Koeman 'net zo gedisciplineerd als Van Gaal': 'Lens en El Hamdaoui gewoon reserve'

    Koeman 'net zo gedisciplineerd als Van Gaal': 'Lens en El Hamdaoui gewoon reserve'

    vrijdag 19 oktober 2018 om 08:08

    AZ-icoon Martin Haar heeft alle vertrouwen in bondscoach Ronald Koeman. De twee werkten in het najaar van 2009 korte tijd samen bij AZ, maar Koeman heeft in de maanden voorafgaand aan zijn ontslag een blijvende indruk achtergelaten op zijn toenmalige assistent.

    Nadat Van Gaal kampioen was geworden met AZ en een transfer naar Bayern München had afgedwongen, werd hij opgevolgd door de huidige bondscoach. Haar noemt Koeman relaxter dan Van Gaal, maar tegelijkertijd 'net zo ambitieus en gedisciplineerd'. De 55-jarige oefenmeester schrok niet terug voor harde maatregelen, vertelt Haar aan De Telegraaf. "Ik herinner me nog een keer dat Jeremain Lens en Mounir El Hamdaoui te laat waren voor een training. Die werden er toen gewoon naast gezet door Koeman."

    Van Gaal blijft voor Haar echter de meest bijzondere trainer die hij ooit heeft gehad. "Louis was heel veeleisend, ook richting zijn assistenten. Er waren heel wat dagen dat ik hem vaker zag dan mijn vrouw. Het was ie-de-re dag knallen", aldus de tegenwoordige jeugdtrainer. Haar weet nog dat Van Gaal hem een week lang de training liet leiden. "Ik dacht: potverdikkeme, dat heb ik weer. Maar na de eerste training had ik toch zoiets van: nou, dat is niet onaardig gegaan. Waarop Louis op typerende wijze zei: je was niet dwingend genoeg!"

    Lees meer over:Eredivisie

    Poll

    Wie vind jij een betere trainer?

    (1018 stemmen)

    Plaats een reactie

    Pimman +5072
    vrijdag 19 oktober 2018 om 08:12
    Louis was niet voor niets een toptrainer!
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 08:17
    Maar hield het daarom ook nooit zo lang vol ergens.
    Vind ik leuk
    Pimman +5072
    vrijdag 19 oktober 2018 om 08:24
    Dat geld voor de meeste trainers.. sowieso véél prijzen gepakt ;)
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +25250
    vrijdag 19 oktober 2018 om 08:12
    Je vrouwe weinig zien en TOCH elke dag knallen....Die bekend schuld op VP
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 19 oktober 2018 om 15:32]
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 08:18
    Denk jij de hele dag aan sex? Of ook wel eens een kwartiertje niet?
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +25250
    vrijdag 19 oktober 2018 om 15:32
    Nee, ik denk de hele dag aan sex...ook dat kwartiertje
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 15:36
    Haha.
    Vind ik leuk
    Pimman +5072
    vrijdag 19 oktober 2018 om 08:26
    Hij zag zijn vrouw weinig maar nóóit wrinig ;)
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 08:16
    Martin Haar speler van het jaar in 1983 (??), in de ere divisie. Bij Haarlem nog wel.
    Dat geloof je nu toch ook niet meer.
    Vind ik leuk
    LuckyLuksch +12045
    vrijdag 19 oktober 2018 om 08:20
    Gullit ook 😂😂
    Vind ik leuk
    Erik7494 +1173
    vrijdag 19 oktober 2018 om 08:24
    Haarlem was een aardige club toen, gewoon een paar keer 4e geworden en Europees voetbal gespeeld. Naast Haar best een paar aardige spelers: Piet Keur, Luc Nijholt, Edward Metgod op doel.
    Vind ik leuk
    Pimman +5072
    vrijdag 19 oktober 2018 om 08:29
    Piet Likeur bedoel je ;)
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 08:34
    Zeker weten. Huyg en Balm nog. Van Doorneveld als trainer. Alleen dat publiek, steevast 1.500 man en meer niet.
    Vind ik leuk
    El Cazador +6788
    vrijdag 19 oktober 2018 om 12:56
    Tegen Ajax altijd steevast uit verkocht huis, iets wat met die gammele staantribune eigenlijk niet meer kon. Ging er wekelijks heen. Nog met Wimpie Balm op deze lagere school gezeten, hij woont nu al jaren in Noorwegen
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 15:38
    In Noorwegen? Wel lekker rustig daar. Leuk.
    Vind ik leuk
    Busk +1412
    vrijdag 19 oktober 2018 om 14:40
    Nou, Haarlem-AZ ,werd toch wel beschouwd als de Noord Hollandse derby. Toen zaten er wel wat meer mensen.
    Mooi was die tijd...

    Maar erg storm liep het nooit in Haarlem qua toeschouwersaantallen.
    Desondanks mis ik dat cluppie nog steeds.
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1859
    vrijdag 19 oktober 2018 om 09:12
    Zo zonde dat Haarlem er niet meer is. Dat ze die club hebben laten zakken zal ik nooit begrijpen. Komen genoeg spelers vandaan die ook bij AZ hebben gespeeld. Haarlem, de club waar het allemaal begon voor Ruud Gullit.
    Vind ik leuk
    Busk +1412
    vrijdag 19 oktober 2018 om 14:47
    Mee eens,doodzonde dat zo'n club weg is.
    AZ-Haarlem en Haarlem-AZ waren vroeger voor mij iets speciaals. Er gebeurde altijd wel wat.
    AZ had vooral in Alkmaar vaak moeite met Haarlem.

    Hoopte altijd dat Haarlem de weg naar boven weer ging vinden. Maar helaas,het is helemaal anders gelopen.
    Doodzonde, mis het nog steeds.
    Vind ik leuk
    Leozao +4241
    vrijdag 19 oktober 2018 om 08:26
    Louis van Gaal heeft de topclubs getraind, en resultaten geboekt!. Maar Koeman heeft een langere houdbaarheidsdatum en kan denk ik wat relaxter met vedettes omgaan. Daarom denk ik dat Koeman lang bonscoach kan blijven.
    Vind ik leuk
    meinema +1340
    vrijdag 19 oktober 2018 om 08:34
    Haha wat een stelling.. en nog mensen die Koeman zeggen ook..
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 08:39
    Ik heb nu ook maar ff op Koeman gestemd, om jou nog meer te verbazen.
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1859
    vrijdag 19 oktober 2018 om 09:04
    Met aller respect voor Koeman maar van Gaal heeft echt veel gewonnen. Hij mag dan wel een veeleisende man zijn. Hij heeft ons kampioen gemaakt in 2009 en dat vergeet ik nooit. Van Gaal 4 President.
    Vind ik leuk
    ABAB +146
    vrijdag 19 oktober 2018 om 09:33
    Is deze poll een grap?
    Vind ik leuk
    herrie +0
    vrijdag 19 oktober 2018 om 09:38
    appels met peren,...

    Koeman moet nog groeien en zijn sporen verdienen...
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 09:41
    Het zijn beide 2 bazen die als een leider voor de groep staat. Vooral buiten de media om zijn het toffe kerels die het uiterste bij je naar boven kunne halen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 10:49
    Zal nooit vergeten wat Louis met Ajax heeft gedaan toen Beenhakker Ajax achter liet.... World Champions Ajax
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 12:35
    Zo, uit 1 interview vier artikelen persen! Klasse!
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 19:00
    Ik vind van Gaal de beste trainer van de laatste 25 jaar. En Koeman met van Gaal vergelijken is Appels met peren. Als ik Overmars was stelde ik hem na de Winterstop aan als trainer