Go Ahead alleen aan kop na zege in topper en misstap van Sparta

Go Ahead alleen aan kop na zege in topper en misstap van Sparta

Gepubliceerd: vrijdag 19 oktober 2018 om 21:55vr 19-10-2018 om 21:55

Go Ahead Eagles mag zich na vrijdag alleen koploper van de Keuken Kampioen Divisie noemen. De ploeg van coach John Stegeman trok in de topper tegen Almere City aan het langste eind dankzij een doelpunt van Istvan Bakx: 0-1.

Bakx maakte drie minuten voor de rust de belangrijke treffer voor Go Ahead Eagles. De middenvelder kon na een pass van Julian Lelieveld vrij op keeper Timo Plattel af en miste niet. Go Ahead en Almere stonden voorafgaand aan het duel gedeeld aan kop met twintig punten.

Sparta had eveneens twintig punten, maar kwam op bezoek bij Roda JC niet verder dan een gelijkspel: 1-1. Lars Veldwijk bracht de bezoekers in Kerkrade op voorsprong. Mitchel Paulissen verzilverde een klein kwartier voor het einde een penalty. 

De Brabantse burenruzie tussen Top Oss en FC Den Bosch werd gewonnen door de Bosschenaren. Een onbegrijpbare terugspeelbal van Bryan Smeets kon onderschept worden door Oussama Bouyaghlafen en hij strafde de fout genadeloos af: 0-1.

De uitwedstrijd van Jong AZ tegen FC Dordrecht stond in het teken van de rentree van Calvin Stengs. Savvas Mourgos zette de thuisploeg op voorsprong, maar Stengs bewees meteen zijn waarde. De bal ging op de stip na een overtreding op de aanvaller. Ferdy Druijff benutte het buitenkansje en bepaalde de eindstand op 1-1.

Maximiliano Romero was met een voorassist op Cody Gakpo belangrijk voor Jong PSV. MVV kwam terug via Joeri Schroijen, maar de veelbesproken Jordan Teze zette de Eindhovenaren opnieuw op voorsprong. In de slotfase ging het alsnog mis voor Jong PSV. Schroijen maakte er op schitterende wijze 2-2 van.

Jong Ajax herstelde zich van de nederlaag tegen Jong PSV. De Amsterdamse beloften waren met 2-1 te sterk voor RKC Waalwijk door twee goals van Danilo Pereira. Eenvoudig kwam de zege niet tot stand na een rode kaart voor Navajo Bakboord vanwege een vermeende elleboogstoot.

Overige uitslagen:

Telstar - NEC 0-3
SC Cambuur - Helmond Sport 3-1
FC Eindhoven - FC Volendam 1-1

Plaats een reactie

Lurton +2277
vrijdag 19 oktober 2018 om 22:04
Op een mooi seizoen voor de Eagels uit Deventer. Zou knap zijn als ze deze lijn kunnen doortrekken.
Vind ik leuk
vrijdag 19 oktober 2018 om 22:36
Ik zou zeggen Go Ahead en grijp de schaal. :D
Vind ik leuk
SP-AR-TA +2272
vrijdag 19 oktober 2018 om 22:06
Voor de zoveelste keer in een uitwedstrijd een discutabele penalty tegen. Arbitrage in de Eerste Divisie is echt lachwekkend en er komen elk jaar ook weer nieuwe patienten bij. Sowieso leeft het Mark Jan Fledderus syndroom verder want dat Sparta dit niet heeft kunnen winnen is echt erg. Met alle respect naar Roda, gewoon een Eredivisieploeg in alle opzichten alleen op het veld nog niet. Nou deed Sparta het niet veel beter en mogen we nog blij zijn met een punt maar het niveau was af en toe echt verschrikkelijk. Ik snap niet dat dit kan nadat je tegen Cambuur een prima wedstrijd speelt en sowieso het team beter in vorm begint te raken. Ik zie Go Ahead nu als absolute titelkandidaat, die winnen ook de lelijke wedstrijden en dan wordt je kampioen.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 19 oktober 2018 om 22:08]
Vind ik leuk
palesky +215
vrijdag 19 oktober 2018 om 22:10
En dat zonder ook maar één keer een penalty mee gekregen te hebben...
Vind ik leuk
NvC +6869
vrijdag 19 oktober 2018 om 22:11
Abitrage is inderdaad een drama in de KKD. Het is te gek voor woorden dat dit iedere speelronde gebeurt.
GAE doet het goed nu, ik zie ze ook als de absolute kandidaat voor het kampioenschap.
Vind ik leuk
SP-AR-TA +2272
vrijdag 19 oktober 2018 om 22:18
Ja en het erge is de KNVB presteert het om elk seizoen weer een paar Zeist robots te fabriceren die elke wedstrijd kapot fluiten. En dan die zogenaamde talenten zoals die Siemen Mulder ook wat een enorme eikel is dat.
Vind ik leuk
NvC +6869
vrijdag 19 oktober 2018 om 22:21
Ja klopt, vorige week hadden wij Clay Ruperti die even de wedstrijd op zn kop zet. Nee de KNVB mag zich schamen voor het niveau van de scheidsrechters in dit land.
Vind ik leuk
vrijdag 19 oktober 2018 om 22:37
Eens van die penalty. Roda had gewoon die kans voor goal moeten maken en dan was het 3 punten geweest.
Vind ik leuk
Rodajc +17419
vrijdag 19 oktober 2018 om 22:50
Eens van de penalty, maar vind het wel een terecht gelijkspel. We missen ontzettend veel spelers en moeten het op dit moment op de jeugd gooien, en ik moet zeggen ik geniet ervan om zo'n jongen als Souren te zien spelen ipv een El Makrini. Bij jullie zit er zoveel meer in qua materiaal, maar was vandaag niet echt te zien. Wij gaan ervoor om te knallen in de nacompetitie, jullie zullen echt beter moeten om kampioen te worden hoor.
Vind ik leuk
SP-AR-TA +2272
vrijdag 19 oktober 2018 om 23:17
Klopt gelijkspel was terecht! Snap dat eigen jongens mooi is om te zien in plaats van de zoveelste buitenlander. Er zit inderdaad meer in bij ons dan eruit komt maarja wie weet komt alles toch nog goed, blijft een hele gekke competitie.
Vind ik leuk
Rodajc +17419
vrijdag 19 oktober 2018 om 23:28
Ik vermaak me tot nu toe best prima met de KKD, ondanks de wisselvallige resultaten. Maar nu komen voor ons de weken die tellen. Heel apart dat we in de eerste 10 wedstrijden Go Ahead, Sparta, Twente, Almere, NEC, Cambuur, Jong Ajax en Jong PSV al hebben gehad. Jullie succes!
[Reactie gewijzigd op vrijdag 19 oktober 2018 om 23:30]
Vind ik leuk
SP-AR-TA +2272
vrijdag 19 oktober 2018 om 23:50
Thanks jullie ook succes! Play off plaats moet haalbaar zijn en denk zelfs top 5. Tot op Het Kasteel!
Vind ik leuk
NvC +6869
vrijdag 19 oktober 2018 om 22:07
Eagles flying high! Knappe prestatie van Stegeman!
NEC ook weer lekker de 3 punten! 👍
Vind ik leuk
vrijdag 19 oktober 2018 om 22:11
Lekkerrrrr
Vind ik leuk
NvC +6869
vrijdag 19 oktober 2018 om 22:14
Gefeliciteerd!
Vind ik leuk
baboushka +1437
vrijdag 19 oktober 2018 om 22:21
Verdiend gewonnen, Almere had niks in te brengen.
Vind ik leuk
Roodbergen +9329
vrijdag 19 oktober 2018 om 22:24
Guus Joppen 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Vind ik leuk
NvC +6869
vrijdag 19 oktober 2018 om 22:26
Haha wat een misser! 😂😅
Vind ik leuk
Pimman +8016
vrijdag 19 oktober 2018 om 22:25
Ik hoopte op een overwinning van City maar uiteindelijk terecht gewonnen door Eagles.
Vind ik leuk
vrijdag 19 oktober 2018 om 22:38
Gaan allebei nog veel punten verliezen. Op het einde gaat het tussen Twente, Sparta, NEC en Roda.
Vind ik leuk
VA Demtah +28
vrijdag 19 oktober 2018 om 22:44
Heb je ook.een glazen bol voor mij. Dit team gaat echt niet veel punten verspelen
Vind ik leuk
vrijdag 19 oktober 2018 om 22:48
Roda niet. Hebben een veel te kleine selectie. Roda speelt nu al door schorsingen/blessures met een veredeld jeugd elftal.(Jong Roda).
Vind ik leuk
Rodajc +17419
vrijdag 19 oktober 2018 om 22:51
Wij niet hoor. We gaan voor de nacompetitie, top 5 zou leuk zijn maar niet noodzakelijk.
Vind ik leuk
Pimman +8016
vrijdag 19 oktober 2018 om 22:57
Op dit moment voor mij Eagles en Sparta. Outsiders Almere en NEC. Twente vorige week gezien was evenals Roda laatste tijd zeer matig!
Vind ik leuk
zaterdag 20 oktober 2018 om 11:19
Drink eens niet zoveel
Vind ik leuk
Rodapaus +5923
vrijdag 19 oktober 2018 om 22:26
Lekker, zag er niet naar uit dat we nog gelijk zouden komen. Blij met t puntje, we misten erg veel spelers helaas. Hopelijk snel weer iedereen erbij en een Roda in vorm.
Vind ik leuk
NvC +6869
vrijdag 19 oktober 2018 om 22:29
Ik zag idd een aantal namen die ik niet kende. Wie mis je allemaal?
Vind ik leuk
Rodapaus +5923
vrijdag 19 oktober 2018 om 22:40
Simakala, Van Velzen, El Makrini, Milts en volgens mij nog een of twee
Vind ik leuk
Rodajc +17419
vrijdag 19 oktober 2018 om 22:53
Zie liever Souren dan El Makrini hoor, jij niet?
Vind ik leuk
Rodapaus +5923
zaterdag 20 oktober 2018 om 08:39
Klopt die speelde erg goed. Mag van mij betreft wat vaker de kans krijgen. Maar denk dat hij ook nog wisselvallig is.

El Makrini ben ik nooit fan van geweest dus zie liever Souren
Vind ik leuk
NvC +6869
vrijdag 19 oktober 2018 om 22:59
Ja dat is aardig wat zeg. Toch best knap om dan toch een punt te pakken tegen een sterk Sparta.
Vind ik leuk
zaterdag 20 oktober 2018 om 11:21
Verburg ook geblesseerd toch?
Vind ik leuk
vrijdag 19 oktober 2018 om 22:33
Op het veld is het al erg wat betreft jeugdspelers bij Roda maar op de bank is het nog erger. Daar ken ik werkelijk niemand van.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 19 oktober 2018 om 22:36]
Vind ik leuk
Rodajc +17419
vrijdag 19 oktober 2018 om 22:53
Souren en van Eijma doen het anders prima hoor. Tjap Choi en Fons Flapper op de bank, die namen vergeet je niet snel toch?
Vind ik leuk
vrijdag 19 oktober 2018 om 23:02
Ja prachtige namen inderdaad en dan maar zeggen dat Roda geen jeugd heeft. Ik juich dit wel toe trouwens.
Vind ik leuk
Rodajc +17419
vrijdag 19 oktober 2018 om 23:25
Zeker, uit nood geboren maar het valt nog redelijk mee. Ook vorige week 80 minuten lang gelijkwaardig bij Go Ahead ondanks dat de helft jeugdspeler was.
Vind ik leuk
Pimman +8016
vrijdag 19 oktober 2018 om 23:00
Klopt puntje was maximaal vandaag..dat moet je koesteren.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 19 oktober 2018 om 23:01]
Vind ik leuk
vrijdag 19 oktober 2018 om 22:36
Roda doet zich (alweer) tekort. Haden gewoon moeten winnen. Spel niet goed van beide kanten overigens.
Vind ik leuk
Rodajc +17419
vrijdag 19 oktober 2018 om 22:56
Mwa we hadden kunnen winnen, maar gelijkspel is wel terecht. Sparta had ook genoeg kansen. Verschil is dat Sparta met name nu veel beter materiaal heeft, dus ben zeker tevreden met dit puntje. Nu komen de weken waarin we écht de wedstrijden moeten winnen gezien het programma.
Vind ik leuk
Napolitanos +9752
vrijdag 19 oktober 2018 om 23:28
Lekker Eagles, zo snel mogelijk terug in de ERE
Vind ik leuk
zaterdag 20 oktober 2018 om 05:25
Dat gaat in geen 100.000 jaar gebeuren...
Vind ik leuk
zaterdag 20 oktober 2018 om 11:23
Je hebt wat met nullen,ben je er zelf ook een ???
Vind ik leuk
VA Demtah +28
zaterdag 20 oktober 2018 om 11:55
Gewoon niet op reageren dat is het beste
Vind ik leuk
dinsdag 30 oktober 2018 om 00:25
Nee maar de Eagles zijn gewoon ern slecht team. Gaat nu effe lekker maar wacht maar af. Sorry!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws