Vier duels in anderhalf jaar voor geblesseerde Ajacied: 'Het is verschrikkelijk'

    Vier duels in anderhalf jaar voor geblesseerde Ajacied: 'Het is verschrikkelijk'

    donderdag 18 oktober 2018 om 08:02

    Al anderhalf jaar kwakkelt hij in Amsterdam met blessures en nog steeds is Daley Sinkgraven (23) niet fit genoeg om wedstrijden te spelen voor Ajax. Het is een moeilijke situatie voor hem. 

    Deze week was Sinkgraven in Utrecht, waar hij aandachtig toeschouwer was bij een duel van het Olympisch elftal van China. Trainer Guus Hiddink werkt samen met Harry Sinkgraven - de vader van de Ajacied. 

    "Leuk om mijn vader weer te zien. Hij is maar weinig in Nederland en door mijn drukke programma heb ik ook geen gelegenheid om naar China te gaan", aldus de linksback in gesprek met De Telegraaf. 

    Vader Harry weet hoe lastig de situatie momenteel is voor zijn zoon. "Voor een sportman is het verschrikkelijk. Je wil zo graag, maar als het lichaam protesteert dan doe je daar niks aan."

    Sinkgraven maakte in januari 2015 voor miljoenen euro's de overstap van sc Heerenveen naar Ajax. Vorig seizoen kwam hij tot slechts vier optredens in het eerste elftal. Deze jaargang speelde Sinkgraven nog geen minuut. Een knieblessure zit hem dwars. 

    Poll

    Keert Sinkgraven ooit nog op z'n oude niveau terug?

    (2175 stemmen)

    Plaats een reactie

    elijah +1591
    donderdag 18 oktober 2018 om 08:04
    23 jaar...zo jong. Dan vraag jeje toch af of het ooit wel goed komt...
    Ik hoop het wel want hij heeft vind ik een hoop potentie.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 18 oktober 2018 om 08:04]
    Vind ik leuk
    Korm +36884
    donderdag 18 oktober 2018 om 08:07
    wel op het middenveld (vind ik)
    Vind ik leuk
    Korm +36884
    donderdag 18 oktober 2018 om 08:06
    Vooral voor die jongen is het klote. Hopelijk gaat hij nog spelen en in vorm komen
    Vind ik leuk
    fier&koen +725
    donderdag 18 oktober 2018 om 15:33
    Ik hoop het ook voor hem. Duurt wel erg lang zo heb er een hard hoofd in. Maar goed wie weet maakt hij nog een come back. Ik gun het hem van harte.
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 08:10
    Ik hoop dat het goedkomt met hem, maar helaas zie je vaak bij dit soort spelers dat blessures zich blijven opstapelen en dat ze op hun 27e ofzo al stoppen met voetbal. Ik hoop heel erg voor hem dat het bij hem anders loopt.

    Heeft veel potentie maar zijn blessures hebben zijn ontwikkeling heel erg vertraagt.
    Vind ik leuk
    Fritske01 +3192
    donderdag 18 oktober 2018 om 08:13
    Man van glas
    Vind ik leuk
    Johnny020 +106
    donderdag 18 oktober 2018 om 08:15
    Afscheid van nemen!
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1858
    donderdag 18 oktober 2018 om 08:18
    Goede voetballer. Ik zie hem geen topniveau meer halen. Hij is blessure gevoelig.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26685
    donderdag 18 oktober 2018 om 08:39
    Sneu verhaal. Hopelijk gaat hij ooit nog op niveau terugkomen. Wel op het middenveld, want dat is zijn positie.
    Vind ik leuk
    rexxo +1382
    donderdag 18 oktober 2018 om 08:59
    Is net zo vaak fit als Boilesen een tijd lang, dus nooit.
    Topsport is hard en het lijkt dat deze speler fysiek niet geschikt is voor de intensiteit van topvoetbal.
    Vind ik leuk
    Dee79 +2362
    donderdag 18 oktober 2018 om 09:02
    Vrees dat hij niet meer in Ajax 1 zal spelen met die blessures, hopenlijk wel voor hem maar ik vrees dat er inmiddels ook betere spelers op zijn positie staan.
    Achteraf een behoorlijke miskoop.
    Vind ik leuk
    BigBoi +2750
    donderdag 18 oktober 2018 om 09:08
    Verhuren aan Willem 2 ofzo. Laat hem na zijn blessure maar 1.5 jaar voetballen met minder druk en minder moeten zodat hij weer vertrouwen krijgt in wat hij kan en zijn lichaam. Daarna nog een jaar bij de selectie van Ajax en als het dan niks is is het klaar.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +32072
    donderdag 18 oktober 2018 om 09:27
    7 miljoen. Jeetje. Nooit uit de verf gekomen.
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 09:30
    Ik hoop het voor die jongen, begint nu wel erg lang te duren voor hem.
    Vind ik leuk
    Argento8523 +6629
    donderdag 18 oktober 2018 om 11:08
    Ik zou haast vergeten dat Sinkgraven ook nog bij Ajax rond loopt

    Die jongen heeft al zo lang niet gespeeld dat je vergeet dat hij er is
    Vind ik leuk
    Hupfean +4150
    donderdag 18 oktober 2018 om 11:11
    Veel te vroeg weggegaan bij ons. Zoals zoveel jonge spelers, die redden het niet bij een topclub. Ze kunnen ze beter verhuren aan de club van wie ze hen kopen.
    Vind ik leuk
    RR12 +508
    donderdag 18 oktober 2018 om 11:44
    Dat was de vorige Frenkie.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws