Hoeness keihard over Bayern-vertrekker: 'Alleen door hem lagen we er bijna uit'

Hoeness keihard over Bayern-vertrekker: 'Alleen door hem lagen we er bijna uit'

Gepubliceerd: vrijdag 19 oktober 2018 om 20:55vr 19-10-2018 om 20:55

Bayern München nam op de laatste dag van de zomerse transferdeadline afscheid van Juan Bernat. De Spaanse linksback werd verkocht aan Paris Saint-Germain en daar is Uli Hoeness allerminst rouwig om.

De voorzitter van Bayern beweert dat al in april werd besloten dat Bernat moest vertrekken. De oud-speler van Valencia speelde toen een slechte eerste helft tegen Sevilla, in de eerste kwartfinale van de Champions League. "Op die dag besloten we dat we hem moesten verkopen", zegt Hoeness in Duitse media. "Tegen Sevilla was hij er bijna in zijn eentje verantwoordelijk voor dat we op de rand van uitschakeling terechtkwamen. Door hem lagen we er bijna uit."

De 25-jarige Bernat werd halverwege de wedstrijd bij Sevilla naar de kant gehaald door toenmalig trainer Jupp Heynckes. Op dat moment stond het 1-1, waarna Bayern uiteindelijk met 1-2 won. De return in de Allianz Arena eindigde in een doelpuntloos gelijkspel. Bernat zat voor dat duel niet bij de wedstrijdselectie.

Voor PSG kwam Bernat tot dusver tot vier optredens in de Ligue 1, waarvan drie keer als basisspeler.

Plaats een reactie

NvC +9671
vrijdag 19 oktober 2018 om 21:05
Warme club dat Bayern.
Vind ik leuk
vrijdag 19 oktober 2018 om 21:09
Niet echt chic dit
[Reactie gewijzigd op vrijdag 19 oktober 2018 om 21:10]
Vind ik leuk
JonathanAjax +11655
vrijdag 19 oktober 2018 om 21:11
Modder gooien is vaak al ranzig maar dit slaat alles... Wat een triest mannetje toch! Verdient een roggel in zijn nek...
Vind ik leuk
COYG +8525
vrijdag 19 oktober 2018 om 21:11
Hoeness laat zich wel kennen hoor. Allereerst had hij maar eens moeten bedenken waarom hij Bernat heeft gehaald. Ten tweede kan je wel lekker je oud-spelers bekritiseren, wat overigens wel lekker de aandacht weggehaald bij zijn eigen presteren, want zelf heeft hij er ook een potje van gemaakt.
Vind ik leuk
vrijdag 19 oktober 2018 om 21:20
Een giga miskoop dus
Vind ik leuk
Thobar +4659
vrijdag 19 oktober 2018 om 22:20
Dat kan maar dan moet je kijken naar wie hem gehaald hebben en daar hoorde hij zelf ook bij.
Dus de hand in eigen boezem steken had ook gekund.
Vind ik leuk
Smithsonian +45167
zaterdag 20 oktober 2018 om 05:40
Bayern, chelsea. Bah
Vind ik leuk
Blindsy +20509
zaterdag 20 oktober 2018 om 08:39
Sympathieke man, die Hoeness.
Nog even lekker in iemands rug trappen, engnek.
Vind ik leuk
zaterdag 20 oktober 2018 om 13:09
Als dat zo was Hoeness dan kon je heel de selectie verkopen, Müller, Boateng en nog meer raakte toen ook al geen pepernoot. Misschien moet je die dan ook verkopen ofniet.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 20 oktober 2018 om 13:09]
Vind ik leuk