'Memphis bleef vechten en liet zich niet wisselen zoals de misselijke Hazard'

'Memphis bleef vechten en liet zich niet wisselen zoals de misselijke Hazard'

Gepubliceerd: woensdag 17 oktober 2018 om 19:04wo 17-10-2018 om 19:04

Oranje-ster Memphis Depay bewees tegen België een betere teamspeler te zijn dan Eden Hazard. Dat stelt Henk Spaan, die tijdens België - Nederland niet onder de indruk is geraakt van de Chelsea-ster.

Hazard steekt dit seizoen in een supervorm en wordt tot de beste spelers ter wereld gerekend. Spaan is minder over hem te spreken. 'Ik zou, in elk geval in deze wedstrijd, zonder meer kiezen voor Memphis in plaats van dat Belgische wonderkind Eden', schrijft hij in Het Parool. 'Memphis bleef tenminste vechten en liet zich niet wisselen zoals de misselijke Hazard, die zijn matig begaafde broertje moest laten opdraven.'

Spaan is na het 1-1 gelijkspel in Brussel complimenteus over Donny van de Beek en Kevin Strootman. 'Tweede conclusie: Van de Beek speelde beter, met meer energie en diepgang, dan de timide Rosario', verwijst hij naar de PSV'er, die de tweede 45 minuten minuten mocht meedoen. 'Strootman was de machinist van het middenveld en Snoeks experimenteerde tevergeefs met de uitspraak van de naam Alderweireld.'

Plaats een reactie

#Keizerout +37903
woensdag 17 oktober 2018 om 19:10
Dan wil je ook gewoon niet serieus genomen worden.
Vind ik leuk
Il Gordo +14777
woensdag 17 oktober 2018 om 19:12
Begint echt steeds meer onzin uit te komen, he?
Vind ik leuk
#Keizerout +37903
woensdag 17 oktober 2018 om 19:31
Ja, of hij bedoelt het vanuit het oogpunt van de bondscoach van Nederland. Dan is het logisch dat je Memphis kiest boven iemand die beter is, maar niet mee mag doen.
Vind ik leuk
Il Gordo +14777
woensdag 17 oktober 2018 om 19:54
:-)

Ik denk dat Henk weer lekker aan het zwetsen is. "Die misselijke Hazard"... alsof ze elkaar kennen. Gewoon een uitstekende speler. En als iemand Belgïe naar de halve finale heeft geloodst, afgelopen zomer was het die misselijke Hazard wel ;-)
Vind ik leuk
JCJWZ +14301
donderdag 18 oktober 2018 om 02:16
Henk is opzoek naar aandacht en erkenning. Hij denkt oprecht dat Nederland niet zonder zijn mening kan. Het is om misselijk van te worden, net als dat achterlijke kapsel van hem.
Vind ik leuk
Farmer +12866
woensdag 17 oktober 2018 om 19:20
"Ouderdom komt met gebreken' luidt het gezegde toch?
Vind ik leuk
#Keizerout +37903
woensdag 17 oktober 2018 om 19:30
Ja, maar 'steeds minder verstand van voetbal' kende ik nog niet.
Vind ik leuk
Farmer +12866
woensdag 17 oktober 2018 om 19:33
Dat krijg je met die schnabbelende stripfiguren-op-leeftijd :P

Spaan begint, mijns inziens, steeds meer op een verstrooide parodie te lijken van Semafoor, uit de tekenfilm Dommel.
(Aadje de Mos zou als mw Beatrix doorkunnen :P CGI kan wel wat tegenwoordig :P)
Vind ik leuk
#Keizerout +37903
woensdag 17 oktober 2018 om 19:35
Was Semafoor van zichzelf al niet vrij verstrooid? Dat lijkt me dan een heel slecht teken.
Zet Nijhuis een petje op en je hebt je agent en je hebt je cast bijna compleet.
Vind ik leuk
Farmer +12866
woensdag 17 oktober 2018 om 19:44
Hehe, Nijhuis, of Higler? Welke vd 2 kunnen we het meest missen als kiespijn?

Of wacht, misschien wil de een, de andere wel er bij als standin/stuntman bv!
Vind ik leuk
#Keizerout +37903
woensdag 17 oktober 2018 om 19:46
Nijhuis is bij nader inzien ongeschikt.
De agent fluit steeds terwijl het niet hoeft. Dat is anti-Nijhuis.
Vind ik leuk
Kakkerlak +507
woensdag 17 oktober 2018 om 19:10
Henk Cohen.....bla bla bla ajax bla bla ajax
Vind ik leuk
Napolitanos +9752
woensdag 17 oktober 2018 om 19:10
Memphis THA BOMB !
Vind ik leuk
Il Gordo +14777
woensdag 17 oktober 2018 om 19:11
Ik zou op basis van het afgelopen WK en de afgelopen zeven jaar kiezen voor Hazard.
Vind ik leuk
Blindsy +15853
woensdag 17 oktober 2018 om 19:12
Kan Henkie niet samen met Aadje een komisch duo op tv gaan vormen?
Vind ik leuk
Il Gordo +14777
woensdag 17 oktober 2018 om 19:14
Arno "Ziyech is na de komst van Tadic overbodig" Vermeulen erbij.
Vind ik leuk
Blindsy +15853
woensdag 17 oktober 2018 om 19:29
Arno wordt dan Van Leemhuyzen, die slijmerige ambtenaar.
[Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 19:39]
Vind ik leuk
Il Gordo +14777
woensdag 17 oktober 2018 om 19:51
Hehehe.
Vind ik leuk
Farmer +12866
woensdag 17 oktober 2018 om 19:22
Denk je echt dat Gert Verhulst daar nog intuimt met zijn Studio 100?

Zelfs de Belgen zijn niet zo gek :P

Ik zie ze anders zo een poging wagen, Aadje de Mos met een afgezaagde 'Ja-ik-moest-kloppen-want-de-bel-doet-het-niet".
Vind ik leuk
Blindsy +15853
woensdag 17 oktober 2018 om 19:28
Aadje als de nieuwe burgemeester? Dan gaat Henkie op voor de nieuwe Alberto.
Vind ik leuk
Farmer +12866
woensdag 17 oktober 2018 om 19:34
haha 'Meneer Spagetti!', ik had Aadje in gedachten als een bijrol in Dommel, als mw Beatrix bv, of die agent, met zn fluitje(of zullen we Higler of Nijhuis daar voor casten? :P)
Vind ik leuk
Blindsy +15853
woensdag 17 oktober 2018 om 19:43
Aadje vult dat natuurlijk anders in. Aadje wordt dan de Haagse kappâh, zonder dat nichterige gedoe van 'ten eerste is het Alberto!!'.
'Hey gozert, ik moes kloppuh want die bel van jou heh, werrukt voor geen metâh'.
Higler zou inderdaad n prima politieagent bij Dommel kunnen spelen!
Vind ik leuk
Farmer +12866
woensdag 17 oktober 2018 om 19:45
Hehe, en dan Nijhuis als zn 'stunt-double' :P
Vind ik leuk
Blindsy +15853
woensdag 17 oktober 2018 om 20:52
Deal!
Vind ik leuk
woensdag 17 oktober 2018 om 19:14
Vind die henk spaan steeds dommer worden..hoe kan je dat nou roepen..voor memphis kiezen ipv hazard.

Leg beiden hun cv naast elkaar en maak dan een keuze.

Gekke henkie
Vind ik leuk
woensdag 17 oktober 2018 om 19:14
Memphis Depay was in de 2 laatste interlands verreweg de beste speler van Oranje.
[Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 19:14]
Vind ik leuk
Il Gordo +14777
woensdag 17 oktober 2018 om 19:16
Henk Spaan die over een ander durft te roepen dat ie "minder begaafd" is. Hoe ironisch.
Vind ik leuk
woensdag 17 oktober 2018 om 19:17
Eindelijk geniet ik eens van Depay hij wordt echt wolwassen .
Vind ik leuk
stratumseind +187318
woensdag 17 oktober 2018 om 19:18
spaan zijn commentaar is van een dusdanige triestheid ,,,,ongelooflijk
Vind ik leuk
woensdag 17 oktober 2018 om 19:20
Strootman was bang om te voetballen, speelde steeds terug. Dat schijtbakkenvoetbal heeft hij bij PSV geleerd, toen van Bommel geen trainer was.
Vind ik leuk
Foebele +53739
woensdag 17 oktober 2018 om 19:21
Geef deze seniele gek aub nooit meer een platform, wat een intense debiel ven je als je Depay beter durft te noemen dan Eden Hazard!

Dan ben je gewoon een gevaarlijke gek!
Vind ik leuk
Mi amigo +173
woensdag 17 oktober 2018 om 19:22
Memphis is een extreem goede speler die pas op 85% van zijn kunnen is.
Ik heb hem regelmatig bij trainingen van psv gezien, niet normaal wat hij kan voetballen.
Hij gaat richting top 10 van alle spelers.
Voorheen zeikte iedereen hem af en nu🤐🤐🤐
Vind ik leuk
Sanders +4223
woensdag 17 oktober 2018 om 21:14
Kap nou eens met die overdreven verwachtingen aan hem te hangen en kijk gewoon rustig hoe ver zijn niveau daadwerkelijk komt. Dit soort opmerkingen hebben er ook voor gezorgd dat mensen zo afgaven op memphis omdat hij de onrealistische vergelijkingen met Ronaldo etc niet kon waarmaken. Hij is lekker bezig, maar laten we het daar ook even bij houden voorlopig.
Vind ik leuk
wattenstaafje +22685
woensdag 17 oktober 2018 om 19:23
Spaan heeft een punt.
Vind ik leuk
Farmer +12866
woensdag 17 oktober 2018 om 19:46
Heeft ie net geslepen aan de punt van z'n 'potlood' zeker? :P
Vind ik leuk
Il Gordo +14777
woensdag 17 oktober 2018 om 21:18
..hoofd.
Vind ik leuk
RR12 +568
woensdag 17 oktober 2018 om 19:28
Tjezus is Spaan het nieuwe orakel tegenwoordig?
Vind ik leuk
Zoonvanmnoma +6844
woensdag 17 oktober 2018 om 19:29
Hoog tijd dat Henk een spuitje krijgt.
Vind ik leuk
woensdag 17 oktober 2018 om 19:33
Memphis kan ook van het weekend weer lekker uitrusten op de bank.
Tjonge ... zucht.

En dan heb ik het nog niet eens over de afgelopen zomer.
[Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 19:35]
Vind ik leuk
heur es +816
woensdag 17 oktober 2018 om 19:36
Hahahahahahaha.

Moet jij niet met pensioen?
Vind ik leuk
Stom +478
woensdag 17 oktober 2018 om 19:49
'Tweede conclusie: Van de Beek speelde beter, met meer energie en diepgang, dan de timide Rosario'

Nogal logisch aangezien V/d Beek de aanvallende een Rosario de meest verdedigend gepositioneerde middenvelder was. Hij vond de diepgang van De Vrij zeker ook teleurstellend?

Kan iemand deze man nou eens een keer echt met pensioen sturen? Misschien samen met de broers V/d Kerkhof en mijnheer Swart in een huisje in Frankrijk zonder televisie en internet gaan zitten?
Vind ik leuk
WZ020WZDB +1540
woensdag 17 oktober 2018 om 19:56
Rosario is over het paard getild.
Vind ik leuk
Lucky Kes +5502
woensdag 17 oktober 2018 om 20:14
:OX
Vind ik leuk
Il Gordo +14777
woensdag 17 oktober 2018 om 21:19
Rosario is een prima speler. Wellicht wat te snel opgeroepen. Maar verder niets mis mee. Lekker laten ballen bij PSV, desnoods ten koste van die Hendrix.
Vind ik leuk
Stom +478
woensdag 17 oktober 2018 om 21:59
Gordo, laat WZ020WZDB met zijn immer ontbrekende onderbouwingen van zijn kansloze meningen lekker trollen. Niet op ingaan. Daar ging mijn opmerking ook helemaal niet over, hij probeert iets te kapen en iets uit te lokken. Laten we 'm dat gewoon niet gunnen!
Vind ik leuk
Il Gordo +14777
woensdag 17 oktober 2018 om 22:01
:-)
Vind ik leuk
Antonio_4 +2092
woensdag 17 oktober 2018 om 19:54
Hazard moet zaterdag tegen United spelen. Memphis gaat met Lyon naar Angers.

Als je als voetbalkenner/columnist niet doorhebt dat spelers vlak voor zo'n beladen wedstrijd dan niet de volle honderd geven, dan wordt het tijd om te stoppen. Henk Spaan... [theatrale pause en blik in de camera] krijgt deze week van mij... een drie.
[Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 19:54]
Vind ik leuk
Vamos7 +7752
woensdag 17 oktober 2018 om 20:20
So what van mijn part speelt niemand meer die kansloze oefenwedstrijden afschaffen die onzin.
Vind ik leuk
WZ020WZDB +1540
woensdag 17 oktober 2018 om 19:55
Ja mooi omschreven. Dat haantje Hazzard viel door de mand en Rosario vond ik ook zwaar tegenvallen… vd Beek is veel beter.
Vind ik leuk
woensdag 17 oktober 2018 om 19:59
Rosario was er gewoon nog niet klaar voor. Van de beek was ook niet best.
Vind ik leuk
woensdag 17 oktober 2018 om 19:58
Raar statement weer van spaan. Hazard speelt al 60 potjes dit jaar, dus een zinloze oefenpot kan hij wel overslaan. Bovendien, wie zegt dat hazard koos voor een wissel ipv dat martinez daarvoor koos?
Vind ik leuk
woensdag 17 oktober 2018 om 20:09
En het is al helemaal logisch als je het even in de juiste context plaatst, namelijk dat Hazard afgelopen vrijdag 90 minuten heeft gespeeld tegen Zwitserland en aankomende zaterdag om 12:30 tegen Man. United zal spelen, het is de normaalste zaak van de wereld dat hij dan zoals gisteren niet een hele wedstrijd meedoet in zo'n oefenpotje, zeker als je weet wat voor een drukke maanden eraan zitten te komen.. Los van het belang dat sterspeler Hazard heeft, is het überhaupt maar de vraag of Martinez hem ook gisteren weer 90 minuten aan het werk had willen zien in een wedstrijd die nergens om gaat.
[Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 20:15]
Vind ik leuk
Il Gordo +14777
woensdag 17 oktober 2018 om 21:21
Precies.
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 11:37
Echt hoor. Maar spaan zegt/schrijft constant dingen zonder na te denken.
Vind ik leuk
Kuip +9136
woensdag 17 oktober 2018 om 20:08
1 Hazard speelde tenminste nog i.t.t. Wijnaldum en de Jong. En misschien was het de keuze van de bondscoach om Hazard een helft te laten spelen.
2 Van de Beek was de zwakste Oranje-speler
Vind ik leuk
Vamos7 +7752
woensdag 17 oktober 2018 om 20:13
Ik ging er zelfs vanuit dat Hazard helemaal niet mee zou spelen..
Vind ik leuk
Smash +3772
woensdag 17 oktober 2018 om 20:31
Hazard is natuurlijk onmiskenbaar een supertalent, alleen wel met een verkeerd koppie. Wat een enorme etter is dat zeg.

En o, wat een open deuren weer van die Spaan; Van Beek speelde inderdaad beter dan Rosario. Bij Rosario lukte niet veel. Het zijn echter heel verschillende spelers. Van Beek de werker (a la Klaassen). Rosario is veel creatiever. Hierdoor denk ik dat hij dus verder komt dan Van Beek.
Vind ik leuk
Cookee +11823
woensdag 17 oktober 2018 om 20:55
Spaan, even wakker worden, het is een toernooitje wat nergens... bijna nergens om gaat. Het is net als met schaatsen... als er geen Olympics zijn dan mogen wij alles winnen.
Pff, nooit gedacht nog eens schaatsen aan te halen.
Vind ik leuk
Wouta80 +926
woensdag 17 oktober 2018 om 21:19
Spaan de narcist👎🏻
Vind ik leuk
woensdag 17 oktober 2018 om 21:40
Zo vaak aan Spaan het advies gegeven om van de zware Javaanse jongens af te blijven.
Vind ik leuk
woensdag 17 oktober 2018 om 21:50
Spaan zegt de laatste tijd gewoon zinnige dingen... Een wonder! Nou ja ik ben het tenminste met hem eens.
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 07:36
Als hazard goed gespeeld heeft, dan kun je hem de volgende wedstrijd bank laten. Die heeft heel zijn carrière nog nooit twee wedstrijden achter elkaar goed gespeeld....Mertens is veeeeeeeel dreigender en dat elke wedstrijd.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws