Cillessen praat met De Ligt en De Jong over Barcelona: Overmars is in charge

Cillessen praat met De Ligt en De Jong over Barcelona: "Overmars is in charge"

Gepubliceerd: vrijdag 19 oktober 2018 om 11:03vr 19-10-2018 om 11:03

Matthijs de Ligt en Frenkie de Jong willen graag de overstap maken naar FC Barcelona. Dat denkt Jasper Cillessen, die in Spanje een goed woordje doet voor de verdediger (19) en middenvelder (21) van Ajax.

Cillessen trok afgelopen week bij het Nederlands elftal op met De Ligt en De Jong. "Ik heb met Matthijs gesproken over Barcelona", bevestigt de doelman aan Sport. "Hij zat bij mij aan tafel. We hebben veel met elkaar gepraat. Niet alleen over Barça. Wat hij zei? Dat hij Barcelona een mooie club vindt. Maar dat vindt iedereen."

Een toekomstige transfer van De Ligt naar Barcelona ziet Cillessen wel zitten. "Hij heeft het niveau, is pas negentien jaar oud... Maar ik weet niet hoe het er op dit moment voor staat. Overmars is in charge en ik weet niet of hij wil meewerken aan een transfer. Ik lees overal dat hij niet gaat vertrekken."

Op de vraag of De Jong een potentiële opvolger van Sergio Busquets is, antwoordt Cillessen: "Hij kan meerdere rollen invullen op het middenveld. Bij Oranje speelt hij meer als Busquets, maar Busquets zit op dit moment op een ander level. De Jong is een interessante optie, maar voor hem geldt hetzelfde als met De Ligt: het hangt af van Overmars."

Cillessen is ervan overtuigd dat De Ligt en De Jong zéker wel oren hebben naar een Barça-transfer. "Natuurlijk. Iedereen in de nationale ploeg wil spelen voor Barcelona, omdat het één van de beste clubs ter wereld is." De twee Ajacieden stonden in 2018 met grote regelmatig op de cover van Sport en El Mundo Deportivo.

Poll

Zijn De Ligt en De Jong klaar voor Barcelona?

(5981 stemmen)

Plaats een reactie

PDJong +1230
vrijdag 19 oktober 2018 om 11:11
Inderdaad niet te moeilijk over doen. Die jongens willen uiteraard graag naar Barca. Na dit seizoen gaat Ajax een enorm bedrag pakken.
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +25457
vrijdag 19 oktober 2018 om 11:23
Laat dat maar aan Marc Netto over! Kaaaatsjinggg
Vind ik leuk
MedusAZ +4444
vrijdag 19 oktober 2018 om 11:29
IK denk dat De Ligt zeker gaat, maar dat De Jong echt nog een jaartje gaat blijven. Hij is slim genoeg om te zien dat hij zich iets moeilijker in de basis kan spelen dan De Ligt en dat hij nog niet constant op hoog niveau op 1 positie speelt. Maar dat er een hoog bedrag komt als ze gaan, dat staat vast. Die 2 samen gaan echt niet voor minder dan 100 miljoen de deur uit. En als Ajax slim investeert, dan zijn ze niet meer in te halen voor PSV, AZ etc. Helaas.....
Vind ik leuk
vrijdag 19 oktober 2018 om 12:33
Ik zie busquets de laatste tijd ook niet echt een constant niveau behalen.
Vind ik leuk
Sanders +4338
vrijdag 19 oktober 2018 om 12:42
Ze zouden de jong moeten kopen en een jaartje verhuren naar ajax. Dan is busquets ook weer een kaar ouder en de jong meer ervaren.
Vind ik leuk
vrijdag 19 oktober 2018 om 12:47
Eindelijk weer Frenkie nieuws
Vind ik leuk
Gerro +9504
vrijdag 19 oktober 2018 om 23:39
Er zijn clubs die waarschijnlijk.meer willen betalen dan Barca dus dat word een lastig.
Maar waarom zou Jasper een goed woordje voor ze doen bij Barca hij zit er zelf op de Bank dus misschien zou die bij Ajax moeten terugkeren dan kan ie wekelijks met ze samen spelen.
Vind ik leuk
Ruud1987 +6347
vrijdag 19 oktober 2018 om 11:12
Ja ze zijn.er allebei klaar.voor, juist daarom moeten ze bij Ajax blijven.
Vind ik leuk
Cruijfffan +1346
vrijdag 19 oktober 2018 om 12:09
precies Ruud, laat ze Ajax maar klaarmaken voor de top. Het is tijd dat er sportief wordt ingelost door spelers, geld heeft Ajax genoeg! Spelers moeten maar eens begrijpen dat ze de club en zichzelf sportief niet helpen door altijd maar weg te gaan! Kluivert zit op de bank en had in Amsterdam nog kunnen groeien, dan had hij de club geholpen en volgend seizoen als 'iemand' binnengekomen, nu is hij vooral het zoontje van. Presteert het team, dan presteert de club en gaat de status van de speler en de club omhoog en dus ook de kansen en de financiën van speler en club bij een overstap.
Vind ik leuk
Robby G +1478
vrijdag 19 oktober 2018 om 11:12
Zoveelste topic..overmars heeft goud in handen
Vind ik leuk
Lebeast*AZ* +1723
vrijdag 19 oktober 2018 om 11:13
Met verstand antwoord je hier geen ja natuurlijk.
Vind ik leuk
vrijdag 19 oktober 2018 om 11:13
De winnaar van de wedstrijd open deuren knallen is cillisen deze week. Hoeveel clichés kun je opdreunen in een gesprek zeg.
Vind ik leuk
SimonSays +7391
vrijdag 19 oktober 2018 om 11:20
Cillessen wordt na zijn actieve carrière zaakwaarnemer. Hij neemt het zaakje van spelers waar.
Vind ik leuk
Deck010 +10178
vrijdag 19 oktober 2018 om 11:22
Hé, gelukkig....vandaag een dubbelklapper, Frenkie en Mathijs in één topic.
Vind ik leuk
vrijdag 19 oktober 2018 om 11:23
En dan zélf willen vertrekken. Zou hij commissie ontvangen?
Vind ik leuk
vrijdag 19 oktober 2018 om 11:23
Cillissen kan beter gewoon zijn mondje houden. Met deze verhalen wordt de prijs van deze twee alleen maar gedrukt.
Vind ik leuk
The Genius +3831
vrijdag 19 oktober 2018 om 11:34
waarom zou cillessen de moeite nemen?! hij gaat toch weg
Vind ik leuk
JanTa48 +9149
vrijdag 19 oktober 2018 om 11:36
Zal niet gebeuren. De kans is groot dat Nymar weer naar Barcelona gaat en dan is het geld op om de Jong en/of de Ligt binnen te halen.
Vind ik leuk
El Cazador +9346
vrijdag 19 oktober 2018 om 11:37
Beide gaan, Ajax op weg naar de rijkste club uit Europa.
Vind ik leuk
vrijdag 19 oktober 2018 om 11:43
Hoop dat ze blijven, maar als ze gaan krijgen ze altijd een betere trainer
Vind ik leuk
Tebannet +206
vrijdag 19 oktober 2018 om 11:44
Wordt heel weinig over PSV spelers gesproken.
Vind ik leuk
Daaniet123 +411
vrijdag 19 oktober 2018 om 11:49
De stelling zou natuurlijk moeten luiden:" Is Barcelona klaar voor De Ligt en De Jong?"
Vind ik leuk
voorstopper +1154
vrijdag 19 oktober 2018 om 11:53
Cillessen leest de krantjes dus wel ;)
Vind ik leuk
vrijdag 19 oktober 2018 om 12:07
Als alleen deze 2 grootmachtte weg gaan volgend seizoen en verwacht dat Marc al zeker flink rond heeft gekeken en ze gaan niet voor niks straks in een competitie tegen braziliaanse ploegen spelen, dan weegt de zak geld niet op tegen het verlies van deze 2 nederlanders met een Ajax hart. om maar niet te zeggen voor de jankers over eigen jeugd komt het met en door overmars wel goed
Vind ik leuk
vrijdag 19 oktober 2018 om 12:21
Wel al klaar voor een mooi seizoen bij ajax champions league winst hhh
Vind ik leuk
vrijdag 19 oktober 2018 om 12:41
Eindeijk, het duurde miss 48 uur maar we hebben weer een vehaal over de ligt en de jong die naar barca gaan! Om te janken dit vp
Vind ik leuk
vrijdag 19 oktober 2018 om 12:42
Cillessen wil natuurlijk wat meer Nederlands kunnen praten op de bank van Barca
Vind ik leuk
zaterdag 20 oktober 2018 om 13:15
Wat is Barka knulletje??
Vind ik leuk
vrijdag 19 oktober 2018 om 12:53
Ben ik de enige die bij het lezen van de titel dacht aan een terugkeer van cillesen naar ajax?
Vind ik leuk
vrijdag 19 oktober 2018 om 16:01
Minstens 100 m per stuk anders geen transfer in de winter.
Volgend jaar zijn beide nog meer waard.
Vind ik leuk
vrijdag 19 oktober 2018 om 19:11
Wat heeft Cillesen dan verteld aan de Ligt en de Jong.
Hij heeft vast verteld over de afgelopen twee jaar bij Barcelona hoe gezellig het was om op de bank te zitten.
Z0,n geweldige club is Barcelona nou ook weer niet
[Reactie gewijzigd op vrijdag 19 oktober 2018 om 19:13]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws