Hoeness keihard over Bayern-vertrekker: 'Alleen door hem lagen we er bijna uit'

Hoeness keihard over Bayern-vertrekker: 'Alleen door hem lagen we er bijna uit'

Gepubliceerd: vrijdag 19 oktober 2018 om 20:55vr 19-10-2018 om 20:55

Bayern München nam op de laatste dag van de zomerse transferdeadline afscheid van Juan Bernat. De Spaanse linksback werd verkocht aan Paris Saint-Germain en daar is Uli Hoeness allerminst rouwig om.

De voorzitter van Bayern beweert dat al in april werd besloten dat Bernat moest vertrekken. De oud-speler van Valencia speelde toen een slechte eerste helft tegen Sevilla, in de eerste kwartfinale van de Champions League. "Op die dag besloten we dat we hem moesten verkopen", zegt Hoeness in Duitse media. "Tegen Sevilla was hij er bijna in zijn eentje verantwoordelijk voor dat we op de rand van uitschakeling terechtkwamen. Door hem lagen we er bijna uit."

De 25-jarige Bernat werd halverwege de wedstrijd bij Sevilla naar de kant gehaald door toenmalig trainer Jupp Heynckes. Op dat moment stond het 1-1, waarna Bayern uiteindelijk met 1-2 won. De return in de Allianz Arena eindigde in een doelpuntloos gelijkspel. Bernat zat voor dat duel niet bij de wedstrijdselectie.

Voor PSG kwam Bernat tot dusver tot vier optredens in de Ligue 1, waarvan drie keer als basisspeler.

Plaats een reactie

NvC +6859
vrijdag 19 oktober 2018 om 21:05
Warme club dat Bayern.
Vind ik leuk
Vamos7 +7761
vrijdag 19 oktober 2018 om 21:07
Haha en dan zegt die hypocriete zak dat media geen kritiek mogen hebben op zijn spelers. Wat doet hij zelf? Juist!
Vind ik leuk
Verratti +2198
vrijdag 19 oktober 2018 om 21:24
Wat weg is mag je afbranden. Natuurlijk Uli, jij wel.
Vind ik leuk
Thobar +4441
vrijdag 19 oktober 2018 om 22:15
Wat hij zelf doet
Worst verkopen en de belasting tillen
Witteboorden crimineel

Jammer dat hij dat ook niet Bayern deed, hadden ze ook aan de afgrond gestaan.
Vind ik leuk
vrijdag 19 oktober 2018 om 21:09
Niet echt chic dit
[Reactie gewijzigd op vrijdag 19 oktober 2018 om 21:10]
Vind ik leuk
Vamos7 +7761
vrijdag 19 oktober 2018 om 21:10
En huilen ze omdat media kritiek uit op Bayern wat een stelletjes hypocriete sulletjes.
Vind ik leuk
JonathanAjax +8627
vrijdag 19 oktober 2018 om 21:11
Modder gooien is vaak al ranzig maar dit slaat alles... Wat een triest mannetje toch! Verdient een roggel in zijn nek...
Vind ik leuk
stratumseind +187304
vrijdag 19 oktober 2018 om 22:10
wij hebben er 1 die dat prima kan
Vind ik leuk
COYG +7622
vrijdag 19 oktober 2018 om 21:11
Hoeness laat zich wel kennen hoor. Allereerst had hij maar eens moeten bedenken waarom hij Bernat heeft gehaald. Ten tweede kan je wel lekker je oud-spelers bekritiseren, wat overigens wel lekker de aandacht weggehaald bij zijn eigen presteren, want zelf heeft hij er ook een potje van gemaakt.
Vind ik leuk
Wouta80 +926
vrijdag 19 oktober 2018 om 21:12
Blijven moffen, niet te vertrouwen en nog schop nageven. Reden is dat ze al jaren geleden hadden moeten beginnen met doorselecteren. Zelfde probleem is nu in Madrid...
Vind ik leuk
Dj Storm +269
vrijdag 19 oktober 2018 om 21:26
Enne 🐽 kop?, blijven hangen in 45', dwaas. Vertrouw liever een mof als zo'n hersenloos stuk vreten als jij, idioot
[Reactie gewijzigd op vrijdag 19 oktober 2018 om 21:27]
Vind ik leuk
Wouta80 +926
vrijdag 19 oktober 2018 om 22:00
Lol. Kijk je eigen reactie cokehoofd.
Vind ik leuk
Dj Storm +269
vrijdag 19 oktober 2018 om 23:40
Zwijnekop ben je
[Reactie gewijzigd op vrijdag 19 oktober 2018 om 23:41]
Vind ik leuk
vrijdag 19 oktober 2018 om 21:20
Een giga miskoop dus
Vind ik leuk
Thobar +4441
vrijdag 19 oktober 2018 om 22:20
Dat kan maar dan moet je kijken naar wie hem gehaald hebben en daar hoorde hij zelf ook bij.
Dus de hand in eigen boezem steken had ook gekund.
Vind ik leuk
Smithsonian +38107
zaterdag 20 oktober 2018 om 05:40
Bayern, chelsea. Bah
Vind ik leuk
Blindsy +15897
zaterdag 20 oktober 2018 om 08:39
Sympathieke man, die Hoeness.
Nog even lekker in iemands rug trappen, engnek.
Vind ik leuk
zaterdag 20 oktober 2018 om 13:09
Als dat zo was Hoeness dan kon je heel de selectie verkopen, Müller, Boateng en nog meer raakte toen ook al geen pepernoot. Misschien moet je die dan ook verkopen ofniet.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 20 oktober 2018 om 13:09]
Vind ik leuk