Bom onder nieuw stadion eerstedivisionist: 'Onbegrijpelijk dat ze de deur sluiten'

Bom onder nieuw stadion eerstedivisionist: 'Onbegrijpelijk dat ze de deur sluiten'

Gepubliceerd: vrijdag 19 oktober 2018 om 17:28vr 19-10-2018 om 17:28

De komst van het nieuwe stadion van SC Cambuur lijkt op losse schroeven te staan. De Friese club is overvallen door het nieuws dat ROC Friese Poort zich terugtrekt.

De scholengemeenschap zou zich vestigen in het te ontwikkelen stadiongebied, maar vanwege een geschil met de gemeente Leeuwarden trekt het de stekker uit de deelname. De partijen steggelen over de huisvesting tot het moment van oplevering van de nieuwe locatie, weet Voetbal International.

'We zijn uitermate teleurgesteld over het plotselinge en eenzijdige besluit van de ROC Friese Poort om zich terug te trekken uit de WTC planontwikkeling', reageert de directie en raad van commissarissen van Cambuur in een verklaring. 'Het is ons inziens een geschil tussen de ROC Friese Poort en de Gemeente Leeuwarden en SC Cambuur is geen partij in de gemaakte afspraken tussen deze twee partijen. Voor SC Cambuur is het onbegrijpelijk dat de ROC Friese Poort, zonder enig vooroverleg met de andere partners, de deur lijkt te sluiten.'

Volgens de Keuken Kampioen Divisie-club blijft het grote doel om een nieuw stadion te realiseren. De club blijft zich dan ook inzetten voor de huidige planontwikkeling en kondigt aan zo spoedig mogelijk in overleg te gaan met alle betrokken partijen.

VI claimt evenwel dat de beslissing van ROC Friese Poort 'een bom' onder de plannen legt. De scholengemeenschap is een van de belangrijkste partijen in de herontwikkeling van het gebied.

Plaats een reactie

Zalkerboy +484
vrijdag 19 oktober 2018 om 18:17
Dacht dat Cambuur booming was. Duurt nu dus nog weer even voor de slapend reus wakker wordt?
Vind ik leuk
vrijdag 19 oktober 2018 om 18:20
Dat heeft de Friese Poort goed bekeken. Snapte bij voorbaat al niet waarom ze in godsnaam in ze zouden willen gaan met Cambuur.
Dat stadion komt er dus niet. Ergens wel spijtig want zo wordt onze kans op hertenjacht niet groter.
Vind ik leuk
HanV +5654
vrijdag 19 oktober 2018 om 18:29
Die zullen wel in meerdere of in oude gebouwen zitten of weinig parkeergelegenheid hebben?
Vind ik leuk
schfan1920 +6373
vrijdag 19 oktober 2018 om 19:46
Het was daar niks, het is daar niks, het wordt daar niks.. net een kaartenhuis wat langzaam maar zeker instort.
Vind ik leuk
vrijdag 19 oktober 2018 om 19:19
Waarom is mijn reactie weg vp kom op man?
Vind ik leuk
schfan1920 +6373
vrijdag 19 oktober 2018 om 19:44
Jij dus ook al, mijne idem. Geen idee waarom, stond geen verkeerd woord in. Maar ze doen maar als ze er gelukkig mee zijn.
Vind ik leuk
yabba1000 +1335
vrijdag 19 oktober 2018 om 20:16
zowiezo al twijfelachtig dat je afhankelijk bent van een scholengemeenschap om een nieuw stadion te bouwen of ligt dan aan mij?
Vind ik leuk
zaterdag 20 oktober 2018 om 06:50
Twijfelachtig?? In dat gebied zit geen geld man, kan niet anders...De Friesche commerciële regio wil zich identificeren met Heerenveen, niet met Leeuwarden wat verder losstaat van Friesland...
Vind ik leuk
yabba1000 +1335
zaterdag 20 oktober 2018 om 08:28
tsja, heb je misschien wel een punt ja.
Vind ik leuk
Cookee +12918
zaterdag 20 oktober 2018 om 14:01
Sponsoren lopen weg bij H'veen, stoelen blijven leeg. Niemand gelooft de luchtbel meer daar. Ik gun ze het beste hoor, ze zitten mij niet in de weg, maar ik pleit wel voor eerlijke berichtgeving over beide clubs.
Vind ik leuk
Cookee +12918
zaterdag 20 oktober 2018 om 13:58
Dan heb je alle sportvoorzieningen bijelkaar toch, de schaatshal, Cambuur met trainingsvelden, medische en fysiotherapie, bovendien is het een goed bereikbare plek met veel ruimte.
Maar je hebt een punt, dit moet toch op een andere manier gevuld kunnen worden?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws