Van Bommel geniet tijdens interlandperiode: Als je ziet waar hij vandaan komt

    Van Bommel geniet tijdens interlandperiode: "Als je ziet waar hij vandaan komt"

    vrijdag 19 oktober 2018 om 15:21

    PSV-trainer Mark van Bommel heeft de afgelopen interlandperiode met speciale interesse gevolgd. De Limburger zag drie van zijn spelers bij Oranje debuteren: Denzel Dumfries, Pablo Rosario en Steven Bergwijn.

    Het maakt Van Bommel een trotse trainer. "Mooi dat er jongens opstaan en dat er drie spelers van PSV zijn gedebuteerd", liet hij weten tijdens de persconferentie van vrijdagmiddag. Vooral Dumfries, die als achttienjarige pas voor het eerst bij een profclub belandde, oogst bewondering. "Als je ziet waar hij vandaan komt, is dit echt heel knap. Hij heeft het goed gedaan."

    Van Bommel is echter niet bang dat zijn spelers naast hun schoenen gaan lopen. De kersverse internationals zijn volgens hun trainer 'nuchter en relaxed'. Datzelfde geldt volgens Van Bommel voor Jorrit Hendrix, die niet werd geselecteerd door bondscoach Ronald Koeman. "Hij kan er goed mee omgaan en is binnen en buiten het veld heel stabiel", verzekert Van Bommel. "Jorrit is gewoon goed, maar het is aan de bondscoach."

    Poll

    Hoort Hendrix in Oranje?

    (670 stemmen)

    Plaats een reactie

    vrijdag 19 oktober 2018 om 15:23
    Tuurlijk hoort Jorrit in oranje.
    Vind ik leuk
    PinoyDenHaag +5383
    vrijdag 19 oktober 2018 om 15:26
    Wie zou jij eruit halen?
    Vind ik leuk
    Monnikehuize +1216
    vrijdag 19 oktober 2018 om 15:27
    Vilhena
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 15:29
    Blind
    Vind ik leuk
    RebelVox +8009
    vrijdag 19 oktober 2018 om 15:57
    Hendrix in Oranje hahaha betere mop vandaag niet gehoord.
    Vind ik leuk
    PSV noord +1172
    vrijdag 19 oktober 2018 om 16:17
    Volgens mij is het een type De Roon.
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 16:05
    Blind was 1 van de beste tegen België, zal wel lastig zijn om dat toe te geven
    Vind ik leuk
    stratumseind +172582
    vrijdag 19 oktober 2018 om 16:40
    cillisen
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 18:54
    Die trage Blinde naaktslak.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 19 oktober 2018 om 18:55]
    Vind ik leuk
    3-5-2 +1632
    vrijdag 19 oktober 2018 om 15:36
    Niet doorslaan nu... Jorrit hobbelt leuk mee met PSV maar als het minder gaat is Jorrit niet de man die de lijnen uit gaat zetten en het voortouw zal nemen...

    Deze man hoort absoluut niet in het Nederlands elftal..
    Vind ik leuk
    tannat +14051
    vrijdag 19 oktober 2018 om 15:51
    "absoluut niet"?
    Whoehaha... wacht maar af
    Vind ik leuk
    JCJWZ +14455
    vrijdag 19 oktober 2018 om 15:54
    Hendrikx hobbelt toch al wat jaartjes mee, hoelang moeten we dan nog wachten? Tot hij 35 is?
    Vind ik leuk
    tannat +14051
    vrijdag 19 oktober 2018 om 16:01
    tot het duidelijk wordt dat je met zulke spelers in je team wedstrijden wint.
    Vind ik leuk
    3-5-2 +1632
    vrijdag 19 oktober 2018 om 16:18
    In de Eredivisie misschien... als je er 7 a 8 betere voetballers omheen hebt lopen....
    Vind ik leuk
    tannat +14051
    vrijdag 19 oktober 2018 om 16:43
    Zoals blind bedoel je??
    Vind ik leuk
    Reinier86 +1513
    vrijdag 19 oktober 2018 om 17:02
    Ja blind is beter, jij kut mof
    Vind ik leuk
    tannat +14051
    vrijdag 19 oktober 2018 om 17:28
    Hahaha... de reactie van de dag!
    Ajax trol met feyenoord logo
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 19 oktober 2018 om 17:29]
    Vind ik leuk
    Degier +466
    vrijdag 19 oktober 2018 om 17:52
    Moet ook wel. Pappie heeft ervoor gezord dat hij 4 miljoen per jaar toucheert.
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 16:29
    In NL ja, tot nu toe nog weinig er buiten. Vind trouwens dat Hendrix niet perse minder is dan Strootman of de Roon, maar op het middenveld is het dringen in het NL elftal.
    Vind ik leuk
    Youri99 +9437
    vrijdag 19 oktober 2018 om 17:28
    Je moet je afvragen of er behoefte is aan Hendrik, het is vanzelfsprekend dat Strootman, Wijnaldum, Propper maar ook Frenkie de Jong boven hem in de pikorde staan. Als je dan kijkt naar voetballend vermogen wat in Nederland de insteek is kan je er gemakshalve vanuit gaan dat ook Donny van de Beek de voorkeur krijgt boven hem en Rosario ook.
    Nu noem je Blind ook maar die was gewoon aanvoerder tegen Belgie dus die zal meer kunnen dan jij beweert. Daarnaast kun je met Blind meer kanten op dan alleen op het middenveld posteren.

    Nu hoor ik ipv de Roon, ja dat zou kunnen want dezelfde type voetballers maar er word doodleuk vergeten dat de Roon in principe middenvelder nummer 7 of 8 is in Oranje.
    En dan heb ik Vilhena nog niet eens genoemd.
    Vind ik leuk
    tannat +14051
    vrijdag 19 oktober 2018 om 17:30
    Hendrikx kan ook uit de voeten in de verdediging.
    We hebben allemaal gezien hoe beperkt blind op die positie is.
    Vind ik leuk
    Swout +764
    vrijdag 19 oktober 2018 om 16:00
    Hendrix hoort thuis in het oranje van Volendam.
    Vind ik leuk
    Reinier86 +1513
    vrijdag 19 oktober 2018 om 15:25
    Hendrix in Oranje? Pleur eens even gauw op. Die man is slecht af
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 19 oktober 2018 om 15:25]
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 15:28
    Jullie mochten willen dat je een type(en met dezelfde kwaliteiten als) hendrix bij Feyenoord hadden.
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 15:30
    Inderdaad. Het type Hendrix is hetgeen van Oranje mist op t middenveld en Ajax ook. Vandaar dat ze 4jaar geen kampioen zijn geworden. Feyenoord speelt zonder el Ahmadi en t hele middenveld word overlopen.

    Wij in Nederland eisen per se een voetballende middenvelder/verdediger. Maar als je alleen de bal af kan pakken en em naar de juiste kunt spelen dan wordt dat alleen al meer gewaardeerd in het buitenland.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 19 oktober 2018 om 15:32]
    Vind ik leuk
    RebelVox +8009
    vrijdag 19 oktober 2018 om 15:59
    Je doet je naam eer aan Harryvermegen, qua uitspraken dezelfde onzin als de echte Harry Vermegen
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 16:56
    Nee je hebt het over Vermeegen. Heeft niets met mij te maken. Marcelo werd in Nederland uitgekotst. Via Besiktas is ie voor 20miljoen verkocht aan Lyon. Daar is ie ook een vaste waarde. Waarom? Omdat ie kan verdedigen.
    Vind ik leuk
    RebelVox +8009
    zaterdag 20 oktober 2018 om 13:55
    En jij denkt dat Hendrix dezelfde pad kan bewandelen?
    Vind ik leuk
    Wim Horst +83
    vrijdag 19 oktober 2018 om 18:02
    4 jaar geen kampioen, 4 jaar daarvoor op een rij, het is maar hoe ver je terug kijkt, aan het eind staat Ajax boven aan, on topic Hendrix is geen oranje matriaal zolang er een stuk of 6-7 betere spelers zijn, hij wordt er niet jonger op maar er komen wel steeds jongere spelers die weer beter zijn dan hem
    Vind ik leuk
    torinofc +391
    vrijdag 19 oktober 2018 om 15:25
    Hahahahahahaha Hendrix hahahahahha
    Vind ik leuk
    jari11 +824
    vrijdag 19 oktober 2018 om 15:26
    Het gaat om details en details en details jongens!
    Vind ik leuk
    Monnikehuize +1216
    vrijdag 19 oktober 2018 om 15:26
    Als Vilhena erbij zit dan moet Hendrix er zeker wel bij. Zeer ondergewaardeerde speler. Is er 1 die een tegenstander bij de strot kan grijpen, iets waar we er weinig van hebben op het midden bij oranje.
    Vind ik leuk
    RebelVox +8009
    vrijdag 19 oktober 2018 om 16:02
    Suárez had ooit iemand van psv bij de keel, viel de hele wereld over.
    Nu mag Hendrix dat wel? :-)
    Vind ik leuk
    rinirat +2686
    vrijdag 19 oktober 2018 om 16:23
    Beide matig met meerdere spelers voor hun.
    Vind ik leuk
    Wim Horst +83
    vrijdag 19 oktober 2018 om 18:03
    en altijd over het randje gaat en veel kaarten verzameld
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 15:27
    Ja zeker hoort hij erbij , en van Bommel wat heb je toch een pracht spelers in je ploeg Cocu zal nog wel eens achter zijn oortjes krabben .
    Vind ik leuk
    De Haan +333
    vrijdag 19 oktober 2018 om 15:28
    Wij van wc eend eend vinden dat alles van wc eend in de schappen moet liggen
    Vind ik leuk
    Vrolijkje +1130
    vrijdag 19 oktober 2018 om 15:28
    Hendrix in oranje ..neu ..net zo min als 2 jaar geleden toornstra...en nu blind ...
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 15:33
    Het middenveld en de verdediging staat wel redelijk vast nu bij Oranje, denk ik zomaar.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 19 oktober 2018 om 15:34]
    Vind ik leuk
    baboushka +1420
    vrijdag 19 oktober 2018 om 15:47
    Cipressen, van Dijk, de Ligt, Wijnaldum, Frenkie de Jong. Bereiken en Depay vast. Rest kan wat geschoven worden.
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 19:46
    Wie is dat Cipressen?
    Vind ik leuk
    stratumseind +172582
    vrijdag 19 oktober 2018 om 19:56
    Bereiken timmert de laatste weken inderdaad aardig aan de weg.
    Vind ik leuk
    baboushka +1420
    vrijdag 19 oktober 2018 om 20:42
    Damn zie het nu ook en getypt zonder drank op.. Maar idd bereiken zie ik graag voetballen.;)
    Vind ik leuk
    Cookee +10927
    vrijdag 19 oktober 2018 om 15:34
    Er moeten ook Feijenoorders in Oranje, maar Vilhena en Hendrikx ontlopen elkaar heel weinig, voordeel is wel dat Hendrikx de anderen kent.

    Wel grappig, de meeste trainers balen dat hun spelers internationaal moeten spelen en Bommel is juist blij daarmee, zit er iets in het water daar?
    Vind ik leuk
    Leozao +4303
    vrijdag 19 oktober 2018 om 15:48
    Omdat Hendrikx de anderen kent: kun je dit zonder te lachen zeggen? man man

    Geef mij maar Vilhena i.p.v. Hendrikx, dan staat er tenminste iemand.

    En daarnaast: Wacht maar tot er een behoorlijk geblesseerd terug komt, dan is bommeltje niet blij en relaxed!.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 19 oktober 2018 om 15:58]
    Vind ik leuk
    tannat +14051
    vrijdag 19 oktober 2018 om 15:54
    Beetje respectloos tav iemand die zijn club al meerdere malen kampioen maakte ten koste van jouw club
    Vind ik leuk
    Leozao +4303
    vrijdag 19 oktober 2018 om 15:56
    Tov van bommeltje nof hendrikx?
    Vind ik leuk
    tannat +14051
    vrijdag 19 oktober 2018 om 15:59
    hendrikx
    Vind ik leuk
    Leozao +4303
    vrijdag 19 oktober 2018 om 16:03
    Ik durf zelfs zo ver te gaan dat ik Vilhena nog wel bij Ajax zou willen, iets wat in geen 1000 jaar in mij op zou komen bij Hendrikx
    Vind ik leuk
    JCJWZ +14455
    vrijdag 19 oktober 2018 om 15:56
    Ajax is vaker ten koste van Psv kampioen geworden dan andersom hoor calimero.
    Vind ik leuk
    Cookee +10927
    vrijdag 19 oktober 2018 om 15:59
    Ik bedoelde dat ironisch, want er zitten nu zoveel PSV-ers in Oranje, dus hij kent ze allemaal, dus vind ik Vilhena prima, die geeft ook alles. Maar de Jong scoort regelmatig uit voorzetten van Hendrikx dus dan is dat een optie.

    Nee, dan is het Bommeltje ontspoord. Maar dit is ook wel weer leuk van zo'n jonge coach, ten Hag is bang voor blessures en Bommel is nu nog blij. Maar er zit vast iets in het water daar, want hij is wel heel relaxed.
    Vind ik leuk
    Leozao +4303
    vrijdag 19 oktober 2018 om 16:01
    Wasmiddel wat Jacobse en van Es vroeger ook gebruikten...
    Vind ik leuk
    Cookee +10927
    vrijdag 19 oktober 2018 om 16:04
    In Poedervorm?
    Ik heb nou vloeibaar... maar dat snuiven is smerig hoor. :)
    Vind ik leuk
    Leozao +4303
    vrijdag 19 oktober 2018 om 16:05
    Je zegt het...
    Vind ik leuk
    rinirat +2686
    vrijdag 19 oktober 2018 om 16:22
    Beide erg matige spelers ,werkertjes waarvan er 10 uit een blik gaan.
    Vind ik leuk
    Cookee +10927
    zaterdag 20 oktober 2018 om 14:30
    Trainers zijn in dit land dol op zulke spelers, Clasie en Hendrikx staan als eerste op papier gok ik. Maar ben wel met je eens, meer dan 1 hoef je er niet van.
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 16:20
    Hoort Hendrix bij oranje? Ja..bij het oranje van nu misschien..Je kan hem er altijd bij nemen maar of die er echt bij hoort.. memphis, F.de jong, de Ligt, Cillissen, van Dijk dat zijn spelers die erbij horen.
    Vind ik leuk
    rinirat +2686
    vrijdag 19 oktober 2018 om 16:21
    Hendrix is een hele matige schoffelaar die voetballend veel te kort komt.
    Dat v Bommel hem uberhaubt noemt begrijp ik niet.
    Van deze spelers gaan er 12 in een dozijn... er staan er 7 of 8 voor hem.
    Vind ik leuk
    ficusje +2215
    vrijdag 19 oktober 2018 om 16:31
    En in de cl zakte hij door het ijs,heb niets goed gezien van hem.en v bommel het zelfde,aanvallend spelen tegen barca.het is geen eredivisie.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 19 oktober 2018 om 16:33]
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 16:35
    Hendrix hoort niet in oranje simpel omdat er meerdere zijn die beter en meer inbrengen dan hij.

    Spelers voor het middenveld zijn, Blind, De Roon, Wijnaldum, Propper, F de Jong, Strootman, Vilhena, Van de Beek, Klaassen 10 spelers die meer recht hebben en ook een Rosario brengt een stuk meer voetbal met zich mee dan hij.

    Hij past perfect bij een PSV en heeft zijn positie daar ook verdiend maar komt gewoon te kort voor Oranje.
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 16:38
    Ik zou Hendrix zeker bij de selectie halen. Misschien niet in de basis, maar als het een keer mis dreigt te lopen kun je er zo'n gast met vuur in zijn donder er goed bij hebben.
    Vind ik leuk
    grunnfan +316
    vrijdag 19 oktober 2018 om 16:52
    En Ten Hag zat te bibberen op de bank!
    Vind ik leuk
    HansVites +5010
    vrijdag 19 oktober 2018 om 16:54
    Net als Strootman hoort Jorrit Hendrix niet in Oranje.
    Vind ik leuk
    Leeuw +6073
    vrijdag 19 oktober 2018 om 17:19
    53% van Nederland hier op VP :) hahaha.. zegt van wel.
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 21:22
    Verdedigend top laat anderen beter voetballen,maar aanvallend kan het nog wel wat beter.
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 02:48
    Hendriks hoort zekker in oranje maar het geldt ook voor Marco van ginkel
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 20 oktober 2018 om 02:49]
    Vind ik leuk
    Herendivisie +1833
    zaterdag 20 oktober 2018 om 05:06
    Aleen is van ginkel al 6 jaar geblesseerd.

    Als ik de trainer was zou ik een ander systeem spelen, je moet kijken naar welke kwaliteiten je hebt. De beste spelers opstellen. Wat dus betekend dat je met 3 man achterijn moet voetballen. Van dijk - de ligt - de vrij.

    Dan met een 5 mans middeveld met vilhena als lm frenkie als controleur. Propper als kilometervreter en wijnaldum als aanvallende middenvelder. En laat hateboer of dumpfries maar op de rm staan om de ballen voor te gooien. Promes en depay in de spits . Met bergwijn en groeneveld als wissels voor voorin strootman/ hendrix die eventueel propper of vilhena kunnen vervangen en achterin heb je dan ake of blind als extra man .
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws