'Barça vreest 'explosieve Cillessen-situatie' en begint met zoektocht'

'Barça vreest 'explosieve Cillessen-situatie' en begint met zoektocht'

Gepubliceerd: donderdag 18 oktober 2018 om 08:58do 18-10-2018 om 08:58

FC Barcelona houdt er serieus rekening mee dat Jasper Cillessen binnen nu en een paar maanden definitief klaar is met zijn reserverol in Camp Nou. De kampioen van Spanje is op de achtergrond al bezig met de zoektocht naar een nieuwe tweede keeper, weet El Mundo Deportivo. 

Afgelopen zomer werd Cillessen gelinkt aan een vertrek uit Barcelona. De doelman van Oranje heeft er nooit een geheim van gemaakt dat hij graag wekelijks wil spelen. Toch besloot hij in Spanje te blijven, als vaste backup achter Marc-André ter Stegen. Dit seizoen speelde Cillessen nog geen minuut voor Barça - en dat kan volgens El Mundo Deportivo op korte termijn tot een 'explosieve situatie leiden'. 

Eerder deze week liet Cillessen al openlijk blijken dat hij het moeilijk heeft met zijn reserverol. Barça houdt er rekening mee dat de Nederlander in januari met zijn vuist op tafel slaat en op zoek gaat naar een nieuwe club. Koen Casteels (VfL Wolfsburg) is één van de keepers die in beeld is om Cillessen op te volgen. Ook de namen van Jeroen Zoet (PSV) en Timo Horn (1.FC Köln) zingen rond in Catalonië. 

Poll

Moet Cillessen in januari vertrekken bij Barça?

(8262 stemmen)

Plaats een reactie

Vrolijkje +1566
donderdag 18 oktober 2018 om 09:07
Klopt..vond zijn keuze voor barca destijds al nie handig ..snap het wel ,maar toch.

Hij kan bij een europese subtop ploeg wekelijks lkkr keepen ..
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 09:08
Bayern München is een mooie club voor hem, hebben behoefte aan een voetballende keeper en Neuer heeft ook zijn beste tijd gehad
Vind ik leuk
Mallerd +1745
donderdag 18 oktober 2018 om 09:12
Ja die Neuer stond toch een partij de grabbelen tegen Ajax.... Hou toch op man Neuer is nog steeds 1 van de beste keepers ter wereld al dan niet de beste.
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 09:27
Wat een opmerking dat Neuer zijn tijd wel gehad heeft... hahaha deze man moet snel naar Hans Anders of Pearl... Neuer is sws beter dan ter Stegen
Vind ik leuk
AllAdIn +20741
donderdag 18 oktober 2018 om 09:12
Hij moet sowieso pleite gaan, maar dan in de zomer.
Kan hij de voorbereiding van zijn nieuwe club meemaken en de spelers beter leren kennen.
Vind ik leuk
Leozao +6084
donderdag 18 oktober 2018 om 09:15
Te goed voor de bank.
Vind ik leuk
davidben +5763
donderdag 18 oktober 2018 om 09:16
Arsenal is de enige club die een vervangbare keeper heeft. Cech heeft een prachtige carrière gehad. Tijd voor een andere topper.
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 09:21
Ik zal het wel verkeerd zien maar ik zou lekker van het leven genieten en het zou mij niks interesseren als ik reserve doelman zou zijn bij zo,n mooie club als Barcelona. Bovendien ben ik verzekerd van een maandelijks gigantisch salaris. Het leven kan zo mooi zijn maar veel mensen zoeken zelf de zorgen, problemen op in dit leven. Maar nogmaals, ik zal het wel verkeerd zien.
Vind ik leuk
Orphen89 +2992
donderdag 18 oktober 2018 om 09:34
Tsja wij gewone mensen zouden daar voor tekenen. Maar sportmensen willen vaak meer, die willen het hoogst haalbare en hetgeen doen waar ze van houden. En dan is bank zitten niet leuk natuurlijk
Vind ik leuk
Vidar +804
donderdag 18 oktober 2018 om 09:22
Ik vind dit best wel een komische situatie. De eerste keeper van het NL'se elftal is de reservekeeper bij Barcelona, terwijl de eerste keerper van Barcelona de reservekeeper van het Duitse elftal is. Je kunt je dan afvragen wat dat zegt over de kwaliteit van de NL'se keepers.
Vind ik leuk
imho +1433
donderdag 18 oktober 2018 om 09:49
We moeten roeien met de riemen die we hebben
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 09:58
Neuer en ter stegen is niet heel gek om voor je te hebben
Vind ik leuk
Smithsonian +37582
donderdag 18 oktober 2018 om 09:26
Moet eens gaan spelen de laatste jaren van zijn carriere.
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 09:27
Hij heeft ervoor gevochten maar hij speelt op dit moment die Ter Stegen er niet uit. Denk dat beste is om andere goeie club te vinden waar hij wel speelt.
Vind ik leuk
Kim Jung-On +4416
donderdag 18 oktober 2018 om 09:29
Welke keeper met zelfrespect stapt hier nu in? Je weet dat je geen minuten gaat maken...
Is er in die vermaarde jeugdopleiding geen keeper?
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 11:24
Zoveel spelers komen er niet meer uit die vermaarde jeugdopleiding helaas...
Vind ik leuk
Fritske01 +3952
donderdag 18 oktober 2018 om 09:32
natuurlijk
Vind ik leuk
El torro +297
donderdag 18 oktober 2018 om 09:34
Ze kunnen rustig wat roeleren.af en toe hij doet niks onder voor ter stegen.
Vind ik leuk
thierryer +1866
donderdag 18 oktober 2018 om 09:46
De vraag is, waar moet hij heen? Volgens mij heeft elke topploeg een goede keeper en vaak ook nog een goede 2e keeper!
Vind ik leuk
RBDK +155
donderdag 18 oktober 2018 om 09:46
Even een rijtje keepers en topclubs:
Atletico - Oblak (is beter)
Real - Courtois (is beter)
Chelsea - Arrizabalaga (net gekocht, dus geen optie)
Liverpool - Alisson (net gekocht, geen optie)
Man Utd - De Gea (als hij weg gaat een optie om het over te nemen)
Man City - Ederson (is beter)
Tottenham - Lloris (op leeftijd, eventueel als vervanger, maar dat is waarschijnlijk niet op korte termijn
Arsenal - Cech (is een optie, Cech is op leeftijd en heeft zijn beste dagen gehad)
Bayern - Neuer (lijkt me nog steeds onomstreden
Dortmund - Burki (ken ik niet, maar lijkt een onomstreden vaste waarde)
Juventus - Szczesni (doet het prima)

Zeg het maar, welke topclub heeft Cillessen nodig?
Arsenal op korte termijn, en Man Utd als De Gea vertrekt?

Vind ik leuk
floormunges +1195
donderdag 18 oktober 2018 om 09:53
Goede analyse, alleen zou ik de focus leggen op clubs van een lager niveau, zoals Lyon, Valencia, Lazio Roma of Everton dat is zijn niveau.
Vind ik leuk
RBDK +155
donderdag 18 oktober 2018 om 13:02
Dat zijn waarschijnlijk wel opties waar speeltijd een garantie is, en dat is wat hij nodig heeft. Nog steeds clubs in goede competities met de nodige weerstand.
Vind ik leuk
Vidar +804
donderdag 18 oktober 2018 om 10:25
Al vertrekt de Gea, dan denk ik dat Pereira waarschijnlijk doorschuift. Een van de grootste keeper talenten en komt uit de jeugd van United en momenteel verhuurd aan Setubal in Portugal.
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 10:39
In engeland is alleen degea beter. En aangezien daar in engeland niet moeilijk wordt gedaan om wat verkwisting van slechts enkele tientallen miljoenen zie ik cilessen daar zo verschijnen voor welke andere passant dan ook.
Maar ik hoop het niet voor Jasper. Ik gun hem een stabiele club.
Vind ik leuk
B3v3r +730
donderdag 18 oktober 2018 om 10:05
Hopelijk blijft hij nog een half jaar en komt er geen echte topclub.'
Zie hem wel terugkeren naar Ajax als Onana verkocht wordt deze zomer.

Ajax kan hem nu meer bieden, goed salaris en in beeld bij Nederlands elftal als eerste keeper
Vind ik leuk
torinofc +622
donderdag 18 oktober 2018 om 10:06
Als Barca meer dan 15 miljoen vraagt, blijft Jappie gewoon nog bij barca.
Vind ik leuk
Analyse075 +1823
donderdag 18 oktober 2018 om 10:34
Ik denk dat Cillissen bij Barcelona blijft. Zeker tot einde seizoen. Hij heeft geen concurrentie bij oranje dus Cillissen maakt geen haast om te vertrekken. Lekker genieten van Messi en Suarez in het zonnetje is beter dan dat kick and rush voetbal in Engeland waar regen de dienst uit maakt.
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 10:35
Onana out 50 mln
Cilessen in 20 mln.
Vind ik leuk
Kevinm +1878
donderdag 18 oktober 2018 om 10:53
Lijkt me onredelijk als Cillessen in de wintertransferperiode met z'n vuist op tafel slaat. Hij wist toen hij naar Barcelona ging dat hij tweede viool zou spelen achter Ter Stegen.
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 10:53
Zoals hier beneden ook wordt aangegeven, veel te goed om een reserve keeper te zijn...
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 12:19
Cillessen is te goed om op bank zitten!
Vind ik leuk
RBDK +155
donderdag 18 oktober 2018 om 13:07
Dat geldt voor alle reservespelers bij de topclubs.
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 12:30
Dortmund ?
Vind ik leuk
Gerro +7932
donderdag 18 oktober 2018 om 15:40
Heeft zich de afgelopen paar wedstrijden bij Oranje goed in de kijker gespeeld dus er zijn wel clubs die een poging gaan wagen.
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 17:59
Jasper heeft bij de laatste interlands laten zien hoe goed hij is. Verdient een basisplek bij een topclub. Hopen dat hij die kans zo snel mogelijk krijgt.
Vind ik leuk
Linders +17
donderdag 18 oktober 2018 om 21:22
Waar zal ie dan heen moeten ?hoeveel nl keepers hebben de laatste jaren op doel gestaan(of nog staan ) in een top competitie???Zal lkkr bij Barça blijven en lkkr in de beker competitie spelen .Hij speel/training hier met de wereld top verdient goed mooi land .Weet wel iedere speler wil iedere weekend aan de bak ,maar toch!Engeland,Italië, Duitsland, Frankrijk kom je ook op de bank terecht of je moet bij een subtop willen spelen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws