Ten Hag: De speler moet wel altijd beseffen: waar worden ze betaald?

    Ten Hag: "De speler moet wel altijd beseffen: waar worden ze betaald?"

    vrijdag 19 oktober 2018 om 13:36

    Erik ten Hag is blij met de omgang van Oranje-bondscoach Ronald Koeman met de spelers van Ajax. In de oefeninterland tegen België werd onder meer Matthijs de Ligt na 45 minuten gewisseld, tot tevredenheid van de Ajax-trainer.

    "Ik denk dat hij dat op heel verantwoorde wijze doet", aldus Ten Hag op de persconferentie van Ajax over Koeman. "Niet alleen hij, ook andere coaches. Het is een gezamenlijke verantwoordelijkheid."

    De Ajax-coach heeft geen stem in het selectiebeleid van Koeman. "We klankborden wel, maar als ze speler zijn van het nationale team is de keuze aan de bondscoach en de speler zelf. De speler moet wel altijd beseffen: waar worden ze betaald? En wat is belangrijk voor mij en de ontwikkeling op korte en lange termijn? Dat moeten spelers zelf afwegen."

    Ten Hag herhaalt dat hij 'echt niet zenuwachtig' voor een wedstrijd van het Nederlands elftal zit. "Ik heb niet de gedachte: als hij maar niet geblesseerd raakt. Dat is het probleem niet. Nu met Nico (Tagliafico, red.) valt het even tegen, maar dat weet je."

    Lees meer over:EredivisieAjax

    Plaats een reactie

    vrijdag 19 oktober 2018 om 13:39
    Wij zijn ook blij met Ten Hag. Hij laat ons aller Ajax perfect spelen.
    Vind ik leuk
    MiloZandt +1804
    vrijdag 19 oktober 2018 om 13:40
    Vooral in Eindhoven
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 13:50
    ja klopt echt een goede coach voor ajax ! geniet bijna altijd van het spel
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 13:53
    Morgen piep je wel anders.
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 14:03
    Jij weet meer merk ik?
    Vind ik leuk
    MiloZandt +1804
    vrijdag 19 oktober 2018 om 14:16
    Alle ballen op Sam
    Vind ik leuk
    zwollie +7961
    vrijdag 19 oktober 2018 om 17:30
    Sam de man die er niets van kan.
    Vind ik leuk
    3Bier +9780
    vrijdag 19 oktober 2018 om 14:32
    Wat ben je strijdlustig vandaag Henkie
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 14:38
    Ja, ik heb het vandaag aardig op de heupen.
    Vind ik leuk
    Busk +1412
    vrijdag 19 oktober 2018 om 14:50
    Laten we het hopen!
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 15:26
    Jij hebt t gehele jaar reden om te piepen.. wat is tegenwoordig nog leuk aan het supporter zijn van Heereveen tegenwoordig.. vroeger hadden ze nog leuke spelers.
    Vind ik leuk
    ajax1973 +2365
    vrijdag 19 oktober 2018 om 20:00
    perfect ? in Europa is het goed maar in de comp is het een stuk minder en het blijft een matige trainer met al veel rare keuzen en uitspraken een trainer die door spelers gestuurd word haha
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 13:40
    Ten hag zat echt wel met z’n vingers crossed voor wat Frenkie en de Ligt betreft.
    Deze 8 dagen zullen we ze het hardst nodig gaan hebben.
    Vind ik leuk
    Ruud1987 +5267
    vrijdag 19 oktober 2018 om 13:42
    Wat een bullshit man, als ze op een toernooi goed spelen en 5 keer zoveel waard.worden daardoor dan klagen club en coaches ook niet.

    Gewoon altijd vrij in je hoofd zijn of het nu bij je club of bij je land is.

    Dit laat gewoon weer zien dat ten hag een provincie clubcoach is en niet van de internationale top.
    Vind ik leuk
    J Kiprich +16285
    vrijdag 19 oktober 2018 om 13:43
    De speler moet wel altijd beseffen: waar worden ze betaald?

    BS! Als je wordt opgeroepen voor het hoogst mogelijke elftal dan kom je gewoon. Wat een spierballentaal van van Ten Hag weer....
    Vind ik leuk
    Zultkop +5430
    vrijdag 19 oktober 2018 om 13:45
    Bij de nationale ploeg worden ze toch ook gewoon betaald :/ (nou ja ok, vergoeding.)
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9642
    vrijdag 19 oktober 2018 om 13:54
    Exact. Alsof je je inhoudt als je tegen die Duitsers of Belgen speelt.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4062
    vrijdag 19 oktober 2018 om 14:20
    Drommel besefte het en werd geschorst.
    Ten Hag dat niet opgevallen?
    Sparta werd er ook mee gedreigd.
    Ach wie betaald wie en wie heeft het voor het zeggen.
    Vind ik leuk
    zwollie +7961
    vrijdag 19 oktober 2018 om 17:33
    En bergwijn simuleert een blessure en komt ermee weg.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4062
    vrijdag 19 oktober 2018 om 19:58
    Maar als de hele selectie van Ajax zou simuleren, zou dat toch wel opvallen?
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 13:49
    Je kan zien dat ten Hag onervaren is in de grote mensen voetbal wereld. Lul toch niet zo dom Erik, voetbal is voetbal en als je geselecteerd wordt voor je nationale team (hoogst haalbare voor elke voetballer) dan ga je niet lopen na denken tijdens een wedstrijd door wie je betaald wordt.
    Er moeten dan duidelijke compensatie regels komen vanuit de bond maar niet de druk bij de speler leggen.
    Klinklare non-praat weer van Erik.
    Vind ik leuk
    Kim Jung-On +3553
    vrijdag 19 oktober 2018 om 13:49
    Volgens mij krijg je als BVO een vergoeding voor het afstaan van de spelers. En daarnaast - een international wordt opeens heel wat meer waard. Waar gaat dat geld naartoe bij een transfer?
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 14:04
    Bier Voor Onderweg?
    Vind ik leuk
    3Bier +9780
    vrijdag 19 oktober 2018 om 14:34
    Lijkt me een prima vergoeding
    Vind ik leuk
    JoTaPe +893
    vrijdag 19 oktober 2018 om 13:54
    Dat gelul over wie ze betaald....
    Ze krijgen van de FIFA en UEFA gewoon een vergoeding bij de clubs als ze op toernooien spelen.
    En interlands spelen verhoogd als ze goed spelen de waarde van een speler.
    Zeker bij Ajax grijnst Money Marc nu de pers lovend was op zijn spelers.
    Dus niet zeiken Ten Hag.
    Vind ik leuk
    Vak-T +730
    vrijdag 19 oktober 2018 om 15:01
    Inderdaad wat een jankert, het is te zien dat hij nooit zelf op enig niveau heeft gespeeld.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 19 oktober 2018 om 15:01]
    Vind ik leuk
    RtdDub +13612
    vrijdag 19 oktober 2018 om 13:59
    Koeman heeft de nodige lol als Everton trainer meegemaakt met Martin O'neill van Ierland die continue net fitte spelers als McCarthy weer geblesseerd naar hem terug stuurde.
    https://www.theguardian.com/football/2017/mar/31/martin-oneill-republic-of-ireland-james-mccarthy-everton-hamstring-injury

    Kan hij lastig nu zelf hetzelfde gaan doen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 14:13
    Erik zo is het!
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 19 oktober 2018 om 15:58]
    Vind ik leuk
    The Genius +3321
    vrijdag 19 oktober 2018 om 14:24
    Ze moeten het zelf weten MAAR ze moeten wel onthouden wie ze betaald.... haha of niet!
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 14:32
    Tot ie zelf een keer bondscoach wordt van, pak 'm beet, de Maagdeneilanden.
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 14:51
    Ik ben het eindelijk met hem eens.
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 14:57
    Nou is Ten Hag weer een top trainer het seizoen is nog lang . Dus ff afwachten nog , trouwens het materiaal wat hij beschikt zal er meer aan bij dragen denk ik .
    Vind ik leuk
    FSCeara +8729
    vrijdag 19 oktober 2018 om 17:08
    Ten Hag moet ook realiseren wie hem betaald als hij als clown over komt.
    Tenzij hij denkt dat hij bij Circus Rens zit ipv Ajax. totaal ongeschikt voor een topclub
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +21579
    vrijdag 19 oktober 2018 om 17:25
    Ze hoeven helemaal niet na te denken wie ze betaald.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 19 oktober 2018 om 17:26]
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws