Nederlander (17) bij Bayern: 'Ik wil dit seizoen mijn debuut in het eerste maken'

Nederlander (17) bij Bayern: 'Ik wil dit seizoen mijn debuut in het eerste maken'

Gepubliceerd: donderdag 18 oktober 2018 om 17:31do 18-10-2018 om 17:31

Joshua Zirkzee staat bij Bayern München samen op het veld met zijn voorbeeld Arjen Robben. De jonge Nederlander (17) trainde al een aantal keer mee met het eerste elftal en maakte zijn debuut in de oefenwedstrijd tegen Paris Saint-Germain.

"Dat was heel erg gaaf", vertelt Zirkzee in gesprek met ELF Voetbal. "Toen ik in de kleedkamer kwam, stond ik ineens voor Arjen. Hij is een voetballer waar ik jarenlang tegenop heb gekeken. Veel spelers waren afgelopen zomer tijdens de voorbereiding op dit seizoen nog op het WK of hadden vakantie. Maar Arjen was er wel bij. Hij is heel aardig."

Zirkzee maakte zijn debuut voor Bayern in de oefenwedstrijd tegen Paris Saint-Germain. "Dat was echt een supermooie ervaring", aldus Zirkzee. "Een droom kwam uit. Ik las mijn naam overal terug. Ik hoop binnen twee tot drie jaar vast in het eerste te staan. Mijn doel voor dit seizoen? Mijn officiële debuut in het eerste maken, in de competitie of de Champions League. Ik weet zeker dat ik ga slagen bij Bayern. Houd daar maar rekening mee."

Poll

Gaat Zirkzee de basis halen bij Bayern München?

(1172 stemmen)

Plaats een reactie

Arvin +7825
donderdag 18 oktober 2018 om 17:32
Deze jongen was mij volledig ontgaan. Zijn er hier kijkers van jong Bayern die weten hoe ver hij is? Dit klinkt wel veelbelovend namelijk.
Vind ik leuk
2cents +64300
donderdag 18 oktober 2018 om 17:35
Laatst speelde hij tegen Ajax o19 voor de YL. Hij viel vooral op door zijn verschijning, groot en sterk. Maakte verder geen onuitwisbare indruk. Nog een behoorlijke weg te gaan richting een debuut zou je zeggen.
Vind ik leuk
Wijndalum +1033
donderdag 18 oktober 2018 om 17:38
Volg hem niet nadrukkelijk. Was zowel bij Ado als bij Feyenoord veruit de beste van zijn lichting. Dat flikt hij nu weer in München. Vooral zijn fysiek in combinatie met zijn snelheid is zeldzaam voor een 17-jarige. Zeker iemand om in de gaten te houden.
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 17:43
Het is iedereen ontgaan niet alleen jou hoor . Hier in nederland zijn we gewoon te druk met Frenkie de man van 100 miljoen
Vind ik leuk
Strijp +14029
donderdag 18 oktober 2018 om 17:33
Vrij naief om dat te denken.
Vind ik leuk
SanKev +1064
donderdag 18 oktober 2018 om 17:37
Hij heeft het geluk dat bayern door moet gaan selecteren binnenkort. De kans dat ze daar nog niet gevestigde jeugd voor zullen pakken acht ik echter beperkt.
Vind ik leuk
Stom +727
donderdag 18 oktober 2018 om 17:42
Laten we het hopen voor hem. Als Bayern nu gaat verjongen dan halen ze vast een paar twintigers die er meteen staan. Dan zakt hij weer wat af in de pikorde en gaat het lastig worden om er tussen te komen. Da's natuurlijk sowieso al moeilijk bij topclubs omdat er, ook bij de fans, minder geduld en ruimte is voor fouten en mindere wedstrijden. Zou mooi zijn als hij er over 2 jaar staat maar als je naar andere jonge talenten kijkt die de internationale topclub route hebben gekozen dan vrees ik dat ook hij een omweg nodig gaat hebben...
Vind ik leuk
vrijdag 19 oktober 2018 om 02:57
Sule, Coman, Gnarby, Goretzka, Renato Sanchez. Talenten genoeg, ze hebben alleen allemaal nog iemand voor zich
Vind ik leuk
Hyena +30536
donderdag 18 oktober 2018 om 17:47
Ohja, die hebben we ook nog.
Vind ik leuk
Wurmpie +309
donderdag 18 oktober 2018 om 19:51
Lekker man dat hij zo zeker is van zichzelf s6 kerel en hopelijk snel voor nl1
Vind ik leuk