Bom onder nieuw stadion eerstedivisionist: 'Onbegrijpelijk dat ze de deur sluiten'

    Bom onder nieuw stadion eerstedivisionist: 'Onbegrijpelijk dat ze de deur sluiten'

    vrijdag 19 oktober 2018 om 17:28

    De komst van het nieuwe stadion van SC Cambuur lijkt op losse schroeven te staan. De Friese club is overvallen door het nieuws dat ROC Friese Poort zich terugtrekt.

    De scholengemeenschap zou zich vestigen in het te ontwikkelen stadiongebied, maar vanwege een geschil met de gemeente Leeuwarden trekt het de stekker uit de deelname. De partijen steggelen over de huisvesting tot het moment van oplevering van de nieuwe locatie, weet Voetbal International.

    'We zijn uitermate teleurgesteld over het plotselinge en eenzijdige besluit van de ROC Friese Poort om zich terug te trekken uit de WTC planontwikkeling', reageert de directie en raad van commissarissen van Cambuur in een verklaring. 'Het is ons inziens een geschil tussen de ROC Friese Poort en de Gemeente Leeuwarden en SC Cambuur is geen partij in de gemaakte afspraken tussen deze twee partijen. Voor SC Cambuur is het onbegrijpelijk dat de ROC Friese Poort, zonder enig vooroverleg met de andere partners, de deur lijkt te sluiten.'

    Volgens de Keuken Kampioen Divisie-club blijft het grote doel om een nieuw stadion te realiseren. De club blijft zich dan ook inzetten voor de huidige planontwikkeling en kondigt aan zo spoedig mogelijk in overleg te gaan met alle betrokken partijen.

    VI claimt evenwel dat de beslissing van ROC Friese Poort 'een bom' onder de plannen legt. De scholengemeenschap is een van de belangrijkste partijen in de herontwikkeling van het gebied.

    Plaats een reactie

    Zalkerboy +401
    vrijdag 19 oktober 2018 om 18:17
    Dacht dat Cambuur booming was. Duurt nu dus nog weer even voor de slapend reus wakker wordt?
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 18:20
    Dat heeft de Friese Poort goed bekeken. Snapte bij voorbaat al niet waarom ze in godsnaam in ze zouden willen gaan met Cambuur.
    Dat stadion komt er dus niet. Ergens wel spijtig want zo wordt onze kans op hertenjacht niet groter.
    Vind ik leuk
    HanV +4352
    vrijdag 19 oktober 2018 om 18:29
    Die zullen wel in meerdere of in oude gebouwen zitten of weinig parkeergelegenheid hebben?
    Vind ik leuk
    schfan1920 +5543
    vrijdag 19 oktober 2018 om 19:46
    Het was daar niks, het is daar niks, het wordt daar niks.. net een kaartenhuis wat langzaam maar zeker instort.
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 19:19
    Waarom is mijn reactie weg vp kom op man?
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 19:40
    Zal wel terecht zijn.
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 19:41
    Ik zij.
    Een Leeuwardennaar is geen Fries tegen iemand.
    Is dat terecht.?
    Vind ik leuk
    schfan1920 +5543
    vrijdag 19 oktober 2018 om 19:45
    Klopt toch? Althans dat beweren ze zelf altijd.
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 19:45
    1. Leeuwarden ligt in Friesland en 2. Jou comment heeft niets met voetbal te maken (zoals altijd eigenlijk). Ja dus. Waarom moet jij altijd zo veel onzin en niet voetbal gerelateerde onzin roepen? Ga gewoon lekker voor altijd weg en laat mensen lekker discussies over voetbal hebben. Zielig mannetje zeg wat een tranen.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 19 oktober 2018 om 19:49]
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 19:58
    Hij heeft wel een punt. Ik woon sinds kort in Leeuwarden en ze weigerden zelfs om hun ex speler de Vries bij zijn achternaam te noemen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 20:03
    Oké. En wat heeft zijn reactie met voetbal te maken dan?
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 19 oktober 2018 om 20:03]
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 20:08
    Ik reageerde op iemand 😉?
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 20:23
    Doe je altijd. Het liefst op diegene die bovenaan staat. Zo'n kneusje ben je wel. Maar nogmaals het heeft niets met voetbal te maken. Dat je niet weg gaat had ik trouwens geen rekening mee gehouden. Een soort kakkerlak jij :)

    Ga anders beweren dat het niet in Friesland ligt. Topografisch wonder. :)
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 19 oktober 2018 om 20:25]
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 20:27
    Jij bent zelf een kneusje
    En nou oprotten tyfes kind.
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 21:13
    Hahaha. Is dit je reactie omdat je ongelijk hebt? Zielig. Was ik maar een kind. Tijd gaat veels te snel. :)
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 20:08
    Dankjewel 👍
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 20:07
    1Onzin Leeuwarden ligt in noord Holland
    2ik blijf niet weg niet voor jou voor niemand 😁
    3 ik steek afttoe de draak 4 wie niet weg is gezien 😂
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 06:46
    Leeuwarden is een een enclave in Friesland. Gemakshalve heeft de overheid Leeuwarden ingedeeld bij Friesland, maar dat heeft puur geografische redenen. Conclusie: Het ligt in Friesland, maar het is niet Fries.
    Vind ik leuk
    Cookee +10857
    zaterdag 20 oktober 2018 om 13:52
    In geen van de Friese steden wordt Fries gesproken, dus dan heb je niet veel met dat Friese gedoe met vlaggen en taal. Overigens ook in dorp H'veen spreekt met het Leeuwarder dialect, dus het zijn allemaal verkooppraatjes, ieder mag dat geloven of niet.
    Het is mooi dat dit bericht plezier geeft aan haters, maar dat zegt alles over hen. Volgens mij kan dit project best doorgaan zonder die school. Al is het jammer voor studenten, want in zo'n omgeving wil je bij zijn natuurlijk. Ernaast zit de Elfsteden-schaatshal de sporthal erbij, ideale omgeving zou je zeggen. Maar de PvdA wethouder krijgt het maar niet op orde.
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 21:13
    Zie Heerenveenshirt en volkslied... 😏 kort gezegd calimero gedrag
    Vind ik leuk
    schfan1920 +5543
    vrijdag 19 oktober 2018 om 19:44
    Jij dus ook al, mijne idem. Geen idee waarom, stond geen verkeerd woord in. Maar ze doen maar als ze er gelukkig mee zijn.
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 19:50
    Zoals altijd bij jou stond er vast ook niks voetbal gerelateerds in. Jankie jankie
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 20:09
    Stoer mantje ben jij zeg 😂
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 20:23
    Valt best mee hoor. Heb ik een letter gelogen dan? :)
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 06:47
    Mant...
    Vind ik leuk
    Cookee +10857
    zaterdag 20 oktober 2018 om 13:54
    Mantsje... is leeuwarders voor Mannetje.
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 14:02
    Mand is een opmerking om iets samen te vatten. Ken je 'm niet van Dumpert?
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 20 oktober 2018 om 14:03]
    Vind ik leuk
    Cookee +10857
    zaterdag 20 oktober 2018 om 15:34
    Ik weet niet eens wie Dumpert is, speelt die bij Roda?
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 14:03
    Mijn complimenten naar jou toe, ik bekritiseer jou en jij begint niet te schelden...
    Vind ik leuk
    Cookee +10857
    zaterdag 20 oktober 2018 om 15:35
    Afwijkende mening mag best. Maar is wel prettig als er ook kans op toenadering is.
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 19:50
    Daar is een school ook niet voor.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 19 oktober 2018 om 19:51]
    Vind ik leuk
    yabba1000 +1045
    vrijdag 19 oktober 2018 om 20:16
    zowiezo al twijfelachtig dat je afhankelijk bent van een scholengemeenschap om een nieuw stadion te bouwen of ligt dan aan mij?
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 06:50
    Twijfelachtig?? In dat gebied zit geen geld man, kan niet anders...De Friesche commerciële regio wil zich identificeren met Heerenveen, niet met Leeuwarden wat verder losstaat van Friesland...
    Vind ik leuk
    yabba1000 +1045
    zaterdag 20 oktober 2018 om 08:28
    tsja, heb je misschien wel een punt ja.
    Vind ik leuk
    Cookee +10857
    zaterdag 20 oktober 2018 om 14:01
    Sponsoren lopen weg bij H'veen, stoelen blijven leeg. Niemand gelooft de luchtbel meer daar. Ik gun ze het beste hoor, ze zitten mij niet in de weg, maar ik pleit wel voor eerlijke berichtgeving over beide clubs.
    Vind ik leuk
    Cookee +10857
    zaterdag 20 oktober 2018 om 13:58
    Dan heb je alle sportvoorzieningen bijelkaar toch, de schaatshal, Cambuur met trainingsvelden, medische en fysiotherapie, bovendien is het een goed bereikbare plek met veel ruimte.
    Maar je hebt een punt, dit moet toch op een andere manier gevuld kunnen worden?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws