Van Bommel geniet tijdens interlandperiode: Als je ziet waar hij vandaan komt

Van Bommel geniet tijdens interlandperiode: "Als je ziet waar hij vandaan komt"

Gepubliceerd: vrijdag 19 oktober 2018 om 15:21vr 19-10-2018 om 15:21

PSV-trainer Mark van Bommel heeft de afgelopen interlandperiode met speciale interesse gevolgd. De Limburger zag drie van zijn spelers bij Oranje debuteren: Denzel Dumfries, Pablo Rosario en Steven Bergwijn.

Het maakt Van Bommel een trotse trainer. "Mooi dat er jongens opstaan en dat er drie spelers van PSV zijn gedebuteerd", liet hij weten tijdens de persconferentie van vrijdagmiddag. Vooral Dumfries, die als achttienjarige pas voor het eerst bij een profclub belandde, oogst bewondering. "Als je ziet waar hij vandaan komt, is dit echt heel knap. Hij heeft het goed gedaan."

Van Bommel is echter niet bang dat zijn spelers naast hun schoenen gaan lopen. De kersverse internationals zijn volgens hun trainer 'nuchter en relaxed'. Datzelfde geldt volgens Van Bommel voor Jorrit Hendrix, die niet werd geselecteerd door bondscoach Ronald Koeman. "Hij kan er goed mee omgaan en is binnen en buiten het veld heel stabiel", verzekert Van Bommel. "Jorrit is gewoon goed, maar het is aan de bondscoach."

Poll

Hoort Hendrix in Oranje?

(670 stemmen)

Plaats een reactie

Reinier86 +1463
vrijdag 19 oktober 2018 om 15:25
Hendrix in Oranje? Pleur eens even gauw op. Die man is slecht af
[Reactie gewijzigd op vrijdag 19 oktober 2018 om 15:25]
Vind ik leuk
vrijdag 19 oktober 2018 om 15:28
Jullie mochten willen dat je een type(en met dezelfde kwaliteiten als) hendrix bij Feyenoord hadden.
Vind ik leuk
vrijdag 19 oktober 2018 om 15:30
Inderdaad. Het type Hendrix is hetgeen van Oranje mist op t middenveld en Ajax ook. Vandaar dat ze 4jaar geen kampioen zijn geworden. Feyenoord speelt zonder el Ahmadi en t hele middenveld word overlopen.

Wij in Nederland eisen per se een voetballende middenvelder/verdediger. Maar als je alleen de bal af kan pakken en em naar de juiste kunt spelen dan wordt dat alleen al meer gewaardeerd in het buitenland.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 19 oktober 2018 om 15:32]
Vind ik leuk
RebelVox +12518
vrijdag 19 oktober 2018 om 15:59
Je doet je naam eer aan Harryvermegen, qua uitspraken dezelfde onzin als de echte Harry Vermegen
Vind ik leuk
vrijdag 19 oktober 2018 om 16:56
Nee je hebt het over Vermeegen. Heeft niets met mij te maken. Marcelo werd in Nederland uitgekotst. Via Besiktas is ie voor 20miljoen verkocht aan Lyon. Daar is ie ook een vaste waarde. Waarom? Omdat ie kan verdedigen.
Vind ik leuk
RebelVox +12518
zaterdag 20 oktober 2018 om 13:55
En jij denkt dat Hendrix dezelfde pad kan bewandelen?
Vind ik leuk
Wim Horst +1194
vrijdag 19 oktober 2018 om 18:02
4 jaar geen kampioen, 4 jaar daarvoor op een rij, het is maar hoe ver je terug kijkt, aan het eind staat Ajax boven aan, on topic Hendrix is geen oranje matriaal zolang er een stuk of 6-7 betere spelers zijn, hij wordt er niet jonger op maar er komen wel steeds jongere spelers die weer beter zijn dan hem
Vind ik leuk
torinofc +599
vrijdag 19 oktober 2018 om 15:25
Hahahahahahaha Hendrix hahahahahha
Vind ik leuk
jari11 +5132
vrijdag 19 oktober 2018 om 15:26
Het gaat om details en details en details jongens!
Vind ik leuk
Monnikehuize +1929
vrijdag 19 oktober 2018 om 15:26
Als Vilhena erbij zit dan moet Hendrix er zeker wel bij. Zeer ondergewaardeerde speler. Is er 1 die een tegenstander bij de strot kan grijpen, iets waar we er weinig van hebben op het midden bij oranje.
Vind ik leuk
RebelVox +12518
vrijdag 19 oktober 2018 om 16:02
Suárez had ooit iemand van psv bij de keel, viel de hele wereld over.
Nu mag Hendrix dat wel? :-)
Vind ik leuk
rinirat +4149
vrijdag 19 oktober 2018 om 16:23
Beide matig met meerdere spelers voor hun.
Vind ik leuk
Wim Horst +1194
vrijdag 19 oktober 2018 om 18:03
en altijd over het randje gaat en veel kaarten verzameld
Vind ik leuk
De Haan +698
vrijdag 19 oktober 2018 om 15:28
Wij van wc eend eend vinden dat alles van wc eend in de schappen moet liggen
Vind ik leuk
Vrolijkje +2128
vrijdag 19 oktober 2018 om 15:28
Hendrix in oranje ..neu ..net zo min als 2 jaar geleden toornstra...en nu blind ...
Vind ik leuk
Cookee +12956
vrijdag 19 oktober 2018 om 15:34
Er moeten ook Feijenoorders in Oranje, maar Vilhena en Hendrikx ontlopen elkaar heel weinig, voordeel is wel dat Hendrikx de anderen kent.

Wel grappig, de meeste trainers balen dat hun spelers internationaal moeten spelen en Bommel is juist blij daarmee, zit er iets in het water daar?
Vind ik leuk
rinirat +4149
vrijdag 19 oktober 2018 om 16:22
Beide erg matige spelers ,werkertjes waarvan er 10 uit een blik gaan.
Vind ik leuk
Cookee +12956
zaterdag 20 oktober 2018 om 14:30
Trainers zijn in dit land dol op zulke spelers, Clasie en Hendrikx staan als eerste op papier gok ik. Maar ben wel met je eens, meer dan 1 hoef je er niet van.
Vind ik leuk
vrijdag 19 oktober 2018 om 16:20
Hoort Hendrix bij oranje? Ja..bij het oranje van nu misschien..Je kan hem er altijd bij nemen maar of die er echt bij hoort.. memphis, F.de jong, de Ligt, Cillissen, van Dijk dat zijn spelers die erbij horen.
Vind ik leuk
rinirat +4149
vrijdag 19 oktober 2018 om 16:21
Hendrix is een hele matige schoffelaar die voetballend veel te kort komt.
Dat v Bommel hem uberhaubt noemt begrijp ik niet.
Van deze spelers gaan er 12 in een dozijn... er staan er 7 of 8 voor hem.
Vind ik leuk
ficusje +3148
vrijdag 19 oktober 2018 om 16:31
En in de cl zakte hij door het ijs,heb niets goed gezien van hem.en v bommel het zelfde,aanvallend spelen tegen barca.het is geen eredivisie.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 19 oktober 2018 om 16:33]
Vind ik leuk
grunnfan +441
vrijdag 19 oktober 2018 om 16:52
En Ten Hag zat te bibberen op de bank!
Vind ik leuk
HansVites +6705
vrijdag 19 oktober 2018 om 16:54
Net als Strootman hoort Jorrit Hendrix niet in Oranje.
Vind ik leuk
Leeuw +6066
vrijdag 19 oktober 2018 om 17:19
53% van Nederland hier op VP :) hahaha.. zegt van wel.
Vind ik leuk
vrijdag 19 oktober 2018 om 21:22
Verdedigend top laat anderen beter voetballen,maar aanvallend kan het nog wel wat beter.
Vind ik leuk
zaterdag 20 oktober 2018 om 02:48
Hendriks hoort zekker in oranje maar het geldt ook voor Marco van ginkel
[Reactie gewijzigd op zaterdag 20 oktober 2018 om 02:49]
Vind ik leuk
Herendivisie +1926
zaterdag 20 oktober 2018 om 05:06
Aleen is van ginkel al 6 jaar geblesseerd.

Als ik de trainer was zou ik een ander systeem spelen, je moet kijken naar welke kwaliteiten je hebt. De beste spelers opstellen. Wat dus betekend dat je met 3 man achterijn moet voetballen. Van dijk - de ligt - de vrij.

Dan met een 5 mans middeveld met vilhena als lm frenkie als controleur. Propper als kilometervreter en wijnaldum als aanvallende middenvelder. En laat hateboer of dumpfries maar op de rm staan om de ballen voor te gooien. Promes en depay in de spits . Met bergwijn en groeneveld als wissels voor voorin strootman/ hendrix die eventueel propper of vilhena kunnen vervangen en achterin heb je dan ake of blind als extra man .
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws