'Barça vreest 'explosieve Cillessen-situatie' en begint met zoektocht'

    'Barça vreest 'explosieve Cillessen-situatie' en begint met zoektocht'

    donderdag 18 oktober 2018 om 08:58

    FC Barcelona houdt er serieus rekening mee dat Jasper Cillessen binnen nu en een paar maanden definitief klaar is met zijn reserverol in Camp Nou. De kampioen van Spanje is op de achtergrond al bezig met de zoektocht naar een nieuwe tweede keeper, weet El Mundo Deportivo. 

    Afgelopen zomer werd Cillessen gelinkt aan een vertrek uit Barcelona. De doelman van Oranje heeft er nooit een geheim van gemaakt dat hij graag wekelijks wil spelen. Toch besloot hij in Spanje te blijven, als vaste backup achter Marc-André ter Stegen. Dit seizoen speelde Cillessen nog geen minuut voor Barça - en dat kan volgens El Mundo Deportivo op korte termijn tot een 'explosieve situatie leiden'. 

    Eerder deze week liet Cillessen al openlijk blijken dat hij het moeilijk heeft met zijn reserverol. Barça houdt er rekening mee dat de Nederlander in januari met zijn vuist op tafel slaat en op zoek gaat naar een nieuwe club. Koen Casteels (VfL Wolfsburg) is één van de keepers die in beeld is om Cillessen op te volgen. Ook de namen van Jeroen Zoet (PSV) en Timo Horn (1.FC Köln) zingen rond in Catalonië. 

    Poll

    Moet Cillessen in januari vertrekken bij Barça?

    (7414 stemmen)

    Plaats een reactie

    Potjan3 +1081
    donderdag 18 oktober 2018 om 09:04
    Hij kan beter vertrekken te jong en te goed om reserve keeper te zijn.
    Vind ik leuk
    MedusAZ +2246
    donderdag 18 oktober 2018 om 09:05
    Hij heeft vast veel geleerd in die jaren op de training met de wereldtoppers van Barca, maar hij moet inderdaad gaan spelen nu. Spurs kan wel een puntenpakker in de goal gebruiken, ipv de toch vaak grabbelende Lloris.
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 09:09
    ja maar je leert het meeste door te spelen tegen wereldtoppers denk ik , dus hij moet daar gewoon weg
    zonde om de beste tijd van je carriere op de bank van Barca te zitten
    Vind ik leuk
    Vidar +781
    donderdag 18 oktober 2018 om 09:24
    Sorry hoor, maar Cilessen zit niet op het niveau van Lloris. Denk dat het voornamelijk in NL'ers zijn die Jasper zo'n goeie keeper vinden.
    Vind ik leuk
    MedusAZ +2246
    donderdag 18 oktober 2018 om 09:50
    Dan heb jij de Spaande en Engels kranten niet gezien toen hij vorig jaar Ter Stegen verving en Barca met ruim 5 wereldreddingen op de been hield in de beker. Cillissen is zeker wel van niveau Lloris. Of heb je zijn gegrabbel niet gezien in de CL tegen Inter?
    Vind ik leuk
    Vidar +781
    donderdag 18 oktober 2018 om 09:56
    Zelfs de Gea en Neuer de 2 beste keepers in de wereld hebben afgelopen jaar blunders gemaakt. Dat maakt ze nog geen grabbelaars.

    Poeh poeh, 5 wereldreddingen in de Spaanse beker toe maar hoor. Begrijp me niet verkeerd hij is een goede keeper, maar moet gewoon vaker spelen om het te laten zien dat hij op dat niveau zit.

    Bedoel, Vorm doet het ook goed als stand-in van Lloris maar dan zegt niemand dat hij een wereldkeeper is.

    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 10:03
    Blunders goed praten en mooie reddingen de grond in praten, en dan nog durven beweren dat je realistisch bent, heh????
    Vind ik leuk
    Vidar +781
    donderdag 18 oktober 2018 om 10:16
    Alsof een paar goeie reddingen je meteen een wereld keeper maken, vind dat een kromme redenering. Net als wanneer een topkeeper een paar blunders maakt en meteen gezegd dat hij er niks meer van kan.
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 17:56
    Nou als Barcelona niet blij is dat ie weg wil, kun je gerust aannemen dat Jasper een baas in de goal is. Hij moet zich gewoon wekelijks kunnen bewijzen. Ons Oranje heeft een dergelijke keeper nodig.
    Vind ik leuk
    Strijp +12810
    donderdag 18 oktober 2018 om 09:09
    Hij is 29 jaar. Te jong valt wel mee.
    Vind ik leuk
    davidben +5282
    donderdag 18 oktober 2018 om 09:18
    Beste tijd v een keeper begint bij 30 jaar.
    Vind ik leuk
    Roger Otten +1089
    donderdag 18 oktober 2018 om 09:23
    Slaat ook nergens op dat hij daar op de bank zit, is zoveel beter dan Ter Steegen. Hij hoort zeker bij de top 3 beste keepers ter wereld.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13612
    donderdag 18 oktober 2018 om 09:36
    Eh nee.

    De Gea, Oblak, Courtois zijn sowieso al beter.
    Vind ik leuk
    MedusAZ +2246
    donderdag 18 oktober 2018 om 09:54
    Oblak? Mwah, gelijkwaardig hoor. De Gea en Courtois zijn wel aantoonbaar beter ja.
    Vind ik leuk
    Korm +36699
    donderdag 18 oktober 2018 om 10:00
    Vergeet Neuer niet ;)
    Vind ik leuk
    RtdDub +13612
    donderdag 18 oktober 2018 om 10:01
    Had geen zin om langer dan 3 seconden namen te verzinnen en hoefde er maar 3 te hebben.
    Vind ik leuk
    MedusAZ +2246
    donderdag 18 oktober 2018 om 10:43
    Heb je NL-DL gezien? Heb je Bayern - Ajax gezien? Zo goed is Neuer niet meer...
    Vind ik leuk
    Korm +36699
    donderdag 18 oktober 2018 om 11:02
    ja, tegen Ajax keepte hij gewoon uitstekend :)
    Zonder Neuer had Ajax gewonnen :)

    Ik vind Neuer echt wel een klasse beter dan Cillessen
    [Reactie gewijzigd op donderdag 18 oktober 2018 om 11:03]
    Vind ik leuk
    MedusAZ +2246
    donderdag 18 oktober 2018 om 11:03
    Dat mag jij vinden.
    Vind ik leuk
    Korm +36699
    donderdag 18 oktober 2018 om 11:07
    kijk eens hoe hij reageer op de te harde terug speelbal en de vrije trap schone. Hij maakt geen blunders, voetbalt makkelijk mee en pakt punten.
    Vind ik leuk
    MedusAZ +2246
    donderdag 18 oktober 2018 om 11:15
    Je kunt nog lang doorgaan, maar ik vind dat je geen gelijk hebt. Mag dat van je of moet ik nu naar het internaat voor straf?
    Vind ik leuk
    Korm +36699
    donderdag 18 oktober 2018 om 14:05
    wat doe je op een forum als je geen discussie wilt houden?we gaan respectvol met elkaar om en er volgen voorbeelden waarom er iets gevonden wordt. blijkbaar kan jij dara niet tegen
    Vind ik leuk
    RtdDub +13612
    donderdag 18 oktober 2018 om 10:00
    Als Cillessen gelijkwaardig aan Oblak was geweest had ie bij Barca onder de lat gestaan en niet op de bank gezeten.
    Vind ik leuk
    MedusAZ +2246
    donderdag 18 oktober 2018 om 10:42
    Ter Stegen is beter dan Oblak en beter dan Cillissen. 1+1=3
    Vind ik leuk
    RtdDub +13612
    donderdag 18 oktober 2018 om 11:32
    Nee, Ter Stegen is niet beter dan Oblak.
    Al moet ik zeggen dat ie wel steeds beter wordt Ter Stegen. In het begin was het 3x niks bij Barca en verloor hij volkomen terecht de strijd met Bravo.
    Vind ik leuk
    MedusAZ +2246
    donderdag 18 oktober 2018 om 11:40
    jij VINDT Ter Stegen niet beter dan Oblak, hij IS het misschien wel. Maar beter/slechter is objectief, niet te meten. Dus misschien moet je eens de mening van een ander respecteren, maar dat blijkt in veel topics moeilijk voor je. Zo ook hier.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13612
    donderdag 18 oktober 2018 om 12:03
    Want jij respecteert mijn mening zo heel erg?

    Ik kan het respecteren dat iemand een andere mening is toegedaan, ik respecteer die mening echter niet als ik het er niet mee eens ben.


    fourfourtwo vond Oblak in juli zelfs de beste ter wereld:

    https://www.fourfourtwo.com/features/ranked-10-best-goalkeepers-world?page=0%2C2


    Vind ik leuk
    Korm +36699
    donderdag 18 oktober 2018 om 14:06
    laat gaan, hij wilt interesant doen maar een normal discussie zit er niet in
    Vind ik leuk
    RtdDub +13612
    donderdag 18 oktober 2018 om 14:15
    Koekenbakker denkt in een ander topicdat De Jong nog trainer is bij Utrecht en gaat hier dan om respect voor zijn mening zitten jammeren.
    Vermoed dat het stil gaat worden op dit account van hem en dat ie het over ene paar dagen nog eens gaat proberen met een nieuw account.
    Vind ik leuk
    Roger Otten +1089
    donderdag 18 oktober 2018 om 10:09
    Vindt alleen De Gea en Oblak beter, Courtois en Neuer is niet meer wat het geweest is. Dat zijn matige keepers geworden.
    Cillessen derde beste keeper ter wereld.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 18 oktober 2018 om 10:10]
    Vind ik leuk
    VP Eindbaas +2902
    donderdag 18 oktober 2018 om 10:42
    Ik begin te vermoeden dat je dit echt meent of niet?
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31827
    donderdag 18 oktober 2018 om 09:26
    Jong? Hij is al 30
    Vind ik leuk
    Potjan3 +1081
    donderdag 18 oktober 2018 om 09:56
    Voor een keeper is dat helemaal niet oud.
    Vind ik leuk
    Vrolijkje +1109
    donderdag 18 oktober 2018 om 09:07
    Klopt..vond zijn keuze voor barca destijds al nie handig ..snap het wel ,maar toch.

    Hij kan bij een europese subtop ploeg wekelijks lkkr keepen ..
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 09:08
    Bayern München is een mooie club voor hem, hebben behoefte aan een voetballende keeper en Neuer heeft ook zijn beste tijd gehad
    Vind ik leuk
    Mallerd +1757
    donderdag 18 oktober 2018 om 09:12
    Ja die Neuer stond toch een partij de grabbelen tegen Ajax.... Hou toch op man Neuer is nog steeds 1 van de beste keepers ter wereld al dan niet de beste.
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 09:27
    Wat een opmerking dat Neuer zijn tijd wel gehad heeft... hahaha deze man moet snel naar Hans Anders of Pearl... Neuer is sws beter dan ter Stegen
    Vind ik leuk
    AllAdIn +17790
    donderdag 18 oktober 2018 om 09:12
    Hij moet sowieso pleite gaan, maar dan in de zomer.
    Kan hij de voorbereiding van zijn nieuwe club meemaken en de spelers beter leren kennen.
    Vind ik leuk
    Leozao +4194
    donderdag 18 oktober 2018 om 09:15
    Te goed voor de bank.
    Vind ik leuk
    davidben +5282
    donderdag 18 oktober 2018 om 09:16
    Arsenal is de enige club die een vervangbare keeper heeft. Cech heeft een prachtige carrière gehad. Tijd voor een andere topper.
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 09:21
    Ik zal het wel verkeerd zien maar ik zou lekker van het leven genieten en het zou mij niks interesseren als ik reserve doelman zou zijn bij zo,n mooie club als Barcelona. Bovendien ben ik verzekerd van een maandelijks gigantisch salaris. Het leven kan zo mooi zijn maar veel mensen zoeken zelf de zorgen, problemen op in dit leven. Maar nogmaals, ik zal het wel verkeerd zien.
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 09:34
    Tsja wij gewone mensen zouden daar voor tekenen. Maar sportmensen willen vaak meer, die willen het hoogst haalbare en hetgeen doen waar ze van houden. En dan is bank zitten niet leuk natuurlijk
    Vind ik leuk
    Vidar +781
    donderdag 18 oktober 2018 om 09:22
    Ik vind dit best wel een komische situatie. De eerste keeper van het NL'se elftal is de reservekeeper bij Barcelona, terwijl de eerste keerper van Barcelona de reservekeeper van het Duitse elftal is. Je kunt je dan afvragen wat dat zegt over de kwaliteit van de NL'se keepers.
    Vind ik leuk
    imho +1008
    donderdag 18 oktober 2018 om 09:49
    We moeten roeien met de riemen die we hebben
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 09:58
    Neuer en ter stegen is niet heel gek om voor je te hebben
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31827
    donderdag 18 oktober 2018 om 09:26
    Moet eens gaan spelen de laatste jaren van zijn carriere.
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 09:27
    Hij heeft ervoor gevochten maar hij speelt op dit moment die Ter Stegen er niet uit. Denk dat beste is om andere goeie club te vinden waar hij wel speelt.
    Vind ik leuk
    Kim Jung-On +3471
    donderdag 18 oktober 2018 om 09:29
    Welke keeper met zelfrespect stapt hier nu in? Je weet dat je geen minuten gaat maken...
    Is er in die vermaarde jeugdopleiding geen keeper?
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 11:24
    Zoveel spelers komen er niet meer uit die vermaarde jeugdopleiding helaas...
    Vind ik leuk
    Fritske01 +3139
    donderdag 18 oktober 2018 om 09:32
    natuurlijk
    Vind ik leuk
    El torro +303
    donderdag 18 oktober 2018 om 09:34
    Ze kunnen rustig wat roeleren.af en toe hij doet niks onder voor ter stegen.
    Vind ik leuk
    thierryer +1661
    donderdag 18 oktober 2018 om 09:46
    De vraag is, waar moet hij heen? Volgens mij heeft elke topploeg een goede keeper en vaak ook nog een goede 2e keeper!
    Vind ik leuk
    RBDK +137
    donderdag 18 oktober 2018 om 09:46
    Even een rijtje keepers en topclubs:
    Atletico - Oblak (is beter)
    Real - Courtois (is beter)
    Chelsea - Arrizabalaga (net gekocht, dus geen optie)
    Liverpool - Alisson (net gekocht, geen optie)
    Man Utd - De Gea (als hij weg gaat een optie om het over te nemen)
    Man City - Ederson (is beter)
    Tottenham - Lloris (op leeftijd, eventueel als vervanger, maar dat is waarschijnlijk niet op korte termijn
    Arsenal - Cech (is een optie, Cech is op leeftijd en heeft zijn beste dagen gehad)
    Bayern - Neuer (lijkt me nog steeds onomstreden
    Dortmund - Burki (ken ik niet, maar lijkt een onomstreden vaste waarde)
    Juventus - Szczesni (doet het prima)

    Zeg het maar, welke topclub heeft Cillessen nodig?
    Arsenal op korte termijn, en Man Utd als De Gea vertrekt?

    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 09:53
    Goede analyse, alleen zou ik de focus leggen op clubs van een lager niveau, zoals Lyon, Valencia, Lazio Roma of Everton dat is zijn niveau.
    Vind ik leuk
    RBDK +137
    donderdag 18 oktober 2018 om 13:02
    Dat zijn waarschijnlijk wel opties waar speeltijd een garantie is, en dat is wat hij nodig heeft. Nog steeds clubs in goede competities met de nodige weerstand.
    Vind ik leuk
    Vidar +781
    donderdag 18 oktober 2018 om 10:25
    Al vertrekt de Gea, dan denk ik dat Pereira waarschijnlijk doorschuift. Een van de grootste keeper talenten en komt uit de jeugd van United en momenteel verhuurd aan Setubal in Portugal.
    Vind ik leuk
    Bill +775
    donderdag 18 oktober 2018 om 10:39
    In engeland is alleen degea beter. En aangezien daar in engeland niet moeilijk wordt gedaan om wat verkwisting van slechts enkele tientallen miljoenen zie ik cilessen daar zo verschijnen voor welke andere passant dan ook.
    Maar ik hoop het niet voor Jasper. Ik gun hem een stabiele club.
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 11:41
    Probleem is met dit lijstje en dat zegt het al, er zijn nu echt veel goede keepers waar in het verleden er 4 of 5 echt top waren heb je nu gewoon 7-8 top keepers.

    Arsenal heeft Leno en Martines gekocht dus die opvolging van Cech is al geregeld.

    Er zijn 3 opties in mijn ogen voor Cillessen, Spurs, Dortmund en Napoli.

    Of je komt bij die club lager uit als Roma,Inter, Leipzig, Sevilla, Leverkusen en Schalke.
    Vind ik leuk
    RBDK +137
    donderdag 18 oktober 2018 om 13:06
    De Premier League is niet echt de competitie van het opleiden en inpassen van talent. Ik ken die keepers van Arsenal niet, maar na het vertrek van Wenger zal er waarschijnlijk minder aandacht voor de lange termijn zijn, en moet er direct gepresteerd worden. Dat biedt wel perspectief en Arsenal blijft natuurlijk een prachtclub.
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 13:13
    Arsenal moet nu niet gaan voor korte termijn maar combineren van geld uitgeven en ook oog voor de toekomst houden, waarin ze teveel eerst voor een dubje op de eerste rij wilde zitten.

    Leno en Martines zijn beide 26 ofzo dus is niet dat ze weer gekozen hebben voor een 21 jarige, dus dat zit wel goed en een keeper van 26 zou zo 10 jaar of zelf langer door kunnen.

    Ja dat is het zeker alleen jammer dat ze te weinig prijzen hebben gepakt in de laatste jaren, door geen gekke uitgaves te willen doen en zo ook veel kwaliteit verloor aan de concurentie.
    Vind ik leuk
    B3v3r +646
    donderdag 18 oktober 2018 om 10:05
    Hopelijk blijft hij nog een half jaar en komt er geen echte topclub.'
    Zie hem wel terugkeren naar Ajax als Onana verkocht wordt deze zomer.

    Ajax kan hem nu meer bieden, goed salaris en in beeld bij Nederlands elftal als eerste keeper
    Vind ik leuk
    torinofc +375
    donderdag 18 oktober 2018 om 10:06
    Als Barca meer dan 15 miljoen vraagt, blijft Jappie gewoon nog bij barca.
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1861
    donderdag 18 oktober 2018 om 10:34
    Ik denk dat Cillissen bij Barcelona blijft. Zeker tot einde seizoen. Hij heeft geen concurrentie bij oranje dus Cillissen maakt geen haast om te vertrekken. Lekker genieten van Messi en Suarez in het zonnetje is beter dan dat kick and rush voetbal in Engeland waar regen de dienst uit maakt.
    Vind ik leuk
    Bill +775
    donderdag 18 oktober 2018 om 10:35
    Onana out 50 mln
    Cilessen in 20 mln.
    Vind ik leuk
    Kevinm +1830
    donderdag 18 oktober 2018 om 10:53
    Lijkt me onredelijk als Cillessen in de wintertransferperiode met z'n vuist op tafel slaat. Hij wist toen hij naar Barcelona ging dat hij tweede viool zou spelen achter Ter Stegen.
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 10:53
    Zoals hier beneden ook wordt aangegeven, veel te goed om een reserve keeper te zijn...
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 12:19
    Cillessen is te goed om op bank zitten!
    Vind ik leuk
    RBDK +137
    donderdag 18 oktober 2018 om 13:07
    Dat geldt voor alle reservespelers bij de topclubs.
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 12:30
    Dortmund ?
    Vind ik leuk
    Gerro +6691
    donderdag 18 oktober 2018 om 15:40
    Heeft zich de afgelopen paar wedstrijden bij Oranje goed in de kijker gespeeld dus er zijn wel clubs die een poging gaan wagen.
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 17:59
    Jasper heeft bij de laatste interlands laten zien hoe goed hij is. Verdient een basisplek bij een topclub. Hopen dat hij die kans zo snel mogelijk krijgt.
    Vind ik leuk
    Linders +11
    donderdag 18 oktober 2018 om 21:22
    Waar zal ie dan heen moeten ?hoeveel nl keepers hebben de laatste jaren op doel gestaan(of nog staan ) in een top competitie???Zal lkkr bij Barça blijven en lkkr in de beker competitie spelen .Hij speel/training hier met de wereld top verdient goed mooi land .Weet wel iedere speler wil iedere weekend aan de bak ,maar toch!Engeland,Italië, Duitsland, Frankrijk kom je ook op de bank terecht of je moet bij een subtop willen spelen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws