Feyenoord-reserve: 'Ik mag niet liegen: het is moeilijk. Maar trainer niet blind'

    Feyenoord-reserve: 'Ik mag niet liegen: het is moeilijk. Maar trainer niet blind'

    vrijdag 19 oktober 2018 om 19:34

    De roep om Yassin Ayoub klinkt steeds luider bij Feyenoord, maar vooralsnog is hij bankzitter in De Kuip. De 24-jarige middenvelder erkent dat het aan hem knaagt. Hij viel in de Eredivisie pas vier keer in.

    "Eerlijk is eerlijk: het is moeilijk. Ik hoor natuurlijk ook de geluiden en ben voor mijn gevoel goed ingevallen op de momenten die ik kreeg", zegt Ayoub tegen RTV Rijnmond. "Ik mag niet liegen: het is moeilijk. Maar ik denk dat geduld het sleutelwoord is. Niet alleen in voetbal, maar in het leven."

    Om uitleg van trainer Giovanni van Bronckhorst vroeg de oud-speler van FC Utrecht nog niet. "Als ik eerlijk ben hebben we daar niet heel veel over gesproken. Ik ben geen persoon die daar naar vraagt. Als de trainer mij niet opstelt, heeft hij daar een reden voor. Hij is ook niet blind."

    Naast het veld is Ayoub bovendien met andere dingen bezig. Dat vindt hij veel interessanter. "Wat er allemaal gebeurt in de wereld en situaties die mensen meemaken in hun leven. Dat is veel interessanter dan het standaardleventje van mij."

    De Marokkaan probeert van ieder moment te genieten: "Je moet blij zijn dat je mag lachen en blij zijn dat je mag leven en gezond bent. Dat het in het leven niet altijd gaat zoals je zelf wil, wil niet zeggen dat het einde van de wereld nadert."

    Poll

    Komt het goed met Ayoub?

    (2681 stemmen)

    Plaats een reactie

    vrijdag 19 oktober 2018 om 19:47
    Gelukkig is Gio geen Blind. Of bedoelde hij het anders?
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 19 oktober 2018 om 19:48]
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 19:53
    Danny , Daley ?
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 19:55
    Dan Danny. Dad Daddy.
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 19:57
    dannie Daley?
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 19:52
    Kom op Ayoub, je bent toch geen mietje? Trel je muil open tegen die ideale schoonzoon met de naam van Bronckhorst.
    Vind ik leuk
    gerard.. +266
    vrijdag 19 oktober 2018 om 19:55
    Hij komt gewoon te kort echt een miskoop. Wat zou hij kunnen toevoegen aan het team.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 19 oktober 2018 om 19:56]
    Vind ik leuk
    klick +904
    vrijdag 19 oktober 2018 om 20:06
    je hebt dus duidelijk niks gezien
    Vind ik leuk
    gerard.. +266
    vrijdag 19 oktober 2018 om 20:45
    nee matige zeer matige voetbal en totaal niks voor Feyenoord
    Vind ik leuk
    klick +904
    vrijdag 19 oktober 2018 om 21:01
    gaaaapppp........
    Vind ik leuk
    gerard.. +266
    vrijdag 19 oktober 2018 om 21:07
    gaap ????
    Vind ik leuk
    klick +904
    vrijdag 19 oktober 2018 om 21:09
    ja je hebt dus geen inval beurten van hem gezien!
    Vind ik leuk
    Obl93 +2406
    zaterdag 20 oktober 2018 om 09:16
    Iemand die zo schrijft kunnen we eigenlijk beter overslaan.
    Vind ik leuk
    gerard.. +266
    zaterdag 20 oktober 2018 om 09:34
    Ik weet dat het hard voor je is maar de tijd zal het leren eigenlijk de aankomende maanden. Hoop dat je dan zegt " Ja je hebt gelijk gehad"
    Vind ik leuk
    Happy +12
    zaterdag 20 oktober 2018 om 07:51
    Jij zoekt gwn problemen met je stomme opmerking
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 19:57
    Trek jij je muil open tegen je baas?
    Door emotioneel te handelen gaat hij echt niet vaker spelen hoor.
    Gelukkig denkt hij niet zoals jij en is deze jongen een prof op en naast het veld.

    Ik ben zelf trouwens niet voor Feyenoord, maar het is ayoub gegunt wat mij betreft. Het is toch knap als hij uiteindelijk een basis plaats weet af te dwingen.

    Fijne avond
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 19 oktober 2018 om 19:59]
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 19:58
    Hij heeft jullie al meer bezorgd dan je kon dromen de afgelopen 20 jaar. Daarnaast is het een op en top prof geweest. Het is geen fm of fifa waar je in leeft. Gio heeft het met het spelersmateriaal gewoon prima gedaan.
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 20:10
    Laat maar lullen joh sommige mensen snappen er geen reet van en als het dan niet loopt is de trainer meteen de gebeten hond. Kortzichtige uitspraken van mensen die even wat willen zeggen.
    Vind ik leuk
    COYG +6180
    vrijdag 19 oktober 2018 om 20:15
    Alleen niet-Feyenoorders zeggen dit telkens. Zie jij het positiespel door de jaren heen van Feyenoord? Dat ligt niet aan het spelersmateriaal. Koeman en Rutten had veel minder materiaal en toch speelde Feyenoord mooi, verzorgd voetbal.
    Vind ik leuk
    JDW1988 +3035
    vrijdag 19 oktober 2018 om 21:19
    Ja dat deed Amrabat ook, Vermeer ook.
    Ging goed he ;) ?
    Vind ik leuk
    Blindsy +12473
    vrijdag 19 oktober 2018 om 19:57
    Trainer is niet blind? Daar heb ik mijn twijfels over...
    Vind ik leuk
    Antikunstgras +12854
    vrijdag 19 oktober 2018 om 19:59
    Je bent me voor
    Vind ik leuk
    Blindsy +12473
    vrijdag 19 oktober 2018 om 20:01
    En ik was bang dat iemand anders hem zou inkoppen.
    Zouden meer Feyenoorders moeten doen, voorzetten inkoppen. 😉
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 19:59
    Gemiste kans Feyenoord weet zeker als Ayoub had gespeeld jullie er misschien beter voor hadden gestaan .
    Super vent ook in de omgang buiten het veld .
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 20:01
    GVB is allergisch voor creatieve middenvelders, dus nee... onder deze trainer weinig kans....
    Vind ik leuk
    Omam-Biyik +242
    vrijdag 19 oktober 2018 om 20:06
    Het is nogal polariserend zoals VP de titel weg zet. Nu lijkt het net alsof Ayoub niet fatsoenlijk Nederlands spreekt : Maar trainer niet blind
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 19 oktober 2018 om 20:06]
    Vind ik leuk
    COYG +6180
    vrijdag 19 oktober 2018 om 20:12
    Gio is toch echt blind voor de simpele keuzes.
    Vind ik leuk
    Tienus +1106
    vrijdag 19 oktober 2018 om 20:22
    Kom maar weer terug Ayoub. Onder Gio wordt het niks
    Vind ik leuk
    Bennie498 +1523
    vrijdag 19 oktober 2018 om 21:30
    Zolang deze trainer er zit zal Ayoub geen basis hebben . Clasie Clasie Clasie de slechtste staat erin .
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 21:57
    Als je een beetje verstand van voetbal heb kom je niet met zo'n domme reactie.
    Clasie is een controleur, Ayoub is een box to box speler is meer voor de positie van Vilhena of Toornstra.
    Vind ik leuk
    Bennie498 +1523
    zaterdag 20 oktober 2018 om 09:08
    Controleur ? Hij komt alles tekort wat hij eens had. Wij hebben Ayoub als voetballer nodig. Clasie wint niets geen duels enz. El Amhadi dat is een controleur Vilhena ook . Clasie mag de kaartjes in de metro niet eens controleren. Gio wil fitte spelers ? Clasie is nog niet fit .
    Vind ik leuk
    Onyx +15
    zondag 21 oktober 2018 om 09:21
    Dan heeft Clasie nog weinig gecontroleerd. Dat je oud spelers van het kaliber Van Persie en Kuyt terug haalt is logisch.. maar met spelers als Clasie doe je aan kapitaal vernietiging. Kost veel en laat niets zien
    Vind ik leuk
    Harry.f +322
    zaterdag 20 oktober 2018 om 03:25
    amrabat is vertrokken vanwege Clasie. Ook Ayoup moet Clasie vooe laten gaan,terwijl Clasie geen schim is van voor zijn vertrek naar Engeland. Clasie behoort in het tweede elftal zijn peil op te schroeven. Feyenoord speelt belabbert en dreigt een grote afstraffing te krijgen in Amsterdam zelfs als ze super defensief spelen. Word wakker Gio stel Tapia en Ayoup op en we zullen verzorgt voetbal spelen.
    Vind ik leuk
    gerard.. +266
    vrijdag 19 oktober 2018 om 21:31
    ja maar dat is toch geen maatstaf. Deze jongen komt gewoon te kort
    Vind ik leuk
    fr1963 +3120
    zaterdag 20 oktober 2018 om 00:56
    Gio is een angsthaas. Veel te behoudend en zonder creativiteit. Dat straalt hij over op het elftal. Ayoub durft hij niet te brengen terwijl juist hij de creativiteit kan brengen die nu ontbreekt bij Vilhena en Clasie. Ik wou dat Gio 1x Jorgensen, Tapia en Ayoub in de basis zou zetten op het middenveld......veel meer voetbal, veel meer druk naar voren, meer creativiteit en meer scorend vermogen.
    Vind ik leuk
    barry m +350
    zaterdag 20 oktober 2018 om 02:22
    een goeie speler met een goeie mentaliteit!
    ik denk dat hij het zeker gaat redden bij feyenoord

    kom op ayoub
    Vind ik leuk
    Cookee +10892
    zaterdag 20 oktober 2018 om 13:38
    Klasbak die jongen, ik mag dat wel, het is een prima kerel.
    Maar als hij zelf niet wil vragen aan Gio, kan er binnen de club niet wat meer druk komen dat Ayoub moet spelen? Doe bijvoorbeeld spreekkoren of zo.
    Ik weet dat hij het verschil kan maken... hij zal een klik hebben met spelers als Berghuis/Persie en Jorgensen.
    Als liefhebber wil ik die jongen graag zien.
    Anders rijst de vraag, waarom haalt Feijenoord hem anders?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws