Van Bommel predikt geduld met topaankoop: 'Ga dat maar eens uitleggen aan hem'

    Van Bommel predikt geduld met topaankoop: 'Ga dat maar eens uitleggen aan hem'

    zaterdag 20 oktober 2018 om 08:14

    Maximiliano Romero mocht vrijdagavond eindelijk weer minuten maken voor Jong PSV in het competitieduel met MVV. PSV-trainer Mark van Bommel ziet dat het de goede kant op gaat met de aankoop van tien miljoen euro, maar predikt geduld.

    "We hebben geen haast", zegt Van Bommel in De Telegraaf. De Eindhovenaren gooiden het over een andere boeg, nadat Romero eind augustus de zoveelste terugslag had gekregen. "We hebben er toen bewust voor gekozen om hem uit de wedstrijden te halen. Hij moet superfit worden. We hebben hem laten werken aan specifieke dingen. Snelheid, uithoudingsvermogen, kracht, noem maar op."

    "Hij zit nu in de fase dat hij weer trainings- en wedstrijdfit moet worden", vervolgt Van Bommel over de negentienjarige spits. "Het is niet zo dat hij, nu hij weer met de groep traint, opeens honderd procent is." De trainer erkent dat de situatie zwaar is voor de Argentijn. "We hebben nu dus een plan met hem gemaakt. Ga dat dan maar eens uitleggen aan een speler die al zo lang geblesseerd is."

    "Maxi gaat er goed mee om. Hij begrijpt het", stelt Van Bommel. "We moeten het niet overhaasten en gaan er geen datum op plakken. Dat geduld moeten we als club opbrengen. En dus ook als speler. Hij is er lang uit geweest, kreeg tegenslagen of kleine blessures, ook nog een trainerswissel en zo ging hij op en neer. Het is voor hem niet makkelijk geweest."

    Plaats een reactie

    Staaijman74 +1092
    zaterdag 20 oktober 2018 om 08:29
    Wat n miskoop zeg
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 08:40
    Sssst
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +25248
    zaterdag 20 oktober 2018 om 09:20
    Deze miskoop laat op de Herdgang zien wat hij kan. Zo zuiver en hard rond hij af. Tis wel een 9, dat is zeker. Dus dat wordt interessant met de Jong volgend jaar. N soort scenario Locadia van links, ziet hij echt niet zitten.
    Vind ik leuk
    Cookee +10890
    zaterdag 20 oktober 2018 om 13:11
    Ik ben wel benieuwd, kan je iets meer info geven P-kar?
    Wat voor speler is het, is hij klein/groot, is hij aanspeelpunt of eentje met diepgang, kan hij koppen of is het de man van de kleine ruimte?
    Zou wel prettig zijn als je naast Lozano nog eentje hebt, al moeten we Malen niet vergeten.
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +25248
    zaterdag 20 oktober 2018 om 18:52
    Gedrongen, klein, heel snel , kleine ruimte , killer in de 16 , neus voor de goede plek , verwoestend schot. Geen kopper en verdedigend matig.
    Vind ik leuk
    Cookee +10890
    zaterdag 20 oktober 2018 om 19:28
    Dank voor de toelichting, ik kijk er naar uit, klinkt goed, maar dan lijkt me ook dat Luuk zijn aanwezigheid zelfs met die jongen nog wel wenselijk blijft.
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +25248
    zaterdag 20 oktober 2018 om 20:03
    Ja absoluut, misschien toch van links...
    Vind ik leuk
    Mass +5344
    zaterdag 20 oktober 2018 om 15:57
    Dit jaar al denk ik.
    Vind ik leuk
    MG MG +240
    zaterdag 20 oktober 2018 om 09:21
    Wat een ongefundeerde opmerking zeg
    Vind ik leuk
    Wickie +288
    zaterdag 20 oktober 2018 om 09:36
    He...om deze mannetjes gaan wij ons toch zeker niet druk maken. Op sportief gebied zijn ze de mindere en nu proberen ze alles aan te halen om te mieperen tegen Psv. Het is toch eigenlijk best aandoenlijk.
    Vind ik leuk
    benny-boys +1243
    zaterdag 20 oktober 2018 om 09:40
    Wat zit je weer te Staaijen man!
    Heb jij hem al eens bezig gezien, dan praat je wel anders?
    Vind ik leuk
    Staaijman74 +1092
    zaterdag 20 oktober 2018 om 10:14
    Hej Benny boy. Ik heb em zeker niet gezien en als voetballiefhebber mag t van mij de nieuwe Romario zijn. Ik lees alleen dat ie 10 mio kostte en dat ie uberhaupt nog niet trainingsfit is en bij jong PSV zit... om maar enige fundering onder mijn opmerking te leggen 😀
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 20 oktober 2018 om 10:15]
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1859
    zaterdag 20 oktober 2018 om 08:35
    Ik heb nog weinig gezien van Romero dus ik kan ook er geen mening over geven. Ik denk wel dat deze jongen potentie heeft. PSV gaat niet zomaar 10 miljoen uitgeven voor een speler.
    Vind ik leuk
    Napolitanos +9487
    zaterdag 20 oktober 2018 om 08:44
    Gaat goed komen wat een klasbak is het zeg. Tenminste op de tea8ningen vliegen ze er in alle standen binnen. En idd als PSV 10 miljoen uitgeeft dan zijn ze zeker van hun zaak.Mooi van Caldes dat hij hem begeleidt.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 20 oktober 2018 om 08:45]
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 08:56
    Is niets en wordt niets! Heeft niet de motoriek van een topvoetballer.
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 09:13
    Hij zal 4x scoren in de arena
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1859
    zaterdag 20 oktober 2018 om 09:21
    Zit hij wel gelijk in het rijtje Van Bommel en van Nistelrooij.
    Vind ik leuk
    Vrolijkje +1116
    zaterdag 20 oktober 2018 om 09:18
    Net zoals dirk Kuyt,peter crouch,jozef kiprich.

    Hij is spits,hij zal wel specifieke kwaliteiten als spits hebben .
    Ben benieuwd om hem aan t werk te zien .
    Hoop dat ie me verrast.
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 09:37
    Dat hoop jij,maar dat gaat niet gebeuren,word een hele goede spits.
    Vind ik leuk
    Always PSV +11804
    zaterdag 20 oktober 2018 om 09:52
    PSV boekt op dit moment prima resultaten, dan kun je Romero ook wat meer tijd geven om te herstellen. 10 mio is veel geld, ben echt benieuwd naar zijn speelminuten in het eerste!
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 20 oktober 2018 om 09:54]
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 12:39
    Het was 11 miljoen maar oké .....
    Vind ik leuk
    stratumseind +171507
    zaterdag 20 oktober 2018 om 09:47
    Gewoon eerst eens kijken of ie tot de winterstop in jong meters kan maken , vooralsnog is het kommer en kwel met die jongen
    Vind ik leuk
    Marco S +4719
    zaterdag 20 oktober 2018 om 10:05
    Ik denk dat hij heel goed is want anders zouden ze hem toch al lang hebben laten spelen..
    Vind ik leuk
    Emnu +3638
    zaterdag 20 oktober 2018 om 10:11
    Ja, want n slechtere speler stel je natuurlijk eerder op.
    Vind ik leuk
    Mari +9393
    zaterdag 20 oktober 2018 om 10:11
    Hij lijkt niet op 19.
    Bommel heeft wel gelijk; rustig opbouwen, geen haast. Al snap ik wel dat het publiek hem in het eerste wil zien ballen
    Vind ik leuk
    Cookee +10890
    zaterdag 20 oktober 2018 om 13:06
    Mooi dat Bommel hem even noemt, als geblesseerde tel je vaak niet mee.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws