Buffon tipt Ballon d'Or-winnaar: 'Zo'n exceptioneel talent heb ik zelden gezien'

    Buffon tipt Ballon d'Or-winnaar: 'Zo'n exceptioneel talent heb ik zelden gezien'

    donderdag 18 oktober 2018 om 19:29

    Gianluigi Buffon speelde in zijn rijke carrière met én tegen veel sterren. De veertigjarige Italiaan is sinds dit seizoen actief bij Paris Saint-Germain, waar hij razendsnel onder de indruk is geraakt van Kylian Mbappé.

    Buffon tipt de negentienjarige Franse aanvaller zelfs als winnaar van de Ballon d'Or. "Gezien zijn kwaliteiten, wat hij op het veld laat zien en hoe doorslaggevend hij was tijdens het WK, verdient hij die prijs", zegt de ervaren doelman tegen France 3, geciteerd door Voetbal International. "Ik ga niet het tegenovergestelde beweren. Hij is een fenomeen. Als hij de beste wil blijven zijn en enthousiast blijft in het spel, kan hij dit heel lang volhouden."

    Buffon stelt dat hij een speler met het talent van Mbappé niet vaak is tegengekomen tijdens zijn lange loopbaan. "In Italië zou je hem kunnen vergelijken met Baggio, Del Piero en Totti. Maar hij heeft zo'n exceptioneel talent en techniek. Dat heb ik zelden gezien." Mbappé behoort tot de dertig kanshebbers voor de Ballon d'Or. Op 3 december wordt de winnaar bekendgemaakt.

    Plaats een reactie

    donderdag 18 oktober 2018 om 19:32
    Nu nog niet. Was afgelopen jaar gewoon niet de beste.
    Zie hem de Ballon d'Or later wel winnen.
    Vind ik leuk
    Nvd88 +5085
    vrijdag 19 oktober 2018 om 09:02
    Mbappe gaat hem nog wel een aantal keer winnen in zijn loopbaan denk ik zo, die gozer heeft echt alles. Snelheid techniek kracht afmaken positiespel.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31902
    donderdag 18 oktober 2018 om 19:35
    Nog altijd maar 19.

    Wereldspeler.
    Blijft apart om buffon in een psg shirt te zien.
    Vind ik leuk
    power +5819
    donderdag 18 oktober 2018 om 19:36
    Hij is een topper momenteel.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 18 oktober 2018 om 19:37]
    Vind ik leuk
    Gyrosregime +2466
    donderdag 18 oktober 2018 om 19:51
    Weet iemand of Melvin Platje ook is genomineerd ?
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 19:55
    Ja
    Vind ik leuk
    AFCA-95 +62
    donderdag 18 oktober 2018 om 20:38
    Had wel zoiets gehoord in de wandelgangen
    Vind ik leuk
    Vrolijkje +1119
    donderdag 18 oktober 2018 om 19:58
    Mbappe ..wat een genot om naar te kijken die jongen ..snel. doelgericht. Techniek
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 20:03
    Of hij nu de beste is zou ik niet durven zeggen

    Maar gezien zijn leeftijd zou ik 10 meer mijn geld op hem zetten dan op Neymar

    Die is hij nu al voorbij

    En een leuke jongen ook, positief mens
    [Reactie gewijzigd op donderdag 18 oktober 2018 om 20:03]
    Vind ik leuk
    AFCA-95 +62
    donderdag 18 oktober 2018 om 20:43
    Neymar had nooit naar psg moeten gaan hun kunnen elke speler kopen die ze willen maakt niet uit hoe duur ze zijn. En zijn gedrag op het veld zal die ook nooit de besten worden tenzij die het veranderd want hij heeft het echt wel in zich
    [Reactie gewijzigd op donderdag 18 oktober 2018 om 20:44]
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 00:59
    Geloof me Neymar is 2 stappen verder als een Mbappe.

    Neymar is the best of the rest, na Ronaldo en Messi. (beide zijn echt legendarische spelers)

    Neymar als Mbappe komen waarschijnlijk nooit in de buurt van deze 2.
    Wel kunnen ze beide deze prijs in de toekomst winnen.

    Er zijn genoeg dingen die niet goed gaan bij Mbappe, hij is jong, kan nog veel leren en dat mag ook.
    Vind ik leuk
    timm0s +503
    vrijdag 19 oktober 2018 om 10:09
    Deze 19 jarige Mbappe is echt wel beter dan hoe goed de 19 jarige Ronaldo was, dus snap niet waarom dat dan niet waarschijnlijk zou zijn.
    Maar hij moet zich dan uiteraard wel blijven ontwikkelen.
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 20:05
    ..."en enthousiast blijft in het spel, kan hij dit heel lang volhouden."

    Daar noemt hij wat op.
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 21:18
    Voor wie speelt Buffon? Voor wie speelt Mbappe? Wij van wc eend raden wc eend aan....
    Vind ik leuk
    Jeroen Water +3148
    donderdag 18 oktober 2018 om 22:50
    Ja leuk en aardig maar hij riep dat nooit bij Juventus over zijn teamgenoten en als die makkelijk wou scoren zou die Neymar genoemd hebben ..
    Buffon is juist een op en top prof die hier zijn eerlijke mening geeft!
    En er zijn maar weinig mensen die tegen en met zoveel top voetballers heeft gespeeld dus zijn mening is zeker wat waard.
    Vind ik leuk
    Espresso +15
    vrijdag 19 oktober 2018 om 07:42
    De enige juiste reactie die hieronder staat
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 02:15
    Hij maakt die jongen van dichtbij mee en is gewoon enorm enthousiast over mbappé om zijn spel en leeftijd.

    Dag oma duck
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 14:22
    Tuurlijk knul. Misschien wordt je ooit wakker.
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 15:03
    Okay oma duck... dat was t?
    Misschien moet jij gewoon lekker je blikje bier leeg drinken als je niks serieus te melden hebt behalve een ander ongelijk geven.

    Daag

    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 17:45
    Ik heb nog nooit bier gedronken vmbo’er.
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 17:50
    Jokkebrok🤡🤪
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 17:52
    Zou je misschien toch is moeten doen. Ik denk dat je dan misschien wat minder knorrig bent en het leven wat vrolijker inziet.

    Proost dagobert👴
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 19:16
    Zo veel mafklappers.. zo weinig tijd...
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 19:19
    Mafklappers? Die steek jij af voor de deur met oud en nieuw terwijl je eigenlijk niks te vieren hebt.

    Weinig tijd? Haal je dan nog wel de kerst of..?

    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 19:34
    Ik wist nog dat ik niet in discussie moest gaan met een vmbo’er.. de grappen zijn zooooooo dom.. sorry ik haak af..
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 19:43
    Ja dat is wel heel heel heel lang geleden he, toen zat je nog op de lom school.

    En ik ben trouwens geen vmbo student geweest hoor, heb geen flauw idee waar je dat op gebaseerd hebt. Waarschijnlijk word je seniel..

    Heel goed, haak af neem je pillen en ga onder de wol🛌👴

    Nighty night 👋
    Vind ik leuk
    El torro +303
    donderdag 18 oktober 2018 om 21:30
    Man die goser heeft nog niks bewezen.laat maar eens een paar jaar zien wat hij kan
    Vind ik leuk
    Jeroen Water +3148
    donderdag 18 oktober 2018 om 22:55
    Niks bewezen!?!? Die knul nam heel Monaco op sleeptouw waar niks meer van over gebleven is zonder hem.
    Heeft een enorme bijdrage gehad aan de WK winst van Frankrijk en is een een wekelijkse uitblinker bij PSG.
    Waar moet die zich dan nog meer bewijzen volgens jou?
    Vind ik leuk
    Vakkie D +2751
    donderdag 18 oktober 2018 om 23:16
    Nac, de graafschap, emmen en fortuna.... dan mag hij pas de schoenen van de verlichte de jong en de ligt poetsen 😂.... niet mbappe maar die knulletjes zijn de grootste talenten ter wereld volgens velen hier
    Vind ik leuk
    Jeroen Water +3148
    donderdag 18 oktober 2018 om 23:18
    Ja dat zijn duidelijk de 1 en 2 maar dacht dat het om de lachende 3e ging;)
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 02:17
    Hoe was het op de maan het afgelopen jaar?
    Vind ik leuk
    Hyena +30059
    vrijdag 19 oktober 2018 om 07:51
    Niks bewezen? Die jongen was één van de uitblinkers op een gewonnen WK (iets waar zelfs Messi nog niet in is geslaagd), is al meerdere keren kampioen geworden met PSG en was fantastisch bij Monaco.

    Hele bijzondere reactie.
    Vind ik leuk
    El torro +303
    vrijdag 19 oktober 2018 om 08:31
    Ja van jou ook.hij is meerdere keren kampioen geworden bij PSG.hij is pas in july 2018.naar PSG gegaan
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 10:17
    was 2017, eerst een jaar huur.
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 12:51
    Uiteraard, als je Chiellini vraagt wie 'm wint zegt ie Ronaldo, vraag je Firmimo wie 'm moet winnen zegt ie Salah, vraag je Ramos wie hem wint zegt ie Modric. Zo kun je wel aan de gang blijven. Mbappe had een sterk seizoen maar niet voor de Ballon D'or, daarvoor waren er een paar nog beter. Wel grappig aan de ene kant, als je vraagt wint Neymar de Ballon D'or schelde ze hem verrot en speelt ie in een zwakke competitie, maar vraag je of Mbappe hem wint zegt iedereen ja. Luister is, Mbappe mag de veters van Neymar niet eens strikken. Als je vraagt wie de Ballon D'or daadwerkelijk moet winnen, dat is vrij simpel, Messi. Op alle fronten de beste. Behalve de CL dat was een ramp.
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 19:17
    Mensen met stel hersenen.. heerlijk!
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 00:53
    Hartelijk dank, vind ik ook
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws