Go Ahead alleen aan kop na zege in topper en misstap van Sparta

    Go Ahead alleen aan kop na zege in topper en misstap van Sparta

    vrijdag 19 oktober 2018 om 21:55

    Go Ahead Eagles mag zich na vrijdag alleen koploper van de Keuken Kampioen Divisie noemen. De ploeg van coach John Stegeman trok in de topper tegen Almere City aan het langste eind dankzij een doelpunt van Istvan Bakx: 0-1.

    Bakx maakte drie minuten voor de rust de belangrijke treffer voor Go Ahead Eagles. De middenvelder kon na een pass van Julian Lelieveld vrij op keeper Timo Plattel af en miste niet. Go Ahead en Almere stonden voorafgaand aan het duel gedeeld aan kop met twintig punten.

    Sparta had eveneens twintig punten, maar kwam op bezoek bij Roda JC niet verder dan een gelijkspel: 1-1. Lars Veldwijk bracht de bezoekers in Kerkrade op voorsprong. Mitchel Paulissen verzilverde een klein kwartier voor het einde een penalty. 

    De Brabantse burenruzie tussen Top Oss en FC Den Bosch werd gewonnen door de Bosschenaren. Een onbegrijpbare terugspeelbal van Bryan Smeets kon onderschept worden door Oussama Bouyaghlafen en hij strafde de fout genadeloos af: 0-1.

    De uitwedstrijd van Jong AZ tegen FC Dordrecht stond in het teken van de rentree van Calvin Stengs. Savvas Mourgos zette de thuisploeg op voorsprong, maar Stengs bewees meteen zijn waarde. De bal ging op de stip na een overtreding op de aanvaller. Ferdy Druijff benutte het buitenkansje en bepaalde de eindstand op 1-1.

    Maximiliano Romero was met een voorassist op Cody Gakpo belangrijk voor Jong PSV. MVV kwam terug via Joeri Schroijen, maar de veelbesproken Jordan Teze zette de Eindhovenaren opnieuw op voorsprong. In de slotfase ging het alsnog mis voor Jong PSV. Schroijen maakte er op schitterende wijze 2-2 van.

    Jong Ajax herstelde zich van de nederlaag tegen Jong PSV. De Amsterdamse beloften waren met 2-1 te sterk voor RKC Waalwijk door twee goals van Danilo Pereira. Eenvoudig kwam de zege niet tot stand na een rode kaart voor Navajo Bakboord vanwege een vermeende elleboogstoot.

    Overige uitslagen:

    Telstar - NEC 0-3
    SC Cambuur - Helmond Sport 3-1
    FC Eindhoven - FC Volendam 1-1

    Plaats een reactie

    Lurton +2190
    vrijdag 19 oktober 2018 om 22:04
    Op een mooi seizoen voor de Eagels uit Deventer. Zou knap zijn als ze deze lijn kunnen doortrekken.
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 22:36
    Ik zou zeggen Go Ahead en grijp de schaal. :D
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 07:14
    Doet Stegeman toch heel knap, van de top 10 heeft go ahead de minste selectie maar ze spelen het beste voetbal. Lijkt me een uitstekend trainer die man.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 20 oktober 2018 om 07:14]
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 11:17
    Verder alles goed met je,minste van de top 10,weinig voetbal verstand ,dus reageer a.u.b. niet
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 08:02
    Jullie hebben kwalitatief een zwak elftal, alle lof moet naar de trainer gaan die er deze vechtmachine van gemaakt heeft. Niks mis mee hoor.
    Vind ik leuk
    SP-AR-TA +1929
    vrijdag 19 oktober 2018 om 22:06
    Voor de zoveelste keer in een uitwedstrijd een discutabele penalty tegen. Arbitrage in de Eerste Divisie is echt lachwekkend en er komen elk jaar ook weer nieuwe patienten bij. Sowieso leeft het Mark Jan Fledderus syndroom verder want dat Sparta dit niet heeft kunnen winnen is echt erg. Met alle respect naar Roda, gewoon een Eredivisieploeg in alle opzichten alleen op het veld nog niet. Nou deed Sparta het niet veel beter en mogen we nog blij zijn met een punt maar het niveau was af en toe echt verschrikkelijk. Ik snap niet dat dit kan nadat je tegen Cambuur een prima wedstrijd speelt en sowieso het team beter in vorm begint te raken. Ik zie Go Ahead nu als absolute titelkandidaat, die winnen ook de lelijke wedstrijden en dan wordt je kampioen.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 19 oktober 2018 om 22:08]
    Vind ik leuk
    palesky +218
    vrijdag 19 oktober 2018 om 22:10
    En dat zonder ook maar één keer een penalty mee gekregen te hebben...
    Vind ik leuk
    NvC +4213
    vrijdag 19 oktober 2018 om 22:11
    Abitrage is inderdaad een drama in de KKD. Het is te gek voor woorden dat dit iedere speelronde gebeurt.
    GAE doet het goed nu, ik zie ze ook als de absolute kandidaat voor het kampioenschap.
    Vind ik leuk
    SP-AR-TA +1929
    vrijdag 19 oktober 2018 om 22:18
    Ja en het erge is de KNVB presteert het om elk seizoen weer een paar Zeist robots te fabriceren die elke wedstrijd kapot fluiten. En dan die zogenaamde talenten zoals die Siemen Mulder ook wat een enorme eikel is dat.
    Vind ik leuk
    NvC +4213
    vrijdag 19 oktober 2018 om 22:21
    Ja klopt, vorige week hadden wij Clay Ruperti die even de wedstrijd op zn kop zet. Nee de KNVB mag zich schamen voor het niveau van de scheidsrechters in dit land.
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 22:37
    Eens van die penalty. Roda had gewoon die kans voor goal moeten maken en dan was het 3 punten geweest.
    Vind ik leuk
    Fokker +66
    vrijdag 19 oktober 2018 om 22:47
    De arbitrage is indd schandalig in de kkd, wat een koekebakkers lopen daar rond .
    Vind ik leuk
    Rodajc +14598
    vrijdag 19 oktober 2018 om 22:50
    Eens van de penalty, maar vind het wel een terecht gelijkspel. We missen ontzettend veel spelers en moeten het op dit moment op de jeugd gooien, en ik moet zeggen ik geniet ervan om zo'n jongen als Souren te zien spelen ipv een El Makrini. Bij jullie zit er zoveel meer in qua materiaal, maar was vandaag niet echt te zien. Wij gaan ervoor om te knallen in de nacompetitie, jullie zullen echt beter moeten om kampioen te worden hoor.
    Vind ik leuk
    SP-AR-TA +1929
    vrijdag 19 oktober 2018 om 23:17
    Klopt gelijkspel was terecht! Snap dat eigen jongens mooi is om te zien in plaats van de zoveelste buitenlander. Er zit inderdaad meer in bij ons dan eruit komt maarja wie weet komt alles toch nog goed, blijft een hele gekke competitie.
    Vind ik leuk
    Rodajc +14598
    vrijdag 19 oktober 2018 om 23:28
    Ik vermaak me tot nu toe best prima met de KKD, ondanks de wisselvallige resultaten. Maar nu komen voor ons de weken die tellen. Heel apart dat we in de eerste 10 wedstrijden Go Ahead, Sparta, Twente, Almere, NEC, Cambuur, Jong Ajax en Jong PSV al hebben gehad. Jullie succes!
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 19 oktober 2018 om 23:30]
    Vind ik leuk
    SP-AR-TA +1929
    vrijdag 19 oktober 2018 om 23:50
    Thanks jullie ook succes! Play off plaats moet haalbaar zijn en denk zelfs top 5. Tot op Het Kasteel!
    Vind ik leuk
    NvC +4213
    vrijdag 19 oktober 2018 om 22:07
    Eagles flying high! Knappe prestatie van Stegeman!
    NEC ook weer lekker de 3 punten! 👍
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 22:11
    Lekkerrrrr
    Vind ik leuk
    NvC +4213
    vrijdag 19 oktober 2018 om 22:14
    Gefeliciteerd!
    Vind ik leuk
    baboushka +1349
    vrijdag 19 oktober 2018 om 22:21
    Verdiend gewonnen, Almere had niks in te brengen.
    Vind ik leuk
    Roodbergen +9144
    vrijdag 19 oktober 2018 om 22:24
    Guus Joppen 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
    Vind ik leuk
    NvC +4213
    vrijdag 19 oktober 2018 om 22:26
    Haha wat een misser! 😂😅
    Vind ik leuk
    Fokker +66
    vrijdag 19 oktober 2018 om 22:48
    Die Kan er indd niet veel van
    Vind ik leuk
    Pimman +4872
    vrijdag 19 oktober 2018 om 22:25
    Ik hoopte op een overwinning van City maar uiteindelijk terecht gewonnen door Eagles.
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 22:38
    Gaan allebei nog veel punten verliezen. Op het einde gaat het tussen Twente, Sparta, NEC en Roda.
    Vind ik leuk
    VA Demtah +24
    vrijdag 19 oktober 2018 om 22:44
    Heb je ook.een glazen bol voor mij. Dit team gaat echt niet veel punten verspelen
    Vind ik leuk
    Peterfc +1561
    vrijdag 19 oktober 2018 om 22:46
    En Den Bosch
    Vind ik leuk
    Fokker +66
    vrijdag 19 oktober 2018 om 22:48
    Die gaan ook lekker indd!
    Vind ik leuk
    Peterfc +1561
    vrijdag 19 oktober 2018 om 22:55
    Men heeft nog altijd niet in de gaten dat er bij Den Bosch 5 internationals lopen samen met Verbeek, Holla en Beltrame plus 3 enorme talenten uit de Bossche opleiding en een zeer goede keeper.
    En mocht het rond de winterstop nodig zijn, komen er nog een paar goede spelers bij.
    Vind ik leuk
    Pimman +4872
    vrijdag 19 oktober 2018 om 22:58
    Die kruipen idd naar de top.
    Vind ik leuk
    Peterfc +1561
    vrijdag 19 oktober 2018 om 23:01
    Kunnen kampioen worden.
    We winnen zelfs als er drie internationals ontbreken.
    Vandaag gewonnen zonder de topscorer die geblesseerd terug kwam van een interland.
    Vind ik leuk
    Fokker +66
    zaterdag 20 oktober 2018 om 08:40
    Den bosch kampioen is wel wat overdreven vind je niet 🤣
    Vind ik leuk
    Peterfc +1561
    zaterdag 20 oktober 2018 om 08:44
    Den Bosch heeft betere spelers dan Go Ahead en een bredere selectie.
    Vind ik leuk
    Fokker +66
    zaterdag 20 oktober 2018 om 08:46
    Maar den bosch heeft geen betere spelers als nec ,Sparta en Twente. Ze kunnen het leuk doen dit jaar en proberen iets via de NC af te dwingen. Maar ik zie den bosch echt geen kampioen worden.
    Vind ik leuk
    Peterfc +1561
    zaterdag 20 oktober 2018 om 09:08
    Twente heeft idd de spelers maar daar is lastig een team van te maken. NEC en Sparta hebben op papier ook een sterke selectie. Klopt.
    Den Bosch kan nog veel beter, want het heeft een jong team en als het nog beter moet dan komen er in de winter nog 1 of 2 toppers bij want de financiële mogelijkheden zijn van eredivisieniveau en de TD ( ex Zenit, ex Spartak Moskou) heeft een geweldig netwerk.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 20 oktober 2018 om 09:10]
    Vind ik leuk
    Fokker +66
    zaterdag 20 oktober 2018 om 09:54
    Ik hoop het ,ben zelf Bosschenaar. DB is mijn 2e club😝
    Vind ik leuk
    Peterfc +1561
    zaterdag 20 oktober 2018 om 10:06
    De grote clubs houden Felida en Velkov al in de gaten, alleen gaat er niemand meer weg, alleen voor de hoofdprijs.
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 11:20
    Helemaal gelijk,hou je daar aan vast.
    Vind ik leuk
    Peterfc +1561
    zaterdag 20 oktober 2018 om 11:36
    Vd Venne kostte niets, die gaat veel opleveren, fijne speler.
    Beltrame komt al voor de hoofdprijs binnen, die moet je dus wel met een langjarig contract binden.
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 22:48
    Roda niet. Hebben een veel te kleine selectie. Roda speelt nu al door schorsingen/blessures met een veredeld jeugd elftal.(Jong Roda).
    Vind ik leuk
    Rodajc +14598
    vrijdag 19 oktober 2018 om 22:51
    Wij niet hoor. We gaan voor de nacompetitie, top 5 zou leuk zijn maar niet noodzakelijk.
    Vind ik leuk
    Pimman +4872
    vrijdag 19 oktober 2018 om 22:57
    Op dit moment voor mij Eagles en Sparta. Outsiders Almere en NEC. Twente vorige week gezien was evenals Roda laatste tijd zeer matig!
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 11:19
    Drink eens niet zoveel
    Vind ik leuk
    Rodapaus +5561
    vrijdag 19 oktober 2018 om 22:26
    Lekker, zag er niet naar uit dat we nog gelijk zouden komen. Blij met t puntje, we misten erg veel spelers helaas. Hopelijk snel weer iedereen erbij en een Roda in vorm.
    Vind ik leuk
    NvC +4213
    vrijdag 19 oktober 2018 om 22:29
    Ik zag idd een aantal namen die ik niet kende. Wie mis je allemaal?
    Vind ik leuk
    Rodapaus +5561
    vrijdag 19 oktober 2018 om 22:40
    Simakala, Van Velzen, El Makrini, Milts en volgens mij nog een of twee
    Vind ik leuk
    Rodajc +14598
    vrijdag 19 oktober 2018 om 22:53
    Zie liever Souren dan El Makrini hoor, jij niet?
    Vind ik leuk
    Rodapaus +5561
    zaterdag 20 oktober 2018 om 08:39
    Klopt die speelde erg goed. Mag van mij betreft wat vaker de kans krijgen. Maar denk dat hij ook nog wisselvallig is.

    El Makrini ben ik nooit fan van geweest dus zie liever Souren
    Vind ik leuk
    NvC +4213
    vrijdag 19 oktober 2018 om 22:59
    Ja dat is aardig wat zeg. Toch best knap om dan toch een punt te pakken tegen een sterk Sparta.
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 11:21
    Verburg ook geblesseerd toch?
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 22:33
    Op het veld is het al erg wat betreft jeugdspelers bij Roda maar op de bank is het nog erger. Daar ken ik werkelijk niemand van.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 19 oktober 2018 om 22:36]
    Vind ik leuk
    Rodajc +14598
    vrijdag 19 oktober 2018 om 22:53
    Souren en van Eijma doen het anders prima hoor. Tjap Choi en Fons Flapper op de bank, die namen vergeet je niet snel toch?
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 23:02
    Ja prachtige namen inderdaad en dan maar zeggen dat Roda geen jeugd heeft. Ik juich dit wel toe trouwens.
    Vind ik leuk
    Rodajc +14598
    vrijdag 19 oktober 2018 om 23:25
    Zeker, uit nood geboren maar het valt nog redelijk mee. Ook vorige week 80 minuten lang gelijkwaardig bij Go Ahead ondanks dat de helft jeugdspeler was.
    Vind ik leuk
    Pimman +4872
    vrijdag 19 oktober 2018 om 23:00
    Klopt puntje was maximaal vandaag..dat moet je koesteren.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 19 oktober 2018 om 23:01]
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 22:36
    Roda doet zich (alweer) tekort. Haden gewoon moeten winnen. Spel niet goed van beide kanten overigens.
    Vind ik leuk
    Rodajc +14598
    vrijdag 19 oktober 2018 om 22:56
    Mwa we hadden kunnen winnen, maar gelijkspel is wel terecht. Sparta had ook genoeg kansen. Verschil is dat Sparta met name nu veel beter materiaal heeft, dus ben zeker tevreden met dit puntje. Nu komen de weken waarin we écht de wedstrijden moeten winnen gezien het programma.
    Vind ik leuk
    Napolitanos +9461
    vrijdag 19 oktober 2018 om 23:28
    Lekker Eagles, zo snel mogelijk terug in de ERE
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 05:25
    Dat gaat in geen 100.000 jaar gebeuren...
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 11:23
    Je hebt wat met nullen,ben je er zelf ook een ???
    Vind ik leuk
    VA Demtah +24
    zaterdag 20 oktober 2018 om 11:55
    Gewoon niet op reageren dat is het beste
    Vind ik leuk
    dinsdag 30 oktober 2018 om 00:25
    Nee maar de Eagles zijn gewoon ern slecht team. Gaat nu effe lekker maar wacht maar af. Sorry!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws