Janssen: Ik durf wel te stellen dat Jean-Paul al direct met 4-0 achterstond

    Janssen: "Ik durf wel te stellen dat Jean-Paul al direct met 4-0 achterstond"

    donderdag 18 oktober 2018 om 11:40

    Willem Janssen heeft een boekje open gedaan over het hoofdtrainerschap van Jean-Paul de Jong en de rol van de spelersgroep bij FC Utrecht. Dat doet de aanvoerder van de Domstedelingen in een openhartig interview met Voetbal International.

    De Jong werd in de winterstop aangesteld als opvolger van Erik ten Hag, die werd weggeplukt door Ajax. "Toen duidelijk werd dat Erik naar Ajax zou vertrekken vroegen wij als spelersgroep ons hardop af of hij wel de juiste man was", bevestigt Janssen. "Het voelde als onze verantwoordelijkheid om aan te geven wat er leefde in de groep."

    "Toen de club besloot Jean-Paul definitief aan te stellen, heb ik hem direct gebeld. Ik ben volledig transparant geweest en heb hem verteld wat er heerste in de groep", vervolgt Janssen. "Het is lastig als assistent door te groeien naar de positie van hoofdtrainer. Daarnaast is Jean-Paul een onwijs loyaal persoon, iemand die zich wegcijfert voor de club. Alleen merkt een spelersgroep dat ook."

    De 32-jarige verdediger van FC Utrecht baalt dat de twijfels binnen de spelersgroep uitlekten. "Dat was zwaar klote. We waren positief gestart, maar vervolgens kwam dat verhaal naar buiten. Ik durf wel te stellen dat Jean-Paul al direct met 4-0 achterstond."

    Plaats een reactie

    MedusAZ +2300
    donderdag 18 oktober 2018 om 11:43
    Jean-Paul doet ook wel zijn best om die 4-0 achterstand te houden zeg....
    Vind ik leuk
    vos199 +1201
    donderdag 18 oktober 2018 om 11:45
    Hoe bedoel je?
    Vind ik leuk
    MedusAZ +2300
    donderdag 18 oktober 2018 om 11:47
    Hij lijkt voor de buitenwacht vrij weinig te doen om aan populariteit te winnen: Utrecht gaat niet beter spelen, de punten worden niet gepakt (9 uit 8, oef), de relatie tussen de groep en de trainer wordt er niet beter op en zijn uitstraling daalt ook met de week.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 18 oktober 2018 om 11:47]
    Vind ik leuk
    ForzaU +211
    donderdag 18 oktober 2018 om 11:55
    En je weet dat JP al na een paar wedstrijden ontslagen is?
    Vind ik leuk
    MedusAZ +2300
    donderdag 18 oktober 2018 om 12:22
    I know. Sorry, ik zeg het wat vreemd. Moest in de verleden tijd zijn. En die 9 uit 8 is natuurlijk volledig op zijn conto te schrijven: Advocaat heeft weinig kunnen aanpassen in die paar potjes, JPdJ had de hele voorbereiding om er een bende van te maken.
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 12:01
    Na het lezen vab jouw bericht vroeg ik mezelf hardop af of dit een oud bericht was.
    Zoals ForzaU ook al zegt. Advocaat is nu trainer he, de Jong is al een tijde weg ;)
    Vind ik leuk
    Roffel1998 +886
    donderdag 18 oktober 2018 om 11:44
    Is van Utrecht uiteindelijk een foute keus geweest om hem door te schuiven, ookal denk ik dat de resultaten niet echt aan hem lagen. Nu zijn ze ook niet heel lekker bezig namelijk.
    Vind ik leuk
    Thobar +4381
    donderdag 18 oktober 2018 om 12:01
    Door deze beslissing vh bestuur werd het 6-0 achter ipv 4-2. Wedstrijd gespeeld, over en sluiten. Verwonderlijk dat men ooit gedacht heeft dat dit zo kon werken.
    Vind ik leuk
    Jajaja +358
    donderdag 18 oktober 2018 om 12:23
    precies, Advocaat heeft nog niets extra's opgeleverd (punten, beleving, spelplezier, dominantie, inzet, etc.). Het is echt elke wedstrijd een bak punaises in de ogen sinds advocaat er is.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 18 oktober 2018 om 12:24]
    Vind ik leuk
    Roger Otten +1131
    donderdag 18 oktober 2018 om 12:29
    Advocaat, mag dan wel fanatiek zijn het lijkt er op dat niemand hem meer serieus neemt, bakt er helemaal niks meer van.
    Vind ik leuk
    Cookee +10891
    donderdag 18 oktober 2018 om 14:39
    Zijn eerste seizoen kon hij voortborduren op wat ten Hag gedaan had, maar nu moest hij het zelf doen en dat valt tegen. Ik was er toen al bang voor. En die rare constructie als Manager, dat werkt in ons land niet denk ik.
    Dick gaat het wel op een rij krijgen, maar dat is ook een breuk met wat Utrecht aan het bouwen was... ergens toch jammer. Maar ik wist ook geen een die dat zo even invult.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 18 oktober 2018 om 14:40]
    Vind ik leuk
    Roffel1998 +886
    donderdag 18 oktober 2018 om 16:27
    Ook onder Advocaat is t nog niet echt veranderd. JP zie ik sws niet echt snel als een coach, moet gewoon lekker assistent van iemand blijven.
    Vind ik leuk
    Cookee +10891
    donderdag 18 oktober 2018 om 16:32
    Nee, maar soms moet je wel hoofdcoach worden omdat de club dat zo wil. Gio had ook beter v Gastel kunnen laten doen.
    Ze dachten JP kent de werkwijze van Hag, dus dat kan mooi, dat werkte ook wel eerst maar niet zo lang.
    Vind ik leuk
    Martinnat +953
    donderdag 18 oktober 2018 om 11:52
    Ik denk dat de jp de Jong te veel club mens is te verliefd op de club,en dat in een wereld waarin alles om poen en egoïsme draait is het lastig staande te houden , ik hoop voor hem van harte dat hij in de toekomst een andere functie bij Fc Utrecht krijgt waar zn clubliefde hem niet in de weg staat
    Vind ik leuk
    Cookee +10891
    donderdag 18 oktober 2018 om 14:43
    Mensen met clubliefde binnenhalen is altijd link. Bij Cambuur kwam Dijkhuizen, geweldige staat van dienst, geweldige kerel. En dan vallen de resultaten tegen en dan begint het gemor... vreselijk voor de club en ook voor Dijkie. Die zit nu bij Utrecht als assistent, ik hoop dat het goedkomt dus met Utrecht.
    Verbeek bij Twente... was ook de droom... sneu hoor.
    Vind ik leuk
    Martinnat +953
    donderdag 18 oktober 2018 om 16:14
    Klopt
    Zelfde gaat dadelijk ook met van Bronckhorst gebeuren
    Vind ik leuk
    Einstein71 +496
    donderdag 18 oktober 2018 om 11:54
    Waarom is het frustrerend dat je wordt weggezet als mondige spelersgroep? Daar is niks mis mee, maar als je mee wilt praten met de club, moet je ook de discipline als groep kunnen opbrengen om het binnenskamers te houden. JP is beschadigd door de berichten die naar buiten kwamen en niet door het feit dat er een mondige spelersgroep is. Als aanvoerder zou ik me daar maar eens druk over maken.

    En over de resultaten in dit seizoen....
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 12:59
    De vraag is natuurlijk of er gelekt is door een speler. De media wil beschadigen anders hadden ze hier ook geen vragen meer over gesteld.
    De media interesseert zich niet voor het spelletje.
    Vind ik leuk
    Storm015 +239
    donderdag 18 oktober 2018 om 12:00
    Judas!!
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 12:03
    Goed verwoord, toch jammer dat er geen strijdlust te zien was aan het begin van het seizoen.

    Utrecht had dit ook beter moeten oplossen ipv die 'nieuwe' constructie nu is JP helemaal weg bij een Utrecht.

    Hadden gewoon in de zomer een andere trainer moeten halen en JP in een andere functie moeten behouden voor de club.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31887
    donderdag 18 oktober 2018 om 12:34
    Aldus willem janssen, een simpele voetballer.
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 12:35
    Eerst een mes in de rug steken en het aan iedereen rondbazuinen die het horen wil . Vervolgens net doen of je loyaal bent aan hem geweest. Smerige rotstreek van die gluiperige Jansen en een paar companen. Jean paul is volgens mij een prima trainer heeft dat ook al eerder bewezen maar tegen die NSB streken is geen kruid gewassen. Bovendien nu onder Advocaat blijkt wat voor onbetrouwbaar spelersmateriaal daar rond loopt.
    Vind ik leuk
    Peterfc +1709
    donderdag 18 oktober 2018 om 15:59
    Precies. Het valt mij vooral op dat Janssen geen enkel argument geeft waaróm de Jong dan niet de juiste trainer zou zijn.

    Vind je de trainer niet aardig Janssen? Zoek dan maar een andere club.

    Probleem is dat pricipieel zijn duur is, zoals Groningen heeft ondervonden toen er een paar weggestuurd zijn nadat ze begonnen te zeuren omdat ze een keer reserve stonden
    Vind ik leuk
    Friend +130
    donderdag 18 oktober 2018 om 13:06
    Valt me toch tegen van Willem Jansen dat ook hij zich bezig hield met achterklap en stiekeme streken , om JP de Jong beentje te lichten .
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 06:04
    Als je de details echt kent is het "soms" beter om je mond te houden Of: als je geschoren wordt moet je, zo een spreekwoord aangeeft, verdomd stil blijven zitten. Er waren zover mij ter oren kwam 3 spelers en een ass. trainer (dus met VIER) die zijn gaan muiten. Daar lag het dus waarschijnlijk aan, mogen we dat dan vaststellen of na alle commotie ook zeker weten? Dus als dat klopt dan lag JP op dat moment zowel letterlijk als figuurlijk inderdaad met 0-4 achter......een juiste conclusie van jou Maar om dit zo'n 10 maanden later nog eens te beschrijven WJ heeft m.i. geen enkele zin meer aangezien jij als aanvoerder juist WEL op dat moment van de beoogde aanstelling voor JP er had moeten zorgen er VOOR hem als aanvoerder te zijn. Iedereen wist nl dat Ome Frans deze deal met JP had gesloten. Er is, zo het later bleek door deze zeer zwakke beginstart- lees zwakke uitvoering veel ellende ontstaan. JP werd zwaar beschadigd (opstellingen werden hem gedicteerd) en hij kon wel/ dan niet terecht vertrekken. Hem een beetje kennende, zo het ook blijkt, heeft hij tot nog toe NIEMAND beschadigd....zelfs zijn kluppie zal hij bij zijn gedwongen afscheid financieel niet leeggezogen hebben, zo denk ik! Want JP is een geweldig mens en neem van mij aan ook een uitstekende trainer, en dat weet ik zeker JP verdient doorom een standbeeld, GESCHOOND en mi gerehabiliteerd te worden. En beste WJ jij weet donders goed wat ik met deze reactie bedoel! Ook ik ben nu eens heel eerlijk. Ik wens nu eens dat jullie ••••DUS ALLEMAAL•••• er vanavond voor 100% tegen aan gaan en zo mogelijk de drie punten in Utrecht kunnen houden. Succes !
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 20 oktober 2018 om 06:09]
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws