Tegenvaller voor Koeman: Hij is er een paar weken uit

Tegenvaller voor Koeman: "Hij is er een paar weken uit"

Gepubliceerd: donderdag 18 oktober 2018 om 22:48do 18-10-2018 om 22:48

Davy Pröpper keert voorlopig nog niet terug op het voetbalveld. De middenvelder moest zich vanwege een blessure al afmelden bij het Nederlands elftal en mist ook de komende duels van zijn werkgever Brighton & Hove Albion.

Brighton neemt het zaterdag zonder Pröpper op tegen Newcastle United. "Davy Pröpper zal de wedstrijd missen. Hij heeft een enkelblessure opgelopen in de laatste wedstrijd (tegen West Ham United van 5 oktober, red.). Hij is er een paar weken uit. We kunnen het niet met zekerheid zeggen", aldus manager Chris Hughton op een persconferentie.

Pröpper meldde zich af bij bondscoach Ronald Koeman voor de interlands met Duitsland (UEFA Nations League) en België (oefen). Als de middenvelder daadwerkelijk een paar weken afwezig is, dan mist hij de Nations League-ontknoping.

Oranje speelt op vrijdag 16 en dinsdag 19 november tegen achtereenvolgens Frankrijk en Duitsland. Na die wedstrijden is duidelijk op welke positie Oranje eindigt in Groep 1 van Divisie A. Nederland staat momenteel tweede.

Plaats een reactie

Mari +13213
donderdag 18 oktober 2018 om 22:53
Rare kop van het artikel
Mazzel voor Koeman, pech voor Proper
Vind ik leuk
Kuip +10189
vrijdag 19 oktober 2018 om 08:08
Leuke speler voor Brighton, niet voor Oranje. Inspiratieloze, trage, moeilijk wendbare speler. Wel een mooie trap en ziet het spelletje wel. Maar is door z’n gebrek aan snelheid geen moderne speler. Komt daardoor te kort voor de echte top.
Vind ik leuk
timm0s +673
vrijdag 19 oktober 2018 om 10:03
Hij is misschien niet snel maar ik zie de Jong, Propper en Wijnaldum toch echt wel als het beste middenveld voorlopig.
Vind ik leuk
The Iceman +18064
vrijdag 19 oktober 2018 om 12:27
Zeker als je beter bent dan de tegenstander. Tegen Frankrijk en Duitsland is een sloper als De Roon ipv Pröpper wel handig.
Vind ik leuk
Reinier86 +1463
donderdag 18 oktober 2018 om 22:54
Make Holland great again
Vind ik leuk
AVF-81 +103
vrijdag 19 oktober 2018 om 08:23
Not now colonizer, not now..
Holland is nooit great geweest,
enige waar dit land great in is geweest en zijn rijkdom aan heeft te danken is vanwege het stelen, moorden en verkrachten van andere landen in je
“gestolen (gouden) eeuw”
Vind ik leuk
Bep Slatter +12021
vrijdag 19 oktober 2018 om 10:00
En korfbal.
Vind ik leuk
rpaulp50 +14399
vrijdag 19 oktober 2018 om 09:18
Begin nu eens bij Feijenoord.....
Vind ik leuk
The Iceman +18064
donderdag 18 oktober 2018 om 22:54
Wijnaldum - Frenkie de Jong - De Roon

Fixed it.
Vind ik leuk
Reinier86 +1463
donderdag 18 oktober 2018 om 22:54
Wat ben jij toch ook een slimme jongen. Aai over de bollllll tijdddd!
[Reactie gewijzigd op donderdag 18 oktober 2018 om 22:55]
Vind ik leuk
The Iceman +18064
donderdag 18 oktober 2018 om 22:56
En ook nog eens bereid om m’n wijsheid te delen met jullie. Ik ben eigenlijk te goed voor deze wereld.
Vind ik leuk
Kuip +10189
vrijdag 19 oktober 2018 om 08:03
Wijnaldum -Frenkie de Jong- Blind
Vind ik leuk
vrijdag 19 oktober 2018 om 08:07
Raffie van de Vaart kan de schoonheid van het spel van De Roon niet waarderen. Ik vind hem een geweldig goed in zijn rol als stofzuiger
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 23:42
Fijn dat de prestatie tegen duitsland zonder een vaste waarde werd behaald! (Laat staan met🤘🏻) Haha fijn om zo te praten! Klagen kunnen we nog zo veel nu genieten!
Vind ik leuk
donderdag 18 oktober 2018 om 23:44
Zonder Pröpper. Heb je nog steeds een (proper) middenveld
Vind ik leuk
kees ee +1055
vrijdag 19 oktober 2018 om 14:06
. . . maar dan hopelijk zonder blind en strootman, . . propper sla ik wat hoger aan dan die twee.
Vind ik leuk
Gerro +9511
donderdag 18 oktober 2018 om 23:52
Propper er niet bij tegen Frankrijk en Duitsland jammer voor hem maar het zou een stunt en geweldig zijn als Oranje van Frankrijk thuis weet te winnen en dan het in Duitsland afmaken.
[Reactie gewijzigd op donderdag 18 oktober 2018 om 23:53]
Vind ik leuk
Godin1 +1305
vrijdag 19 oktober 2018 om 07:14
Oh ja Propper, die is er ook nog. Mijn reactie zegt genoeg.
Vind ik leuk
Hoho +38
vrijdag 19 oktober 2018 om 07:46
Oh ja, die hadden we ook nog!
Vind ik leuk
vrijdag 19 oktober 2018 om 08:02
Denk dat het voor Brighton een groter gemis is dan voor Oranje
Vind ik leuk
vrijdag 19 oktober 2018 om 08:25
niet gemist eerlijk gezegd
Vind ik leuk
kees ee +1055
vrijdag 19 oktober 2018 om 14:04
. . . een tuincentrum, neem ik aan; . . brighton & hove albion ??
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws