'Twee jaar terug werkte ik nog in mijn vaders bakkerij. Nu speel ik om de titel'

    'Twee jaar terug werkte ik nog in mijn vaders bakkerij. Nu speel ik om de titel'

    vrijdag 19 oktober 2018 om 15:59

    Go Ahead Eagles-verdediger Julius Bliek is aan een stormachtige ontwikkeling bezig. De 24-jarige Zeeuw speelde twee jaar gelden nog voor de amateurs van VV Kloetinge, speelde zich in de kijker bij FC Dordrecht en maakte onlangs tegen Sparta zijn basisdebuut namens Go Ahead.

    Na de 2-2 tegen Sparta, waarin hij zelfs tot scoren kwam, trakteerde Bliek zijn teamgenoten en de pers op Zeeuwse bolussen uit de bakkerij van zijn vader. "Bij FC Dordrecht heb ik dat vorig jaar ook gedaan na mijn debuut. Dus nu weer. Mijn vader is met een kofferbak vol bolussen naar Deventer gereden", vertelt de verdediger aan het Algemeen Dagblad.

    Bliek geniet van het profbestaan. "Twee jaar terug speelde ik nog bij de amateurs van Kloetinge en werkte ik in de bakkerij van mijn vader in Middelburg. En nu speel ik met Go Ahead voor het kampioenschap. Prachtig." Vader Bliek zal aan het einde van het seizoen hoe dan ook hard aan het werk moeten. "Of alle Go Ahead-fans een bolus krijgen als we promoveren? Dat is beloofd. Ik zorg ervoor dat mijn vader 10.000 bolussen naar Deventer brengt. En als we niet promoveren ook."

    Plaats een reactie

    vrijdag 19 oktober 2018 om 16:08
    Toch wel mooi dat hij nu met voetballen zijn brood kan verdienen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 16:15
    Hij bakt er meer van dan zijn vader.
    Vind ik leuk
    Mr. O +1029
    vrijdag 19 oktober 2018 om 18:06
    Ik kan je vertellen... das niet waar😉
    Vind ik leuk
    Zalkerboy +414
    vrijdag 19 oktober 2018 om 17:10
    Of is het zijn bolussen kan verdienen?
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 16:09
    Is geen koekenbakker dus
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 16:09
    Moet hij ze er wel als warme broodjes inschieten
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 16:10
    Beetje porrie op die vlam tosti en gaan
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 16:25
    Ik hou ook van Tosti’s
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 16:11
    Zeeuwse blussen, allemachtig wat zijn die lekker i.p.v. de bolussen van b.v. de COOP.
    Vind ik leuk
    Eimersweide +7488
    vrijdag 19 oktober 2018 om 16:17
    Een Zeeuwse bolus is een zoet koffiebroodje dat oorspronkelijk afkomstig is uit de provincie Zeeland, met wortels in Spanje en Portugal. Bolussen worden gebakken van luxe wit brooddeeg dat tot een streng door donkere of lichtere bruine basterdsuiker wordt uitgerold en daarna wordt opgerold in een soort spiraalvorm. De kleur van het suikermengsel bepaalt grotendeels de uiteindelijke kleur van de bolus. Veel bakkers vormen de bolus naar eigen inzicht; de meesten hebben een eigen recept en bereidingswijze. Met name het suikermengsel om de bolusstrengen in uit te rollen verschilt per streek en bakker. Vaak wordt daar ook kaneel aan toegevoegd, maar niet iedere bakker doet dit. Het draaien van de spiraal gebeurt met een uiteinde van de deegstreng tussen duim en wijsvinger. Bolussen worden vaak bij de koffie genuttigd, waarbij de (vlakkere) onderzijde meestal met wat boter besmeerd wordt.
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 16:24
    Dank je wel voor je reactie, maar ik vind ze persoonlijk zo lekker omdat ze zo ontzettend " nat " zijn om het zomaar uit te drukken. Hieroo bij de COOP b.v. zijn ze zo droog als wat en dus niet om op te eten.
    Vind ik leuk
    Eimersweide +7488
    vrijdag 19 oktober 2018 om 17:31
    Jij waardeert het vochtgehalte van de authentieke Zeeuwse Bolus. En daar mag je gewoon eerlijk over zijn op dit forum, dat toch bekend staat om zijn leden met open mind en tolerantie.
    Vind ik leuk
    Fcdb67 +3481
    vrijdag 19 oktober 2018 om 18:02
    Geef mij maar een lekkere Zeeuwse mossel😃
    Vind ik leuk
    HupHolland +2685
    zaterdag 20 oktober 2018 om 02:59
    Koffiebroodjes met wortels, daar begin ik niet aan.
    Vind ik leuk
    Roger Otten +1176
    vrijdag 19 oktober 2018 om 16:26
    Mijn bolussen smaken een stuk minder lekker kan ik je verzekeren.
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 16:33
    Ik zou zeggen kom er dan eens een paar virtueel bij me brengen....;-)
    Vind ik leuk
    Tossa +2212
    vrijdag 19 oktober 2018 om 16:34
    Ik heb slechts een vermoeden dat de mijne inderdaad niet zo smakelijk zijn. Mag ik vragen hoe jij dat zo zeker weet?

    Of laat ook maar eigenlijk. ;-)
    Vind ik leuk
    Peterfc +1764
    vrijdag 19 oktober 2018 om 16:13
    Voor het kampioenschap?
    In principe spelen alle 20 ploegen om de titel maar titelkandidaat zijn ze niet en ze krijgen bovendien alleen maar slechte scheidsrechters volgens hun trainer Stegeman
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 19 oktober 2018 om 16:17]
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 16:18
    De een wat meer dan de ander, als je zoals Go Ahead bovenaan staan en al 16 punten meer dan de nummer laatst doe je i.i.g. goed mee.
    Vind ik leuk
    Fcdb67 +3481
    vrijdag 19 oktober 2018 om 16:19
    Ze hebben wel een ontzettend goed team. Vergis je daar niet in. En zullen denk ik lang mee doen.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90458
    vrijdag 19 oktober 2018 om 16:39
    Bij de derby vanavond gozah?
    Vind ik leuk
    Fcdb67 +3481
    vrijdag 19 oktober 2018 om 16:41
    Zekers ga mijn eigen zo opmaken voor vertrek :).
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90458
    vrijdag 19 oktober 2018 om 16:43
    Lekker man, hoop dat jullie de punten pakken. DB - DH moet terug.

    Have fun
    Vind ik leuk
    Fcdb67 +3481
    vrijdag 19 oktober 2018 om 17:05
    THNX!!
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26624
    vrijdag 19 oktober 2018 om 17:23
    Succes! Pak ze, die messentrekkers!
    Vind ik leuk
    Fcdb67 +3481
    vrijdag 19 oktober 2018 om 17:39
    Dank je, we gaan er voor 😀😀
    Vind ik leuk
    Peterfc +1764
    vrijdag 19 oktober 2018 om 17:29
    Verheydt is een speler die vooral bij de amateurs speelde en twee seizoenen bij MVV, gemiddeld 7 goals per seizoen bij MVV.
    Daarna naar de League 2 in Engeland; 2 goals gemaakt in een heel seizoen. Die is niet zo goed hoor.
    Vind ik leuk
    Fcdb67 +3481
    vrijdag 19 oktober 2018 om 17:43
    Dat kan zijn maar heb een aantal wedstrijden van ze gezien en vind het een uitstekend geheel. Het is een hecht team waarbij iedereen voor elkaar door het vuur gaat. Ze hebben een super groot nadeel en dat is dat de bank kwalitatief een stuk minder is.
    Vind ik leuk
    Peterfc +1764
    vrijdag 19 oktober 2018 om 18:04
    Makkelijk programma gehad en tegen niet 1 top 7 team kunnen winnen.

    Ff afwachten tot na vanavond met het oordeel
    Vind ik leuk
    NickOs +69
    zaterdag 20 oktober 2018 om 13:15
    @peterfc. Gewoon gewonnen van Roda en ook van Almere dus. Voetballend echt een van de beste ploegen en zoals gezegd het is een goed geheel. Ik ben ook geen Verheydt fan omdat het geen goaltjesdief is maar hij maakt wel ruimte voor anderen. En doordat die anderen regelmatig scoren helpt die toch. Het is een sterk collectief. Overigens, ik las net de bank kwalitatief een stuk minder. Maar juist de bankzitters hebben hun waarde ook bewezen door te scoren bij een invalbeurt.
    Vind ik leuk
    Peterfc +1764
    zaterdag 20 oktober 2018 om 13:46
    Roda haalt de play-offs niet, de overwinning op Almere is echt de eerste zege op één van de betere teams en dat is héél goed. Dat zei ik toch ook? Prima zege en daarmee doen ze serieus mee ondanks dat ze minder kwaliteit hebben dan NEC, Sparta, Twente of Den Bosch.

    En zo te zien inderdaad een geheel.
    Stegeman lijkt de juiste man al moet hij niet zo zeuren over de scheidsrechters, Den bosch heeft nog geen strafschop mee gehad, twee keer verloren vanwege onterecht rood en punten verloren vanwege onterecht afgekeurde goals.
    Boessen zeurt daar nooit over en ook niet over het feit dat we al veel wedstrijden hebben moeten spelen zonder onze internationals.

    We zien elkaar in play-offs
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 20 oktober 2018 om 13:46]
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 22:28
    ze staan na 10 wedstrijden bovenaan maar ze spelen niet voor het kampioenschap ???
    wat moet een team dan doen volgens jou , om daarvoor in aanmerking te komen
    Vind ik leuk
    Peterfc +1764
    vrijdag 19 oktober 2018 om 22:29
    Vanavond winnen.
    Dat was zeer goed.
    Dit was de eerste overwining op een kampioenskandidaat.
    Ze worden geen kampioen maar ze doen vanaf vanavond mee
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 19 oktober 2018 om 22:35]
    Vind ik leuk
    NickOs +69
    zaterdag 20 oktober 2018 om 13:17
    @peter. Als je even realistisch bekijkt dan weet je dat het tegen Sparta een ongelukkige tegengoal was in blessuretijd maar dat Go Ahead verreweg de beste ploeg was. Ze hebben wat punten laten liggen door gelijk te spelen terwijl ze beter waren maar het is een sterk en taai collectief. Worden ze kampioen? Denk het niet maar ze doen wel mee en dat dezen ze al voor vanavond.
    Vind ik leuk
    COYG +6224
    vrijdag 19 oktober 2018 om 16:23
    Het kan snel gaan met je carrière.
    Zo zie je maar, je kan ten alle tijden nog profvoetballer worden. Er zijn immers genoeg voorbeelden geweest door de jaren heen. Alleen moet je wel een superdrive hebben.
    Vind ik leuk
    HansVites +5010
    vrijdag 19 oktober 2018 om 16:47
    Go Ahead mooie club met een echt Engels stadion en niet onbelangrijk met echt gras, van mij mogen ze kampioen worden.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws