Ik ben in mijn carrière geen intelligentere speler tegengekomen dan Mertens

    "Ik ben in mijn carrière geen intelligentere speler tegengekomen dan Mertens"

    donderdag 18 oktober 2018 om 23:22

    Thierry Henry is vol lof over Dries Mertens. De kersverse trainer van AS Monaco werkte bij het Belgische elftal samen met de oud-speler van onder meer FC Utrecht en PSV.

    "We hebben vaak gepraat over waar we met de Rode Duivels naartoe wilden. Toen ik aankwam, zag ik een groep Europese topspelers, die stuk voor stuk het verschil maakten bij hun clubs. Hazard bij Chelsea, De Bruyne bij City, Lukaku bij Manchester United, Mertens bij Napoli", zo wordt Henry geciteerd door de Belgische krant Het Laatste Nieuws. "Echt waar, ik ben in mijn carrière geen intelligentere speler tegengekomen dan Mertens."

    Henry smeedde samen met Roberto Martinez een team van de Rode Duivels. "Toen ik in België was had ik niet het gevoel dat de spelers een ploeg vormden. Dat is, denk ik, onze grootste prestatie van de afgelopen twee jaar geweest."

    "Op het WK in Rusland zijn de individuen een groep geworden en bijna resulteerde dat in de wereldtitel. Bijna, want helaas hoef ik jullie er niet aan te herinneren wie ons van La Coupe gewonnen heeft", doelt Henry op WK-winnaar Frankrijk.

    Plaats een reactie

    Knoerisgeitje +21858
    donderdag 18 oktober 2018 om 23:29
    Hadden zomaar het WK kunnen winnen, maar ook zomaar uitgeschakeld kunnen (en moeten) zijn door Japan. Leuk team hebben ze zeker!
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 23:46
    Ik vond hem sinds zijn Utrecht tijd al irritant goed. Ik hou niet van de speler, maar gun hem dit succes.
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21858
    vrijdag 19 oktober 2018 om 00:00
    Niet heel Belgie speelde vij Utrecht ;)
    Vind ik leuk
    Reinier86 +1513
    donderdag 18 oktober 2018 om 23:33
    ''Dit is de kampioenswedstrijd'' En dat moet dan de meeste intelligente jongen zijn volgens hem?

    Lijkt me dat Bergkamp slimmer is dan deze flapdrol.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 18 oktober 2018 om 23:34]
    Vind ik leuk
    Ropa +147
    vrijdag 19 oktober 2018 om 06:35
    Het lijkt je dat Bergkamp slimmer is. Dus je kent Bergkamp niet begrijp ik. Mag ik je vragen of je Mertens dan überhaupt wel kent? Zo niet, dan is degene die zoiets schrijft eigenlijk zelf een
    ....... ? Flapdrol
    Vind ik leuk
    Jozef +38627
    vrijdag 19 oktober 2018 om 07:11
    Jij kent Bergkamp dus wel??
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 07:03
    Daar moet ik je gelijk in geven en volgens mij heeft henry ook veel tedanken aan bergkamp by arsenal !
    Vind ik leuk
    Foebele +54947
    donderdag 18 oktober 2018 om 23:36
    Die jongen heeft zich in de jaren aardig ontwikkeld, vind het geen absolute topper zoals Hazard, maar zeker een hele goede speler geworden. Die gozer schiet ze d'r soms ook echt bizar mooi in, zoals dus tegen ons van de week.
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 00:05
    Je moet zijn goal zien tegen Ado toen ie nog bij PSV speelde. Die was nog mooier.
    Vind ik leuk
    timm0s +495
    vrijdag 19 oktober 2018 om 09:56
    Mertens heeft wel een veel beter schot dan Hazard maar Hazard is verder natuurlijk een veel betere voetballer.
    En ik vond Mertens vaak veel beter op eindtoernooien voor België spelen dan Hazard, op het laatste WK na dan.
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 23:45
    Typisch gevalletje van: Wie niet sterk is moet slim zijn
    Vind ik leuk
    Cster +125
    donderdag 18 oktober 2018 om 23:46
    Het intelligente wat ik van hem kan herinneren was toch wel dat hij voor de camera heel zeker was dat PSV toen kampioen werd.
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 04:11
    Jaja ... een slimme Belg?

    Das dan de eerste ...
    Vind ik leuk
    Zoonvanmnoma +7078
    vrijdag 19 oktober 2018 om 05:36
    Ho ho, vergeet Professor Barabas niet.
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 05:41
    Das idd ook fictie!

    De 2e dan ...
    Vind ik leuk
    RR12 +496
    vrijdag 19 oktober 2018 om 07:00
    Nou, hij zat er met al zijn intellegentie wel s naast met een kampioenswedstrijdje of zo.
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 08:29
    Aldus een Fransman over een Belg.
    Vind ik leuk
    Kevinm +1830
    vrijdag 19 oktober 2018 om 08:47
    Iniesta...?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws