'Barça en Real willen werk maken van Neymar: Braziliaan heeft exit-clausule'

    'Barça en Real willen werk maken van Neymar: Braziliaan heeft exit-clausule'

    donderdag 18 oktober 2018 om 18:58

    Neymar vult bijna alle grote Spaanse sportkranten donderdag. Onderwerp van gesprek: een mogelijke terugkeer van de Braziliaanse ster naar de Primera Division. Zowel FC Barcelona als Real Madrid is geïnteresseerd.

    Volgens El Mundo Deportivo staat de kleedkamer van Barça te springen om de terugkeer van Neymar, die zelf liever vandaag dan morgen Paris Saint-Germain inruilt voor de Spaanse kampioen. De 26-jarige aanvaller gaat nog altijd goed om met diverse spelers van de Catalanen. De zwaargewichten van Barça hebben dan ook bij het bestuur aangegeven dat ze Neymar maar wat graag zien terugkeren.

    Dat het geen eenvoudige opgave wordt om Neymar los te weken bij PSG, is duidelijk. Toch is er een mogelijkheid voor Barça en Real, melden Diario Sport en Marca. De Braziliaan heeft namelijk een transferclausule in zijn contract. De sportkranten verschillen echter van mening over de details. Volgens Marca kan Neymar in 2019 voor 222 miljoen worden losgeweekt. Dat is hetzelfde bedrag dat de Fransen in 2017 voor hem betaalden.

    Sport meent dat de exit-clausule van Neymar iets lager ligt, op 215 miljoen euro. Wel zouden Barça en Real langer geduld moeten hebben voordat hij kan worden opgehaald, namelijk na het derde seizoen, medio 2020.

    Over één ding zijn de drie sportkranten het eens: Neymar is niet langer gelukkig in Parijs, waar hij langzaam maar zeker wordt overvleugeld door Kylian Mbappé.

    Poll

    Stelling: Barça moet er alles aan doen om Neymar terug te halen

    (5371 stemmen)

    Plaats een reactie

    Henkings +560
    donderdag 18 oktober 2018 om 19:10
    Wat een idioterie. Als hij niet dé ster is, wil hij weer graag weg. Ga dan bij FC Oss ofzo spelen!
    Vind ik leuk
    power +5819
    donderdag 18 oktober 2018 om 19:31
    Achteraf had hij spijt van zijn vertrek naar PSG. Eerlijk zeggen Ik zie hem liever bij Barca. Jammer dat hij af en toe kinderachtig doet, maar hij is een top voetballer.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 18 oktober 2018 om 19:34]
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 19:47
    Ja maar daar loopt Bryan Smeets... staat dat Brazliaantje weer in de schaduw...
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 19:10
    Ja hij gaat de tweede viool spelen dat vind meneertje niet fijn hè
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 19:14
    De koning van het doorrollen. Wie wil zo’n speler voor 215 miljoen?!?
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 19:44
    Barca dus. Ik zou zeggen ruil em met Dembele = win win situatie. Mbappe krijgt zijn franse maat erbij en Neymar kan met zijn maat Coutinho spelen.
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 19:16
    Verschikkelijk goeie voetballer maar wel eentje die zichzelf boven alles en iedereen heeft verheven.
    Kan die beter niet naar Barca terug gaan. Dan word ie weer overvleugeld, door onze Frenkie en vertrekt hij weer met de staart tussen z’n benen.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 18 oktober 2018 om 22:00]
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 19:19
    Naaimar moet lekker wegrotten in Parijs. Hij is een schande voor de voetbalwereld. Totaal verkeerd voorbeeld voor de jeugd. Barca is gek als ze die jankert terug halen.
    Vind ik leuk
    Verratti +2031
    donderdag 18 oktober 2018 om 19:21
    Opeens een clausule dat hij na het derde jaar (is nu z'n tweede jaar) voor bedrag X verkocht kan worden. Mocht het zo zijn dan zal hij voor Real of een Engels team kiezen, denk ik. Weer broodje aap verhaal natuurlijk. Er zullen nog vele volgen. Mbt het overvleugelen van MBappe valt ook wel mee. Neymar (sinds hij op de 10 speelt) zet MBappe 3 tot 4 x per wedstrijd alleen voor de keeper.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 18 oktober 2018 om 22:13]
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 19:23
    Die gozer heeft het nergens naar z,n zin, een rat is het niks meer of minder behalve dat hij beter ken voetballen als een rat dan.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31902
    donderdag 18 oktober 2018 om 19:29
    Een grote nepperd is het.
    Vind ik leuk
    diekertjedap +4512
    donderdag 18 oktober 2018 om 19:31
    kunnen die clubs niet betalen. die heeft echt geen clausule in zijn contract, daar steek ik mijn hand voor in het vuur. die sjeik heeft die paar dubbeltjes van real en barca echt niet nodig. dat ze maar oppassen anders gaat die dadelijk verder met winkelen bij hun.
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 19:39
    Het succesverhaal dooft een beetje

    Slecht WK gespeeld, in Frankrijk is niet zoveel eer te behalen, PSG wint nooit de CL, in de PL schoppen ze hem doormidden met die fratsen van hem

    What's next?

    Wat nu?
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26594
    donderdag 18 oktober 2018 om 19:40
    Ahh Mbappe staat teveel in de spotlights, volgens Neymar.. En dus wil hij weg (...)
    Vind ik leuk
    Kees Bman1 +2267
    donderdag 18 oktober 2018 om 20:06
    Let op mijn woorden hij gaat naar Real en terecht.
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +9573
    donderdag 18 oktober 2018 om 20:17
    Zo niet gaat Real vol vol voor Mbappe kosten wat het kost.
    Anders toch hazard optie zat en geld zat in Madrid.
    Vind ik leuk
    Mari +9425
    donderdag 18 oktober 2018 om 20:22
    Slimme gozer die Neymar. Je krijgt toch iedere keer dat je van club veranderd een zak met geld?
    Vind ik leuk
    rexxo +1341
    donderdag 18 oktober 2018 om 20:27
    Zouden die mensen van Mundo Pulptivo ook in aanmerking komen als scriptschrijver voor een nieuwe Harry Potter film?
    Vind ik leuk
    orion73 +1483
    donderdag 18 oktober 2018 om 20:43
    Zo goed is hij nou ook weer niet. Door zijn gedrag lijkt hij beter dan dat hij in werkelijkheid is. Subtopper meer niet. Totaal niet van het niveau Messi of Ronaldo.
    Vind ik leuk
    G.Kopf +2035
    vrijdag 19 oktober 2018 om 07:19
    Sja leven is zwaar als je niet de nr 1 bent.
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 20:07
    MSN messi Suarez en neymar punt uit
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws