MVV-fans wéér niet welkom: 'Afspraak over 'provocerende' vlag geschonden'

    MVV-fans wéér niet welkom: 'Afspraak over 'provocerende' vlag geschonden'

    vrijdag 19 oktober 2018 om 08:51

    De supporters van MVV dreigen weer een uitwedstrijd van hun club te moeten missen. De Maastrichtenaren gaan op vrijdag 26 oktober op bezoek bij Helmond Sport, dat echter niet van plan is om meegereisde fans toe te laten.

    Volgens algemeen directeur Leon Vlemmings zijn er tijdens de vorige ontmoeting op 6 april enkele incidenten geweest die niet door de beugel konden. "Uit onze analyse blijkt dat er op 6 april een grote groep MVV-supporters het vak voor de bezoekende supporters is binnengedrongen, waarbij onze stewards bewust zijn overlopen", laat de voormalig Feyenoord-trainer weten via de clubsite. De MVV-fans wilden een 'provocerende' vlag het stadion in krijgen. "Juist inzake deze vlag zijn vooraf met MVV Maastricht duidelijke afspraken gemaakt. Deze afspraken zijn niet nagekomen."

    MVV-collega Paul Penders reageert vol verbazing en noemt de maatregel 'disproportioneel'. Penders laat in gesprek met De Limburger weten dat hij de beelden van de 'ongeregeldheden' tijdens de vorige ontmoeting in Helmond heeft bekeken. "De MVV-fans hebben niet voor problemen gezorgd. Een supporter probeerde over een hek te klimmen. Maar moeten daar 200 fans voor gestraft worden?" De directeur heeft dan ook bezwaar gemaakt tegen de beslissing van Helmond Sport.

    MVV speelde zondag uit tegen FC Twente. De lokale autoriteiten stuurden toen drie bussen met supporters terug naar Maastricht, omdat de fans gedronken hadden.

    Plaats een reactie

    vrijdag 19 oktober 2018 om 08:55
    Sorry maar ik heb ze van MVV tekeer zien gaan bij Utrecht (waar ik de Utrecht supporters die erop in gingen niet vrij pleit) maar die zijn echt doorgesnoven. Ik snap dat gewoon niet, al helemaal niet bij een club als MVV.
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 09:00
    Is geen verassing meer inderdaad, die misdragen zich structureel.
    Vind ik leuk
    tannat +14021
    vrijdag 19 oktober 2018 om 12:29
    Was in de jaren 80 al met de Angelside
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 12:30
    En dat klink nog zo schattig: de “Angelside”..
    Vind ik leuk
    companen +1361
    vrijdag 19 oktober 2018 om 13:52
    Angelside wat lief zeg. Vroeger kwamen ze met 10 man
    Vind ik leuk
    tannat +14021
    vrijdag 19 oktober 2018 om 15:55
    het was een leuk clubje. net als grunn, twente en den bosch...
    Vind ik leuk
    jari4ever +1407
    vrijdag 19 oktober 2018 om 09:41
    En nog achteruit lopen ook met een grotere groep
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 09:44
    Het is het familie vak, ik was daar bv ook met 2 kinderen. Dus snap even je punt niet zo goed?
    Vind ik leuk
    jari4ever +1407
    vrijdag 19 oktober 2018 om 09:45
    Ik bedoel mvv
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 09:46
    Oh zo, excuus begreep je comment dan verkeerd :).
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 10:45
    De Utrechtsupporters die met de supoosten en beveiliging die mafkezen hebben tegengehouden?
    Of de kinderen die buiten het stadion stoer waren?
    Vind ik leuk
    stock3 +759
    vrijdag 19 oktober 2018 om 11:53
    Volgens mij gingen de stewards er op in, er stonden een stuk of 8 stewards te knokken tegen een half vak mvv supporters en het lukte ze nog niet om het familievak in te komen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 19:27
    Bestaat FC Vinkenslag nog? MVV supporters zijn echt knettergek. Er zijn meerdere supportersgroepen, maar deze dames en heren staan wel in de top 10.
    Vind ik leuk
    Fritske01 +3140
    vrijdag 19 oktober 2018 om 09:05
    Terecht, bij Fc Utrecht hebben ze zich ook misdragen.
    Vind dat het trouwens een standaard maatregel moet worden.
    Misdragen betekent volgende wedstrijd thuis blijven.
    En dat dan voor het hele vak.
    Laat ze elkaar maar corrigeren.
    Noem het maar een rode kaart maatregel.
    Het voetbal wordt zo kapot gemaakt.



    [Reactie gewijzigd op vrijdag 19 oktober 2018 om 09:08]
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 09:11
    Dat is een goeie maatregel! Net als de hele Engelse voetbal wet... Maar hier in Nederland is de overheid helaas niet zo slim of daadkrachtig. Of de KNVB, ligt er maar aan wie je denkt dat de verantwoordelijkheid moet hebben.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89763
    vrijdag 19 oktober 2018 om 09:13
    Vind je het raar, het is in Utrecht stadion. Als Utrecht supporter is het jouw huis. Ik geef ze 100% gelijk. Heb jij een vrouw en huis? Wat als er mensen bij jou voor de deur staan om te slopen cq bedreigen? Utrecht treft geen blaam, zelfverdediging!
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 19 oktober 2018 om 09:14]
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 09:19
    Ik snap je punt, begrijp me niet verkeerd he maar sommige Utrecht supporters gaan ze dan staan uitdagen terwijl de stewards met alle macht de boel proberen te sussen, in mijn ogen moet je je dan gewoon ook niet meer mee bemoeien en weglopen. Voor de rest heb je helemaal gelijk natuurlijk.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89763
    vrijdag 19 oktober 2018 om 09:22
    Uitdagen hoort erbij. Dat was toen ik 18 was nog erger. Men ging het veld op om de vlag bij het uitvak er vanaf te rukken. Uitdagen hoort erbij. Zal het grimmig en bedreigend worden dan stap je over op het verdedigen. Zelfde als thuis.
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +3205
    vrijdag 19 oktober 2018 om 09:28
    Was jij dat dus tegen ajax in zuiderpark in 87 die het veld opkwam en de ajax vlag wegrukte 😂😄😉
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89763
    vrijdag 19 oktober 2018 om 09:33
    Nee dat niet, was nog een kind. Maar was er wel bij. Dat was mijn eerste jaar in het Zuiderpark. 😎

    Edit: Staat er wat raar. Maar na mijn 18e is het een dooie boel geworden. En werd elk jaar rustiger. Alles is in slaapstand nu 🤣
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 19 oktober 2018 om 09:35]
    Vind ik leuk
    frankn27 +5558
    vrijdag 19 oktober 2018 om 09:34
    of in het Diekman een feyenoord vlag die later in brand stond, dat was in mijn begintijd begin jaren 90 haha
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4062
    vrijdag 19 oktober 2018 om 10:53
    Of heel hard HIE HA HONDELUL roepen tegen de scheids en als hij dan jouw kant opkeek vlug achter de mensen weg duiken...................
    Vind ik leuk
    frankn27 +5558
    vrijdag 19 oktober 2018 om 12:27
    waarom weg duiken? :)
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4062
    vrijdag 19 oktober 2018 om 13:21
    Hij zal je maar zien :oO
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +3205
    vrijdag 19 oktober 2018 om 10:42
    Lekker snooze modus 😎
    Vind ik leuk
    PinoyDenHaag +5347
    vrijdag 19 oktober 2018 om 15:40
    Jonkie :)
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 09:33
    Ja als ik alleen ben kan ik dat beter handelen als dat ik kids bij me heb ;)
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89763
    vrijdag 19 oktober 2018 om 09:36
    Da's waar, kinderen als eerst veilig stellen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 09:42
    Dat is precies mijn idee, daarom gelijk weggelopen.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89763
    vrijdag 19 oktober 2018 om 09:44
    Maar snap die gasten zonder kinderen. Wat als hun niets doen. Dan breken ze uit en ben je ook in gevaar met de kids. Die gasten kunnen meer dan de stewards.
    Vind ik leuk
    Fritske01 +3140
    vrijdag 19 oktober 2018 om 16:07
    Midden noord. Begrijpend lezen. Ik zeg dat mvv zich heeft misdragen.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89763
    vrijdag 19 oktober 2018 om 16:14
    Weet ik, heb ik het ook over.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89763
    vrijdag 19 oktober 2018 om 16:19
    Correctie, interpretatie van jouw eerste zin was voor mij anders.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13612
    vrijdag 19 oktober 2018 om 09:13
    Niet overdrijven.
    Vergeleken met 20\30 jaar geleden gebeurt er geen reet en volgens mij bestaat het voetbal nog.

    Punt is alleen dat wanneer er nu 2 man in een stadion met elkaar op de vuist gaan, het ook meteen "wereldnieuws" is terwijl er in het verleden alleen de echte veldslagen het nieuws haalde.

    Dat beetje rommelen bij Utrecht - MVV een poosje terug had in de jaren 80 niet eens de samenvatting bij Studio Sport gehaald.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89763
    vrijdag 19 oktober 2018 om 09:16
    Hahaha, mooi. Of bij ons toen, de slag om het zuiderpark. Bijna net zo bekent als de slag om waterloo. Dit valt inderdaad wel mee vergeleken vroegah.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13612
    vrijdag 19 oktober 2018 om 09:44
    https://www.youtube.com/watch?v=zTX43ylgi-g

    Feyenoord - Spurs in 83 Vak S
    Spurs fans met messen bewapend die het vak op komen maar effe niet wisten dat de "grote" jongens al een paar jaar in de omringende vakken zaten.
    Die kwamen dus van boven, onder en opzij even wat orde op zaken stellen.
    1 Spurs fan met 47 hechtingen van zijn eigen mes in het ziekenhuis en nog een aantal die zich waarschijnlijk niet veel meer weten te herinneren van die avond.

    En nou raken we in de war van een provocerende vlag.

    Niet dat ik nou terug wil naar Fey - Spurs taferelen maar tegenwoordig slaan we een tikkeltje door.

    Vind ik leuk
    PinoyDenHaag +5347
    vrijdag 19 oktober 2018 om 15:45
    Ik kan me dat nog vrij goed herinneren. Kwamen van boven vak s op en werden er beneden weer afgetrapt. Geloof alleen niet dat het die jongen zijn eigen (stanley)mes was. Maar linksom of rechtsom zal hij er best spijt van hebben gehad :)

    Even on topic weer. Wat sneu van Helmond dat ze iets uit april pas gaan gebruiken nu mvv onder het vergrootglas ligt.
    Vind ik leuk
    4everfcu +3132
    vrijdag 19 oktober 2018 om 09:19
    je ben niet goed bij je hoofd met corrigeren dat is een taak van justitie niet van burgers die als ze dat wel doen en het loopt uit de hand vrolijk een sv krijgen je zou wel gek zijn.
    Vind ik leuk
    Zico Ali +448
    vrijdag 19 oktober 2018 om 13:29
    In een ideale wereld heb je gelijk en moet je politie/justitie het werk laten doen. Echter, ze doen niet veel. Niet uit onwil, maar uit onmacht. Jarenlange bezuinigingen eisen hun tol. In dat licht bezien....sociale controle/correctie is helemaal niks mis mee!
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11398
    vrijdag 19 oktober 2018 om 09:09
    Ben wel benieuwd wat er op die provocerende vlag stond dan ?
    Vind ik leuk
    Strucht +1
    vrijdag 19 oktober 2018 om 09:27
    Een varkenskop, die heeft de burgermeester uit Helmond ook eens cadeau gekregen uit Maastricht. Verder was er aan MVV kant weinig aan de hand, Helmond met hun buitenlandse vriendjes RWDM/ Burnley zochten de confrontatie.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 19 oktober 2018 om 09:27]
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11398
    vrijdag 19 oktober 2018 om 09:54
    Niks schokkends dus op het spandoek. En het is dus ook goed dat je het verhaal van de andere kant hoort.
    Vind ik leuk
    Bossie020 +5388
    vrijdag 19 oktober 2018 om 15:06
    Een rood wit geblokte vlag met een roze varkenskop erop.

    Schokkend hoor....

    Kreeg net aan foto van een gast van de Angel-side.
    Dat ze zich daar druk om maken in Helmond.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13612
    vrijdag 19 oktober 2018 om 09:10
    Nou wil ik weten wat er op die vlag stond ook.

    Iemand die het weet?
    Vind ik leuk
    Spekholz +528
    vrijdag 19 oktober 2018 om 09:12
    Paupers on Tour!
    Vind ik leuk
    RtdDub +13612
    vrijdag 19 oktober 2018 om 09:15
    Waarom wist ik nou al voor ik je profiel opende dat je uit Kerkrade en omstreken komt? :D
    Vind ik leuk
    Spekholz +528
    vrijdag 19 oktober 2018 om 09:17
    Haha inkoppertje toch. Zijn wel boefjes de laatste tijd in Maastricht!
    Vind ik leuk
    Spekholz +528
    vrijdag 19 oktober 2018 om 09:12
    Maastrichtse tokkie club!
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 09:48
    Man, man, man. waar hebben we het over een vlag met een cartoon varken op. Poeh poeh wat een crimineel gedrag!! Waar gaat het naar toe in Nederland.

    Spekholz, volgende week weer braaf naar school gaan!
    Vind ik leuk
    Johnnie +768
    vrijdag 19 oktober 2018 om 11:16
    Iedereen is tegen MVV, maar ze kunnen er zelf niets aan doen hoor....
    Vind ik leuk
    Nbl +527
    zaterdag 20 oktober 2018 om 11:58
    Lijkt Ajax wel 🤔
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26582
    vrijdag 19 oktober 2018 om 12:20
    Wederom komen de supporters van MVV niet positief in het nieuws.
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 12:51
    Belachelijk. MVV komt de laatste tijd wel veel in het nieuws. Het grote deel van de MVV supporters bestaan uit Kinderen en ouderen. Er zijn enkele personen die het constant verpesten voor de club. MVV heeft in het algemeen al bijna geen financiële middelen door dat soort gedrag is MVV elke keer genoodzaakt om boetes te betalen en negatief in het nieuws te komen door een aantal geestelijk beperkte.
    Vind ik leuk
    Nbl +527
    zaterdag 20 oktober 2018 om 11:56
    Tsja moet je ook gedragen hè 👍
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws