Nieuw leven voor Kuyt: Dat is een nieuw iets voor mij, wat ik erg leuk vind

    Nieuw leven voor Kuyt: "Dat is een nieuw iets voor mij, wat ik erg leuk vind"

    woensdag 17 oktober 2018 om 20:19

    Voor Dirk Kuyt is het zwarte gat uitgebleven. Dat vertelt het Feyenoord-icoon aan Story. Hij is tegenwoordig druk bezig als trainer van Feyenoord O19.

    "Mijn vrouw had gehoopt dat ik vaker thuis zou zijn, maar dat is er nog niet van gekomen", vertelt Kuyt, die ruim een jaar geleden stopte met voetballen. "Natuurlijk is het anders geworden. Ik kan nu de jongsten naar school brengen en ophalen. Dat is een nieuw iets voor mij, wat ik erg leuk vind. Als speler sta je daar nooit bij stil, omdat je niet beter weet."

    De 104-voudig international van Oranje hield 'altijd in zijn achterhoofd' dat er ook een leven is ná het voetbal. "Ik weet hoeveel ik voor mijn carrière heb gegeven. Ik heb er veel voor gedaan en veel voor moeten laten. Het is het mij dubbel en dwars waard geweest, maar ik weet ook dat het voor Gertrude (vrouw, red.) en de kinderen soms moeilijk was."

    "Dat ik er nu veel meer ben voor de kinderen, dat hebben ze verdiend. Nu zijn de mooie dingen buiten het voetbal belangrijk, al zal ik mijn sport nooit helemaal kunnen loslaten. Dat is ook niet erg, als je er maar een middenweg in weet te vinden", besluit Kuyt.

    Plaats een reactie

    Zoonvanmnoma +7078
    woensdag 17 oktober 2018 om 20:23
    Zucht...

    Het was vooral zwaar toen brave Dirk niet met zn handen van de Braziliaanse dames af kon blijven.

    Dirk de dorpspastoor predikt water, maar zuipt wijn.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 20:27]
    Vind ik leuk
    035 +5853
    woensdag 17 oktober 2018 om 20:40
    Nut van deze post??
    Vind ik leuk
    Blindsy +12373
    woensdag 17 oktober 2018 om 21:21
    Van n nakomertje van n oma hoef je qua intellect niet veel te verwachten...
    Vind ik leuk
    035 +5853
    woensdag 17 oktober 2018 om 21:25
    Oeps, wel sterk. :-)
    Vind ik leuk
    Blindsy +12373
    donderdag 18 oktober 2018 om 07:12
    Op een bepaalde leeftijd moet je gewoon niet meer aan kinderen beginnen.
    Bij dezen weer eens bewezen.
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 20:27
    Heel erg goed Dirk, ga zo door.
    Vind ik leuk
    jari4ever +1399
    woensdag 17 oktober 2018 om 21:19
    Dus je kinderen hebben het verdiend dat ze hun vader vaker zien ....aparte beleving/arrogantie
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 11:05
    Volgens mij pak je dit helemaal verkeerd op. Wat is daar arrogant aan? Je vergeet volgens mij wat een opoffering het is voor de gezinsleden van een profvoetballer. En vooral voor kinderen kan dat nogal lastig zijn.
    Vind ik leuk
    Romo +852
    woensdag 17 oktober 2018 om 20:28
    Neem gelijk het 1e maar over...
    Ok dan heb je minder tijd
    Maar breng ik je kind wel naar school
    [Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 20:28]
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 20:28
    Dirk huilhond.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 20:28]
    Vind ik leuk
    TheMariner +3451
    woensdag 17 oktober 2018 om 20:32
    Ja Kuyt, jouw gezin heeft het natuurlijk veel zwaarder gehad dan het gezin van een vrachtwagenchauffeur, metselaar of automonteur. Die hoefden pas om half 10 op hun werk te zijn en waren om 3 uur 's-middags weer thuis terwijl jij om 5 uur op moest staan en pas 6 uur thuis was of de hele week ver van je gezin in een vrachtwagen moest slapen. En dat allemaal terwijl je financieel amper je hoofd boven water wist te houden. Je gezin heeft het idd niet makkelijk gehad. #wereldvreemd
    [Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 20:39]
    Vind ik leuk
    035 +5853
    woensdag 17 oktober 2018 om 20:42
    Wat is jouw probleem man?
    Vind ik leuk
    TheMariner +3451
    woensdag 17 oktober 2018 om 21:04
    Dat iemand die met z'n hobby multimiljonair is geworden zichzelf profileert als iemand waarvan z'n gezin het zo zwaar heeft. Welk vriendje van z'n (arme) kinderen kan nou zeggen dat ze ook bij wedstrijden op WK's of EK's zijn geweest of dat ze bij Liverpool of Feijenoord in de zgn "playersrooms" mochten komen dan.
    Vind ik leuk
    035 +5853
    woensdag 17 oktober 2018 om 21:08
    OK. Mensen die internationaal werken trekken een wissel op hun gezin. Dat is nu eenmaal zo. Dat zij daar veel geld mee verdienen is ook zo. Het is maar net hoe eenieder daar tegenaan kijkt. Ik begrij jou wel maar kan niet goed weg met de manier waarop jij het verwoord. Geen rancune verder
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 21:16
    Ook het mooie leven van een voetballer heeft zijn keerzijde. Leer je nog wel als je volwassen bent.

    Fijne avond
    Vind ik leuk
    TheMariner +3451
    woensdag 17 oktober 2018 om 21:27
    Je kent me niet eens nozum. Maar goed, ik dacht vroeger ook net als jij. Nu weet ik uit ervaring gelukkig beter.
    Vind ik leuk
    035 +5853
    woensdag 17 oktober 2018 om 21:29
    Ervaring is de beste leermeester kerel.
    Vind ik leuk
    TheMariner +3451
    woensdag 17 oktober 2018 om 21:38
    OK Opa. ;-)
    Vind ik leuk
    035 +5853
    woensdag 17 oktober 2018 om 21:39
    Mag jij zeggen. :-)
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 23:36
    Okay oma duck
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 22:16
    en welke keerzijde heeft het leven van een voetballer tegenover het leven van een stratenmaker of een metselaar bijvoorbeeld
    maar dat leer je nog wel als je zelf gaat werken
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 23:34
    Whahahah. Ik heb het erover dat er een verschil is tussen topsport of een arbeiders beroep.
    Vind ik leuk
    Oeb +93
    woensdag 17 oktober 2018 om 22:00
    Dat t gezin t zo zwaar heeft maak je er zelf van. Tuurlijk hebben die t ook wel s zwaar,net als vrachtwagenchauffeursgezinnen en al die andere arbeidersgezinnen waar jij op doelt. Mijn zoon geeft geen fuck om playerrooms of wk’s/ek’s,die kijken we gezellig op de bank. Mijn zoon heeft liever dat ik mee ga vissen ofzo. Tis maar net waar je je druk om maakt he?
    Vind ik leuk
    Romo +852
    woensdag 17 oktober 2018 om 23:26
    Ja daar zit jij toch voor op dit forum....voetballers zijn bijna allemaal miljonair.
    Dus wat lul.je
    Laat me raden ...geen Feyenoord supporter zeker
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 21:13
    hij bedoeld fdat Dirk niet moet klagen , omdat je het als voetballer niet slecht hebt
    oke je bent ooit weken van huis tijdens een eindtoernooi , maar die tijd kun je na je carriere ruimschoots inhalen
    gewoon werkende mensen hebben het natuurlijk 10 keer zwaarder als een voetballer , en moeten ook nog eens doorwerken tot 67,5 jarige leeftijd
    ik denk overigens niet dat Dirkie echt wil klagen , maar gewoon wil vertellen hoe hij en zijn gezin zijn carriere hebben beleefd
    Vind ik leuk
    035 +5853
    woensdag 17 oktober 2018 om 21:20
    Ik denk dat The Mariner wel voor zichzelf op kan komen. :-)
    Vind ik leuk
    AFCA_Scooby +1032
    woensdag 17 oktober 2018 om 20:56
    een vrachtwagen chauffeur verdiend toch gewoon goed...? wat dacht je van die lui in defensie die krijgen pas te weinig en zijn bijna nooit thuis
    Vind ik leuk
    TheMariner +3451
    woensdag 17 oktober 2018 om 21:08
    Zoek het uurloon van een vrachtwagenchauffeur eens op en daarna dat van iemand die bij defensie werkt. Vrachtwagenchauffeurs zijn de hele week van huis maar krijgen daar in tegenstelling tot defensie geen uren voor gecompenseerd of onregelmatigheidstoeslag. Ook mogen ze niet zoals bij defensie op hun 55e met pensioen.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 21:13]
    Vind ik leuk
    HansVites +4919
    woensdag 17 oktober 2018 om 21:11
    Ja met 80 uur werken in de week verdienen ze redelijk.
    Vind ik leuk
    TheMariner +3451
    woensdag 17 oktober 2018 om 21:16
    Juist.
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 21:15
    Hahhahaha heel nice
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 11:10
    Kansloze reactie dit. Alsof alles om geld draait. Hij geeft alleen aan dat t soms best moeilijk kan zijn. Als voetballer is hij ook weleens voor een langere periode van huis geweest. En dan kan ik best snappen dat je dan soms liever thuis bij je gezin zit ja. Natuurlijk kies je daarvoor als voetballer. Maar dat wilt niet zeggen dat t soms niet lastig is. Dirk heeft altijd bekend gestaan als familiemens. Niets mis mee
    Vind ik leuk
    TheMariner +3451
    woensdag 17 oktober 2018 om 20:40
    Ja Kuyt, jouw gezin heeft het natuurlijk veel zwaarder gehad dan het gezin van een vrachtwagenchauffeur, metselaar of automonteur. Die hoefden pas om half 10 op hun werk te zijn en waren om 3 uur 's-middags weer thuis terwijl jij om 5 uur op moest staan en pas 6 uur thuis was of de hele week ver van je gezin in een vrachtwagen moest slapen. En dat allemaal terwijl je financieel amper je hoofd boven water wist te houden. Je gezin heeft het idd niet makkelijk gehad.
    Vind ik leuk
    035 +5853
    woensdag 17 oktober 2018 om 20:43
    Ga graag inhoudelijk reageren man.
    Vind ik leuk
    TheMariner +3451
    woensdag 17 oktober 2018 om 20:51
    Doe ik toch. Hij is compleet wereldvreemd met z'n: "m'n kinderen hebben het verdiend",pff. Z'n eigen moeder heeft een gezin op moeten voeden terwijl zn pa op zee moest bikkelen en hij denkt dat de vrouw en kinderen van een overbetaalde profvoetballer het zwaar hebben. Hij is het contact met de werkelijk kwijt.
    Vind ik leuk
    035 +5853
    woensdag 17 oktober 2018 om 20:59
    Dus hij verloochend het harde werken van zijn ouders? Ik begrijp jou echt niet maar dat ligt aan mij denk ik.
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 20:52
    Hij reageerd toch inhoudelijk? Je hoeft het niet met hem eens te zjn maar het gaat weldegelijk over wat Kuijt hier zegt.
    Vind ik leuk
    035 +5853
    woensdag 17 oktober 2018 om 21:05
    Ik zie het inhoudelijke niet maar dat is wat ik denk.
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 20:44
    Top voetballer en nu blijkt top vader
    Vind ik leuk
    035 +5853
    woensdag 17 oktober 2018 om 20:50
    Topvader is iets wat de kinderen kunnen bepalen.
    Vind ik leuk
    ficusje +2198
    woensdag 17 oktober 2018 om 20:57
    Niet meer dan normaal,om samen de kinderen op te voeden.
    Vind ik leuk
    035 +5853
    woensdag 17 oktober 2018 om 21:02
    Begrijp jouw reactie niet. Sorry.
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 21:27
    Omdat hij zijn kinderen naar school brengt? Dat zegt nog nog niet zoveel... Misschien mept hij als de kinderen weer thuis zijn ze met een riem voor hun billen. We weten het niet.
    Vind ik leuk
    Antikunstgras +12852
    woensdag 17 oktober 2018 om 21:13
    Dirk en de story, ik had het kunnen bedenken..
    Vind ik leuk
    TheMariner +3451
    woensdag 17 oktober 2018 om 21:36
    Tussen Jamai, Dave Roelvink en Britt Decker kunnen de huisvrouwen dus ook de belevenissen van hogepriester Kuyt lezen. Ik kan niet wachten op die keer dat ik in de wachtkamer van mn tandarts het blaadje tegenkom.
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 22:11
    Het ging Dirk de laatste jaren ook niet om het voetbal, als die maar in het nieuws was, wat dat betreft is er nog weinig verandert.
    Vind ik leuk
    Krav +109
    donderdag 18 oktober 2018 om 08:39
    Moet hij niet hsrd werken voor zn centen? 7 uur beginnen oid?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws