gaat Henkie op voor de nieuwe Alberto.
    Vind ik leuk
    Farmer +12241
    woensdag 17 oktober 2018 om 19:34
    haha 'Meneer Spagetti!', ik had Aadje in gedachten als een bijrol in Dommel, als mw Beatrix bv, of die agent, met zn fluitje(of zullen we Higler of Nijhuis daar voor casten? :P)
    Vind ik leuk
    Blindsy +12331
    woensdag 17 oktober 2018 om 19:43
    Aadje vult dat natuurlijk anders in. Aadje wordt dan de Haagse kappâh, zonder dat nichterige gedoe van 'ten eerste is het Alberto!!'.
    'Hey gozert, ik moes kloppuh want die bel van jou heh, werrukt voor geen metâh'.
    Higler zou inderdaad n prima politieagent bij Dommel kunnen spelen!
    Vind ik leuk
    Farmer +12241
    woensdag 17 oktober 2018 om 19:45
    Hehe, en dan Nijhuis als zn 'stunt-double' :P
    Vind ik leuk
    Blindsy +12331
    woensdag 17 oktober 2018 om 20:52
    Deal!
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 19:14
    Vind die henk spaan steeds dommer worden..hoe kan je dat nou roepen..voor memphis kiezen ipv hazard.

    Leg beiden hun cv naast elkaar en maak dan een keuze.

    Gekke henkie
    Vind ik leuk
    JSV +963
    woensdag 17 oktober 2018 om 21:51
    Er staat letterlijk dat dit is op basis van deze wedstrijd.. en dan kom jij met CV geleuter..
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 23:35
    Ik geef gewoon me totale mening over deze meneer en dan kom jij met je JSV geleuter..
    Vind ik leuk
    JSV +963
    donderdag 18 oktober 2018 om 06:58
    Hoe hij ervoor kan kiezen; op basis van deze wedstrijd.
    Cv vergelijken terwijl het om een wedstrijd gaat, dan ben je nog erger verstrooid als Henk Spaan.
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 19:14
    Memphis Depay was in de 2 laatste interlands verreweg de beste speler van Oranje.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 19:14]
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9420
    woensdag 17 oktober 2018 om 19:16
    Henk Spaan die over een ander durft te roepen dat ie "minder begaafd" is. Hoe ironisch.
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 19:17
    Eindelijk geniet ik eens van Depay hij wordt echt wolwassen .
    Vind ik leuk
    stratumseind +171141
    woensdag 17 oktober 2018 om 19:18
    spaan zijn commentaar is van een dusdanige triestheid ,,,,ongelooflijk
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 19:20
    Strootman was bang om te voetballen, speelde steeds terug. Dat schijtbakkenvoetbal heeft hij bij PSV geleerd, toen van Bommel geen trainer was.
    Vind ik leuk
    Foebele +54947
    woensdag 17 oktober 2018 om 19:21
    Geef deze seniele gek aub nooit meer een platform, wat een intense debiel ven je als je Depay beter durft te noemen dan Eden Hazard!

    Dan ben je gewoon een gevaarlijke gek!
    Vind ik leuk
    JSV +963
    woensdag 17 oktober 2018 om 21:53
    Kan Hazard geen slechte wedstrijd spelen dan? En wat is er gevaarlijk aan als je dit aangeeft? Die gast heet Eden en geen Mohammed, hoor!
    Vind ik leuk
    Foebele +54947
    woensdag 17 oktober 2018 om 21:56
    Hazard is in alles 3 klasse beter dan Depay en volgens mij speelde we gister een nietszeggend oefenpotje, dus waarom zou Hazard dan in godsnaam alles geven, de hele pot spelen en het risico lopen op blessures oid terwijl hij nog 50 wedstrijden moet spelen dit seizoen?

    Het is gewoon te debiel voor woorden dat je uberhaupt probeert te beweren dat Depay ook maar ergens beter in is, Hazard is absolute top, beste speler geweest in de beste competitie, Depay is weer eens bankzitter bij een subtopper in een subtopcompetitie en heeft net 4 jaar geen knikker geraakt in Oranje, dan ben je wel een intense ras opportunist als je dit soort onzin gaat verkondigen.
    Vind ik leuk
    JSV +963
    woensdag 17 oktober 2018 om 21:59
    Het oordeel ging alleen over de wedstrijd van gisteren... en op welk moment werd het nou precies gevaarlijk?
    Vind ik leuk
    Foebele +54947
    woensdag 17 oktober 2018 om 22:10
    Als je onzin verkondigd is dat per definitie gevaarlijk, want als je namelijk een gelijk gestemde weet te vinden die dezelfde onzin verkondigd dan denkt men vaak dat ze gelijk hebben, omdat er 2 zijn met dezelfde mening.

    En om dan een iets serieuzere reactie te geven, het is gevaarlijk voor die voetballertjes en de staat van het Nederlandse voetbal, mensen zoals Spaan dragen al jaren bij aan de neergang van ons voetbal, na 2x een bal goed geraakt te hebben vedringen dit soort figuren zich om de eerste te zijn die roept dat hij allang had gezien hoe goed ze konden worden, loopt het ineens weer minder dan worden ze stuk voor stuk afgebrand!

    Depay kan niet tegen dit soort lof, dan gaat ie teveel in zichzelf geloven, zie maar hoe hij na 1 leuk jaar bij Lyon weer op de bank zit en niet hetzelfde weet te brengen, daarom is het ook zo'n onzin dat er nu het ene na het andere artikel verschijnt waarin beweert wordt dat Depay de grote ster is van Oranje, dat is hij gewoon totaal niet.

    Dit Oranje draait beter, omdat het steeds meer een team is, ze steeds meer aan elkaar wennen, de tactiek, harder voor elkaar werken en het tactisch steeds beter staat, daarom hebben we resultaat geboekt, Depay was daarin gewoon 1 van de 11, want hij heeft ook zat kansen gemist en omzeep geholpen, omdat hij in de laatste fase vaak verkeerde keuzes maakt, slappe schoten of slechte voorzetten (of slappe hakjes).

    Dus ophouden die jongen een topper te noemen, hij is toch in niks van het niveau van een Hazard, Salah, Coutinho, Rakitic, enz, dan moet je met kop en schouders er bovenuit steken in Frankrijk en dat is gewoon niet het geval.
    Vind ik leuk
    JSV +963
    woensdag 17 oktober 2018 om 22:16
    In ieder geval een uitgebreide reactie die onderbouwd is.
    Snap ook waar je heen wilt, echter zegt gekke Henkie nu niet dat Depay beter is, maar deze wedstrijd beter speelde en karakter toonde door niet om een wissel te vragen.
    Vind ik leuk
    Foebele +54947
    woensdag 17 oktober 2018 om 22:21
    Ja, volgens mij hebben ze de titel (en wat details in de tekst) veranderd, want het stond er toch iets dwingender dan nu.

    En het was ook meer een reactie in de lijn van de vele lofuitingen die er zwaar overdreven zijn gedaan na deze interland periode, als je alles aan Depay wil ophangen dan heb je echt geen van beide wedstrijden gezien.
    Vind ik leuk
    JSV +963
    woensdag 17 oktober 2018 om 22:36
    Eens, maar de psv'ers hebben niet veel anders.. ;)
    Vind ik leuk
    Mi amigo +137
    woensdag 17 oktober 2018 om 19:22
    Memphis is een extreem goede speler die pas op 85% van zijn kunnen is.
    Ik heb hem regelmatig bij trainingen van psv gezien, niet normaal wat hij kan voetballen.
    Hij gaat richting top 10 van alle spelers.
    Voorheen zeikte iedereen hem af en nu🤐🤐🤐
    Vind ik leuk
    Sanders +3900
    woensdag 17 oktober 2018 om 21:14
    Kap nou eens met die overdreven verwachtingen aan hem te hangen en kijk gewoon rustig hoe ver zijn niveau daadwerkelijk komt. Dit soort opmerkingen hebben er ook voor gezorgd dat mensen zo afgaven op memphis omdat hij de onrealistische vergelijkingen met Ronaldo etc niet kon waarmaken. Hij is lekker bezig, maar laten we het daar ook even bij houden voorlopig.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +21451
    woensdag 17 oktober 2018 om 19:23
    Spaan heeft een punt.
    Vind ik leuk
    Farmer +12241
    woensdag 17 oktober 2018 om 19:46
    Heeft ie net geslepen aan de punt van z'n 'potlood' zeker? :P
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9420
    woensdag 17 oktober 2018 om 21:18
    ..hoofd.
    Vind ik leuk
    RR12 +496
    woensdag 17 oktober 2018 om 19:28
    Tjezus is Spaan het nieuwe orakel tegenwoordig?
    Vind ik leuk
    Zoonvanmnoma +7078
    woensdag 17 oktober 2018 om 19:29
    Hoog tijd dat Henk een spuitje krijgt.
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 19:33
    Memphis kan ook van het weekend weer lekker uitrusten op de bank.
    Tjonge ... zucht.

    En dan heb ik het nog niet eens over de afgelopen zomer.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 19:35]
    Vind ik leuk
    heur es +714
    woensdag 17 oktober 2018 om 19:36
    Hahahahahahaha.

    Moet jij niet met pensioen?
    Vind ik leuk
    Stom +328
    woensdag 17 oktober 2018 om 19:49
    'Tweede conclusie: Van de Beek speelde beter, met meer energie en diepgang, dan de timide Rosario'

    Nogal logisch aangezien V/d Beek de aanvallende een Rosario de meest verdedigend gepositioneerde middenvelder was. Hij vond de diepgang van De Vrij zeker ook teleurstellend?

    Kan iemand deze man nou eens een keer echt met pensioen sturen? Misschien samen met de broers V/d Kerkhof en mijnheer Swart in een huisje in Frankrijk zonder televisie en internet gaan zitten?
    Vind ik leuk
    WZ020WZDB +1594
    woensdag 17 oktober 2018 om 19:56
    Rosario is over het paard getild.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3955
    woensdag 17 oktober 2018 om 20:14
    :OX
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9420
    woensdag 17 oktober 2018 om 21:19
    Rosario is een prima speler. Wellicht wat te snel opgeroepen. Maar verder niets mis mee. Lekker laten ballen bij PSV, desnoods ten koste van die Hendrix.
    Vind ik leuk
    Stom +328
    woensdag 17 oktober 2018 om 21:59
    Gordo, laat WZ020WZDB met zijn immer ontbrekende onderbouwingen van zijn kansloze meningen lekker trollen. Niet op ingaan. Daar ging mijn opmerking ook helemaal niet over, hij probeert iets te kapen en iets uit te lokken. Laten we 'm dat gewoon niet gunnen!
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9420
    woensdag 17 oktober 2018 om 22:01
    :-)
    Vind ik leuk
    Antonio_4 +1894
    woensdag 17 oktober 2018 om 19:54
    Hazard moet zaterdag tegen United spelen. Memphis gaat met Lyon naar Angers.

    Als je als voetbalkenner/columnist niet doorhebt dat spelers vlak voor zo'n beladen wedstrijd dan niet de volle honderd geven, dan wordt het tijd om te stoppen. Henk Spaan... [theatrale pause en blik in de camera] krijgt deze week van mij... een drie.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 19:54]
    Vind ik leuk
    Vamos7 +4038
    woensdag 17 oktober 2018 om 20:20
    So what van mijn part speelt niemand meer die kansloze oefenwedstrijden afschaffen die onzin.
    Vind ik leuk
    WZ020WZDB +1594
    woensdag 17 oktober 2018 om 19:55
    Ja mooi omschreven. Dat haantje Hazzard viel door de mand en Rosario vond ik ook zwaar tegenvallen… vd Beek is veel beter.
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 19:59
    Rosario was er gewoon nog niet klaar voor. Van de beek was ook niet best.
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 19:58
    Raar statement weer van spaan. Hazard speelt al 60 potjes dit jaar, dus een zinloze oefenpot kan hij wel overslaan. Bovendien, wie zegt dat hazard koos voor een wissel ipv dat martinez daarvoor koos?
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 20:09
    En het is al helemaal logisch als je het even in de juiste context plaatst, namelijk dat Hazard afgelopen vrijdag 90 minuten heeft gespeeld tegen Zwitserland en aankomende zaterdag om 12:30 tegen Man. United zal spelen, het is de normaalste zaak van de wereld dat hij dan zoals gisteren niet een hele wedstrijd meedoet in zo'n oefenpotje, zeker als je weet wat voor een drukke maanden eraan zitten te komen.. Los van het belang dat sterspeler Hazard heeft, is het überhaupt maar de vraag of Martinez hem ook gisteren weer 90 minuten aan het werk had willen zien in een wedstrijd die nergens om gaat.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 20:15]
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9420
    woensdag 17 oktober 2018 om 21:21
    Precies.
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 11:37
    Echt hoor. Maar spaan zegt/schrijft constant dingen zonder na te denken.
    Vind ik leuk
    Kuip +7856
    woensdag 17 oktober 2018 om 20:08
    1 Hazard speelde tenminste nog i.t.t. Wijnaldum en de Jong. En misschien was het de keuze van de bondscoach om Hazard een helft te laten spelen.
    2 Van de Beek was de zwakste Oranje-speler
    Vind ik leuk
    Vamos7 +4038
    woensdag 17 oktober 2018 om 20:13
    Ik ging er zelfs vanuit dat Hazard helemaal niet mee zou spelen..
    Vind ik leuk
    Smash +3327
    woensdag 17 oktober 2018 om 20:31
    Hazard is natuurlijk onmiskenbaar een supertalent, alleen wel met een verkeerd koppie. Wat een enorme etter is dat zeg.

    En o, wat een open deuren weer van die Spaan; Van Beek speelde inderdaad beter dan Rosario. Bij Rosario lukte niet veel. Het zijn echter heel verschillende spelers. Van Beek de werker (a la Klaassen). Rosario is veel creatiever. Hierdoor denk ik dat hij dus verder komt dan Van Beek.
    Vind ik leuk
    Cookee +10854
    woensdag 17 oktober 2018 om 20:55
    Spaan, even wakker worden, het is een toernooitje wat nergens... bijna nergens om gaat. Het is net als met schaatsen... als er geen Olympics zijn dan mogen wij alles winnen.
    Pff, nooit gedacht nog eens schaatsen aan te halen.
    Vind ik leuk
    Wouta80 +941
    woensdag 17 oktober 2018 om 21:19
    Spaan de narcist👎🏻
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 21:40
    Zo vaak aan Spaan het advies gegeven om van de zware Javaanse jongens af te blijven.
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 21:50
    Spaan zegt de laatste tijd gewoon zinnige dingen... Een wonder! Nou ja ik ben het tenminste met hem eens.
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 07:36
    Als hazard goed gespeeld heeft, dan kun je hem de volgende wedstrijd bank laten. Die heeft heel zijn carrière nog nooit twee wedstrijden achter elkaar goed gespeeld....Mertens is veeeeeeeel dreigender en dat elke wedstrijd.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws