Keeperswissel bij Feyenoord: Rotterdamse ziekenboeg vrijwel volledig leeggestroomd

Keeperswissel bij Feyenoord: Rotterdamse ziekenboeg vrijwel volledig leeggestroomd

Gepubliceerd: vrijdag 19 oktober 2018 om 14:37vr 19-10-2018 om 14:37

Justin Bijlow zal zondagmiddag tegen PEC Zwolle weer onder de Feyenoord-lat staan, liet trainer Giovanni van Bronckhorst weten tijdens de persconferentie van vrijdag. De twintigjarige sluitpost moest de vorige twee wedstrijden tegen Vitesse en Willem II nog overslaan vanwege een knieblessure.

De voltallige selectie, afgezien van de langdurig geblesseerde Ridgeciano Haps, is nu fit. Ook Nicolai Jörgensen begint steeds fitter te worden. De Deense spits werd niet opgeroepen voor de nationale ploeg, maar speelde onlangs wel negentig minuten mee met Jong Feyenoord en heeft volop aan zijn herstel kunnen werken.

Van Bronckhorst kreeg tijdens het wekelijks perspraatje ook vragen over het veldspel van zijn ploeg. De Rotterdammers kregen veel kritiek op hun weinig overtuigende positiespel en de trainer heeft daar begrip voor. "Dat vind ik alleen maar goed. Als er één kritisch is, ben ik dat wel", wordt Van Bronckhorst geciteerd door RTV Rijnmond. De trainer vindt dat zijn spelers tot meer in staat zijn dan ze vooralsnog hebben laten zien. "Wij kunnen goed voetballen. Maar als er geen beweging en baltempo is, krijgen wij het moeilijk. Op training doen we dat goed, nu moeten we het vertalen naar duels."

Lees meer over:EredivisieFeyenoord

Plaats een reactie

torinofc +599
vrijdag 19 oktober 2018 om 14:39
Als er één kritisch is, ben ik dat wel", Alleen niet op zichzelf.
Vind ik leuk
#Keizerout +50034
vrijdag 19 oktober 2018 om 15:32
Deze uitspraak was gewoon aan de beurt op zijn zinloze cliché lijstje
Vind ik leuk
Smithsonian +45000
vrijdag 19 oktober 2018 om 14:40
Klote gio.

Vermeer deed het prima.
Vind ik leuk
vrijdag 19 oktober 2018 om 14:45
Hij zat Low Bij de lat (Bijlow)
[Reactie gewijzigd op vrijdag 19 oktober 2018 om 14:45]
Vind ik leuk
Dexterinho +1422
vrijdag 19 oktober 2018 om 14:52
Niet meer doen ;)
Vind ik leuk
vrijdag 19 oktober 2018 om 14:53
Ik heb betere gehoord tosti😂😂
Vind ik leuk
vrijdag 19 oktober 2018 om 14:56
Wat zei Bijlow toen hij een tegengoal kreeg? The ball flew Justin.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 19 oktober 2018 om 14:57]
Vind ik leuk
J Kiprich +18571
vrijdag 19 oktober 2018 om 15:25
Het wordt er niet beter op....
Vind ik leuk
vrijdag 19 oktober 2018 om 15:26
Jij bent wel van de slechte en geforceerde grappen hé?
Vind ik leuk
Deck010 +10176
vrijdag 19 oktober 2018 om 16:08
Vind hem wel gezellig die Josti Tosti
Vind ik leuk
Midden-Noord +95382
vrijdag 19 oktober 2018 om 16:32
Hahaha, ik zie je proberen en proberen. Maar het zit niet mee man.
Vind ik leuk
Mr. O +1690
vrijdag 19 oktober 2018 om 18:21
Letterlijk om likes vragen gaat hem denk ik meer opleveren😁
Vind ik leuk
Midden-Noord +95382
vrijdag 19 oktober 2018 om 18:22
Hahaha, en toch zie je het met regelmaat gevraagd worden.
Vind ik leuk
Mr. O +1690
vrijdag 19 oktober 2018 om 19:36
Triest... het is maar waar je geil van wordt😅
Vind ik leuk
Midden-Noord +95382
vrijdag 19 oktober 2018 om 20:23
Ik ben zelf voorstander van geen likes. Omdat het verkeerd gebruikt wordt. Meer inhoudelijk zal je krijgen.
Vind ik leuk
Mr. O +1690
vrijdag 19 oktober 2018 om 20:38
100% met je eens!
Geen likes is minder bezoekers, Is minder geld. Ach, we weten hoe het werkt..
[Reactie gewijzigd op vrijdag 19 oktober 2018 om 20:38]
Vind ik leuk
rinirat +4015
vrijdag 19 oktober 2018 om 14:55
Ik vind deze trainer echt van een bedenkelijk niveau..
Hij moet gewoon met Vermeer verder...
Met Bijlow gaat hij echt de deur open zetten.
Vind ik leuk
Meneer Smith +3204
vrijdag 19 oktober 2018 om 15:01
Maakt mij niet uit hoor !😄
Vind ik leuk
Henk020 +307
vrijdag 19 oktober 2018 om 15:02
Ja die bijlow is me op dit moment ook een raadsel
Vind ik leuk
Rafael +855
vrijdag 19 oktober 2018 om 15:07
Bijlow is zeker een keeper met potentie maar je kan een keeper als Vermeer toch niet passeren met zijn internationale ervaringen en dan heb ik het nog niet eens over de binnenlandse prijzen die heeft gewonnen bij de concurrent
Vind ik leuk
Deck010 +10176
vrijdag 19 oktober 2018 om 16:14
Internationale ervaring of niet, als Vermeer in het doel staat heb ik klotsende oksels en kabbelend kontwater bij elke hoge bal. Laat Bijlow maar lekker groeien in zijn rol. Dit seizoen hieven we toch nergens op te rekenen.
Vind ik leuk
Cookee +12918
vrijdag 19 oktober 2018 om 15:12
Ik kan niks met trainerspraatjes, dan hoorde ik, ze trainen geweldig!
En dan was het zondag weer slappe hap. Misschien een optie om door de week iets minder te doen en zondags scherp.

Je dwingt niet door de week een basisplek af vind ik.
Maar je laatste wedstrijd, die stelt je plek veilig.
Vind ik leuk
Blueman +1102
vrijdag 19 oktober 2018 om 15:32
Jammer dat Van Bronckhorst weinig kijk heeft op de keepers. Dat was het vorig seizoen al zo en met deze wisseling van de wacht gebeurt het weer.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 19 oktober 2018 om 15:32]
Vind ik leuk
Dharmpie +1129
vrijdag 19 oktober 2018 om 16:06
Hij heeft sowieso weinig kijk.
Vind ik leuk
wimpert +145
vrijdag 19 oktober 2018 om 16:41
En toen ie kampioen werd deed ie alles goed en liep jij te zingen en te juichen.... wat is dat toch? Volgens mij kun je door verschillende redenen minder presteren en dat komt dan niet altijd door een trainer hoor!
Vind ik leuk
vrijdag 19 oktober 2018 om 16:48
Schei toch uit man met die verhalen die ik al weet ik hoeveel keer heb gehoor.
Van Bronckhorst heeft alleen een bijdrage geleverd aan het kampioenschap maar de grootste man was toen Dirk Kuyt.
Vind ik leuk
wimpert +145
vrijdag 19 oktober 2018 om 20:44
Zoals Pierre het ook alleen deed, laat me niet lachen, dan zou v Persie dat ook doen.
Vind ik leuk
Monnikehuize +1921
vrijdag 19 oktober 2018 om 15:32
Wat een kutkeeper, wat een ongelooflijke kutkeeper hebben wij toch
Vind ik leuk
Deck010 +10176
vrijdag 19 oktober 2018 om 16:33
Wat is er nou weer mis met Bijlow man? Gewoon een giede keeper. Geef hem gewoon effe tijd.
Vind ik leuk
vrijdag 19 oktober 2018 om 15:47
Maar van Bronckhorst blijft toch volhouden aan hetzelfde elftal vanaf het begin van het seizoen. Mijnheertje durft geen risico,s te nemen door b.v. Ayoub eens op te stellen i.p.v. de falende Clasie.
Vind ik leuk
wimpert +145
vrijdag 19 oktober 2018 om 16:43
verander je naam lekker in "fan zolang het goed gaat" kritiek mag best maar je komt steeds met het zelfde en dat is precies waar je Gio van beschuldigd.
Vind ik leuk
vrijdag 19 oktober 2018 om 16:51
Je lult, dus ik ben helemaal klaar met jou..........#
Vind ik leuk
wimpert +145
vrijdag 19 oktober 2018 om 19:02
Snap ik. Misschien had ik je niet aan mogen spreken op je fan zijn maar... ik wordt moe van dat Gio out gepraat, dat doen ze in Amsterdamp maar wij toch niet... Let op mijn woorden Ayoupie gaat echt wel minuten krijgen en goed komen doet het ook.
Vind ik leuk
hantayo +1267
vrijdag 19 oktober 2018 om 15:51
De beste stuurlui staan soms echt aan wal hè.
Vind ik leuk
Nicholas +121
vrijdag 19 oktober 2018 om 16:02
Wat heeft dit nieuws met Frenkie de Jong te maken?
Vind ik leuk
vrijdag 19 oktober 2018 om 16:41
Keepers wissel????? Wat dacht van Bronckhorst eens van een trainers wissel?
Vind ik leuk
wimpert +145
vrijdag 19 oktober 2018 om 16:46
Ja ja.... je hebt voetbal inzicht echt waar! Jij zou trainer moeten worden of bij de een of ander NOS ajax aanhanger aan tafel moeten gaan zitten en dan precies vertellen hoe het zit! Jij weet namelijk voor iedere fout van een ander een oplossing. Nu nog een oplossing voor de fout die jij bent..
Vind ik leuk
Ben +190
vrijdag 19 oktober 2018 om 17:34
Het enige dat mij boeit is de vraag of we voor het kampioenschap gaan? Zo niet dan bestuur vervang w n door mensen di ed Feyenoord tenm ijnste de kans vuilnisbak geven km voor het kampioenschap te gaan.
Vind ik leuk
Ben +190
vrijdag 19 oktober 2018 om 17:35
Door mensen die ons Feyenoord tenminste de kans geven om voor het kampioenschap te gaan
Vind ik leuk
vrijdag 19 oktober 2018 om 20:08
Volgens mij is beweging en baltempo de taak van de trainer..,,
Positiespel moet een automatisme zijn waar je altijd op terug kunt vallen, ook als het tijdens de wedstrijd niet loopt.
Bij Feyenoord is er helemaal NIETS als het niet loopt en dat geeft te denken.
Basisbeginselen heeft niets met kwaliteit te maken maar met trainen.....
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws