Nieuw leven voor Kuyt: Dat is een nieuw iets voor mij, wat ik erg leuk vind

Nieuw leven voor Kuyt: "Dat is een nieuw iets voor mij, wat ik erg leuk vind"

Gepubliceerd: woensdag 17 oktober 2018 om 20:19wo 17-10-2018 om 20:19

Voor Dirk Kuyt is het zwarte gat uitgebleven. Dat vertelt het Feyenoord-icoon aan Story. Hij is tegenwoordig druk bezig als trainer van Feyenoord O19.

"Mijn vrouw had gehoopt dat ik vaker thuis zou zijn, maar dat is er nog niet van gekomen", vertelt Kuyt, die ruim een jaar geleden stopte met voetballen. "Natuurlijk is het anders geworden. Ik kan nu de jongsten naar school brengen en ophalen. Dat is een nieuw iets voor mij, wat ik erg leuk vind. Als speler sta je daar nooit bij stil, omdat je niet beter weet."

De 104-voudig international van Oranje hield 'altijd in zijn achterhoofd' dat er ook een leven is ná het voetbal. "Ik weet hoeveel ik voor mijn carrière heb gegeven. Ik heb er veel voor gedaan en veel voor moeten laten. Het is het mij dubbel en dwars waard geweest, maar ik weet ook dat het voor Gertrude (vrouw, red.) en de kinderen soms moeilijk was."

"Dat ik er nu veel meer ben voor de kinderen, dat hebben ze verdiend. Nu zijn de mooie dingen buiten het voetbal belangrijk, al zal ik mijn sport nooit helemaal kunnen loslaten. Dat is ook niet erg, als je er maar een middenweg in weet te vinden", besluit Kuyt.

Plaats een reactie

Zoonvanmnoma +6773
woensdag 17 oktober 2018 om 20:23
Zucht...

Het was vooral zwaar toen brave Dirk niet met zn handen van de Braziliaanse dames af kon blijven.

Dirk de dorpspastoor predikt water, maar zuipt wijn.
[Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 20:27]
Vind ik leuk
woensdag 17 oktober 2018 om 20:27
Heel erg goed Dirk, ga zo door.
Vind ik leuk
jari4ever +1583
woensdag 17 oktober 2018 om 21:19
Dus je kinderen hebben het verdiend dat ze hun vader vaker zien ....aparte beleving/arrogantie
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 11:05
Volgens mij pak je dit helemaal verkeerd op. Wat is daar arrogant aan? Je vergeet volgens mij wat een opoffering het is voor de gezinsleden van een profvoetballer. En vooral voor kinderen kan dat nogal lastig zijn.
Vind ik leuk
Romo +1394
woensdag 17 oktober 2018 om 20:28
Neem gelijk het 1e maar over...
Ok dan heb je minder tijd
Maar breng ik je kind wel naar school
[Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 20:28]
Vind ik leuk
woensdag 17 oktober 2018 om 20:28
Dirk huilhond.
[Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 20:28]
Vind ik leuk
TheMariner +4109
woensdag 17 oktober 2018 om 20:32
Ja Kuyt, jouw gezin heeft het natuurlijk veel zwaarder gehad dan het gezin van een vrachtwagenchauffeur, metselaar of automonteur. Die hoefden pas om half 10 op hun werk te zijn en waren om 3 uur 's-middags weer thuis terwijl jij om 5 uur op moest staan en pas 6 uur thuis was of de hele week ver van je gezin in een vrachtwagen moest slapen. En dat allemaal terwijl je financieel amper je hoofd boven water wist te houden. Je gezin heeft het idd niet makkelijk gehad. #wereldvreemd
[Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 20:39]
Vind ik leuk
AFCA_Scooby +2183
woensdag 17 oktober 2018 om 20:56
een vrachtwagen chauffeur verdiend toch gewoon goed...? wat dacht je van die lui in defensie die krijgen pas te weinig en zijn bijna nooit thuis
Vind ik leuk
TheMariner +4109
woensdag 17 oktober 2018 om 21:08
Zoek het uurloon van een vrachtwagenchauffeur eens op en daarna dat van iemand die bij defensie werkt. Vrachtwagenchauffeurs zijn de hele week van huis maar krijgen daar in tegenstelling tot defensie geen uren voor gecompenseerd of onregelmatigheidstoeslag. Ook mogen ze niet zoals bij defensie op hun 55e met pensioen.
[Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 21:13]
Vind ik leuk
HansVites +6431
woensdag 17 oktober 2018 om 21:11
Ja met 80 uur werken in de week verdienen ze redelijk.
Vind ik leuk
TheMariner +4109
woensdag 17 oktober 2018 om 21:16
Juist.
Vind ik leuk
woensdag 17 oktober 2018 om 21:15
Hahhahaha heel nice
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 11:10
Kansloze reactie dit. Alsof alles om geld draait. Hij geeft alleen aan dat t soms best moeilijk kan zijn. Als voetballer is hij ook weleens voor een langere periode van huis geweest. En dan kan ik best snappen dat je dan soms liever thuis bij je gezin zit ja. Natuurlijk kies je daarvoor als voetballer. Maar dat wilt niet zeggen dat t soms niet lastig is. Dirk heeft altijd bekend gestaan als familiemens. Niets mis mee
Vind ik leuk
TheMariner +4109
woensdag 17 oktober 2018 om 20:40
Ja Kuyt, jouw gezin heeft het natuurlijk veel zwaarder gehad dan het gezin van een vrachtwagenchauffeur, metselaar of automonteur. Die hoefden pas om half 10 op hun werk te zijn en waren om 3 uur 's-middags weer thuis terwijl jij om 5 uur op moest staan en pas 6 uur thuis was of de hele week ver van je gezin in een vrachtwagen moest slapen. En dat allemaal terwijl je financieel amper je hoofd boven water wist te houden. Je gezin heeft het idd niet makkelijk gehad.
Vind ik leuk
Antikunstgras +13952
woensdag 17 oktober 2018 om 21:13
Dirk en de story, ik had het kunnen bedenken..
Vind ik leuk
TheMariner +4109
woensdag 17 oktober 2018 om 21:36
Tussen Jamai, Dave Roelvink en Britt Decker kunnen de huisvrouwen dus ook de belevenissen van hogepriester Kuyt lezen. Ik kan niet wachten op die keer dat ik in de wachtkamer van mn tandarts het blaadje tegenkom.
Vind ik leuk
woensdag 17 oktober 2018 om 22:11
Het ging Dirk de laatste jaren ook niet om het voetbal, als die maar in het nieuws was, wat dat betreft is er nog weinig verandert.
Vind ik leuk
Krav +203
donderdag 18 oktober 2018 om 08:39
Moet hij niet hsrd werken voor zn centen? 7 uur beginnen oid?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws