Feyenoord-reserve: 'Ik mag niet liegen: het is moeilijk. Maar trainer niet blind'

Feyenoord-reserve: 'Ik mag niet liegen: het is moeilijk. Maar trainer niet blind'

Gepubliceerd: vrijdag 19 oktober 2018 om 19:34vr 19-10-2018 om 19:34

De roep om Yassin Ayoub klinkt steeds luider bij Feyenoord, maar vooralsnog is hij bankzitter in De Kuip. De 24-jarige middenvelder erkent dat het aan hem knaagt. Hij viel in de Eredivisie pas vier keer in.

"Eerlijk is eerlijk: het is moeilijk. Ik hoor natuurlijk ook de geluiden en ben voor mijn gevoel goed ingevallen op de momenten die ik kreeg", zegt Ayoub tegen RTV Rijnmond. "Ik mag niet liegen: het is moeilijk. Maar ik denk dat geduld het sleutelwoord is. Niet alleen in voetbal, maar in het leven."

Om uitleg van trainer Giovanni van Bronckhorst vroeg de oud-speler van FC Utrecht nog niet. "Als ik eerlijk ben hebben we daar niet heel veel over gesproken. Ik ben geen persoon die daar naar vraagt. Als de trainer mij niet opstelt, heeft hij daar een reden voor. Hij is ook niet blind."

Naast het veld is Ayoub bovendien met andere dingen bezig. Dat vindt hij veel interessanter. "Wat er allemaal gebeurt in de wereld en situaties die mensen meemaken in hun leven. Dat is veel interessanter dan het standaardleventje van mij."

De Marokkaan probeert van ieder moment te genieten: "Je moet blij zijn dat je mag lachen en blij zijn dat je mag leven en gezond bent. Dat het in het leven niet altijd gaat zoals je zelf wil, wil niet zeggen dat het einde van de wereld nadert."

Poll

Komt het goed met Ayoub?

(2682 stemmen)

Plaats een reactie

vrijdag 19 oktober 2018 om 19:52
Kom op Ayoub, je bent toch geen mietje? Trel je muil open tegen die ideale schoonzoon met de naam van Bronckhorst.
Vind ik leuk
gerard.. +971
vrijdag 19 oktober 2018 om 19:55
Hij komt gewoon te kort echt een miskoop. Wat zou hij kunnen toevoegen aan het team.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 19 oktober 2018 om 19:56]
Vind ik leuk
klick +1373
vrijdag 19 oktober 2018 om 20:06
je hebt dus duidelijk niks gezien
Vind ik leuk
gerard.. +971
vrijdag 19 oktober 2018 om 20:45
nee matige zeer matige voetbal en totaal niks voor Feyenoord
Vind ik leuk
klick +1373
vrijdag 19 oktober 2018 om 21:01
gaaaapppp........
Vind ik leuk
gerard.. +971
vrijdag 19 oktober 2018 om 21:07
gaap ????
Vind ik leuk
klick +1373
vrijdag 19 oktober 2018 om 21:09
ja je hebt dus geen inval beurten van hem gezien!
Vind ik leuk
Obl93 +2772
zaterdag 20 oktober 2018 om 09:16
Iemand die zo schrijft kunnen we eigenlijk beter overslaan.
Vind ik leuk
gerard.. +971
zaterdag 20 oktober 2018 om 09:34
Ik weet dat het hard voor je is maar de tijd zal het leren eigenlijk de aankomende maanden. Hoop dat je dan zegt " Ja je hebt gelijk gehad"
Vind ik leuk
Happy +11
zaterdag 20 oktober 2018 om 07:51
Jij zoekt gwn problemen met je stomme opmerking
Vind ik leuk
vrijdag 19 oktober 2018 om 19:57
Trek jij je muil open tegen je baas?
Door emotioneel te handelen gaat hij echt niet vaker spelen hoor.
Gelukkig denkt hij niet zoals jij en is deze jongen een prof op en naast het veld.

Ik ben zelf trouwens niet voor Feyenoord, maar het is ayoub gegunt wat mij betreft. Het is toch knap als hij uiteindelijk een basis plaats weet af te dwingen.

Fijne avond
[Reactie gewijzigd op vrijdag 19 oktober 2018 om 19:59]
Vind ik leuk
JDW1988 +3353
vrijdag 19 oktober 2018 om 21:19
Ja dat deed Amrabat ook, Vermeer ook.
Ging goed he ;) ?
Vind ik leuk
vrijdag 19 oktober 2018 om 19:57
Trainer is niet blind? Daar heb ik mijn twijfels over...
Vind ik leuk
Antikunstgras +14460
vrijdag 19 oktober 2018 om 19:59
Je bent me voor
Vind ik leuk
vrijdag 19 oktober 2018 om 20:01
En ik was bang dat iemand anders hem zou inkoppen.
Zouden meer Feyenoorders moeten doen, voorzetten inkoppen. 😉
Vind ik leuk
vrijdag 19 oktober 2018 om 20:01
GVB is allergisch voor creatieve middenvelders, dus nee... onder deze trainer weinig kans....
Vind ik leuk
Omam-Biyik +292
vrijdag 19 oktober 2018 om 20:06
Het is nogal polariserend zoals VP de titel weg zet. Nu lijkt het net alsof Ayoub niet fatsoenlijk Nederlands spreekt : Maar trainer niet blind
[Reactie gewijzigd op vrijdag 19 oktober 2018 om 20:06]
Vind ik leuk
COYG +8525
vrijdag 19 oktober 2018 om 20:12
Gio is toch echt blind voor de simpele keuzes.
Vind ik leuk
Tienus +1439
vrijdag 19 oktober 2018 om 20:22
Kom maar weer terug Ayoub. Onder Gio wordt het niks
Vind ik leuk
gerard.. +971
vrijdag 19 oktober 2018 om 21:31
ja maar dat is toch geen maatstaf. Deze jongen komt gewoon te kort
Vind ik leuk
fr1963 +4662
zaterdag 20 oktober 2018 om 00:56
Gio is een angsthaas. Veel te behoudend en zonder creativiteit. Dat straalt hij over op het elftal. Ayoub durft hij niet te brengen terwijl juist hij de creativiteit kan brengen die nu ontbreekt bij Vilhena en Clasie. Ik wou dat Gio 1x Jorgensen, Tapia en Ayoub in de basis zou zetten op het middenveld......veel meer voetbal, veel meer druk naar voren, meer creativiteit en meer scorend vermogen.
Vind ik leuk
barry m +605
zaterdag 20 oktober 2018 om 02:22
een goeie speler met een goeie mentaliteit!
ik denk dat hij het zeker gaat redden bij feyenoord

kom op ayoub
Vind ik leuk
Cookee +12953
zaterdag 20 oktober 2018 om 13:38
Klasbak die jongen, ik mag dat wel, het is een prima kerel.
Maar als hij zelf niet wil vragen aan Gio, kan er binnen de club niet wat meer druk komen dat Ayoub moet spelen? Doe bijvoorbeeld spreekkoren of zo.
Ik weet dat hij het verschil kan maken... hij zal een klik hebben met spelers als Berghuis/Persie en Jorgensen.
Als liefhebber wil ik die jongen graag zien.
Anders rijst de vraag, waarom haalt Feijenoord hem anders?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws