La Liga-preses vreest: 'Twintig van de beste spelers zullen hierdoor vertrekken'

La Liga-preses vreest: 'Twintig van de beste spelers zullen hierdoor vertrekken'

Gepubliceerd: donderdag 18 oktober 2018 om 19:47do 18-10-2018 om 19:47

De Primera Division moet vrezen voor een uittocht van topspelers als de regering zijn plannen tot hervorming van de belastingen doorzet. Dat stelt La Liga-voorzitter Javier Tebas in een brief aan de clubs.

'Dat gaat de twintig clubs in La Liga gezamenlijk 80 miljoen euro kosten', waarschuwt Tebas voor de plannen van de regering, geciteerd door Reuters.

De voorgestelde veranderingen omvatten een belastingverhoging van twee procent voor salarissen boven de 130.000 euro en vier procent voor salarissen boven de 300.000 euro. Volgens Tebas raakt de maatregel meer dan 750 spelers en coaches in het voetbal. 'Ik verwacht dat als gevolg hiervan zeker twintig van de beste spelers uit onze divisie zullen vertrekken.'

Lionel Messi, de best betaalde speler in Spanje, betaalt momenteel 48 procent belasting. De vedette van FC Barcelona moet straks mogelijk dus 52 procent afdragen. Real Madrid-grootverdiener Gareth Bale zou straks 47,5 procent moeten afdragen.

Plaats een reactie

donderdag 18 oktober 2018 om 19:56
Zoveel geld....en dan niet iets meer belasting betalen
Vind ik leuk
power +7730
donderdag 18 oktober 2018 om 20:00
Betaal ze genoeg belasting,,, dit vind ik beetje overdreven.
[Reactie gewijzigd op donderdag 18 oktober 2018 om 20:09]
Vind ik leuk
HanV +5485
donderdag 18 oktober 2018 om 22:10
Dat percentage bij Bale is dan raar, waarom gaat die dan niet van 48 naar 52 maar slechts naar 47,5? Verschillende regels voor niet Europeanen?
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 22:40
Belasting wordt in Spanje geïnd door de autonome deelstaat, die van elkaar verschillen in tarief. In de Madrileense gemeenschap wordt zo ongeveer het laagste tarief afgedragen, terwijl Catalonië in de hogere regionen zit.
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 19:59
Overbelasting voor de grootverdieners
Vind ik leuk
JanTa48 +8082
donderdag 18 oktober 2018 om 20:00
Het weinige belasting dat er al betaald wordt dat word ook al ontdoken.
[Reactie gewijzigd op donderdag 18 oktober 2018 om 22:14]
Vind ik leuk
Dunneke +237
donderdag 18 oktober 2018 om 20:00
Gewoon door zetten verdienen na die 52 % belasting nog zat om rond te komen
Vind ik leuk
chicken +14854
donderdag 18 oktober 2018 om 22:06
Maar goed dat Ronaldo vertrokken is...anders had die weer tranen met tuiten gejankt en dood ongelukkig geweest.
Vind ik leuk
Lampenpit +1368
donderdag 18 oktober 2018 om 20:01
Komen ze natuurlijk allemaal naar belastingsparadijs nederland! Busquets bij de Graafschap, Bale bij Emmen.
Vind ik leuk
AlecBlc +1636
donderdag 18 oktober 2018 om 21:05
En Messi naar NEC?
Vind ik leuk
ReneAjax +10139
donderdag 18 oktober 2018 om 21:27
In Nederland hebben we al 52%.
Vind ik leuk
Kim Jung-On +5613
donderdag 18 oktober 2018 om 20:02
Dan moeten dit soort spelers eerst eens belasting gaan betalen in Spanje. De ene na de andere krijgt een rechtszaak aan de broek.
Vind ik leuk
Smithsonian +43382
donderdag 18 oktober 2018 om 20:08
Ah arme ventjes toch.
Vind ik leuk
LuckyLuksch +12646
donderdag 18 oktober 2018 om 20:14
Goede zaak. Niks geen voordelen in vergelijk met andere landen. aanpakken die handel.
Vind ik leuk
Verratti +2306
donderdag 18 oktober 2018 om 20:17
Gaan de salarissen omhoog. Als de overheid volgend jaar de lage belasting van 6% naar 9% verhoogt, gaan de prijzen gewoon omhoog.
[Reactie gewijzigd op donderdag 18 oktober 2018 om 22:12]
Vind ik leuk
WZ020WZDB +1530
donderdag 18 oktober 2018 om 20:25
Wordt tijd dat zinkende schip eindelijk naar de kelder verdwijnt. Parasieten van La Liga
Vind ik leuk
Streaker +3839
donderdag 18 oktober 2018 om 20:25
Zouden zij zich hierover druk maken? Lijkt me niet zeker. Als wij iets niet willen luisteren de hogere heren niet, waarom bij miljonairs wel?

En de voetballers van dat kaliber zijn ook imuum voor geld zou je denken.
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 20:52
Goed nieuws! Voor fair play en de euro p. Spanje is toch financieel een zwakke broeder.
Vind ik leuk
stratumseind +195506
donderdag 18 oktober 2018 om 21:19
ER zijn genoeg betaal en contradt construsties om dat te omzeilen
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 22:11
Daar weet psv alles van.
Vind ik leuk
ReneAjax +10139
donderdag 18 oktober 2018 om 21:30
We hebben 1 Europa, wat ze in Brussel eens zouden moeten doen, is eens dezelfde regels in elk land maken. De belastingen overal hetzelfde... Ook dezelfde verkeersregels in elk land zou duidelijker zijn.
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 22:14
Direct een groot land van Europa maken dus? Weet je wie dat ook nastreefde? Adolfje inderdaad.
Vind ik leuk
vrijdag 19 oktober 2018 om 14:10
1 Europa onder adolfje is anders dan 1 Europa onder alle europeanen
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 21:44
Misschien zou hij zich beter eens druk maken over die 750 miljoen belastingschuld die de 20(!) Primera divison clubs gezamenlijk hebben en voor 2020 moeten hebben afbetaald. Kan Spanje als land ook weer vooruit.
[Reactie gewijzigd op donderdag 18 oktober 2018 om 21:44]
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 22:14
Ze hebben ook zo weing he die voetballers, ik heb bijna medelijden met ze
[Reactie gewijzigd op donderdag 18 oktober 2018 om 22:15]
Vind ik leuk
satesaus +1477
donderdag 18 oktober 2018 om 22:18
Dat de EU dit niet eerder geëist heeft, wij maar betalen! Schandalig!
Vind ik leuk
wattenstaafje +24043
donderdag 18 oktober 2018 om 22:18
Kan nog meer bij, of af zo je wilt.
[Reactie gewijzigd op donderdag 18 oktober 2018 om 22:18]
Vind ik leuk
Karakter1 +1319
vrijdag 19 oktober 2018 om 00:20
52% belasting afdragen is ook wel van de zotte. Dan kan er wel gezegd worden dat ze toch genoeg verdienen, maar meer dan de helft afgeven; dan konden ze mij ook gestolen worden en vertrok ik naar een ander land.
Vind ik leuk
ReneAjax +10139
vrijdag 19 oktober 2018 om 21:11
Naar
Nederland ? Oh nee, ook 52% !
Vind ik leuk
vrijdag 19 oktober 2018 om 08:34
Je zou wensen dat je zoveel belasting mocht en kon betalen. Werkelijk te gek voor woorden om hierover te klagen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws