'Man City zet De Jong op exclusief lijstje en overweegt monsterbod op Ajacied'

    'Man City zet De Jong op exclusief lijstje en overweegt monsterbod op Ajacied'

    vrijdag 19 oktober 2018 om 23:34

    Manchester City is serieus in de markt voor Frenkie de Jong. Dat meldt het Algemeen Dagblad vrijdagavond. De 21-jarige middenvelder van Ajax behoort tot een exclusief rijtje 'top transfer targets'.

    City heeft De Jong de afgelopen periode meerdere keren laten bekijken door scouts. De rapporten zijn positief en mede daardoor staat hij hoog op het verlanglijstje van The Citizens. City zou bereid zijn om zeventig miljoen euro te betalen voor de Oranje-international.

    De Premier League-topclub overweegt om komende zomer een bod te doen op De Jong. Manager Pep Guardiola zoekt naar een mogelijke opvolger van Fernandinho en ziet in De Jong een kandidaat. 'In De Jong ziet Guardiola een soortgelijke ‘deep-lying playmaker’, een regisseur die de lijnen kan uitzetten, maar ook de druk op de defensie kan verlichten. Meer een voetballer dan een breker', schrijft het AD.

    City is niet van plan om te overhaasten, maar dat zou kunnen veranderen omdat de interesse in De Jong alleen maar toeneemt. Van alle genoemde clubs lijkt FC Barcelona het meest serieus. Ook Real Madrid, Tottenham Hotspur en Juventus zijn al genoemd. Mocht de concurrentie serieus toenemen, dan zou de technische leiding van City ook een winters bod neer kunnen leggen bij directeur spelersbeleid Marc Overmars.

    Plaats een reactie

    vrijdag 19 oktober 2018 om 23:36
    Halloooooo, is toch niet normaal.
    Vind ik leuk
    davidben +5290
    vrijdag 19 oktober 2018 om 23:38
    Wordt nu wel overkill.
    We weten nu wel dat hij in trek is.
    Moet ik eerlijk bekennen.
    Maar goed...
    ze kwamen als bijen naar de honing.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 19 oktober 2018 om 23:43]
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 23:45
    Bedoelde eigenlijk het kapsel van babel. Maar dat ook idd
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 00:04
    Hi, Nee klopt.
    Vind ik leuk
    Counterattack +11769
    zaterdag 20 oktober 2018 om 00:47
    Rothschild’s vermogen ook niet normaal.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90655
    zaterdag 20 oktober 2018 om 01:45
    Die enge familie heeft de wereld in zijn greep. Ik spuug op ze!
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 07:41
    Dat zal ze leren, ja.
    Vind ik leuk
    Counterattack +11769
    zaterdag 20 oktober 2018 om 09:28
    Kunnen met hun vermogen elke wereldburger 70.000.000 betalen, begrijp ik. Hebben als een familie meer vermogen dan nr 2-10 bij elkaar op wereldranglijst. Top 10 heeft meer dan armste helft van wereldbevolking bij elkaar....
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90655
    zaterdag 20 oktober 2018 om 11:09
    Armoede hoeft er niet te zijn nee.
    Vind ik leuk
    Counterattack +11769
    zaterdag 20 oktober 2018 om 13:29
    Klimaatproblemen ook niet.
    Armoede weg, vervuiling weg. Oorlog weg...........
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90655
    zaterdag 20 oktober 2018 om 13:30
    Die zijn er ook niet, dat laten ze je geloven. Weet je wel hoeveel geld daarin omgaat? Oorlog verdienen ze ook aan, een deel van de Amerikaanse politiek draait op oorlogsvoering.
    Vind ik leuk
    Counterattack +11769
    zaterdag 20 oktober 2018 om 13:41
    Ik ben het volledig met je eens mbt de foutieve intenties en de gemiste kansen. Daarentegen is m.i. de klimaatverandering zeker gaande en een zichzelf versterkend fenomeen, bij minder ijs minder afkoeling, meer water etc etc.. kijk naar Groenland etc., daar kan niemand omheen.
    Het gaat de beleidsmakers en politici om geld en macht.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90655
    zaterdag 20 oktober 2018 om 13:46
    Heeft niets met de mens te maken en kunnen wij ook echt niks aan doen. Dit is altijd al geweest, het schommelt van nature.

    https://www.carbonbrief.org/guest-post-how-the-greenland-ice-sheet-fared-in-2018

    https://www.ninefornews.nl/kouderecord-verse-sneeuw-groenland/
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 20 oktober 2018 om 13:47]
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90655
    zaterdag 20 oktober 2018 om 13:49
    Ik geloof niks van de machthebbers. Heb er 0,0 vertrouwen in. Het gaat ze inderdaad om geld en macht en daarbij gaan ze over lijken.
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 01:25
    Is VP nu een site van Ajax of zo? Heel veel dezelfde verhalen En nooit in het nadeel van.
    Vind ik leuk
    pieter14 +80
    zaterdag 20 oktober 2018 om 08:59
    Frenkie is hot,daar is niets mis mee.Wordt veel over gepraat en geschreven ,niet hier ten lande maar ook over de hele wereld,tot in Cuba.Een kennis van ons heeft me deze week gemaild met een pagina grote foto van Frenkie. daar uit een krant.
    Frenkie is een grote speler maar ook een heerlijke jongen om mee te praten over alles en nog wat,en hij is heel goed op de hoogte van wat er in de wereld gebeurd.
    Fenkie is een heel goed mens en zeker een trouwe vriend, als je hem van dicht bij mee maakt .!.
    Vind ik leuk
    Neuzekneus +1792
    zaterdag 20 oktober 2018 om 11:30
    Die jongen staat, afgewisseld met de Ligt, bijna dagelijks in de grote sportkranten in Europa. Dus dat er dan hier veel over gaat is logisch toch? Buiten dat, als deze jongen uiteindelijk verkocht wordt voor 70-80M dan is dat voor nederlandse begrippen toch enorm?
    Vind ik leuk
    Voebtal +7619
    vrijdag 19 oktober 2018 om 23:36
    Bloebadobiedobledababaledobable
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 20 oktober 2018 om 00:29]
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +5441
    vrijdag 19 oktober 2018 om 23:40
    Oud
    Vind ik leuk
    Streaker +3506
    zaterdag 20 oktober 2018 om 00:36
    Evenals dit artikel en overige artikels over deze knaap.
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 23:59
    Die mag er alleen maar van dromen
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +5441
    zaterdag 20 oktober 2018 om 00:40
    Wat dacht je ik krijg na een uur nog geen likes ik ga me bericht maar aanpassen 😂
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 20 oktober 2018 om 00:41]
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 01:19
    Wat stond er voordat hij het aan had gepast?🧐
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +5441
    zaterdag 20 oktober 2018 om 01:25
    Luuk de jong ?

    Hij dacht zeker dat die oude grap 100+ likes zou opleveren maar dat viel zwaar tegen 😂
    Vind ik leuk
    Topdrie +2873
    vrijdag 19 oktober 2018 om 23:36
    Overmars zit op goud... maar dat levert helaas geen zilverwerk op
    Vind ik leuk
    Niels92 +27957
    vrijdag 19 oktober 2018 om 23:43
    Is het seizoen dan al afgelopen?
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 23:45
    Blijkbaar wel
    Vind ik leuk
    Niels92 +27957
    vrijdag 19 oktober 2018 om 23:48
    Er wordt trouwens wel lachwekkend gedaan over 70-80 miljoen, maar het gaat gewoon gebeuren, de Jong gaat de duurste speler worden ( samen met de Ligt ) die getransfereerd gaat worden uit de kleine eredivisie, knap dat zoiets staat te gebeuren.
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 07:05
    Haha ja de jong.Ik gun t Ajax en t manneke van harte maar die komt toch pas net kijken.Dat ie kan voetballen is duidelijk maar vind t een beetje erg overdreven allemaal.
    Vind ik leuk
    pieter14 +80
    zaterdag 20 oktober 2018 om 09:19
    Echt niet overdreven met Frenkie, voor hem hoeft dit ook niet.Maar het is de werkelijkheid nou eenmaal, of je het lekker vind of niet. .Je moet het maar nemen,en je zal er niet aan dood gaan.
    Vind ik leuk
    AFCA_Scooby +1055
    vrijdag 19 oktober 2018 om 23:37
    👌👌
    Vind ik leuk
    Foden +4686
    vrijdag 19 oktober 2018 om 23:37
    Oké doei Frenkie lol
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 23:37
    Parrenkiiiiiiiiiieeee
    Vind ik leuk
    stratumseind +172923
    vrijdag 19 oktober 2018 om 23:38
    hey frenkie, het was al weer 2 uur geleden dus


    "Snel meer..." staat er onderaan het topic......daar was ook niemand bang voor
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 19 oktober 2018 om 23:40]
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +5441
    vrijdag 19 oktober 2018 om 23:41
    Grappenboef
    Vind ik leuk
    stratumseind +172923
    vrijdag 19 oktober 2018 om 23:42
    hoho ik was eerst........
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +5441
    vrijdag 19 oktober 2018 om 23:45
    Samen delen dan ? 😃
    Vind ik leuk
    stratumseind +172923
    vrijdag 19 oktober 2018 om 23:49
    prima
    Vind ik leuk
    Arbee +2265
    zaterdag 20 oktober 2018 om 00:03
    Die nieuwe AD ligt natuurlijk ook pas morgenochtend op de mat. Nog eventjes geduld!
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 23:39
    in de winter verkopen voor dat geld en proberen jan vertonghen te halen voor het centrum en blind op 6
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 19 oktober 2018 om 23:40]
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 23:48
    Spurs zal Vertonghen niet in januari verkopen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 23:56
    tadic zou ook niet mogelijk zijn, als spurs voor hem een goede vervanger heeft of kan kopen, waarom niet? niet geschoten is altijd mis
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 23:58
    Vertonghen is nu geblesseerd, maar is feitelijk de beste en meest stabiele verdediger van Spurs waar je totaal geen omkijken naar hebt en ook de enige linksbenige centrale verdediger die ze in de selectie hebben; die gaat op z'n vroegst aankomende zomer weg, los van het feit dat hij er zelf waarsch. totaal niet om zit te springen om halverwege het seizoen de Premier League te verlaten en daardoor ook nog eens niet tot nauwelijks in het nieuwe stadion kan spelen dat binnen niet al te lange tijd opgeleverd zal worden.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 20 oktober 2018 om 00:03]
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 00:03
    misschien als ajax de volgende ronde cl haalt en tottenham niet dat er kansen liggen om hem te halen.
    vertonghen kent ajax, dus zal zich niet hoeven aan te passen wat de keuze toch wel makkelijker maakt en tottenham zal toch ook rekening moeten houden wat een speler zelf wil
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 00:04
    Je hoeft het van mij niet aan te nemen, maar het zou je wel een teleurstelling besparen.. Daarnaast realiseer je je blijkbaar niet dat hij toch niet voor Ajax mag uitkomen in de CL dit seizoen.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 20 oktober 2018 om 00:05]
    Vind ik leuk
    Niels92 +27957
    zaterdag 20 oktober 2018 om 00:09
    Toch wel, spelers mogen sinds dit seizoen wanneer ze in de winterstop wisselen van club uitkomen in de CL ook al hebben ze al meegedaan in de CL :)
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 00:12
    Ben dan niet bekend met die kennelijk nieuwe regel, maar zoals gezegd zal het dit seizoen voor Vertonghen ook niet relevant zijn.
    Vind ik leuk
    Niels92 +27957
    zaterdag 20 oktober 2018 om 00:14
    Spelers voortaan speelgerechtigd in Europese competities na wintertransfer

    Voetballers die in de winterse transferperiode van club wisselen, mogen in het tweede deel van het seizoen voor hun nieuwe ploeg ook uitkomen in de Champions League of Europa League. De Europese voetbalbond UEFA heeft met ingang van komende voetbaljaargang de regels versoepeld.
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 00:24
    ik geloof ook niet dat het makkelijk wordt maar als te niks proberen weten ze het ook niet, overigens zijn de regels dit jaar veranderd dus hij zou voor ajax uit kunnen komen als ze na de winter nog europees spelen. maar goed, de kans zal klein zijn dat het lukt.
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 00:29
    Ja zag net dat er dit seizoen voor het eerst andere regels gelden. Je kunt het altijd proberen, maar in alle redelijkheid acht ik de kans heel erg klein dat dat ervan komt in januari, dusdanig klein dat ik persoonlijk het niet zinvol vind om er nog verder over te speculeren.
    Vind ik leuk
    Neuzekneus +1792
    zaterdag 20 oktober 2018 om 11:33
    Gebeurt zeker niet in de winter, net zoals de Jong echt niet weg gaat in de winter
    Vind ik leuk
    HupHolland +2720
    zaterdag 20 oktober 2018 om 02:39
    Hij zou wel voor Ajax in Europa uit mogen komen dit seizoen.
    Vind ik leuk
    410hhw +1800
    vrijdag 19 oktober 2018 om 23:55
    Alderweireld wil graag!
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 23:59
    alderweireld is meer een vervanger van de ligt als rechter centrale verdediger, voordeel is natuurlijk wel dat hij jonger is. ik denk dat toby nu nog niet wil komen, nog een klapper voor 3 jaren en dan naar ajax
    Vind ik leuk
    pieter14 +80
    zaterdag 20 oktober 2018 om 09:23
    Alderwereld????? waar heb je het over,laten we het over Frenkie hebben daar praat de hele wereld over. dat is hot op het ogenblik man.
    Vind ik leuk
    COYG +6250
    zaterdag 20 oktober 2018 om 00:17
    Je kan niet iedereen zomaar halen voor geld. Het is geen spelletje. Waarom zou Vertonghen nu al terug willen komen denk je?
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 00:27
    misschien omdat hij net als tadic iets meer tijd voor de familie wil hebben en het ook fysiek wat makkelijker is als de PL, dat betekent niet perse afbouwen maar luisteren naar je lichaam en jan is ook al 31.
    Vind ik leuk
    COYG +6250
    zaterdag 20 oktober 2018 om 00:29
    Ja dat zou een zeer goede reden kunnen zijn.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2720
    zaterdag 20 oktober 2018 om 02:37
    Ajax kan beter een speler als Ziyech verkopen en de rest bij elkaar houden.

    Frenkie is beter voor dit Ajax dan Verthongen ooit is geweest. Frenkie levert zonder verkoop ook al 40 miljoen UEFA gelden op!
    Vind ik leuk
    Gyrosregime +2468
    vrijdag 19 oktober 2018 om 23:40
    Wil City dat echt ? Liever minder lijkt mij..
    Vind ik leuk
    HupHolland +2720
    zaterdag 20 oktober 2018 om 02:42
    Jij begrijpt niet waaorm Frenkie bij bepaalde clubs zo erg gewild is. Natuurlijk willen clubs als City en Barca echt.
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +5441
    vrijdag 19 oktober 2018 om 23:40
    Onder aan het artikel..... snel meer.
    Dat geloof ik graag
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 19 oktober 2018 om 23:41]
    Vind ik leuk
    kcim +2913
    zaterdag 20 oktober 2018 om 01:40
    Snel meer... Bayern, PSG, ManU
    Snel meer... 70, 80, 90, 100 miljoen :-p
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 20 oktober 2018 om 10:13]
    Vind ik leuk
    WilcoS64 +1661
    vrijdag 19 oktober 2018 om 23:41
    Te weinig, minimaal 100 miljoen.
    Vind ik leuk
    Mari +9521
    vrijdag 19 oktober 2018 om 23:42
    Doen!
    Vind ik leuk
    Henk3 +715
    vrijdag 19 oktober 2018 om 23:44
    Wie kiest er City boven Barca? Moet Frenkie gewoon nee tegen zeggen. Als het nou nog Liverpool or Arsenal zou zijn...
    Vind ik leuk
    firewire2 +348
    vrijdag 19 oktober 2018 om 23:47
    want Liverpool en Arsenal spelen beter voetbal? beter City voor Frenkie en Barca is echt niet beter dan City, zou een topclub zijn voor hem..
    Vind ik leuk
    Henk3 +715
    zaterdag 20 oktober 2018 om 00:17
    Manchester City is een club zonder bravoure, zonder historie. Gewoon in handen van een rijke arabier, anders had het niet bestaan. Als ik zou kunnen kiezen tussen zo’n club, of een club als Liverpool of Barca, dan zou ik het wel weten.
    Vind ik leuk
    Talentscout +1179
    zaterdag 20 oktober 2018 om 00:45
    City speelt voetbal dat veel duidelijker past bij een voetballer als de Jong. Bij Barcelona speelt iedereen in dienst van de aanvallers, zeg maar het Madrid-trucje. Nee, Barca is vergane glorie. Man City duidelijk het nieuwe (of oude) Barca.
    Vind ik leuk
    pieter14 +80
    zaterdag 20 oktober 2018 om 09:26
    Wat jij daar schrijft kan ik in mee gaan,ik zal het met hem daarover hebben,bedankt.
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +5441
    vrijdag 19 oktober 2018 om 23:51
    Guardiola of valverde hmmmmmmm 🤔
    Vind ik leuk
    COYG +6250
    zaterdag 20 oktober 2018 om 00:18
    Dat is toch geheel ieders eigen keuze?
    Vind ik leuk
    HupHolland +2720
    zaterdag 20 oktober 2018 om 02:42
    Liverpool zal zich ook nog wel bij dit lijstje gaan voegen.
    Vind ik leuk
    Nashua +6920
    vrijdag 19 oktober 2018 om 23:44
    Kaching !!!!
    Vind ik leuk
    Niels92 +27957
    vrijdag 19 oktober 2018 om 23:50
    De Spurs hebben ook interesse, maar wanneer het verhaal klopt dan zijn die gewoon kansloos, die willen tot 40 miljoen gaan en Janssen in de deal betrekken, daar trapt Overmars echt niet in :)
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 oktober 2018 om 23:57
    Denk dat het er al mee begint dat het kamp De Jong daar helemaal niet voor open staat.
    Vind ik leuk
    Niels92 +27957
    zaterdag 20 oktober 2018 om 00:06
    Ajax heeft zijn prijs en wanneer ze er met Barcelona niet uitkomen, dan zal er toch een andere oplossing gezocht worden wanneer de Jong graag naar het Buitenland wil vertrekken :)
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 00:08
    Ja ach, ik denk dat Spurs niet noemenswaardig hoog op dat lijstje zal staan en dat het echt een issue zal worden, die vindt wel een club als Barcelona of desnoods City.
    Vind ik leuk
    Niels92 +27957
    zaterdag 20 oktober 2018 om 00:10
    Oh zo haha, ik dacht dat je bedoelde dat ie alleen naar Barcelona vertrekt :)
    Vind ik leuk
    Koekie1970 +1275
    vrijdag 19 oktober 2018 om 23:51
    Strik erom en in de winterstop verkopen.
    Als hij daarvoor niet geblesseerd raakt.
    Zo'n bedrag krijg je er straks niet meer voor.

    Weet alleen niet of het verstandig is als Frenkie gaat; ben toch een beetje bang voor een Royston Drenthe effect.
    Die ging ook na 1 goed seizoen naar Real Madrid en daarna werden het steeds mindere clubs en nu zelfs Sparta.

    Nordin Wooter en Musampa ook 2 voorbeelden van spelers die te snel uit Nederland verdwenen.

    Begrijp wel dat het lastig weigeren is als speler wanneer een club van dat kaliber komt.

    Wat te doen.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 19 oktober 2018 om 23:51]
    Vind ik leuk
    HupHolland +2720
    zaterdag 20 oktober 2018 om 02:45
    Drenthe, Wooter en Musampa met Frenkie vergelijken, lol.
    Vind ik leuk
    Koekie1970 +1275
    zaterdag 20 oktober 2018 om 11:01
    Lezen:

    Ik zei dat ik bang was voor een Drenthe effect. En haalde nog 2 voorbeelden aan gelijk Drenthe.

    Frenkie is en zal beter blijven; maar ik zeg dat misschien verstandiger is om te blijven.

    Financieel zeg ik echter strik erom en gaan.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2720
    zaterdag 20 oktober 2018 om 17:05
    Weet ik veel wie wat schrijft, ik weet alleen dat Wooter en Musampa nooit voor Oranje hebben gespeeld en volgens mij ook nooit een redelijk transfer bedrag heben opgeleverd. Dus die vergelijking gaat helemaal nergens over.

    Drenthe was een 'simpele' linksback en heeft het uiteindelijk niet gemaakt. Ook hij heeft volgens mij slechts 1 interland gespeeld en is veel te vroeg voor veel te veel geld door Real overgenomen. Maar om hem daarom met een speler als Frenkie te vergelijken gaat wel erg ver.

    Frenkie zal ook 'slechts 10 interlands op zijn naam hebben staan zodra hij een overstap maakt, maar dat komt dan met name omdat hij ondertussen toch wel aardig wat blessures heeft gehad.

    Dan heb ik het nog niet over de kwaliteit van genoemde spelers en Frenkie want dat is een lichtjaar van verschil. Waarom Real ooit zoveel betaalde voor (een honderd in een dozijn) Drenthe zal voor iedereen een vraag blijven, maar als Ajax Frenkie verkoopt, dan kopen ze er never en nooit meer een speler van dezelfde kwaliteit voor terug. Aldaar het verschil.
    Vind ik leuk
    pieter14 +80
    zaterdag 20 oktober 2018 om 12:10
    Koeki1971,Je hoeft niet bang te zijn voor Frenkie dat hij niet slaagt. Hij heeft een goed stel hersens, en is zeer stabiel. Hij weet waar hij aan begint,en geld speelt bij hem niet de hoofdrol,zeeeeer belangrijk.
    Vind ik leuk
    Koekie1970 +1275
    zaterdag 20 oktober 2018 om 18:17
    Als je te vroeg vertrekt en dan niet opgesteld wordt; daarna verhuurd enz. enz. Bestaat toch echt de mogelijkheid dat ook een speler zoals Frenkie de Jong (ik ben een Frenkie-fan) wegvalt.

    Vorig jaar nog moest en zou Donny v.d. Beek volgens menig voetballiefhebber naar Barça.
    En nu hoor je er niemand meer over; en dat komt alleen omdat Ten Hag het niet in Donny ziet zitten.

    Donny kan er nu ineens niets meer van??? Dacht het niet maar hierin kun je zien wat er allemaal kan gebeuren. Zoiets kan er ook met Frenkie gebeuren.

    Ik zie hem dus het liefst nog ff blijven. En het minstens nog 1 seizoen te kunnen laten zien en hem dan pas vertrekken.
    Vind ik leuk
    joppie +222
    vrijdag 19 oktober 2018 om 23:58
    Frenkie de Jong moet nog 1 a 2 jaar nog bij ajax blijven
    Vind ik leuk
    Gu3rilla +15841
    zaterdag 20 oktober 2018 om 00:11
    Waarom? Om zijn ontwikkeling te stagneren? Hij moet volgend seizoen de stap naar de absolute top zetten en hij zal er ook meteen staan let maar op.
    Vind ik leuk
    Niels92 +27957
    zaterdag 20 oktober 2018 om 00:18
    Is de interesse van City serieus?
    Vind ik leuk
    HupHolland +2720
    zaterdag 20 oktober 2018 om 02:46
    Ja, natuurlijk!
    Vind ik leuk
    Gu3rilla +15841
    zaterdag 20 oktober 2018 om 05:30
    Waar rook is is vuur. Er wordt te veel over gesproken dat er wel interesse moet zijn. Als je kijkt naar wat City nodig heeft past De Jong perfect in. Ik denk dat City zeer geïnteresseerd is.
    Vind ik leuk
    Vamos7 +4359
    zaterdag 20 oktober 2018 om 00:38
    Verklaar waarom veel die te vroeg vetrekken naar grote competities waar er grote getallen mislukken? Onzin met je stagneren.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 20 oktober 2018 om 00:39]
    Vind ik leuk
    Gu3rilla +15841
    zaterdag 20 oktober 2018 om 05:32
    Verklaar waarom toptalenten op De Jong zijn leeftijd al bij top clubs spelen en het maken? Leeftijd is slechts een getal. De Jong is er meer dan klaar voor zelfde geld voor De Ligt.
    Spelers als De Jong en De Ligt zijn generatie talenten. Die horen op het hoogste niveau te spelen en dat zullen ze ook doen na dit jaar.
    Vind ik leuk
    Laliga +2197
    vrijdag 19 oktober 2018 om 23:59
    Past wel in het voetbal van city maar als je naar barca of real kan tsja ik zou het wel weten. Lekker weer , spelen met messi en co nu het nog kan , altijd meedoen om de cl. Heel erg benieuwd of die het waar kan maken !
    Vind ik leuk
    Thater +5
    zaterdag 20 oktober 2018 om 00:01
    Man vity en dan vooral Peps filosofie past wel goed bij de speelstijl van Frenkie, ben alleen benieuwd of hij op dit moment wel al goed genoeg is voor de fysieke premier league.
    Vind ik leuk
    Talentscout +1179
    zaterdag 20 oktober 2018 om 00:49
    Dat is inderdaad de enige vraag. Maar David Silva staat er ook al bijna 10 jaar. Dus ik zie hem moeiteloos meedraaien.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2720
    zaterdag 20 oktober 2018 om 02:49
    Frenkie zou niet naar de premier league moeten willen.

    Eigenlijk zou Frenkie alleen maar naar Barca moeten willen. Dit gaat ook gebeuren, Frenkie in de zomer naar barca voor 60 miljoen, of na een jaar onderhandelen voor 50 miljoen en een paar handen vol bonus regelingen en door-verkoop percentage voor Ajax. Dit is allang tussen ajax en Frenkie afgesproken.
    Vind ik leuk
    AS ROMA24 +2753
    zaterdag 20 oktober 2018 om 00:01
    VP maakt altijd wel goede reclame voor Ajax
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +5441
    zaterdag 20 oktober 2018 om 00:03
    Jij toch ook
    Vind ik leuk
    Vamos7 +4359
    zaterdag 20 oktober 2018 om 00:34
    ..
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 20 oktober 2018 om 00:36]
    Vind ik leuk
    AS ROMA24 +2753
    zaterdag 20 oktober 2018 om 20:37
    Neehoor
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 00:05
    City moet 100 mln betalen en een speler er bij een jonge talent
    Vind ik leuk
    kees ee +609
    zaterdag 20 oktober 2018 om 00:06
    . . de vraag is alleen nog voor en aan wie ??
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 00:07
    "City is niet van plan om te overhaasten, maar dat zou kunnen veranderen omdat de interesse in De Jong alleen maar toeneemt."

    Haha.

    Nelom staat ook op dat lijstje ... maar indien andere topclubs hem niet willen, dan gaat hij van het lijstje af. Dan hoeft het allemaal niet meer.
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 00:11
    gelijk doen en een verdediger en als het kan een goede spits erbij
    Vind ik leuk
    MVD +704
    zaterdag 20 oktober 2018 om 00:17
    Laat ze er wel wat mee doen dan volgend jaar met dat geld, gaat richting de 100 in ieder geval.
    Vind ik leuk
    El Cazador +6866
    zaterdag 20 oktober 2018 om 00:21
    Stel Ajax wint de CL dit jaar, dan is die sowieso onbetaalbaar geworden!!
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +5441
    zaterdag 20 oktober 2018 om 00:25
    Ja stel dat hij in de finale een doelpunt van eigen helft, een omhaal van buiten de 16 en een volley met ze verkeerde been maakt. Dan is hij helemaal onbetaalbaar
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 20 oktober 2018 om 00:26]
    Vind ik leuk
    HupHolland +2720
    zaterdag 20 oktober 2018 om 02:51
    Het bedrag waar Frenkie voor weg mag, staat allang vast.
    Vind ik leuk
    035 +5942
    zaterdag 20 oktober 2018 om 00:36
    Met dit soort bedragen levert verkoop van eentje meer op dan deelname ad CL. Doen ze goed daar in Amsterdam. 😁
    Vind ik leuk
    Vamos7 +4359
    zaterdag 20 oktober 2018 om 00:36
    Net dat je denkt dat het niet gekker kan, kan het nog gekker en absurder..
    Vind ik leuk
    pietprecies +6416
    zaterdag 20 oktober 2018 om 00:39
    Maak er 75 mil van and it’s a deal
    Vind ik leuk
    Der Monarch +2082
    zaterdag 20 oktober 2018 om 00:45
    Het AD.. Dan wordt het dus 100+ miljoen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 00:51
    70 miljoen gelijk op het vliegtuig zetten. Risico veel te groot op dat niet te doen. Kan je Suarez, dat grote braziliaanse talent en nog een extra speler voor halen.
    Vind ik leuk
    JanTa48 +5731
    zaterdag 20 oktober 2018 om 00:52
    Als het waar is (ik twijfel nog steeds) heeft Frankie aan Pep een geweldige trainer.
    Vind ik leuk
    Kingb +29
    zaterdag 20 oktober 2018 om 00:55
    Ik was fan van Man. City toen Gerard Wiekens er speelde.....Die kostte toen nog f 25.000,00. Kut geld vernielt het hele voetbal
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 02:39
    70 miljoen is te weinig doe maar 100
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 05:44
    De Jong wil alleen naar Barcelona.
    Maar
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +21642
    zaterdag 20 oktober 2018 om 06:13
    Wel een aardig openingsbod als het waar zou zijn.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 20 oktober 2018 om 06:15]
    Vind ik leuk
    Tebannet +142
    zaterdag 20 oktober 2018 om 07:03
    Hou hem binnen tot de zomer. En laat ze dan maar komen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 07:08
    City is gek als ze dit serieus overwegen. Ze hebben zelf al de opvolger, de 'deep-lying playmaker' rondlopen. Weliswaar verhuurd aan Toulouse dit seizoen, maar dat wordt een grote, een heel grote. Misschien nog wel groter dan Frenkie de Jong.
    Vind ik leuk
    pieter14 +80
    zaterdag 20 oktober 2018 om 15:58
    Hoe groot is die da wel? Frenkie is 1,80
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 07:44
    Ik als psv supporter kan wel genieten van het aankomende talent van psv en Ajax. Goed voor Nederlands voetbal. De bedragen voor welke speler dan ook zijn echt te groot geworden. Daar wordt het voetbal niet beter van maar ja dat is nu eenmaal zo. Ik als voetbalfan hoop dat het gat tussen de Nederlandse clubs niet te groot wordt zoals het internationaal al is
    Vind ik leuk
    harryheck +1445
    zaterdag 20 oktober 2018 om 08:11
    Hoeveel berichten en clubs wat betreft Frenkie krijgen we nog.......
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 08:43
    Slaat nergens op.
    Vind ik leuk
    soksa +1553
    zaterdag 20 oktober 2018 om 08:47
    Natuurlijk een fantastische voetballer. Dat is duidelijk. Maar ik maak mij zorgen om zijn fysiek. Als verdedigende middenvelder in de PL moet je toch echt je duels kunnen spelen. Want je komt bijna per definitie op een krachtpatser te staan.
    Vind ik leuk
    pieter14 +80
    zaterdag 20 oktober 2018 om 12:35
    Hebt je toen ook zorgen gemaakt over het fysiek van onze grote Johan Cruiyff,
    Daar en tegen is Frenkie groter en zijn gewicht is ook meer dan Johan. Hij is net als Johan zeer wendbaar en startsnelheid formidable
    Blijft nog over dat deze lichtgewichten grote voordelen hebben,meer als nadelen.Een olifant wou ik niet als voetballer hebben.
    Vind ik leuk
    soksa +1553
    zaterdag 20 oktober 2018 om 14:56
    Daar kan ik heel kort over zijn. Antwoord is nee. En dat heeft voornamelijk te maken met het feit dat ik Cruijff (helaas) nooit in het echt heb zien spelen.

    Maar daarnaast vind ik het wat ver gaan om de Jong nu al met Cruijff te vergelijken. Dat was een absolute legende. Waar er maar 1 van bestaat.

    En als laatste heeft Cruijjf natuurlijk nooit in de PL gespeeld maar altijd in Nederland en Spanje (en heel kort in de VS) Die competitied vragen simpelweg iets anders dan de PL.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 20 oktober 2018 om 14:59]
    Vind ik leuk
    peinke +2064
    zaterdag 20 oktober 2018 om 08:54
    Exclusief nog wel. Geweldige journalistiek! Nu nog wachten totdat hij op een geheim lijstje staat van Bayern, PSG, AC, Inter, Juve, Madrid, MU, Liverpool etc. etc. Frenkie, de nieuwe Kluivert van VZ!
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 20 oktober 2018 om 08:56]
    Vind ik leuk
    Zinho +69
    zaterdag 20 oktober 2018 om 09:00
    Ze kunnen 300 miljoen bieden, maar als de Jong naar Barcelona wil, dan gaat ie naar Barcelona. De Jong beslist zelf waar hij heen wil, wie of wat er ook geboden wordt. En ik weet zeker dat het Barcelona gaat worden.
    Vind ik leuk
    deltiaan +1246
    zaterdag 20 oktober 2018 om 09:40
    gewoon kontrackt uitdienen en zelf cachen
    Vind ik leuk
    Demi +294
    zaterdag 20 oktober 2018 om 09:45
    Het zijn de bedragen die tegenwoordig woorden betaald... maar ik vrees dat als hij naar city gaat hij binnen de kortste keren wordt verhuurd of op de tribune terecht komt.. hij moet lekker naar Spanje of München gaan,daar maakt hij een KANSJE
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 10:45
    AUB laat Frenkie zijn Hart volgen . dan komt alles goed,Spanje daar ligt je toekomst,daar word jou spel gespeeld,bij Barca,jammer voor ons,wij moeten naar een betaalzender willen we je nog kunnen zien spelen(grapje) het is je van HARTE Gegund
    Vind ik leuk
    pieter14 +80
    zaterdag 20 oktober 2018 om 12:39
    Bedankt
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 13:28
    De jong moet zeggen t is barcelona anders blijf ik lekker bij ajax

    Ga niet weg voor een ander club t is ajax of barcelona
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 13:40
    de Ligt naar barcelona voor 85 miljoen en Frenkie voor 80 miljoen naar Real madrid. Wat een bedragen of een combi met barcelona 157,5 miljoen voor samen.
    Vind ik leuk
    Reneb +3
    zaterdag 20 oktober 2018 om 13:42
    Wat een geld zeg.
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 13:46
    Daar is Willem II blij mee brengt leuke cent in laatje
    Vind ik leuk
    kees ee +609
    zaterdag 20 oktober 2018 om 13:47
    https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/847781/voormalige-groeibriljant-van-ac-milan-belandt-bij-heracles-voetbal-is-crazy-.html, . . . er is nog een lange weg te gaan, . . maar er is ook hoop !!??
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws