'Twee jaar terug werkte ik nog in mijn vaders bakkerij. Nu speel ik om de titel'

'Twee jaar terug werkte ik nog in mijn vaders bakkerij. Nu speel ik om de titel'

Gepubliceerd: vrijdag 19 oktober 2018 om 15:59vr 19-10-2018 om 15:59

Go Ahead Eagles-verdediger Julius Bliek is aan een stormachtige ontwikkeling bezig. De 24-jarige Zeeuw speelde twee jaar gelden nog voor de amateurs van VV Kloetinge, speelde zich in de kijker bij FC Dordrecht en maakte onlangs tegen Sparta zijn basisdebuut namens Go Ahead.

Na de 2-2 tegen Sparta, waarin hij zelfs tot scoren kwam, trakteerde Bliek zijn teamgenoten en de pers op Zeeuwse bolussen uit de bakkerij van zijn vader. "Bij FC Dordrecht heb ik dat vorig jaar ook gedaan na mijn debuut. Dus nu weer. Mijn vader is met een kofferbak vol bolussen naar Deventer gereden", vertelt de verdediger aan het Algemeen Dagblad.

Bliek geniet van het profbestaan. "Twee jaar terug speelde ik nog bij de amateurs van Kloetinge en werkte ik in de bakkerij van mijn vader in Middelburg. En nu speel ik met Go Ahead voor het kampioenschap. Prachtig." Vader Bliek zal aan het einde van het seizoen hoe dan ook hard aan het werk moeten. "Of alle Go Ahead-fans een bolus krijgen als we promoveren? Dat is beloofd. Ik zorg ervoor dat mijn vader 10.000 bolussen naar Deventer brengt. En als we niet promoveren ook."

Plaats een reactie

vrijdag 19 oktober 2018 om 16:08
Toch wel mooi dat hij nu met voetballen zijn brood kan verdienen.
Vind ik leuk
vrijdag 19 oktober 2018 om 16:15
Hij bakt er meer van dan zijn vader.
Vind ik leuk
Mr. O +1405
vrijdag 19 oktober 2018 om 18:06
Ik kan je vertellen... das niet waar😉
Vind ik leuk
Zalkerboy +490
vrijdag 19 oktober 2018 om 17:10
Of is het zijn bolussen kan verdienen?
Vind ik leuk
vrijdag 19 oktober 2018 om 16:09
Is geen koekenbakker dus
Vind ik leuk
vrijdag 19 oktober 2018 om 16:09
Moet hij ze er wel als warme broodjes inschieten
Vind ik leuk
vrijdag 19 oktober 2018 om 16:10
Beetje porrie op die vlam tosti en gaan
Vind ik leuk
vrijdag 19 oktober 2018 om 16:25
Ik hou ook van Tosti’s
Vind ik leuk
vrijdag 19 oktober 2018 om 16:11
Zeeuwse blussen, allemachtig wat zijn die lekker i.p.v. de bolussen van b.v. de COOP.
Vind ik leuk
Eimersweide +8307
vrijdag 19 oktober 2018 om 16:17
Een Zeeuwse bolus is een zoet koffiebroodje dat oorspronkelijk afkomstig is uit de provincie Zeeland, met wortels in Spanje en Portugal. Bolussen worden gebakken van luxe wit brooddeeg dat tot een streng door donkere of lichtere bruine basterdsuiker wordt uitgerold en daarna wordt opgerold in een soort spiraalvorm. De kleur van het suikermengsel bepaalt grotendeels de uiteindelijke kleur van de bolus. Veel bakkers vormen de bolus naar eigen inzicht; de meesten hebben een eigen recept en bereidingswijze. Met name het suikermengsel om de bolusstrengen in uit te rollen verschilt per streek en bakker. Vaak wordt daar ook kaneel aan toegevoegd, maar niet iedere bakker doet dit. Het draaien van de spiraal gebeurt met een uiteinde van de deegstreng tussen duim en wijsvinger. Bolussen worden vaak bij de koffie genuttigd, waarbij de (vlakkere) onderzijde meestal met wat boter besmeerd wordt.
Vind ik leuk
vrijdag 19 oktober 2018 om 16:24
Dank je wel voor je reactie, maar ik vind ze persoonlijk zo lekker omdat ze zo ontzettend " nat " zijn om het zomaar uit te drukken. Hieroo bij de COOP b.v. zijn ze zo droog als wat en dus niet om op te eten.
Vind ik leuk
Eimersweide +8307
vrijdag 19 oktober 2018 om 17:31
Jij waardeert het vochtgehalte van de authentieke Zeeuwse Bolus. En daar mag je gewoon eerlijk over zijn op dit forum, dat toch bekend staat om zijn leden met open mind en tolerantie.
Vind ik leuk
HupHolland +3261
zaterdag 20 oktober 2018 om 02:59
Koffiebroodjes met wortels, daar begin ik niet aan.
Vind ik leuk
COYG +7620
vrijdag 19 oktober 2018 om 16:23
Het kan snel gaan met je carrière.
Zo zie je maar, je kan ten alle tijden nog profvoetballer worden. Er zijn immers genoeg voorbeelden geweest door de jaren heen. Alleen moet je wel een superdrive hebben.
Vind ik leuk
HansVites +5701
vrijdag 19 oktober 2018 om 16:47
Go Ahead mooie club met een echt Engels stadion en niet onbelangrijk met echt gras, van mij mogen ze kampioen worden.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws