Cillessen verbluft door 'volwassen' De Ligt: 'Ik kon het bijna niet geloven'

Cillessen verbluft door 'volwassen' De Ligt: 'Ik kon het bijna niet geloven'

Gepubliceerd: donderdag 18 oktober 2018 om 11:58do 18-10-2018 om 11:58

Jasper Cillessen is onder de indruk van het huidige Ajax en in het bijzonder Matthijs de Ligt en Frenkie de Jong. De Amsterdammers doen het goed in de Champions League, tot blijdschap van de Oranje-doelman.

Ajax pakte in de eerste twee Champions League-duels met AEK Athene en Bayern München vier punten. Cillessen probeert zoveel mogelijk te zien, al kon hij de wedstrijd tegen Bayern niet volgen. "We waren met Barcelona in trainingskamp en Manchester United - Valencia stond aan. We zaten te eten met de selectie, dus dan kan ik moeilijk zeggen dat we met z'n allen naar Ajax moeten gaan kijken", vertelt Cillessen aan Voetbal International.

De doelman, die tussen 2011 en 2016 in Amsterdam keepte, hoorde dat Ajax zich met veel zelfvertrouwen naar een 1-1 gelijkspel knokte. "Voorheen werd dat gezien als arrogantie. Ik zie het liever als brutaliteit, als uitgaan van eigen kracht. Daar kan ik van genieten. Dat Ajax brutaal durft te spelen tegen een grootmacht als Bayern, zegt iets over de groei die ze doormaken. Die overtuiging zie je ook in het Nederlands elftal steeds meer terug."

Enkele Ajacieden vallen Cillessen in het bijzonder op. "Ik weet nog dat Matthijs de Ligt voor het eerst meeging op trainingskamp met Ajax. Ik keek naar zijn postuur en kon bijna niet geloven dat hij pas zestien jaar was. Ook in zijn gedrag was hij al volwassen. Later heb ik ook nog met Frenkie de Jong getraind. Het is echt mooi de ontwikkeling van die jongens te volgen en dat ik ze nu bij Oranje weer tegenkom."

Plaats een reactie

donderdag 18 oktober 2018 om 12:02
Nieuws over ons aller Ajax is altijd goed.
Vind ik leuk
Groen +4584
donderdag 18 oktober 2018 om 12:22
Mooie titel ook boven dit artikel. Klinkt als een kleedkamer scène ;)
Vind ik leuk
mcmodd +28794
donderdag 18 oktober 2018 om 12:24
Oscar, laat mij er maar buiten, ik ben liever voor FC Utrecht ;-/))
Vind ik leuk
dhrwobo +45797
donderdag 18 oktober 2018 om 12:27
16-06-2018, Amsterdam

AJAX EVENAART RECORD UIT JAREN '80
Net zoals in de seizoenen 1985-1989 is Ajax er afgelopen seizoen wederom in geslaagd om vier jaar op rij de tweede plaats in de eredivisie veilig te stellen. "Nooit eerder slaagde een eredivisieclub erin om 4 jaar op rij de tweede plek te bemachtigen. We hadden dit record al in handen. Maar dat het ons is gelukt om dit record uit de jaren '80 te evenaren zegt iets over onze fantastische club", aldus de toevallig passerende supporter Swart.

Weet je zeker dat nieuws over jullie (a.u.b. geen ons) aller Ajax altijd goed is? ;-)
Vind ik leuk
Itsese +6273
donderdag 18 oktober 2018 om 12:56
Dat record verbreken ze wel!😂
Vind ik leuk
floormunges +1543
donderdag 18 oktober 2018 om 12:07
Tja de Ligt natuurlijk wel meer uitstraling van een ''killer''

Cillessen kijkt altijd als een zielig 6-jarig knulletje van wie zijn beste knikker net is gestolen.
[Reactie gewijzigd op donderdag 18 oktober 2018 om 12:08]
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 12:30
En toch nedelands beste keeper.....
Vind ik leuk
floormunges +1543
donderdag 18 oktober 2018 om 12:33
Goh wist niet dat als je keeper was van NL elftal je ineens ook uitstraling krijgt...
Vind ik leuk
ReneAjax +10865
donderdag 18 oktober 2018 om 13:25
Hij zou net als De Vrij z'n baard moeten laten staan, dan lijkt ie ook gevaarlijk.
Vind ik leuk
floormunges +1543
donderdag 18 oktober 2018 om 13:31
Zou al een hele verbetering zijn ten opzichte van zn huidige babyface
Vind ik leuk
Jozef +45158
donderdag 18 oktober 2018 om 12:40
Sinds wanneer is het belangrijk hoe een keeper eruit ziet? Dan zou het met Ed de Goey nooit goed gekomen zijn.

Cillessen is telkens weer opvallend betrouwbaar en een rustpunt voor zijn team. Onana is spectaculairder, maar ik gruwel ervan als.hij aangespeeld wordt...
Vind ik leuk
floormunges +1543
donderdag 18 oktober 2018 om 13:32
Beetje uitstraling van een ''killer'' mag wel
Vind ik leuk
michelhx +4697
donderdag 18 oktober 2018 om 14:58
Wie zegt dat het goed is gekomen met Ed de Goey?
Vind ik leuk
Jozef +45158
donderdag 18 oktober 2018 om 15:16
🤔Daar heb je een punt...

Als keeper toch wel?
Vind ik leuk
AFCA_Scooby +2323
donderdag 18 oktober 2018 om 13:27
en Zoet staat erbij als een zak patat die jij elke dag eet bij je avondmaal
Vind ik leuk
Einstein71 +478
donderdag 18 oktober 2018 om 12:09
Wat een watje die Cillessen! Pak gewoon die afstandbediening en zet m op Bayern-Ajax! Had je in ieder geval een leukere wedstrijd gezien dan ManU-Val. Nee, zo red je het daar niet Jasper!
Vind ik leuk
ReneAjax +10865
donderdag 18 oktober 2018 om 13:27
Sommige mensen zijn sociaal en denken aan hun vrienden, anderen zoals jij niet.
Vind ik leuk
Stranger +7055
donderdag 18 oktober 2018 om 13:49
Volgens mij zijn het collega's en geen vrienden.
Het is bal op het dak 9 niet😂😂😂😂
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 12:12
Toch opvallend dat hij, nu hij 21 is, pas echt aan het doorbreken is toch? ‘Normale’ talenten bij Ajax kloppen rond hun 17,18 ,19 aan de deur, of niet? Extreme talenten als Seedorf nog eerder.
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 12:43
hij breekt nu door bij het Nederlands Elftal. Seedorf op zijn 16e brak nog niet door in het Nederlands elftal hoor, wel bij Ajax. De Ligt stond met zijn 18 jaar in de finale EL.
Vind ik leuk
#SchaalNr34 +1213
donderdag 18 oktober 2018 om 18:29
De Ligt was toen zelfs nog maar 17
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 12:13
Zou mooi zijn als Cillessen terug komt einde van het seizoen dan kunne we Onana verkopen. Die grabbelaar komt erg onzeker over in het doel en het kan geen kwaad een betere keeper te kopen.
Vind ik leuk
Ramon89 +1144
donderdag 18 oktober 2018 om 12:18
Typisch, jij was zeker ook zo'n supporter die Ziyech kwijt wou?
Vind ik leuk
Jozef +45158
donderdag 18 oktober 2018 om 12:44
Waarom zou hij?

Ikzelf was altijd vóór Ziyech en ook ik zag afgelopen jaar behoorlijk wat slechte wedstrijden van hem

Onana is een spectaculaire keeper bij momenten en is nimmer een rustpunt. Die knulligheden in zijn spel lijkt hij maar niet af te leren. Van mij mag Cillessen zó terug komen...
Vind ik leuk
Ramon89 +1144
donderdag 18 oktober 2018 om 12:57
Omdat om de één of andere reden een bepaalde groep ajax "supporters" altijd hun stabiele, in een ander zijn ogen, goede spelers kwijt wil. Denk je dat keepers als onana voor het oprapen liggen?
[Reactie gewijzigd op donderdag 18 oktober 2018 om 12:57]
Vind ik leuk
Lucky Kes +8147
donderdag 18 oktober 2018 om 12:22
Dit hoor ik van een Ajax fan?
Dat verbaasd mij ten zeerste.
Eerst was de vervanger van Cillessen, tjee kan niet op zijn naam komen........, beter totdat die weer werd vervangen door Onana ivm zijn blessure, Onana toch weer beter was dan hem.
Dus eigenlijk was Cillessen derde doelman geweest volgens al die Ajacieden op dat moment.
En nu zeg jij weer dat Onana een grabbelaar is?
Vind ik leuk
floormunges +1543
donderdag 18 oktober 2018 om 12:31
Onana is ook een grabbelaar heb jij psv-ajax gezien haha echt een clown in de goal
Vind ik leuk
Jozef +45158
donderdag 18 oktober 2018 om 12:46
Hij faalde zo opzichtig bij die 1-0 dat je spontaan ook aan een actie denkt zoals 'propere handen in België....
Vind ik leuk
Stranger +7055
donderdag 18 oktober 2018 om 13:52
Ik vind dat een bal die door 3 paar benen de goal in gaat niet echt een blunder.
Daar komt de blunder van de Jong bij de tweede goal veel meer voor in aanmerking komen.
Vind ik leuk
Jozef +45158
donderdag 18 oktober 2018 om 15:20
Ook die ja...

Maar die eerste goal had ie gewoon moeten oprapen. Kwestie van positioneren, in mijn ogen hét sterkste punt van Cillessen; die hoeft zelden katachtige reflexen te vertonen, omdat hij vrijwel altijd op de goede plek staat. In mijn ogen een onderschatte kwaliteit...
Vind ik leuk
Stranger +7055
donderdag 18 oktober 2018 om 20:09
Dat ben ik dan weer met je eens.
Maar elke keeper heeft sterke en minder sterke punten.
Vind ik leuk
floormunges +1543
donderdag 18 oktober 2018 om 14:14
Vraag me af wie zijn zaakwaarnemer is
Vind ik leuk
MagicFeeling +4750
donderdag 18 oktober 2018 om 13:41
Gelukkig is Zoet balvast :)
Vind ik leuk
mcmodd +28794
donderdag 18 oktober 2018 om 12:27
Twee jaar geleden hadden we nog een discussie over deze Onana. Toen beweerde je bij hoog en bij laag dat hij de beste keeper was van Ajax ooit en ook de beste van Nederland. Ik was van mening dat hij dan nog wel wat langer mag laten zien voordat hij die ‘titel’ verdiende.
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 12:30
heeft jullie tege fortuna wel gered had 2 super reddingen...
Vind ik leuk
Jozef +45158
donderdag 18 oktober 2018 om 15:21
Misschien mocht ie zijn uiterste best doen van iedereen...🤔😉
Vind ik leuk
Vrolijkje +2145
donderdag 18 oktober 2018 om 12:23
Als iedereen zo door gaat ,gaan die jongens echt nog geloven dat ze de absolute wereldtop zijn .
Laat al die talenten nu eens een paar jaar dominant in de ed zijn .

Talent is er zeker ..maar ik wil de ontwikkeling zien onder echte druk.
Niet tegen emmen fortuna of willem 2
Vind ik leuk
mcmodd +28794
donderdag 18 oktober 2018 om 13:08
Ho even, maar als ze van Emmen, Fortuna of Willem II verliezen blijken die andere wedstrijden gewoon voor niks te zijn gespeeld.
Vind ik leuk
Vrolijkje +2145
donderdag 18 oktober 2018 om 14:25
Als je tegen die ploegen het verschil niet kan maken ..

Ik moet het zelf eerst nog zien met al onze talenten
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 13:12
Lekker keepertje jong
Vind ik leuk
AS ROMA24 +2652
donderdag 18 oktober 2018 om 13:21
De Ligt speelde niet goed tegen Duitsland en tegen Belgie had hij het ook lastig
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 13:39
Frenkie is jong
Vind ik leuk
Nummertien +4774
donderdag 18 oktober 2018 om 15:31
Wat werd De Ligt afgeschreven op VP
na Bulgarije uit zou hij niks zijn, geen talent, te traag, te ligt enz maanden werd te ligt geschreven mensen moeten is een keer door fouten geen kunnen kijken daar leer je juist van. En in die wedstrijd werd heel Oranje in de steek gelaten door ervaren spelers als Strootman.
De Ligt heb het altijd al gezegd toen ik hem in de A1 zag, hij word onze toekomstige leider van Oranje!
Een topper!
Vind ik leuk
TottenhamHOT +18973
donderdag 18 oktober 2018 om 17:53
Cillissen waar zou hij heen gaan in de winter?? Voorlopig wel bewezen dat hij de absolute nr 1 is van Oranje!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws